Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
Nesi Inventar Foruma (Moderator)


Pridružen/a: 14. 10. 2002. (14:27:35) Postovi: (E68)16
Spol: 
Sarma: -
|
Postano: 18:00 pet, 1. 5. 2009 Naslov: |
|
|
Postoje 2 tipa upisa na nasem faxu - studij na teret ministarstva i studij za osobne potrebe
Postoji kvota za studij na teret ministarstva
Tko ne upadne u nju, jer nije zadovoljio na razredbenom postupku da bi upao u tu kvotu (ocjene + test + ostalo) IMA MOGUCNOST upisati studij za OSOBNE potrebe - koja takodjer ima svoju kvotu. No, podsjecam - to je studij za OSOBNE potrebe. Na mnogim fakultetima jednom tako upisan - uvijek tako upisan.
Nas fakultet je divan i krasan jer daje mogucnost studentima da ovisno o REDOVITOSTI izvrzavanja obveza (ne gledajuci na prosjek) - iduce godine upisuju bez placanja skolarine
Takodjer, oni koji nisu izvrsili svoje obveze, placaju 'penale' u obliku skolarine za iducu godinu u ovisnosti o tome sto PONAVLJAJU.
Kvote su odobrene i nacin placanja skolarina je odobren od visih instanci (sveuciliste/ministarstvo/netko treci, ovisno sto)
Ako je ono sto ti kazes - onda odi i zali se MINISTARSTVU da poveca kvote na teret ministarstva.
Ti se bunis zasto studenti koji studiraju za osobne potrebe - placaju. Pa zato sto su ODABRALI tako studirati. Mogli su ne studirati.
Prednost na matematici je da se mogu izuvci od tog placanja ako se pokazu redovnim studentima.
Na drugim faxevima to nije slucaj.
Treba li zbog drugih faxeva blokirati matematiku?! Koja prilicno dobro obavlja taj dio posla.
Znate li da vi na math u BILO kojem trenu mozete upisati pauzu aka mirovanje PRAVA I OBAVEZA uz molbu s textom 'ja bi pauzu'? Na drugim faxevima ju mozete upisati uz detaljno obrazlozenje zasto vam treba i SAMO na pocetku ak. godine.
Kod nas postoji famozni 'pad bez pada' uz detaljnu molbu - tj. mirovanje obveza - i to onda u vase ime placa fax, da bi vama ostalo ono sto vam je ministarstvo dodijelilo. Nisam upoznata da li tako nesto postoji na drugim faxevima.
Za oboje navedeno nemam podataka da li postoji U TOM OBLIKU na prirodoslovnom odsjecima PMFa.
I treba li onda blokirati instituciju koja prema studentima u njoj korektno obavlja posao?
Zelie pomoci drugima? Super - odite i pomozite im u blokadi (i razgovijetnom pisanju zahtjeva). Blokirati insituciju koja se prema vama ponasa bitno bolje nego sto je obicaj na zagrebackom sveucilistu je upitne korisnosti.
Postoje 2 tipa upisa na nasem faxu - studij na teret ministarstva i studij za osobne potrebe
Postoji kvota za studij na teret ministarstva
Tko ne upadne u nju, jer nije zadovoljio na razredbenom postupku da bi upao u tu kvotu (ocjene + test + ostalo) IMA MOGUCNOST upisati studij za OSOBNE potrebe - koja takodjer ima svoju kvotu. No, podsjecam - to je studij za OSOBNE potrebe. Na mnogim fakultetima jednom tako upisan - uvijek tako upisan.
Nas fakultet je divan i krasan jer daje mogucnost studentima da ovisno o REDOVITOSTI izvrzavanja obveza (ne gledajuci na prosjek) - iduce godine upisuju bez placanja skolarine
Takodjer, oni koji nisu izvrsili svoje obveze, placaju 'penale' u obliku skolarine za iducu godinu u ovisnosti o tome sto PONAVLJAJU.
Kvote su odobrene i nacin placanja skolarina je odobren od visih instanci (sveuciliste/ministarstvo/netko treci, ovisno sto)
Ako je ono sto ti kazes - onda odi i zali se MINISTARSTVU da poveca kvote na teret ministarstva.
Ti se bunis zasto studenti koji studiraju za osobne potrebe - placaju. Pa zato sto su ODABRALI tako studirati. Mogli su ne studirati.
Prednost na matematici je da se mogu izuvci od tog placanja ako se pokazu redovnim studentima.
Na drugim faxevima to nije slucaj.
Treba li zbog drugih faxeva blokirati matematiku?! Koja prilicno dobro obavlja taj dio posla.
Znate li da vi na math u BILO kojem trenu mozete upisati pauzu aka mirovanje PRAVA I OBAVEZA uz molbu s textom 'ja bi pauzu'? Na drugim faxevima ju mozete upisati uz detaljno obrazlozenje zasto vam treba i SAMO na pocetku ak. godine.
Kod nas postoji famozni 'pad bez pada' uz detaljnu molbu - tj. mirovanje obveza - i to onda u vase ime placa fax, da bi vama ostalo ono sto vam je ministarstvo dodijelilo. Nisam upoznata da li tako nesto postoji na drugim faxevima.
Za oboje navedeno nemam podataka da li postoji U TOM OBLIKU na prirodoslovnom odsjecima PMFa.
I treba li onda blokirati instituciju koja prema studentima u njoj korektno obavlja posao?
Zelie pomoci drugima? Super - odite i pomozite im u blokadi (i razgovijetnom pisanju zahtjeva). Blokirati insituciju koja se prema vama ponasa bitno bolje nego sto je obicaj na zagrebackom sveucilistu je upitne korisnosti.
_________________ It's not who you love. It's how.
|
|
[Vrh] |
|
nana Forumaš(ica)


Pridružen/a: 29. 11. 2005. (12:24:35) Postovi: (2AD)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
marijap Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 06. 2006. (19:04:40) Postovi: (209)16
Spol: 
Lokacija: zg
|
Postano: 18:06 pet, 1. 5. 2009 Naslov: |
|
|
@nesi: ajme, ja pola ovoga nisam ni znala za svoj fax...
:musicbox: ...učini to na PMF-MO način... :bis:
ne podržavam blokadu, a podržavam da se na svim faxevima besplatno upisuju svi kolegiji predviđeni programom studija, besplatno je svima samo ono što redovito (iz prvog puta) polažu, a predmete koje padnu plaćaju po nekom razumnom cjeniku (nekima je i 0kn razumno, a kuna ionako ovisi o sadašnoj vrijednosti novca)
@nesi: ajme, ja pola ovoga nisam ni znala za svoj fax...
...učini to na PMF-MO način...
ne podržavam blokadu, a podržavam da se na svim faxevima besplatno upisuju svi kolegiji predviđeni programom studija, besplatno je svima samo ono što redovito (iz prvog puta) polažu, a predmete koje padnu plaćaju po nekom razumnom cjeniku (nekima je i 0kn razumno, a kuna ionako ovisi o sadašnoj vrijednosti novca)
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3562)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
|
[Vrh] |
|
Nesi Inventar Foruma (Moderator)


Pridružen/a: 14. 10. 2002. (14:27:35) Postovi: (E68)16
Spol: 
Sarma: -
|
Postano: 18:19 pet, 1. 5. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="nana"]Zapravo se vise prica o toj blokadi nego o ciljevima blokade.[/quote]
Yup - jer ciljevi zapravo nisu poznati. Kad god je netko ovdje pitao - jedini odgovor je bio 'odite na blog, tamo sve pise' a cinjenica je da tamo ne pise nista, doli hrpetine floskula.
Konkretni prijedlozi i zahtjevi uz obrazlozenja, npr 'hocemo free za sve prvu godinu, a dalje prema redovitosti' i slicne koheretne izjave - nisu nigdje vidjene :)
Stoga je potpuno apsurdna sama blokada na FFZG i jos apsurdnije inzistiranje na blokadi na PMFu uz odbijanje da se matematiku NE blokira, a sve skupa i dalje bez koherentnih zahtjeva koji nisu demagoske floskule :)
nana (napisa): | Zapravo se vise prica o toj blokadi nego o ciljevima blokade. |
Yup - jer ciljevi zapravo nisu poznati. Kad god je netko ovdje pitao - jedini odgovor je bio 'odite na blog, tamo sve pise' a cinjenica je da tamo ne pise nista, doli hrpetine floskula.
Konkretni prijedlozi i zahtjevi uz obrazlozenja, npr 'hocemo free za sve prvu godinu, a dalje prema redovitosti' i slicne koheretne izjave - nisu nigdje vidjene
Stoga je potpuno apsurdna sama blokada na FFZG i jos apsurdnije inzistiranje na blokadi na PMFu uz odbijanje da se matematiku NE blokira, a sve skupa i dalje bez koherentnih zahtjeva koji nisu demagoske floskule
_________________ It's not who you love. It's how.
|
|
[Vrh] |
|
Khabir iz Fizike Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 01. 2005. (13:30:14) Postovi: (27)16
Spol: 
|
Postano: 18:21 pet, 1. 5. 2009 Naslov: |
|
|
Mene boli briga da li su ljudi za blokadu ili ne, samo mi nije jasno kako ljudi ne znaju koristiti alate komunikacije koji im se nude. Plenum bi bio idealno sredstvo komunikacije između profesora i studenata, te bi se sa time i mnogi problemi najvjerojatnije riješili mnogo brže, jer bi kominikacije bila bez hijerarhije, bila bi komunikacija ljudi koji imaju zajednički interes.
Kažem to zato što se u mnogo slučajeva na PMF-u pokazalo da predstvanička tijela i SZPMF ili ne mogu ili neće raditi svoj posao, te se mnogi razumni zahtjevi i rješenja problema zaguše u procedurama i malim političkim igricama koje nemaju veze sa akademskim ponašanjem. Direktnija i ravnopravnija komunikacija po meni daje mnogo više opcija, mnogo više mogućnosti za razvoj rješenja.
Ja sam nakon prvog plenuma napisao jedan ne baš kratak osvrt, no tko je voljan bilo bi mi drago da ga pročita i komentira.
[quote="Khabir"][b]Zadnja rupa na svirali iliti kako su žabe tražile kralja[/b]
Početak svoga osvrta na jučerašnji prvi plenum studenata PMF-a u Zagrebu započeti ću sa jednom Ezopovom basnom o žabama koje su tražile od Zeusa kralja.
[i]Nekoć davno žabe su živjele sretno u bari, ne mareći o brigama svijeta, vesele i zadovoljne, no neke su žabe osjećale da to nije u redu, te da se treba uvesti zakonski red i pravo, pa su otišle Zeusu tražeći od njega kralja bare koji će njima vladati. Zeus jako nasmijan zahtjevom žaba baci njima usred močvare jedan panj ne mareći o tome više. Na prvi tren, zbog buke kojom je panj upao u baru, žabe su bile jako prestrašene, no kada su shvatile da se radi o jednom običnom panju počele su po njemu skakati, vrijeđati panj i sprdati se sa njime. Nakon što im je zabava dojadila otišle su Zeusu i pitale ga: „Šta ti je ono što si nam poslao, kakav je to kralj? Pošalji nam pravog kralja, vladara.“ To je Zeusa jako razljutilo pa im je kao kralja posalo rodu koja ih je mahnito počela jesti. Strah među žabama je u bio jako velik, no među njima su se pojavile i one koje su govorile: „Hoće li i mene kralj počastiti svojim kljunom!“[/i]
Ova slika žaba i odnosa prema okrutnom kralju, rodi, mene osobno jako podsjeća na stav ukorjenjen u zajednici profesora i studenata na PMF-u u Zagrebu. Na našem fakultetu je specifična situacija da svi na neki način trpimo, i studenti i profesori. Zanemarivanje naših potreba i istodobno kićenje našim rezultatima je jedan krajnji bezobrazluk kojim se Vlada RH i MZOŠ koriste u današnje vrijeme. Nije li sramotno da jedan fakultet koji je dao mnoge velike umove mora krpati osnovne potrebe hladnog pogona poput struje, vode (koja ionako nije za piće na Brdu), plina, WC papira iz školarina, a istodobno davati prosječno najveću znanstvenu aktivnost od svih fakulteta u Hrvatskoj. Ja mislim da je to jedna ogromna sramota, sramota za jednu vladu koja svojoj demagogijom „zemlje znanja“ samo maže oči svim članovima akademske zajednice PMF-a, bilo profesorima, bilo studentima. I što mi radimo, mi kao žabe iz basne uzimamo to kao jednu nepromjenjivu činjenicu da smo našoj „dragoj“ Vladi RH financijski i misaono zadnja rupa na svirali, u nadi da će nas još jednom „počastiti svojim kljunom“, to jest još jednom nas iskorititi kao svoj propagandni poligon mažući ljudima oči o uspješnosti nove društvene paradigme koja se zove „društvo znanja“. Moramo prestati biti mazohisti i početi cijeniti sebe, svoj rad, te se vratiti na pravo mjesto u ovom društvu, ne smijemo više dopustiti da nas obične pozadinske političke igrice organa vlasti dovode do situacije omalovažavanja naših bliskih kolega i prijatelja, jer smo svi u ovom zajedno i naša borba nema političku, nego osnovnu ljudsku dimenziju, a to je poštovanje.
[b]Poštovanje[/b]
Po meni jedan od osnovnih problema našeg fakulteta je poštovanje i to na mnogo razina. Znanost, visoko obrazovanje i studentske aktivnosti su poprilično marginalizirani u našem društvu. Jedan od problema vidim u tome što nedostaje povoljna komunikacija između društva i akademske zajednice, te u tome što mi sami iz akademske zajednice šaljemo loše signale. To je jedna šira strana odnosa društva prema znanosti. Druga, meni osobno mnogo bolnija strana manjka poštovanja jesu interni odnosi akademske zajednice. Nažalost svjedoci smo prisutnosti po mom dojmu „nametnutog“ lošeg odnosa između studenata i profesora. Stvaramo jedni o drugima jako ružne i bezobrazne stereotipe, te ih prejudiciramo u našoj internoj komunikaciji, pri čemu pati i sama komunikacija koja se gasi strahom od revanšizma, ignoriranjem razumnih potreba, predrasudama. Nedostatak poštovanja se očituje također na mnogim drugim razinama koje čak uključuju neopravdane predrasude unutar same strukture zajednice profesora. Ne želim sada zvučati kao neki nerealni sanjar ili idealist, no smatram da lice akademske zajednice prvo mora biti ono ljudsko lice poštovanja studenta prema profesoru i profesora prema studentu, ogranka prema ogranku i struke prema struci, čime će se pojaviti i dobrobiti suradnje što na obrazovnoj, što na znanstvenoj razini.
Radi se o tome da se to naše interno stereotipiziranje jako često koristi od organa vlasti i naših protivnika kao opravdanje za njihovo dosadašnje ponašanje i buduće odluke. Vrijeme je da se tome stane na kraj, vrijeme je da nas se počne dostojno poštovati, nas, naš rad i dopirnos, a to jedino možemo poštići tako da poštujemo sami sebe i da se poštujemo međusobno.
[b]Komunikacija i plenum kao naše moćno oružje[/b]
Kao jedan bitan dio rješenja našeg problema u slučaju međupoštovanja i zajedničke borbe za naše interese vidim plenum kao sredstvo ne samo direktne demokracije, nego poglavito direktne komunikacije. Bez obzira na uspješnost ili neuspješnost prvog plenuma na PMF-u, vidim u njemu jedan veliki potencijal, poglavito za studente, a i za profesore. Nama je preko plenuma dano jedno lijepo oruđe koje možemo koristiti kao metodu direktne komunikacije pune poštovanja i razumijevanja problema u kojoj kao jednaki možemo raspravljati o nama bitnim stvarima. Kao prvo studenti u potrebi za razumnim zahtjevima se ne osjećaju sami i u strahu, njihovi kolege su sa njima da im daju potporu i stanu uz njih, čime sama studentska pitanja dobivaju daleko više na težini i ne mogu se ignorirati. U drugom slučaju plenum može kao sredtvo komunikacije poslužiti i našim profesorima u njihovoj borbi za njihova prava i zahtjeve time što će direktnim prezentiranjem stanja na plenumu doći do svih voljnih studenata koji će stati uz njih kao njihovi kolege te dodatno pojačati snagu inicijative. Treći slučaj je da nas rasprave između studenata i profesora na plenumu po mom osobnom uvjerenju mogu dovesti do brzih i jako dobrih rješenja za neka interna fakultetska pitanja. Zašto mi je ovo bitno, naime više puta sam se na slučajevima bliskih kolega osvjedočio kako predstavnički mehanizmi preko Studentskog Zbora ili predstavničkih vijeća idu jako sporo ili nikako, te se do bitnih rješenja do kojih treba doći brzo dolazi jako sporo i neefikasno, a često su i loša rješenja u pitanju.
[b][color=#FF4000]Osobno se zalažem da plenum, recimo svakih mjesec dana, postane dio tradicionalne komunikacije između članova akademske zajednice PMF-a.[/color][/b] Sam sistem bi bio jako stabilno i dobro rješenje koje bi nas uvelo u bolje vidove demokracije, te općenito poboljšalo i kvalitetu studija i kvalitetu odnosa na fakultetu.
[b]Komercijalizacija školstva i blokada[/b]
Svaki fakultet ima svoj financijski sustav, neki si svojevoljno udjeljuju bonuse od 15% ili 30%, a neki drugi sklapaju kraj sa krajom da bi pokrili osnovne troškove rada i hladnog pogona. Kako god bilo u oba slučaja ime problema je isto, a ime mu je „školarina“ iliti „komercijalizacija školstva“. S jedne strane je sramotno da si neki fakulteti uzimaju za pravo od svojih učiona i predavaona praviti sajmište, s druge strane je sramotno da neki fakulteti moraju moliti studente da im omoguće financijska sredstva za normalan rad koja bi im u normalnim okolnostima pravne i socijalne države trebala omogućiti država sama. Bez obzira kakav je problem, uzrok problema ima istu adresu, Vlada RH i MZOŠ koliko god se oni trudili sa nama i Sveučilištem igrati stolnog tenisa prebacivanja odgovornosti. No školarina sama nije jedini problem. Problema je mnogo više, te je pitanje školarina samo vrh sante leda na koju će se kad-tad zabiti naš ionako šuplji brod zvan „obrazovni sustav RH“.
Jedan od problema je loše izvedeno uvođenje bolonjskog procesa u kojem se nisu pravilno testirane nikakve promjene programa, a često se desilo da nikakvih realnih prilagodbi i nije bilo. Nije u redu recimo da su kolege iz humboltovskog sistema, koji sam po sebi i nije bio toliko loš, morale položiti samo dio teških uvjetnih kolegija, a da sada kolege moraju položiti sve uvjetne kolegije bez ikakve programske ili druge prilagodbe težine samih ispita iz tih kolegija. Nažalost napravio se takav program koji od ljudi traži da postanu roboti i prestanu biti ljudska bića ako žele postići neki realni uspjeh. Ne kažem da nije dobro uvesti metode poticanja stalnog rada, no bilo bi po meni pametno da se tome ipak doda neka ljudska dimenzija koja razumije da životne situacije i potrebe svih studenata nisu iste, a također da nisu konstantne nego promjenjive. Druga stvar je da su se mnogo bitnije postavke bolonjskog procesa čisto zanemarile, pogotovo u pogledu mobilnosti studenata, usklađivanja programa itd...
Osim nekih internih akademskih problema i općenitog problema komercijalizacije školstva u kojima ako se malo prisjetimo prošlosti uzročnog krivca možemo nači na istoj adresi, postoje i mnogo širi problemi vezani za naše društvo, koji direktno i indirektno utječu na naše djelovanje. Veliki problem je populizam kojim se služe organi vlasti da bi zaradili na izbornim bojištima i čijim djelovanjem percepcija važnosti znanosti i obrazovanja postaje nebitna za širu populaciju, te sama populacija postaje nesvjesna važnosti znanosti i obrazovanja za budućnost i napredak našeg društva. Drugi problem je da su, nakon što je bila postignuta misija populističkog „mazanja očiju“ od strane Vlade RH, narod i akademska zajednica prevareni bezobraznim ulaganjem u nebitne projekte i projekte koji nam nisu od nikakvog društvenog, kulturnog, gospodarskog ili znanstvenog interesa. Rade se rezovi u zdravstvu, obrazovanju i znanosti, dok se istovremeno ulaže golema sredstva u obrazovne institucije drugih zemalja poput sveučilišta u Mostaru, promašene prometne projekte poput Pelješkog mosta, „širenje demokracije“ u Afganistanu itd... Pritom se kod takvih „ulaganja“ pojavljuje očigledna netransparentnost poput slučaja zahoda čiji kvadratni metar košta desetak tisuća eura ili tramvajske stanice koja se po cijeni keramičkih pločica utrkuje sa opremom space shuttle-a itd... Kada sve ovo sagledate, bez obzira da li ste student ili profesor, morate se zapitati otkud državi pravo da novce koje uplaćujemo za usluge od općeg državnog interesa idu u tako bezumne i očito korumpirane „projekte“. Plaćamo li mi jedan od najvećih poreza na dodatnu vrijednost da bi se još više patili? Ima li itko pravo tražiti od nas da istu uslugu plaćamo dva puta, prvo putem poreza i davanja, potom putem školarina. Dodatni problem je da državni organi ne čine ništa da se ostvari „društvo znanja“, njihova najdraža propagandna paradigma, u obliku nekih kapitalnih projekata ili ulaganja poput izgradnje studentskih domova, osiguranja radnih mjesta za ljude koji su voljni raditi u znanosti i industriji...
Ne ulazeći u tehničke mogućnosti ili nemogućnosti održavanja same blokade ili njenu opravdanost na našem fakultetu htio sam se osvrnuti na sljedeći problem. Činjenica je da smo isprobali sva moguća sredstva javnog prosvjedovanja do sada, od kolone prosvjeda do prosvjeda pred rektoratom itd... Ja bi bio jako sretan da su takve metode bile uspješne i da nemamo potrebu koristiti neku aktivniju i javno bučniju metodu prosvjedovanja, no činjenice ne govore u prilog tome. Bilo blokade u realnosti ili ne, smatram da moramo nešto napraviti da se konačno ukaže kako je ovakav sistem loš i definitivno treba biti neke promjene. Također ako to nije iz lokalne potrebe onda barem iz solidarnosti prema kolegama na drugim fakultetima, jer ako se nečeg organi vlasti boje to je organizirano nezadovoljstvo sa velikom aktivnom potporom.
[b][color=#FF4000]A da bi iskazali potpuno jedinstvo u svemu ovome predlažem još jedan aspekt zajedničkog djelovanja, a to je da podržimo i naše profesore u njihovoj borbi protiv socijalne i financijske nepravde na štrajku javnih službi.[/color][/b] Ovo nije borba studenata protiv profesora, niti profesora protiv studenata, ovo je borba protiv problematičnog i malignog sustava ponašanja.
O ovome bi se moglo još štošta reći no pošto i drugi kolege sigurno imaju nekih misli završio bih riječima koje je izrekao Mohandas Gandhi: [i]„Postani promjena koji želiš vidjeti u svijetu.“[/i][/quote]
Bilo bi mi jako drago da dođete na plenum u ponedjeljak 18 na Fizici, u prostoriji F08, bez obzira da li ste protiv ili za blokadu, bez obzira da li se slažete i protivite mišljenju svojih kolega, nego zbog toga da komuniciramo i nudimo zaokružena pitanja i rješenja.
Mene boli briga da li su ljudi za blokadu ili ne, samo mi nije jasno kako ljudi ne znaju koristiti alate komunikacije koji im se nude. Plenum bi bio idealno sredstvo komunikacije između profesora i studenata, te bi se sa time i mnogi problemi najvjerojatnije riješili mnogo brže, jer bi kominikacije bila bez hijerarhije, bila bi komunikacija ljudi koji imaju zajednički interes.
Kažem to zato što se u mnogo slučajeva na PMF-u pokazalo da predstvanička tijela i SZPMF ili ne mogu ili neće raditi svoj posao, te se mnogi razumni zahtjevi i rješenja problema zaguše u procedurama i malim političkim igricama koje nemaju veze sa akademskim ponašanjem. Direktnija i ravnopravnija komunikacija po meni daje mnogo više opcija, mnogo više mogućnosti za razvoj rješenja.
Ja sam nakon prvog plenuma napisao jedan ne baš kratak osvrt, no tko je voljan bilo bi mi drago da ga pročita i komentira.
Khabir (napisa): | Zadnja rupa na svirali iliti kako su žabe tražile kralja
Početak svoga osvrta na jučerašnji prvi plenum studenata PMF-a u Zagrebu započeti ću sa jednom Ezopovom basnom o žabama koje su tražile od Zeusa kralja.
Nekoć davno žabe su živjele sretno u bari, ne mareći o brigama svijeta, vesele i zadovoljne, no neke su žabe osjećale da to nije u redu, te da se treba uvesti zakonski red i pravo, pa su otišle Zeusu tražeći od njega kralja bare koji će njima vladati. Zeus jako nasmijan zahtjevom žaba baci njima usred močvare jedan panj ne mareći o tome više. Na prvi tren, zbog buke kojom je panj upao u baru, žabe su bile jako prestrašene, no kada su shvatile da se radi o jednom običnom panju počele su po njemu skakati, vrijeđati panj i sprdati se sa njime. Nakon što im je zabava dojadila otišle su Zeusu i pitale ga: „Šta ti je ono što si nam poslao, kakav je to kralj? Pošalji nam pravog kralja, vladara.“ To je Zeusa jako razljutilo pa im je kao kralja posalo rodu koja ih je mahnito počela jesti. Strah među žabama je u bio jako velik, no među njima su se pojavile i one koje su govorile: „Hoće li i mene kralj počastiti svojim kljunom!“
Ova slika žaba i odnosa prema okrutnom kralju, rodi, mene osobno jako podsjeća na stav ukorjenjen u zajednici profesora i studenata na PMF-u u Zagrebu. Na našem fakultetu je specifična situacija da svi na neki način trpimo, i studenti i profesori. Zanemarivanje naših potreba i istodobno kićenje našim rezultatima je jedan krajnji bezobrazluk kojim se Vlada RH i MZOŠ koriste u današnje vrijeme. Nije li sramotno da jedan fakultet koji je dao mnoge velike umove mora krpati osnovne potrebe hladnog pogona poput struje, vode (koja ionako nije za piće na Brdu), plina, WC papira iz školarina, a istodobno davati prosječno najveću znanstvenu aktivnost od svih fakulteta u Hrvatskoj. Ja mislim da je to jedna ogromna sramota, sramota za jednu vladu koja svojoj demagogijom „zemlje znanja“ samo maže oči svim članovima akademske zajednice PMF-a, bilo profesorima, bilo studentima. I što mi radimo, mi kao žabe iz basne uzimamo to kao jednu nepromjenjivu činjenicu da smo našoj „dragoj“ Vladi RH financijski i misaono zadnja rupa na svirali, u nadi da će nas još jednom „počastiti svojim kljunom“, to jest još jednom nas iskorititi kao svoj propagandni poligon mažući ljudima oči o uspješnosti nove društvene paradigme koja se zove „društvo znanja“. Moramo prestati biti mazohisti i početi cijeniti sebe, svoj rad, te se vratiti na pravo mjesto u ovom društvu, ne smijemo više dopustiti da nas obične pozadinske političke igrice organa vlasti dovode do situacije omalovažavanja naših bliskih kolega i prijatelja, jer smo svi u ovom zajedno i naša borba nema političku, nego osnovnu ljudsku dimenziju, a to je poštovanje.
Poštovanje
Po meni jedan od osnovnih problema našeg fakulteta je poštovanje i to na mnogo razina. Znanost, visoko obrazovanje i studentske aktivnosti su poprilično marginalizirani u našem društvu. Jedan od problema vidim u tome što nedostaje povoljna komunikacija između društva i akademske zajednice, te u tome što mi sami iz akademske zajednice šaljemo loše signale. To je jedna šira strana odnosa društva prema znanosti. Druga, meni osobno mnogo bolnija strana manjka poštovanja jesu interni odnosi akademske zajednice. Nažalost svjedoci smo prisutnosti po mom dojmu „nametnutog“ lošeg odnosa između studenata i profesora. Stvaramo jedni o drugima jako ružne i bezobrazne stereotipe, te ih prejudiciramo u našoj internoj komunikaciji, pri čemu pati i sama komunikacija koja se gasi strahom od revanšizma, ignoriranjem razumnih potreba, predrasudama. Nedostatak poštovanja se očituje također na mnogim drugim razinama koje čak uključuju neopravdane predrasude unutar same strukture zajednice profesora. Ne želim sada zvučati kao neki nerealni sanjar ili idealist, no smatram da lice akademske zajednice prvo mora biti ono ljudsko lice poštovanja studenta prema profesoru i profesora prema studentu, ogranka prema ogranku i struke prema struci, čime će se pojaviti i dobrobiti suradnje što na obrazovnoj, što na znanstvenoj razini.
Radi se o tome da se to naše interno stereotipiziranje jako često koristi od organa vlasti i naših protivnika kao opravdanje za njihovo dosadašnje ponašanje i buduće odluke. Vrijeme je da se tome stane na kraj, vrijeme je da nas se počne dostojno poštovati, nas, naš rad i dopirnos, a to jedino možemo poštići tako da poštujemo sami sebe i da se poštujemo međusobno.
Komunikacija i plenum kao naše moćno oružje
Kao jedan bitan dio rješenja našeg problema u slučaju međupoštovanja i zajedničke borbe za naše interese vidim plenum kao sredstvo ne samo direktne demokracije, nego poglavito direktne komunikacije. Bez obzira na uspješnost ili neuspješnost prvog plenuma na PMF-u, vidim u njemu jedan veliki potencijal, poglavito za studente, a i za profesore. Nama je preko plenuma dano jedno lijepo oruđe koje možemo koristiti kao metodu direktne komunikacije pune poštovanja i razumijevanja problema u kojoj kao jednaki možemo raspravljati o nama bitnim stvarima. Kao prvo studenti u potrebi za razumnim zahtjevima se ne osjećaju sami i u strahu, njihovi kolege su sa njima da im daju potporu i stanu uz njih, čime sama studentska pitanja dobivaju daleko više na težini i ne mogu se ignorirati. U drugom slučaju plenum može kao sredtvo komunikacije poslužiti i našim profesorima u njihovoj borbi za njihova prava i zahtjeve time što će direktnim prezentiranjem stanja na plenumu doći do svih voljnih studenata koji će stati uz njih kao njihovi kolege te dodatno pojačati snagu inicijative. Treći slučaj je da nas rasprave između studenata i profesora na plenumu po mom osobnom uvjerenju mogu dovesti do brzih i jako dobrih rješenja za neka interna fakultetska pitanja. Zašto mi je ovo bitno, naime više puta sam se na slučajevima bliskih kolega osvjedočio kako predstavnički mehanizmi preko Studentskog Zbora ili predstavničkih vijeća idu jako sporo ili nikako, te se do bitnih rješenja do kojih treba doći brzo dolazi jako sporo i neefikasno, a često su i loša rješenja u pitanju.
Osobno se zalažem da plenum, recimo svakih mjesec dana, postane dio tradicionalne komunikacije između članova akademske zajednice PMF-a. Sam sistem bi bio jako stabilno i dobro rješenje koje bi nas uvelo u bolje vidove demokracije, te općenito poboljšalo i kvalitetu studija i kvalitetu odnosa na fakultetu.
Komercijalizacija školstva i blokada
Svaki fakultet ima svoj financijski sustav, neki si svojevoljno udjeljuju bonuse od 15% ili 30%, a neki drugi sklapaju kraj sa krajom da bi pokrili osnovne troškove rada i hladnog pogona. Kako god bilo u oba slučaja ime problema je isto, a ime mu je „školarina“ iliti „komercijalizacija školstva“. S jedne strane je sramotno da si neki fakulteti uzimaju za pravo od svojih učiona i predavaona praviti sajmište, s druge strane je sramotno da neki fakulteti moraju moliti studente da im omoguće financijska sredstva za normalan rad koja bi im u normalnim okolnostima pravne i socijalne države trebala omogućiti država sama. Bez obzira kakav je problem, uzrok problema ima istu adresu, Vlada RH i MZOŠ koliko god se oni trudili sa nama i Sveučilištem igrati stolnog tenisa prebacivanja odgovornosti. No školarina sama nije jedini problem. Problema je mnogo više, te je pitanje školarina samo vrh sante leda na koju će se kad-tad zabiti naš ionako šuplji brod zvan „obrazovni sustav RH“.
Jedan od problema je loše izvedeno uvođenje bolonjskog procesa u kojem se nisu pravilno testirane nikakve promjene programa, a često se desilo da nikakvih realnih prilagodbi i nije bilo. Nije u redu recimo da su kolege iz humboltovskog sistema, koji sam po sebi i nije bio toliko loš, morale položiti samo dio teških uvjetnih kolegija, a da sada kolege moraju položiti sve uvjetne kolegije bez ikakve programske ili druge prilagodbe težine samih ispita iz tih kolegija. Nažalost napravio se takav program koji od ljudi traži da postanu roboti i prestanu biti ljudska bića ako žele postići neki realni uspjeh. Ne kažem da nije dobro uvesti metode poticanja stalnog rada, no bilo bi po meni pametno da se tome ipak doda neka ljudska dimenzija koja razumije da životne situacije i potrebe svih studenata nisu iste, a također da nisu konstantne nego promjenjive. Druga stvar je da su se mnogo bitnije postavke bolonjskog procesa čisto zanemarile, pogotovo u pogledu mobilnosti studenata, usklađivanja programa itd...
Osim nekih internih akademskih problema i općenitog problema komercijalizacije školstva u kojima ako se malo prisjetimo prošlosti uzročnog krivca možemo nači na istoj adresi, postoje i mnogo širi problemi vezani za naše društvo, koji direktno i indirektno utječu na naše djelovanje. Veliki problem je populizam kojim se služe organi vlasti da bi zaradili na izbornim bojištima i čijim djelovanjem percepcija važnosti znanosti i obrazovanja postaje nebitna za širu populaciju, te sama populacija postaje nesvjesna važnosti znanosti i obrazovanja za budućnost i napredak našeg društva. Drugi problem je da su, nakon što je bila postignuta misija populističkog „mazanja očiju“ od strane Vlade RH, narod i akademska zajednica prevareni bezobraznim ulaganjem u nebitne projekte i projekte koji nam nisu od nikakvog društvenog, kulturnog, gospodarskog ili znanstvenog interesa. Rade se rezovi u zdravstvu, obrazovanju i znanosti, dok se istovremeno ulaže golema sredstva u obrazovne institucije drugih zemalja poput sveučilišta u Mostaru, promašene prometne projekte poput Pelješkog mosta, „širenje demokracije“ u Afganistanu itd... Pritom se kod takvih „ulaganja“ pojavljuje očigledna netransparentnost poput slučaja zahoda čiji kvadratni metar košta desetak tisuća eura ili tramvajske stanice koja se po cijeni keramičkih pločica utrkuje sa opremom space shuttle-a itd... Kada sve ovo sagledate, bez obzira da li ste student ili profesor, morate se zapitati otkud državi pravo da novce koje uplaćujemo za usluge od općeg državnog interesa idu u tako bezumne i očito korumpirane „projekte“. Plaćamo li mi jedan od najvećih poreza na dodatnu vrijednost da bi se još više patili? Ima li itko pravo tražiti od nas da istu uslugu plaćamo dva puta, prvo putem poreza i davanja, potom putem školarina. Dodatni problem je da državni organi ne čine ništa da se ostvari „društvo znanja“, njihova najdraža propagandna paradigma, u obliku nekih kapitalnih projekata ili ulaganja poput izgradnje studentskih domova, osiguranja radnih mjesta za ljude koji su voljni raditi u znanosti i industriji...
Ne ulazeći u tehničke mogućnosti ili nemogućnosti održavanja same blokade ili njenu opravdanost na našem fakultetu htio sam se osvrnuti na sljedeći problem. Činjenica je da smo isprobali sva moguća sredstva javnog prosvjedovanja do sada, od kolone prosvjeda do prosvjeda pred rektoratom itd... Ja bi bio jako sretan da su takve metode bile uspješne i da nemamo potrebu koristiti neku aktivniju i javno bučniju metodu prosvjedovanja, no činjenice ne govore u prilog tome. Bilo blokade u realnosti ili ne, smatram da moramo nešto napraviti da se konačno ukaže kako je ovakav sistem loš i definitivno treba biti neke promjene. Također ako to nije iz lokalne potrebe onda barem iz solidarnosti prema kolegama na drugim fakultetima, jer ako se nečeg organi vlasti boje to je organizirano nezadovoljstvo sa velikom aktivnom potporom.
A da bi iskazali potpuno jedinstvo u svemu ovome predlažem još jedan aspekt zajedničkog djelovanja, a to je da podržimo i naše profesore u njihovoj borbi protiv socijalne i financijske nepravde na štrajku javnih službi. Ovo nije borba studenata protiv profesora, niti profesora protiv studenata, ovo je borba protiv problematičnog i malignog sustava ponašanja.
O ovome bi se moglo još štošta reći no pošto i drugi kolege sigurno imaju nekih misli završio bih riječima koje je izrekao Mohandas Gandhi: „Postani promjena koji želiš vidjeti u svijetu.“ |
Bilo bi mi jako drago da dođete na plenum u ponedjeljak 18 na Fizici, u prostoriji F08, bez obzira da li ste protiv ili za blokadu, bez obzira da li se slažete i protivite mišljenju svojih kolega, nego zbog toga da komuniciramo i nudimo zaokružena pitanja i rješenja.
|
|
[Vrh] |
|
Grga Forumaš(ica)


Pridružen/a: 23. 12. 2004. (23:05:23) Postovi: (280)16
Spol: 
|
Postano: 18:38 pet, 1. 5. 2009 Naslov: |
|
|
Zanimljiv tekst, ako sve tu izreceno stoji, rekao bih da opravdava prosjed. Blokadu po meni nista ne opravdava.
No to sve nije vazno, jer koliko sam ja upucen, nista od ovoga se [b]ne odnosi na PMF - MO[/b]. Cak i da se odnosi, pitam se koliko je opravdano i kolegijalno da kolege s drugih odsjeka namecu odluku takvog kalibra - kao sto je bloakda nastave - matematickom odjelu, ako studenti MO nisu za istu.
A sto se samog plenuma kao sredstva komunikacije tice, steta - mozda je mogao biti upotrebljen u tu svrhu, no bojim se da je s obzirom na to sto se dosad dogodilo i izjave ljudi koji brane plenum - u ocima studenata MO vise nikad nece ni biti nesto drugo nego smijurija i farsa.
Zanimljiv tekst, ako sve tu izreceno stoji, rekao bih da opravdava prosjed. Blokadu po meni nista ne opravdava.
No to sve nije vazno, jer koliko sam ja upucen, nista od ovoga se ne odnosi na PMF - MO. Cak i da se odnosi, pitam se koliko je opravdano i kolegijalno da kolege s drugih odsjeka namecu odluku takvog kalibra - kao sto je bloakda nastave - matematickom odjelu, ako studenti MO nisu za istu.
A sto se samog plenuma kao sredstva komunikacije tice, steta - mozda je mogao biti upotrebljen u tu svrhu, no bojim se da je s obzirom na to sto se dosad dogodilo i izjave ljudi koji brane plenum - u ocima studenata MO vise nikad nece ni biti nesto drugo nego smijurija i farsa.
_________________ Bri
|
|
[Vrh] |
|
Charmed Forumaš(ica)


Pridružen/a: 22. 02. 2009. (11:51:49) Postovi: (20B)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
Nesi Inventar Foruma (Moderator)


Pridružen/a: 14. 10. 2002. (14:27:35) Postovi: (E68)16
Spol: 
Sarma: -
|
Postano: 23:38 pet, 1. 5. 2009 Naslov: |
|
|
Zato sto ne razumiju da nemaju svi nastavu po principu 'evo vam knjiga, nabubajte tih 250 stranica i dodjite to izrecitirati na ispitu'
Na biologiji jedan dio nastave i ispita je upravo takav. Pa nije cudo da se mogu poistovjetiti sa FFZGom... koji je vecim dijelom upravo takav.
Nama je nastava jako bitna. Oni to ne razumiju. I zato smo mi nekolegijalni jer ne zelimo da se nasa nastava blokira.
Logika i pol :)
OK je buniti se i na ovaj nacin, ali ne sada, ne bez da su se potrosile neke druge metode, ne pod ovakvim parolama - gdje se ne zna tko prije, a tko placa. Blokirati fax danima, a da se nakon 10 dana ne zna koji su zahtjevi je suludo. I onda je jos ludje forsirati da se to provodi negdje drugdje.
Prije blokada bi trebali biti drugaciji prosvjedi. SA ZAHTJEVIMA. Koji ako se ne ispune u tom i tom roku vode k tome i tome. Pa i blokadama ako treba. Naravno, prije prosvjeda je trebalo sluzbenim kanalima reci koji su problemi. Hence - studentski predstavnici postoje. Ako ne valjaju - uvijek se moze skupiti zainteresirana skupina i urudjbirati svoje zahtjeve. Ekipa na matematici je to znala raditi - vrlo pristojno. I dobili su odgovor. Neke stvari su uvazene, neke nisu. Dalje se nisu bunili. Valjda je odgovor bio zadovoljavajuci.
Blokade su jedna od krajnjih mjera. To je zauzimanje, otimanje terotorija i proglasenje vlasti. To je ista metoda po kojoj se radi drzavni udar.
Ici to raditi bez da znas sto ces dalje - je bezveze, besmisleno i prestaje zabavljati narod :) Blokada na FFZGu jenjava, a ovi na PMFu silom hoce u blokadu, a da ni sami ne znaju zasto. "Podrska FFZGu" je jedino sto cujes o razlozima blokade. Cak se inzistira da se uopce ne treba baviti pitanjima na PMFu, vec iskljucivo 'visim ciljevima'. Kad im kazes da je FFZG zapoceo pricu oko skolarine jer je to NJIHOV lokalno nerjesen problem, a nama na math je stvar super rijesena - kazu da smo nekolegijalni.
Zato sto ne razumiju da nemaju svi nastavu po principu 'evo vam knjiga, nabubajte tih 250 stranica i dodjite to izrecitirati na ispitu'
Na biologiji jedan dio nastave i ispita je upravo takav. Pa nije cudo da se mogu poistovjetiti sa FFZGom... koji je vecim dijelom upravo takav.
Nama je nastava jako bitna. Oni to ne razumiju. I zato smo mi nekolegijalni jer ne zelimo da se nasa nastava blokira.
Logika i pol
OK je buniti se i na ovaj nacin, ali ne sada, ne bez da su se potrosile neke druge metode, ne pod ovakvim parolama - gdje se ne zna tko prije, a tko placa. Blokirati fax danima, a da se nakon 10 dana ne zna koji su zahtjevi je suludo. I onda je jos ludje forsirati da se to provodi negdje drugdje.
Prije blokada bi trebali biti drugaciji prosvjedi. SA ZAHTJEVIMA. Koji ako se ne ispune u tom i tom roku vode k tome i tome. Pa i blokadama ako treba. Naravno, prije prosvjeda je trebalo sluzbenim kanalima reci koji su problemi. Hence - studentski predstavnici postoje. Ako ne valjaju - uvijek se moze skupiti zainteresirana skupina i urudjbirati svoje zahtjeve. Ekipa na matematici je to znala raditi - vrlo pristojno. I dobili su odgovor. Neke stvari su uvazene, neke nisu. Dalje se nisu bunili. Valjda je odgovor bio zadovoljavajuci.
Blokade su jedna od krajnjih mjera. To je zauzimanje, otimanje terotorija i proglasenje vlasti. To je ista metoda po kojoj se radi drzavni udar.
Ici to raditi bez da znas sto ces dalje - je bezveze, besmisleno i prestaje zabavljati narod Blokada na FFZGu jenjava, a ovi na PMFu silom hoce u blokadu, a da ni sami ne znaju zasto. "Podrska FFZGu" je jedino sto cujes o razlozima blokade. Cak se inzistira da se uopce ne treba baviti pitanjima na PMFu, vec iskljucivo 'visim ciljevima'. Kad im kazes da je FFZG zapoceo pricu oko skolarine jer je to NJIHOV lokalno nerjesen problem, a nama na math je stvar super rijesena - kazu da smo nekolegijalni.
_________________ It's not who you love. It's how.
|
|
[Vrh] |
|
felixx Forumaš(ica)

Pridružen/a: 27. 11. 2007. (15:31:43) Postovi: (61)16
Lokacija: *obrisano*
|
|
[Vrh] |
|
Neno Forumaš(ica)


Pridružen/a: 08. 02. 2008. (20:03:15) Postovi: (98)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 11:24 pon, 4. 5. 2009 Naslov: |
|
|
Evo jos jednog duhovitog komentara, ovaj puta s [url=http://forum.ffzg.hr/viewtopic.php?t=165456&start=1471]foruma FF[/url].
[quote="timbouctou"]True story.
Neki dan sam došo kod frendice koja živi s cimerom.
Čim sam došao, dotični je zbrisao u drugu sobu. Zapitam frendicu šta mu bi, a ona će na to kako upravo drži instrukcije iz matematike ili koječeg već.
Na to šokirano uskliknem: "On prodaje znanje??!!"
Krenuo sam smjesta prema njegovoj sobi da blokiram tog neoliberala, no frendica me spriječila i rekla da budem tiho.
Nakon što sam se smirio naredih joj da onda barem ode do njega i objavi mu da nas dvoje u njenoj sobi držimo plenum i da ćemo ga obavijestiti o budućem razvoju situacije.
Think globally, act locally.[/quote]
Evo jos jednog duhovitog komentara, ovaj puta s foruma FF.
timbouctou (napisa): | True story.
Neki dan sam došo kod frendice koja živi s cimerom.
Čim sam došao, dotični je zbrisao u drugu sobu. Zapitam frendicu šta mu bi, a ona će na to kako upravo drži instrukcije iz matematike ili koječeg već.
Na to šokirano uskliknem: "On prodaje znanje??!!"
Krenuo sam smjesta prema njegovoj sobi da blokiram tog neoliberala, no frendica me spriječila i rekla da budem tiho.
Nakon što sam se smirio naredih joj da onda barem ode do njega i objavi mu da nas dvoje u njenoj sobi držimo plenum i da ćemo ga obavijestiti o budućem razvoju situacije.
Think globally, act locally. |
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
Grga Forumaš(ica)


Pridružen/a: 23. 12. 2004. (23:05:23) Postovi: (280)16
Spol: 
|
Postano: 13:36 pon, 4. 5. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Evo jos jednog duhovitog komentara, ovaj puta s [url=http://forum.ffzg.hr/viewtopic.php?t=165456&start=1471]foruma FF[/url].
[quote="timbouctou"]True story.
Neki dan sam došo kod frendice koja živi s cimerom.
Čim sam došao, dotični je zbrisao u drugu sobu. Zapitam frendicu šta mu bi, a ona će na to kako upravo drži instrukcije iz matematike ili koječeg već.
Na to šokirano uskliknem: "On prodaje znanje??!!"
Krenuo sam smjesta prema njegovoj sobi da blokiram tog neoliberala, no frendica me spriječila i rekla da budem tiho.
Nakon što sam se smirio naredih joj da onda barem ode do njega i objavi mu da nas dvoje u njenoj sobi držimo plenum i da ćemo ga obavijestiti o budućem razvoju situacije.
Think globally, act locally.[/quote][/quote] :weee:
krcko (napisa): | Evo jos jednog duhovitog komentara, ovaj puta s foruma FF.
timbouctou (napisa): | True story.
Neki dan sam došo kod frendice koja živi s cimerom.
Čim sam došao, dotični je zbrisao u drugu sobu. Zapitam frendicu šta mu bi, a ona će na to kako upravo drži instrukcije iz matematike ili koječeg već.
Na to šokirano uskliknem: "On prodaje znanje??!!"
Krenuo sam smjesta prema njegovoj sobi da blokiram tog neoliberala, no frendica me spriječila i rekla da budem tiho.
Nakon što sam se smirio naredih joj da onda barem ode do njega i objavi mu da nas dvoje u njenoj sobi držimo plenum i da ćemo ga obavijestiti o budućem razvoju situacije.
Think globally, act locally. |
|
_________________ Bri
|
|
[Vrh] |
|
Charmed Forumaš(ica)


Pridružen/a: 22. 02. 2009. (11:51:49) Postovi: (20B)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
Cobs Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 01. 2008. (13:32:15) Postovi: (206)16
Spol: 
Lokacija: Geto
|
|
[Vrh] |
|
Charmed Forumaš(ica)


Pridružen/a: 22. 02. 2009. (11:51:49) Postovi: (20B)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
C Forumaš(ica)


Pridružen/a: 29. 01. 2005. (17:27:47) Postovi: (4C)16
Spol: 
|
Postano: 17:33 pon, 4. 5. 2009 Naslov: |
|
|
Osobno mi se ideja blokade baš i ne sviđa. Ne što mi je jako bitno moje pravo na nastavu tih par dana - moram priznati da ga se svojevoljno odreknem češće nego rjeđe (kriva je loša ventilacija!), nego jednostavno.. nezgodno mi se to čini. Imam već planove za ljeto i ne bih htio da moram neki (obvezni) dio nastave odrađivati. I onda ti plenumi (a valjda se od svakog sudionika blokade implicitno očekuje da sudjeluje na njima), gdje bih morao izražavati svoje mišljenje pred ogromnom skupinom ljudi.. od kojih se mnogima moje mišljenje možda čak i ne bi svidjelo. Puno udobnije mi je tipkati po forumu. Da ne pričam, ako se stvar zakuha, blokada potraje i npr. intervenira policija. Mogu zamisliti kako bi tek to bilo neugodno.
Što se samih zahtjeva tiče ja svoje školovanje na matematici plaćam oko 5000kn godišnje. Mogu si priuštiti taj iznos, i vjerujem da ide na pravo mjesto iz pravih razloga. No, čak i da kojim slučajem saznam da ne ide, nego da je taj novac završio kao 1/16 kvadrata preplaćenog javnog WCa – sumnjam da bih se bunio. Naime, kako sam gore napisao, mogu si to priuštiti, i ne bih se htio upuštati u nešto neugodno.
No, što ako se trendovi nastave, i školarina postane 15 000kn? Sustav koji mi imamo na faksu je dosta dobar i možemo si ga priuštiti i možda takav i ostane, ali što je s našim kolegama/prijateljima/djecom na drugim fakultetima? Ne bismo li ih trebali podržati iz solidarnosti?
Bilo koji sustav u kojem se plaćaju školarine je diskriminatoran. Da, ako si izvrstan – ne plaćaš (barem kod nas). Ali, ruku na srce, većina studenata nisu izvrsni. Većina studenata su osrednji. Zašto bi od dva osrednja studenta, veći pristup obrazovanju imao onaj s više novaca?
Znanje koje stječemo kroz obrazovanje je nešto što možemo prodati na tržištu rada – čini se razumnim da i platimo za to što prodajemo. Studentima matematike je taj koncept i bliži nego npr. studentu turskog, jer je njihov proizvod puno traženiji. No, obrazovanje je nešto puno više. Ono omogućava dostojanstveniji, svjesnij i kvalitetniji život – ne samo materijalno. Zbog toga se i tretira u Ustavu kao jedno od osnovnih ljudskih prava kojem svi trebaju imati jednak pristup.
Glede pitanja vječnih studenata, ono se lako može riješiti micanjem granice od 35 ECTSa u 2 godine na npr. 60. Treba onemogućiti zabušavanje svima, a ne samo siromašnijim studentima.
Školarine ne plaćamo zato što netko misli da je obrazovanje nije ljudsko pravo niti što želi potaknuti izvrsnost. Izvrsnost bi se mogla potaknuti povećanjem kvalitete nastave i postroživanjem kriterija. Školarine plaćamo jer fakulteti ne dobivaju dovoljno novaca. Fakulteti ne dobivaju dovoljno novaca jer se isti troši na WCe od 12000 EUR.
Država je korumpirana i zbog toga su nam ugrožena osnovna prava (razlog zbog kojeg živimo u državi a ne u pećini – da bismo osigurali određena prava i standarde svima). Nećemo to.
**
Nikad još nisam čuo da je bio npr. štrajk željezničara i da su se ljudi masovno bunili jer im željezničari onemogućavaju odlazak na posao. Prvo, svatko razumije da željezničari ne štrajkaju zato da ljudima onemoguće odlazak na posao, nego zato što ih država ne ferma.. jedini način da ih se počne slušati je da udare tamo gdje boli. I ljudi im to ne zamjeraju, jer znaju da će danas-sutra i oni biti u sličnoj poziciji (da su im prava ugrožena do grla) i trebat će podršku (makar pasivnu) sugrađana (koji možda nisu u istoj poziciji, ali su solidarni).
Da, zahtjevi studenata koji sudjeluju u akciji jesu pomalo neartikulirani i ne bih rekao da ih svi oni razumiju. K tome dobar dio njih u tome sudjeluje barem djelomice iz krivih razloga. Cijela akcija je mogla biti bolje organizirana, s većim uvažavanjem ostalih. Ali, ovako nešto bismo mogli reći za (vjerojatno) bilo koji pokret za društvene promjene ikada.
Uostalom, to nije razlog zašto ih kolege ne podržavaju. Iskreno sumnjam da će, ako kao rezultat ove akcije školarine budu ukinute, nastati protuprosvjed koji će tražiti povratak školarina i uzvikivati "Znanje je roba!". Ili da bi se ova većina koja ne sudjeluje aktivirala da se npr. prosvjeduje ispred Sabora (te na taj način ne onemogućava kolege u izvršavanju njihovih obveza).
Ljudi (u prosjeku) akciju ne podržavaju jer je njima dobro i ne žele se inkomodirati.
Mislim da su studenti matematike još i najiskreniji u svom protivljenju. Dobar dio nas smo prirodno "poslušni" - dok su druga djeca kamenovala mačke i bacala petarde, mi smo doma marljivo učili i rješavali matematičke zadatke, baš kako su mama i tata rekli. Užasom nas ispunjava da radimo nešto neposlušno i jako nas ljuti da bi nas netko mogao uključiti u tako nešto.
K tome još stalno proučavamo te divne, konzistentne sustave i počinjemo ih vidjeti oko sebe.. Volimo vjerovati da i živimo u jednom takvom.
Međutim, bojim se da to nije tako.. osobe koje odlučuju o našoj sudbini nisu slušale uvod u optimizaciju niti im je osjećaj za estetiku uvrijeđen ako uđu u kontradikciju s kakvim aksiomom (Ustavom ili zakonom npr.) strukture čiji su formalno dio. Često se radi o neinteligentnim, neobrazovanim i delikventnim osobama koje će sjediti onima ispod sebe na glavi upravo onoliko koliko im oni to dopuste.
Glas koji se digao protiv toga možda nije najrazumniji, ali je bar nešto više od "beeeee" (ovo je trebala biti ovca :) ).
Ispričavam se na dugom postu i ako sam nekog eventualno uvrijedio.
:2pivce:
Osobno mi se ideja blokade baš i ne sviđa. Ne što mi je jako bitno moje pravo na nastavu tih par dana - moram priznati da ga se svojevoljno odreknem češće nego rjeđe (kriva je loša ventilacija!), nego jednostavno.. nezgodno mi se to čini. Imam već planove za ljeto i ne bih htio da moram neki (obvezni) dio nastave odrađivati. I onda ti plenumi (a valjda se od svakog sudionika blokade implicitno očekuje da sudjeluje na njima), gdje bih morao izražavati svoje mišljenje pred ogromnom skupinom ljudi.. od kojih se mnogima moje mišljenje možda čak i ne bi svidjelo. Puno udobnije mi je tipkati po forumu. Da ne pričam, ako se stvar zakuha, blokada potraje i npr. intervenira policija. Mogu zamisliti kako bi tek to bilo neugodno.
Što se samih zahtjeva tiče ja svoje školovanje na matematici plaćam oko 5000kn godišnje. Mogu si priuštiti taj iznos, i vjerujem da ide na pravo mjesto iz pravih razloga. No, čak i da kojim slučajem saznam da ne ide, nego da je taj novac završio kao 1/16 kvadrata preplaćenog javnog WCa – sumnjam da bih se bunio. Naime, kako sam gore napisao, mogu si to priuštiti, i ne bih se htio upuštati u nešto neugodno.
No, što ako se trendovi nastave, i školarina postane 15 000kn? Sustav koji mi imamo na faksu je dosta dobar i možemo si ga priuštiti i možda takav i ostane, ali što je s našim kolegama/prijateljima/djecom na drugim fakultetima? Ne bismo li ih trebali podržati iz solidarnosti?
Bilo koji sustav u kojem se plaćaju školarine je diskriminatoran. Da, ako si izvrstan – ne plaćaš (barem kod nas). Ali, ruku na srce, većina studenata nisu izvrsni. Većina studenata su osrednji. Zašto bi od dva osrednja studenta, veći pristup obrazovanju imao onaj s više novaca?
Znanje koje stječemo kroz obrazovanje je nešto što možemo prodati na tržištu rada – čini se razumnim da i platimo za to što prodajemo. Studentima matematike je taj koncept i bliži nego npr. studentu turskog, jer je njihov proizvod puno traženiji. No, obrazovanje je nešto puno više. Ono omogućava dostojanstveniji, svjesnij i kvalitetniji život – ne samo materijalno. Zbog toga se i tretira u Ustavu kao jedno od osnovnih ljudskih prava kojem svi trebaju imati jednak pristup.
Glede pitanja vječnih studenata, ono se lako može riješiti micanjem granice od 35 ECTSa u 2 godine na npr. 60. Treba onemogućiti zabušavanje svima, a ne samo siromašnijim studentima.
Školarine ne plaćamo zato što netko misli da je obrazovanje nije ljudsko pravo niti što želi potaknuti izvrsnost. Izvrsnost bi se mogla potaknuti povećanjem kvalitete nastave i postroživanjem kriterija. Školarine plaćamo jer fakulteti ne dobivaju dovoljno novaca. Fakulteti ne dobivaju dovoljno novaca jer se isti troši na WCe od 12000 EUR.
Država je korumpirana i zbog toga su nam ugrožena osnovna prava (razlog zbog kojeg živimo u državi a ne u pećini – da bismo osigurali određena prava i standarde svima). Nećemo to.
**
Nikad još nisam čuo da je bio npr. štrajk željezničara i da su se ljudi masovno bunili jer im željezničari onemogućavaju odlazak na posao. Prvo, svatko razumije da željezničari ne štrajkaju zato da ljudima onemoguće odlazak na posao, nego zato što ih država ne ferma.. jedini način da ih se počne slušati je da udare tamo gdje boli. I ljudi im to ne zamjeraju, jer znaju da će danas-sutra i oni biti u sličnoj poziciji (da su im prava ugrožena do grla) i trebat će podršku (makar pasivnu) sugrađana (koji možda nisu u istoj poziciji, ali su solidarni).
Da, zahtjevi studenata koji sudjeluju u akciji jesu pomalo neartikulirani i ne bih rekao da ih svi oni razumiju. K tome dobar dio njih u tome sudjeluje barem djelomice iz krivih razloga. Cijela akcija je mogla biti bolje organizirana, s većim uvažavanjem ostalih. Ali, ovako nešto bismo mogli reći za (vjerojatno) bilo koji pokret za društvene promjene ikada.
Uostalom, to nije razlog zašto ih kolege ne podržavaju. Iskreno sumnjam da će, ako kao rezultat ove akcije školarine budu ukinute, nastati protuprosvjed koji će tražiti povratak školarina i uzvikivati "Znanje je roba!". Ili da bi se ova većina koja ne sudjeluje aktivirala da se npr. prosvjeduje ispred Sabora (te na taj način ne onemogućava kolege u izvršavanju njihovih obveza).
Ljudi (u prosjeku) akciju ne podržavaju jer je njima dobro i ne žele se inkomodirati.
Mislim da su studenti matematike još i najiskreniji u svom protivljenju. Dobar dio nas smo prirodno "poslušni" - dok su druga djeca kamenovala mačke i bacala petarde, mi smo doma marljivo učili i rješavali matematičke zadatke, baš kako su mama i tata rekli. Užasom nas ispunjava da radimo nešto neposlušno i jako nas ljuti da bi nas netko mogao uključiti u tako nešto.
K tome još stalno proučavamo te divne, konzistentne sustave i počinjemo ih vidjeti oko sebe.. Volimo vjerovati da i živimo u jednom takvom.
Međutim, bojim se da to nije tako.. osobe koje odlučuju o našoj sudbini nisu slušale uvod u optimizaciju niti im je osjećaj za estetiku uvrijeđen ako uđu u kontradikciju s kakvim aksiomom (Ustavom ili zakonom npr.) strukture čiji su formalno dio. Često se radi o neinteligentnim, neobrazovanim i delikventnim osobama koje će sjediti onima ispod sebe na glavi upravo onoliko koliko im oni to dopuste.
Glas koji se digao protiv toga možda nije najrazumniji, ali je bar nešto više od "beeeee" (ovo je trebala biti ovca ).
Ispričavam se na dugom postu i ako sam nekog eventualno uvrijedio.
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 17:45 pon, 4. 5. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="C"]Da, ako si izvrstan – ne plaćaš (barem kod nas). Ali, ruku na srce, većina studenata nisu izvrsni. Većina studenata su osrednji. Zašto bi od dva osrednja studenta, veći pristup obrazovanju imao onaj s više novaca?[/quote]
Kriterij za (ne)placanje skolarina po aktualnom ("linearnom") modelu nije izvrsnost nego [b]redovitost[/b]. Studij ti je besplatan sve dok nista ne ponavljas, bez obzira polazes li s peticama ili dvojkama. Mene strah da ce se kao rezultat ove bune uvesti ocjene kao kriterij za naplatu skolarina, sto smatram jako losim. Ne zelim razmisljati o necijem imovinskom stanju dok mu zakljucujem ocjenu.
C (napisa): | Da, ako si izvrstan – ne plaćaš (barem kod nas). Ali, ruku na srce, većina studenata nisu izvrsni. Većina studenata su osrednji. Zašto bi od dva osrednja studenta, veći pristup obrazovanju imao onaj s više novaca? |
Kriterij za (ne)placanje skolarina po aktualnom ("linearnom") modelu nije izvrsnost nego redovitost. Studij ti je besplatan sve dok nista ne ponavljas, bez obzira polazes li s peticama ili dvojkama. Mene strah da ce se kao rezultat ove bune uvesti ocjene kao kriterij za naplatu skolarina, sto smatram jako losim. Ne zelim razmisljati o necijem imovinskom stanju dok mu zakljucujem ocjenu.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3562)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
|
[Vrh] |
|
ante003 Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 10. 2008. (17:45:10) Postovi: (3C5)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
|