Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Demonstrature 2014/2015
WWW:

Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 2. godine -> Linearna algebra 2 (smjer nastavnički)
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
AlterEgo
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 01. 2012. (21:42:59)
Postovi: (26)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
= 4 - 1
Lokacija: Tu

PostPostano: 0:49 sri, 1. 10. 2014    Naslov: Demonstrature 2014/2015 Citirajte i odgovorite

Pozdrav ekipa,
demonstrature iz Linearne algebre 2 će se održavati u sljedećim terminima:

[b]Maja Mihalić, ponedjeljkom od 14 do 16 sati[/b], mail: maja.mihalic13@gmail.com
[b]Petar Jurišin, četvrtkom od 18 do 20 sati[/b], mail: petarjurisin@gmail.com

Nastojali smo da demonstrature za obje grupe budu dan prije vježbi, odnosno
dan prije predaje zadaća. ;) Molimo vas ipak da zadaće pokušate sami riješiti
prije dolaska na demonstrature jer su one najbolja vježba za kratke testove i
kolokvije. Tako ćete i lakše shvatiti gradivo na demonstraturama :)

Kao i prije, nalazimo se ispred oglasne ploče pokraj predavaonice 003 pa ćemo
zajedno potražiti slobodnu predavaonicu, no za svaki slučaj ćemo pored oglasa
na ploči ostaviti obavijest gdje se demonstrature održavaju (ako kasnite, ako su
vas profesori zadržali...)

Molimo vas da [b]svoj dolazak najavite putem maila[/b] barem dan ranije te da nam
barem [b]ukratko opišete što vas muči[/b] kako bismo se i mi što bolje pripremili,
tojest kako bi demonstrature bile što kvalitetnije.

Također, za bilo kakav savjet, kao i uvijek, stojimo vam na usluzi - tu smo da pomognemo! :)

Sretno svima, vidimo se!
Pozdrav ekipa,
demonstrature iz Linearne algebre 2 će se održavati u sljedećim terminima:

Maja Mihalić, ponedjeljkom od 14 do 16 sati, mail: maja.mihalic13@gmail.com
Petar Jurišin, četvrtkom od 18 do 20 sati, mail: petarjurisin@gmail.com

Nastojali smo da demonstrature za obje grupe budu dan prije vježbi, odnosno
dan prije predaje zadaća. Wink Molimo vas ipak da zadaće pokušate sami riješiti
prije dolaska na demonstrature jer su one najbolja vježba za kratke testove i
kolokvije. Tako ćete i lakše shvatiti gradivo na demonstraturama Smile

Kao i prije, nalazimo se ispred oglasne ploče pokraj predavaonice 003 pa ćemo
zajedno potražiti slobodnu predavaonicu, no za svaki slučaj ćemo pored oglasa
na ploči ostaviti obavijest gdje se demonstrature održavaju (ako kasnite, ako su
vas profesori zadržali...)

Molimo vas da svoj dolazak najavite putem maila barem dan ranije te da nam
barem ukratko opišete što vas muči kako bismo se i mi što bolje pripremili,
tojest kako bi demonstrature bile što kvalitetnije.

Također, za bilo kakav savjet, kao i uvijek, stojimo vam na usluzi - tu smo da pomognemo! Smile

Sretno svima, vidimo se!



_________________
Teorem. Svi prirodni brojevi su zanimljivi.

Dokaz. Pretpostavimo suprotno, da postoji neki prirodan broj n koji nije zanimljiv. Ali upravo zato je zanimljiv. Kontradikcija.
QED
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
AlterEgo
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 01. 2012. (21:42:59)
Postovi: (26)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
= 4 - 1
Lokacija: Tu

PostPostano: 19:43 ned, 12. 10. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

Pozdrav ekipa, na zamolbu par kolega ovaj tjedan ćemo demonstrature iz LA2 iznimno imati
i u utorak, 14.10., od 12 do 14 sati. Koliko vidim po rasporedu, to odgovara svim grupama.
Kako su druge vježbe bile u petak onda je zadaća izašla sa zakašnjenjem. Nadam se da će
zadaće ubuduće biti objavljivane do srijede (nakon što druga grupa bude imala vježbe) jer
meni utorak inače ne odgovara, a u ponedjeljak kolegica Mihalić već ima svoj termin.
E da, i demonstrature u četvrtak će se i dalje održat ovaj tjedan (ako bude najavljenih). :)
Vidimo se!

Petar
Pozdrav ekipa, na zamolbu par kolega ovaj tjedan ćemo demonstrature iz LA2 iznimno imati
i u utorak, 14.10., od 12 do 14 sati. Koliko vidim po rasporedu, to odgovara svim grupama.
Kako su druge vježbe bile u petak onda je zadaća izašla sa zakašnjenjem. Nadam se da će
zadaće ubuduće biti objavljivane do srijede (nakon što druga grupa bude imala vježbe) jer
meni utorak inače ne odgovara, a u ponedjeljak kolegica Mihalić već ima svoj termin.
E da, i demonstrature u četvrtak će se i dalje održat ovaj tjedan (ako bude najavljenih). Smile
Vidimo se!

Petar



_________________
Teorem. Svi prirodni brojevi su zanimljivi.

Dokaz. Pretpostavimo suprotno, da postoji neki prirodan broj n koji nije zanimljiv. Ali upravo zato je zanimljiv. Kontradikcija.
QED
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
AlterEgo
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 01. 2012. (21:42:59)
Postovi: (26)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
= 4 - 1
Lokacija: Tu

PostPostano: 21:25 čet, 16. 10. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

Četvrtkom će se demonstrature održavati u 003, nakon psihologije 3.

Petar
Četvrtkom će se demonstrature održavati u 003, nakon psihologije 3.

Petar



_________________
Teorem. Svi prirodni brojevi su zanimljivi.

Dokaz. Pretpostavimo suprotno, da postoji neki prirodan broj n koji nije zanimljiv. Ali upravo zato je zanimljiv. Kontradikcija.
QED
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
AlterEgo
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 01. 2012. (21:42:59)
Postovi: (26)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
= 4 - 1
Lokacija: Tu

PostPostano: 16:13 uto, 28. 10. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

U četvrtak, 30.10., demonstrature će se održati samo od 18 do 19 sati.
Kako bih vam nadoknadio, u utorak, 4.11., ćemo napraviti nadoknadu
od 12.30 do 14 sati (vjerojatno u 002). Usput ćete i moći pitati neke
stvari iz prošlih zadaća ako vam nisu jasne kako bi se bolje pripremili
za testić :)
Vidimo se!

Petar
U četvrtak, 30.10., demonstrature će se održati samo od 18 do 19 sati.
Kako bih vam nadoknadio, u utorak, 4.11., ćemo napraviti nadoknadu
od 12.30 do 14 sati (vjerojatno u 002). Usput ćete i moći pitati neke
stvari iz prošlih zadaća ako vam nisu jasne kako bi se bolje pripremili
za testić Smile
Vidimo se!

Petar



_________________
Teorem. Svi prirodni brojevi su zanimljivi.

Dokaz. Pretpostavimo suprotno, da postoji neki prirodan broj n koji nije zanimljiv. Ali upravo zato je zanimljiv. Kontradikcija.
QED
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
AlterEgo
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 01. 2012. (21:42:59)
Postovi: (26)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
= 4 - 1
Lokacija: Tu

PostPostano: 1:48 uto, 16. 12. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

Pozdrav ekipica, prije drugog testa iz linearne volio bih naglasiti par stvari
iz zadaća koje vidim muče mnoge studente pa često za jedan zadatak
zaprimim n mailova, pri čemu je n dovoljno velik prirodan broj da bude
motivacija za ovu objavu.

Dakle, nadam se da je nakon više susreta s linearnim operatorima sada
jasno kako ustvrditi je li nešto linearni operator ili ne, te da se odredi
njegova matrica. Nakon opetovanog rješavanja brojnih zadataka i
komentara, mislim da s petom zadaćom nema problema. :) Ili se barem
nadam. Ovo nisu (cjelovita) rješenja zadataka, samo neke napomene
koje stižu malo prije od "5 do 12". :)

Šesta zadaća je već druga priča.
1.(d) je napravio dosta pomutnje. S obzirom da je S linearni operator,
znamo neka svojstva koja trebaju biti zadovoljena pa imamo niz implikacija:
Ako je S(v)=S(-v) onda je S(v)-S(-v)=0 => S(v-(-v))=0 => S(2v)=0
=> 2S(v)=0 => S(v)=0, a to bi značilo da je v po definiciji iz jezgre od S.
2. Ako je operator zadan svojim djelovanjem na bazi, to je razlog za sreću,
a ne za brigu :) Za početak, s obzirom da je {i,j,k} baza za V3(O) onda
znamo da je slika operatora T linearna ljuska [{T(i),T(j),T(k)}] (ovo smo
posebno komentirali na demonstraturama). Pritom dobijemo, ako se ne
varam, 4T(i)-2T(j)=3T(k). Ali to znači da je 4T(i)-2T(j)-3T(k)=0 pa opet
zbog svojstava lin. operatora imamo T(4i-2j-3k)=0. Posebno, kako je
dimenzija slike, odnosno rang jednak 2, znamo da je defekt onda jednak 1
pa možemo i zaključiti da je KerT baš linearna ljuska [{4i-2j-3k}].
4. Ako pomno promotrimo, rang operatora A je 3, odnosno slika je baš cijeli
prostor. Pa će KerB "presječen" s cijelim prostorom opet davati KerB. Iz te
informacije lako možemo zaključiti onda kako bi mogao izgledati neki naš
traženi vektor.

I napokon, sedma zadaća :)
1.(b) Nazvat ću ovaj dio b-dijelom, trivijalno je jasno na što mislim. :)
S obzirom da radimo u V3(0), mi ovdje de facto imamo zadanu normalu
ravnine kroz ishodište. I sada se sjetimo geometrijske interpretacije
GS-postupka :) Odnosno zašto smo radili tamo to što smo radili. Ali čak i
bez toga možemo preživjet, dovoljno je shvatiti da možemo odrediti jedinični
vektor normale te potom skalarno pomnožiti neki općeniti vektor s njim te
taj skalarni produkt ponovno pomnožiti s jediničnim vektorom normale - to
je ukratko projekcija vektora na normalu. No onda "samo" od općenitog
vektora oduzmemo njegovu projekciju na normalu i dobijemo baš projekciju
na ravninu (dobro bi bilo nacrtati ovo ako niste bili na demonstraturama). :)
4. Ako znamo da vrijedi R^3=I, odnosno kada neki vektor rotiramo 3 puta za
neki kut da dobijemo opet taj vektor, sigurno će vrijediti i R^4=R. Tu se dakle
možemo zapitati za koji kut neki vektor možemo rotirati 3 puta oko ishodišta
tako da se "vratimo na početak". Zatim dobijemo neke lijepe i prostojne
brojeve, odnosno kutove poput 120° i 240° koje potom možemo ubaciti u
onu "matricu za rotacije" (ono sa sinusima i kosinusima) :)
Zrcaljenje stvara veći problem, barem po facijalnim ekspresijama ljudi na
demonstraturama. Dakle, kada ne znate šta bi, najbolje je malo nacrtati s
čim baratate, a mi imamo vektore -i i j. Nacrtate to u V2(0) i primijetite da
bi baš vektor -i+j mogao određivati smjer traženog pravca kroz ishodište.
Dobro bi to bilo i dokazati, ali onda se problem samo svede na to da odredite
kako operator Z koji označava zrcaljenje s obzirom na pravac određen vektorom
-i+j djeluje na općeniti vektor, tako se i uvjerite da doista vrijedi Z(j)=-i, a
lagano dobijete i kako Z djeluje na i (a to je vidljivo i iz dobre skice) :)

Eto, nadam se da je ovo bilo od pomoći :) Dakako, nemojte se prepast
ako ste do nekih rješenja došli na drugi način :) Sve je to za ljude.
A možda i za idući kolokvij dobro dođe.
Sretno svima na testiću :)
Pozdrav ekipica, prije drugog testa iz linearne volio bih naglasiti par stvari
iz zadaća koje vidim muče mnoge studente pa često za jedan zadatak
zaprimim n mailova, pri čemu je n dovoljno velik prirodan broj da bude
motivacija za ovu objavu.

Dakle, nadam se da je nakon više susreta s linearnim operatorima sada
jasno kako ustvrditi je li nešto linearni operator ili ne, te da se odredi
njegova matrica. Nakon opetovanog rješavanja brojnih zadataka i
komentara, mislim da s petom zadaćom nema problema. Smile Ili se barem
nadam. Ovo nisu (cjelovita) rješenja zadataka, samo neke napomene
koje stižu malo prije od "5 do 12". Smile

Šesta zadaća je već druga priča.
1.(d) je napravio dosta pomutnje. S obzirom da je S linearni operator,
znamo neka svojstva koja trebaju biti zadovoljena pa imamo niz implikacija:
Ako je S(v)=S(-v) onda je S(v)-S(-v)=0 ⇒ S(v-(-v))=0 ⇒ S(2v)=0
⇒ 2S(v)=0 ⇒ S(v)=0, a to bi značilo da je v po definiciji iz jezgre od S.
2. Ako je operator zadan svojim djelovanjem na bazi, to je razlog za sreću,
a ne za brigu Smile Za početak, s obzirom da je {i,j,k} baza za V3(O) onda
znamo da je slika operatora T linearna ljuska [{T(i),T(j),T(k)}] (ovo smo
posebno komentirali na demonstraturama). Pritom dobijemo, ako se ne
varam, 4T(i)-2T(j)=3T(k). Ali to znači da je 4T(i)-2T(j)-3T(k)=0 pa opet
zbog svojstava lin. operatora imamo T(4i-2j-3k)=0. Posebno, kako je
dimenzija slike, odnosno rang jednak 2, znamo da je defekt onda jednak 1
pa možemo i zaključiti da je KerT baš linearna ljuska [{4i-2j-3k}].
4. Ako pomno promotrimo, rang operatora A je 3, odnosno slika je baš cijeli
prostor. Pa će KerB "presječen" s cijelim prostorom opet davati KerB. Iz te
informacije lako možemo zaključiti onda kako bi mogao izgledati neki naš
traženi vektor.

I napokon, sedma zadaća Smile
1.(b) Nazvat ću ovaj dio b-dijelom, trivijalno je jasno na što mislim. Smile
S obzirom da radimo u V3(0), mi ovdje de facto imamo zadanu normalu
ravnine kroz ishodište. I sada se sjetimo geometrijske interpretacije
GS-postupka Smile Odnosno zašto smo radili tamo to što smo radili. Ali čak i
bez toga možemo preživjet, dovoljno je shvatiti da možemo odrediti jedinični
vektor normale te potom skalarno pomnožiti neki općeniti vektor s njim te
taj skalarni produkt ponovno pomnožiti s jediničnim vektorom normale - to
je ukratko projekcija vektora na normalu. No onda "samo" od općenitog
vektora oduzmemo njegovu projekciju na normalu i dobijemo baš projekciju
na ravninu (dobro bi bilo nacrtati ovo ako niste bili na demonstraturama). Smile
4. Ako znamo da vrijedi R^3=I, odnosno kada neki vektor rotiramo 3 puta za
neki kut da dobijemo opet taj vektor, sigurno će vrijediti i R^4=R. Tu se dakle
možemo zapitati za koji kut neki vektor možemo rotirati 3 puta oko ishodišta
tako da se "vratimo na početak". Zatim dobijemo neke lijepe i prostojne
brojeve, odnosno kutove poput 120° i 240° koje potom možemo ubaciti u
onu "matricu za rotacije" (ono sa sinusima i kosinusima) Smile
Zrcaljenje stvara veći problem, barem po facijalnim ekspresijama ljudi na
demonstraturama. Dakle, kada ne znate šta bi, najbolje je malo nacrtati s
čim baratate, a mi imamo vektore -i i j. Nacrtate to u V2(0) i primijetite da
bi baš vektor -i+j mogao određivati smjer traženog pravca kroz ishodište.
Dobro bi to bilo i dokazati, ali onda se problem samo svede na to da odredite
kako operator Z koji označava zrcaljenje s obzirom na pravac određen vektorom
-i+j djeluje na općeniti vektor, tako se i uvjerite da doista vrijedi Z(j)=-i, a
lagano dobijete i kako Z djeluje na i (a to je vidljivo i iz dobre skice) Smile

Eto, nadam se da je ovo bilo od pomoći Smile Dakako, nemojte se prepast
ako ste do nekih rješenja došli na drugi način Smile Sve je to za ljude.
A možda i za idući kolokvij dobro dođe.
Sretno svima na testiću Smile



_________________
Teorem. Svi prirodni brojevi su zanimljivi.

Dokaz. Pretpostavimo suprotno, da postoji neki prirodan broj n koji nije zanimljiv. Ali upravo zato je zanimljiv. Kontradikcija.
QED
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 2. godine -> Linearna algebra 2 (smjer nastavnički) Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

 
Forum(o)Bir:  
Možete otvarati nove teme.
Možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan