Odgovori na pitanja za 1. kolokvij is psiholog (grupa M - Ž
Select messages from
# through # FAQ
[/[Print]\]

Forum@DeGiorgi -> Ostali kolegiji

#1: Odgovori na pitanja za 1. kolokvij is psiholog (grupa M - Ž Autor/ica: RokulLokacija: Zadar/Zagreb/Sinj PostPostano: 19:09 čet, 21. 10. 2010
    —
Psihologija - odgovori na pitanja za 1.kolokvij ( koji će se održati u ponedjeljak 25.listopada u 17 sati u učionici u kojoj imamo psihologiju)

1. Dvije glave komponente osposobljenosti nastavnika?

Odgovor: Predmetna i pedagoška osposobljenost. Predmetna osposobljenost stječe se studijem struke i podrazumijeva poznavanje gradiva koje
će nastavnik predavati. Pedagoška osposobljenost stječe se studijem psihološko - pedagoških kolegija (psihologija, pedagogija, metodika ...)

2. Glavni čimbenici kvalitete obrazovanja?

Odgovor: Dijele se na unutarnje i vanjske čimbenike. Unutarnji čimbenici su: inteligencija učenika, predznanje učenika i motivacija učenika
za učenje. Vanjski čimbenici su: Školski program, udžbenici, kvaliteta opreme i osposobljenost nastavnika.

3. Što je učenje?

Odgovor: Učenje je proces kojim iskustvo ili vježba proizvode promjene u mogućnostima obavljanja određenih aktivnosti.

4. Podjela učenja (dvije glavne vrste učenja)?

Odgovor: Učenje se dijeli na iskustveno učenje (koje je nesvjesno i nenamjerno) i organizirano učenje ili edukaciju ( koje je svjesno i namjerno).

5. Oblici organiziranog učenja?

Odgovor: Organizirano učenje sastoji se od obrazovanja i odgoja. Ono može biti formalno (škola), neformalno (tečaj, seminar, radionica, emisije)
i samoobrazovanje.

6. Razlika između formalnog i neformalnog obrazovanja?

Odgovor: Formalno učenje odvija se unutar institucije (škola, fakultet), dok se neformalno učenje odvija izvan institucije (tečaj, seminar, radionica,
emisija, razgovor).

7. Razlika između samoobrazovanja i iskustvenog učenja?

Odgovor: iskustveno učenje je nesvjesno i nenamjerno, dok je samoobrazovanje svjesno i namjerno.

8. Što je obrazovanje?

Odgovor: Obrazovanje je organizirano učenje znanja i (psihomotornih) vještina.

9. Što je odgoj?

Odgovor: Odgoj je organizirano učenje vrijednosti, stavova i navika.

10. Što su vrijednosti?

Odgovor: Vrijednosti su dugoročni važni ciljevi što ih osoba nastoji postići (ponašanjem).

11. Što su stavovi?

Odgovor: Stav je tendencija bilo pozitivnog bilo negativnog čuvstvenog reagiranja na objekt stava. Objekt stava može biti sve što je pojedincu važno
s motrišta zadovoljavanja njegovih potreba odnosno ostvarivanja pojedinih vrijednosti.

12. Što su navike?

Odgovor: Navike su naučene tendencije pojedinca za ponašanjem na određeni način u određenoj (specifičnoj) situaciji.

13. Tri komponente sadržaja učenja?

Odgovor: Tri komponente sadržaja učenja su: kognitivna komponenta (znanja), čuvstvena (emocionalna, afektivna) komponenta i voljna (ponašajna) komponenta.

14. Što je socijalizacija?

Odgovor: Socijalizacija je iskustveno i organizirano učenje vrijednosti, stavova i navika.

15. Razlika između odgoja i socijalizacije?

Odgovor: Odgoj je samo organizirano učenje vrijednosti, stavova i navika. Dok je socijalizacija i iskustveno i organizirano učenje vrijednosti, stavova i
navika.

16. Predmet psihologije?

Odgovor: Predmet psihologije su psihičke pojave. Psihičke pojave dijele se na psihičke osobine (spoznajne (senzorne, psihomotorne,intelektualne), emocionalne (temperament) i motivativne (karakter ili ćud) osobine) i psihiče procese (precipiranje, učenje psihomotornih vještina, mišljenje i pamćenje,
čuvstveno reagiranje i proces motivacije).

17. Predmet edukacijske psihologije?

Odgovor: Edukacijska psihologija istražuje zakonitosti kako se uz proces učenja može najefikasnije utjecati na osobine ličnosti.

18. Što je ličnost?

Odgovor: Ličnost je sustav (struktura, organizacija) važnih, relativno trajnih i relativno univerzalnih važnih osobina. A važna osobina je ona o kojoj
ovisi uspjeh pojedinca u većem broju situacija.

19. Je li ličnost skup ili sustav osobina?

Odgovor: Ličnost je sustav osobina. Sustav čine više elemenata u međudjelovanju, dok skup čine samo elementi.

20. Glavna područja ličnosti?

Odgovor: Glavna područja ličnosti su kognitivno ili spoznajno (intelektualne sposobnosti, važna znanja (naobrazba)), čuvstveno (temperament), voljno ili
motivativno (motivi) i tjelesno ili somatsko (tjelesni izgled i konstitucija, svojstva endokrilnog i živčanog sustava) područje.

21. Glavne kognitivne (spoznajne) osobine ličnosti?

Odgovor: Glavne kognitivne (spoznajne) osobine ličnosti su intelektualne sposobnosti (dijele se na senzorne (vid, sluh, opip, okus,ravnoteža, toplo,
hladno, bol, vrijeme ...), psihomotorne, i intelektualne sposobnosti u užem smislu), i važna znanja (naobrazba).

22. Kome treba vjerovati?

Odgovor: Nikome! Niti Bandiću, niti političarima, niti crkvi, niti samome sebi. Smile


Korištena literatura:

- Bilješke s predavanja
- Osnove psihologije obrazovanja i odgoja; Nikola Pastuović
- Labud i Mirko 2: Hemeroid koji je suviše znao i druge priče; Krešimir Ivković i Roko Maštruko

Lektorirao: Želimir Kučina

Popis Lektora:
- Želimir Kučina

Napomena: Sve ispravke, prijedloge, pohvale, kritike, reklame i prijetnje smrću šaljite na rokul(monkey)student.math.hr

#2:  Autor/ica: fireballLokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu PostPostano: 23:59 čet, 21. 10. 2010
    —
care Smile da mogu dao bi ti jos dvije sarme u pozitivnom smjeru Smile ogromna pomoc, tnx Smile i mislim da to govorim u ime svih

#3:  Autor/ica: Spectre PostPostano: 2:07 pet, 22. 10. 2010
    —
Kolega, svaka čast na uloženome trudu. Bravo!

Samo bih dodao da je bitna razlika između formalnog i neformalnog obrazovanja (6. pitanje) stečena stručna sprema, koja se naravno može dobiti jedino završetkom nekog od oblika formalnog obrazovanja.



Forum@DeGiorgi -> Ostali kolegiji


output generated using printer-friendly topic mod. Vremenska zona: GMT + 01:00.

Stranica 1 / 1.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin