Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 10:07 pet, 24. 1. 2014 Naslov: |
|
|
[quote="fireball"]koje zvanje steknes nakon gimnazije?[/quote]
Pise ti na svjedodzbi. Ja sam stekao zvanje [i]prirodoslovno-matematicki tehnicar[/i] :)
[quote="fireball"]koncept gimnazije i je takav da nastavljas na studij, bacc.nesto.nesto.mozda_jos_nesto podrazumjeva da je osoba spremna za rad, u struci ja mislim... [/quote]
Koncept preddiplomskog takodjer moze biti takav da nastavljas. Za neke poslove studij od 180 ECTS-a nije dovoljan. Npr. za posao nastavnika u zemljama EU. Za druge poslove treba dr.sc., npr. za sveucilisne nastavnike. Nema to veze sa [posprdno]zemljom znanja[/posprdno], tako je svuda u svijetu.
fireball (napisa): | koje zvanje steknes nakon gimnazije? |
Pise ti na svjedodzbi. Ja sam stekao zvanje prirodoslovno-matematicki tehnicar
fireball (napisa): | koncept gimnazije i je takav da nastavljas na studij, bacc.nesto.nesto.mozda_jos_nesto podrazumjeva da je osoba spremna za rad, u struci ja mislim... |
Koncept preddiplomskog takodjer moze biti takav da nastavljas. Za neke poslove studij od 180 ECTS-a nije dovoljan. Npr. za posao nastavnika u zemljama EU. Za druge poslove treba dr.sc., npr. za sveucilisne nastavnike. Nema to veze sa [posprdno]zemljom znanja[/posprdno], tako je svuda u svijetu.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
Lafiel Forumaš(ica)
Pridružen/a: 26. 09. 2007. (09:56:59) Postovi: (153)16
Spol:
|
Postano: 11:25 pet, 24. 1. 2014 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Koncept preddiplomskog takodjer moze biti takav da nastavljas. Za neke poslove studij od 180 ECTS-a nije dovoljan. Npr. za posao nastavnika u zemljama EU. Za druge poslove treba dr.sc., npr. za sveucilisne nastavnike. Nema to veze sa [posprdno]zemljom znanja[/posprdno], tako je svuda u svijetu.[/quote]
Malo se sada odmičemo od teme, ali i dalje mi nije jasno zašto se toliko držiš te teorije da je preddiplomski nastavnički dobar ovakav kakav jest (što se trajanja/strukture tiče), iako se nakon završenog studija ne može ništa, osim sjesti i plakati. Bakalarska diploma trebala bi (kondicional, haha) omogućavati i zaposlenje ako dotični bakalar nema ambicija ili želja upisati diplomski studij, barem u teoriji. Kod nas to ni u teoriji nije moguće.
Čisto usporedbe radi:
[url=http://www.uni-muenchen.de/studium/studienangebot/studiengaenge/faecherkombi_lehramt/lehramt_gymnasium/index.html]LMU München[/url]: za završeni profesorski smjer za osnovnu školu treba imati položeno 213 ECTS-a + Staatsprüfung. Za gimnaziju ta je brojka nešto viša, 273 ECTS-a.
[url=http://studentpoint.univie.ac.at/vor-dem-studium/detailansicht/studium/190-406/?tx_univiestudentpoint_pi1%5Bbackpid%5D=96350&cHash=92b1f4713f77a08520d37596112ffe91]UniWien[/url]: nastavnički matematike jest integrirani preddiplomski+diplomski, titula koja se dobije jest Mag.rer.nat.
[url=http://www.uni-lj.si/mma/First%20cycle%20study%20programmes/2013071514463256/]Sveučilište u Ljubljani (.pdf)[/url]: edukacija matematike jest integrirani preddiplomski i diplomski u ukupnom iznosu 300 ECTS-a
Bila bih potražila i na talijanskom, ali ne znam ga dovoljno dobro da čačkam po njihovim studijskim programima. :) Uglavnom, želim reći da većina zemalja koja ima koliko-toliko sličan način studija našem [size=9](a kojima ~naginjemo~; Sarajevo ima trogodišnji nastavnički isto kao i mi, Beograd ima 4+1 s tim da je nastavnički isključivo Mat+Inf)[/size] ima UPOTREBLJIV nastavnički smjer. Meni ni iz džepa ni u džep, ali žao mi je da imamo studij koji ljudi upisuju jer misle da s njime nešto mogu (odnosno gotovo pa sam sigurna da nisu svjesni činjenice da MORAJU nakon njega na diplomski), a onda ih na kraju toliko otpadne čisto zato što na diplomskom nema mjesta. Bačene 3+ godine u vjetar. :(
krcko (napisa): | Koncept preddiplomskog takodjer moze biti takav da nastavljas. Za neke poslove studij od 180 ECTS-a nije dovoljan. Npr. za posao nastavnika u zemljama EU. Za druge poslove treba dr.sc., npr. za sveucilisne nastavnike. Nema to veze sa [posprdno]zemljom znanja[/posprdno], tako je svuda u svijetu. |
Malo se sada odmičemo od teme, ali i dalje mi nije jasno zašto se toliko držiš te teorije da je preddiplomski nastavnički dobar ovakav kakav jest (što se trajanja/strukture tiče), iako se nakon završenog studija ne može ništa, osim sjesti i plakati. Bakalarska diploma trebala bi (kondicional, haha) omogućavati i zaposlenje ako dotični bakalar nema ambicija ili želja upisati diplomski studij, barem u teoriji. Kod nas to ni u teoriji nije moguće.
Čisto usporedbe radi:
LMU München: za završeni profesorski smjer za osnovnu školu treba imati položeno 213 ECTS-a + Staatsprüfung. Za gimnaziju ta je brojka nešto viša, 273 ECTS-a.
UniWien: nastavnički matematike jest integrirani preddiplomski+diplomski, titula koja se dobije jest Mag.rer.nat.
Sveučilište u Ljubljani (.pdf): edukacija matematike jest integrirani preddiplomski i diplomski u ukupnom iznosu 300 ECTS-a
Bila bih potražila i na talijanskom, ali ne znam ga dovoljno dobro da čačkam po njihovim studijskim programima. Uglavnom, želim reći da većina zemalja koja ima koliko-toliko sličan način studija našem (a kojima ~naginjemo~; Sarajevo ima trogodišnji nastavnički isto kao i mi, Beograd ima 4+1 s tim da je nastavnički isključivo Mat+Inf) ima UPOTREBLJIV nastavnički smjer. Meni ni iz džepa ni u džep, ali žao mi je da imamo studij koji ljudi upisuju jer misle da s njime nešto mogu (odnosno gotovo pa sam sigurna da nisu svjesni činjenice da MORAJU nakon njega na diplomski), a onda ih na kraju toliko otpadne čisto zato što na diplomskom nema mjesta. Bačene 3+ godine u vjetar.
_________________ Weit von hier fällt Gold von den Sternen
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
Lafiel Forumaš(ica)
Pridružen/a: 26. 09. 2007. (09:56:59) Postovi: (153)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
RonnieColeman Forumaš(ica)
Pridružen/a: 26. 04. 2006. (10:35:00) Postovi: (20B)16
Spol:
Lokacija: |R^3
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
Postano: 16:32 pet, 24. 1. 2014 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Nema to veze sa [posprdno]zemljom znanja[/posprdno], tako je svuda u svijetu.[/quote]
pa nebi bas rekao da je vani tako 'nedefinirano' kao kod nas. ako se ne varam vani se dosta dobro zna sto koji papir 'osigurava' za radno mjesto. kod nas za isto radno mjesto trebaju, po zakonu, razliciti uvjeti bit zadovoljeni na dvije institucije (jedna drzavna druga nedrzavna), e.g. u privatnoj srednjoj skoli nemoze radit bacc.edu.math a u javnoj moze i da bas tako pise u zakonu koji je drzava donjela ([b]primjer je plod maste autora ovog posta[/b] i svaka slucajnost sa stvarnim svjetom je slucajna i nemamjerna).
zakljucak: ili se mi moramo kao institucija prilagodit zakonima trzista (skolovati odreden broj kadra koji se moze u struci zaposlit na trzistu rada [size=7](ako treba primjera navedem ih)[/size] i/ili je potreban na istom) ili se trziste rada treba prilagodit trenutnoj situaciji koja je na socijalnoj/politickoj/radnotrzisnoj [size=7](zanimljiva konstrukcija rijeci... valjda ima smisla)[/size] sceni [size=7](how about no!)[/size].
p.s. svidaju mi se tvoji tagovi :D
[quote="krcko"]IMHO integrirani studij je losije rjesenje od 3+2, manje fleksibilno. Na integriranom isto mozes provest 3 ili vise godina i odustati. Onda si ih stvarno bacio u vjetar. S preddiplomskim bar imas BSc titulu nakon polozenih 180 ECTS-a. I teoretsku mogucnost za promjenu struke ako se u matematici nisi nasao. [/quote]
a) naglasak na rijec [b]teoretsku[/b]. postavljaju se pitanja: zasto ne i prakticnu? ko je za to kriv? sto treba promjenit da bi do toga doslo?
b) integrirani studij ima svojih mana kao i 3+2 u svakom slucaju. IMHO integrirani studij za prve 3 god bi trebao biti, ali sa velikom paletom izbornih kolegija (nekad su bile [karikirano]liste i liste[/karikirano], sada je izbor... ne bas neki) kako bi se vec tada pocela radit neka preraspodjela za sam upis na +2 dio koji je ajmo rec 'strucniji' (bajdvej, IMHO inz smjer ocajno jako puno treba neku geometriju pod obaveznim kolegijima) i na tom djelu treba jos veci izbor 'strucnijih' izbornih kolegija. kako to realizirati, e to neznam
i da, naravno, za tocku b) trebalo organizirat tako da ljudi i nakon prvog dijela studiranja budu spremni za trziste za slucaj da se ne zele 'ustrucnjavati'
krcko (napisa): | Nema to veze sa [posprdno]zemljom znanja[/posprdno], tako je svuda u svijetu. |
pa nebi bas rekao da je vani tako 'nedefinirano' kao kod nas. ako se ne varam vani se dosta dobro zna sto koji papir 'osigurava' za radno mjesto. kod nas za isto radno mjesto trebaju, po zakonu, razliciti uvjeti bit zadovoljeni na dvije institucije (jedna drzavna druga nedrzavna), e.g. u privatnoj srednjoj skoli nemoze radit bacc.edu.math a u javnoj moze i da bas tako pise u zakonu koji je drzava donjela (primjer je plod maste autora ovog posta i svaka slucajnost sa stvarnim svjetom je slucajna i nemamjerna).
zakljucak: ili se mi moramo kao institucija prilagodit zakonima trzista (skolovati odreden broj kadra koji se moze u struci zaposlit na trzistu rada (ako treba primjera navedem ih) i/ili je potreban na istom) ili se trziste rada treba prilagodit trenutnoj situaciji koja je na socijalnoj/politickoj/radnotrzisnoj (zanimljiva konstrukcija rijeci... valjda ima smisla) sceni (how about no!).
p.s. svidaju mi se tvoji tagovi
krcko (napisa): | IMHO integrirani studij je losije rjesenje od 3+2, manje fleksibilno. Na integriranom isto mozes provest 3 ili vise godina i odustati. Onda si ih stvarno bacio u vjetar. S preddiplomskim bar imas BSc titulu nakon polozenih 180 ECTS-a. I teoretsku mogucnost za promjenu struke ako se u matematici nisi nasao. |
a) naglasak na rijec teoretsku. postavljaju se pitanja: zasto ne i prakticnu? ko je za to kriv? sto treba promjenit da bi do toga doslo?
b) integrirani studij ima svojih mana kao i 3+2 u svakom slucaju. IMHO integrirani studij za prve 3 god bi trebao biti, ali sa velikom paletom izbornih kolegija (nekad su bile [karikirano]liste i liste[/karikirano], sada je izbor... ne bas neki) kako bi se vec tada pocela radit neka preraspodjela za sam upis na +2 dio koji je ajmo rec 'strucniji' (bajdvej, IMHO inz smjer ocajno jako puno treba neku geometriju pod obaveznim kolegijima) i na tom djelu treba jos veci izbor 'strucnijih' izbornih kolegija. kako to realizirati, e to neznam
i da, naravno, za tocku b) trebalo organizirat tako da ljudi i nakon prvog dijela studiranja budu spremni za trziste za slucaj da se ne zele 'ustrucnjavati'
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 22:00 pet, 24. 1. 2014 Naslov: |
|
|
[quote="Lafiel"]Misliš promjenu faksa? Što bi uopće mogao upisati s bakalarskom diplomom nastavnika matematike a da nije matematika? (ovo nije napad, fakat me zanima :D )[/quote]
Fiziku, FER, ekonomiju, mozda kemiju... Ugl one studije koje mi sa zavrsenim njihovim preddiplomskim pustimo na nase diplomske. Elem, fizika je 5+0, ekonomija 4+1, na FER-u koliko znam ne zeli nase prvostupnike :( Fireball: oni su krivi.
[quote="Lafiel"][quote]Ako hoces napisat cu ti kako ja mislim da bi bilo bolje :)[/quote]
Pa ajde zanima me, ti vjerojatno imaš i realniji stav od mene koja to vidi samo iz studentske perspektive. :patkica:[/quote]
Iz moje perspektive :rakun: bio bi nam dovoljan [b]jedan[/b] preddiplomski s vise izbornosti. Slozis module racunarstvo, fizika, kemija, biologija, PEPSI, ekstra matematika, you name it. Ako polozis racunarstvo mozes na FER-ov diplomski. S prirodoslovnim modulima na odgovarajuci PMF-ov diplomski. Za nastavnicke diplomske treba ti PEPSI modul. Ekstra matematika je za DTM. Itd. itd.
Core naseg preddiplomskog je LA 1,2 i MA 1-4 (kako god se zvalo sada). To i jos poneki uvodni kolegij tipa Vjerojatnost ili Numericka trebali bi biti obavezni kolegiji, a sve ostalo izborni.
Eto. Ako vam se ne svidja najte se zivcirati. Sanse da se to ostvari su manje od [latex]\varepsilon[/latex], [latex]\forall\varepsilon>0[/latex]. :silly:
Lafiel (napisa): | Misliš promjenu faksa? Što bi uopće mogao upisati s bakalarskom diplomom nastavnika matematike a da nije matematika? (ovo nije napad, fakat me zanima ) |
Fiziku, FER, ekonomiju, mozda kemiju... Ugl one studije koje mi sa zavrsenim njihovim preddiplomskim pustimo na nase diplomske. Elem, fizika je 5+0, ekonomija 4+1, na FER-u koliko znam ne zeli nase prvostupnike Fireball: oni su krivi.
Lafiel (napisa): | Citat: | Ako hoces napisat cu ti kako ja mislim da bi bilo bolje |
Pa ajde zanima me, ti vjerojatno imaš i realniji stav od mene koja to vidi samo iz studentske perspektive. |
Iz moje perspektive bio bi nam dovoljan jedan preddiplomski s vise izbornosti. Slozis module racunarstvo, fizika, kemija, biologija, PEPSI, ekstra matematika, you name it. Ako polozis racunarstvo mozes na FER-ov diplomski. S prirodoslovnim modulima na odgovarajuci PMF-ov diplomski. Za nastavnicke diplomske treba ti PEPSI modul. Ekstra matematika je za DTM. Itd. itd.
Core naseg preddiplomskog je LA 1,2 i MA 1-4 (kako god se zvalo sada). To i jos poneki uvodni kolegij tipa Vjerojatnost ili Numericka trebali bi biti obavezni kolegiji, a sve ostalo izborni.
Eto. Ako vam se ne svidja najte se zivcirati. Sanse da se to ostvari su manje od , .
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
Postano: 12:20 sub, 25. 1. 2014 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]
Fiziku, FER, ekonomiju, mozda kemiju... Ugl one studije koje mi sa zavrsenim njihovim preddiplomskim pustimo na nase diplomske. Elem, fizika je 5+0, ekonomija 4+1, na FER-u koliko znam ne zeli nase prvostupnike :( Fireball: oni su krivi.[/quote]
a kako je to moguce ispraviti? jer nema smisla da imamo balkanju ako je mobilnost iskljucena, ipak je to centralna pretpostavka balkanje, ne?
hence, nesto je trulo u sustavu balkanjskom
[quote="krcko"]
Iz moje perspektive :rakun: bio bi nam dovoljan [b]jedan[/b] preddiplomski s vise izbornosti. Slozis module racunarstvo, fizika, kemija, biologija, PEPSI, ekstra matematika, you name it. Ako polozis racunarstvo mozes na FER-ov diplomski. S prirodoslovnim modulima na odgovarajuci PMF-ov diplomski. Za nastavnicke diplomske treba ti PEPSI modul. Ekstra matematika je za DTM. Itd. itd.
Core naseg preddiplomskog je LA 1,2 i MA 1-4 (kako god se zvalo sada). To i jos poneki uvodni kolegij tipa Vjerojatnost ili Numericka trebali bi biti obavezni kolegiji, a sve ostalo izborni.
Eto. Ako vam se ne svidja najte se zivcirati. Sanse da se to ostvari su manje od [latex]\varepsilon[/latex], [latex]\forall\varepsilon>0[/latex]. :silly:[/quote]
pitanje, zasto vise nije tako? koje je ili sto je odgovorno za takvo stanje? sto se cini po tom pitanju? kako i tko ista moze uciniti po tom pitanju?
IMHO, zalosno je da jedno zg veleuciliste ima [b]puno[/b] siri popis izbornih kolegija [size=7](koji bar po naslovu i opisu izgledaju jako dobri, necu ulazit u izvedbu)[/size] za racunarstvo nego mi, a onda se nama posto nemamo izbora jos ne dopusta da idemo na druge institucije slusat kolegije (cija god da je krivnja, u to necu ulazit je li do nas ili do tih drugih + sto je kod nas situacija kakva jes kadrom)
krcko (napisa): |
Fiziku, FER, ekonomiju, mozda kemiju... Ugl one studije koje mi sa zavrsenim njihovim preddiplomskim pustimo na nase diplomske. Elem, fizika je 5+0, ekonomija 4+1, na FER-u koliko znam ne zeli nase prvostupnike Fireball: oni su krivi. |
a kako je to moguce ispraviti? jer nema smisla da imamo balkanju ako je mobilnost iskljucena, ipak je to centralna pretpostavka balkanje, ne?
hence, nesto je trulo u sustavu balkanjskom
krcko (napisa): |
Iz moje perspektive bio bi nam dovoljan jedan preddiplomski s vise izbornosti. Slozis module racunarstvo, fizika, kemija, biologija, PEPSI, ekstra matematika, you name it. Ako polozis racunarstvo mozes na FER-ov diplomski. S prirodoslovnim modulima na odgovarajuci PMF-ov diplomski. Za nastavnicke diplomske treba ti PEPSI modul. Ekstra matematika je za DTM. Itd. itd.
Core naseg preddiplomskog je LA 1,2 i MA 1-4 (kako god se zvalo sada). To i jos poneki uvodni kolegij tipa Vjerojatnost ili Numericka trebali bi biti obavezni kolegiji, a sve ostalo izborni.
Eto. Ako vam se ne svidja najte se zivcirati. Sanse da se to ostvari su manje od , . |
pitanje, zasto vise nije tako? koje je ili sto je odgovorno za takvo stanje? sto se cini po tom pitanju? kako i tko ista moze uciniti po tom pitanju?
IMHO, zalosno je da jedno zg veleuciliste ima puno siri popis izbornih kolegija (koji bar po naslovu i opisu izgledaju jako dobri, necu ulazit u izvedbu) za racunarstvo nego mi, a onda se nama posto nemamo izbora jos ne dopusta da idemo na druge institucije slusat kolegije (cija god da je krivnja, u to necu ulazit je li do nas ili do tih drugih + sto je kod nas situacija kakva jes kadrom)
|
|
[Vrh] |
|
|