Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Smisao bolonje (ponovo)
Idite na Prethodno  1, 2, 3  Sljedeće
Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Opća pitanja i rasprave o studiju
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
Blizzard
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 10. 2006. (20:17:17)
Postovi: (121)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
99 = 112 - 13
Lokacija: u sjeni....

PostPostano: 13:40 ned, 16. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="vsego"]Da se vratim na programiranja: imate predstavnike... pokrenite ovecu akciju da programiranja postanu izborna (naravno, i preduvjet za odredjene studije). Ja se apsolutno slazem da ne treba svakom matematicaru da zna kuckati programe u C-u, no nema sanse da to tamo neki asistent vulgaris domesticus "progura".[/quote]
Hehe... ovo bi bila jedna veoma uzbudljiva sjednica :twisted:...
vsego (napisa):
Da se vratim na programiranja: imate predstavnike... pokrenite ovecu akciju da programiranja postanu izborna (naravno, i preduvjet za odredjene studije). Ja se apsolutno slazem da ne treba svakom matematicaru da zna kuckati programe u C-u, no nema sanse da to tamo neki asistent vulgaris domesticus "progura".

Hehe... ovo bi bila jedna veoma uzbudljiva sjednica Twisted Evil...
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
tp
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 05. 12. 2005. (16:46:01)
Postovi: (1F2)16
Sarma = la pohva - posuda
78 = 91 - 13

PostPostano: 14:38 ned, 16. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

Ja mislim da je dobro da se polako ukidaju ispitni rokovi. Ako imamo kolokvije, sto ce nam jos i ispiti.

Takodjer mislim da nema svrhe nekog tjerati da dolazi na predavanja ili vjezbe. Treba omoguciti ljudima da imaju nesto tipa skripte sto obuhvaca ono sto profesor ili asistent pise na plocu. Poticaj za redoviti rad mogu biti cesce domace zadace koje ce davati odredjeni, relativno mali dio bodova (jer neki studenti smatraju da su one poticaj za prepisivanje, a ne redoviti rad). Zadace bi trebale biti na netu tako da studenti ne moraju ni dolaziti po njih ako ne zele.


Naravno da je korisno slusati neke kolegije, ali po meni je na studentu odgovornost da procijeni da li ce moci nauciti sam ili mu je bolje da ide na predavanja. Ipak svakom bih preporucio da ode na prva dva-tri predavanja/vjezbe prije nego sto odluci.
Ja mislim da je dobro da se polako ukidaju ispitni rokovi. Ako imamo kolokvije, sto ce nam jos i ispiti.

Takodjer mislim da nema svrhe nekog tjerati da dolazi na predavanja ili vjezbe. Treba omoguciti ljudima da imaju nesto tipa skripte sto obuhvaca ono sto profesor ili asistent pise na plocu. Poticaj za redoviti rad mogu biti cesce domace zadace koje ce davati odredjeni, relativno mali dio bodova (jer neki studenti smatraju da su one poticaj za prepisivanje, a ne redoviti rad). Zadace bi trebale biti na netu tako da studenti ne moraju ni dolaziti po njih ako ne zele.


Naravno da je korisno slusati neke kolegije, ali po meni je na studentu odgovornost da procijeni da li ce moci nauciti sam ili mu je bolje da ide na predavanja. Ipak svakom bih preporucio da ode na prva dva-tri predavanja/vjezbe prije nego sto odluci.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
MB
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 01. 07. 2005. (12:35:21)
Postovi: (224)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
62 = 80 - 18
Lokacija: Molvice

PostPostano: 15:08 ned, 16. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="tp"]
Naravno da je korisno slusati neke kolegije, ali po meni je na studentu odgovornost da procijeni da li ce moci nauciti sam ili mu je bolje da ide na predavanja. Ipak svakom bih preporucio da ode na prva dva-tri predavanja/vjezbe prije nego sto odluci.[/quote]

Potpuno se slazem, po meni je stari program bio najbolji moguci za ljude koji imaju tu odgovornost. Bolonja pokusava naci rjesenje za preostale, ali cini mi se da nije sagledana cjelina i svi problemi. To je nemoguce u tako kratkom vremenu, pa smo tu gdje jesmo :(
tp (napisa):

Naravno da je korisno slusati neke kolegije, ali po meni je na studentu odgovornost da procijeni da li ce moci nauciti sam ili mu je bolje da ide na predavanja. Ipak svakom bih preporucio da ode na prva dva-tri predavanja/vjezbe prije nego sto odluci.


Potpuno se slazem, po meni je stari program bio najbolji moguci za ljude koji imaju tu odgovornost. Bolonja pokusava naci rjesenje za preostale, ali cini mi se da nije sagledana cjelina i svi problemi. To je nemoguce u tako kratkom vremenu, pa smo tu gdje jesmo Sad



_________________
Trcim u krug od srece!
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 13:05 pon, 17. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="5ra"]uzeti ću primjer našeg faksa:
svi mi koji smo upisali PMF-MO volimo matematiku, ALI velika većina NE VOLI programiranje, pascal, c++, c, javu i sve ostalo slično tome (bez obzira što nisam u tom postotku, razumijem te ljude). Prema tome, budući da ne postoji faks na kojem će se studirati matematika bez c++, programiranja, mreža i ostalog, ljudi upisuju PMF-MO. i onda slušaju programiranje 1 i 2 i RP1 i mreže jer moraju. i tu po meni nema ništa čudno...[/quote]

Na PMF-MO mozete studirati bez P1, P2, C++ i ostalog. Upisete nastavnicki studij, polozite RP1 i RP2, na drugoj godini izaberete Osnove algoritama i nakon toga ne morate slusati niti jedan racunarski kolegij (cak ni na diplomskom studiju). Ideja je da mozete biti profesori matematike i bez da znate programirati.

Sto se tice "inzinjerskog" smjera, mislim da bi programiranje u ovom ili onom obliku trebalo ostati obavezno (za razliku od vsege). Lijepo je da studenti vole matematiku, ali da bi njihovo znanje bilo upotrebljivo na trzistu rada moraju ga znati formulirati kao algoritme za rjesavanje konkretnih problema. Analogija: lijepo je da jako volite kopati rupe i da znate sve o kopanju rupa, no tesko da ce vas itko zaposliti ako ne znate koristiti lopatu, bager i ostalu tehniku koju danas imamo na raspolaganju.
5ra (napisa):
uzeti ću primjer našeg faksa:
svi mi koji smo upisali PMF-MO volimo matematiku, ALI velika većina NE VOLI programiranje, pascal, c++, c, javu i sve ostalo slično tome (bez obzira što nisam u tom postotku, razumijem te ljude). Prema tome, budući da ne postoji faks na kojem će se studirati matematika bez c++, programiranja, mreža i ostalog, ljudi upisuju PMF-MO. i onda slušaju programiranje 1 i 2 i RP1 i mreže jer moraju. i tu po meni nema ništa čudno...


Na PMF-MO mozete studirati bez P1, P2, C++ i ostalog. Upisete nastavnicki studij, polozite RP1 i RP2, na drugoj godini izaberete Osnove algoritama i nakon toga ne morate slusati niti jedan racunarski kolegij (cak ni na diplomskom studiju). Ideja je da mozete biti profesori matematike i bez da znate programirati.

Sto se tice "inzinjerskog" smjera, mislim da bi programiranje u ovom ili onom obliku trebalo ostati obavezno (za razliku od vsege). Lijepo je da studenti vole matematiku, ali da bi njihovo znanje bilo upotrebljivo na trzistu rada moraju ga znati formulirati kao algoritme za rjesavanje konkretnih problema. Analogija: lijepo je da jako volite kopati rupe i da znate sve o kopanju rupa, no tesko da ce vas itko zaposliti ako ne znate koristiti lopatu, bager i ostalu tehniku koju danas imamo na raspolaganju.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3562)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 15:17 pon, 17. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]mislim da bi programiranje u ovom ili onom obliku trebalo ostati obavezno (za razliku od vsege)[/quote]

I ja mislim da vsego ne bi trebao biti obavezan. :D

[quote="krcko"]Lijepo je da studenti vole matematiku, ali da bi njihovo znanje bilo upotrebljivo na trzistu rada moraju ga znati formulirati kao algoritme za rjesavanje konkretnih problema.[/quote]

Nisam napisao da sam protiv "programiranja", nego protiv "programiranja u C-u". :) Matematicarima je prirodniji FORTRAN (kojeg ja, btw, ne znam (zaboravio :oops:)), a za osnovne algoritme bi bio daleko jednostavniji Pascal (priznajem, manje "mocan" od C-a, ali pricamo o "formuliranju algoritama za rjesavanje konkretnih problema") ili - sad cete se smijati - PERL (kao dinamicki i krajnje netipizirani jezik). :)

IMO, studenti bi trebali imati izbor izmedju nekoliko jezika, s time da stablo prethodnika usmjerava na jezike koji trebaju studentima koji zele ici u nekom smjeru. 8)

P.S. Da, "cimam" za PERL jer je to moj izbor, ali Pascal sam zaboravio, no i dalje mislim da je ok za "uciti algoritamsko razmisljanje". :) Dovoljno blizak pseudo-kodu, solidno napredniji od BASICa ili LOGOa, a ipak se moze compilirati i isprobati. 8)
krcko (napisa):
mislim da bi programiranje u ovom ili onom obliku trebalo ostati obavezno (za razliku od vsege)


I ja mislim da vsego ne bi trebao biti obavezan. Very Happy

krcko (napisa):
Lijepo je da studenti vole matematiku, ali da bi njihovo znanje bilo upotrebljivo na trzistu rada moraju ga znati formulirati kao algoritme za rjesavanje konkretnih problema.


Nisam napisao da sam protiv "programiranja", nego protiv "programiranja u C-u". Smile Matematicarima je prirodniji FORTRAN (kojeg ja, btw, ne znam (zaboravio Embarassed)), a za osnovne algoritme bi bio daleko jednostavniji Pascal (priznajem, manje "mocan" od C-a, ali pricamo o "formuliranju algoritama za rjesavanje konkretnih problema") ili - sad cete se smijati - PERL (kao dinamicki i krajnje netipizirani jezik). Smile

IMO, studenti bi trebali imati izbor izmedju nekoliko jezika, s time da stablo prethodnika usmjerava na jezike koji trebaju studentima koji zele ici u nekom smjeru. Cool

P.S. Da, "cimam" za PERL jer je to moj izbor, ali Pascal sam zaboravio, no i dalje mislim da je ok za "uciti algoritamsko razmisljanje". Smile Dovoljno blizak pseudo-kodu, solidno napredniji od BASICa ili LOGOa, a ipak se moze compilirati i isprobati. Cool



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
nemo
Moderator
Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31)
Postovi: (37F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
30 = 34 - 4
Lokacija: čakovec

PostPostano: 15:23 pon, 17. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Tvrtko"][quote="nemo"]
teško ćeš utjecati na radne navike isključivo utjecajem striktnih pravila nastave
[/quote]

Moguce da je tako. Ali student ce se, ako prati nastavu, zapitati: hocu li moci poloziti kolegij, znam li o cemu se radi na predavanjima/vjezbama, hocu li znati sto na blicu, kako cu proci kolokvij ...

Valjda ce u nekom trenutku pocet nesto raditi, ako zeli studirati.[/quote]

ako studenta zanima samo to što si napisao onda se to lagano rješi putem nekoliko pisanih obavijesti. skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa :) kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja.

[quote="Tvrtko"]Svatko ce u zivotu bez obzira na akademsku ili poslovnu karijeru morati sudjelovati u raznim profesionalnim aktivnostima koje ga uopce ne zanimaju/nisu korisne/dosadne su i na koje se nikako ne moze utjecati.[/quote]

dakle naša akademska zajednica je puno bolje povezana sa gospodarstvom nego što sam ja to mislio. ako nas tako kvalitetno pripremaju za zbilju profesionalnog života treba im čestitati :) btw ima jedna pjesma, zove se [url=http://www.youtube.com/watch?v=oXobejzkijo]Šuti i Trpi[/url], izvodi Dubioza kolektiv, krasni momci iz BiH. poruka pjesme je otprilike jednaka ko i u ove tvoje rečenice gore, samo što mislim da oni ipak koriste obrnutu psihologiju ;)
Tvrtko (napisa):
nemo (napisa):

teško ćeš utjecati na radne navike isključivo utjecajem striktnih pravila nastave


Moguce da je tako. Ali student ce se, ako prati nastavu, zapitati: hocu li moci poloziti kolegij, znam li o cemu se radi na predavanjima/vjezbama, hocu li znati sto na blicu, kako cu proci kolokvij ...

Valjda ce u nekom trenutku pocet nesto raditi, ako zeli studirati.


ako studenta zanima samo to što si napisao onda se to lagano rješi putem nekoliko pisanih obavijesti. skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa Smile kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja.

Tvrtko (napisa):
Svatko ce u zivotu bez obzira na akademsku ili poslovnu karijeru morati sudjelovati u raznim profesionalnim aktivnostima koje ga uopce ne zanimaju/nisu korisne/dosadne su i na koje se nikako ne moze utjecati.


dakle naša akademska zajednica je puno bolje povezana sa gospodarstvom nego što sam ja to mislio. ako nas tako kvalitetno pripremaju za zbilju profesionalnog života treba im čestitati Smile btw ima jedna pjesma, zove se Šuti i Trpi, izvodi Dubioza kolektiv, krasni momci iz BiH. poruka pjesme je otprilike jednaka ko i u ove tvoje rečenice gore, samo što mislim da oni ipak koriste obrnutu psihologiju Wink



_________________
Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 19:39 pon, 17. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="vsego"]Matematicarima je prirodniji FORTRAN[/quote]

OMG napisao si "FORTRAN" i "prirodan" u istoj recenici :shock:

Covjece, ti stvarno imas lose misljenje o matematicarima ;)

[quote="vsego"]Pascal sam zaboravio, no i dalje mislim da je ok za "uciti algoritamsko razmisljanje". :)[/quote]

Slazem se, no mislim da bi "inzinjere" trebalo ipak malo vise gnjaviti. Osim algoritamskog razmisljanja trebali bi savladati tehniku programiranja u nekoliko aktualnih programskih jezika. Do kraja studija vjerojatno vise nece biti aktualni, ali studenti ce bar znati sto ih ceka kad se zaposle.

[quote="nemo"]skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa :) kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja.[/quote]

Ocjene nisu poanta obrazovanja, ali je ocjenjivanje dosta bitna komponenta cijele price. Valjda tako funkcionira ljudska psihologija. Tesko je nesto raditi "za ozbiljno" ako nema elementa kontrole. Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2 :)

[quote="nemo"]dakle naša akademska zajednica je puno bolje povezana sa gospodarstvom nego što sam ja to mislio. ako nas tako kvalitetno pripremaju za zbilju profesionalnog života treba im čestitati :) [/quote]

Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci.

Bez ikakve ironije, smatram da je bolonja na PMF-MO napravila dvije dobre stvari: studenti vise ne izostaju masovno s nastave i ne polazu ispite godinama nakon sto su odslusali kolegije. To su bili najveci problemi u doba dok sam ja studirao.
vsego (napisa):
Matematicarima je prirodniji FORTRAN


OMG napisao si "FORTRAN" i "prirodan" u istoj recenici Shocked

Covjece, ti stvarno imas lose misljenje o matematicarima Wink

vsego (napisa):
Pascal sam zaboravio, no i dalje mislim da je ok za "uciti algoritamsko razmisljanje". Smile


Slazem se, no mislim da bi "inzinjere" trebalo ipak malo vise gnjaviti. Osim algoritamskog razmisljanja trebali bi savladati tehniku programiranja u nekoliko aktualnih programskih jezika. Do kraja studija vjerojatno vise nece biti aktualni, ali studenti ce bar znati sto ih ceka kad se zaposle.

nemo (napisa):
skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa Smile kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja.


Ocjene nisu poanta obrazovanja, ali je ocjenjivanje dosta bitna komponenta cijele price. Valjda tako funkcionira ljudska psihologija. Tesko je nesto raditi "za ozbiljno" ako nema elementa kontrole. Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2 Smile

nemo (napisa):
dakle naša akademska zajednica je puno bolje povezana sa gospodarstvom nego što sam ja to mislio. ako nas tako kvalitetno pripremaju za zbilju profesionalnog života treba im čestitati Smile


Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci.

Bez ikakve ironije, smatram da je bolonja na PMF-MO napravila dvije dobre stvari: studenti vise ne izostaju masovno s nastave i ne polazu ispite godinama nakon sto su odslusali kolegije. To su bili najveci problemi u doba dok sam ja studirao.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3562)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 20:50 pon, 17. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]Bez ikakve ironije, smatram da je bolonja na PMF-MO napravila dvije dobre stvari: studenti vise ne izostaju masovno s nastave i ne polazu ispite godinama nakon sto su odslusali kolegije. To su bili najveci problemi u doba dok sam ja studirao.[/quote]

Bez ikakve ironije, kako bi tvoja generacija prolazila na ispitima sa zadacima koje danas zadajemo i usmenima (tamo gdje su "prezivjeli") kakve danasnji studenti imaju? ;)

Recimo, UVIS je bio strah i trepet zbog usmenog... kojeg sada za vecinu studenata nema. :| Dakle, pripisivati vecu prolaznost Bolonji bez da se spomene i (daleko) niza ocekivanja koja se stavljaju pred studente, nekako mi se ne cini korektno. :?
krcko (napisa):
Bez ikakve ironije, smatram da je bolonja na PMF-MO napravila dvije dobre stvari: studenti vise ne izostaju masovno s nastave i ne polazu ispite godinama nakon sto su odslusali kolegije. To su bili najveci problemi u doba dok sam ja studirao.


Bez ikakve ironije, kako bi tvoja generacija prolazila na ispitima sa zadacima koje danas zadajemo i usmenima (tamo gdje su "prezivjeli") kakve danasnji studenti imaju? Wink

Recimo, UVIS je bio strah i trepet zbog usmenog... kojeg sada za vecinu studenata nema. Neutral Dakle, pripisivati vecu prolaznost Bolonji bez da se spomene i (daleko) niza ocekivanja koja se stavljaju pred studente, nekako mi se ne cini korektno. Confused



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 21:35 pon, 17. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

Mozda je problem starog sustava bio upravo u nacinu ocjenjivanja, tj. u previsokim kriterijima? Nesto ocito ne valja ako kolegij vecinu polaznika ne uspije pripremiti na ispit, nego prolaze samo oni koji ulazu mjesece dodatnog rada (sto HijenA tvrdi za sadasnji studij na FO). Zasto bi nasi studenti za BSc diplomu morali uciti stvari koje se drugdje rade tek na postdiplomskom?
Mozda je problem starog sustava bio upravo u nacinu ocjenjivanja, tj. u previsokim kriterijima? Nesto ocito ne valja ako kolegij vecinu polaznika ne uspije pripremiti na ispit, nego prolaze samo oni koji ulazu mjesece dodatnog rada (sto HijenA tvrdi za sadasnji studij na FO). Zasto bi nasi studenti za BSc diplomu morali uciti stvari koje se drugdje rade tek na postdiplomskom?



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
5ra
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 08. 2006. (21:34:08)
Postovi: (D5)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
10 = 31 - 21

PostPostano: 22:23 pon, 17. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

kako u školi tako i na faksu: ako 75% ljudi ne uspije položiti kolegij i ako svi koji polože imaju 2 ili 3 onda nisu oni krivi nego je stvar u profesoru... ili u gradivu preteškom za taj stupanj obrazovanja.
kako u školi tako i na faksu: ako 75% ljudi ne uspije položiti kolegij i ako svi koji polože imaju 2 ili 3 onda nisu oni krivi nego je stvar u profesoru... ili u gradivu preteškom za taj stupanj obrazovanja.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
ddz
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 29. 10. 2004. (22:49:49)
Postovi: (4D)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 10 - 1

PostPostano: 0:48 uto, 18. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="5ra"]kako u školi tako i na faksu: ako 75% ljudi ne uspije položiti kolegij i ako svi koji polože imaju 2 ili 3 onda nisu oni krivi nego je stvar u profesoru... ili u gradivu preteškom za taj stupanj obrazovanja.[/quote]

:roll:o tome se ne isplati uopće raspravljati - smisao i cilj obrazovanja se ne može opisati u nekoliko rečenica - možda bi svi postovi sa ovog foruma, da su posvećeni samo o tome kako ocijenjivati, kako učiti nove naraštaje, što učiti nove naraštaje,... možda bi onda tek imali sliku koliko stvari leži u pozadini navedenih radnji. Nije to tako jednostavno. A sa 5ra se potpuno slažem. Prije dvije godine od 60 ljudi je samo jedna kolegica na Matematičkoj Analizi 2 skupila 45 bodova(potrebno za prolaz), a kada se pojavila na usmenom profesor se zapitao(naglas) zašto se uopće pojavila na usmenom?:shock: :lol: Ali nitko se nije ništa zapitao i sumnjam da će se zapitati u budućim takvim slučajevima. A usmenog, koliko ga god ne volim kao i hrpa ljudi - na našem faksu treba biti. Negdje drugdje ne, ali kod nas da. To je istina od koje ne treba bježati. A to što netko nema vremena ispitivati pa se otkači 60% ljudi bez usmenog(od kojih je 20%) nelegalno kolokviralo... Ma opet sad i ja o ocjenjivanju :)
5ra (napisa):
kako u školi tako i na faksu: ako 75% ljudi ne uspije položiti kolegij i ako svi koji polože imaju 2 ili 3 onda nisu oni krivi nego je stvar u profesoru... ili u gradivu preteškom za taj stupanj obrazovanja.


Rolling Eyeso tome se ne isplati uopće raspravljati - smisao i cilj obrazovanja se ne može opisati u nekoliko rečenica - možda bi svi postovi sa ovog foruma, da su posvećeni samo o tome kako ocijenjivati, kako učiti nove naraštaje, što učiti nove naraštaje,... možda bi onda tek imali sliku koliko stvari leži u pozadini navedenih radnji. Nije to tako jednostavno. A sa 5ra se potpuno slažem. Prije dvije godine od 60 ljudi je samo jedna kolegica na Matematičkoj Analizi 2 skupila 45 bodova(potrebno za prolaz), a kada se pojavila na usmenom profesor se zapitao(naglas) zašto se uopće pojavila na usmenom?Shocked Laughing Ali nitko se nije ništa zapitao i sumnjam da će se zapitati u budućim takvim slučajevima. A usmenog, koliko ga god ne volim kao i hrpa ljudi - na našem faksu treba biti. Negdje drugdje ne, ali kod nas da. To je istina od koje ne treba bježati. A to što netko nema vremena ispitivati pa se otkači 60% ljudi bez usmenog(od kojih je 20%) nelegalno kolokviralo... Ma opet sad i ja o ocjenjivanju Smile



_________________
oldičan datkilgoraf tržai posoa, pšiem perko 010 rjieič um inuti, saom se jaivte ardi dogovroa an 0998030117. HVAAL NA POJVEREJNU!!1
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
nemo
Moderator
Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31)
Postovi: (37F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
30 = 34 - 4
Lokacija: čakovec

PostPostano: 17:16 uto, 18. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"][quote="nemo"]skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa :) kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja.[/quote]

Ocjene nisu poanta obrazovanja, ali je ocjenjivanje dosta bitna komponenta cijele price. Valjda tako funkcionira ljudska psihologija. Tesko je nesto raditi "za ozbiljno" ako nema elementa kontrole.[/quote]

to da je ocjenjivanje važna komponenta obrazovanja se u potpunosti slažem. no ne u smislu mrkve i batine, iako i za to definitivno može koristiti :)

[quote="krcko"]Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2 :)[/quote]

to još nisam vidio (niti bi napravio), ali interesantno je koliko zapravo nastavnika postavlja gornji limit u stilu "nitko neće imat više od 3" (karikiram, ali nije daleko od istine za neke ljude kje sam upoznao). previše kontrole može biti jednako destimulirajuće kao i ništa kontrole.

[quote="krcko"]Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci.[/quote]

zašto to nije rad? radne navike ti ne trebaju samo za stvari koje su ti neugodne ;) stvari koje radiš iz gušta obično bivaju dosta zahtjevne pa trebaš dosta vremena uložiti u to da bi se ostvarile. ako nemaš samokontrole i radnih navika za okončati započeto teško će ti pomoći samo to što ti je to fora. s druge strane imati radne navike samo zato da bih mogao pregrmiti nešto neugodno mi se i ne čini tako korisnim :)
krcko (napisa):
nemo (napisa):
skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa Smile kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja.


Ocjene nisu poanta obrazovanja, ali je ocjenjivanje dosta bitna komponenta cijele price. Valjda tako funkcionira ljudska psihologija. Tesko je nesto raditi "za ozbiljno" ako nema elementa kontrole.


to da je ocjenjivanje važna komponenta obrazovanja se u potpunosti slažem. no ne u smislu mrkve i batine, iako i za to definitivno može koristiti Smile

krcko (napisa):
Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2 Smile


to još nisam vidio (niti bi napravio), ali interesantno je koliko zapravo nastavnika postavlja gornji limit u stilu "nitko neće imat više od 3" (karikiram, ali nije daleko od istine za neke ljude kje sam upoznao). previše kontrole može biti jednako destimulirajuće kao i ništa kontrole.

krcko (napisa):
Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci.


zašto to nije rad? radne navike ti ne trebaju samo za stvari koje su ti neugodne Wink stvari koje radiš iz gušta obično bivaju dosta zahtjevne pa trebaš dosta vremena uložiti u to da bi se ostvarile. ako nemaš samokontrole i radnih navika za okončati započeto teško će ti pomoći samo to što ti je to fora. s druge strane imati radne navike samo zato da bih mogao pregrmiti nešto neugodno mi se i ne čini tako korisnim Smile



_________________
Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 22:01 uto, 18. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="nemo"][quote="krcko"]Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2 :)[/quote]

to još nisam vidio (niti bi napravio), ali interesantno je koliko zapravo nastavnika postavlja gornji limit u stilu "nitko neće imat više od 3" (karikiram, ali nije daleko od istine za neke ljude kje sam upoznao). previše kontrole može biti jednako destimulirajuće kao i ništa kontrole.[/quote]

Cuo sam za te price ("Ja znam za 4, Bog zna za 5...") ali nikad u zivotu nisam susreo takvog nastavnika. Generalno mislim da je tendencija u skolstvu srozavanje kriterija. Puno ti je lakse dati svima 2, a dobre ocjene onima koji sami od sebe nesto uce, nego drzati [b]bilo kakve[/b] minimalne kriterije. Recimo, za dvojku zahtijevati da se ucenici/studenti bar pojave na nastavi i malcice potrude (bez obzira na ishod tog truda). U krajnjoj liniji ne mislim da je masovno poklanjanje prolaznih ocjena lose, samo djeluje krajnje destimulirajuce ako se odmah na pocetku da do znanja da se za dvojku ne mora raditi nista. U praksi imas situacije da svi dobivaju petice, a nastavnici koji odstupaju od toga bivaju izlozeni pritiscima.

[quote="nemo"][quote="krcko"]Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci.[/quote]

zašto to nije rad? radne navike ti ne trebaju samo za stvari koje su ti neugodne ;) stvari koje radiš iz gušta obično bivaju dosta zahtjevne pa trebaš dosta vremena uložiti u to da bi se ostvarile. ako nemaš samokontrole i radnih navika za okončati započeto teško će ti pomoći samo to što ti je to fora. s druge strane imati radne navike samo zato da bih mogao pregrmiti nešto neugodno mi se i ne čini tako korisnim :)[/quote]

Kad se necim pocnes baviti profesionalno vidjet ces da "gust" prestane biti dominantni motivirajuci faktor. Recimo, vjerujem da ti jedva cekas kad ces klincima pocneti tumaciti fiziku. Vjerujem da je to iznimno bitno i da covjek koji ne nalazi nimalo zadovoljstva u poducavanju ne moze biti dobar nastavnik. Sad, razmisli o tome kako ces se osjecati nakon 10 godina u nastavi. Bit ce ti pun kufer tumacenja i ocjenjivanja i popravaka i svega. Ako je "gust" jedini razlog zbog kojeg si se trudio raditi taj posao najbolje sto mozes, tesko da ces nakon 10 godina jos uvijek biti dobar nastavnik.

Slicno je sa svim ostalim stvarima. Poceo sam studirati matematiku jer me najvise zanimala. Zanimale su me i druge stvari, ali odlucio sam se za tu jednu. Tamo negdje oko trece godine matematika mi je dosla preko glave. Nije mi bilo tesko, naprotiv postajalo je sve lakse kako sam odmicao sa studijem. Samo mi je bilo previse da stalno radim samo matematiku i gotovo nista drugo. Ipak sam dogurao do kraja u roku jer sam si nabio ritam da svaki mjesec polozim jedan ispit.

"Radne navike" su zapravo odgovornost prema onome cime se bavis. Postanu bitne onog tenutka kad ti posao postane naporan, zahtjevan i kad bi npr. radije piskarao po forumu nego da ga dovrsis. U tom smislu odoh sada vjezbati radne navike citajuci diplomske koji su mi se nagomilali :)
nemo (napisa):
krcko (napisa):
Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2 Smile


to još nisam vidio (niti bi napravio), ali interesantno je koliko zapravo nastavnika postavlja gornji limit u stilu "nitko neće imat više od 3" (karikiram, ali nije daleko od istine za neke ljude kje sam upoznao). previše kontrole može biti jednako destimulirajuće kao i ništa kontrole.


Cuo sam za te price ("Ja znam za 4, Bog zna za 5...") ali nikad u zivotu nisam susreo takvog nastavnika. Generalno mislim da je tendencija u skolstvu srozavanje kriterija. Puno ti je lakse dati svima 2, a dobre ocjene onima koji sami od sebe nesto uce, nego drzati bilo kakve minimalne kriterije. Recimo, za dvojku zahtijevati da se ucenici/studenti bar pojave na nastavi i malcice potrude (bez obzira na ishod tog truda). U krajnjoj liniji ne mislim da je masovno poklanjanje prolaznih ocjena lose, samo djeluje krajnje destimulirajuce ako se odmah na pocetku da do znanja da se za dvojku ne mora raditi nista. U praksi imas situacije da svi dobivaju petice, a nastavnici koji odstupaju od toga bivaju izlozeni pritiscima.

nemo (napisa):
krcko (napisa):
Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci.


zašto to nije rad? radne navike ti ne trebaju samo za stvari koje su ti neugodne Wink stvari koje radiš iz gušta obično bivaju dosta zahtjevne pa trebaš dosta vremena uložiti u to da bi se ostvarile. ako nemaš samokontrole i radnih navika za okončati započeto teško će ti pomoći samo to što ti je to fora. s druge strane imati radne navike samo zato da bih mogao pregrmiti nešto neugodno mi se i ne čini tako korisnim Smile


Kad se necim pocnes baviti profesionalno vidjet ces da "gust" prestane biti dominantni motivirajuci faktor. Recimo, vjerujem da ti jedva cekas kad ces klincima pocneti tumaciti fiziku. Vjerujem da je to iznimno bitno i da covjek koji ne nalazi nimalo zadovoljstva u poducavanju ne moze biti dobar nastavnik. Sad, razmisli o tome kako ces se osjecati nakon 10 godina u nastavi. Bit ce ti pun kufer tumacenja i ocjenjivanja i popravaka i svega. Ako je "gust" jedini razlog zbog kojeg si se trudio raditi taj posao najbolje sto mozes, tesko da ces nakon 10 godina jos uvijek biti dobar nastavnik.

Slicno je sa svim ostalim stvarima. Poceo sam studirati matematiku jer me najvise zanimala. Zanimale su me i druge stvari, ali odlucio sam se za tu jednu. Tamo negdje oko trece godine matematika mi je dosla preko glave. Nije mi bilo tesko, naprotiv postajalo je sve lakse kako sam odmicao sa studijem. Samo mi je bilo previse da stalno radim samo matematiku i gotovo nista drugo. Ipak sam dogurao do kraja u roku jer sam si nabio ritam da svaki mjesec polozim jedan ispit.

"Radne navike" su zapravo odgovornost prema onome cime se bavis. Postanu bitne onog tenutka kad ti posao postane naporan, zahtjevan i kad bi npr. radije piskarao po forumu nego da ga dovrsis. U tom smislu odoh sada vjezbati radne navike citajuci diplomske koji su mi se nagomilali Smile



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Mr.Doe
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 11. 01. 2005. (21:20:57)
Postovi: (21A)16
Sarma = la pohva - posuda
20 = 50 - 30

PostPostano: 10:35 sri, 19. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]Zasto bi nasi studenti za BSc diplomu morali uciti stvari koje se drugdje rade tek na postdiplomskom?[/quote]

Mozes li molim te napisati koja je bila razlika?
krcko (napisa):
Zasto bi nasi studenti za BSc diplomu morali uciti stvari koje se drugdje rade tek na postdiplomskom?


Mozes li molim te napisati koja je bila razlika?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 11:14 sri, 19. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

Izmedju cega?
Izmedju cega?



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
5ra
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 08. 2006. (21:34:08)
Postovi: (D5)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
10 = 31 - 21

PostPostano: 11:32 sri, 19. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

mislim da se svi moraju pomiriti s tim da će u životu morati puno stvari napraviti iako ih ne zanimaju previše. nemoguće je naći posao koji ćeš toliko voljeti da ti niti jedan aspekt tog posla neće nekad biti mrzak.
to je jednostavno tako u životu, nismo sami na svijetu i ne možemo raditi samo ono što je nama super zanimljivo.
nekad odeš u kino s prijateljem gledati film koji ti nije baš tak super, ali odeš zbog prijatelja.... tako je i na poslu i na faksu, preživiš kolegije koji ti nisu toliko interesantni (iako su nekima možda baš super, pa to poštuješ), a u globalu voliš to što studiraš/radiš.
mislim da se uopće ne treba boriti protiv toga jer je nemoguće uopće formirati neke ozbiljne institucije koje će baš SVIMA ići na ruku tako da svima sve bude superzanimljivo...
mislim da se svi moraju pomiriti s tim da će u životu morati puno stvari napraviti iako ih ne zanimaju previše. nemoguće je naći posao koji ćeš toliko voljeti da ti niti jedan aspekt tog posla neće nekad biti mrzak.
to je jednostavno tako u životu, nismo sami na svijetu i ne možemo raditi samo ono što je nama super zanimljivo.
nekad odeš u kino s prijateljem gledati film koji ti nije baš tak super, ali odeš zbog prijatelja.... tako je i na poslu i na faksu, preživiš kolegije koji ti nisu toliko interesantni (iako su nekima možda baš super, pa to poštuješ), a u globalu voliš to što studiraš/radiš.
mislim da se uopće ne treba boriti protiv toga jer je nemoguće uopće formirati neke ozbiljne institucije koje će baš SVIMA ići na ruku tako da svima sve bude superzanimljivo...
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Mr.Doe
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 11. 01. 2005. (21:20:57)
Postovi: (21A)16
Sarma = la pohva - posuda
20 = 50 - 30

PostPostano: 16:13 sri, 19. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]Izmedju cega?[/quote]

Pa napisao si da je velika razlika izmedu starog i novog sustava u nacinu ocjenjivanja, te da su studenti morali puno vise uciti, odnosno ucili su stvari koje su tek bile na postdiplomskom. Bio bih ti zahvalan ako bi mogao biti konkretan glede toga, jer me doista zanima :D !
krcko (napisa):
Izmedju cega?


Pa napisao si da je velika razlika izmedu starog i novog sustava u nacinu ocjenjivanja, te da su studenti morali puno vise uciti, odnosno ucili su stvari koje su tek bile na postdiplomskom. Bio bih ti zahvalan ako bi mogao biti konkretan glede toga, jer me doista zanima Very Happy !


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 19:31 sri, 19. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Mr.Doe"]Pa napisao si da je velika razlika izmedu starog i novog sustava u nacinu ocjenjivanja,[/quote]

Koliko se sjecam nisam to napisao u ovom threadu, ali tocno je. Glavna razlika je da su se prije ispiti polagali tek kad odslusas kolegij do kraja, tj. nije bilo kolokvija. Prisutnost i aktivnost na nastavi nije se bodovala, a u nekim slucajevima cak se nije ni poticala.

[quote="Mr.Doe"]te da su studenti morali puno vise uciti, odnosno ucili su stvari koje su tek bile na postdiplomskom. Bio bih ti zahvalan ako bi mogao biti konkretan glede toga, jer me doista zanima :D ![/quote]

Definitivno nisam napisao da su studenti prije morali uciti vise nego sada. Napisao sam da su se na starom diplomskom studiju radile stvari koje se vani rade na postidiplomskom. Za dosta kolegija sluzbena literatura je bila iz serije "Graduate texts in mathematics" ili neke druge knjige na toj razini. Nisam nista pisao o sadasnjem stanju, tj. usporedbu si ti potegnuo.
Mr.Doe (napisa):
Pa napisao si da je velika razlika izmedu starog i novog sustava u nacinu ocjenjivanja,


Koliko se sjecam nisam to napisao u ovom threadu, ali tocno je. Glavna razlika je da su se prije ispiti polagali tek kad odslusas kolegij do kraja, tj. nije bilo kolokvija. Prisutnost i aktivnost na nastavi nije se bodovala, a u nekim slucajevima cak se nije ni poticala.

Mr.Doe (napisa):
te da su studenti morali puno vise uciti, odnosno ucili su stvari koje su tek bile na postdiplomskom. Bio bih ti zahvalan ako bi mogao biti konkretan glede toga, jer me doista zanima Very Happy !


Definitivno nisam napisao da su studenti prije morali uciti vise nego sada. Napisao sam da su se na starom diplomskom studiju radile stvari koje se vani rade na postidiplomskom. Za dosta kolegija sluzbena literatura je bila iz serije "Graduate texts in mathematics" ili neke druge knjige na toj razini. Nisam nista pisao o sadasnjem stanju, tj. usporedbu si ti potegnuo.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
nemo
Moderator
Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31)
Postovi: (37F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
30 = 34 - 4
Lokacija: čakovec

PostPostano: 22:15 čet, 20. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]Cuo sam za te price ("Ja znam za 4, Bog zna za 5...") ali nikad u zivotu nisam susreo takvog nastavnika. Generalno mislim da je tendencija u skolstvu srozavanje kriterija. Puno ti je lakse dati svima 2, a dobre ocjene onima koji sami od sebe nesto uce, nego drzati [b]bilo kakve[/b] minimalne kriterije. Recimo, za dvojku zahtijevati da se ucenici/studenti bar pojave na nastavi i malcice potrude (bez obzira na ishod tog truda). U krajnjoj liniji ne mislim da je masovno poklanjanje prolaznih ocjena lose, samo djeluje krajnje destimulirajuce ako se odmah na pocetku da do znanja da se za dvojku ne mora raditi nista. U praksi imas situacije da svi dobivaju petice, a nastavnici koji odstupaju od toga bivaju izlozeni pritiscima.[/quote]

je, danas sam pričao sa profesorom iz metodike o takvim stvarima. nastane nešto poput konsenzusa o grupnom neradu ... vi učenici molim vas nemojte bučiti, a ja vas neću tlačiti sa učenjem :) a to sa srozavanjem kriterija je očito. s obzirom da se radi o potpuno generalnoj pojavi donekle se može smatrati i nemoralnim rušiti ocjene svojim učenicima zato jer ih samo dovodiš u loš položaj. s druge strane radi se o očitoj gluposti koja bi se bar donekle mogla rješiti državnom maturom kada jednom zaživi.

[quote="krcko"]Kad se necim pocnes baviti profesionalno vidjet ces da "gust" prestane biti dominantni motivirajuci faktor. Recimo, vjerujem da ti jedva cekas kad ces klincima pocneti tumaciti fiziku. Vjerujem da je to iznimno bitno i da covjek koji ne nalazi nimalo zadovoljstva u poducavanju ne moze biti dobar nastavnik. Sad, razmisli o tome kako ces se osjecati nakon 10 godina u nastavi. Bit ce ti pun kufer tumacenja i ocjenjivanja i popravaka i svega. Ako je "gust" jedini razlog zbog kojeg si se trudio raditi taj posao najbolje sto mozes, tesko da ces nakon 10 godina jos uvijek biti dobar nastavnik
...[/quote]

svjestan sam ja toga, samo sam htio reći da radne navike trebaš i u drugim situacijama ;) a što se posla tiče nekako se ipak nadam da u životu neću 40 godina raditi samo jednu stvar (ok 2, moći ću podučavit fiziku I informatiku ;)), iako je to tek možda wishfull thinking. to mi je predaleka budućnost zasad.

btw nekako smo se udaljili od "smisla" bolonje :)

[quote="5ra"]mislim da se uopće ne treba boriti protiv toga jer je nemoguće uopće formirati neke ozbiljne institucije koje će baš SVIMA ići na ruku tako da svima sve bude superzanimljivo...[/quote]

gle ne mora svima biti sve superzanimljivo, ali ovdje se radi o tome da bi neke stvari ipak mogle funkcionirati bolje. unaprijed odlučiti ne boriti se za bolju situaciju, tj. ne težiti napretku je i dovelo hrvatski sustav visokog obrazovanja i znanosti do ovakvog stanja u kakvom je, a to ti je otprilike srednja žalost. kod nas je ok bit mediokritet i tome teži dobar dio akademske zajednice, a kad se pojavi netko tko "talasa" odmah ga se pokušava srezati u korjenu kako ne bi postalo očigledno da su većina ostalih mediokriteti. tako da se treba boriti i ne se samo pasivno pomiriti sa postojećom situacijom.
krcko (napisa):
Cuo sam za te price ("Ja znam za 4, Bog zna za 5...") ali nikad u zivotu nisam susreo takvog nastavnika. Generalno mislim da je tendencija u skolstvu srozavanje kriterija. Puno ti je lakse dati svima 2, a dobre ocjene onima koji sami od sebe nesto uce, nego drzati bilo kakve minimalne kriterije. Recimo, za dvojku zahtijevati da se ucenici/studenti bar pojave na nastavi i malcice potrude (bez obzira na ishod tog truda). U krajnjoj liniji ne mislim da je masovno poklanjanje prolaznih ocjena lose, samo djeluje krajnje destimulirajuce ako se odmah na pocetku da do znanja da se za dvojku ne mora raditi nista. U praksi imas situacije da svi dobivaju petice, a nastavnici koji odstupaju od toga bivaju izlozeni pritiscima.


je, danas sam pričao sa profesorom iz metodike o takvim stvarima. nastane nešto poput konsenzusa o grupnom neradu ... vi učenici molim vas nemojte bučiti, a ja vas neću tlačiti sa učenjem Smile a to sa srozavanjem kriterija je očito. s obzirom da se radi o potpuno generalnoj pojavi donekle se može smatrati i nemoralnim rušiti ocjene svojim učenicima zato jer ih samo dovodiš u loš položaj. s druge strane radi se o očitoj gluposti koja bi se bar donekle mogla rješiti državnom maturom kada jednom zaživi.

krcko (napisa):
Kad se necim pocnes baviti profesionalno vidjet ces da "gust" prestane biti dominantni motivirajuci faktor. Recimo, vjerujem da ti jedva cekas kad ces klincima pocneti tumaciti fiziku. Vjerujem da je to iznimno bitno i da covjek koji ne nalazi nimalo zadovoljstva u poducavanju ne moze biti dobar nastavnik. Sad, razmisli o tome kako ces se osjecati nakon 10 godina u nastavi. Bit ce ti pun kufer tumacenja i ocjenjivanja i popravaka i svega. Ako je "gust" jedini razlog zbog kojeg si se trudio raditi taj posao najbolje sto mozes, tesko da ces nakon 10 godina jos uvijek biti dobar nastavnik
...


svjestan sam ja toga, samo sam htio reći da radne navike trebaš i u drugim situacijama Wink a što se posla tiče nekako se ipak nadam da u životu neću 40 godina raditi samo jednu stvar (ok 2, moći ću podučavit fiziku I informatiku Wink), iako je to tek možda wishfull thinking. to mi je predaleka budućnost zasad.

btw nekako smo se udaljili od "smisla" bolonje Smile

5ra (napisa):
mislim da se uopće ne treba boriti protiv toga jer je nemoguće uopće formirati neke ozbiljne institucije koje će baš SVIMA ići na ruku tako da svima sve bude superzanimljivo...


gle ne mora svima biti sve superzanimljivo, ali ovdje se radi o tome da bi neke stvari ipak mogle funkcionirati bolje. unaprijed odlučiti ne boriti se za bolju situaciju, tj. ne težiti napretku je i dovelo hrvatski sustav visokog obrazovanja i znanosti do ovakvog stanja u kakvom je, a to ti je otprilike srednja žalost. kod nas je ok bit mediokritet i tome teži dobar dio akademske zajednice, a kad se pojavi netko tko "talasa" odmah ga se pokušava srezati u korjenu kako ne bi postalo očigledno da su većina ostalih mediokriteti. tako da se treba boriti i ne se samo pasivno pomiriti sa postojećom situacijom.



_________________
Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 23:18 čet, 20. 11. 2008    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="nemo"]s obzirom da se radi o potpuno generalnoj pojavi donekle se može smatrati i nemoralnim rušiti ocjene svojim učenicima zato jer ih samo dovodiš u loš položaj.[/quote]

Sto znaci "rusiti ocjene"? Ne mislis valjda da po defaultu svi imaju 5? Ocjene treba zaraditi, onome tko nista ne radi ne mozes nista ni srusiti. Ne slazem se da korektnim ocjenjivanjem nekog dovodis u los polozaj. U losem su polozaju oni koji imaju garantiran prolaz jer nista nece nauciti.

[quote="nemo"]s druge strane radi se o očitoj gluposti koja bi se bar donekle mogla rješiti državnom maturom kada jednom zaživi.[/quote]

Sumnjam. Drzavna matura dovest ce do kampanjskog ucenja samo onih dijelova gradiva koje ce se ispitivati i zanemarivanja svega ostalog.
nemo (napisa):
s obzirom da se radi o potpuno generalnoj pojavi donekle se može smatrati i nemoralnim rušiti ocjene svojim učenicima zato jer ih samo dovodiš u loš položaj.


Sto znaci "rusiti ocjene"? Ne mislis valjda da po defaultu svi imaju 5? Ocjene treba zaraditi, onome tko nista ne radi ne mozes nista ni srusiti. Ne slazem se da korektnim ocjenjivanjem nekog dovodis u los polozaj. U losem su polozaju oni koji imaju garantiran prolaz jer nista nece nauciti.

nemo (napisa):
s druge strane radi se o očitoj gluposti koja bi se bar donekle mogla rješiti državnom maturom kada jednom zaživi.


Sumnjam. Drzavna matura dovest ce do kampanjskog ucenja samo onih dijelova gradiva koje ce se ispitivati i zanemarivanja svega ostalog.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Opća pitanja i rasprave o studiju Vremenska zona: GMT + 01:00.
Idite na Prethodno  1, 2, 3  Sljedeće
Stranica 2 / 3.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan