pomoc oko zadatka
Select messages from
# through # FAQ
[/[Print]\]
Idite na Prethodno  1, 2, 3, 4, 5  Sljedeće  :| |:
Forum@DeGiorgi -> Diskretna matematika

#61:  Autor/ica: Kika123 PostPostano: 17:19 sri, 12. 1. 2011
    —
andra (napisa):
http://web.math.hr/nastava/komb/pdf/2008-09/08kol2.pdf moze pomoc oko prvog zadatka iz druge grupe??


definiraš
S={svi mogući načini sjedenja} ISI=19!
Ai={i-ti bračni par sijedi zajedno} IAiI=2^i*(20-i-1)!

i dalje pomoću FUI izračunaš

#62:  Autor/ica: jivek PostPostano: 17:36 sri, 12. 1. 2011
    —
Trebam pomoć oko zadatka:Treba izvesti rekurziju za broj n-permutacija takvih da su svi ciklusi duljine 1 ili 2.

Smile [/strike]

#63:  Autor/ica: kaj PostPostano: 17:41 sri, 12. 1. 2011
    —
jivek (napisa):
Trebam pomoć oko zadatka:Treba izvesti rekurziju za broj n-permutacija takvih da su svi ciklusi duljine 1 ili 2.

Smile [/strike]


Skripta sa predavanja, stranica 42.

#64:  Autor/ica: suza PostPostano: 18:22 sri, 12. 1. 2011
    —
Kika123 (napisa):

Ai={i-ti bračni par sijedi zajedno} IAiI=2^i*(20-i-1)!


jel možeš obajsniti zašto si tako gledala?? ..ja sam uzela da je |A_i|=(20-2)!
za |A_I|=(20-2|I|)! Confused

#65:  Autor/ica: homesweethome PostPostano: 18:54 sri, 12. 1. 2011
    —
Moze pomoc oko indukcije na kraju Caley- teorema Question

#66:  Autor/ica: Kika123 PostPostano: 18:56 sri, 12. 1. 2011
    —
suza (napisa):
Kika123 (napisa):

Ai={i-ti bračni par sijedi zajedno} IAiI=2^i*(20-i-1)!


jel možeš obajsniti zašto si tako gledala?? ..ja sam uzela da je |A_i|=(20-2)!
za |A_I|=(20-2|I|)! Confused


kad i-ti bračni par sjedi zajedno tvore blok te postoje 2 načina na koji oni sjede (MŽ ili ŽM),pa gledaš koliko imaš bračnih parova koji čine blok pa od svakog tog bračnog para dobiješ po jednu dvoju i umnožak daje 2^i
20-i-1 je broj rasporeda oko stola kad imaš 20-i osoba

#67:  Autor/ica: frutabella PostPostano: 17:18 ned, 2. 10. 2011
    —
Moze li pomoc oko 8.zad iz prve domace zadace:

http://web.math.hr/nastava/komb/zadace/zadaca1.pdf


Zahvaljujem.

#68:  Autor/ica: ljpalle PostPostano: 19:27 ned, 2. 10. 2011
    —
(a) (n povrh k) ... mislim da ne treba objasniti

(b) izaberemo prvo 2k parova i onda neku od dvije osobe iz svakog para, pa je rjesenje 2^(2k) * (n povrh 2k)

(c) suprotno od toga je da se u grupi ne nalazi nijedan par, a to je (b), a ukupan broj grupa je (2n povrh 2k), pa je rjesenje (2n povrh 2k) - 2^(2k) * (n povrh 2k)

(d) prvo biramo ta 2 para na (n povrh 2) nacina, a onda preostaje odabrati ostale ljude tako da ne bude nijedan par, tj. slicno kao u (b), pa je konacno rjesenje (n povrh 2) * 2^(2k - 4) * (n-2 povrh 2k-4)

Ne jamcim tocnost rezultata Razz .

#69:  Autor/ica: frutabella PostPostano: 9:20 pon, 3. 10. 2011
    —
Ovo pod b) mi nije cisto jasno, ako je moguce malo detaljnije objasnjenje zasto..

Nije mi jasno to sto u zadatku se navodi da odaberemo grupu od 2k LJUDI, sto po mom znaci, k PAROVA,

zasto sad pod b) trazimo 2k parova, i jos povrh svega odabiremo dvije osobe iz svakog para...

Hvala Embarassed

#70:  Autor/ica: Phoenix PostPostano: 9:46 pon, 3. 10. 2011
    —
To što biraš grupu od [tex]2k[/tex] ljudi ne znači da ćeš odabrati [tex]k[/tex] parova jer možeš odabrati i samo jednu osobu iz nekog od [tex]n[/tex] početnih parova, a možda i nijednu. Recimo, ako je [tex]k=3[/tex] i [tex]n=5[/tex], znači da biraš [tex]6[/tex] ljudi od njih [tex]10[/tex] koji su formirani u [tex]5[/tex] parova, recimo: [tex]a_{1}-a_{2}, a_{3}-a_{4}, a_{5}-a_{6}, a_{7}-a_{8}, a_{9}-a_{10}[/tex]. Možeš izabrati, recimo, [tex]a_{1}, a_{2}, a_{3}, a_{5}, a_{7}, a_{9}[/tex], a, kao što vidiš, samo je jedan par u ovoj grupi, a ne [tex]k=3[/tex]. Smile
U b) zadatku moraš odabrati [tex]2k[/tex] ljudi iz [tex]n[/tex] parova tako da nijedna dva nisu u paru. Ovdje odabireš [tex]2k[/tex] parova zato što ćeš onda iz svakog od tog para odabrati točno jednu osobu, a to ti garantira sljedeće:
1) Iz svakog od [tex]2k[/tex] para po jedna osoba - sveukupno smo odabrali [tex]2k[/tex] osoba.
2) Ako je par odabran kao jedan od onih [tex]2k[/tex], uzeli smo samo jednu osobu, dakle taj par neće biti zajedno u traženoj grupi. Ako uopće nije odabran, nitko iz tog para neće biti u traženoj grupi, pa ni onda nemamo zajedničkog para.
Primjer? [tex]k=2[/tex], [tex]n=5[/tex], parovi [tex]a_{1}-a_{2}, a_{3}-a_{4}, a_{5}-a_{6}, a_{7}-a_{8}, a_{9}-a_{10}[/tex].
Izaberimo [tex]2k=4[/tex] para: [tex]a_{1}-a_{2}, a_{3}-a_{4}, a_{5}-a_{6}, a_{7}-a_{8}[/tex]
Iz svakog para po jedna osoba: [tex]a_{1}, a_{4}, a_{6}, a_{7}[/tex]
I tako otprilike vidimo da naš "algoritam" funkcionira. Smile

Kolega je već napisao konačno rješenje. Smile

#71:  Autor/ica: frutabella PostPostano: 14:37 pon, 3. 10. 2011
    —
Hvala!


Moze jos pomoc oko 7.zadatka, ne znam da li razmisljam pravilno, naime:

neka je A=(2,3), segment [B=(4,4), C=(4,5)], D=(7,7)

Prvo: izracunala sam put od (0,0) do A, sto mi iznosi (5 povrh 2),

drugo: izracunala sam put od A do B, sto mi iznosi (3 povrh 2)

trece: put od B do C je 1, Embarassed , ako se ne varam, da li ti mozemo jednosavno iz slike zakljuciti?

S tom jedinicom iz treceg koraka, ZNACI SVA 3 KORAKA SAD MNOZIMO: (5 povrh 2) * ( 3 povrh 2) * 1 = 30

cetvrto: hmm, sad tu stekam... po primjeru iz skripte, da li bi trebalo od ukupnog br.puteva ( m+n povrh m) oduzeti 14 i jos put od C do D, i od D do (m,n) ?

Added after 16 minutes:

Za 6. zadatak ne znam kako iskoristiti uvjete za x-eve. :S

#72:  Autor/ica: pbakic PostPostano: 14:53 pon, 3. 10. 2011
    —
Prva tri si skroz dobro napravila Smile
sad trebas doci od (4,5) do (m,n) bez (7.7)
to racunamo tako da prebrojimo ukupan broj mogucih puteva od (4,5) do (m,n) i oduzmemo one koji nam ne pasu, to jest one koji sadrze (7,7):

4) Ukupan broj puteva od (4,5) do (m,n) je

5) Broj puteva koji nam ne pasu je
(od (4,5) do (7,7)) - isto kao pocetni korak, dobije se
(od (7,7) do (m,n)) slicno, rezultat:
dakle ukupno

Sad od koraka 4 oduzmemo korak broj 5 i sve pomnozimo s onim dobivenim u prva 3, i to je to.

6. zadatak:
ako ti je zadan uvjet , to sredis supstitucijom . Sad ti se pocetna jednadzba samo malo promijenila, a uvjet je bolji:

#73:  Autor/ica: frutabella PostPostano: 15:04 pon, 3. 10. 2011
    —
Hvala ti puno. Bas sam htjela opozoriti ne grskicu u racunu, ali si ispravio. Smile))

Added after 2 minutes:



6. zadatak:
ako ti je zadan uvjet , to sredis supstitucijom . Sad ti se pocetna jednadzba samo malo promijenila, a uvjet je bolji: [/quote]

a sta je u tom slucaju ai?

#74:  Autor/ica: pbakic PostPostano: 15:22 pon, 3. 10. 2011
    —
Na primjeru ce bit jasnije valjda:

imamo
uvjeti su , ...
sad, ako stavimo , pocetna jednadzba se mijenja u .
Sad tako napravis zamjenu na svima, dobijes onakvu jednadzbu kakvima ste brojali rjesenja na vjezbama/predavanjima - jedini uvjet na sumande je da su svi nenegativni.
Zapravo, je ogranicen i odozgo, al to se rijesi tako da prebrojis sva rjesenja jednadzbe, pa onda oduzmes ona u kojima je veci od 8 (javi ako treba to raspisati)

#75:  Autor/ica: frutabella PostPostano: 21:32 pon, 3. 10. 2011
    —
Ovako, uzela sam y3= x3 - 3 , i ostale y sam uvrstila u jednazbu i izjednacila s 45, broj rjesenja mi je ispalo (50 povrh 5), jos treba oduzeti ono sto je vece od 8, molila bih to da jos malo raspises.


2. pitanje: 4.zad - c) 11*6!*7!
d) 2 * 8! ?

3.zad - a) 4*10*10*10
b) 5*10*10*10
c) 4*10*10*4
d) 8*7*6*5
e) 9*8*7*2
f) 7*8*8*5

2.zad - hmm, 24 djelitelja od 630 (od toga 5 djeljivo s 3), a 360 od
151200 (od toga 11 djeljivo s 3), jel to dobro?

#76:  Autor/ica: googol PostPostano: 22:32 pon, 3. 10. 2011
    —
2. ZAD



Dakle uzmes jednu 3 i fiskiras ju. Sada za preostala 4 broja imas 2 mogucnosti: zelis ih li uzeti u broj koji djeli 630 ili ne.

Dakle rjesenje je . Analogno i za djelitelje drugog broja.

#77:  Autor/ica: pedro PostPostano: 14:15 sub, 8. 10. 2011
    —
http://web.math.hr/nastava/komb/SKRIPTA.pdf

može pomoć s primjerom 4.6 na stranici 15. nije mi baš jasno
pa ako mi može neko detaljnije objasnit

hvala

edit: također imam problema sa primjerom 4.10

#78:  Autor/ica: pedro PostPostano: 11:33 ned, 9. 10. 2011
    —
http://web.math.hr/nastava/komb/zadace/zadaca2.pdf

može pomoć oko petog zadatka??

#79:  Autor/ica: akolak PostPostano: 14:35 ned, 9. 10. 2011
    —
pedro (napisa):
http://web.math.hr/nastava/komb/zadace/zadaca2.pdf

može pomoć oko petog zadatka??


Ovo su moja rješenja, ali bilo bi dobro da netko provjeri...

a) Svaki zadatak može dobiti neko od 10 studenata → 10^30 načina
b) Svaki student dobiva zadatak → 30^10 načina
c) 30!/20! (Prvi dobije jedan od 30, drugi jedan od 29,..., deseti jedan od 21)
d) Valjda se misli da nikoja 2 studenta ne smiju dobit isti zadatak:
Svaki zadatak dobiva neki student ili nitko → 11^30 načina
e) (30 povrh 3)* (27 povrh 3) * ... * ( 3 povrh 3)
f) ( 30 povrh 3)^10
g) (30 povrh 3)* (27 povrh 3) * ... * ( 3 povrh 3) / 10! (grupe nisu numerirane)

#80:  Autor/ica: BorgcubeLokacija: Tu i tamo. PostPostano: 17:24 ned, 9. 10. 2011
    —
Ja sam pod d) shvatio da svaki student dobije neke zadatke, dakle neki podskup od 30 zadataka, dakle da je riješenje (2^10)^30



Forum@DeGiorgi -> Diskretna matematika


output generated using printer-friendly topic mod. Vremenska zona: GMT + 01:00.

Idite na Prethodno  1, 2, 3, 4, 5  Sljedeće  :| |:
Stranica 4 / 5.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin