Milojko (napisa): | ||
opći oblik tgc. ravnine u točki (x0,y0,z0), uvrštavaš u nju točke (x,0,0), (y,0,0), (z,0,0) da nađeš presjeke sa koordinatnim osima. negdje se u tome pojavi x0^2/3+y0^2/3+z0^2/3 (il eventualno sve pomnoženo sa minus jedan, ili tako nešto), a pošto je taj (x0,y0,z0) sa plohe, ta suma je jednaka a^2/3. prek toga izraziš x, y, z, i dobiš nešt tipa da je sve kad se kvadrira jednako a, ili tako neka konstanta. Nisam riješio zad, vidio kod frenda rješenje, ovo je kolko se sjećam, sad ću oprobat. |
Anonymous (napisa): | ||||
Moze netko raspisati drugi zadatak u drugom kolokviju iz 2009 http://web.math.pmf.unizg.hr/nastava/difraf/dif/2008-09/kolokvij2.pdf
Vidila sam u nekom topicu ovu uputu :
ali mi nešto uporno ispada krivo ![]() |
N.B. (napisa): |
jel postoji neka dobra dusa koja ce objasniti teorem 17.1 uvjetni ekstremi *-*
Added after 36 seconds: skripta iz predavanja |
sz (napisa): |
Da, dvije ravnine su okomite akko su njihove normale okomite, a normale su tu grad F(x, y, z) i (1, -1, -1). |
sz (napisa): |
Jednadžba tangencijalne ravnine u [tex](x_0,y_0,z_0)[/tex] mi je ispala [dtex]\frac{x}{\sqrt[3]{x_0}}+\frac{y}{\sqrt[3]{y_0}}+\frac{z}{\sqrt[3]{z_0}}=a^{\frac{2}{3}}.[/dtex] Odsječak na osi x je x-koordinata točke ravnine (nešto, 0, 0), ispadne [tex]\sqrt[3]{x_0}a^{\frac{2}{3}}[/tex], analogno za odsječke na y - i z-osi. Kad se svi kvadrati zbroje, opet se iskoristi jednadžba skupa i dobije se [tex]a^2[/tex], što ne ovisi o [tex](x_0,y_0,z_0)[/tex]. |
Joker (napisa): | ||
ja tu dobijem na kraju da je ravnina koja bi sadrzavala te tocke Xo+Yo=4 za te tocke Xo, Yo, Zo...jel to dobro,i kakav komentar treba biti uz to? radi se o drugom zadatku ovdje http://web.math.pmf.unizg.hr/nastava/difraf/dif/2009-10/kolokvij2.pdf |
ceps (napisa): |
Ima tko hint za 5b ? http://web.math.pmf.unizg.hr/nastava/difraf/dif/2010-11/kolokvij1.pdf |
sz (napisa): | ||||||
Jednadžba tangencijalne ravnine u [tex](x_0,y_0,z_0)[/tex] mi je ispala [dtex]\frac{x}{\sqrt[3]{x_0}}+\frac{y}{\sqrt[3]{y_0}}+\frac{z}{\sqrt[3]{z_0}}=a^{\frac{2}{3}}.[/dtex] Odsječak na osi x je x-koordinata točke ravnine (nešto, 0, 0), ispadne [tex]\sqrt[3]{x_0}a^{\frac{2}{3}}[/tex], analogno za odsječke na y - i z-osi. Kad se svi kvadrati zbroje, opet se iskoristi jednadžba skupa i dobije se [tex]a^2[/tex], što ne ovisi o [tex](x_0,y_0,z_0)[/tex]. |
output generated using printer-friendly topic mod. Vremenska zona: GMT + 01:00.