Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Clanak o matematici u NL
Idite na Prethodno  1, 2
Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Matematika (općenito)
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
goranm
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12)
Postovi: (906)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
218 = 249 - 31

PostPostano: 15:25 sri, 12. 2. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

Jednako velik problem je upitna kompetentnost nastavnika matematike. Problem manjka kadra i kadra slabe kvalitete nece se rijesiti sve dok je uravnilovka na snazi, tj. sve dok ce politika prema obrazovanju i zaposljavanju buducih nastavnika ici suprotno principu ponude i potraznje.


Cisto kao zanimljivost, prilazem primjerak prijemnog ispita za jednu privatnu srednju skolu u UK (preporucena dob za polaganje ispita je izmedju 11. i 12. godine starosti):

http://mgs.org/downloads/examination-papers/doc_download/1216-arithmetic-paper-1
Jednako velik problem je upitna kompetentnost nastavnika matematike. Problem manjka kadra i kadra slabe kvalitete nece se rijesiti sve dok je uravnilovka na snazi, tj. sve dok ce politika prema obrazovanju i zaposljavanju buducih nastavnika ici suprotno principu ponude i potraznje.


Cisto kao zanimljivost, prilazem primjerak prijemnog ispita za jednu privatnu srednju skolu u UK (preporucena dob za polaganje ispita je izmedju 11. i 12. godine starosti):

http://mgs.org/downloads/examination-papers/doc_download/1216-arithmetic-paper-1



_________________
The Dude Abides
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
Masiela
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 11. 09. 2007. (22:28:01)
Postovi: (338)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
74 = 97 - 23
Lokacija: Među bananama

PostPostano: 19:18 sri, 12. 2. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="goranm"]Cisto kao zanimljivost, prilazem primjerak prijemnog ispita za jednu privatnu srednju skolu u UK (preporucena dob za polaganje ispita je izmedju 11. i 12. godine starosti):

http://mgs.org/downloads/examination-papers/doc_download/1216-arithmetic-paper-1[/quote]
Ovo je teze od drzavne mature niza razina :rofl:

Mislim da glavnina problema lezi u nastavnicima.
Koji nisu entuzijasticni i ne ulazu dovoljno vremena u pripremu jer ce svejedno dobiti jednako nisku placu. Mnogi od njih su tako i tako iz krivih razloga studirali matematiku, a primljeni su na studij jer motivaciju i viziju nitko nije testirao. Slicno nazalost vrijedi i za druge predmete. Naravno, i u visokom obrazovanju.

Onda je dalje problem sto se kod nas generalno obrazovanje ne cijeni i mislim da se gleda na krivi nacin. Nekako mi se cini da ljudi bas nisu svjesni vrijednosti i moci znanja i obrazovanja.

U takvoj okolini samo pukom srecom i tvrdoglavoscu ucenika i roditelja mozes razviti neciji potencijal.
goranm (napisa):
Cisto kao zanimljivost, prilazem primjerak prijemnog ispita za jednu privatnu srednju skolu u UK (preporucena dob za polaganje ispita je izmedju 11. i 12. godine starosti):

http://mgs.org/downloads/examination-papers/doc_download/1216-arithmetic-paper-1

Ovo je teze od drzavne mature niza razina Rolling On the Floor Laughing

Mislim da glavnina problema lezi u nastavnicima.
Koji nisu entuzijasticni i ne ulazu dovoljno vremena u pripremu jer ce svejedno dobiti jednako nisku placu. Mnogi od njih su tako i tako iz krivih razloga studirali matematiku, a primljeni su na studij jer motivaciju i viziju nitko nije testirao. Slicno nazalost vrijedi i za druge predmete. Naravno, i u visokom obrazovanju.

Onda je dalje problem sto se kod nas generalno obrazovanje ne cijeni i mislim da se gleda na krivi nacin. Nekako mi se cini da ljudi bas nisu svjesni vrijednosti i moci znanja i obrazovanja.

U takvoj okolini samo pukom srecom i tvrdoglavoscu ucenika i roditelja mozes razviti neciji potencijal.



_________________
mladac: e.k.s. je možda 8%, moje znanje ni toliko Sad
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
dodinho
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 09. 2011. (11:17:47)
Postovi: (4B)16
Sarma = la pohva - posuda
= 9 - 2

PostPostano: 1:03 sub, 15. 2. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

Ja imam dosta iskustva u radu s ucenicima osnovnih/srednjih skola te sam na godinu predavao u jednoj gimnaziji i moram priznati da je dekadencija mladih ocita i to ne samo iz matematike, nego i opcenito.profesori snizavaju kriterije drasticno tako da uopce nije problem imati 4 ili 5 iz matematike te i nije ni cudo da ucenici imaju lose rezultate iz PISA testa ili drzavne mature, jer njihove petice nisu 'prave'.
iako neki nisu za drzavnu maturu, ona najbolje pokazuje koliko tko zapravo zna, a ne da mu je tamo neki profesor dao tamo neku ocjenu...

no problem je puno slozeniji od samog pitanja drzavne mature i promjene bi trebale biti korjenite, cak mozda i utopijske prirode. dati profesorima placu 10000 kn(ono hipotetski, ako treba i vise) i napraviti strogu selekciju kroz razne testove, da samo najvrsniji i najkompetentniji ljudi rade taj vrlo osjetljiv i jako plemenit posao. onda bi pomama za tom profesijom bila velika i zaista bi se mogli selektirat jaki individualci. ono tipa, profesor da ti je i zivotni ucitelj u jednom, haha :) ipak, poslije kuce, drugo mjesto gdje klinac najvise boravi je skola.
naravno, ovo gore napisano bi trebalo ukljucivati i totalnu rekonstrukciju samog sustava, silabusa, nastavnih planova, nacina poducavanja, ocjenjivanja, etc...dalo bi se sad tu pisat .dakle, utopija...

razocaran sam situacijom u skolstvu, znanjem, radom, organizacijom. nije to ni blizu onoga sto bi se trebalo osigurati za razvoj mladih ljudi pa tako i cjelokupnog drustva.

uglavnom, ako sam i osjetio nekakav poziv da bih radio u skoli, nakon tog iskustva, sve je isparilo :vlak:
eto, vec je slicno bilo receno, ali sam imao potrebu stogod napisati
Ja imam dosta iskustva u radu s ucenicima osnovnih/srednjih skola te sam na godinu predavao u jednoj gimnaziji i moram priznati da je dekadencija mladih ocita i to ne samo iz matematike, nego i opcenito.profesori snizavaju kriterije drasticno tako da uopce nije problem imati 4 ili 5 iz matematike te i nije ni cudo da ucenici imaju lose rezultate iz PISA testa ili drzavne mature, jer njihove petice nisu 'prave'.
iako neki nisu za drzavnu maturu, ona najbolje pokazuje koliko tko zapravo zna, a ne da mu je tamo neki profesor dao tamo neku ocjenu...

no problem je puno slozeniji od samog pitanja drzavne mature i promjene bi trebale biti korjenite, cak mozda i utopijske prirode. dati profesorima placu 10000 kn(ono hipotetski, ako treba i vise) i napraviti strogu selekciju kroz razne testove, da samo najvrsniji i najkompetentniji ljudi rade taj vrlo osjetljiv i jako plemenit posao. onda bi pomama za tom profesijom bila velika i zaista bi se mogli selektirat jaki individualci. ono tipa, profesor da ti je i zivotni ucitelj u jednom, haha Smile ipak, poslije kuce, drugo mjesto gdje klinac najvise boravi je skola.
naravno, ovo gore napisano bi trebalo ukljucivati i totalnu rekonstrukciju samog sustava, silabusa, nastavnih planova, nacina poducavanja, ocjenjivanja, etc...dalo bi se sad tu pisat .dakle, utopija...

razocaran sam situacijom u skolstvu, znanjem, radom, organizacijom. nije to ni blizu onoga sto bi se trebalo osigurati za razvoj mladih ljudi pa tako i cjelokupnog drustva.

uglavnom, ako sam i osjetio nekakav poziv da bih radio u skoli, nakon tog iskustva, sve je isparilo Vlak
eto, vec je slicno bilo receno, ali sam imao potrebu stogod napisati


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Melkor
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 07. 10. 2004. (18:48:00)
Postovi: (291)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
140 = 152 - 12
Lokacija: Void

PostPostano: 11:34 sub, 15. 2. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="dodinho"]promjene bi trebale biti korjenite, cak mozda i utopijske prirode. dati profesorima placu 10000 kn(ono hipotetski, ako treba i vise) i napraviti strogu selekciju kroz razne testove, da samo najvrsniji i najkompetentniji ljudi rade taj vrlo osjetljiv i jako plemenit posao. onda bi pomama za tom profesijom bila velika i zaista bi se mogli selektirat jaki individualci. ono tipa, profesor da ti je i zivotni ucitelj u jednom, haha :) ipak, poslije kuce, drugo mjesto gdje klinac najvise boravi je skola.
naravno, ovo gore napisano bi trebalo ukljucivati i totalnu rekonstrukciju samog sustava, silabusa, nastavnih planova, nacina poducavanja, ocjenjivanja, etc...dalo bi se sad tu pisat .dakle, utopija...[/quote]
Nije utopija. Nekim zemljama, poput Finske, to je uspjelo. Guglajte [i]Finland education reform[/i]. Jedan od opširnijih dokumenata koje sam našao je [url=http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/46581035.pdf]Finland: slow and steady reform for consistently high results[/url].

U Finskoj imaju visoko kvalificirane, profesionalne, dobro plaćene učitelje/profesore: učiteljska karijera je jedna od najpoželjnijih karijera. Uz toliko kvalitetne učitelje, Finska si može priuštiti vrlo decentraliziran obrazovni sustav u kojem su nacionalni kurikulumi i okviri svedeni na nekoliko vrlo generalnih odrednica, a škole imaju autonomiju da kreiraju kurikulume kako žele. Svu evaluaciju učenika obavljaju učitelji i škole na lokalnoj razini; nema nikakvih državnih matura i sličnih vanjskih vrednovanja. Bottom line je: stvori kvalitetne učitelje i pouzdaj se u njih.

Kako je Finska došla do toga? Sigurno ne preko noći, jeftinom demagogijom političara i ad hoc reformama za skupljanje političkih bodova, kakve viđamo kod nas. Finska reforma obrazovanja trajala je otprilike 25 godina. Ključno je bilo da visoko kvalitetan sustav obrazovanja postane nacionalni cilj koji provode stručnjaci, a vlade su tu samo da osiguraju uvjete i sredstva za neometan tijek reformi.

Dakle, kvalitetan obrazovni sustav je moguć, no do njega se ne dolazi preko noći. Prvi korak je osvijestiti ga kao nešto bitno.
dodinho (napisa):
promjene bi trebale biti korjenite, cak mozda i utopijske prirode. dati profesorima placu 10000 kn(ono hipotetski, ako treba i vise) i napraviti strogu selekciju kroz razne testove, da samo najvrsniji i najkompetentniji ljudi rade taj vrlo osjetljiv i jako plemenit posao. onda bi pomama za tom profesijom bila velika i zaista bi se mogli selektirat jaki individualci. ono tipa, profesor da ti je i zivotni ucitelj u jednom, haha Smile ipak, poslije kuce, drugo mjesto gdje klinac najvise boravi je skola.
naravno, ovo gore napisano bi trebalo ukljucivati i totalnu rekonstrukciju samog sustava, silabusa, nastavnih planova, nacina poducavanja, ocjenjivanja, etc...dalo bi se sad tu pisat .dakle, utopija...

Nije utopija. Nekim zemljama, poput Finske, to je uspjelo. Guglajte Finland education reform. Jedan od opširnijih dokumenata koje sam našao je Finland: slow and steady reform for consistently high results.

U Finskoj imaju visoko kvalificirane, profesionalne, dobro plaćene učitelje/profesore: učiteljska karijera je jedna od najpoželjnijih karijera. Uz toliko kvalitetne učitelje, Finska si može priuštiti vrlo decentraliziran obrazovni sustav u kojem su nacionalni kurikulumi i okviri svedeni na nekoliko vrlo generalnih odrednica, a škole imaju autonomiju da kreiraju kurikulume kako žele. Svu evaluaciju učenika obavljaju učitelji i škole na lokalnoj razini; nema nikakvih državnih matura i sličnih vanjskih vrednovanja. Bottom line je: stvori kvalitetne učitelje i pouzdaj se u njih.

Kako je Finska došla do toga? Sigurno ne preko noći, jeftinom demagogijom političara i ad hoc reformama za skupljanje političkih bodova, kakve viđamo kod nas. Finska reforma obrazovanja trajala je otprilike 25 godina. Ključno je bilo da visoko kvalitetan sustav obrazovanja postane nacionalni cilj koji provode stručnjaci, a vlade su tu samo da osiguraju uvjete i sredstva za neometan tijek reformi.

Dakle, kvalitetan obrazovni sustav je moguć, no do njega se ne dolazi preko noći. Prvi korak je osvijestiti ga kao nešto bitno.



_________________
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
dodinho
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 09. 2011. (11:17:47)
Postovi: (4B)16
Sarma = la pohva - posuda
= 9 - 2

PostPostano: 17:50 sub, 15. 2. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

Znaci skandinavci kao i obicno. super. hvala na infu
Znaci skandinavci kao i obicno. super. hvala na infu


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
goranm
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12)
Postovi: (906)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
218 = 249 - 31

PostPostano: 22:47 uto, 6. 12. 2016    Naslov: Citirajte i odgovorite

Izasli su rezultati PISA testa iz 2015. Za Hrvatsku, nista novo, i dalje ispodprosjecni.

Hrvatska je postigla sljedece rezultate (prosjecna ocjena je u zagradi)
[table]Znanost (493) Matematika (490) Citanje (493)
475 464 487[/table]
U odnosu na proslo testiranje (2012) postignuto je -5, 0 i +5 bodova vise, redom. Pomaka nema, sto je ocekivano.

https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf
Izasli su rezultati PISA testa iz 2015. Za Hrvatsku, nista novo, i dalje ispodprosjecni.

Hrvatska je postigla sljedece rezultate (prosjecna ocjena je u zagradi)
Znanost (493)Matematika (490)Citanje (493)
475464487

U odnosu na proslo testiranje (2012) postignuto je -5, 0 i +5 bodova vise, redom. Pomaka nema, sto je ocekivano.

https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf



_________________
The Dude Abides
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
goranm
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12)
Postovi: (906)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
218 = 249 - 31

PostPostano: 0:43 pon, 12. 12. 2016    Naslov: Citirajte i odgovorite

[url=http://www.index.hr/vijesti/clanak/drzavni-tajnik-o-losim-rezultatima-u-statistiku-su-usla-i-djeca-s-posebnim-potrebama-te-nacionalne-manjine/937241.aspx]Državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Matko Glunčić kaze da su za lose rezultate krivi - autisticna djeca i Srbi.[/url]
:facepalm:
Državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Matko Glunčić kaze da su za lose rezultate krivi - autisticna djeca i Srbi.
O, kuku meni...



_________________
The Dude Abides
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 10:16 pon, 12. 12. 2016    Naslov: Citirajte i odgovorite

Rezultati ostaju isti, ali zato objašnjenja postaju sve bizarnija :roll:
Rezultati ostaju isti, ali zato objašnjenja postaju sve bizarnija Rolling Eyes



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Matematika (općenito) Vremenska zona: GMT + 01:00.
Idite na Prethodno  1, 2
Stranica 2 / 2.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan