Processing
Izvor: KiWi
(→Processing - zadaci za vježbu) |
(→Processing - zadaci za vježbu) |
||
Redak 1: | Redak 1: | ||
== Processing - zadaci za vježbu == | == Processing - zadaci za vježbu == | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
=== Zadatak VIDEO_00 - Učitavanje i prikaz video snimke === | === Zadatak VIDEO_00 - Učitavanje i prikaz video snimke === |
Inačica od 22:46, 8. studenog 2015.
Sadržaj |
Processing - zadaci za vježbu
Zadatak VIDEO_00 - Učitavanje i prikaz video snimke
U Processingu se može jednostavno prikazivati video. Potrebno je samo uključiti biblioteku za rad s videom. Za vrijeme prikazivanja videa U Processingu dobivamo pojedine slike i možemo ih prikazivati na isti način kao i statične slike. VIDEO_00.zip
import processing.video.*; Movie film; void setup() { size(960,720); film = new Movie(this, "Kongres.mp4"); film.loop(); } void draw() { image(film,0,0); } // Ova funkcija se poziva svaki puta // kad je u videu dostupna nova slika za čitanje void movieEvent(Movie m) { m.read(); }
Zadatak Analiza_pokreta
Pronađimo na video zapisu mjesta na kojima se susjedne sličice razlikuju.
Interakcija klijenta i poslužitelja - KLIP_01
Napravite dva programa: Klijent i Poslužitelj. Klijentski program šalje poslužitelju x-poziciju miša, a poslužitelj vraća klijentu informaciju je li x-pozicija miša veća od 200. Također, poslužitelj crta krug koji vizualno označava x-poziciju miša klijenta. Dimenzije poslužitlejskog prozora neka su 800x120, a klijentskog prozora neka su 400x200. Napravite izvršni klijentski program i pokrenite ga više puta. Koju je modifikaciju potrebno napraviti pa da poslužitelj može pokretati tri kruga, ovisno o tome od kojeg klijenta dolazi zahtjev. Napravite program koji može opsluživati 8 klijenata i pomicati istovremeno 8 krugova po ekranu.
Poslužiteljski dio - Datoteka:KLIP 01P.zip
import processing.net.*; String zahtjev; int port = 10002; Server myServer; long brojObradjenihZahtjeva; void setup() { size(800, 120); myServer = new Server(this, port); // Pokreće poslužitelj na portu 10002 brojObradjenihZahtjeva = 0; println("Poslužitelj:" + "Poslužitelj je na adresi: " + myServer.ip()); } void draw() { Client thisClient = myServer.available(); if (thisClient !=null) { zahtjev = thisClient.readString(); println("Poslužitelj: " + "Od klijenta sam primio: " + zahtjev); float f = float(zahtjev); background(0); fill(128); ellipse(f*2,40,60,70); if (f<100) { thisClient.write("x-pozicija miša je manja od 100\n"); } else { thisClient.write("x-pozicija miša nije manja od 100\n"); } println("Poslužitelj: "+ "Broj obrađenih zahtjeva = " + (++brojObradjenihZahtjeva) ); } }
Klijentski dio - Datoteka:KLIP 01K.zip
import processing.net.*; Client myClient; String odgovor; void setup() { size(400,200); myClient = new Client(this, "127.0.0.1", 10002); } void draw() { if (mouseX != pmouseX) { myClient.write("" + mouseX); // javljamo poslužitelju if (myClient.available() > 0) { background(88); odgovor = myClient.readString(); text(odgovor,1,20); println("Klijent:" + odgovor); } } }
Na ovaj način, komunikacijom s drugim računalima odnosno uređajima, možemo ostvariti bogatu interakciju. Navedite neke primjere moguće interakcije korištenjem ovakve mogućnosti. dakle, imamo bilo koji uređaj koji može s našim računalom (mobilnim telefonom, tabletom) komunicirati putem bežične mreže ili bluetootha i prenositi informacije). Ideja je s relativno malom količinom informacija upravljati drugim računalom
KAM_01 - položaj kamere u 3D prikazu
Na ekranu veličine 1024x768 nacrtajte jednostavnu sliku i prikažite je kao 3D prikaz. Kameru postavite na visinu 800 i tipkovnicom pomičite kameru. Pretpostavljena udaljenost kamere od x-y ravnine je takva da s visinom ekrana čini pravokutni trokut. Kamera se nalazi točno iznad sredine ekrana. Bitan je i smjer u kojem je uperena kamera. Pretpostavljeni smjer je takav da kamera gleda u središte dijela ravnine pokrivenog ekranom - dakle, u točku (width/2,height/2,0). Treći parametar je rotacija kamere. Udaljavanjem kamere se slika smanjuje.
U priloženom zadatku je nacrtan i plašt valjka (odnosno jedna njegova aproksimacija). Proučite kod kojim je to napravljeno.
Dodajte na scenu još neku sliku - po mogućnosti vlastitu, snimljenu mobitelom za vrijeme nastave.
Modificirajte programski kod tako da umjesto statične slike prikazujete sliku s videa. Možete koristiti video zapis iz zadatka Video_00
Zadatak A3D_02 - domaća zadaća
Parametrizirajte funkciju na način da se može kontrolirati veličina jedne ćelije, visina i boja slova. Veličina ćelije neka bude tipa float, a boja neka se zada heksadecimalno (kao u HTMLu). Kako biste napravili univerzalnu funkciju koja zna crtati sva slova i na koji način biste opisali slova (kojim tipom podataka) Datoteka:A3D 02.zip
U datoteku DZ1 opišite dvije nadogradnje postojećeg programa i priložite programski kod (u zip formatu) u kojemu su realizirane te nadogradnje.
Svoje rješenje (zipano) stavite u mapu Mapa-DZ1
Zvuk
VRLO kratke upute za rad s bibliotekom Minim
javadoc dokumentacija za biblioteku Minim.
Zadatak zvuk_00 - sviranje zvučne datoteke
U mapu data spremite neku .wav datoteku i pomoću biblioteke minim je odsvirajte zvuk_00.zip
import ddf.minim.*; Minim minim = new Minim(this);; AudioPlayer player; void setup() { player = minim.loadFile("fliegerlied.wav"); player.play(); } void draw() { }
Zadatak Zvuk_04 - Sviranje 3 tona
Pomoću Audacityja generirajte 3 .wav datoteke s tonovima različitih frekvencija. Trajanje svakog tona neka bude dvije sekunde, a frekvencije tonova neka budu 440 Hz, 660Hz i 220 Hz. Napišite program koji će redom svirati ta tri tona i iscrtavati ih grafički. zvuk_04.zip
import ddf.minim.*; Minim minim = new Minim(this);; AudioPlayer p1,p2,p3,p; int stanje=0; void setup() { size(512, 500); p1 = minim.loadFile("F220.wav"); p2 = minim.loadFile("F440.wav"); p3 = minim.loadFile("F660.wav"); } void draw() { background (155); if (stanje==0) { if (!p1.isPlaying()) { p=p1; p.play(); stanje=1; } } if (stanje==1) { if (!p1.isPlaying()) { stanje=2; } } if (stanje==2) { if (!p2.isPlaying()) { p=p2; p.play(); stanje=3; } } if (stanje==3) { if (!p2.isPlaying()) { stanje=4; } } if (stanje==4) { if (!p3.isPlaying()) { p=p3; p.play(); stanje=5; } } if (stanje==5) { if (!p3.isPlaying()) { stanje=6; } } for(int i = 0; i < p1.bufferSize() - 1; i++) { float x1 = map( i, 0, p1.bufferSize(), 0, width ); float x2 = map( i+1, 0, p1.bufferSize(), 0, width ); line( x1, 50 + p.left.get(i)*50, x2, 50 + p.left.get(i+1)*50 ); line( x1, 150 + p.right.get(i)*50, x2, 150 + p.right.get(i+1)*50 ); line( x1, 350 + (p.right.get(i)-p.left.get(i))*50, x2, 350 + (p.right.get(i+1)-p.left.get(i+1))*50 ); } }
Za one koji žele znati nešto više
Transkript_00 - Generiranje zvučne datoteke i segmentacija
Iz datoteke Kongres2014(004925.992-010550.928).mp4 napravite datoteku Kongres2014_Otvaranje-wav i spremite u mapu "ulaz". Video zapis je dugačak 16 minuta i 34 sekunde. Na otvaranju KOngresa govorilo je 6 govornika: Primc, Soucie, Bakić, Hamzić, Urek i Lovrić
Generiranje zvučnih datoteka Odredite intervale govora svakog od govornika i napravite 6 zvučnih datoteka. Koliko traje svaka od njih? Uputa - Razdoblje govora svakog od govornika odredite na temelju video zapisa (npr: Primc 1:15 - 5:25). Spremite dobivene zvučne zapise u raznim formatima uz korištenje raznih kodeka i komentirajte veličinu dobivenih datoteka. Možete li dobivene datoteke učitati u Audacity? Ako datoteku nije moguće učitati u Audacity, je li to moguće učiniti nakon instaliranja nekog dodatka? Koji su parametri koji se zadaju kod definiranja kvalitete audio zapisa? Je li veličina dobivene datoteke u skladu s vašim očekivanjima
Segmentacija Pronađite mjesta na kojima je govornik zastao. Pokušajte to napraviti s automatskim pronalaženjem tišine, recimo s ovakvim parametrima:
Nakon što ste to učinili, pohranite dobivene segmente na disk.
File > Export Multiple
U Audacityju isključite pitanje o metapodacima za svaku datoteku - inače će vas za svaki segment govora pitati za metapodatke, a segmenata može biti jako puno
Ja sam dobio 101 datoteku s trajanjem od 0 do 8 sekundi
Transkript_01 - (Za one koji žele znati nešto više) - Jednostavni program za transkripciju
Datoteke napravljene u Zadatku Transkript_00 treba učitati u Processing i izvoditi jednu po jednu. Svaka datoteka (segment) izvodi se tri puta, a za to vrijem korisnik bilježi tekst kojega čuje u toj datoteci. Datoteka se na zahtjev može izvesti ponovno (tipkom UP). Prelazak na sljedeći segment radi se sterlicom udesno (RIGHT), a prelazak na prethodni segment radi se strelicom ulijevo (LEFT). Čim se prijeđe na sljedeći ili prethodni segment, bilježi se redak (transkript segmenta) u datoteku i to na sljedeći način: Bilježi se redni broj segmenta, trajanje segmenta i tekst. Na temelju ovoga će se napraviti transkript i titlovanje. Transkript_01.zip
Fizika - Box2d
Pomoću biblioteke s implementiranim zakonima fizike (prvenstveno mehanike) pojednostavnjuje se postupak programiranja sustava koji rprikazuju određene pojave u stvarnom vremenu.
Postojeći obrazac:
SETUP: Kreiraj sve objekte u našem svijetu DRAW: Izračunaj sve sile koje djeluju u našem svijetu Primijeni sile na naše objekte (F=m*a) Ažuriraj položaje svih objekata na temelju njihovih trenutnih brzina Nacrtaj sve naše objekte
mijenja se u:
SETUP: Kreiraj sve objekte u našem svijetu DRAW: Nacrtaj sve naše objekte
Za računanje položaja brine se biblioteka s implementiranim fizikalnim zakonima
- http://en.wikipedia.org/wiki/Angry_Birds_(video_game)
- https://www.youtube.com/watch?v=IHWa7sm5Jis
- https://github.com/shiffman/Box2D-for-Processing
- Knjiga Nature of Code Daniel Shiffman Poglavlje 5: Physics Libraries
Biblioteka box2d - primjeri (Shiffman) Datoteka:Box2d primjeri.zip Komentirajte primjere:
- Mouse
- BumpySurfaceSine
- RevoluteJointExample
- Liquidy
- CollisionsAndControlInterface
Promjenom koda za odabrani primjer dodajte neku novu kunkcionalnost
Domaća zadaća
Sužavanje slike postupkom seam carving
Proučite http://en.wikipedia.org/wiki/Seam_carving i napravite program koji danu sliku sužuje za jedan piksel po određenom kriteriju optimalnosti i to ponavlja zadani broj puta. Sužavanje za jedan piksel napišite kao funkciju i tu funkciju pozovite potreban broj puta. Rezultat svakog sužavanja spremite u datoteku. Opišite koji ste algoritam koristili. Svoje rješenje (Opis postupka, program i barem 2 testne slike s rezultatima) pošaljite na goran.igaly@gmail.com najkasnije do 2.12.2014.
Jednu implementaciju ovog algoritma možete vidjeti u GIMP-u
Generiranje aplikacije za Android pomoću Processinga
Datoteka:Android&Processing.pdf Potrebne preradnje - Hvala Silvi Haberl
Datoteka:Processing Eclipse.pdf - Hvala Silvi Haberl
http://www.openprocessing.org
- share your sketches with others
- help and collaborate with the community
- improve and polish your programming skills
- follow classes around the world teaching processing