tip iz indije (napisa): |
npr.postoji oko 50 nacina na koji mozete pomnoziti dva broja... |
tip iz indije (napisa): |
a mogu najavit da ce uskoro vedska matematika doci i u hrvatsku i nakon tecaja vjerujem da ce prije ili kasnije postati jako popularna u znanstvenim krugovima... ![]() |
kaja (napisa): |
Ono što me kao inž.mat. zanima su naravno dokazi tih formula, za koje nisam sigurna da postoje (možda i da ali nisam došla do njih) u obliku u kojem smo ih mi navikli imati. |
kaja (napisa): |
U biti htjela sam pitati prvo prof. Dujellu koji mi je još na faksu drzao teoriju brojeva (ako se dobro sjećam) šta se njemu čini od toga? |
kaja (napisa): |
Ono što me dalje zanima je primjena ovog stvarno puno lakšeg načina računanja na učenje djece u osnovnoj školi, ali moglo bi bit zanimljivo i odraslima. Postoji li način na se ove tehnike računanja (vremenom) uvedu i kao gradivo osnovnoškolske matematike, da djeci olakšamo učenje? |
kaja (napisa): |
Ajmo ekipa, treba mi malo povratnih informacija od stručnjaka.. a pošto ću možda od rujna počet držat matematiku za hiperaktivnu i nadarenu djecu iz osnovne škole, zanima me i koliko vam se ovaj način približavanja matematike djeci čini dobar.. |
krcko (napisa): |
Meni se ne cini dobar. Savjetujem ti da se drzis stvari o kojima imas pojma. Mislim, ako ti je to furka mozes upaliti mirisne stapice i bez spominjanja mumbo-jumbo formula... U jednom uredu na faksu redovito gore, ali studenti ne moraju mantrati magicne formule kad dodju na usmeni ![]() |
cinik (napisa): |
Pa sad... nekima su formule iz klasicne mehanike prilicno magicne (ne meni, ali znam da postoje takve osobe).
Osim toga, ako gledas da se u gibanju krutog tijela koristi izomorfizam Lieve algebre algebre da se lijepo mnozenje matrica pretvori u ruzno cross-mnozenje vektora... cista magija. |
Citat: |
It is high time saner elements joined hands to educate people on the truth of this so-called Vedic mathematics and prevent the use of public money and energy on its propagation, beyond the limited extent that may be deserved, lest the intellectual and educational life in the country should get vitiated further and result in wrong attitudes to both history and mathematics, especially in the coming generation. |
kaja (napisa): |
(a i čudim se kako vas ne zanima kako jedna drugačija kultura od naše doživljava matematiku.. mislim zamislimo matematičare kojima ne trebaju potpuni analitički procesi logičkog razmišljanja kao nama da dođu do algoritama -koji funkcioniraju? je l to možemo zamislit? a oni tako funkcioniraju.. i mislim da je prebahato od nas da budemo toliko ufurani u svoje ogromno znanje da nas to uopće ne zanima) |
Saf (napisa): |
Meni je to full interesantno... Isto tako me interesira i kako su stari rimljani računali, tj kako su žvjeli bez nule, kako su arhitekti starih maja crtali nacrte i računali bez "brojeva" koristeči skupšove točaka, kako su računali astronomske i astrološke cikluse....kako su stari egipćani matematičarili... Sve ovo što danas imamo u manjoj ili večpj mjeri vuče korijene i iz tih kultura, pa nismo iz ničeg došli do preciznih definicija, aksioma, složenih teorema i dokaza. MOžda bi na faxu trebao biti izborni kolegij "Drevna matematika" |
kaja (napisa): |
da im bude zabavno? da zezaju roditelje da mogu brže izračunat velike brojeve od njih? da postanu "mađioničari"? šta ja znam...(i nema ih beskonačno, mala je knjižica u kojoj su pobrojani)
zašto ne? |
kaja (napisa): |
da im bude zabavno? da zezaju roditelje da mogu brže izračunat velike brojeve od njih? da postanu "mađioničari"? šta ja znam...(i nema ih beskonačno, mala je knjižica u kojoj su pobrojani) |
krcko (napisa): |
Pih, mnozenje s 9 je lako. Meni je u osnovnjaku (a i danas ![]() |
kaja (napisa): |
"Uz uvjet da su lijeve znamenke brojeva istovjetne, a zbroj desnih znamenki brojeva iznosi 10, umnozak ta dva broja se dobije tako da se pomnoze znamenke jedinica i zapise taj broj (to ce biti zadnje dvije znamenke umnoska), a zatim se jedna od znamenki desetica broja kojeg se mnozi poveca za jedan, pa pomnozi sa znamenkom desetica drugog broja - i taj broj se dopiše ispred broja kojeg smo prije zapisali: dobili smo umnožak."
Zna li ko to formulirat kao formalnu tvrdnju i dokazat? |
CrazyKid (napisa): |
Ja sam to jučer gledao i skužio sam jedan primjer
103*104 107 (zbrojimo zadnju znamenku drugog broja sa prvim brojem) 12 (pomnožimozadnje znamenke) 10712 |
Kod: |
103*104=
=(100+3)*(100+4) =100*100 + 100*3 + 100*4 + 3*4 =100000 + 700 + 12 = 10712 |
Vesna (napisa): |
Ako postoji, može li mi ga netko objasniti kako djeca ne bi morala sve učiti napamet nego da to nauče na neki njima lakši, prihvatljiviji i zabavniji način? |
Citat: |
Jednostavnost vedske matematike znači da se računanja mogu obavljati mentalno, što stvara kreativnije, zainteresirane i inteligentne učenike. |
Mišak (napisa): |
Prema njegovom istraživanju, sva matematika temelji se na 16 sutri ili formula izraženih riječima. (...) Tih 16 sutri, ili jednostavnih sanskrtskih formula izraženih riječima, rješavaju sve poznate matematičke probleme u granama aritmetike, algebre, geometrije i diferencijalnog računa. One su lako razumljive, lako primjenjive i lako pamtljive. |
kaja (napisa): |
Tih 16 sutri, ili jednostavnih sanskrtskih formula izraženih riječima, rješavaju sve poznate matematičke probleme u granama aritmetike, algebre, geometrije i diferencijalnog računa... |
cinik (napisa): |
1) Daje li tzv. vedska matematika algoritam za particioniranje parnih brojeva u parove prostih sumanada? Sinisa |
kaja (napisa): |
Veliki pozdrav curama šta su zatražile knjige o vedskoj matematici, šaljem im svakoj po jednu, srećom imala sam dvije različite, pa kako su se javile dvije osobe, mislim da će vremenom na forumu biti materijala za učenje ![]() kaja |
Melkor (napisa): |
Meni se čini da se na taj način ljudi kojima je matematika teška i koji su se napatili kroz školovanje pokušavaju opravdati ili obraniti sami pred sobom. "Bilo mi je teško i napatio sam se, ali to nije zato što sam glup, lijen ili whatever, nego zato što su profesori u školi namjerno matematiku učinili teškom i nezanimljivom, iako je mogla biti lagana i zabavna."
S druge strane imamo novinare koji senzacionalističkim pristupom pokušavaju pojačati takve osjećaje u ljudima pa im serviraju bezočne laži poput onih gore, a sve u svrhu povećanja gledanosti emisija, prodaje novina i sl. |
nemo (napisa): |
...school system bad... |
nemo (napisa): |
obično kad negdje ima dima ima i vatre ![]() |
Vesna (napisa): |
Ja sam učiteljica razredne nastave i ove godine imam drugi razred. Sada krećemo s učenjem tablice množenja i dijeljenja do 100. Pokazala sam djeci kako da kroz igru i zabavu pomoću deset prstiju lakše nauče množenje i dijeljenje brojem 9. To im je bilo jako zabavno. Sada me zanima postoji li sličan način i za množenje i dijeljenje ostalim brojevima. Ako postoji, može li mi ga netko objasniti kako djeca ne bi morala sve učiti napamet nego da to nauče na neki njima lakši, prihvatljiviji i zabavniji način? |
output generated using printer-friendly topic mod. Vremenska zona: GMT + 01:00.