Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
Masiela Forumaš(ica)
Pridružen/a: 11. 09. 2007. (22:28:01) Postovi: (338)16
Spol:
Lokacija: Među bananama
|
|
[Vrh] |
|
dodinho Forumaš(ica)
Pridružen/a: 27. 09. 2011. (11:17:47) Postovi: (4B)16
|
Postano: 1:03 sub, 15. 2. 2014 Naslov: |
|
|
Ja imam dosta iskustva u radu s ucenicima osnovnih/srednjih skola te sam na godinu predavao u jednoj gimnaziji i moram priznati da je dekadencija mladih ocita i to ne samo iz matematike, nego i opcenito.profesori snizavaju kriterije drasticno tako da uopce nije problem imati 4 ili 5 iz matematike te i nije ni cudo da ucenici imaju lose rezultate iz PISA testa ili drzavne mature, jer njihove petice nisu 'prave'.
iako neki nisu za drzavnu maturu, ona najbolje pokazuje koliko tko zapravo zna, a ne da mu je tamo neki profesor dao tamo neku ocjenu...
no problem je puno slozeniji od samog pitanja drzavne mature i promjene bi trebale biti korjenite, cak mozda i utopijske prirode. dati profesorima placu 10000 kn(ono hipotetski, ako treba i vise) i napraviti strogu selekciju kroz razne testove, da samo najvrsniji i najkompetentniji ljudi rade taj vrlo osjetljiv i jako plemenit posao. onda bi pomama za tom profesijom bila velika i zaista bi se mogli selektirat jaki individualci. ono tipa, profesor da ti je i zivotni ucitelj u jednom, haha :) ipak, poslije kuce, drugo mjesto gdje klinac najvise boravi je skola.
naravno, ovo gore napisano bi trebalo ukljucivati i totalnu rekonstrukciju samog sustava, silabusa, nastavnih planova, nacina poducavanja, ocjenjivanja, etc...dalo bi se sad tu pisat .dakle, utopija...
razocaran sam situacijom u skolstvu, znanjem, radom, organizacijom. nije to ni blizu onoga sto bi se trebalo osigurati za razvoj mladih ljudi pa tako i cjelokupnog drustva.
uglavnom, ako sam i osjetio nekakav poziv da bih radio u skoli, nakon tog iskustva, sve je isparilo :vlak:
eto, vec je slicno bilo receno, ali sam imao potrebu stogod napisati
Ja imam dosta iskustva u radu s ucenicima osnovnih/srednjih skola te sam na godinu predavao u jednoj gimnaziji i moram priznati da je dekadencija mladih ocita i to ne samo iz matematike, nego i opcenito.profesori snizavaju kriterije drasticno tako da uopce nije problem imati 4 ili 5 iz matematike te i nije ni cudo da ucenici imaju lose rezultate iz PISA testa ili drzavne mature, jer njihove petice nisu 'prave'.
iako neki nisu za drzavnu maturu, ona najbolje pokazuje koliko tko zapravo zna, a ne da mu je tamo neki profesor dao tamo neku ocjenu...
no problem je puno slozeniji od samog pitanja drzavne mature i promjene bi trebale biti korjenite, cak mozda i utopijske prirode. dati profesorima placu 10000 kn(ono hipotetski, ako treba i vise) i napraviti strogu selekciju kroz razne testove, da samo najvrsniji i najkompetentniji ljudi rade taj vrlo osjetljiv i jako plemenit posao. onda bi pomama za tom profesijom bila velika i zaista bi se mogli selektirat jaki individualci. ono tipa, profesor da ti je i zivotni ucitelj u jednom, haha ipak, poslije kuce, drugo mjesto gdje klinac najvise boravi je skola.
naravno, ovo gore napisano bi trebalo ukljucivati i totalnu rekonstrukciju samog sustava, silabusa, nastavnih planova, nacina poducavanja, ocjenjivanja, etc...dalo bi se sad tu pisat .dakle, utopija...
razocaran sam situacijom u skolstvu, znanjem, radom, organizacijom. nije to ni blizu onoga sto bi se trebalo osigurati za razvoj mladih ljudi pa tako i cjelokupnog drustva.
uglavnom, ako sam i osjetio nekakav poziv da bih radio u skoli, nakon tog iskustva, sve je isparilo
eto, vec je slicno bilo receno, ali sam imao potrebu stogod napisati
|
|
[Vrh] |
|
Melkor Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2004. (18:48:00) Postovi: (291)16
Spol:
Lokacija: Void
|
Postano: 11:34 sub, 15. 2. 2014 Naslov: |
|
|
[quote="dodinho"]promjene bi trebale biti korjenite, cak mozda i utopijske prirode. dati profesorima placu 10000 kn(ono hipotetski, ako treba i vise) i napraviti strogu selekciju kroz razne testove, da samo najvrsniji i najkompetentniji ljudi rade taj vrlo osjetljiv i jako plemenit posao. onda bi pomama za tom profesijom bila velika i zaista bi se mogli selektirat jaki individualci. ono tipa, profesor da ti je i zivotni ucitelj u jednom, haha :) ipak, poslije kuce, drugo mjesto gdje klinac najvise boravi je skola.
naravno, ovo gore napisano bi trebalo ukljucivati i totalnu rekonstrukciju samog sustava, silabusa, nastavnih planova, nacina poducavanja, ocjenjivanja, etc...dalo bi se sad tu pisat .dakle, utopija...[/quote]
Nije utopija. Nekim zemljama, poput Finske, to je uspjelo. Guglajte [i]Finland education reform[/i]. Jedan od opširnijih dokumenata koje sam našao je [url=http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/46581035.pdf]Finland: slow and steady reform for consistently high results[/url].
U Finskoj imaju visoko kvalificirane, profesionalne, dobro plaćene učitelje/profesore: učiteljska karijera je jedna od najpoželjnijih karijera. Uz toliko kvalitetne učitelje, Finska si može priuštiti vrlo decentraliziran obrazovni sustav u kojem su nacionalni kurikulumi i okviri svedeni na nekoliko vrlo generalnih odrednica, a škole imaju autonomiju da kreiraju kurikulume kako žele. Svu evaluaciju učenika obavljaju učitelji i škole na lokalnoj razini; nema nikakvih državnih matura i sličnih vanjskih vrednovanja. Bottom line je: stvori kvalitetne učitelje i pouzdaj se u njih.
Kako je Finska došla do toga? Sigurno ne preko noći, jeftinom demagogijom političara i ad hoc reformama za skupljanje političkih bodova, kakve viđamo kod nas. Finska reforma obrazovanja trajala je otprilike 25 godina. Ključno je bilo da visoko kvalitetan sustav obrazovanja postane nacionalni cilj koji provode stručnjaci, a vlade su tu samo da osiguraju uvjete i sredstva za neometan tijek reformi.
Dakle, kvalitetan obrazovni sustav je moguć, no do njega se ne dolazi preko noći. Prvi korak je osvijestiti ga kao nešto bitno.
dodinho (napisa): | promjene bi trebale biti korjenite, cak mozda i utopijske prirode. dati profesorima placu 10000 kn(ono hipotetski, ako treba i vise) i napraviti strogu selekciju kroz razne testove, da samo najvrsniji i najkompetentniji ljudi rade taj vrlo osjetljiv i jako plemenit posao. onda bi pomama za tom profesijom bila velika i zaista bi se mogli selektirat jaki individualci. ono tipa, profesor da ti je i zivotni ucitelj u jednom, haha ipak, poslije kuce, drugo mjesto gdje klinac najvise boravi je skola.
naravno, ovo gore napisano bi trebalo ukljucivati i totalnu rekonstrukciju samog sustava, silabusa, nastavnih planova, nacina poducavanja, ocjenjivanja, etc...dalo bi se sad tu pisat .dakle, utopija... |
Nije utopija. Nekim zemljama, poput Finske, to je uspjelo. Guglajte Finland education reform. Jedan od opširnijih dokumenata koje sam našao je Finland: slow and steady reform for consistently high results.
U Finskoj imaju visoko kvalificirane, profesionalne, dobro plaćene učitelje/profesore: učiteljska karijera je jedna od najpoželjnijih karijera. Uz toliko kvalitetne učitelje, Finska si može priuštiti vrlo decentraliziran obrazovni sustav u kojem su nacionalni kurikulumi i okviri svedeni na nekoliko vrlo generalnih odrednica, a škole imaju autonomiju da kreiraju kurikulume kako žele. Svu evaluaciju učenika obavljaju učitelji i škole na lokalnoj razini; nema nikakvih državnih matura i sličnih vanjskih vrednovanja. Bottom line je: stvori kvalitetne učitelje i pouzdaj se u njih.
Kako je Finska došla do toga? Sigurno ne preko noći, jeftinom demagogijom političara i ad hoc reformama za skupljanje političkih bodova, kakve viđamo kod nas. Finska reforma obrazovanja trajala je otprilike 25 godina. Ključno je bilo da visoko kvalitetan sustav obrazovanja postane nacionalni cilj koji provode stručnjaci, a vlade su tu samo da osiguraju uvjete i sredstva za neometan tijek reformi.
Dakle, kvalitetan obrazovni sustav je moguć, no do njega se ne dolazi preko noći. Prvi korak je osvijestiti ga kao nešto bitno.
_________________ I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
|
|
[Vrh] |
|
dodinho Forumaš(ica)
Pridružen/a: 27. 09. 2011. (11:17:47) Postovi: (4B)16
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
Postano: 22:47 uto, 6. 12. 2016 Naslov: |
|
|
Izasli su rezultati PISA testa iz 2015. Za Hrvatsku, nista novo, i dalje ispodprosjecni.
Hrvatska je postigla sljedece rezultate (prosjecna ocjena je u zagradi)
[table]Znanost (493) Matematika (490) Citanje (493)
475 464 487[/table]
U odnosu na proslo testiranje (2012) postignuto je -5, 0 i +5 bodova vise, redom. Pomaka nema, sto je ocekivano.
https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf
Izasli su rezultati PISA testa iz 2015. Za Hrvatsku, nista novo, i dalje ispodprosjecni.
Hrvatska je postigla sljedece rezultate (prosjecna ocjena je u zagradi)
Znanost (493) | Matematika (490) | Citanje (493) |
---|
475 | 464 | 487 |
U odnosu na proslo testiranje (2012) postignuto je -5, 0 i +5 bodova vise, redom. Pomaka nema, sto je ocekivano.
https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf
_________________ The Dude Abides
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
|