Shirohige (napisa): | ||
Mene su u srednjoj učili, 1500 pr. Kr. pa nadalje te da su neznatne greške nastale prilikom prepisivanja i prijevoda koje su ispravljene pa bih molio za neke izvore/literaturu što se tiče mijenjanja. |
Citat: |
Evidence suggests that the process of canonization occurred between 200 BCE and 200 CE. A popular former theory is that the Torah was canonized c. 400 BCE, the Prophets c. 200 BCE, and the Writings c. 100 CE,[1] perhaps at a hypothetical Council of Jamnia, but this position is increasingly rejected by modern scholars. |
indexnet (napisa): |
goranm tvoje ponašanje je na već uhodanom principu bahatosti, arogancije itd, ali shvaćam te i zato te nemam potrebu osuđivat... ja ti još jednom upućujem na riječ koja bi ti mogla promjeniti život a to je PONIZNOST, ali evo danas nažalost ispada da bi bilo lakše shvatiti sva znanja iz matematike nego tu jednu naizgled jednostavnu i banalnu riječ... da samo 1% vremena, koje utrošiš na ovakve rasprave, razmišljaš o ovoj riječi čuda bi radio u životu, malo pročitaj izjave dr. Pavune možda te budu inspirirale kako jedan fizičar vidi i tumači neke stvari |
goranm (napisa): |
Sto se tice ostatka, brzi google search (mastoviti string 'Bible') izbaci link na Wiki - Bible - Hebrew Bible - Tanakh - Development_of_the_Hebrew_Bible_canon |
Cobs (napisa): |
Ne zanima me glavna rasprava, ali ova teza o Platonu i Aristotelu me zanima, pa sam nekako stekao dojam, otvarajući knjigu za knjigom sa popisa da se manji dio (manji dijelovi nekih knjiga) napisao u razdoblju nakon njih dvojice. (Iskreno, nisam naletio ni na jednu knjigu koja bi većinom ili u potpunosti napisana u tom vremenu (prema priloženim podacima), pogledao sam ih desetak, ne sve) |
Shirohige (napisa): |
Vaše je pravo da vas ne bude briga, ali onda ja tu ne mogu ništa. Prof. matematike John Lennox tvrdi da se to ne može dokazati u tom smislu u kojem vi želite tako da je tu kraj rasprave... |
Shirohige (napisa): | ||
S obzirom na moje primjere i učinjene zločine, ne kroz svih 2 tisuće, ali dobar dio, da. |
Shirohige (napisa): |
Primjer je trebao poslužiti kao prikaz da netko tko se bavi nečim racionalnim, znanošću i to uspješno, ne povlači njegovo etičko/moralno ponašanje. |
Shirohige (napisa): |
Nemaju veze sa srednjim vijekom, ali se u ovom topicu to često spominjalo i naveo sam to jer se ostali periodi puno manje omražavaju, a nisu ni po čemu bolji. |
Shirohige (napisa): |
To nigdje nisam tvrdio, mislio sam da je jasno o čemu pričam, ispričavam se ako je to tako ispalo no često se tvrdi da je Crkva kočila znanstveni rad pa sam zamolio za primjere koje mi nitko nije naveo, a cilj je bio prikazati da su se smrtne kazne vršile samo zbog hereze, a ne znanstvenih istraživanja. Često se i ovdje spominje paljenja, palili su se samo već mrtvi leševi iz vjerskih razloga, heretike su prije toga ubile svjetovne vlasti. |
Shirohige (napisa): |
Nisam znao za te slučajeve (isto kao i za kondome pa sam zato i zamolio za link) pa priznajem da sam u krivu, ali to su specifični slučajevi koji zahtijevaju takvu intervenciju te još uvijek smatram da nisam ništa krivo rekao generalno jer je i greeneyes napisala da abortus ima posljedice te je ovo što sam ja naveo zdravije. Kao što sam rekao, priznajem da sam u krivu, ali ipak smatram da legalizacija (za slučaje koji nisu opasni po zdravlje) potiče neodgovorno ponašanje i dugoročno gledano teže posljedice. |
Shirohige (napisa): |
Za ovo isto priznajem i smatram da je loš pristup, ali upravo je i zbog toga dan primjer sa znanstvenicima, to što jedan razvija oružje, ne znači da ostali to odobravaju i slažu se s takvim pristupom. |
Citat: |
Po meni, svi bi danas morali biti vjernici jer je toliko očito da je dragi Bog živ da to dolazi čak iz neuroznanosti. Kako to znam? Tjedan dana nakon Međugorja sam bio u Hyderabadu u hotelu s pet zvjezdica gdje je bio međunarodni skup i zimska škola o neuroznanosti. (…) Držao sam predavanje koje je trajalo četiri sata i koje je bilo totalna ludnica jer smo shvatili ono pitanje - gdje je svijest? Sad će i prva svjetska konferencija o svijesti u Indiji. Odjednom sam shvatio, nakon vidjelice Vicke i boravka u Indiji, da je sve ono što smo mi razgovarali u emisiji, da je upravo to to. Meni su ti uvidi već dani, a to znači da, ako izuzmemo onaj totalno duhovni dio o kojem ja naprosto ne mogu govoriti, o kojem može govoriti samo netko tko je teološki totalno obrazovan i kvalificiran, ako govorimo sa ove strane onda je očito da je svijest sveprisutna. Onda je očito da svijest mora impregnirati prazne atome i prazan međugalaktički prostor i da to ima svoje sučelje prema drugim dimenzijama, da ne ulazim u detalje. To se potvrdilo na skupu gdje su bili kvalificirani neuroznanstvenici. To mi se desilo 30 godina nakon što sam bio u Indiji i dobio poruku da će mi se dešavati nevjerojatne stvari u životu. I to mi se upravo dešava, kroz ove emisije, kroz ove susrete. |
indexnet (napisa): |
Ovdje neki barataju sa nekim teološkim činjenicama, tumače Katoličku vjeru i nažalost govore takve neistine koje se mogu provjerit uz malo informiranja. |
indexnet (napisa): |
U duhu toga bi rekao samo jedno. Jedan čovjek je nedavno takve situacije koje su danas česte komentirao na sljedeći način. "kad bi netko došao doktoru i počeo ga učit medicini, ovaj bi ga poslao u "rodni kraj" i istjerao iz ordinacije, ali zato danas svi svećenicima i Crkvi tumače nauke Katoličke crkve. |
indexnet (napisa): |
divim se ljudima koji samo slijepo vjeruju. |
indexnet (napisa): |
I još jedna važna stvar koju sam zaboravio komentirat čitajući vaše postove. Stalno se implicira u ovoj i sličnim raspravama jedna glupost te stoga želim naglasiti...Imajte na umu da čovjek koji je vjernik, ide u Crkvu nije ništa manje grešan od nekog tko nejde. |
quark (napisa): |
Na primjer, iz jednog intervjua, dr.sc. Pavuna |
goranm (napisa): |
Moje (iznimno traljavo) pravilo desne ruke je: ako je Biblija kao cjeloviti dokument (tj. nesto sto je barem priblizno nalik Starom Zavjetu) postojala 500 ili 1500 godina prije Krista i bila jako utjecajna knjiga (npr. toliko utjecajna da bi mogla posluziti kao izvor drustvenih vrijednosti), onda bi se filozofi, ciji su radovi udarili temelje danasnjem drustvu (ili barem dali temelje filozofije o drustvu), vjerojatno negdje referirali na nju. S obzirom da Platon i npr. Sokrat ili Aristotel uopce ne registriraju njenu egzistenciju, ili Biblija nije tada postojala ili je bila neka opskurna knjiga koja ih nije ni malo interesirala. |
goranm (napisa): | ||
Pavuna pati od jedne nesretne pojave medju znanstvenicima, a ta je da misli da ga visoka strucnost u jednom podrucju znanosti automatski kvalificira kao strucnjaka u svim ostalim podrucjima znanosti. I puno vece njuske od njega pate od slicnog problema, npr. Ray Kurzweil i Michio Kaku. |
Citat: |
1) ne znam ja o čemu ti govoriš, ali ako se želiš negdje oženiti za nekoga istog spola, postoje mejsta u svijetu ( i šire ) gdje to možeš napraviti.
2) pa mogu oni raditi što god žele ( možemo i ti i ja pričati, također, što god želimo ). nekoga, također, maltretiramo svojom pričom i ti i ja. to je demokracija. svatko može reći što želi i , opet, to nema veze s tim da "crkva vuče konce". oni lobiraju za sebe i svoj interes i eto im tamo. to ne znači da su oni uveli zakone kakvi jesu, niti da nemaju pravo reći što misle. budi malo tolerantan. kako možeš reći da je iznošenje svojih stajališta maltretiranje ? trebao bi biti malo oprezniji prilikom davanja takvih opaski. 3 ) to je , također, crkvino pravo. oni mogu s nečim što je u njihovoj domeni raditi što god žele. zašto je to maltretiranje ? ako želiš biti tu - radi kako ti se kaže ; ako ne želiš - ne može tako i amen. kao da nije svugdje to pravilo u svijetu ? ja ne znam o čemu ti pričaš. |
quark (napisa): |
Imam osjećaj da (popularna) znanost danas zamjenjuje nešto što je jednoć bila - magija. Svi oni govore o produljenju života, daju netočne predikcije o tome što će se dogoditi za 20(0) godina, kao da si pokušavaju izliti nadu iz Pandorina ćupa... |
quark (napisa): |
1) Ako je čovjek Hrvat, plaća porez Hrvatskoj, živi u Hrvatskoj, logično je da zahtijeva prava u - Hrvatskoj, ne SAD-u / Grenlandu / Papui Novoj Gvineji. Mogu ti ja isto tako, po toj logici, reći da ako hoćeš moliti i slušati vjeronauk, odeš u Vatikan. 2) Ne, ne mogu raditi što god žele, to nije demokracija, to je apsolutizam. 3) Da, dritto, u svojoj domeni. Konstantno se govore i oprimjeruju situacije u kojima Crkva izlazi iz svoje domene, vi to ignorirate. A to kler uopće i ne negira, dapače! Crkva stalno govori kako mora promijeniti društvo, utjecati više, govori o tobože antikršćanskom pokretu u Hrvatskoj (navodno u RH ima cca 80% katolika); pa bit je vjere da se širi (i nameće). Naravno, nitko joj ne brani isticanje stava, ima i pozitivnih utjecaja Crkve, ali nemojmo se zavaravati floskulama. |
kobila krsto (napisa): |
neki dan sam baš bio na zanimljivom predavanju i činilo mi se baš da ima smisla. govorilo se o telomerima i telomerazi i pokusima / rezultatima koji su obavljani na miševima koji su, meni kao teškom laiku vezano za biologiju, zvučali baš impresivno |
Citat: |
1) ma jasno da imaš pravo reći. mogu i ja po istoj logici reći da to nije ustavom ni bilo kojim zakonom još uvijek regulirano. možeš, dakle, tražiti da se ubojstvo neko bla bla koje je u SAD-u smrtna kazna da bude i ode iako mi nemamo smrtnu kaznu. nije regulirano zakonom. imaš pravo tražiti i buniti se protiv zakona, ali to ne znači da imaš univerzalno pravo na to. čisto jer nije univerzalno pravo. evo u njemačkoj odnedavno ni pravo na vodu nije ljudsko pravo ( od prije jedno 15-ak dana ako se ne varam )
2) slažem se. kasnije sam objasnio da mogu raditi "u svojoj domeni". trebao sam možda i ovdje naglasiti. 3) da. to što se govori da crkva izlazi iz domene ne mora apriori imati nikakve veze ( najprije to ). crkva jedino što radi jest - govori. to ima pravo, zar ne ? kao i ti i ja. crkva može pričati da želi promijeniti društvo ili bilo šta. crkva nema izvršnu niti zakonodavnu vlast. mogu i ja pričati što želim o vjeri iako studiram matematiku. druga je stvar što ne mroaju biti u pravu, imaju neke krive stavove ili bilo što treće, ali imaju pravo govoriti. nadam se da se tu slažemo. |
quark (napisa): |
Nisam rekao da nema smisla, dapače, više sam mislio na odnos ljudi prema tim teorijama. (Može malo info o tom predavanju, i mene zanima) |
quark (napisa): |
1) Mene je više nagnala relativizacija prvotnog problema, nego teoretiziranje o ljudskim, univerzalnim i inim pravima. I ne bih na tom mjestu uspoređivao prvotni primjer i pravo na ubojstvo, čisto zbog pragmatičnosti rasprave. 2) & 3) Kao što rekoh, ne zanosimo se floskulama. Crkva u Hrvatskoj ima ogroman utjecaj. I samo širenje govora jest utjecaj. Kakve veze sad ima izvršna, zakonodavna vlast? Mislim da malo brkaš pojmove ili ne shvaćaš što ja pokušavam reći. Da rekapituliram: Ne može svatko reći bilo što - govor mržnje zabranjen je zakonima RH, na primjer. To što netko kaže za svoj govor mržnje "da je samo moje mišljenje" relativizacija je demokracije i trivijalizacija ideja slobode koja samo vodi k narušivanju tog istog koncepta. Tako mi se čini ista stvar s Crkvom: ne može širiti ama baš svaku ideju jer se možda krši s osnovnim ljudskim pravima iz opće deklaracije o pravima čovjeka, Ustavom RH ili zakonima RH. Shodno tome, ne može se posipati pepelom i unatrag koristiti taj argument apsolutne slobode (za koji si i sam rekao da ne postoji). |
quark (napisa): |
Krivo me iščitivaš i nemam volje sada (a vjerojatno ni kasnije) odgovarati...
Niti sam rekao da je istospolni brak pravo u RH, samo sam rekao da osoba koja se bori za nj misli da je; niti sam rekao da Crkva širi govor mržnje, nego ti dao protuprimjer za "Crkva može reći bilo što". |
quark (napisa): |
Evo ti primjera, kad već insistiraš; isto to govori dosta svećenika, čak i neki biskupi, samo njih štiti RKC; jer, naravno, oni samo šire svoju vjeru, pa u Levitskom zakoniku to izričito piše - kao da i se ne jedu jastozi, životinje sa spojenim papcima ili da se žena treba čistiti 33 dana nakon poroda... |
vsego (napisa): |
Jos da se prestane s naturanjem stavova i zabrana svima uz religijske argumente za koje sami priznajete da njihovu ispravnost ne mozete dokazati... ... "Nevjernici" ne vole autoritete, nego tvrde, provjerljive argumente i dokaze. |
vsego (napisa): |
Jos mi samo nije jasno kako to smatras dobrom organizaciju za koju tvrdis da joj je "dobar dio" kreatora politike bio psihicki bolestan. Nadam se da ne smatras da ih bezgranicna briga za pedofile spasava od grijeha proslosti. |
vsego (napisa): |
Mislim da se Ivana Orleanska (i mnoge druge djeve) ne bi slozila s tobom. Da, kobajagi svjetovno sudjenje; biskup Pierre Cauchon je valjda bio samo ukras, na celu suda koji ju je osudio prema "priznanju" iznudjenom od njenog nepismenog branitelja pod prijetnjom smrcu. Da, gorjela je ziva i, da, sve je dokumentirala upravo Crkva. |
Citat: |
The trial for heresy was politically motivated. |
vsego (napisa): |
Kao i "legalizacija" suncanja, automobila, cigareta, alkohola, plasticnih operacija, studiranja (stres, je l' te... vidi samo Zenona i RP ),... Ako ce neka zena naskoditi svom tijelu (i nikom drugom!), tko joj ima pravo to braniti? Uostalom, ako zabranimo sve sto nam moze naskoditi... sto smijemo? A'mo, odmah zabranu hrane, disanja,... |
vsego (napisa): |
@Shirohige:
Molim da se ne uvrijedis, no malo mi je dosta ove rasprave, a od pocetka znamo da nitko nece promijeniti stav, neovisno o argumentima, Biblijskim i ateistickim citatima, i sl. Ipak, u cijeloj prici sam cuo jedan (meni) novi vjernicki argument, ovaj tvoj o infiltratorima u Crkvi. Pojednostavljeno, tvrdis da je Crkva "dobra", iako – kao institucija – radi puno zla (drago mi je da smo se barem tu slozili) i ima zle infiltratore (i to su bas oni (ili dobar dio njih) koji kroz povijest kreiraju njenu sluzbenu politiku, dakle ono sto definira njeno sluzbeno ponasanje). Necu glumiti da mi je jasno kako ih smatras "dobrima" niti sto bi oni morali napraviti/raditi, pa da ispadnu "zli" (osobno, imam problem zamisliti nesto gore od organizirane zastite pedofila na racun zrtava), ali mogu prihvatiti da se tu necemo sloziti i da je besmisleno objasnjavati zasto ja to smatram duboko pokvarenim. Ono sto me zanima je kako tvoja argumentacija pada na primjeru nacizma, tj. zasto neces (ili hoces?) reci Nacional-socijalisticki pokret, u teoriji brizan prema naciji (Nijemcima, ponizenima i ekonomski unistenima nakon WWI) i prema socijalnim pravima obicnog puka (osiromasenog nakon poraza u WWI), nije zao, nego su se samo u njega infiltrirali zli pojedinci (Hitler i ostale vodje), a vecina obicnih vojnika su bili dobri ljudi zabrinuti za svoju domovinu. Ovo nije provokacija, nego ja stvarno ne uspijevam vidjeti zasto je taj argument problematican, ako isti takav (barem meni djeluje dovoljno slicno da kazem "isti") vezan uz Crkvu nije. I nadam se da je ovo moje zadnje javljanje na ovom topicu (ali molim da se nejavljanje ne interpretira kao slaganje s tvojim eventualnim odgovorom ). |
output generated using printer-friendly topic mod. Vremenska zona: GMT + 01:00.