pitanja na diplomskom ispitu
Select messages from
# through # FAQ
[/[Print]\]
Idite na 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sljedeće  :| |:
Forum@DeGiorgi -> Diplomski, magisteriji, doktorati,...

#1: pitanja na diplomskom ispitu Autor/ica: sun PostPostano: 21:26 uto, 8. 3. 2011
    —
kako je tocno definirano to "siroko podrucje" diplomskog rada?
kakva pitanja dolaze u obzir?
koga mozemo pitati za malo vise informacija o tome?

hvalaaa

#2:  Autor/ica: JajaLokacija: Zagreb PostPostano: 13:13 sri, 9. 3. 2011
    —
da,i mene to zanima... Znači da više nemamo ona pitanja iz analize1,2 i linearne 1,2 na diplomskom? Sada je diplomski ispit samo izlaganje rada i pitanja o radu/području rada?

#3:  Autor/ica: krcko PostPostano: 14:50 sri, 9. 3. 2011
    —
U novom pravilniku ne pise sto tocno znaci "sire podrucje rada". Za neke radove ja cu to tumaciti kao "matematika".

Btw, popis pitanja iz MA & LA je izbacen iz pravilnika amandmanom za koji su glasali i studentski predstavnici. Koliko se sjecam bez njihovih glasova taj amandman ne bi prosao.

#4:  Autor/ica: nana PostPostano: 15:20 sri, 9. 3. 2011
    —
A zasto je to izbaceno, cisto informativno?

#5:  Autor/ica: vsegoLokacija: /sbin/init PostPostano: 15:21 sri, 9. 3. 2011
    —
Nisam siguran cemu sluzi zadnja opaska, ali prozivanje bilo koga zbog toga kako je glasao na sjednici mi se ne cini primjereno.

"Sire podrucje diplomskog rada" je, ocito, ostavljeno interpretacijama. Po meni, najbolje je s mentorom popricati (i) o tome sto on(a) smatra "sirim podrucjem rada", a od vecine clanova ispitnih povjerenstava ocekujem da ce postavljati pitanja vezana uz diplomski rad ili nesto cime se rad direktno bavi.

Na primjer, ako se rad bavi Shurovom dekompozicijom matrice, rekao bih da je normalno studenta pitati kako se matrice mnoze, sto su svojstvene vrijednosti matrice, sto mozemo reci za svojstvene vrijednosti unitarno kongruentnih (slicnih), a sto samo kongruentnih matrica i sl, ali nekako ne ocekujem da se pita definicija neprekidne funkcije, kriteriji konvergencije redova, teorem o implicitnoj funkciji ili tako nesto. Ovo je, naravno, samo moj osobni stav.

#6:  Autor/ica: BlizzardLokacija: u sjeni.... PostPostano: 20:31 sri, 9. 3. 2011
    —
Ukidanje precizno definiranih ispitnih (diplomskih) pitanja jedna je od najvećih gluposti koju je Vijeće Matematičkog Odsjeka ikada donijelo.

Strogoća se ne trenira pet minuta do dvanaest... Rolling Eyes

#7:  Autor/ica: krcko PostPostano: 22:57 sri, 9. 3. 2011
    —
Problem je u tome sto za mnoge diplomske s ekonomskim temama i sl. "matematicari opce prakse" nece moci postaviti nikakvo suvislo pitanje u vezi s radom. Zato cu se ja ponasati kao da je pitanje o neprekidnoj funkciji u vezi s bilo kojim diplomskim radom iz matematike.

Meni se odluka o ukidanju popisa pitanja isto ne svidja, ali ne mislim da je intencija bila treniranje strogoce. Naprotiv, cini mi se da je ovo prvi korak prema diplomskim ispitima a la FER koji se sastoje samo od izlaganja rada.

#8:  Autor/ica: ante003 PostPostano: 23:16 sri, 9. 3. 2011
    —
krcko (napisa):
Problem je u tome sto za mnoge diplomske s ekonomskim temama i sl. "matematicari opce prakse" nece moci postaviti nikakvo suvislo pitanje u vezi s radom. Zato cu se ja ponasati kao da je pitanje o neprekidnoj funkciji u vezi s bilo kojim diplomskim radom iz matematike.

Meni se odluka o ukidanju popisa pitanja isto ne svidja, ali ne mislim da je intencija bila treniranje strogoce. Naprotiv, cini mi se da je ovo prvi korak prema diplomskim ispitima a la FER koji se sastoje samo od izlaganja rada.


a moras priznat da je problem takoder sa temama. Jer ima tema koje mozes obradit na nacin da uzmes par knjiga, prepises/malo promjenis tekst i to stavis u rad i kasnije pricas o tom. Meni osobno se svida nacin pisanja diplomskog koji se primjenjuje vani. Dobijes temu, istrazujes to sto moras i onda napises rad. Kod nas je sve to malo nespretno organizirano nazalost pa ispadne ono sto sam gore napisao.


p.s. mislim da te necu uzet u svoju komisiju za diplomski (ako ikad doguram do njega:) )

#9:  Autor/ica: vsegoLokacija: /sbin/init PostPostano: 23:52 sri, 9. 3. 2011
    —
@Ante: Ne biras komisiju.

@krcko: To je problem sastavljanja komisija. IMO, ne ti ne bi trebao biti u komisijama iz ekonomije. Ako nemamo ljudi za to, treba platiti vanjske, a ne tlaciti nase.

#10:  Autor/ica: ante003 PostPostano: 0:43 čet, 10. 3. 2011
    —
hm, to je onda moj fail. bio sam uvjeren da biras (neznam zasto :S)

#11:  Autor/ica: matmihLokacija: {Zg, De , Ri} PostPostano: 1:02 čet, 10. 3. 2011
    —
ante003 (napisa):

a moras priznat da je problem takoder sa temama. Jer ima tema koje mozes obradit na nacin da uzmes par knjiga, prepises/malo promjenis tekst i to stavis u rad i kasnije pricas o tom.


Ne da ima nego su sve takve. Bit diplomskog je samostalno razumjevanje nečega što je već napravljeno. Samostalno se istražuje ne nekim višim razinama. Smile
Iznimka su neke implementacije paketa koji još možda nisu napravljeni, ali to je opet upotreba dobro poznatih i dokumentiranih alata.

#12:  Autor/ica: krcko PostPostano: 8:05 čet, 10. 3. 2011
    —
vsego (napisa):
@krcko: To je problem sastavljanja komisija. IMO, ne ti ne bi trebao biti u komisijama iz ekonomije. Ako nemamo ljudi za to, treba platiti vanjske, a ne tlaciti nase.


To bi bio mission impossible. Sjeti se da se preko 100 diplomskih brani u tjedan-dva. A uz to nastavnici salju zelje kada mogu ili ne mogu biti u komisiji.

Ovo s prepisivanjem iz knjiga nije problem ponudjenih tema, nego je problem u pristupu studenata svojem diplomskom radu. I bilo kojem drugom radu takodjer. Slicno je s prepisivanjem na pismenima. Nije problem u organizaciji kolokvija, nego u mentalitetu studenata i nastavnika.

#13:  Autor/ica: nana PostPostano: 9:54 čet, 10. 3. 2011
    —
Lose je to da se ostavlja prostor za osobne interpretacije u smislu da svatko ima svoje misljenje sto je sire podrucje diplomskog.

Al nemojte ocajavat, tako samo i mi za svoje diplomske pa je opet vecini bilo super Cool ipak su profesori razumni i dobronamjerni In love

#14:  Autor/ica: sun PostPostano: 11:14 čet, 10. 3. 2011
    —
pa da, to upravo mene brine
svatko moze na svoj nacin interpretirati "siroko podrucje"
i to sto je krcko rekao za ekonomske teme, kako ce oni pitati nesto iz ekonomije kada se ne bave time
mislim da se ili trebalo definirati to siroko podrucje ili ostaviti ona ispitna pitanja
ne znam kako su studentski predstavnici mogli glasati za to, a da nisu pitali studente za misljenje Confused

#15:  Autor/ica: vsegoLokacija: /sbin/init PostPostano: 12:32 čet, 10. 3. 2011
    —
sun (napisa):
mislim da se ili trebalo definirati to siroko podrucje ili ostaviti ona ispitna pitanja


Kako bi ti to definirala, a da se moze ugurati u sluzbeni dokument koji se zove "pravilnik"?

sun (napisa):
ne znam kako su studentski predstavnici mogli glasati za to, a da nisu pitali studente za misljenje Confused


Zanimljiva ideja. Oni su dosli na sjednicu i, kao i mi ostali, tamo culi za amandman i imali za donijeti tu odluku onoliko vremena koliko je trajala rasprava (o konkretnom amandmanu, mozda 5-10min). Bas me zanima kako bi ti u tom roku ispitala misljenje studenata...

krcko (napisa):
To bi bio mission impossible. Sjeti se da se preko 100 diplomskih brani u tjedan-dva. A uz to nastavnici salju zelje kada mogu ili ne mogu biti u komisiji.


Zasto bi bilo mission impossible platiti strucne ljude ili smanjiti kvote tamo gdje nemamo strucnih ljudi? Druga je stvar postojanja dobre volje da se tako nesto napravi, ali ne bih rekao da je mission impossible.

Nadalje, ne vidim problem da ti mentor sugerira pitanja iz podrucja kojima se ne bavis ili da on(a) ispita umjesto tebe. I dalje mi je to prikladnije od ispitivanja "sto je neprekidna funkcija" na kraju diplomskog studija, a pogotovo mi je trulo da takava pitanja - s pocetka preddiplomskog studija - kacimo po sluzbenim dokumentima kao nekakvu krunu diplomskog studija.

I zasto bismo uopce morali imati popis pitanja? Hocemo li i u drugim kolegijima traziti popis van kojega se ne smije izlaziti?

#16:  Autor/ica: CobsLokacija: Geto PostPostano: 13:01 čet, 10. 3. 2011
    —
vsego (napisa):

Zanimljiva ideja. Oni su dosli na sjednicu i, kao i mi ostali, tamo culi za amandman i imali za donijeti tu odluku onoliko vremena koliko je trajala rasprava (o konkretnom amandmanu, mozda 5-10min). Bas me zanima kako bi ti u tom roku ispitala misljenje studenata...


? Kad se određuje "dnevni red" sjednice? nije valjda isti dan?. Kolko se ja kužim u te stvari i prema nekom zdravom razumu ti rasporedi se unaprijed dogovore da ljudi znaju zašto dolaze i o čemu će se raspravljati.

Inače mislim da je ovo još jedna odluka u nizu o "banalizaciji" završetka fakulteta. Meni se činilo da je taj diplomski više orijentiran prema demonstraciji cijelokupnog znanja koje se steklo na fakultetu + detaljnije o svom radu, a ne samo prema radu.

#17:  Autor/ica: BlizzardLokacija: u sjeni.... PostPostano: 14:05 čet, 10. 3. 2011
    —
Naravno da se "dnevni red", kao što @Cobs već reče, šalje zajedno sa pozivom na sjednicu - bitno je pročitati ga što oni koji su se našli u čudu očito nisu napravili. Ako nije poslan i ako je netko glasovao "kao kokoš bez glave" onda je to poprilično neozbiljno i neodgovorno od te osobe (sprdačina). Vjerujem da je vremena za ispipati puls studentskog naroda i te kako bilo - puno je vjerojatnije da im se nije dalo što je opet poprilično neozbiljno i neodgovorno... Rolling Eyes

Problem je u tome što se ovim pravilnikom omogućava nastavnicima, koji sjede u komisiji, doslovno iživljavanje nad osobom koja polaže diplomski ispit (bojim se da se grdno varate ako mislite da nema onih koji bi to radili). To samo po sebi stvara velike probleme osobi koja polaže ili se priprema za diplomski ispit...

Naš diplomski rad i diplomski ispit sveukupno nose opterećenje od 5 ECTS bodova, također dipl. rad se piše i dipl. ispit se polaže unutar semestra u kojem se i sluša nastava. Ako se želi postići da su dipl. ispit i dipl. rad nešto grandiozno i veličanstveno onda neka sukladno tome donose više ECTS bodova i neka za njih bude alocirano proporcionalno mnogo vremena (za pripremu).

Ako se utvrdilo da su stara pitanja prelagana, onda napravite nova pitanja. Na kraju krajeva ne studiramo svi isti diplomski studij pa je npr. normalno za očekivati da svaki studij ima 30-50 njemu karakterističnih pitanja i amen. Zašto tako nešto ne bi bilo dobro? (Ajoj da, zaboravih, u tom slučaju netko ima dan-dva posla što je poprilično problematično) ...

Nemam ja ništa protiv toga da me ljudi nešto pitaju (čak i stvari koje na nastavi nismo radili) ali mislim da je pomalo bezobrazno da mi se ne kaže što da učim i kako da se pripremim. Sa mentorom se razgovara i prolazi sam rad ovako-ionako tj. bez obzira imali pitanja ili ne.

Sumnjam da će samo ta mentor-student priprema biti dovoljna u većini situacija i sumnjam da će većina studenata biti zadovoljna rezultatima dipl. ispita (govorim o ovoj 10/11 generaciji).

Summa summarum, nekakav formalniji (bolje definiran) oblik onoga što moramo učiti je potreban jer ovako nemam pojma, a poprilično sam siguran da i drugi ne znaju, kako se pripremiti za dipl. ispit... Confused

#18:  Autor/ica: krcko PostPostano: 16:47 čet, 10. 3. 2011
    —
sun (napisa):
ne znam kako su studentski predstavnici mogli glasati za to, a da nisu pitali studente za misljenje Confused


Ovo sam ja zakuhao pa me sada grize savjest. Kao sto vsego rece, nije bilo korektno komentirati glasanje na Vijecu. Smatram da svatko treba glasati po svojem uvjerenju i da nema objektivnog nacina za ispitati cijelu studentsku populaciju, niti je to potrebno. Predstavnicka demokracija svuda na svijetu funkcionira na taj nacin - vi birate ljude koji ce vas predstavljati, a oni rade po svojoj savjesti.

Osim toga, mislim da su u krivu Blizzard i ostali koji se boje nekakvog "iživljavanja" na diplomskima. Ako vam je cilj imati sto mekse diplomske, onda su predstavnici glasali za pravu stvar. Tesko mi je zamisliti da ce po ovom sistemu itko pasti na diplomskom zbog toga sto nece znati odgovor na pitanje iz "sireg podrucja". Prije se moglo dogoditi ako netko zazuji na pitanje s popisa (iako se lani nije dogodilo nikome).

vsego (napisa):
I dalje mi je to prikladnije od ispitivanja "sto je neprekidna funkcija" na kraju diplomskog studija, a pogotovo mi je trulo da takava pitanja - s pocetka preddiplomskog studija - kacimo po sluzbenim dokumentima kao nekakvu krunu diplomskog studija.


Meni se pitanje o neprekidnoj funkciji uopce ne cini neprikladnim. Pogledaj sto pise u programima diplomskih studija:

Citat:
Diplomski ispit sastoji se od usmene prezentacije i obrane diplomskog rada, te odgovora na pitanja iz opće matematičke kulture i područja teme diplomskog rada.


Nas diploski ispit, za razliku od FER-ovog i drugih, sastoji se od dvije komponente: obrana diplomskog rada i ispitivanje temeljnih matematickih kompetencija. Ja vidim svrhu ovog drugog i ne bih htio da odumre. Ne znam zasto bismo se trebali sramiti "laganih pitanja" (iz perspektive nekog tko je na kraju studija). U tome vidim svrhu druge komponente - osvjescivanje da je sada lagano ono sto nam je na pocetku studija bilo tesko.

vsego (napisa):
I zasto bismo uopce morali imati popis pitanja? Hocemo li i u drugim kolegijima traziti popis van kojega se ne smije izlaziti?


Ne moramo imati popis pitanja. Nismo ga imali prije bolonje i sada ga opet necemo imati. Meni se ipak cinio korisnim, zato da olaksamo studentima pripremu i da sami sebi razjasnimo sto smatramo najvaznijim dijelovima studija matematike. Sad ce opet studenti sami sastavljati popise na temelju toga sto ih je tko pitao.

#19:  Autor/ica: vsegoLokacija: /sbin/init PostPostano: 20:22 čet, 10. 3. 2011
    —
Blizzard, pripazi malo na nastup. Implicitno optuzivati nastavnike MO da ce se izzivljavati na studentima... u najmanju ruku nije korektno. Ako netko to radi (a svi nastavnici koji su u diplomskim komisijama ispituju i na "obicnim" kolegijima), onda prijavite. Ali bacati takve ovlash optuzbe, jednostavno je nepristojno (da ne upotrijebim neki tezi izraz).

Ostatak necu komentirati, jer militantne tekstove nemam strpljenja citati.

krcko (napisa):
vsego (napisa):
I dalje mi je to prikladnije od ispitivanja "sto je neprekidna funkcija" na kraju diplomskog studija, a pogotovo mi je trulo da takava pitanja - s pocetka preddiplomskog studija - kacimo po sluzbenim dokumentima kao nekakvu krunu diplomskog studija.

Meni se pitanje o neprekidnoj funkciji uopce ne cini neprikladnim. Pogledaj sto pise u programima diplomskih studija:
Citat:
Diplomski ispit sastoji se od usmene prezentacije i obrane diplomskog rada, te odgovora na pitanja iz opće matematičke kulture i područja teme diplomskog rada.

Nas diploski ispit, za razliku od FER-ovog i drugih, sastoji se od dvije komponente: obrana diplomskog rada i ispitivanje temeljnih matematickih kompetencija. Ja vidim svrhu ovog drugog i ne bih htio da odumre. Ne znam zasto bismo se trebali sramiti "laganih pitanja" (iz perspektive nekog tko je na kraju studija). U tome vidim svrhu druge komponente - osvjescivanje da je sada lagano ono sto nam je na pocetku studija bilo tesko.


Ne smatram relevantnim ono sto pise u programima diplomskih studija, kad su nastali davno prije nego je ovo izglasano (ergo, nisu azhurni).

No, sa sustinom citiranog dijela tvog posta se apsolutno slazem. Nisam niti ja za FERizaciju, no treba biti iskren i priznati da nas predbolonjski diplomski ne stane u 8 (ili koliko vec) ECTSova. TU je napravljena FERizacija, a ne kod ukidanja popisa banalnih pitanja.

Da se mene pita: 4. semestar diplomskog studija neka bude samo za diplomski rad i ispit. Onda taj rad moze biti ozbiljniji, ispitivanje moze biti ozbiljnije i sve skupa moze bes problema imati znacajnu tezinu. Ali ne u situaciji u kojoj studenti gule posljednje ispite tjedan-dva prije obrana.

I ne mislim da se treba sramiti banalnih pitanja, ali se treba sramiti nekakvog formalnog popisa koji sadrzi samo banalna pitanja i jos niti jedno od tih pitanja nema veze s konkretnim diplomskim studijem kojeg kandidat tim ispitom zavrsava.

#20:  Autor/ica: ante003 PostPostano: 21:39 čet, 10. 3. 2011
    —
vsego (napisa):

Da se mene pita: 4. semestar diplomskog studija neka bude samo za diplomski rad i ispit. Onda taj rad moze biti ozbiljniji, ispitivanje moze biti ozbiljnije i sve skupa moze bes problema imati znacajnu tezinu. Ali ne u situaciji u kojoj studenti gule posljednje ispite tjedan-dva prije obrana.

I ne mislim da se treba sramiti banalnih pitanja, ali se treba sramiti nekakvog formalnog popisa koji sadrzi samo banalna pitanja i jos niti jedno od tih pitanja nema veze s konkretnim diplomskim studijem kojeg kandidat tim ispitom zavrsava.

To bi bilo super. Ali realno, kakve su sanse da ce to zazivjeti ? I ono sto je meni recimo glupo je to da covjek "nemoze" past obranu diplomskog rada ni da zeli. To bi po meni takoder trebalo promjenit. Ako student ne zadovolji minimalno znanje, nek ide na sljedeci rok koji bi se vec odredio. A ovako student u jednu ruku zna da ce proci makar nema pojma o icemu.



Forum@DeGiorgi -> Diplomski, magisteriji, doktorati,...


output generated using printer-friendly topic mod. Vremenska zona: GMT + 01:00.

Idite na 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sljedeće  :| |:
Stranica 1 / 7.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin