Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Da li ćete podržati Operaciju Crni Ožujak? |
Da, naravno! |
|
64% |
[ 31 ] |
Ne, to me se ne tiče/ne slažem se s Operacijom. |
|
6% |
[ 3 ] |
Probat ću, ali mislim da neću izdržati :( |
|
29% |
[ 14 ] |
Što je to? |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Ukupno glasova : 48 |
|
Autor/ica |
Poruka |
tihana Forumaš(ica)
Pridružen/a: 19. 06. 2006. (13:26:54) Postovi: (30D)16
Spol:
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (355F)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 13:08 čet, 1. 3. 2012 Naslov: |
|
|
Mala kritika ankete: "ne slazem se s akcijom" (i.e., kupovat cu i/ili ici u kino i/ili...) i "to me se ne tice" (ionako ne kupujem, ne idem u kino,...) su bitno razlicite stavke.
@fireball: I mjesec dana je puno iz perspektive sire populacije, da se suzdrze od svojih konzumerskih navika. Timing je dobar (zadnji mjesec kvartala, kao obracunskog razdoblja), no ne vjerujem da ce kompanije to osjetiti.
Mala kritika ankete: "ne slazem se s akcijom" (i.e., kupovat cu i/ili ici u kino i/ili...) i "to me se ne tice" (ionako ne kupujem, ne idem u kino,...) su bitno razlicite stavke.
@fireball: I mjesec dana je puno iz perspektive sire populacije, da se suzdrze od svojih konzumerskih navika. Timing je dobar (zadnji mjesec kvartala, kao obracunskog razdoblja), no ne vjerujem da ce kompanije to osjetiti.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
Postano: 14:24 čet, 1. 3. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"]I mjesec dana je puno iz perspektive sire populacije, da se suzdrze od svojih konzumerskih navika. Timing je dobar (zadnji mjesec kvartala, kao obracunskog razdoblja), no ne vjerujem da ce kompanije to osjetiti.[/quote]
i ja sumnjam da ce to osjetiti, jer ce ili kupovati prije ili poslje, sto znaci da ce imat pad ovaj kvartal ali sljedeci ce imati veliki boom. ako je vec cilj postici da oni to osjete, svaki kvartal treba bit bojkot akcija, ali na trajno bojkotiranje nekih proizvoda a ne nakon akcije sve pokupovati
mislim da bi najefektnije bilo da kada bi se nakon bojkota ulagalo (pod uvjetom da se za vrijeme bojkota stedi) u alternative tako da vise nema monopolista na trzistu, negu da dode do konkurentnosti na svim trzistima i da za cilj bude smanjenje cijena usluga i njihova pristupacnost svima
vsego (napisa): | I mjesec dana je puno iz perspektive sire populacije, da se suzdrze od svojih konzumerskih navika. Timing je dobar (zadnji mjesec kvartala, kao obracunskog razdoblja), no ne vjerujem da ce kompanije to osjetiti. |
i ja sumnjam da ce to osjetiti, jer ce ili kupovati prije ili poslje, sto znaci da ce imat pad ovaj kvartal ali sljedeci ce imati veliki boom. ako je vec cilj postici da oni to osjete, svaki kvartal treba bit bojkot akcija, ali na trajno bojkotiranje nekih proizvoda a ne nakon akcije sve pokupovati
mislim da bi najefektnije bilo da kada bi se nakon bojkota ulagalo (pod uvjetom da se za vrijeme bojkota stedi) u alternative tako da vise nema monopolista na trzistu, negu da dode do konkurentnosti na svim trzistima i da za cilj bude smanjenje cijena usluga i njihova pristupacnost svima
|
|
[Vrh] |
|
tihana Forumaš(ica)
Pridružen/a: 19. 06. 2006. (13:26:54) Postovi: (30D)16
Spol:
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (355F)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 14:50 čet, 1. 3. 2012 Naslov: |
|
|
@fireball: Kad bi ovo uspjelo, bio bi to jasan signal da postoji jaki bunt protiv toga sto te firme rade. Nema veze sto bi mozda za 3 mjeseca skrpali profit, ostao bi strah da su ljudi spremni i za nesto ozbiljnije.
Sto se krpanja profita tice... Realno: ako nesto sada ne kupis, nije skroz sigurno da ces kupiti kasnije. Pricamo o robi koja ti ne treba (DVDovi, CDovi, legalni (placeni) downloadovi, kino,...) i za koju te lako "prodje" da bi nesto kupio ili zaboravis ili...
IMO, akcija je ok, ali ljudi obicno ocekuju da "ce to netko drugi" i tu ce stvar (pro)pasti.
@fireball: Kad bi ovo uspjelo, bio bi to jasan signal da postoji jaki bunt protiv toga sto te firme rade. Nema veze sto bi mozda za 3 mjeseca skrpali profit, ostao bi strah da su ljudi spremni i za nesto ozbiljnije.
Sto se krpanja profita tice... Realno: ako nesto sada ne kupis, nije skroz sigurno da ces kupiti kasnije. Pricamo o robi koja ti ne treba (DVDovi, CDovi, legalni (placeni) downloadovi, kino,...) i za koju te lako "prodje" da bi nesto kupio ili zaboravis ili...
IMO, akcija je ok, ali ljudi obicno ocekuju da "ce to netko drugi" i tu ce stvar (pro)pasti.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
Postano: 21:50 čet, 1. 3. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"]@fireball: Kad bi ovo uspjelo, bio bi to jasan signal da postoji jaki bunt protiv toga sto te firme rade. Nema veze sto bi mozda za 3 mjeseca skrpali profit, ostao bi strah da su ljudi spremni i za nesto ozbiljnije.[/quote]
Meni osobno se ne čini da je ova kampanja dobro promišljena (što ne znači da ju ne podržavam, tj. neke njene dijelove). Pričati ću ukratko samo o muzičkoj industriji jer s njom imam nekog iskustva.
Od čitave muzičke industrije, efekt operacije crni ožujak osjetiti će samo izdavačke kuće i to će više-manje biti samo "whatev'a" efekt (promotori, proizvođači koncertne opreme itd. će ostati netaknuti). U nekom optimističnom slučaju, umjetnik ili skupina umjetnika dobije oko 10% od prodaje jednog albuma. Ako se izdavačka kuća brine i za tantijeme, onda dobije još neku lovu, ali ona generalno nije vezana uz samu prodaju albuma, već uz emitiranje na radiu, tv-u, internetu itd. U svakom slučaju, izdavačke kuće deru umjetnike, ali za uzvrat pružaju usluge produkcije i distribucije. Kako odlučuju koje umjetnike će potpomagati? Više manje kao i u sportu, imaju svoje skaute, agente i ostale majstore i svakog tko pokaže neki potencijal prime u svoje okrilje. Zašto svakog? Zato što koliko malo zaradili, opet ih oderu za 90%. Znači, nešto od tih manjih umjetnika uspiju naplatiti, ali teško je reći da je tu neki profit u pitanju. Ako i je, zanemariv je. Oni na kojima zarađuju su umjetnici tipa Michael Jackson, AC/DC, Madonna, Justin Timberlake itd. (a koji su nekoć pripadali tom neprofitnom dijelu). Njih [u]isto[/u] deru za 90% na prodaji albuma, deru ih za 90% na prihodu turneja (koje milijuni posjećuju), deru ih 90% na njihovim tantijemima itd.
Što pretpostavljam da će se dogoditi? Izdavačke kuće osjetiti će pad u prihodima, ali neće se na to previše obazirati jer će se samo riješiti nekog broja svojih gubitaša dok ne izjednače postotak dobitka na onoliko koliko žele, a Madonna će i dalje uprihoditi stotine milijuna dolara za njih. Iduća godina će pokazati prosječno ili bolje stanje pa će zaposliti novi krug "mladih nada". Nakraju će stradati samo glazbenici, i to vrlo vjerojatno oni koji će u budućnosti dobru glazbu radit.
Ono na čemu se, po meni, treba raditi je izmijeniti praksu tih robovlasničkih ugovora. Mnogim uspješnim glazbenicima nije do okretanja pustih milijuna, a mnogi već godinama prkose industriji i pokušavaju popularizirati alternativne poslovne modele i drugačije metode distribuiranja i produkcije glazbe (vidi npr. Trent Reznor, tj. Nine Inch Nails).
vsego (napisa): | @fireball: Kad bi ovo uspjelo, bio bi to jasan signal da postoji jaki bunt protiv toga sto te firme rade. Nema veze sto bi mozda za 3 mjeseca skrpali profit, ostao bi strah da su ljudi spremni i za nesto ozbiljnije. |
Meni osobno se ne čini da je ova kampanja dobro promišljena (što ne znači da ju ne podržavam, tj. neke njene dijelove). Pričati ću ukratko samo o muzičkoj industriji jer s njom imam nekog iskustva.
Od čitave muzičke industrije, efekt operacije crni ožujak osjetiti će samo izdavačke kuće i to će više-manje biti samo "whatev'a" efekt (promotori, proizvođači koncertne opreme itd. će ostati netaknuti). U nekom optimističnom slučaju, umjetnik ili skupina umjetnika dobije oko 10% od prodaje jednog albuma. Ako se izdavačka kuća brine i za tantijeme, onda dobije još neku lovu, ali ona generalno nije vezana uz samu prodaju albuma, već uz emitiranje na radiu, tv-u, internetu itd. U svakom slučaju, izdavačke kuće deru umjetnike, ali za uzvrat pružaju usluge produkcije i distribucije. Kako odlučuju koje umjetnike će potpomagati? Više manje kao i u sportu, imaju svoje skaute, agente i ostale majstore i svakog tko pokaže neki potencijal prime u svoje okrilje. Zašto svakog? Zato što koliko malo zaradili, opet ih oderu za 90%. Znači, nešto od tih manjih umjetnika uspiju naplatiti, ali teško je reći da je tu neki profit u pitanju. Ako i je, zanemariv je. Oni na kojima zarađuju su umjetnici tipa Michael Jackson, AC/DC, Madonna, Justin Timberlake itd. (a koji su nekoć pripadali tom neprofitnom dijelu). Njih isto deru za 90% na prodaji albuma, deru ih za 90% na prihodu turneja (koje milijuni posjećuju), deru ih 90% na njihovim tantijemima itd.
Što pretpostavljam da će se dogoditi? Izdavačke kuće osjetiti će pad u prihodima, ali neće se na to previše obazirati jer će se samo riješiti nekog broja svojih gubitaša dok ne izjednače postotak dobitka na onoliko koliko žele, a Madonna će i dalje uprihoditi stotine milijuna dolara za njih. Iduća godina će pokazati prosječno ili bolje stanje pa će zaposliti novi krug "mladih nada". Nakraju će stradati samo glazbenici, i to vrlo vjerojatno oni koji će u budućnosti dobru glazbu radit.
Ono na čemu se, po meni, treba raditi je izmijeniti praksu tih robovlasničkih ugovora. Mnogim uspješnim glazbenicima nije do okretanja pustih milijuna, a mnogi već godinama prkose industriji i pokušavaju popularizirati alternativne poslovne modele i drugačije metode distribuiranja i produkcije glazbe (vidi npr. Trent Reznor, tj. Nine Inch Nails).
_________________ The Dude Abides
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
Postano: 12:33 pet, 2. 3. 2012 Naslov: |
|
|
Evo i jedan primjer kako izdavačkim kućama nije problem rješiti se i relativno uspješnih klijenata: radi se o glazbeniku imena [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Bo_Bice]Bo Bice[/url] koji je popularnost stekao nastupom na American Idolu 2005. (drugo mjesto).
Nakon natjecanja potpisao je ugovor s RCA Records, tj. tadašnjim Sony BMG, danas Sony Music Entertainment, jednim od tri tzv. "major labela", odnosno najmoćnijih izdavačkih kuća.
Prvi album, koji je izdao 2005. (dakle, iste godine kad je nastupio na American Idolu), prodan je u 673000 primjeraka u SAD-u (tzv. zlatna naklada).
2005. je bila godina dramatičnog pada u prodaji albuma, zabilježio se pad od 7%. Ono što se ovdje dogodilo je da su Sony i ostale izdavačke kuće prestale zastupati mnoge svoje klijente, između ostalog i Bo Bicea. To se je, poslovno gledano, pokazalo ispravnim jer iduća dva Biceova albuma (u produkciji i distribuciji njegove vlastite izdavačke kuće) su prodani u 62000 i 11000 primjeraka, redom, što je prilično dramatičan pad s obzirom na prvi album. Ne očekujem da će, bez podrške neke jake izdavačke kuće, njegov četvrti album premašiti 10000 primjeraka.
Sama industrija se oporavila. Ove godine se prvi put bilježi rast u prodaji albuma nakon 2004. i to u nekoj mjeri od 3% (nije na odmet spomenuti da je 2005.-2011. period puknuća hipotekarskog balona u USA, tj. počektak i vrhunac globalne krize i da je to u velikoj mjeri doprinjelo tom padu od 7%, tako da anonymous gotovo sigurno ne može računati na postotak veći od toga). Najveći rast su zabilježile, naravno, najmoćnije grupacije, odnosno Sony, Universal Music Group (UMG), EMI (danas dio UMG-a) i Warner Music Group. Od 2004. do danas te izdavačke kuće su svoj novac uložile u : Justina Biebera (UMG), Katy Perry (UMG), Lady Gagu (UMG), Adele (Sony), Rihannu (UMG), Amy Winehouse (UMG), MGMT (Sony), Bruno Mars (Warner), Flo Rida (Warner) i još dobar broj glazbenika koji nisu bili poznati široj javnosti prije 2004. a danas prodaju milijune albuma. Nije teško vidjeti zašto, pored takvih imena, Sony može riskirati i prestat zastupati mnoge mlade i kvalitetne glazbenike - onima koje zadrže se broj prodanih albuma broji u milijunima, tako da im nije nikakav problem odbaciti one kojima se broji u tisućama, bilo to dvije ili 500 tisuća, a takvi čine većinu.
Evo i jedan primjer kako izdavačkim kućama nije problem rješiti se i relativno uspješnih klijenata: radi se o glazbeniku imena Bo Bice koji je popularnost stekao nastupom na American Idolu 2005. (drugo mjesto).
Nakon natjecanja potpisao je ugovor s RCA Records, tj. tadašnjim Sony BMG, danas Sony Music Entertainment, jednim od tri tzv. "major labela", odnosno najmoćnijih izdavačkih kuća.
Prvi album, koji je izdao 2005. (dakle, iste godine kad je nastupio na American Idolu), prodan je u 673000 primjeraka u SAD-u (tzv. zlatna naklada).
2005. je bila godina dramatičnog pada u prodaji albuma, zabilježio se pad od 7%. Ono što se ovdje dogodilo je da su Sony i ostale izdavačke kuće prestale zastupati mnoge svoje klijente, između ostalog i Bo Bicea. To se je, poslovno gledano, pokazalo ispravnim jer iduća dva Biceova albuma (u produkciji i distribuciji njegove vlastite izdavačke kuće) su prodani u 62000 i 11000 primjeraka, redom, što je prilično dramatičan pad s obzirom na prvi album. Ne očekujem da će, bez podrške neke jake izdavačke kuće, njegov četvrti album premašiti 10000 primjeraka.
Sama industrija se oporavila. Ove godine se prvi put bilježi rast u prodaji albuma nakon 2004. i to u nekoj mjeri od 3% (nije na odmet spomenuti da je 2005.-2011. period puknuća hipotekarskog balona u USA, tj. počektak i vrhunac globalne krize i da je to u velikoj mjeri doprinjelo tom padu od 7%, tako da anonymous gotovo sigurno ne može računati na postotak veći od toga). Najveći rast su zabilježile, naravno, najmoćnije grupacije, odnosno Sony, Universal Music Group (UMG), EMI (danas dio UMG-a) i Warner Music Group. Od 2004. do danas te izdavačke kuće su svoj novac uložile u : Justina Biebera (UMG), Katy Perry (UMG), Lady Gagu (UMG), Adele (Sony), Rihannu (UMG), Amy Winehouse (UMG), MGMT (Sony), Bruno Mars (Warner), Flo Rida (Warner) i još dobar broj glazbenika koji nisu bili poznati široj javnosti prije 2004. a danas prodaju milijune albuma. Nije teško vidjeti zašto, pored takvih imena, Sony može riskirati i prestat zastupati mnoge mlade i kvalitetne glazbenike - onima koje zadrže se broj prodanih albuma broji u milijunima, tako da im nije nikakav problem odbaciti one kojima se broji u tisućama, bilo to dvije ili 500 tisuća, a takvi čine većinu.
_________________ The Dude Abides
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (355F)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
|
[Vrh] |
|
quark Forumaš(ica)
Pridružen/a: 22. 10. 2011. (16:47:39) Postovi: (DA)16
Spol:
|
Postano: 16:12 pet, 2. 3. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"]Dakle, treba bojkotirati ove pobrojane "umjetnike" (za neka od imena sam cak i cuo :D). To je jos nemogucija* misija od originalnog bojkota.
Cemu uopce sluze umjetnici ako industrija sama bira koga ce pretvoriti u zvijezdu? I kako biraju tko ce biti sretnik/ca?
P.S. * "Nemoguciji" je silovanje jezika, znam. Namjerno je to tu.
P.P.S. Tip se zove "bobice". :lol:[/quote]
Po vrlom jednostavnom principu; što većina traži, to im industrija vrati (vladavina proleterijata :twisted:).
Kao i novine - ako se ne varam, kada je umro Ranko Marinković, u jednim od najtiražnijih dnevnih novina, ta je vijest bila negdje na 40. stranici. Ne moramo se niti pitati što je na naslovnici tog dana bilo.
Dakle, živjeti isključivo od glazbe postao je luksuz manjine.
Tako da većinu gore pobrojanih pjevača ne bih uopće zvao umjetnicima - jer ako su izabrani radi profita, a ne zbog umjetničke vrijednosti, onda ta ista umjetnička komponenta još više pada u drugi plan podređujući se novcu.
(A kada se pojam "glazba" srozao, i zašto, to je već druga rasprava kojoj ovdje vjerojatno nije mjesto. :D )
P.S. Implicitno stupnjuj pomoću više/manje :wink:
vsego (napisa): | Dakle, treba bojkotirati ove pobrojane "umjetnike" (za neka od imena sam cak i cuo ). To je jos nemogucija* misija od originalnog bojkota.
Cemu uopce sluze umjetnici ako industrija sama bira koga ce pretvoriti u zvijezdu? I kako biraju tko ce biti sretnik/ca?
P.S. * "Nemoguciji" je silovanje jezika, znam. Namjerno je to tu.
P.P.S. Tip se zove "bobice". |
Po vrlom jednostavnom principu; što većina traži, to im industrija vrati (vladavina proleterijata ).
Kao i novine - ako se ne varam, kada je umro Ranko Marinković, u jednim od najtiražnijih dnevnih novina, ta je vijest bila negdje na 40. stranici. Ne moramo se niti pitati što je na naslovnici tog dana bilo.
Dakle, živjeti isključivo od glazbe postao je luksuz manjine.
Tako da većinu gore pobrojanih pjevača ne bih uopće zvao umjetnicima - jer ako su izabrani radi profita, a ne zbog umjetničke vrijednosti, onda ta ista umjetnička komponenta još više pada u drugi plan podređujući se novcu.
(A kada se pojam "glazba" srozao, i zašto, to je već druga rasprava kojoj ovdje vjerojatno nije mjesto. )
P.S. Implicitno stupnjuj pomoću više/manje
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
Postano: 17:13 pet, 2. 3. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="quark"]Po vrlom jednostavnom principu; što većina traži, to im industrija vrati (vladavina proleterijata :twisted:)
(A kada se pojam "glazba" srozao, i zašto, to je već druga rasprava kojoj ovdje vjerojatno nije mjesto. :D )
[/quote]
mislim da nije pitanje toliko sto vecina trazi, jer na to je lako odg, vecina trazi ono cime se bombardiraju sa svih strana ("MTV" i sl, trgovacki centri, bla bla bla)
sto se tice srozavanja "glazbe" mozemo zahvaliti onima koji gledaju na profit umjesto na kvalitetu (kore navedeno u zagradam)
P.S. namjerno su navodnici jer to po meni nije vise muzicka televizija vec jos jedan proglram koji emitira gluposti za zatupljivanje opce populacije
i da se osvrnem na jos jednu cinjenicu iz nekog gornjeg post-a; jako je sramotno stavljat ljude koji rade nesto samostalno (poput adele koja ima predivnu boju glasa i odlicne glasovne sposobnosti, te sama pise pjesme (bar koliko ja znam) i A-W (kako se vec zove) koja je sama pisala rijeci (isto po mom saznanju)) u isti kos sa smecem od djecurlije koja "obraduje" (citaj unistava!) neke od klasika koje su napisali velikani, i to rade besramno ni ne navodeci ko je autor, ili im neko sasvim lijevi pise pjesme (primjer sa naseg podrucja je "veliki" skladatelj/tekstopisac/nesto_vazno tonci huljic i njegova draga vjekoslava (koliko sam cuo od ljudi ona ni ne pise samo se potpisuje))
quark (napisa): | Po vrlom jednostavnom principu; što većina traži, to im industrija vrati (vladavina proleterijata )
(A kada se pojam "glazba" srozao, i zašto, to je već druga rasprava kojoj ovdje vjerojatno nije mjesto. )
|
mislim da nije pitanje toliko sto vecina trazi, jer na to je lako odg, vecina trazi ono cime se bombardiraju sa svih strana ("MTV" i sl, trgovacki centri, bla bla bla)
sto se tice srozavanja "glazbe" mozemo zahvaliti onima koji gledaju na profit umjesto na kvalitetu (kore navedeno u zagradam)
P.S. namjerno su navodnici jer to po meni nije vise muzicka televizija vec jos jedan proglram koji emitira gluposti za zatupljivanje opce populacije
i da se osvrnem na jos jednu cinjenicu iz nekog gornjeg post-a; jako je sramotno stavljat ljude koji rade nesto samostalno (poput adele koja ima predivnu boju glasa i odlicne glasovne sposobnosti, te sama pise pjesme (bar koliko ja znam) i A-W (kako se vec zove) koja je sama pisala rijeci (isto po mom saznanju)) u isti kos sa smecem od djecurlije koja "obraduje" (citaj unistava!) neke od klasika koje su napisali velikani, i to rade besramno ni ne navodeci ko je autor, ili im neko sasvim lijevi pise pjesme (primjer sa naseg podrucja je "veliki" skladatelj/tekstopisac/nesto_vazno tonci huljic i njegova draga vjekoslava (koliko sam cuo od ljudi ona ni ne pise samo se potpisuje))
|
|
[Vrh] |
|
quark Forumaš(ica)
Pridružen/a: 22. 10. 2011. (16:47:39) Postovi: (DA)16
Spol:
|
Postano: 17:38 pet, 2. 3. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="fireball"]
mislim da nije pitanje toliko sto vecina trazi, jer na to je lako odg, vecina trazi ono cime se bombardiraju sa svih strana ("MTV" i sl, trgovacki centri, bla bla bla)
[/quote]
Ma to je zatvoreni krug; a misliš da bi oni bombardirali nečim što ljudi ne bi kupovali? Ili tvrdiš da ljudi kupuju sve čime su bombardirani? :D
[quote]sto se tice srozavanja "glazbe" mozemo zahvaliti onima koji gledaju na profit umjesto na kvalitetu (kore navedeno u zagradam)
P.S. namjerno su navodnici jer to po meni nije vise muzicka televizija vec jos jedan proglram koji emitira gluposti za zatupljivanje opce populacije
[/quote]
Iskreno, nit ljudi bolje zaslužuju :P
Ljudi bi zabavu bez ikakvog uloženog truda - zato je jednostavnije pogledati film, nego pročitati knjigu.
Ista stvar s glazbom - jednostavnije je upaliti MTV, nego dati si volje i truda te malo glazbeno se educirati.
(A što se tiče trpanja Adele s Bieberom, zato sam napisao "neki" i došlo je do malog nesporazuma.)
Ali nije to samo tako kod "komercijalne" glazbe. Svjetski poznati dirigent Harnoncourt upozorava i na uništavanje tzv. klasične glazbe; ljudi traže ispraznu ljepotu, pa se cijela skladba nekog autora svede na estetsku komponentu nota iza kojih ništa ne stoji - bez ikakve interpretacije, poznavanja povijesti glazbe, instrumenata, notacije i artikulacije toga doba...
Dakle, (neo)kapitalizam nije samo ekonomski sustav, on ima puno dublje posljedice. Zato je tako teško osmisliti akciju koja bi pogodila one koje bi trebala pogoditi.
Ali bitno je da se nešto događa, da se ljudi bune, da postoji inicijativa da ne zamre ljudski duh, da se ne prepustimo apatiji. Možda ne znamo što točno želimo, ali znamo što ne želimo.
fireball (napisa): |
mislim da nije pitanje toliko sto vecina trazi, jer na to je lako odg, vecina trazi ono cime se bombardiraju sa svih strana ("MTV" i sl, trgovacki centri, bla bla bla)
|
Ma to je zatvoreni krug; a misliš da bi oni bombardirali nečim što ljudi ne bi kupovali? Ili tvrdiš da ljudi kupuju sve čime su bombardirani?
Citat: | sto se tice srozavanja "glazbe" mozemo zahvaliti onima koji gledaju na profit umjesto na kvalitetu (kore navedeno u zagradam)
P.S. namjerno su navodnici jer to po meni nije vise muzicka televizija vec jos jedan proglram koji emitira gluposti za zatupljivanje opce populacije
|
Iskreno, nit ljudi bolje zaslužuju
Ljudi bi zabavu bez ikakvog uloženog truda - zato je jednostavnije pogledati film, nego pročitati knjigu.
Ista stvar s glazbom - jednostavnije je upaliti MTV, nego dati si volje i truda te malo glazbeno se educirati.
(A što se tiče trpanja Adele s Bieberom, zato sam napisao "neki" i došlo je do malog nesporazuma.)
Ali nije to samo tako kod "komercijalne" glazbe. Svjetski poznati dirigent Harnoncourt upozorava i na uništavanje tzv. klasične glazbe; ljudi traže ispraznu ljepotu, pa se cijela skladba nekog autora svede na estetsku komponentu nota iza kojih ništa ne stoji - bez ikakve interpretacije, poznavanja povijesti glazbe, instrumenata, notacije i artikulacije toga doba...
Dakle, (neo)kapitalizam nije samo ekonomski sustav, on ima puno dublje posljedice. Zato je tako teško osmisliti akciju koja bi pogodila one koje bi trebala pogoditi.
Ali bitno je da se nešto događa, da se ljudi bune, da postoji inicijativa da ne zamre ljudski duh, da se ne prepustimo apatiji. Možda ne znamo što točno želimo, ali znamo što ne želimo.
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
Postano: 17:46 pet, 2. 3. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="quark"]Ili tvrdiš da ljudi kupuju sve čime su bombardirani?[/quote]
tocno to, jer kad ih necime bombardiras nedas ima mogucnost da razmotre alternative pa samo to kupuju (ili je pak alternativa predstavljena kao veliko zlo bla bla bla)
[quote="quark"]
Dakle, (neo)kapitalizam nije samo ekonomski sustav, on ima puno dublje posljedice. Zato je tako teško osmisliti akciju koja bi pogodila one koje bi trebala pogoditi.
Ali bitno je da se nešto događa, da se ljudi bune, da postoji inicijativa da ne zamre ljudski duh, da se ne prepustimo apatiji. Možda ne znamo što točno želimo, ali znamo što ne želimo.[/quote]
apsolutno se slazem sa krajem
quark (napisa): | Ili tvrdiš da ljudi kupuju sve čime su bombardirani? |
tocno to, jer kad ih necime bombardiras nedas ima mogucnost da razmotre alternative pa samo to kupuju (ili je pak alternativa predstavljena kao veliko zlo bla bla bla)
quark (napisa): |
Dakle, (neo)kapitalizam nije samo ekonomski sustav, on ima puno dublje posljedice. Zato je tako teško osmisliti akciju koja bi pogodila one koje bi trebala pogoditi.
Ali bitno je da se nešto događa, da se ljudi bune, da postoji inicijativa da ne zamre ljudski duh, da se ne prepustimo apatiji. Možda ne znamo što točno želimo, ali znamo što ne želimo. |
apsolutno se slazem sa krajem
|
|
[Vrh] |
|
Tvrtko Forumaš(ica)
Pridružen/a: 21. 10. 2006. (12:12:34) Postovi: (10A)16
Lokacija: CCP 4345 / PMF-MO 225
|
Postano: 18:02 pet, 2. 3. 2012 Naslov: |
|
|
Kad, smo kod izdavaca intelektualnog vlasnistva, moram reci da sam ostao sokiran praksom koja vlada u matematici (a vjerojatno i kod drugih znanosti):
Pretplate na znanstvene casopise iznose po nekoliko [b]1000 dolara/eura[/b],
sto mozda ne bi bilo cudno da:
- [b]urednici[/b] (od glavnog do pomocnih) [b]nisu placeni[/b] :shock: za svoj rad nego im je [i]cast[/i] :? biti urednik
- [b]recenzenti[/b] (ljudi koji moraju procitati clanak dal je sve OK u njemu i dal je zaobjavljivanje) nisu placeni nego im je isto [i]cast[/i]
- [b]autori[/b] nisu placeni za to sto objavljuju, nego im je cast da je njihov rad objavljen u vrhunskom casopisu
Ovo mi je inace sve potvrdio moj mentor koji je glavni urednik [i]Annals of Probability[/i], koji je vrh sto se tice specializiranih casopisa iz vjerojatnosti. Njega izdaje udruga Institute of Mathematical Statistics, pa je jeftiniji, a novac se koristi za financiranje udruge. S druge strane, jedan od najvecih europskih izdavaca Springer izdaje Probability Theory and Related Fields koji kosta cak [b]10 puta vise[/b] od Ann. of Prob.
Dakle, Springer ima [b]90% cistog profita[/b] 8) od izdavanja tog casopisa.
To je pravi biznis.
Sveucilista placaju znastvenike da rade, onda znanstvenici svoj
rad poklone besplatno izdavacu, a izdavac kojeg kosta samo izdavanje (tehnologija je toliko napredovala da su ti troskovi sve manji - zanemarivi) onda skupo proda pretplatu sveucilistima sirom svijeta. 8)
Kad, smo kod izdavaca intelektualnog vlasnistva, moram reci da sam ostao sokiran praksom koja vlada u matematici (a vjerojatno i kod drugih znanosti):
Pretplate na znanstvene casopise iznose po nekoliko 1000 dolara/eura,
sto mozda ne bi bilo cudno da:
- urednici (od glavnog do pomocnih) nisu placeni za svoj rad nego im je cast biti urednik
- recenzenti (ljudi koji moraju procitati clanak dal je sve OK u njemu i dal je zaobjavljivanje) nisu placeni nego im je isto cast
- autori nisu placeni za to sto objavljuju, nego im je cast da je njihov rad objavljen u vrhunskom casopisu
Ovo mi je inace sve potvrdio moj mentor koji je glavni urednik Annals of Probability, koji je vrh sto se tice specializiranih casopisa iz vjerojatnosti. Njega izdaje udruga Institute of Mathematical Statistics, pa je jeftiniji, a novac se koristi za financiranje udruge. S druge strane, jedan od najvecih europskih izdavaca Springer izdaje Probability Theory and Related Fields koji kosta cak 10 puta vise od Ann. of Prob.
Dakle, Springer ima 90% cistog profita od izdavanja tog casopisa.
To je pravi biznis.
Sveucilista placaju znastvenike da rade, onda znanstvenici svoj
rad poklone besplatno izdavacu, a izdavac kojeg kosta samo izdavanje (tehnologija je toliko napredovala da su ti troskovi sve manji - zanemarivi) onda skupo proda pretplatu sveucilistima sirom svijeta.
|
|
[Vrh] |
|
quark Forumaš(ica)
Pridružen/a: 22. 10. 2011. (16:47:39) Postovi: (DA)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (355F)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 19:05 pet, 2. 3. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="quark"]Zato je tako teško osmisliti akciju koja bi pogodila one koje bi trebala pogoditi.[/quote]
[i]What it is, is human weakness. You can't kill that with a gun.[/i]
(ironija: citat je iz poprilicno tipicnog hollywoodskog uratka :lol:)
[quote="Tvrtko"]- [b]recenzenti[/b] (ljudi koji moraju procitati clanak dal je sve OK u njemu i dal je zaobjavljivanje) nisu placeni nego im je isto [i]cast[/i][/quote]
Mene su Taylor&Frances "platili" jednogodisnjom pretplatom na casopis za koji sam obavio recenziju. Came quite handy, posto na taj casopis nemamo pretplatu (come to think of it, pola godine nismo imali pretplatu ni na jedan casopis :roll:)
[quote="quark"]- [b]autori[/b] nisu placeni za to sto objavljuju, nego im je cast da je njihov rad objavljen u vrhunskom casopisu[/quote]
Navodno ima casopisa koji tu cast i naplacuju. Mislim da je Wiley imao takve; ne znam kako je sada.
[quote="quark"]Sveucilista placaju znastvenike da rade, onda znanstvenici svoj rad poklone besplatno izdavacu, a izdavac kojeg kosta samo izdavanje (tehnologija je toliko napredovala da su ti troskovi sve manji - zanemarivi) onda skupo proda pretplatu sveucilistima sirom svijeta. 8)[/quote]
Zato je Hrvatska imala "Black Second Half of 2011", da bi pokazala izdavacima kako njihovo ponasanje nije u redu. :chuckle:
@fireball: Ne bas "u tocno odredjenim casopisima". Mozes birati casopise, dok god su "dovoljno vrijedni" (prema komercijalnim listama, naravno, pa onda Hrvatska ni tome ponekad nema pristup). :lol:
quark (napisa): | Zato je tako teško osmisliti akciju koja bi pogodila one koje bi trebala pogoditi. |
What it is, is human weakness. You can't kill that with a gun.
(ironija: citat je iz poprilicno tipicnog hollywoodskog uratka )
Tvrtko (napisa): | - recenzenti (ljudi koji moraju procitati clanak dal je sve OK u njemu i dal je zaobjavljivanje) nisu placeni nego im je isto cast |
Mene su Taylor&Frances "platili" jednogodisnjom pretplatom na casopis za koji sam obavio recenziju. Came quite handy, posto na taj casopis nemamo pretplatu (come to think of it, pola godine nismo imali pretplatu ni na jedan casopis )
quark (napisa): | - autori nisu placeni za to sto objavljuju, nego im je cast da je njihov rad objavljen u vrhunskom casopisu |
Navodno ima casopisa koji tu cast i naplacuju. Mislim da je Wiley imao takve; ne znam kako je sada.
quark (napisa): | Sveucilista placaju znastvenike da rade, onda znanstvenici svoj rad poklone besplatno izdavacu, a izdavac kojeg kosta samo izdavanje (tehnologija je toliko napredovala da su ti troskovi sve manji - zanemarivi) onda skupo proda pretplatu sveucilistima sirom svijeta. |
Zato je Hrvatska imala "Black Second Half of 2011", da bi pokazala izdavacima kako njihovo ponasanje nije u redu.
@fireball: Ne bas "u tocno odredjenim casopisima". Mozes birati casopise, dok god su "dovoljno vrijedni" (prema komercijalnim listama, naravno, pa onda Hrvatska ni tome ponekad nema pristup).
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
Postano: 20:02 pet, 2. 3. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"]Cemu uopce sluze umjetnici ako industrija sama bira koga ce pretvoriti u zvijezdu? I kako biraju tko ce biti sretnik/ca?[/quote]
Nemaju neki egzaktni algoritam, jednostavno prigle sve u kojima vide potencijal (u smislu biznisa) i koji su voljni ući u biznis s njima. Danas je u praksi vrlo popularan "Artist development deal", tj. preliminarni, ali punovažeći ugovor kojim nadolazeći glazbenik mijenja određen (vrlo često brutalan) postotak svog budućeg prihoda za usluge promocije, školovanja (ne u smislu "naučit ćemo te ljestvice, harmonije, pisat kvalitetne pjesme itd." nego u smislu kako preživjeti, tj. ponašati se u industriji) itd. To je nešto kao ako-prođe-prođe; izdavačke kuće nisu na nekom gubitku ako glazbenik ne postane popularan, ali su zato na ogromnom dobitku ako samo jedan dostigne neku razinu popularnosti.
Često se kao primjer umjetnika koji su imali development deal uzima "Mickey Mouse Club" kojeg čine Timberlake, Aguilera i Spears, a tako se zove jer su svo troje prve nastupe imali (i to u istoj sezoni) na TV seriji u USA koja se zvala (The New) Mickey Mouse Club.
Par godina kasnije Timberlake će s N'Syncom pokoriti svijet i završiti na sudu, tj. tužiti će vlastitog managera/investitora za pronevjeru, krađu, reketarenje itd. jer po ugovoru je manager uzimao preko 80% [u]svih[/u] prihoda i još 1/6 tantijema jer je u ugovoru stajalo da se on smatra šestim članom grupe iako nije nikako pridonosio izvedbi i pisanju glazbe. Ako se ne varam, stvar je riješena nagodbom, što obično znači da ugovor koji su imali je pravno legalan, ali moralno/etički nije, tj. da je (vrlo često višesmisleno) pismo zakona zloupotrebljavano.
S druge strane imaš ljude koji se ne oslanjaju previše na to da su baš oni glavni projekt njihove izdavačke kuće, nego jednostavno puno rade. Npr. Lady Gaga je natprosječno školovana, sa 17 godina je primljena u New York Tisch School of the Arts (koja ima impresivnu listu [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Tisch_School_of_the_Arts_alumni]alumnia[/url]). Imala dvostruku prvu turneju - imala je one koncerte koje joj je izdavačka kuća dogovorila (kao predgrupa Pussycat Dollsima), a između tih bi imala samostalno ugovorene koncerte. Turneja za Fame i Fame Monster je trajala 3 godine sa samo jednom jednomjesečnom pauzom. Porded toga ima bezbroj gostovanja na raznim radijima, tv/internet emisijama itd. Nije morala toliko raditi, ali vjerojatno onda ne bi bila prvo ime UMG-a. Gaga je tim rezultatom sretna (pretpostavljam), a sretan je i UMG jer nisu ni blizu ulagali u nju koliko u npr. Biebera, a isplatili su si jednako ili više
A ima i onih koji prkose sistemu tako što rade dobru i inovativnu glazbu koju ljudi vole slušat. Opet, vidi Trent Reznor - radi se glazbeniku koji ima pauze od 5 godina između albuma (što izdavačke kuće ne vole), za kaznu sam financira svoje turneje (što izdavačke kuće vole), [url=http://www.youtube.com/watch?v=TJ5iHaV0dP4]a na tim turnejama otvoreno govori ljudima da slobodno kradu njegove pjesme[/url] (šta mislite, vole li to ili ne izdavačke kuće? :))
p.s. je l' "stvar rješena" ili je "stvar riješena"? Ubija me to! :D
vsego (napisa): | Cemu uopce sluze umjetnici ako industrija sama bira koga ce pretvoriti u zvijezdu? I kako biraju tko ce biti sretnik/ca? |
Nemaju neki egzaktni algoritam, jednostavno prigle sve u kojima vide potencijal (u smislu biznisa) i koji su voljni ući u biznis s njima. Danas je u praksi vrlo popularan "Artist development deal", tj. preliminarni, ali punovažeći ugovor kojim nadolazeći glazbenik mijenja određen (vrlo često brutalan) postotak svog budućeg prihoda za usluge promocije, školovanja (ne u smislu "naučit ćemo te ljestvice, harmonije, pisat kvalitetne pjesme itd." nego u smislu kako preživjeti, tj. ponašati se u industriji) itd. To je nešto kao ako-prođe-prođe; izdavačke kuće nisu na nekom gubitku ako glazbenik ne postane popularan, ali su zato na ogromnom dobitku ako samo jedan dostigne neku razinu popularnosti.
Često se kao primjer umjetnika koji su imali development deal uzima "Mickey Mouse Club" kojeg čine Timberlake, Aguilera i Spears, a tako se zove jer su svo troje prve nastupe imali (i to u istoj sezoni) na TV seriji u USA koja se zvala (The New) Mickey Mouse Club.
Par godina kasnije Timberlake će s N'Syncom pokoriti svijet i završiti na sudu, tj. tužiti će vlastitog managera/investitora za pronevjeru, krađu, reketarenje itd. jer po ugovoru je manager uzimao preko 80% svih prihoda i još 1/6 tantijema jer je u ugovoru stajalo da se on smatra šestim članom grupe iako nije nikako pridonosio izvedbi i pisanju glazbe. Ako se ne varam, stvar je riješena nagodbom, što obično znači da ugovor koji su imali je pravno legalan, ali moralno/etički nije, tj. da je (vrlo često višesmisleno) pismo zakona zloupotrebljavano.
S druge strane imaš ljude koji se ne oslanjaju previše na to da su baš oni glavni projekt njihove izdavačke kuće, nego jednostavno puno rade. Npr. Lady Gaga je natprosječno školovana, sa 17 godina je primljena u New York Tisch School of the Arts (koja ima impresivnu listu alumnia). Imala dvostruku prvu turneju - imala je one koncerte koje joj je izdavačka kuća dogovorila (kao predgrupa Pussycat Dollsima), a između tih bi imala samostalno ugovorene koncerte. Turneja za Fame i Fame Monster je trajala 3 godine sa samo jednom jednomjesečnom pauzom. Porded toga ima bezbroj gostovanja na raznim radijima, tv/internet emisijama itd. Nije morala toliko raditi, ali vjerojatno onda ne bi bila prvo ime UMG-a. Gaga je tim rezultatom sretna (pretpostavljam), a sretan je i UMG jer nisu ni blizu ulagali u nju koliko u npr. Biebera, a isplatili su si jednako ili više
A ima i onih koji prkose sistemu tako što rade dobru i inovativnu glazbu koju ljudi vole slušat. Opet, vidi Trent Reznor - radi se glazbeniku koji ima pauze od 5 godina između albuma (što izdavačke kuće ne vole), za kaznu sam financira svoje turneje (što izdavačke kuće vole), a na tim turnejama otvoreno govori ljudima da slobodno kradu njegove pjesme (šta mislite, vole li to ili ne izdavačke kuće? )
p.s. je l' "stvar rješena" ili je "stvar riješena"? Ubija me to!
_________________ The Dude Abides
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (355F)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
|
[Vrh] |
|
|