krcko (napisa): |
Od kuda dolaze sve te zadace koje idu ispred predavanja? ![]() |
Joker (napisa): |
http://www.grad.unizg.hr/nastava/geometrija/ng/tijela/poli.pdf
jel ovo malo krivo napravljeno za ikozaedar i dodekaedar? u knjizi je drugacije |
Blackk (napisa): |
Koliko nizova postoji koji se sastoje od 5 nula i 14 jedinica pri čemu nakon svake nule nužno slijede dvije jedinice?
|
Zenon (napisa): |
...ne vidim zašto bismo primjenjivali ikakve principe i svodili na već rješene probleme... |
Zenon (napisa): |
...ne vidim zašto bismo primjenjivali ikakve principe i svodili na već rješene probleme, jer je zadatak stvarno jednostavan i samo treba malo razmisliti... |
grizly (napisa): |
Ne namjeravam se braniti, ali ne znam jesi li čuo za onaj vic kako matematičari gase požare, skidaju kokose itd. U matematici i je fora svoditi na nešto što si već vidio ![]() |
Shaman (napisa): |
(u skupu poredak znamenaka nije bitan a svaki skup od 4 razlicitih znamenaka generira jedan trazeni cetveroznamnkasti broj. Obratno svaki takav cetveroznamenkasti broj koji ne sadrzi nulu generira jedan 4-clani podskup skupa zanemnaka.) |
Shaman (napisa): |
ne razumijem potpuno sto si radila, ali jedna greska ti je sto gledas i poredak biranja studenata kada biras 2 iz istog fakulteta.
Prvo biras 3 fakulteta od 4 - 4 povrh 3 =4 nacina od 3 izabrana fakulteta biras 1 iz kojeg ces birati 2 studenta- 3 povrh 1=3 nacina, pa je za prvi dio rj: 4*3*(13 povrh 2)*13*13 jer iz jednog fakulteta biras 2 ucenika(13 povrh 2), a iz ostala 2 jednog (13 povrh 1) a kad su studenti s razlicitih fakulteta onda imas (13 povrh 1)^4 nacina. |
PermutiranoPrase (napisa): |
Ahaaaaa. ![]() Edit: pa ti ne možeš dobiti sarmu. ![]() |
Zenon (napisa): |
Treba ti skup od m elemenata. Ti si iz skupa od n+1 elementa već odabrao jedan i znači da moraš iz preostalih n odabrati m-1. |
*vz* (napisa): |
Treba mi pomoć oko zadatka.
Uciteljica treba razmjestiti 30 brbljavih ucenika u 15 razlicitih klupa tako da niti jedan par koji je sjedio zajedno vise ne sjedi skupa. Na koliko je nacina to moguce napraviti ako je bitno koji ucenik sjedi lijevo, a koji desno u klupi? Koristila sam FUI s presjecima. Uk br razmještaja 30!. A_(i) su mi raspodjele tako da i-ti par sjedi skupa, imam 15 parova, takvih raspodjela ima 29! jer je 1 par fiksiran. itd Uglavnom rješenje dobijem 30! -2(15 povrh 1)29!+2(15 p 2)28!-(15 p 3)27!+...-2*1 Ima li ovo nekog smisla? ![]() |
Zenon (napisa): |
Na tri načina. |
Zenon (napisa): |
De ti meni reci što će točno biti u kolokviju, koliko teorije, koliko zadataka i kakva će ta teorija biti? Teoremi i dokazi s predavanja ili nešto inovativno? ![]() |
student_92 (napisa): |
Kako interpretirati lijeve strane ovih relacija?
1. [tex]\sum_{i \geq 0} \sum_{j \geq 0}{n-i \choose j}{n-j \choose i} = J_{2n+1}[/tex] 2. [tex]\sum_{k=1}^n {n \choose k} J_{k-1} = J_{2n-1}[/tex] Radi se o zadatcima s 38. i 39. stranice iz skripte http://web.math.pmf.unizg.hr/nastava/komb/predavanja/predavanja.pdf . Inače, kako postići u [tex] zapisu da mi gornja i donja granica sume bude napisana ispod, a ne ovako pokraj? |
angelika (napisa): |
Na koji način moram razmišljati kada želim smjestiti n ljudi oko dva različita okrugla stola tako da npr. Ivan i Ana sjede zajedno? A kako kada ne razlikujem stolove? Zbilja me to muči ![]() |
student_92 (napisa): |
Može li netko pojasniti dano rješenje i postupak za drugi i treći zadatak iz kolokvija 11/12? Evo link http://web.math.pmf.unizg.hr/nastava/komb/kol/dm1112kol1.pdf . |
*vz* (napisa): | ||
Može pomoć? Hvala. |
student_92 (napisa): |
Koliko ima sedmeroznamenkastih brojeva u kojima se svaka znamenka pojavljuje barem 3 puta, a nula se nikada ne pojavljuje?
Moje rješenje je [tex]9 \cdot 8 \frac {7!}{4! \cdot 3!}[/tex] - mogu izabrati sve znamenke osim nule pa prvu znamenku biram na 9 načina, drugu na 8, zatim mi ostaje permutirati multiskup [tex]\{ a^4, b^3 \}[/tex], gdje su a, b odabrane znamenke. Ali u rješenjima umjesto ovih 8 stoji 8!. Tko je pogriješio? |
nuclear (napisa): |
Čisto offtopic, ali Zenone, mogao bi malo smanjiti strasti i ne odgovarati tako ..svisoka ![]() |
student_92 (napisa): |
@Zenon, @R2-D2 hvala ![]() Evo još jedna nejasnoća, ako nitko nije prije pitao. Na koliko načina možemo iz skupa od 150 studentica i 100 studenata odabrati 20 parova ako se svaki par sastoji od jedne studentice i jednog studenta i nije nam bitan redoslijed biranja parova? Zašto rješenje nije [tex]{150 \choose 20} \cdot {100 \choose 20}[/tex], nego je [tex]{150 \choose 20} \cdot 100 \cdot 99 \cdot ... \cdot 81[/tex]. Također, kako bi uvjet da nam je bitan redoslijed biranja parova utjecao na rezultat? |
student_92 (napisa): |
@Zenon - jasno je sada, hvala.
@mamba - citiram pbakica otprije "1.8: Ova tvrdnja, kolko vidim, ne vrijedi... Npr, za n=5 i r=2 ocito ne valja Trebalo bi staviti da i ide od 1 do r+1 Tada se jednakost (koja vrijedi) moze kombinatorno argumentirati ovako: s desne strane, ocito, biramo r clanova n-clanog skupa. lijeva strana je rastav po slucajevima: poredamo clanove skupa (pridruzimo im indekse 1,...,n) onda gledamo slucajeve po tom koji je indeks najmanjeg clana koji ne sudjeluje u podskupu. Ako je to indeks i, onda smo odabrali vec sve prije njega (i-1 element) pa trebamo od preostalih (m-i) odabrati (r-(i-1))=r-i+1. Posto su slucajevi disjunktni, na kraju samo zbrojimo sve te mogucnosti i vidimo da smo dobili sumu na lijevoj str." |
mamba (napisa): |
Meni tu apsolutno ništa nije jasno.
Gdje je u toj priči k? S desne strane ne biramo r člani, već k člani podskup. U ovom objašnjenju je, ako dobro razabirem, samo jedan binomni koeficijent, a u zadatku 2. Znači li to da i mičemo jedan od njih? Što predstavlja m? Meni tu puno toga nema logike. Ali u svakom slučaju hvala na trudu. |
nuclear (napisa): |
nije mi jasan prvi dio jedino, zašto vrijedi:
xf(x)= (suma od 1 do beskonačno) a_n-1 x^n (latex mi nije jača strana što se tiče sume ![]() |
output generated using printer-friendly topic mod. Vremenska zona: GMT + 01:00.