Evo par stvari koje nisam čuo na početku studiranja, a volio bih da jesam.
Za početak objasnimo dva pojma:
Konzultacije (opisno):
Profesori i asistenti imaju termine konzultacija u kojima vi možete doći u njihove urede i pitati što vam nije jasno vezano uz sam kolegij, profesore za sadržaj predavanja (teorija), a asistente za sadržaj vježbi (zadatke). Naravno, možete pitati i nešto općenitije stvari vezane uz svijet matematike (been there, done that). Konzultacije su dobra prilika za "jedan na jedan", tj. točno, kratko i jasno razriješiti nedoumice. Konzultacije nisu obavezne.
Par savjeta za konzultacije pogledati dolje.
Demonstrature (opisno):
Neki studenti više godine koji su s izvrsnim uspjehom položili kolegij (ili recimo prvi semestar 4, drugi 5) imaju termine demonstratura na kojima ih možete pitati sve vezano uz kolegij, od nejasnoća oko sadržaja predavanja, do zadataka s vježbi, starih kolokvija i domaćih zadaća. Demonstrature nisu obavezne. Atmosfera na demonstraturama je opuštenija, a često je lakše neke stvari pitati studente koji su vaših godina nego profesora ili asistenta. Demonstrature su zapravo (za vas) besplatna zamjena za instrukcije i dobra prilika upoznati studente koji će vam moći dati savjet i oko drugih stvari, nevezanih uz kolegij.
Par savjeta za demonstrature pogledati dolje.
[b]Forum[/b]
[url=http://degiorgi.math.hr/forum/]Pravila ponašanja[/url] obavezno poštivati.
Preporuča se i [url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewforum.php?f=9]”Obvezatno štivo”[/url] u kojem je objašnjeno kako preglednije pisati poruke i kako pisati matematičke izraze na forumu, što vam je veoma korisno (ne samo za korištenje foruma nego i recimo za budući diplomski rad).
Također, korisno je na forumu koristiti tražilicu kako ne biste postavljali pitanja koja su već postavljena i na koja je dan odgovor.
[b]Konzultacije[/b]
Iako najava mailom kod većine nije obavezna, dobro je poslati mail s pristojnim pitanjem smijete li doći na konzultacije. Zna se dogoditi da profesor/asistent baš taj dan ima bilo kakvih obaveza (npr. zamjenjuje drugog profesora/asistenta) ili, recimo ako su konzultacije od 10 do 12 sati, da vam kaže da dođete u 11:30, jer već ima dosta najavljenih i ne može vas primiti ranije.
Ne bojte se ići na konzultacije kod asistenata ili profesora. Za asistente to nije slučaj, ali dosta studenata se boji/stidi ići na konzultacije kod profesora za što nema |nikakvog| razloga. Profesori “znaju sve” i ne samo da odgovore na svako pitanje, nego vam daju savjet u kojoj literaturi je to detaljnije objašnjeno, kažu vam biste li trebali pričekati prije nego što krenete učiti nešto “naprednije”, posude vam korisne časopise za koje ne biste znali ni da postoje, itd. Puno praktičnih i korisnih savjeta uz samo objašnjenje gradiva. Osobno sam bio na jednim konzultacijama iz Programiranja 2 kod prof. Singera i dvojima iz Matematičke analize 2 kod prof. Šikića i kao što vidite živ sam.
[b]100 ljudi, 100 ćudi[/b]
Kako svugdje, tako i na našem fakultetu ima svakakvih ljudi. Naslušat ćete se svakakvih gluposti i neistina. Primjeri (kojima ću usput razjasniti što i kako):
1. Prof. Pažanin ne pita, samo upiše ocjenu.
To su, naravno, gluposti. Kako je izgledao moj usmeni (za ocjenu 4):
Izvedite Hornerovu shemu.
Koji je stupanj ostatka?
Po kojem teoremu to vrijedi?
Biste li mi znali dokazati jedinstvenost u tom teoremu?
Dakle, najnormalniji usmeni ispit.
2. Prof. Perše pita samo definicije.
Također gluposti. Usmeni ja zapravo zanimljiv jer, u mom slučaju, prvo me je prof. pitao par pitanja da vidi znam li definicije i RAZUMIJEM LI IH, a onda me pitanjima navodio na teorem kojeg je želio da DOKAŽEM. Nije dovoljno samo naučiti definicije, a za višu ocjenu nije dovoljno ni samo nabubati teoreme i dokaze na pamet, jer prof. traži da i povežete neke stvari (ništa strašno, ne strahujte sada), kako biste i očekivali s obzirom da studirate MATEMATIKU.
3. Plašenje o abnormalnoj težini Programiranja 1 i 2 za one koji nisu imali programiranje u srednjoj
Osobno sam imao programiranje u srednjoj školi (do petlji, dakle skoro ništa) pa ne mogu to govoriti iz svog iskustva, ali da je položivo, je. Ne samo da je položivo, nego ne vidim razlog zbog kojeg ne biste imali ocjenu 5 ako redovito pohađate predavanja i vježbe, radeći također redovito i uz pomoć foruma/demonstratura/konzultacija postupno rješavate nejasnoće.
Nevezano uz samo Programiranje, studenti dosta lažu o težini i ostalih kolegija. Vjerojatno da svoj neuspjeh opravdaju sebi i drugima, ili pak da za težak kolegij iz kojeg imaju 4-5 kažu da je lagan kako bi ispali pametniji nego što zaista jesu, stvarno ne znam, ali činjenica da lažu stoji. Moj savjet je da pitate ovdje na forumu (ako tu budu lagali, ima onih koji će to primjetiti) ili nekoga koga smatrate objektivnim i iskrenim.
[b]Sve priče koje čujete na faksu dobro je provjeriti, a najgore što možete učiniti je iste sekunde povjerovati u njih.[/b]
[b]Praktikumi i printanje u praktikumima[/b]
Ukratko, praktikumi su one predavaonice u kojima su računala. Ukoliko u tom trenutku nema nastave u tom praktikumu, možete slobodno ući, surfati po Internetu, učiti i ostalo. Kako neki tamo stvarno i uče, praksa je takva da i u praktikumima bude tišina.
Nadalje, imate pravo besplatno printati 20 listova dnevno u praktikumima. Pitate tko je demos (ako vam nije očito) i njemu kažete što želite. Stvarno je korisno isprintati stare kolokvije, zadaće, djelove skripte za predavanja, itd. Imate pravo, iskoristite ga.
[b]Pisanje na satu i praćenje nastave[/b]
Naočigled naivan savjet, ali vjerujte da nije. Sve što asistent/profesor na ploči piše pišite i vi. Zna se dogoditi da se na ploči pojavi nešto vama dobro poznato i pomislite da to ne trebate pisati, a onda kada učite kasnije pitate se "otkud njemu/njoj ovo?". Ne samo da pišete sve što je na ploči, dosta je korisno i zapisivati stvari koje čujete i nisu zapisane, a smatrate ih korisnima za vaše razumjevanje. Definitivno će vam koristiti kasnije, a naročito onima koji kreću učiti u najkasnijem mogućem razdoblju (dakle većini :D).
Redovito pohađanje predavanja i vježbi bez praćenja istog je besmisleno. Jako je bitno biti aktivan na nastavi, ne samo što vam to smanji vrijeme potrebno da to naučite i usvojite kod kuće, nego se može dogoditi da vam nešto s predavanja nije jasno, a niste pratili, uočili to pa pitali, a 3 dana prije kolokvija/usmenog ispita može biti prekasno za razrješavanje nekakvih nejasnoća.
Posebno isticanje ovog zvuči blesavo, ali zapravo mnogi studenti to "ne uspjevaju" to činiti.
[b]Naša menza[/b]
Naša menza, ona najbliža našem faksu, kod PMF - Kemije je skuplja. Sada ne znam hoću li precizno objasniti zašto, ali mislim da je to zato što nije državna nego privatna, pa nisu oslobođeni poreza (što menze u Studentskom centru i studentskim domovima jesu) i više ćete morati platiti kako novcima, tako i subvencijom s iksice.
Brucošima se često dogodi da kada tek krenu misle kako je jeftina, a zapravo ne vide kako im subvencija ode u bunar. Ne kažem da ne treba jesti u njoj (osobno masovno kupujem slatkiše ondje), ali ne preporučam ni redovito gostovanje.
[b]Naša skriptarnica[/b]
Za razliku od naše menze pri usporedbi s ostalima, skriptarnica nije nužno skuplja, ali ne mogu ni reći jeftinija. Primjerice, printanje jedne skripte i njeno uvezivanje me je koštalo 2 kune jeftinije nego što bi me koštalo u fotokopiraonici prije faksa, ali najobičnija nepopunjena potvrda isprintana na jednu stranicu (dakle ne ni cijeli list) košta 1 kunu. Ako pak tu potvrdu donesete na USB-u i tražite da vam ju s njega i isprintaju, platit ćete normalniju cijenu, <50 lipa. Nadalje, bilježnice, olovke, košuljice i ostale "picaboce" preporučam kupiti negdje drugdje, jer je ovdje, primjerice, bilježnica A4 formata s tvrdim koricama 16 kuna, dok negdje drugdje možete za te iste novce kupiti 2-4 takve bilježnice, ovisno o kvaliteti istih. Možda najbitnija stvar za napomenuti ovdje je da kada vam "čiko" kopira, bilo bi dobro pitati koliko se plaća po stranici, jer iz vlastitog iskustva i iskustava prijatelja, cijene baš nisu "ujednačene".
[b]Rješavanje starih kolokvija[/b]
Rješavanje starih kolokvija je, uz sve ostalo, vrlo koristan način vježbanja za kolokvije. Moj savjet je da krenete rješavati od najstarijih prema najnovijima. U večini slučajeva kolokviji su svake godine malo teži, pa je iz tog razloga bolje raditi starije, a tek onda novije, kako bi razumijevanje išlo prirodno i postepeno. Ako riješite "teške" nove (uz pomoć foruma i ostalog), onda vam "lagani" stari i neće biti neka vježba.
Nadalje, kolokviji prošle i pretprošle godine su najsličniji onome što vas čeka, pa preporučam da te kolokvije ostavite za kraj i uz sav trud pokušate samostalno rješiti.
Programi i asistenti se mijenjaju pa, ako naiđete na zadatak za kojeg vam se čini da ne spada u ono što ste učili, možda ste u pravu i ostavite ga za kasnije, nakon što provjerite pripada li stvarno gradivu kojeg ste učili.
Prije samog rješavanja kolokvija preporučam DETALJNO prolaženje sadržaja vježbi.
Učenje sadržaja predavanja i vježbi, rješavanje zadaća i starih kolokvija na prvoj godini dovoljna je priprema za kolokvije, iako bih svejedno preporučio rješavanje zadataka iz neke skripte. Tek onda dobijete širu sliku onoga što radite i prirodno upotpunjenje istog.
[b]Demonstrature[/b]
Zadnja dva tjedna prije samih kolokvija na demonstraturama budu (neprevelike) gužve i 97% - 100% vremena se rješavaju stari kolokviji (ne po demonstratorovom izboru već po izboru studenata) i tada (zbog velikog broja studenata) možda nećete imati priliku dobiti sve odgovore koje želite, a pogotovo ako imate zadatak koji nije u kolokviju. Na svim trojima do četvorima demonstraturama, koliko ćete ih imati tjedno, rješavat će se isti zadaci iz kolokvija proteklih godina. Zbog toga preporučam da se uči redovito i dolazi na demonstrature prvom prilikom.
[b]Upozorenje za usmene ispite[/b]
Redovito učenje za usmene ispite je možda i najbitnije za polaganje kolegija. Nakon drugih kolokvija slijede usmeni ispiti, a zna se dogoditi i da su "u pola" kolokvijskih tjedana. Primjerice, naši kolokviji su bili ponedjeljak, petak, ponedjeljak, petak, dakle kroz dva tjedna. Prvi tjedan u ponedjeljak smo pisali kolokvij iz Matematičke analize i već idući tjedan (uključujući ponedjeljak i petak) su bili usmeni iz Matematičke analize.
Mnogi od nas su bili u zabludi da će usmeni ispiti biti kada svi kolokviji budu gotovi.
[b]Odgađanje usmenih ispita[/b]
Dobro je znati da i nešto ovakvo postoji. Dakle, usmeni ispiti se mogu odgoditi u dogovoru s profesorom. Za zamolbu za odgađanje (naravno) trebate imati dobar razlog. Primjerice, kada su nam se preklapali usmeni ispiti iz Linearne algebre i Matematičke analize, zamolili smo prof. Peršea da nam odgodi i učinio je to. Moj prijatelj u drugom semestru u istoj situaciji zamolio je prof. Šikića i želja mu je također bila uslišena.
[b]Usmeni kod prof. Šikića[/b]
Vjerovali ili ne, oko ovoga ćete se naslušati puno gluposti i zbog istih ćete vjerojatno imati jako veliku tremu pred sam usmeni čak i ako ste naučili. Uopće ne želim prolaziti kroz sve što sam čuo, najbolje da vam odmah kažem kako to uistinu izgleda:
1. pitanje: U slučaju malog broja bodova profesor najčešće krene s definicijom i lakšim teoremom za dokazati. Teoreme je potrebno precizno znati iskazati i dokazati. Također je potrebno paziti što pričate, na što će vas upozoriti i sam profesor. U slučaju odgovora za višu ocjenu profesor može (a i ne mora, događalo se da ne učini tako) odmah krenuti s težim pitanjem/teoremom. U svakom slučaju, ukoliko prvo pitanje ne znate, usmeni završava i niste ga (taj put) prošli.
Ovo sada zvuči kao jako strašan i strog princip, ali nije jer prvo pitanje je uvijek nešto što stvarno trebate znati.
Ako jeste odgovorili, prolaz vam nije siguran, ali ste na jako dobrom putu.
Profesor ustupi dovoljno vremena da se razmisli, ne očekuje svaki odgovor "kao iz topa".
Gore sam rekao kako je moguće u slučaju nekakvih preklapanja ispita odgoditi usmeni ispit. Ako možete birati, preporučam da odgodite ono drugo, a ne ovaj usmeni ;)
Bitna stvar koja je prešućena i generaciji prije i mojoj generaciji (pa ovim postupkom stajem na kraj tom sebičnom apsurdu) je ta da profesor pita neprekidnost svih elementarnih funkcija, čak ako ih i nije dokazao. Primjerice, mene je pitao neprekidnost drugog korijena u nuli (bit će vam jasnije krajem semestra) što nije dokazao mojoj generaciji, prethodnoj je. Sve te dokaze možete pronaći u skripti prof. Guljaša iako želim napomenuti da je bolje, što se tiče neprekidnosti drugog korijena u nuli, prezentirati dokaz kojeg ću napisati na forumu, a za neprekidnost arcus sinusa u [tex]\pm 1[/tex] napraviti analogno tom dokazu.
Zaključak: Kao i u gore navedenim primjerima, NAJNORMALNIJI usmeni ispit na kojem se traži znanje i razumijevanje, a studenti pričaju svašta, pa sam bio prisiljen pisati svašta kako bih vam pokušao dokazati da to stvarno i je. Nadam se da sam uspio.
[b]Posuđivanje iz naše knjižnice[/b]
Ako želite posuditi knjigu iz naše knjižnice koja je već posuđena, dobro je pitati knjižnjičarku je li knjigu posudio student ili profesor zato što profesori mogu posuditi knjigu na "neodređeno". U tom slučaju najbolje je poslati profesoru mail ili otići na konzultacije i pitati hoće li vam posuditi knjigu. Dakle, nije preporučljivo samo čekati da se knjiga ponovno pojavi u knjižnici jer možda nećete dočekati.
[b]Samostalno vježbanje[/b]
Još jedan na prvi pogled naivan savjet, ali nije. Iako naš fakultet nudi veliki izbor pomagala (forum/konzultacije/demonstrature), jako je bitno puno zadataka samostalno riješiti, od početka do kraja. Ako gotovo ništa niste samostalno uspjeli rješiti kod kuće, onda je blesavo očekivati da ćete isto to napraviti na kolokviju u samo 2 sata sjedeći u stresnijem okruženju nego u vlastitoj sobi. Korisnije je provesti 2 sata piljeći u zadatak i ne riješiti ga, nego nakon 15-minutnog pokušaja postaviti zadatak na forum, odnijeti ga demonstratoru/asistentu ili pogledati od kolege koji je već riješio.
[b]Domski Internet za Linux Ubuntu[/b]
Nije potrebno installirati nikakve programe.
Edit Connections -> Add (new connection) -> Nazvati po volji.
Ne dirati ništa osim taba 802.1x security. U njemu treba odabrati [i]Authentication Tunneled TLS[/i] i [i]Inner authentication PAP[/i]. Za username i password unosite podatke koje ste dobili u računskom centru oblika nesto.math@pmf.hr. Ostalo ne dirate.
Hvala kolegi Borgcube na uputama.
[b]Studentski nemar[/b]
Galama na hodniku nakon kolokvija:
Običaj studenata nakon napisanog kolokvija je izaći van na hodnik i s drugim kolegama raspravljati o istom, ometajući pritom kolege koji još pišu. Molimo vas da to imate u vidu i da drugima obezbjedite uvjete kakve ste i sami imali. Svi imaju jednaka prava i nije pošteno (štoviše, vrlo je bezobrazno i sebično) ako im ih vi iz nekog razloga uskratite.
Predavaonice:
Molim vas da ne ljepite žvakaće gume ispod stolova i stolica, ne ostavljate nikakvo smeće iza sebe ili nešto prosuto (čips, kava, itd.). Slučajevi takvog ponašanja su rijetki, ali ipak postoje. Nalazite se u civiliziranoj akademskoj ustanovi i u ime svih takvih molim vas da se tako i ponašate.
[b]Korisni linkovi[/b]
[url=http://www.math.pmf.unizg.hr/Default.aspx?sec=453]Termini kolokvija[/url]
[url=http://www.math.pmf.unizg.hr/Default.aspx?sec=458]Konzultacije i satnica[/url]
[url=http://www.math.pmf.unizg.hr/Default.aspx?sec=307]Podrška za neke kolegije[/url]
[url=http://web.math.pmf.unizg.hr/~vsego/emails.php?]Email adrese profesora i asistenata[/url]
[url=http://degiorgi.math.hr/forum/images/posts/plan_MO.jpg]Plan (mapa, karta) matematičkog odsjeka[/url]
[url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?t=7168]Dojmovi[/url] s usmenog prof. Šikića (Matematička analiza)
[url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?t=7248]Dojmovi[/url] s usmenog prof. Guljaša (Matematička analiza)
[url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?t=8867]Dojmovi[/url] s usmenog prof. Bakića (Linearna algebra)
[url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?p=174181#174181]Rješenja[/url] nekih kolokvija iz Matematičke analize 1
[url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?t=5757]Topic[/url] za pitanja o [tex]\LaTeX[/tex]-u
[url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?p=174353#174353]Savjet[/url] o pohađanju tjelesno zdravstvene kulture
Evo par stvari koje nisam čuo na početku studiranja, a volio bih da jesam.
Za početak objasnimo dva pojma:
Konzultacije (opisno):
Profesori i asistenti imaju termine konzultacija u kojima vi možete doći u njihove urede i pitati što vam nije jasno vezano uz sam kolegij, profesore za sadržaj predavanja (teorija), a asistente za sadržaj vježbi (zadatke). Naravno, možete pitati i nešto općenitije stvari vezane uz svijet matematike (been there, done that). Konzultacije su dobra prilika za "jedan na jedan", tj. točno, kratko i jasno razriješiti nedoumice. Konzultacije nisu obavezne.
Par savjeta za konzultacije pogledati dolje.
Demonstrature (opisno):
Neki studenti više godine koji su s izvrsnim uspjehom položili kolegij (ili recimo prvi semestar 4, drugi 5) imaju termine demonstratura na kojima ih možete pitati sve vezano uz kolegij, od nejasnoća oko sadržaja predavanja, do zadataka s vježbi, starih kolokvija i domaćih zadaća. Demonstrature nisu obavezne. Atmosfera na demonstraturama je opuštenija, a često je lakše neke stvari pitati studente koji su vaših godina nego profesora ili asistenta. Demonstrature su zapravo (za vas) besplatna zamjena za instrukcije i dobra prilika upoznati studente koji će vam moći dati savjet i oko drugih stvari, nevezanih uz kolegij.
Par savjeta za demonstrature pogledati dolje.
Forum
Pravila ponašanja obavezno poštivati.
Preporuča se i ”Obvezatno štivo” u kojem je objašnjeno kako preglednije pisati poruke i kako pisati matematičke izraze na forumu, što vam je veoma korisno (ne samo za korištenje foruma nego i recimo za budući diplomski rad).
Također, korisno je na forumu koristiti tražilicu kako ne biste postavljali pitanja koja su već postavljena i na koja je dan odgovor.
Konzultacije
Iako najava mailom kod većine nije obavezna, dobro je poslati mail s pristojnim pitanjem smijete li doći na konzultacije. Zna se dogoditi da profesor/asistent baš taj dan ima bilo kakvih obaveza (npr. zamjenjuje drugog profesora/asistenta) ili, recimo ako su konzultacije od 10 do 12 sati, da vam kaže da dođete u 11:30, jer već ima dosta najavljenih i ne može vas primiti ranije.
Ne bojte se ići na konzultacije kod asistenata ili profesora. Za asistente to nije slučaj, ali dosta studenata se boji/stidi ići na konzultacije kod profesora za što nema |nikakvog| razloga. Profesori “znaju sve” i ne samo da odgovore na svako pitanje, nego vam daju savjet u kojoj literaturi je to detaljnije objašnjeno, kažu vam biste li trebali pričekati prije nego što krenete učiti nešto “naprednije”, posude vam korisne časopise za koje ne biste znali ni da postoje, itd. Puno praktičnih i korisnih savjeta uz samo objašnjenje gradiva. Osobno sam bio na jednim konzultacijama iz Programiranja 2 kod prof. Singera i dvojima iz Matematičke analize 2 kod prof. Šikića i kao što vidite živ sam.
100 ljudi, 100 ćudi
Kako svugdje, tako i na našem fakultetu ima svakakvih ljudi. Naslušat ćete se svakakvih gluposti i neistina. Primjeri (kojima ću usput razjasniti što i kako):
1. Prof. Pažanin ne pita, samo upiše ocjenu.
To su, naravno, gluposti. Kako je izgledao moj usmeni (za ocjenu 4):
Izvedite Hornerovu shemu.
Koji je stupanj ostatka?
Po kojem teoremu to vrijedi?
Biste li mi znali dokazati jedinstvenost u tom teoremu?
Dakle, najnormalniji usmeni ispit.
2. Prof. Perše pita samo definicije.
Također gluposti. Usmeni ja zapravo zanimljiv jer, u mom slučaju, prvo me je prof. pitao par pitanja da vidi znam li definicije i RAZUMIJEM LI IH, a onda me pitanjima navodio na teorem kojeg je želio da DOKAŽEM. Nije dovoljno samo naučiti definicije, a za višu ocjenu nije dovoljno ni samo nabubati teoreme i dokaze na pamet, jer prof. traži da i povežete neke stvari (ništa strašno, ne strahujte sada), kako biste i očekivali s obzirom da studirate MATEMATIKU.
3. Plašenje o abnormalnoj težini Programiranja 1 i 2 za one koji nisu imali programiranje u srednjoj
Osobno sam imao programiranje u srednjoj školi (do petlji, dakle skoro ništa) pa ne mogu to govoriti iz svog iskustva, ali da je položivo, je. Ne samo da je položivo, nego ne vidim razlog zbog kojeg ne biste imali ocjenu 5 ako redovito pohađate predavanja i vježbe, radeći također redovito i uz pomoć foruma/demonstratura/konzultacija postupno rješavate nejasnoće.
Nevezano uz samo Programiranje, studenti dosta lažu o težini i ostalih kolegija. Vjerojatno da svoj neuspjeh opravdaju sebi i drugima, ili pak da za težak kolegij iz kojeg imaju 4-5 kažu da je lagan kako bi ispali pametniji nego što zaista jesu, stvarno ne znam, ali činjenica da lažu stoji. Moj savjet je da pitate ovdje na forumu (ako tu budu lagali, ima onih koji će to primjetiti) ili nekoga koga smatrate objektivnim i iskrenim.
Sve priče koje čujete na faksu dobro je provjeriti, a najgore što možete učiniti je iste sekunde povjerovati u njih.
Praktikumi i printanje u praktikumima
Ukratko, praktikumi su one predavaonice u kojima su računala. Ukoliko u tom trenutku nema nastave u tom praktikumu, možete slobodno ući, surfati po Internetu, učiti i ostalo. Kako neki tamo stvarno i uče, praksa je takva da i u praktikumima bude tišina.
Nadalje, imate pravo besplatno printati 20 listova dnevno u praktikumima. Pitate tko je demos (ako vam nije očito) i njemu kažete što želite. Stvarno je korisno isprintati stare kolokvije, zadaće, djelove skripte za predavanja, itd. Imate pravo, iskoristite ga.
Pisanje na satu i praćenje nastave
Naočigled naivan savjet, ali vjerujte da nije. Sve što asistent/profesor na ploči piše pišite i vi. Zna se dogoditi da se na ploči pojavi nešto vama dobro poznato i pomislite da to ne trebate pisati, a onda kada učite kasnije pitate se "otkud njemu/njoj ovo?". Ne samo da pišete sve što je na ploči, dosta je korisno i zapisivati stvari koje čujete i nisu zapisane, a smatrate ih korisnima za vaše razumjevanje. Definitivno će vam koristiti kasnije, a naročito onima koji kreću učiti u najkasnijem mogućem razdoblju (dakle većini ).
Redovito pohađanje predavanja i vježbi bez praćenja istog je besmisleno. Jako je bitno biti aktivan na nastavi, ne samo što vam to smanji vrijeme potrebno da to naučite i usvojite kod kuće, nego se može dogoditi da vam nešto s predavanja nije jasno, a niste pratili, uočili to pa pitali, a 3 dana prije kolokvija/usmenog ispita može biti prekasno za razrješavanje nekakvih nejasnoća.
Posebno isticanje ovog zvuči blesavo, ali zapravo mnogi studenti to "ne uspjevaju" to činiti.
Naša menza
Naša menza, ona najbliža našem faksu, kod PMF - Kemije je skuplja. Sada ne znam hoću li precizno objasniti zašto, ali mislim da je to zato što nije državna nego privatna, pa nisu oslobođeni poreza (što menze u Studentskom centru i studentskim domovima jesu) i više ćete morati platiti kako novcima, tako i subvencijom s iksice.
Brucošima se često dogodi da kada tek krenu misle kako je jeftina, a zapravo ne vide kako im subvencija ode u bunar. Ne kažem da ne treba jesti u njoj (osobno masovno kupujem slatkiše ondje), ali ne preporučam ni redovito gostovanje.
Naša skriptarnica
Za razliku od naše menze pri usporedbi s ostalima, skriptarnica nije nužno skuplja, ali ne mogu ni reći jeftinija. Primjerice, printanje jedne skripte i njeno uvezivanje me je koštalo 2 kune jeftinije nego što bi me koštalo u fotokopiraonici prije faksa, ali najobičnija nepopunjena potvrda isprintana na jednu stranicu (dakle ne ni cijeli list) košta 1 kunu. Ako pak tu potvrdu donesete na USB-u i tražite da vam ju s njega i isprintaju, platit ćete normalniju cijenu, <50 lipa. Nadalje, bilježnice, olovke, košuljice i ostale "picaboce" preporučam kupiti negdje drugdje, jer je ovdje, primjerice, bilježnica A4 formata s tvrdim koricama 16 kuna, dok negdje drugdje možete za te iste novce kupiti 2-4 takve bilježnice, ovisno o kvaliteti istih. Možda najbitnija stvar za napomenuti ovdje je da kada vam "čiko" kopira, bilo bi dobro pitati koliko se plaća po stranici, jer iz vlastitog iskustva i iskustava prijatelja, cijene baš nisu "ujednačene".
Rješavanje starih kolokvija
Rješavanje starih kolokvija je, uz sve ostalo, vrlo koristan način vježbanja za kolokvije. Moj savjet je da krenete rješavati od najstarijih prema najnovijima. U večini slučajeva kolokviji su svake godine malo teži, pa je iz tog razloga bolje raditi starije, a tek onda novije, kako bi razumijevanje išlo prirodno i postepeno. Ako riješite "teške" nove (uz pomoć foruma i ostalog), onda vam "lagani" stari i neće biti neka vježba.
Nadalje, kolokviji prošle i pretprošle godine su najsličniji onome što vas čeka, pa preporučam da te kolokvije ostavite za kraj i uz sav trud pokušate samostalno rješiti.
Programi i asistenti se mijenjaju pa, ako naiđete na zadatak za kojeg vam se čini da ne spada u ono što ste učili, možda ste u pravu i ostavite ga za kasnije, nakon što provjerite pripada li stvarno gradivu kojeg ste učili.
Prije samog rješavanja kolokvija preporučam DETALJNO prolaženje sadržaja vježbi.
Učenje sadržaja predavanja i vježbi, rješavanje zadaća i starih kolokvija na prvoj godini dovoljna je priprema za kolokvije, iako bih svejedno preporučio rješavanje zadataka iz neke skripte. Tek onda dobijete širu sliku onoga što radite i prirodno upotpunjenje istog.
Demonstrature
Zadnja dva tjedna prije samih kolokvija na demonstraturama budu (neprevelike) gužve i 97% - 100% vremena se rješavaju stari kolokviji (ne po demonstratorovom izboru već po izboru studenata) i tada (zbog velikog broja studenata) možda nećete imati priliku dobiti sve odgovore koje želite, a pogotovo ako imate zadatak koji nije u kolokviju. Na svim trojima do četvorima demonstraturama, koliko ćete ih imati tjedno, rješavat će se isti zadaci iz kolokvija proteklih godina. Zbog toga preporučam da se uči redovito i dolazi na demonstrature prvom prilikom.
Upozorenje za usmene ispite
Redovito učenje za usmene ispite je možda i najbitnije za polaganje kolegija. Nakon drugih kolokvija slijede usmeni ispiti, a zna se dogoditi i da su "u pola" kolokvijskih tjedana. Primjerice, naši kolokviji su bili ponedjeljak, petak, ponedjeljak, petak, dakle kroz dva tjedna. Prvi tjedan u ponedjeljak smo pisali kolokvij iz Matematičke analize i već idući tjedan (uključujući ponedjeljak i petak) su bili usmeni iz Matematičke analize.
Mnogi od nas su bili u zabludi da će usmeni ispiti biti kada svi kolokviji budu gotovi.
Odgađanje usmenih ispita
Dobro je znati da i nešto ovakvo postoji. Dakle, usmeni ispiti se mogu odgoditi u dogovoru s profesorom. Za zamolbu za odgađanje (naravno) trebate imati dobar razlog. Primjerice, kada su nam se preklapali usmeni ispiti iz Linearne algebre i Matematičke analize, zamolili smo prof. Peršea da nam odgodi i učinio je to. Moj prijatelj u drugom semestru u istoj situaciji zamolio je prof. Šikića i želja mu je također bila uslišena.
Usmeni kod prof. Šikića
Vjerovali ili ne, oko ovoga ćete se naslušati puno gluposti i zbog istih ćete vjerojatno imati jako veliku tremu pred sam usmeni čak i ako ste naučili. Uopće ne želim prolaziti kroz sve što sam čuo, najbolje da vam odmah kažem kako to uistinu izgleda:
1. pitanje: U slučaju malog broja bodova profesor najčešće krene s definicijom i lakšim teoremom za dokazati. Teoreme je potrebno precizno znati iskazati i dokazati. Također je potrebno paziti što pričate, na što će vas upozoriti i sam profesor. U slučaju odgovora za višu ocjenu profesor može (a i ne mora, događalo se da ne učini tako) odmah krenuti s težim pitanjem/teoremom. U svakom slučaju, ukoliko prvo pitanje ne znate, usmeni završava i niste ga (taj put) prošli.
Ovo sada zvuči kao jako strašan i strog princip, ali nije jer prvo pitanje je uvijek nešto što stvarno trebate znati.
Ako jeste odgovorili, prolaz vam nije siguran, ali ste na jako dobrom putu.
Profesor ustupi dovoljno vremena da se razmisli, ne očekuje svaki odgovor "kao iz topa".
Gore sam rekao kako je moguće u slučaju nekakvih preklapanja ispita odgoditi usmeni ispit. Ako možete birati, preporučam da odgodite ono drugo, a ne ovaj usmeni
Bitna stvar koja je prešućena i generaciji prije i mojoj generaciji (pa ovim postupkom stajem na kraj tom sebičnom apsurdu) je ta da profesor pita neprekidnost svih elementarnih funkcija, čak ako ih i nije dokazao. Primjerice, mene je pitao neprekidnost drugog korijena u nuli (bit će vam jasnije krajem semestra) što nije dokazao mojoj generaciji, prethodnoj je. Sve te dokaze možete pronaći u skripti prof. Guljaša iako želim napomenuti da je bolje, što se tiče neprekidnosti drugog korijena u nuli, prezentirati dokaz kojeg ću napisati na forumu, a za neprekidnost arcus sinusa u [tex]\pm 1[/tex] napraviti analogno tom dokazu.
Zaključak: Kao i u gore navedenim primjerima, NAJNORMALNIJI usmeni ispit na kojem se traži znanje i razumijevanje, a studenti pričaju svašta, pa sam bio prisiljen pisati svašta kako bih vam pokušao dokazati da to stvarno i je. Nadam se da sam uspio.
Posuđivanje iz naše knjižnice
Ako želite posuditi knjigu iz naše knjižnice koja je već posuđena, dobro je pitati knjižnjičarku je li knjigu posudio student ili profesor zato što profesori mogu posuditi knjigu na "neodređeno". U tom slučaju najbolje je poslati profesoru mail ili otići na konzultacije i pitati hoće li vam posuditi knjigu. Dakle, nije preporučljivo samo čekati da se knjiga ponovno pojavi u knjižnici jer možda nećete dočekati.
Samostalno vježbanje
Još jedan na prvi pogled naivan savjet, ali nije. Iako naš fakultet nudi veliki izbor pomagala (forum/konzultacije/demonstrature), jako je bitno puno zadataka samostalno riješiti, od početka do kraja. Ako gotovo ništa niste samostalno uspjeli rješiti kod kuće, onda je blesavo očekivati da ćete isto to napraviti na kolokviju u samo 2 sata sjedeći u stresnijem okruženju nego u vlastitoj sobi. Korisnije je provesti 2 sata piljeći u zadatak i ne riješiti ga, nego nakon 15-minutnog pokušaja postaviti zadatak na forum, odnijeti ga demonstratoru/asistentu ili pogledati od kolege koji je već riješio.
Domski Internet za Linux Ubuntu
Nije potrebno installirati nikakve programe.
Edit Connections → Add (new connection) → Nazvati po volji.
Ne dirati ništa osim taba 802.1x security. U njemu treba odabrati Authentication Tunneled TLS i Inner authentication PAP. Za username i password unosite podatke koje ste dobili u računskom centru oblika nesto.math@pmf.hr. Ostalo ne dirate.
Hvala kolegi Borgcube na uputama.
Studentski nemar
Galama na hodniku nakon kolokvija:
Običaj studenata nakon napisanog kolokvija je izaći van na hodnik i s drugim kolegama raspravljati o istom, ometajući pritom kolege koji još pišu. Molimo vas da to imate u vidu i da drugima obezbjedite uvjete kakve ste i sami imali. Svi imaju jednaka prava i nije pošteno (štoviše, vrlo je bezobrazno i sebično) ako im ih vi iz nekog razloga uskratite.
Predavaonice:
Molim vas da ne ljepite žvakaće gume ispod stolova i stolica, ne ostavljate nikakvo smeće iza sebe ili nešto prosuto (čips, kava, itd.). Slučajevi takvog ponašanja su rijetki, ali ipak postoje. Nalazite se u civiliziranoj akademskoj ustanovi i u ime svih takvih molim vas da se tako i ponašate.
Korisni linkovi
Termini kolokvija
Konzultacije i satnica
Podrška za neke kolegije
Email adrese profesora i asistenata
Plan (mapa, karta) matematičkog odsjeka
Dojmovi s usmenog prof. Šikića (Matematička analiza)
Dojmovi s usmenog prof. Guljaša (Matematička analiza)
Dojmovi s usmenog prof. Bakića (Linearna algebra)
Rješenja nekih kolokvija iz Matematičke analize 1
Topic za pitanja o [tex]\LaTeX[/tex]-u
Savjet o pohađanju tjelesno zdravstvene kulture
Zadnja promjena: Zenon; 21:09 uto, 11. 9. 2012; ukupno mijenjano 4 put/a.
|