Multimedijski sustavi
Izvor: KiWi
(→Seminarski radovi) |
(→Seminarski radovi) |
||
(Nije prikazano 77 međuinačica) | |||
Redak 1: | Redak 1: | ||
+ | [https://docs.google.com/spreadsheets/d/1pNUcX9OY66CPhBnSPwY0mUNY20cpBlSoS1RPD4ddIS8/edit?usp=sharing Popis studenata] - Molim popunite stupce s korisničkim imenom i adresom e-pošte | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | [https://docs.google.com/forms/d/1DmthgvlfWW0wniPkqzGl7-J-wQFk5diFKR2Woyf49zw/viewform Anketa - molim svakako popuniti] | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
__notoc__ | __notoc__ | ||
+ | |||
+ | __toc__ | ||
+ | |||
== O kolegiju == | == O kolegiju == | ||
Redak 9: | Redak 20: | ||
Voditelj kolegija: Goran Igaly | Voditelj kolegija: Goran Igaly | ||
- | + | * [https://www.math.pmf.unizg.hr/hr/multimedijski-sustavi Opis kolegija] | |
- | * | + | * [http://www.pmf.unizg.hr/math/predmet/mulsus Opis kolegija - na novim stranicama za nastavu] |
- | + | ||
- | * | + | === Literatura: === |
- | + | * [http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-EHEP000948.html Nigel Chapman i Jenny Chapman: Digital Multimedia, John Wiley and Sons, Ltd, 2009.] | |
- | + | ||
- | + | * [http://www.amazon.com/Learning-Processing-Second-Edition-Programming/dp/0123944430/ref=dp_ob_title_bk Daniel Shiffman: Learning Processing, Second Edition: A Beginner's Guide to Programming Images, Animation, and Interaction (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics)] | |
- | * | + | |
- | + | * [http://www.petronet.ir/documents/10180/2323248/Getting_Started_with_Processing Casey Reas and Ben Fry: Getting Started with Processing, O’Reilly Media, Inc., 2010] - dostupno za slobodno preuzimanje | |
- | + | ||
- | + | ||
- | * | + | |
- | + | ||
== Uvod == | == Uvod == | ||
[https://www.wfmu.org/MACrec/index.html THE INTERNET MUSEUM OF FLEXI/CARDBOARD/ODDITY RECORDS] - razglednice koje sviraju | [https://www.wfmu.org/MACrec/index.html THE INTERNET MUSEUM OF FLEXI/CARDBOARD/ODDITY RECORDS] - razglednice koje sviraju | ||
- | [https://drive.google.com/file/d/0B3wwuErn6_xGS0cyVHB2REl1ZGM/view?usp=sharing Tipična MM aplikacija iz nekog doba] | + | [http://opensignal.com/reports/fragmentation-2013/ Android Fragmentation Visualized] - o različitim veličinama raznih Android uređaja |
+ | |||
+ | [https://drive.google.com/file/d/0B3wwuErn6_xGS0cyVHB2REl1ZGM/view?usp=sharing Tipična MM aplikacija iz nekog doba] Možete je peuzeti i pogledati. Pozor! - datoteka je velika 172MB | ||
+ | |||
+ | [http://www.w3.org/Style/Examples/007/units.en.html O mjernim jedinicama] | ||
- | == | + | == Instaliranje Processinga i drugih programa == |
* Instalirajte [http://processing.org/download Processing] na računala na kojima ćete učiti i izrađivati zadatke za ovaj kolegij. Postoji verzija za Windows, Linux, Mac OS. | * Instalirajte [http://processing.org/download Processing] na računala na kojima ćete učiti i izrađivati zadatke za ovaj kolegij. Postoji verzija za Windows, Linux, Mac OS. | ||
- | * Instalirajte i mogućnost generiranja aplikacije za Android uređaje. Ovaj dio treba razraditi i opisati potrebne korake - gdje se nalazi Android SDK i koji su eventualni problemi. Za ovo tražim dobrovoljca - nekoga koga zanima razvoj aplikacija za mobilne uređaje i tko po mogućnosti ima određena iskustva. Ovdje opisati korake | + | * Instalirajte i mogućnost generiranja aplikacije za Android uređaje. Ovaj dio treba razraditi i opisati potrebne korake - gdje se nalazi Android SDK i koji su eventualni problemi. Za ovo tražim dobrovoljca - nekoga koga zanima razvoj aplikacija za mobilne uređaje i tko po mogućnosti ima određena iskustva. [Ovdje opisati korake|Razvoj mobilnih aplikacija pomoću Processinga] U akademskoj godini 2014/15. su neki projekti u Processingu instalirani i na mobilne uređaje. |
* Instalirajte programe: | * Instalirajte programe: | ||
** [http://fontforge.org/ FontForge] - uređivanje i konverzija fontova | ** [http://fontforge.org/ FontForge] - uređivanje i konverzija fontova | ||
** [http://calibre-ebook.com/ Calibre] - za rad s e-knjigama | ** [http://calibre-ebook.com/ Calibre] - za rad s e-knjigama | ||
+ | ** [https://github.com/Sigil-Ebook/Sigil Sigil] - za uređivanje e-knjiga | ||
** [http://www.gimp.org/ GIMP] - besplatni program za obradu slika (tipa Photoshop) | ** [http://www.gimp.org/ GIMP] - besplatni program za obradu slika (tipa Photoshop) | ||
** [http://www.inkscape.org/en/ Inkscape] - uređivanje crteža u vektorskoj grafici | ** [http://www.inkscape.org/en/ Inkscape] - uređivanje crteža u vektorskoj grafici | ||
+ | ** [https://www.animatron.com/ Animatron] web aplikacija za izradu animacija. Registrirati se možete Facebook ili Google računom. | ||
** [http://research.microsoft.com/en-us/um/redmond/groups/ivm/ICE/ Image Composite Editor] - sastavljanje panoramske slike iz niza fotografija ili video snimke | ** [http://research.microsoft.com/en-us/um/redmond/groups/ivm/ICE/ Image Composite Editor] - sastavljanje panoramske slike iz niza fotografija ili video snimke | ||
** [http://pan0.net/page.php?page=pan0&set_accept=1&perm=1 pan0] pregled panoramske snimke (temeljen na Flashu] | ** [http://pan0.net/page.php?page=pan0&set_accept=1&perm=1 pan0] pregled panoramske snimke (temeljen na Flashu] | ||
Redak 46: | Redak 59: | ||
* U Praktikumu 4 imamo instaliran sustav [http://helpx.adobe.com/creative-suite/kb/cs5-5-product-downloads.html Adobe Creative Suite 5], međutim nemamo licencu za instaliranje ovog sustava na studentska računala, pa ćemo dijelove ovog programa obrađivati na nastavi, a eventualnu pripremu seminara iz ovog dijela ćete raditi u Praktikumu. | * U Praktikumu 4 imamo instaliran sustav [http://helpx.adobe.com/creative-suite/kb/cs5-5-product-downloads.html Adobe Creative Suite 5], međutim nemamo licencu za instaliranje ovog sustava na studentska računala, pa ćemo dijelove ovog programa obrađivati na nastavi, a eventualnu pripremu seminara iz ovog dijela ćete raditi u Praktikumu. | ||
- | == | + | == Web stranica MO == |
- | + | '''Zadatak:''' Pomoću mobitela pregledajte web stranice Matematičkog odsjeka. Zapišite svoja zapažanja: opći dojam, preglednost, prihvatljivost načina prezentiranja informacija i slično. Dolje su neka zapažanja iz akademske godine 2014/15. | |
+ | Napišite svoj prijedlog za poboljšanje ovih stranica. | ||
- | + | '''Zapažanja iz 2014/15''' | |
- | + | * Prevelika slika koja nije skalabilna. | |
+ | * Header traka je prevelika (preveliki plavi prostor gore i dolje) | ||
+ | * UML slika stoji ispred sadržaja. | ||
+ | * CSS nije podešen za dane boje i veličinu fonta na malim ekranima (neka slova su prevelika a neka premala i pregusta (na iPod-u se nevidi izbornik u footer-u)). | ||
+ | * Kad se otvori npr. "Katedra za metodiku nastave matematike i računarstva": | ||
+ | ** preveliki tekst PMF-Matematički odsjek -- treba cijeli tekst stati u jedan redak | ||
+ | ** nepravilan redoslijed: Naslov - Meni - Visual Paradigm - Sadržaj i onda donji dio | ||
+ | * Pod izbornikom "Nastava" sada su samo "Nagrade", a ostatak "Nastave" je dolje (Raspored sati, Kolokviji, Ispiti, Kalendar nastave, Red predavanja) | ||
+ | * Staza u naslovnici (breadcrumbs) se zove "Početna" | ||
+ | * Raspored sati se ne može uopće čitati | ||
+ | * Kod popisa zaposlenika - nepotrebne margine | ||
+ | * "Konferencije" - ne trebaju bulleti | ||
- | + | === Obrada zvuka === | |
- | + | https://www.youtube.com/watch?v=XZvHdNZRWio | |
- | + | == Programi za izradu medijskih sadržaja == | |
+ | Ovdje se nalaze popratni materijali korišteni na studentskim seminarima i prezentacijama | ||
+ | * Slika - [http://gss.srce.hr/pithos/rest/igaly.math@pmf.hr/files/Prezentacija+photoshop.rar Photoshop] | ||
+ | * Zvuk - [http://gss.srce.hr/pithos/rest/igaly.math@pmf.hr/files/Audacity.zip Audacity] | ||
+ | * Specijalni efekti - [http://gss.srce.hr/pithos/rest/igaly.math@pmf.hr/files/after+effects.zip After Effects] | ||
+ | * Izrada filma / montaža - [http://gss.srce.hr/pithos/rest/igaly.math@pmf.hr/files/Premiere.zip Premiere] | ||
- | == | + | == Seminarski radovi - kompresija podataka == |
- | + | * Kompresiju podataka ćemo obraditi na jednom predavanju u obliku četiri studentska seminara - svaki u trajanju 25 minuta - Ukupno 100 minuta. | |
+ | ** Kompresija teksta | ||
+ | ** Kompresija statične slike | ||
+ | ** Kompresija glazbenih datoteka | ||
+ | ** Kompresija videa | ||
+ | Na seminaru treba izložiti temelje na kojima se zasniva kompresija određene vrste podataka (tekst, zvuk, slika, video), prikazati ukratko princip rada jednog ili više algoritama i treba pripremiti nekoliko datoteka na kojima će studenti moći primijeniti opisane algoritme korištenjem jednog ili više programa za kompresiju. Analizirati dobivene rezultate - usporediti veličinu nekomprimirane i komprimirane datoteke. | ||
+ | Predviđeni termin za održavanje seminara je 11. studenoga 2014. | ||
- | |||
- | |||
- | == | + | == Animacija == |
- | + | Nakon nekoliko godina traženja pronašao sam konačno jedan besplatni sustav koji podržava dosta stvari potrebnih za animaciju | |
+ | a s kojima smo se susreli u programu Adobe After Effects | ||
- | + | Sustav se zove [https://www.animatron.com Animatron] | |
- | + | ||
- | + | i radi po principu layera, key framea i promjena svojstava ovisno o vremenu | |
- | + | Važno je da se gotova animacija može direktno prikazati u HTML5 tj. da ne treba nikakav dodatak tipa Flash Playera ili Silverlighta. | |
+ | Također, moguć je izvoz u SVG, danas najvažniji format za spremanje vektorske grafike. | ||
- | + | Sve radi online, dakle nije potrebna instalacija, a besplatna verzija ima sve funkcije potrebne u nastavi. | |
- | + | Ako napravite nešto u Animatronu, molim da mi pošaljete. | |
- | + | ||
- | + | Ovdje su izloženi neki radovi u Animatronu - [https://www.animatron.com/explore#staff-picks] | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | * [http://slides.com/sarasoueidan/animating-svg-with-css-and-smil-full-version#/ Animating SVG with CSS and SMIL] - 3 studenta, | + | * [http://slides.com/sarasoueidan/animating-svg-with-css-and-smil-full-version#/ Animating SVG with CSS and SMIL] - 3 studenta, 3 školska sata |
== Za istražiti == | == Za istražiti == | ||
Redak 96: | Redak 126: | ||
Uvod: https://www.youtube.com/watch?v=PlLR9ANGsOo&feature=youtu.be&noredirect=1 | Uvod: https://www.youtube.com/watch?v=PlLR9ANGsOo&feature=youtu.be&noredirect=1 | ||
- | == Processing | + | == [[Processing]] == |
- | == | + | == Završni projektni zadaci == |
- | + | Završni projektni zadatak izrađuju grupe od 3 studenta. Izuzetno, grupu mogu sašinjavati 2 odnosno 4 studenta, ako se radi o jednostavnijem ili kompliciranijem zadatku. Svaki zadatak mora imati opis problema kojega obrađuje, popis korištene literature, sav kod i datoteke potrebne za prikaz rezultata rada na projektu. Također, ako projekt zahtijeva određeni hardver, treba specificirati hardver potreban za prezentaciju izrađenog projekta. | |
- | + | Opise svojih završnih radova upišite u [https://docs.google.com/document/d/1QHY5B5-ujhZulskfUvtt8aG_rY7GuhNcuhkmleK7hmM/edit?usp=sharing ovaj dokument] | |
- | + | ||
- | + | ||
- | |||
- | + | === Ideje za završne radove === | |
- | + | Realizacija pametne ploče pomoću štapa za pisanje. Ideja: obojiti običan drveni ili plastični štap određenom bojom. Razraditi dalje.... | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
== Literatura == | == Literatura == | ||
Redak 253: | Redak 153: | ||
* http://natureofcode.com/book/chapter-5-physics-libraries/ | * http://natureofcode.com/book/chapter-5-physics-libraries/ | ||
* http://natureofcode.com | * http://natureofcode.com | ||
- | |||
* http://processing.org/tutorials/ | * http://processing.org/tutorials/ | ||
* http://lauratraynorcm3dkit.wordpress.com/2013/03/01/programming-write-up-from-the-script/ | * http://lauratraynorcm3dkit.wordpress.com/2013/03/01/programming-write-up-from-the-script/ | ||
* http://www.instructables.com/id/Animatronic-Talking-Christmas-Tree/ | * http://www.instructables.com/id/Animatronic-Talking-Christmas-Tree/ | ||
- | http://voce.sourceforge.net/api/java/classvoce_1_1_speech_interface.html#e4 | + | * http://voce.sourceforge.net/api/java/classvoce_1_1_speech_interface.html#e4 |
- | + | * [http://demos.jquerymobile.com/1.4.5/intro/ jQuery Mobile] | |
- | + | * [http://www.w3schools.com/jquerymobile/default.asp jQuery Mobile Tutorial - w3schools] | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
== Panoramski razgled fakulteta == | == Panoramski razgled fakulteta == | ||
Redak 324: | Redak 217: | ||
http://smallbusiness.chron.com/import-multiple-photos-powerpoint-slides-39998.html | http://smallbusiness.chron.com/import-multiple-photos-powerpoint-slides-39998.html | ||
- | == | + | == [[Multimedijski sustavi - Arhiv]] == |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + |
Trenutačna izmjena od 06:37, 21. prosinca 2016.
Popis studenata - Molim popunite stupce s korisničkim imenom i adresom e-pošte
Anketa - molim svakako popuniti
O kolegiju
Kolegij multimedijski sustavi se predaje na 2. godini diplomskog studija računarstva. Kolegij ima 30 sati predavanja i 15 sati vježbi. Predavanja i vježbe drži Goran Igaly
Predavanja i vježbe su četvrtkom od 12 do 15 u Praktikumu 4 (multimedijska učionica). Neka predavanja odnosno vježbe će se održavati u predavaonici 203 (telekonferencijska dvorana).
Voditelj kolegija: Goran Igaly
Literatura:
- Casey Reas and Ben Fry: Getting Started with Processing, O’Reilly Media, Inc., 2010 - dostupno za slobodno preuzimanje
Uvod
THE INTERNET MUSEUM OF FLEXI/CARDBOARD/ODDITY RECORDS - razglednice koje sviraju
Android Fragmentation Visualized - o različitim veličinama raznih Android uređaja
Tipična MM aplikacija iz nekog doba Možete je peuzeti i pogledati. Pozor! - datoteka je velika 172MB
Instaliranje Processinga i drugih programa
- Instalirajte Processing na računala na kojima ćete učiti i izrađivati zadatke za ovaj kolegij. Postoji verzija za Windows, Linux, Mac OS.
- Instalirajte i mogućnost generiranja aplikacije za Android uređaje. Ovaj dio treba razraditi i opisati potrebne korake - gdje se nalazi Android SDK i koji su eventualni problemi. Za ovo tražim dobrovoljca - nekoga koga zanima razvoj aplikacija za mobilne uređaje i tko po mogućnosti ima određena iskustva. [Ovdje opisati korake|Razvoj mobilnih aplikacija pomoću Processinga] U akademskoj godini 2014/15. su neki projekti u Processingu instalirani i na mobilne uređaje.
- Instalirajte programe:
- FontForge - uređivanje i konverzija fontova
- Calibre - za rad s e-knjigama
- Sigil - za uređivanje e-knjiga
- GIMP - besplatni program za obradu slika (tipa Photoshop)
- Inkscape - uređivanje crteža u vektorskoj grafici
- Animatron web aplikacija za izradu animacija. Registrirati se možete Facebook ili Google računom.
- Image Composite Editor - sastavljanje panoramske slike iz niza fotografija ili video snimke
- pan0 pregled panoramske snimke (temeljen na Flashu]
- Pano2VR - ovo nemojmo za sada - mislim da ćemo koristiti jedan drugi program za prikaz panorame
- Audacity - snimanje i uređivanje zvuka
- Handbrake - konverzija video i audio zapisa, podržava razne enkodere i formate datoteka
- AndySnap - za izradu snimke ekrana
- Irfanview - moj omiljeni program za pregled i određene zahvate na fotografijama
- U Praktikumu 4 imamo instaliran sustav Adobe Creative Suite 5, međutim nemamo licencu za instaliranje ovog sustava na studentska računala, pa ćemo dijelove ovog programa obrađivati na nastavi, a eventualnu pripremu seminara iz ovog dijela ćete raditi u Praktikumu.
Web stranica MO
Zadatak: Pomoću mobitela pregledajte web stranice Matematičkog odsjeka. Zapišite svoja zapažanja: opći dojam, preglednost, prihvatljivost načina prezentiranja informacija i slično. Dolje su neka zapažanja iz akademske godine 2014/15. Napišite svoj prijedlog za poboljšanje ovih stranica.
Zapažanja iz 2014/15
- Prevelika slika koja nije skalabilna.
- Header traka je prevelika (preveliki plavi prostor gore i dolje)
- UML slika stoji ispred sadržaja.
- CSS nije podešen za dane boje i veličinu fonta na malim ekranima (neka slova su prevelika a neka premala i pregusta (na iPod-u se nevidi izbornik u footer-u)).
- Kad se otvori npr. "Katedra za metodiku nastave matematike i računarstva":
- preveliki tekst PMF-Matematički odsjek -- treba cijeli tekst stati u jedan redak
- nepravilan redoslijed: Naslov - Meni - Visual Paradigm - Sadržaj i onda donji dio
- Pod izbornikom "Nastava" sada su samo "Nagrade", a ostatak "Nastave" je dolje (Raspored sati, Kolokviji, Ispiti, Kalendar nastave, Red predavanja)
- Staza u naslovnici (breadcrumbs) se zove "Početna"
- Raspored sati se ne može uopće čitati
- Kod popisa zaposlenika - nepotrebne margine
- "Konferencije" - ne trebaju bulleti
Obrada zvuka
https://www.youtube.com/watch?v=XZvHdNZRWio
Programi za izradu medijskih sadržaja
Ovdje se nalaze popratni materijali korišteni na studentskim seminarima i prezentacijama
- Slika - Photoshop
- Zvuk - Audacity
- Specijalni efekti - After Effects
- Izrada filma / montaža - Premiere
Seminarski radovi - kompresija podataka
- Kompresiju podataka ćemo obraditi na jednom predavanju u obliku četiri studentska seminara - svaki u trajanju 25 minuta - Ukupno 100 minuta.
- Kompresija teksta
- Kompresija statične slike
- Kompresija glazbenih datoteka
- Kompresija videa
Na seminaru treba izložiti temelje na kojima se zasniva kompresija određene vrste podataka (tekst, zvuk, slika, video), prikazati ukratko princip rada jednog ili više algoritama i treba pripremiti nekoliko datoteka na kojima će studenti moći primijeniti opisane algoritme korištenjem jednog ili više programa za kompresiju. Analizirati dobivene rezultate - usporediti veličinu nekomprimirane i komprimirane datoteke. Predviđeni termin za održavanje seminara je 11. studenoga 2014.
Animacija
Nakon nekoliko godina traženja pronašao sam konačno jedan besplatni sustav koji podržava dosta stvari potrebnih za animaciju a s kojima smo se susreli u programu Adobe After Effects
Sustav se zove Animatron
i radi po principu layera, key framea i promjena svojstava ovisno o vremenu
Važno je da se gotova animacija može direktno prikazati u HTML5 tj. da ne treba nikakav dodatak tipa Flash Playera ili Silverlighta. Također, moguć je izvoz u SVG, danas najvažniji format za spremanje vektorske grafike.
Sve radi online, dakle nije potrebna instalacija, a besplatna verzija ima sve funkcije potrebne u nastavi.
Ako napravite nešto u Animatronu, molim da mi pošaljete.
Ovdje su izloženi neki radovi u Animatronu - [1]
- Animating SVG with CSS and SMIL - 3 studenta, 3 školska sata
Za istražiti
Uvod: https://www.youtube.com/watch?v=PlLR9ANGsOo&feature=youtu.be&noredirect=1
Processing
Završni projektni zadaci
Završni projektni zadatak izrađuju grupe od 3 studenta. Izuzetno, grupu mogu sašinjavati 2 odnosno 4 studenta, ako se radi o jednostavnijem ili kompliciranijem zadatku. Svaki zadatak mora imati opis problema kojega obrađuje, popis korištene literature, sav kod i datoteke potrebne za prikaz rezultata rada na projektu. Također, ako projekt zahtijeva određeni hardver, treba specificirati hardver potreban za prezentaciju izrađenog projekta.
Opise svojih završnih radova upišite u ovaj dokument
Ideje za završne radove
Realizacija pametne ploče pomoću štapa za pisanje. Ideja: obojiti običan drveni ili plastični štap određenom bojom. Razraditi dalje....
Literatura
- “Getting Started with Processing, by Casey Reas and Ben Fry. Copyright 2010
Casey Reas and Ben Fry, 978-1-449-37980-3.” http://oreilly.com/catalog/0636920000570
- Daniel Shiffman: Learning Processing, Elsevier 2008., www.learningprocessing.com
- http://ketai.googlecode.com/svn/trunk/ketai/reference/overview-summary.html
- http://wiki.processing.org/w/Main_Page
- http://ketai.googlecode.com/svn/trunk/ketai/reference/allclasses-noframe.html
- http://ketai.googlecode.com/svn/trunk/ketai/examples/
Tortoise SVN
- http://shiffman.net/2010/02/08/box2d-and-processing/
- http://natureofcode.com/book/chapter-5-physics-libraries/
- http://natureofcode.com
- http://processing.org/tutorials/
- http://lauratraynorcm3dkit.wordpress.com/2013/03/01/programming-write-up-from-the-script/
- http://www.instructables.com/id/Animatronic-Talking-Christmas-Tree/
- http://voce.sourceforge.net/api/java/classvoce_1_1_speech_interface.html#e4
- jQuery Mobile
- jQuery Mobile Tutorial - w3schools
Panoramski razgled fakulteta
PT Gui
Za slaganje više fotografija u panoramsku snimku: http://www.ptgui.com/order.html Na prvi pogled ne čini se bolji od Hugina pa se radi toga i činjenice da nije bespatan nećemo previše baviti njime.
http://www.ptgui.com/videotutorials.html
Hugin
Za slaganje više fotografija u panoramsku snimku, kao i PT Gui, samo besplatan.
Pano2VR
Za pretvorbu panoramske snimke u interaktivnu panoramu:
Pano2VR converts spherical or cylindrical panoramic images into interactive 360º panoramas.
microsoft image composite editor
http://research.microsoft.com/en-us/um/redmond/groups/ivm/ice/
pannellum:
http://www.mpetroff.net/software/pannellum/
pan0:
http://pan0.net/page.php?page=pan0&set_accept=1&perm=1
Ako pronađete još koji program koji slaže (1) panoramsku snimku ili (2) interaktivnu panoramu, molim postavite ovamo.
Materijali za panoramski razgled fakulteta
21.1.2014. snimili smo 3 niza fotografija
- Fotografije snimljene u prizemlju PMF-MO https://www.dropbox.com/s/i7cxl1aemf04g1p/Prizemlje.zip
- Praktikum 4 - sa stativa: https://www.dropbox.com/s/faruombff3xnlz9/Praktikum4%20-%20sa%20stativa.rar
- Praktikum 4 - iz ruke https://www.dropbox.com/s/s3z0v082kaj4zkw/rucno%200%2B1.rar
Nažalost, od 11 do 14 sati padala je kiša, pa nismo mogli snimiti planiranu vanjsku fotografiju.
Negdje ćemo smjestiti datoteku ... ... Koja sadrzi slijedece: "P1212654 - P1212699" - Hugin projekt, "drugi.tif" - slika u tiff formatu rezultat hugina, "drugi_gotovo.tif" - slika nakon obrade u photoshopu, "drugi_gotovo.jpg" - ista slika kao goru samo u jpg formatu za pan0; "pan0.swf" - pan0 program za prikaz slike "usage.txt" - predlozak za koristenje pan0 "proba.htm" - konacnan primjer stranice sa prikazom panorame.
Višestruko dodavanje slika u PowerPoint 2010 prezentaciju
http://smallbusiness.chron.com/import-multiple-photos-powerpoint-slides-39998.html