Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
stuey Forumaš(ica)
Pridružen/a: 03. 11. 2006. (15:52:11) Postovi: (A2)16
Spol:
Lokacija: Rijeka, Zg
|
|
[Vrh] |
|
Gost
|
|
[Vrh] |
|
alen Forumaš(ica)
Pridružen/a: 14. 10. 2005. (23:25:58) Postovi: (221)16
|
Postano: 13:50 čet, 19. 4. 2007 Naslov: |
|
|
[latex]{\mathop{\rm Im}\nolimits} \left( {D_a } \right) = \left\{ {D_a \left( p \right):p \in P_n } \right\}[/latex]. Nek je [latex]p \in P_n[/latex], sada znamo da ga možemo zapisati kao [latex]p\left( x \right) = \sum\limits_{i = 0}^n {a_i x^i }[/latex]. Sada je [latex]D_a \left( {p\left( x \right)} \right) = \frac{{\sum\limits_{i = 0}^{n - 1} {a_i \left[ {\left( {x + a} \right)^i - x^i } \right]} + a_n \sum\limits_{j = 0}^{n - 1} {\left( \begin{array}{c}
n \\
j \\
\end{array} \right)a^{n - j} x^j } }}{a}[/latex]. Kako je kolega prije pokazao, konstante su baza za jezgru, a one su razapete sa [latex]\left\{ 1 \right\}[/latex], a to je i baza za jezgru. Gore vidimo da u slici nema polinoma stupnja [latex]n[/latex], a teorem o rangu i defektu kaže da je slika dimenzije [latex]n-1[/latex]. Kako je jedini potprostor u prostoru polinoma stupnja najviše [latex]n[/latex] bez polinoma stupnja [latex]n[/latex] zapravo prostor polinoma stupnja najviše [latex]n-1[/latex], dobivamo da je baza za sliku na primjer [latex]\left\{ {x,x^2 ,...,x^{n - 1} } \right\}[/latex]
. Nek je , sada znamo da ga možemo zapisati kao . Sada je . Kako je kolega prije pokazao, konstante su baza za jezgru, a one su razapete sa , a to je i baza za jezgru. Gore vidimo da u slici nema polinoma stupnja , a teorem o rangu i defektu kaže da je slika dimenzije . Kako je jedini potprostor u prostoru polinoma stupnja najviše bez polinoma stupnja zapravo prostor polinoma stupnja najviše , dobivamo da je baza za sliku na primjer
_________________ Između ostalog, mislim da bi kolegij mjera i integral trebao imati svoj podforum među kolegijima treće godine
|
|
[Vrh] |
|
matmih Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 12. 2006. (22:57:42) Postovi: (1A4)16
Spol:
Lokacija: {Zg, De , Ri}
|
|
[Vrh] |
|
crnka Forumaš(ica)
Pridružen/a: 30. 01. 2007. (20:03:59) Postovi: (31)16
|
Postano: 14:23 čet, 19. 4. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="erzsebet"]a ljudi, pa na faksu ste da naucite zakljuciti iz hrpe dokaza i teorije koje radimo na vjezbama kako se rjesavaju zadaci.
mislim, glupo je za ocekivati da ce se na vjezbama vjezbati ono sto bi moglo biti na kolokviju...
:roll:[/quote]
gle, mislim da je malo glupo da su do sad davali banalne kolokvije u kojima uopce ne moras razmisljat, nego samo rijesis onako kako smo radili na vjezbama... i sad odjednom neki bolesni zadaci...
ja se npr. nisam uopce udubljavala u gradivo jer sam pretpostavila da ce bit najosnovnije stvari ko i uvijek... a da sam se udubljavala i razmisljala o cijelom gradivu kako i zasto je nesto tako kako je, vjerojatno bi to znala rijesit...
ja mislim da ce se na ovom kolokviju izdvojit ljudi koji obicno uce puno vise nego sto je potrebno...
sorry ak sam nekog uvrijedila, al mislim da je tak :lol:
erzsebet (napisa): | a ljudi, pa na faksu ste da naucite zakljuciti iz hrpe dokaza i teorije koje radimo na vjezbama kako se rjesavaju zadaci.
mislim, glupo je za ocekivati da ce se na vjezbama vjezbati ono sto bi moglo biti na kolokviju...
|
gle, mislim da je malo glupo da su do sad davali banalne kolokvije u kojima uopce ne moras razmisljat, nego samo rijesis onako kako smo radili na vjezbama... i sad odjednom neki bolesni zadaci...
ja se npr. nisam uopce udubljavala u gradivo jer sam pretpostavila da ce bit najosnovnije stvari ko i uvijek... a da sam se udubljavala i razmisljala o cijelom gradivu kako i zasto je nesto tako kako je, vjerojatno bi to znala rijesit...
ja mislim da ce se na ovom kolokviju izdvojit ljudi koji obicno uce puno vise nego sto je potrebno...
sorry ak sam nekog uvrijedila, al mislim da je tak
|
|
[Vrh] |
|
5ra Forumaš(ica)
Pridružen/a: 13. 08. 2006. (21:34:08) Postovi: (D5)16
Spol:
|
Postano: 14:38 čet, 19. 4. 2007 Naslov: |
|
|
ma, kolokvij je bio takav kakav je, nama naravno ne paše s obzirom na odrađene vježbe i ostalo.
najgore od svega je kaj mi možemo sad tu ispisat i 20 stranica na forumu, ali kad njih to tak i tak ne zanima....niti će oni neš promjeniti, sljedeći kolokvij će opet biti kak oni žele, a ne kak mi kažemo i mislimo da je pravedno.
Kad kažem "oni" mislim na profesore i asistente iz LA2
ma, kolokvij je bio takav kakav je, nama naravno ne paše s obzirom na odrađene vježbe i ostalo.
najgore od svega je kaj mi možemo sad tu ispisat i 20 stranica na forumu, ali kad njih to tak i tak ne zanima....niti će oni neš promjeniti, sljedeći kolokvij će opet biti kak oni žele, a ne kak mi kažemo i mislimo da je pravedno.
Kad kažem "oni" mislim na profesore i asistente iz LA2
|
|
[Vrh] |
|
ma Forumaš(ica)
Pridružen/a: 27. 01. 2007. (12:06:50) Postovi: (347)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
paulay6 Forumaš(ica)
Pridružen/a: 15. 02. 2007. (11:08:25) Postovi: (7)16
|
Postano: 14:48 čet, 19. 4. 2007 Naslov: |
|
|
Ovaj kolokvij nije bio normalan, i jako me zanima koja je bila njegova poanta. Sto ih toliko zivciramo mi bolonjci da nam zele drasticno smanjiti kvotu, ili pak zele dokazati da smo glupi?! Svi ovi zadaci bi bili rjesivi da smo napravili par primjera od svakog na vjezbama. Zapravo bi bilo bas dobro da takve stvari radimo, samo neka dragi profesori zapamte da, za razliku od proslih studenata koji su imali pravo 500 puta izaci na ispit, mi imamo oko 1,5 sansu, kako uzmes.
happytux (ovaj smajlic def tu ne pripada, ali je bas fora)
Ovaj kolokvij nije bio normalan, i jako me zanima koja je bila njegova poanta. Sto ih toliko zivciramo mi bolonjci da nam zele drasticno smanjiti kvotu, ili pak zele dokazati da smo glupi?! Svi ovi zadaci bi bili rjesivi da smo napravili par primjera od svakog na vjezbama. Zapravo bi bilo bas dobro da takve stvari radimo, samo neka dragi profesori zapamte da, za razliku od proslih studenata koji su imali pravo 500 puta izaci na ispit, mi imamo oko 1,5 sansu, kako uzmes.
(ovaj smajlic def tu ne pripada, ali je bas fora)
|
|
[Vrh] |
|
marijap Forumaš(ica)
Pridružen/a: 21. 06. 2006. (19:04:40) Postovi: (209)16
Spol:
Lokacija: zg
|
Postano: 14:54 čet, 19. 4. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="crnka"][quote="erzsebet"]a ljudi, pa na faksu ste da naucite zakljuciti iz hrpe dokaza i teorije koje radimo na vjezbama kako se rjesavaju zadaci.
mislim, glupo je za ocekivati da ce se na vjezbama vjezbati ono sto bi moglo biti na kolokviju...
:roll:[/quote]
gle, mislim da je malo glupo da su do sad davali banalne kolokvije u kojima uopce ne moras razmisljat, nego samo rijesis onako kako smo radili na vjezbama... i sad odjednom neki bolesni zadaci...
ja se npr. nisam uopce udubljavala u gradivo jer sam pretpostavila da ce bit najosnovnije stvari ko i uvijek... [b]a da sam se udubljavala i razmisljala o cijelom gradivu kako i zasto je nesto tako kako je, vjerojatno bi to znala rijesit...
ja mislim da ce se na ovom kolokviju izdvojit ljudi koji obicno uce puno vise nego sto je potrebno...[/b]
sorry ak sam nekog uvrijedila, al mislim da je tak :lol:[/quote]
:shock: kaj bu u bolonji učenje s razumijevanjem izumiralo?!
crnka (napisa): | erzsebet (napisa): | a ljudi, pa na faksu ste da naucite zakljuciti iz hrpe dokaza i teorije koje radimo na vjezbama kako se rjesavaju zadaci.
mislim, glupo je za ocekivati da ce se na vjezbama vjezbati ono sto bi moglo biti na kolokviju...
|
gle, mislim da je malo glupo da su do sad davali banalne kolokvije u kojima uopce ne moras razmisljat, nego samo rijesis onako kako smo radili na vjezbama... i sad odjednom neki bolesni zadaci...
ja se npr. nisam uopce udubljavala u gradivo jer sam pretpostavila da ce bit najosnovnije stvari ko i uvijek... a da sam se udubljavala i razmisljala o cijelom gradivu kako i zasto je nesto tako kako je, vjerojatno bi to znala rijesit...
ja mislim da ce se na ovom kolokviju izdvojit ljudi koji obicno uce puno vise nego sto je potrebno...
sorry ak sam nekog uvrijedila, al mislim da je tak |
kaj bu u bolonji učenje s razumijevanjem izumiralo?!
Zadnja promjena: marijap; 14:56 čet, 19. 4. 2007; ukupno mijenjano 1 put.
|
|
[Vrh] |
|
bubble Forumaš(ica)
Pridružen/a: 14. 02. 2007. (00:21:29) Postovi: (8C)16
Spol:
|
Postano: 14:55 čet, 19. 4. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="mdoko"]O tome gdje stvar za sada ide najbolje pokazuje reakcija ljudi na ovome topicu, tj. cim se bolonjcima zadaju zadaci koji su predbolonjskim generacijama bili normalna pojava na pismenima i kolokvijima odmah nastane pobuna. Moje osobno misljenje je da je to zalosno :cry:.[/quote]
Ali mi se ne bunimo na zadatke vec na to sto nam nitko nije takve zadatke do sada zadavao iliti ucio nas kako na njih odgovoriti. Ne mozete ocekivati od nas da sami zakljucujemo na kolokviju kompleksnije stvari od onih koje smo trebali zakljucivati na satu. Ovdje smo da naucimo zakljucivati, a vi (mislim na sve predavace i zbog toga je malim slovom) ste tu da nas tome naucite.
Ako smijem usporediti ovo s Programiranjem: Ovo je isto kao da nas na vjezbama ucite "Hello programe", a na kolokviju od nas trazite da sortiramo nizove...
Dobro, nije bas tako, ali shvacate sto zelim reci... :D
mdoko (napisa): | O tome gdje stvar za sada ide najbolje pokazuje reakcija ljudi na ovome topicu, tj. cim se bolonjcima zadaju zadaci koji su predbolonjskim generacijama bili normalna pojava na pismenima i kolokvijima odmah nastane pobuna. Moje osobno misljenje je da je to zalosno . |
Ali mi se ne bunimo na zadatke vec na to sto nam nitko nije takve zadatke do sada zadavao iliti ucio nas kako na njih odgovoriti. Ne mozete ocekivati od nas da sami zakljucujemo na kolokviju kompleksnije stvari od onih koje smo trebali zakljucivati na satu. Ovdje smo da naucimo zakljucivati, a vi (mislim na sve predavace i zbog toga je malim slovom) ste tu da nas tome naucite.
Ako smijem usporediti ovo s Programiranjem: Ovo je isto kao da nas na vjezbama ucite "Hello programe", a na kolokviju od nas trazite da sortiramo nizove...
Dobro, nije bas tako, ali shvacate sto zelim reci...
|
|
[Vrh] |
|
nymeria Forumaš(ica)
Pridružen/a: 27. 10. 2006. (21:00:29) Postovi: (10)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
stuey Forumaš(ica)
Pridružen/a: 03. 11. 2006. (15:52:11) Postovi: (A2)16
Spol:
Lokacija: Rijeka, Zg
|
Postano: 14:59 čet, 19. 4. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="bubble"][quote="mdoko"]O tome gdje stvar za sada ide najbolje pokazuje reakcija ljudi na ovome topicu, tj. cim se bolonjcima zadaju zadaci koji su predbolonjskim generacijama bili normalna pojava na pismenima i kolokvijima odmah nastane pobuna. Moje osobno misljenje je da je to zalosno :cry:.[/quote]
Ali mi se ne bunimo na zadatke vec na to sto nam nitko nije takve zadatke do sada zadavao iliti ucio nas kako na njih odgovoriti. Ne mozete ocekivati od nas da sami zakljucujemo na kolokviju kompleksnije stvari od onih koje smo trebali zakljucivati na satu. Ovdje smo da naucimo zakljucivati, a vi (mislim na sve predavace i zbog toga je malim slovom) ste tu da nas tome naucite.
Ako smijem usporediti ovo s Programiranjem: Ovo je isto kao da nas na vjezbama ucite "Hello programe", a na kolokviju od nas trazite da sortiramo nizove...
Dobro, nije bas tako, ali shvacate sto zelim reci... :D[/quote]
potpisujem.
može sad branit asistente tko god hoće, ali je činjenica da ovakva tema netom nakon kolokvija još nije bila otvorena.
bubble (napisa): | mdoko (napisa): | O tome gdje stvar za sada ide najbolje pokazuje reakcija ljudi na ovome topicu, tj. cim se bolonjcima zadaju zadaci koji su predbolonjskim generacijama bili normalna pojava na pismenima i kolokvijima odmah nastane pobuna. Moje osobno misljenje je da je to zalosno . |
Ali mi se ne bunimo na zadatke vec na to sto nam nitko nije takve zadatke do sada zadavao iliti ucio nas kako na njih odgovoriti. Ne mozete ocekivati od nas da sami zakljucujemo na kolokviju kompleksnije stvari od onih koje smo trebali zakljucivati na satu. Ovdje smo da naucimo zakljucivati, a vi (mislim na sve predavace i zbog toga je malim slovom) ste tu da nas tome naucite.
Ako smijem usporediti ovo s Programiranjem: Ovo je isto kao da nas na vjezbama ucite "Hello programe", a na kolokviju od nas trazite da sortiramo nizove...
Dobro, nije bas tako, ali shvacate sto zelim reci... |
potpisujem.
može sad branit asistente tko god hoće, ali je činjenica da ovakva tema netom nakon kolokvija još nije bila otvorena.
|
|
[Vrh] |
|
ivanka Gost
|
|
[Vrh] |
|
erzsebet Forumaš(ica)
Pridružen/a: 04. 10. 2006. (18:04:17) Postovi: (20)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
mdoko Forumaš(ica)
Pridružen/a: 30. 11. 2002. (22:17:12) Postovi: (71A)16
Spol:
Lokacija: Heriot-Watt University, Edinburgh
|
|
[Vrh] |
|
mdoko Forumaš(ica)
Pridružen/a: 30. 11. 2002. (22:17:12) Postovi: (71A)16
Spol:
Lokacija: Heriot-Watt University, Edinburgh
|
|
[Vrh] |
|
paulay6 Forumaš(ica)
Pridružen/a: 15. 02. 2007. (11:08:25) Postovi: (7)16
|
Postano: 15:58 čet, 19. 4. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="mdoko"]
Meni je stvarno neshvatljivo kako studenti matematike mogu zahtjeveti da im na ispitima dolaze iskljucivo zadaci koje su vec vidjeli na vjezbama ili minimalne modifikacije istih.
Kao sto je vec receno (a upravo toga se bojim):
[quote="marijap"]
kaj bu u bolonji učenje s razumijevanjem izumiralo?!
[/quote][/quote]
Oni koji ne uce sa razumijevanjem ionako nece imati vise od 2, ako i do toga doguraju. Meni su ocjene oko trojke, a za svaki dio gradiva bi mogla drzati instrukcije jer ga fakat razumijem i znam.
Predbolonjci su se za ispit pripremali po vjezbama.
Mi se pripremamo po vjezbama.
U redu je da je tezina zadatka na vjezbama slicna tezini na kolokvijima. Nismo mi krivi, glupi ili lijeni sto po su nam po bolonji skratili gradivo. Ili ocete reci da je generacija od prije dvije godine bila na dobroj razini inteligencije, ali smo onda dosli mi cernobilci pa da zato razina znjanja na pmf-u otpada?!
Samo trazimo da razina na vjezbama i na kolokviju bude podjednaka, ne da nam se olaksa i da se ne ocekuje od nas vise od sablonskog rjesavanja.
mdoko (napisa): |
Meni je stvarno neshvatljivo kako studenti matematike mogu zahtjeveti da im na ispitima dolaze iskljucivo zadaci koje su vec vidjeli na vjezbama ili minimalne modifikacije istih.
Kao sto je vec receno (a upravo toga se bojim):
marijap (napisa): |
kaj bu u bolonji učenje s razumijevanjem izumiralo?!
|
|
Oni koji ne uce sa razumijevanjem ionako nece imati vise od 2, ako i do toga doguraju. Meni su ocjene oko trojke, a za svaki dio gradiva bi mogla drzati instrukcije jer ga fakat razumijem i znam.
Predbolonjci su se za ispit pripremali po vjezbama.
Mi se pripremamo po vjezbama.
U redu je da je tezina zadatka na vjezbama slicna tezini na kolokvijima. Nismo mi krivi, glupi ili lijeni sto po su nam po bolonji skratili gradivo. Ili ocete reci da je generacija od prije dvije godine bila na dobroj razini inteligencije, ali smo onda dosli mi cernobilci pa da zato razina znjanja na pmf-u otpada?!
Samo trazimo da razina na vjezbama i na kolokviju bude podjednaka, ne da nam se olaksa i da se ne ocekuje od nas vise od sablonskog rjesavanja.
|
|
[Vrh] |
|
stuey Forumaš(ica)
Pridružen/a: 03. 11. 2006. (15:52:11) Postovi: (A2)16
Spol:
Lokacija: Rijeka, Zg
|
|
[Vrh] |
|
sunny Forumaš(ica)
Pridružen/a: 21. 01. 2007. (01:06:34) Postovi: (153)16
|
Postano: 16:14 čet, 19. 4. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="mdoko"]
Do sada (citaj: prije bolonje) na vecini pismenih je bila praksa da na pismenom budu 2 zadatka kakva su radjena na vjezbama, 2 zadataka malo slozenija od onih koji su radjeni na vjezbama i jedan "zadatak za 5" tj. zadatak koji bi trazio neku dosjetku ili nesto slicno.
Meni je stvarno neshvatljivo kako studenti matematike mogu zahtjeveti da im na ispitima dolaze iskljucivo zadaci koje su vec vidjeli na vjezbama ili minimalne modifikacije istih. Tko zna rijesiti samo one zadatke koji se pojavljuju na vjezbama i nije u stanju snaci se kad vidi malo kompleksniji zadatak zasluzuje prolaz, ali ne zasluzuje ocjenu vecu od 2.
[/quote]
Sta se konacna ocjena ne formira na usmenom? Ne, sta je je, zadatci su bili teski (izuzev 4.)... nije bilo lagano... a sad tko je kriv tomu sto smo se mi bazirali na proslogodisnjim kolokvijima i nasim vjezbama (i predavanjima). Mislim... sta je je, nitko nam nije rekao sta mozemo ocekivati na kolokviju, ok valjda to ni nije nicija duznost. Ne znam, morat cu pitati one nebolonjce ipak su oni tu najpametniji.
Jos mi nije jasno sta je to pravilo o sastavljanju kolokvija pocelo tek sad vrijediti, mislim sta bi u 1.semestru i na ostalim kolegijima?
meni jos nesto nije jasno... kako sam ja uspjela u 2.zadatku zamijeniti bazu i dim od Ker i Im... i jos sam bila 100% sigurna da ako mi je ideja dobra da mora biti tako kako sam napisala... a jeste 100% sigurni da je tako kako ste vi napisali? da slucajno nije obrnuto? :) mislim meni bi pomoglo da je... :twisted:
P.S. takoder potpisujem Bubbleov post
mdoko (napisa): |
Do sada (citaj: prije bolonje) na vecini pismenih je bila praksa da na pismenom budu 2 zadatka kakva su radjena na vjezbama, 2 zadataka malo slozenija od onih koji su radjeni na vjezbama i jedan "zadatak za 5" tj. zadatak koji bi trazio neku dosjetku ili nesto slicno.
Meni je stvarno neshvatljivo kako studenti matematike mogu zahtjeveti da im na ispitima dolaze iskljucivo zadaci koje su vec vidjeli na vjezbama ili minimalne modifikacije istih. Tko zna rijesiti samo one zadatke koji se pojavljuju na vjezbama i nije u stanju snaci se kad vidi malo kompleksniji zadatak zasluzuje prolaz, ali ne zasluzuje ocjenu vecu od 2.
|
Sta se konacna ocjena ne formira na usmenom? Ne, sta je je, zadatci su bili teski (izuzev 4.)... nije bilo lagano... a sad tko je kriv tomu sto smo se mi bazirali na proslogodisnjim kolokvijima i nasim vjezbama (i predavanjima). Mislim... sta je je, nitko nam nije rekao sta mozemo ocekivati na kolokviju, ok valjda to ni nije nicija duznost. Ne znam, morat cu pitati one nebolonjce ipak su oni tu najpametniji.
Jos mi nije jasno sta je to pravilo o sastavljanju kolokvija pocelo tek sad vrijediti, mislim sta bi u 1.semestru i na ostalim kolegijima?
meni jos nesto nije jasno... kako sam ja uspjela u 2.zadatku zamijeniti bazu i dim od Ker i Im... i jos sam bila 100% sigurna da ako mi je ideja dobra da mora biti tako kako sam napisala... a jeste 100% sigurni da je tako kako ste vi napisali? da slucajno nije obrnuto? mislim meni bi pomoglo da je...
P.S. takoder potpisujem Bubbleov post
|
|
[Vrh] |
|
sunny Forumaš(ica)
Pridružen/a: 21. 01. 2007. (01:06:34) Postovi: (153)16
|
|
[Vrh] |
|
|