Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3562)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 3:53 čet, 11. 3. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="goranm"][quote]Trebamo li onda očekivati da će nas šef na poslu voditi za rukicu?[/quote]
Nema li više manje svaka ozbiljna firma neku formu pripravničkog staža, što je defakto vođenje za rukicu? Nego, ne vidim točno što želiš reći. Znači li, po analogiji sa prethodnim citatom, da se od fakulteta ne bi smjelo niti najmanje očekivati da pomogne pri tranziciji iz srednje škole jer bi sa završetkom srednje škole svi po automatizmu trebali znati kako se studira?[/quote]
Tijekom pripravnickog staza te uce poslu, a ne tome da uopce dolazis na posao i da radis sto ti se kaze.
[quote="goranm"][quote="vsego"]Do kada ih vodati za rukicu? Taj dio odgoja su trebali obaviti mamice, tatice, skole,... a ne fakulteti. Ovako samo krpamo tudje propuste, a sam sustav ostaje shupalj.[/quote]
Ne kužim, to što prisiljavate studente da dolaze na predavanja i pišu bliceve, pišu zadaće i izlaze na kolokvije smatrate odgojnom mjerom?[/quote]
Ne "mi". Ja ovdje pisem u svoje ime.
Da, kad nekog prisiljavam da redovito obavlja obaveze koje bi morao obavljati bez prisile, to je vrsta odgoja, zamjena za radne navike i kulturu.
Ponavljam: to sto "većina 18godišnjaka jesu balavi" ne bi trebao biti problem fakulteta, nego drustva i sustava u predfakultetskoj fazi.
Otisli smo u off-topic, pa mislim da necu vise o ovome, osim ako bas uleti nesto jako originalno...
goranm (napisa): | Citat: | Trebamo li onda očekivati da će nas šef na poslu voditi za rukicu? |
Nema li više manje svaka ozbiljna firma neku formu pripravničkog staža, što je defakto vođenje za rukicu? Nego, ne vidim točno što želiš reći. Znači li, po analogiji sa prethodnim citatom, da se od fakulteta ne bi smjelo niti najmanje očekivati da pomogne pri tranziciji iz srednje škole jer bi sa završetkom srednje škole svi po automatizmu trebali znati kako se studira? |
Tijekom pripravnickog staza te uce poslu, a ne tome da uopce dolazis na posao i da radis sto ti se kaze.
goranm (napisa): | vsego (napisa): | Do kada ih vodati za rukicu? Taj dio odgoja su trebali obaviti mamice, tatice, skole,... a ne fakulteti. Ovako samo krpamo tudje propuste, a sam sustav ostaje shupalj. |
Ne kužim, to što prisiljavate studente da dolaze na predavanja i pišu bliceve, pišu zadaće i izlaze na kolokvije smatrate odgojnom mjerom? |
Ne "mi". Ja ovdje pisem u svoje ime.
Da, kad nekog prisiljavam da redovito obavlja obaveze koje bi morao obavljati bez prisile, to je vrsta odgoja, zamjena za radne navike i kulturu.
Ponavljam: to sto "većina 18godišnjaka jesu balavi" ne bi trebao biti problem fakulteta, nego drustva i sustava u predfakultetskoj fazi.
Otisli smo u off-topic, pa mislim da necu vise o ovome, osim ako bas uleti nesto jako originalno...
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju. 
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 10:13 čet, 11. 3. 2010 Naslov: |
|
|
Meni se cini da je ignoriranje (ne)dolazaka studenata na nastavu prilican propust nastavnika i krajnje neodgovoran stav prema vlastitom radu i obavezama. Ne slazem se da je ono sto smo imali u doba dok sam ja studirao normalna situacija. Prije nismo imali problema s mjestima u predavaonicama, a kvote su bile vece. Desavalo se da nastavnik na prvom satu, kad bi dosao prevelik broj studenata za kapacitet predavaonice, [b]sugerira[/b] studentima nedolazak ("danas vas je puno, ali za mjesec dana imat cete gdje sjediti").
Meni se cini da je ignoriranje (ne)dolazaka studenata na nastavu prilican propust nastavnika i krajnje neodgovoran stav prema vlastitom radu i obavezama. Ne slazem se da je ono sto smo imali u doba dok sam ja studirao normalna situacija. Prije nismo imali problema s mjestima u predavaonicama, a kvote su bile vece. Desavalo se da nastavnik na prvom satu, kad bi dosao prevelik broj studenata za kapacitet predavaonice, sugerira studentima nedolazak ("danas vas je puno, ali za mjesec dana imat cete gdje sjediti").
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
behemont Forumaš(ica)

Pridružen/a: 12. 02. 2008. (21:21:19) Postovi: (124)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
nameless Forumaš(ica)


Pridružen/a: 29. 09. 2007. (13:59:36) Postovi: (58)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
behemont Forumaš(ica)

Pridružen/a: 12. 02. 2008. (21:21:19) Postovi: (124)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
Tvrtko Forumaš(ica)

Pridružen/a: 21. 10. 2006. (12:12:34) Postovi: (10A)16
Lokacija: CCP 4345 / PMF-MO 225
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3562)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 9:17 pet, 12. 3. 2010 Naslov: |
|
|
Tko ne zeli pratiti, nece pratiti niti ako ga natjeramo da sjedi na nastavi. Eventualno ce ometati nastavu, sto se lako rijesi, ali to rjesavanje nepotrebno trosi vrijeme i koncentraciju slusaca.
Krcko, ti bi morao prihvatiti da prolaznost nije iskljucivo odgovornost nastavnika. Na nama je da se potrudimo sto kvalitetnije (cit. sto razumljivije, zanimljivije, potpunije,...) ispredavati gradivo, a ne da prisiljavamo na ucenje one koji to nece. U konacnosti, gdje pise da svatko mora diplomirati?
Moje vjezbe iz Prog 1 ove godine bile su pune. Cijela 001, u par navrata nije bilo dovoljno stolaca. Bez ikakve prisile! Razumno je pretpostaviti da nisu dosli svi iz moje grupe... i gdje sam ja trebao potrpati jos ljudi da sam ih prisiljavao da svi dodju? I zato mislim da nije ok da mi predbacujes da "je ignoriranje (ne)dolazaka studenata na nastavu prilican propust nastavnika i krajnje neodgovoran stav prema vlastitom radu i obavezama".
Ili, recimo, vjezbe iz RP1&2(prof)... studenti uce na racunalima. Ako mi na racunalu sjedi vise od jedne osobe (a prosjek je barem dvije osobe po racunalu), sto ce oni nauciti? Sjediti sa strane i gledati kako susjed klika po Excelu, Mathematici, PowerPointu,...? Ma daj, to je tracenje vremena. Neka prvo Fakultet osigura uvjete za rad (dva studenta po racunalu ili 70+ njih u predavaonici na vjezbama [b]nisu[/b] uvjeti za rad), pa onda uopce ima smisla raspravljati o obaveznosti dolazaka na nastavu.
I, neovisno o kapacitetima, smatram da je upravo obratno od ovoga sto si ti napisao: ako netko mora studente prisiljavati da mu dolaze, umjesto da oni dolaze svojevoljno jer smatraju da ce im to pomoci u ucenju, znaci da taj netko ne radi dobro i [b]to[/b] je onda "prilican propust nastavnika i krajnje neodgovoran stav prema vlastitom radu i obavezama".
Jasno, ne treba generalizirati. Pokoje godine studentima ne pase raspored ili nesto, pa zbrisu u drugu grupu ili nesto. Semestar-dva lose posjecenosti nije indikator da netko lose radi. Cak i stalna losa posjecenost moze imati realne razloge zbog kojih nije "kriv" niti predavac niti studenti.
Tko ne zeli pratiti, nece pratiti niti ako ga natjeramo da sjedi na nastavi. Eventualno ce ometati nastavu, sto se lako rijesi, ali to rjesavanje nepotrebno trosi vrijeme i koncentraciju slusaca.
Krcko, ti bi morao prihvatiti da prolaznost nije iskljucivo odgovornost nastavnika. Na nama je da se potrudimo sto kvalitetnije (cit. sto razumljivije, zanimljivije, potpunije,...) ispredavati gradivo, a ne da prisiljavamo na ucenje one koji to nece. U konacnosti, gdje pise da svatko mora diplomirati?
Moje vjezbe iz Prog 1 ove godine bile su pune. Cijela 001, u par navrata nije bilo dovoljno stolaca. Bez ikakve prisile! Razumno je pretpostaviti da nisu dosli svi iz moje grupe... i gdje sam ja trebao potrpati jos ljudi da sam ih prisiljavao da svi dodju? I zato mislim da nije ok da mi predbacujes da "je ignoriranje (ne)dolazaka studenata na nastavu prilican propust nastavnika i krajnje neodgovoran stav prema vlastitom radu i obavezama".
Ili, recimo, vjezbe iz RP1&2(prof)... studenti uce na racunalima. Ako mi na racunalu sjedi vise od jedne osobe (a prosjek je barem dvije osobe po racunalu), sto ce oni nauciti? Sjediti sa strane i gledati kako susjed klika po Excelu, Mathematici, PowerPointu,...? Ma daj, to je tracenje vremena. Neka prvo Fakultet osigura uvjete za rad (dva studenta po racunalu ili 70+ njih u predavaonici na vjezbama nisu uvjeti za rad), pa onda uopce ima smisla raspravljati o obaveznosti dolazaka na nastavu.
I, neovisno o kapacitetima, smatram da je upravo obratno od ovoga sto si ti napisao: ako netko mora studente prisiljavati da mu dolaze, umjesto da oni dolaze svojevoljno jer smatraju da ce im to pomoci u ucenju, znaci da taj netko ne radi dobro i to je onda "prilican propust nastavnika i krajnje neodgovoran stav prema vlastitom radu i obavezama".
Jasno, ne treba generalizirati. Pokoje godine studentima ne pase raspored ili nesto, pa zbrisu u drugu grupu ili nesto. Semestar-dva lose posjecenosti nije indikator da netko lose radi. Cak i stalna losa posjecenost moze imati realne razloge zbog kojih nije "kriv" niti predavac niti studenti.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju. 
|
|
[Vrh] |
|
Hulk Forumaš(ica)

Pridružen/a: 28. 03. 2008. (22:35:25) Postovi: (4F)16
|
Postano: 9:18 pet, 12. 3. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="goranm"]
Nema li više manje svaka ozbiljna firma neku formu pripravničkog staža, što je defakto vođenje za rukicu? Nego, ne vidim točno što želiš reći. Znači li, po analogiji sa prethodnim citatom, da se od fakulteta ne bi smjelo niti najmanje očekivati da pomogne pri tranziciji iz srednje škole jer bi sa završetkom srednje škole svi po automatizmu trebali znati kako se studira?[/quote]
OK, barem je netko priznao da je Bologna vrsta srednje škole samo s dodatnim elementom da ima nekoliko puta više studenata u predavaonici i da samim time ja na neke kolegije uopće nisam dolazio zbog neverojatnih stvari kao da moram sjediti na stepenicama (pa sam ih svejedno položio jer postoji na netu solidna skripta iz nekih, što je rijetkost jer se očito želi spriječiti studente u samostalnom učenju).
Inače kod tih bliceva i sl. Ne mogu se ne složiti s vsegom da je to krivi razlog za učenje. Dakle, ako se mora prisiljavati studente da uče na taj način, riječ je uistinu o "balavcima" i potrebno je sniziti kvote za upis, a ne prilagođavati se tome da netko uči zbog blica.
Zapravo, kada malo bolje razmislim, snižavanje kvota za upis je odlična ideja i mogla bi riješiti dobar dio problema oko toga da se fakultet pretvori u srednju školu.
goranm (napisa): |
Nema li više manje svaka ozbiljna firma neku formu pripravničkog staža, što je defakto vođenje za rukicu? Nego, ne vidim točno što želiš reći. Znači li, po analogiji sa prethodnim citatom, da se od fakulteta ne bi smjelo niti najmanje očekivati da pomogne pri tranziciji iz srednje škole jer bi sa završetkom srednje škole svi po automatizmu trebali znati kako se studira? |
OK, barem je netko priznao da je Bologna vrsta srednje škole samo s dodatnim elementom da ima nekoliko puta više studenata u predavaonici i da samim time ja na neke kolegije uopće nisam dolazio zbog neverojatnih stvari kao da moram sjediti na stepenicama (pa sam ih svejedno položio jer postoji na netu solidna skripta iz nekih, što je rijetkost jer se očito želi spriječiti studente u samostalnom učenju).
Inače kod tih bliceva i sl. Ne mogu se ne složiti s vsegom da je to krivi razlog za učenje. Dakle, ako se mora prisiljavati studente da uče na taj način, riječ je uistinu o "balavcima" i potrebno je sniziti kvote za upis, a ne prilagođavati se tome da netko uči zbog blica.
Zapravo, kada malo bolje razmislim, snižavanje kvota za upis je odlična ideja i mogla bi riješiti dobar dio problema oko toga da se fakultet pretvori u srednju školu.
_________________ If I had a nickel for every time I've written "for (i = 0; i < N; i++)" in C I'd be a millionaire.
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3562)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 11:49 pet, 12. 3. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Nije mi bila namjera ista ti predbacivati.[/quote]
Ok, thanx. Osjetio sam se prozvan jer cvrsto zagovaram da nastava ne smije biti obavezna, nego treba privuci studente da dobrovoljno dolaze.
[quote="krcko"]Drugo, ja [b]ne[/b] zagovaram obavezne dolaske za sve.[/quote]
Sad se ja ispricavam, jer sam tu dobio skroz drugaciji dojam.
[quote="krcko"]Samo mi se cini da nesto ozbiljno ne stima ako znatan postotak studenata izostaje i da bi ih nastavnik trebao nekako motivirati.[/quote]
Tu se slazemo. :ok:
[quote="krcko"]Osim zadanih metoda (kolokviji + ukidanje rokova), blicevi mi se trenutacno cine najbolji nacin za to postici (uz okolnosti koje imamo na matematickim kolegijima 1. i 2. godine).[/quote]
Meni se i dalje cini bolje uciniti predavanja takvima da studenti osjecaju da od njih imaju koristi, pa da zato dolaze.
krcko (napisa): | Nije mi bila namjera ista ti predbacivati. |
Ok, thanx. Osjetio sam se prozvan jer cvrsto zagovaram da nastava ne smije biti obavezna, nego treba privuci studente da dobrovoljno dolaze.
krcko (napisa): | Drugo, ja ne zagovaram obavezne dolaske za sve. |
Sad se ja ispricavam, jer sam tu dobio skroz drugaciji dojam.
krcko (napisa): | Samo mi se cini da nesto ozbiljno ne stima ako znatan postotak studenata izostaje i da bi ih nastavnik trebao nekako motivirati. |
Tu se slazemo.
krcko (napisa): | Osim zadanih metoda (kolokviji + ukidanje rokova), blicevi mi se trenutacno cine najbolji nacin za to postici (uz okolnosti koje imamo na matematickim kolegijima 1. i 2. godine). |
Meni se i dalje cini bolje uciniti predavanja takvima da studenti osjecaju da od njih imaju koristi, pa da zato dolaze.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju. 
|
|
[Vrh] |
|
behemont Forumaš(ica)

Pridružen/a: 12. 02. 2008. (21:21:19) Postovi: (124)16
Spol: 
|
Postano: 12:49 pet, 12. 3. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Propustas ocitu cinjenicu da 90% studenata nisu bivsi natjecatelji.[/quote]
Pa ustvari sam govorio o ostalih 10%, a i ciljao sam na nesto sto i tvrtko kaze:
[quote="Tvrtko"]Za one "odgovorne" bi mozda trebalo osmisliti nesto.[/quote]
[quote="Tvrtko"] Problem je u tome sto nisu svi odgovorni pa redovito prate sto se zbiva na nastavi, neki zakljuce da je predmet lagan pa ga slabo prate, a onda se iznenade koliko je kolegij napredovao i da im rezultati nisu tako izvrsni kao sto misle da bi trebali biti. (Znam vise primjera.)
[/quote]
Pa ok, to im je dobra skola. Svako iskustvo je bolje od nikakvoga. Pametnome jednom dosta.
[quote="vsego"]Tko ne zeli pratiti, nece pratiti niti ako ga natjeramo da sjedi na nastavi. [/quote]
Upravo tako. Slazem se da je "prisiljavanje" na dolaske podosta promaseno.
[quote="krcko"]
Drugo, ja ne zagovaram obavezne dolaske za sve. Samo mi se cini da nesto ozbiljno ne stima ako znatan postotak studenata izostaje i da bi ih nastavnik trebao nekako motivirati. Osim zadanih metoda (kolokviji + ukidanje rokova), blicevi mi se trenutacno cine najbolji nacin za to postici (uz okolnosti koje imamo na matematickim kolegijima 1. i 2. godine).[/quote]
Zasto ne bi blicevi nosili [b]dodatne[/b] bodove u kolegiju, u tom slucaju bi to bila [b]motivacija[/b]. Ovako to mnogi vise dozivljavaju kao torturu.
krcko (napisa): | Propustas ocitu cinjenicu da 90% studenata nisu bivsi natjecatelji. |
Pa ustvari sam govorio o ostalih 10%, a i ciljao sam na nesto sto i tvrtko kaze:
Tvrtko (napisa): | Za one "odgovorne" bi mozda trebalo osmisliti nesto. |
Tvrtko (napisa): | Problem je u tome sto nisu svi odgovorni pa redovito prate sto se zbiva na nastavi, neki zakljuce da je predmet lagan pa ga slabo prate, a onda se iznenade koliko je kolegij napredovao i da im rezultati nisu tako izvrsni kao sto misle da bi trebali biti. (Znam vise primjera.)
|
Pa ok, to im je dobra skola. Svako iskustvo je bolje od nikakvoga. Pametnome jednom dosta.
vsego (napisa): | Tko ne zeli pratiti, nece pratiti niti ako ga natjeramo da sjedi na nastavi. |
Upravo tako. Slazem se da je "prisiljavanje" na dolaske podosta promaseno.
krcko (napisa): |
Drugo, ja ne zagovaram obavezne dolaske za sve. Samo mi se cini da nesto ozbiljno ne stima ako znatan postotak studenata izostaje i da bi ih nastavnik trebao nekako motivirati. Osim zadanih metoda (kolokviji + ukidanje rokova), blicevi mi se trenutacno cine najbolji nacin za to postici (uz okolnosti koje imamo na matematickim kolegijima 1. i 2. godine). |
Zasto ne bi blicevi nosili dodatne bodove u kolegiju, u tom slucaju bi to bila motivacija. Ovako to mnogi vise dozivljavaju kao torturu.
|
|
[Vrh] |
|
tperkov Forumaš(ica)

Pridružen/a: 08. 12. 2008. (15:17:18) Postovi: (71)16
|
|
[Vrh] |
|
matmih Forumaš(ica)


Pridružen/a: 07. 12. 2006. (22:57:42) Postovi: (1A4)16
Spol: 
Lokacija: {Zg, De , Ri}
|
Postano: 12:37 sub, 13. 3. 2010 Naslov: |
|
|
Ajmo vidjet kolko su rijetke skripte na našem faksu. :)
Ma1/Ma2, La1/La2, Prog1/Prog2, Diskretna (po novom), Vjerojatnost vježbe, SPA, DRFVV, IRFVV, RP1, AS,Numerička, Mreže, ODJ, Statistika, Matematička logika, TS, Kompleksna analiza, Mjera i integral (studentski rad, ali postoji), MMF (nema skripte na netu, ali postoji knjižica po kojoj prof radi i naveo ju je kao literaturu), svi ovi kolegiji preddiplomskog studija imaju skriptu ili slajdove po kojima se radi. :D
Engleski 1 i 2 također su imali onu knjigu, sad neznam dali je to još dobro...
Nemojmo se bunit protiv onog šta je dobro. :D
Ajmo vidjet kolko su rijetke skripte na našem faksu.
Ma1/Ma2, La1/La2, Prog1/Prog2, Diskretna (po novom), Vjerojatnost vježbe, SPA, DRFVV, IRFVV, RP1, AS,Numerička, Mreže, ODJ, Statistika, Matematička logika, TS, Kompleksna analiza, Mjera i integral (studentski rad, ali postoji), MMF (nema skripte na netu, ali postoji knjižica po kojoj prof radi i naveo ju je kao literaturu), svi ovi kolegiji preddiplomskog studija imaju skriptu ili slajdove po kojima se radi.
Engleski 1 i 2 također su imali onu knjigu, sad neznam dali je to još dobro...
Nemojmo se bunit protiv onog šta je dobro.
|
|
[Vrh] |
|
Hulk Forumaš(ica)

Pridružen/a: 28. 03. 2008. (22:35:25) Postovi: (4F)16
|
Postano: 13:35 sub, 13. 3. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="tperkov"][quote="Hulk"](pa sam ih svejedno položio jer postoji na netu solidna skripta iz nekih, što je rijetkost jer se očito želi spriječiti studente u samostalnom učenju).[/quote]
Kakva razmaženost i komocija! Prije nije bilo nikakvih skripti na netu iz ničega, ali kako vas to pobogu može spriječiti u samostalnom učenju?!? Vi zovete samostalnim učenjem kad vam netko servira skriptu!? A kako mislite da je to naučio onaj tko je sastavio skriptu?[/quote]
Mda, razmaženost. :roll:
A što bih ja trebao biti zahvalan što postoji literatura po kojoj ide gradivo? Kao da to ne bi trebao biti standard. Ili se faks plaća da bi se ispunio papir na dva kolokvija i na jednom ispitu (jer na predavanja može bilo tko dolaziti, pa i onaj tko nije upisan na nega)? Valjda je logično da postoji i dobro organizirana literatura.
@matmih
Dakle, postoje predmeti koji imaju dobru skriptu, što sam i naveo. Recimo Programiranje (1 i 2) je primjer dobre skripte u kojoj ima zadataka i objašnjenja te se može po njoj dosta toga naučiti. Neke su skripte bezveze razbacane (nabrajanje teorema) bez previše smisla kao Algebarske strukture (a na predavanjima se sjedi na stepenicama, ali ipak je problem razmaženost :roll: ). Recimo Sarapina knjiga iz vjerojatnosti je korisna za gradivo. Iz Diskretne postoje sada i vježbe i predavanja itd. Ne slažem se da je skripta iz DRFVV dobra, usporedi je s ovime: [url]http://synechism.org/drupal/cfsv/[/url]. Skripta iz Matematičke logike je dobra, premda je problem što vježbe slabo prate gradivo. Iz teorija prvog reda samo se glavni test radi na vježbama.
Uglavnom, gledam primjerice iz Prog1 onaj dio o regularnim izrazima gdje se preporuča Sipserova knjiga Introduction to the theory of computation. Nabavim knjigu, i jednostavno se začudim koju privilegiju imaju ljudi koji studiraju na mjestima gdje ima odlične literature. Hrpa primjera, dobro objašnjenih teorema i zadataka. Uspoređivati naše skripte i slajdove s time je smiješno.
Vidim da nitko nije komentirao dio o smanjenju kvota za upis kao način poboljšanja kvalitete studija? :D Ili je riječ o kompromisu između lukrativnih šema i kvalitete? 8)
tperkov (napisa): | Hulk (napisa): | (pa sam ih svejedno položio jer postoji na netu solidna skripta iz nekih, što je rijetkost jer se očito želi spriječiti studente u samostalnom učenju). |
Kakva razmaženost i komocija! Prije nije bilo nikakvih skripti na netu iz ničega, ali kako vas to pobogu može spriječiti u samostalnom učenju?!? Vi zovete samostalnim učenjem kad vam netko servira skriptu!? A kako mislite da je to naučio onaj tko je sastavio skriptu? |
Mda, razmaženost.
A što bih ja trebao biti zahvalan što postoji literatura po kojoj ide gradivo? Kao da to ne bi trebao biti standard. Ili se faks plaća da bi se ispunio papir na dva kolokvija i na jednom ispitu (jer na predavanja može bilo tko dolaziti, pa i onaj tko nije upisan na nega)? Valjda je logično da postoji i dobro organizirana literatura.
@matmih
Dakle, postoje predmeti koji imaju dobru skriptu, što sam i naveo. Recimo Programiranje (1 i 2) je primjer dobre skripte u kojoj ima zadataka i objašnjenja te se može po njoj dosta toga naučiti. Neke su skripte bezveze razbacane (nabrajanje teorema) bez previše smisla kao Algebarske strukture (a na predavanjima se sjedi na stepenicama, ali ipak je problem razmaženost ). Recimo Sarapina knjiga iz vjerojatnosti je korisna za gradivo. Iz Diskretne postoje sada i vježbe i predavanja itd. Ne slažem se da je skripta iz DRFVV dobra, usporedi je s ovime: http://synechism.org/drupal/cfsv/. Skripta iz Matematičke logike je dobra, premda je problem što vježbe slabo prate gradivo. Iz teorija prvog reda samo se glavni test radi na vježbama.
Uglavnom, gledam primjerice iz Prog1 onaj dio o regularnim izrazima gdje se preporuča Sipserova knjiga Introduction to the theory of computation. Nabavim knjigu, i jednostavno se začudim koju privilegiju imaju ljudi koji studiraju na mjestima gdje ima odlične literature. Hrpa primjera, dobro objašnjenih teorema i zadataka. Uspoređivati naše skripte i slajdove s time je smiješno.
Vidim da nitko nije komentirao dio o smanjenju kvota za upis kao način poboljšanja kvalitete studija? Ili je riječ o kompromisu između lukrativnih šema i kvalitete?
_________________ If I had a nickel for every time I've written "for (i = 0; i < N; i++)" in C I'd be a millionaire.
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3562)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 14:37 sub, 13. 3. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="Hulk"]Uspoređivati naše skripte i slajdove s time je smiješno.[/quote]
Onda bismo mogli usporedjivati i skolarine tamo i ovdje, kao i nastavno opterecenje osoblja na elitnim svjetskim sveucilistima i tu kod nas, te broj studenata po svakom zaposlenom.
Cini mi se da je poanta tperkovovog uleta bilo upravo ovo sto si i sam pokazao: literatura (strana) je dostupna. Ne zahvaljujuci PMF-MO-u, no upravo je trazenje literature bitan dio samostalnog ucenja.
Prije nego se postavis na zadnje noge, primijeti da ne osporavam niti ne odobravam vecinu onoga sto si napisao. Nisam citao skripte kolega niti bih javno iznosio sudove o njima.
[quote="Hulk"]Vidim da nitko nije komentirao dio o smanjenju kvota za upis kao način poboljšanja kvalitete studija? :D[/quote]
Ja to otvoreno zagovaram vec godinama.
Hulk (napisa): | Uspoređivati naše skripte i slajdove s time je smiješno. |
Onda bismo mogli usporedjivati i skolarine tamo i ovdje, kao i nastavno opterecenje osoblja na elitnim svjetskim sveucilistima i tu kod nas, te broj studenata po svakom zaposlenom.
Cini mi se da je poanta tperkovovog uleta bilo upravo ovo sto si i sam pokazao: literatura (strana) je dostupna. Ne zahvaljujuci PMF-MO-u, no upravo je trazenje literature bitan dio samostalnog ucenja.
Prije nego se postavis na zadnje noge, primijeti da ne osporavam niti ne odobravam vecinu onoga sto si napisao. Nisam citao skripte kolega niti bih javno iznosio sudove o njima.
Hulk (napisa): | Vidim da nitko nije komentirao dio o smanjenju kvota za upis kao način poboljšanja kvalitete studija?  |
Ja to otvoreno zagovaram vec godinama.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju. 
|
|
[Vrh] |
|
Melkor Forumaš(ica)


Pridružen/a: 07. 10. 2004. (18:48:00) Postovi: (291)16
Spol: 
Lokacija: Void
|
Postano: 15:01 sub, 13. 3. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="Hulk"]Mda, razmaženost. :roll:[/quote]
Tako je, radi se o razmaženosti. Literatura postoji iz apsolutno svakog kolegija koji se održava na faksu. Problem je što je studentima nezamislivo uzeti knjigu u kojoj piše i nešto dodatno. Ne, uči se isključivo iz bilješki s predavanja i specijalno pripremljenih skripti.
Ima tome koja godina da je jedan kolega na sličan način gunđao. Nema skripte, nema skripte. Pitah ga koji je problem s učenjem iz knjige, a odgovor je bio otprilike da gradivo u knjizi nije napisano istim redoslijedom pa se on ne može snaći. :shock: Ako to nije razmaženost, ne znam što jest.
[quote]Neke su skripte bezveze razbacane (nabrajanje teorema) bez previše smisla kao Algebarske strukture (a na predavanjima se sjedi na stepenicama, ali ipak je problem razmaženost :roll: ).[/quote]
Koliko se ja sjećam, baš iz algebarskih postoji odlična skripta koju je napisao prof. Širola. Ali ako ti skripta iz nekih razloga ne odgovara, na sajtu tog predmeta na početnoj stranici stoji popis literature. I na prvom mjestu piše:
T. W. Hungerford, Algebra (2nd ed.), Springer-Verlag 1980.
Preporuka ne stoji tamo bezveze. Radi se o fenomenalnoj knjizi, jako dobro strukturiranoj, s detaljno raspisanim dokazima, jasno napisanom motivacijom zašto se nešto proučava i s puno zadataka.
[quote]Uglavnom, gledam primjerice iz Prog1 onaj dio o regularnim izrazima gdje se preporuča Sipserova knjiga Introduction to the theory of computation. Nabavim knjigu, i jednostavno se začudim koju privilegiju imaju ljudi koji studiraju na mjestima gdje ima odlične literature. Hrpa primjera, dobro objašnjenih teorema i zadataka. Uspoređivati naše skripte i slajdove s time je smiješno.[/quote]
Ne kužim. Naš faks je u mjestu u kojem se do Sipsera ne može doći? Kako si ga onda ti nabavio? Ako sam dobro shvatio, na tom predmetu vam se eksplicitno preporučuje Sipser. Odeš u knjižnicu ili NSB i posudiš ga, ili odeš na Internet i kupiš ga ili ga se domogneš na neki drugi način. Ne vidim kako je ikome uskraćena privilegija da uči iz Sipsera.
[quote]Vidim da nitko nije komentirao dio o smanjenju kvota za upis kao način poboljšanja kvalitete studija? :D Ili je riječ o kompromisu između lukrativnih šema i kvalitete? 8)[/quote]
Pa koliko ja znam, na forumu prevladava stav da se kvote trebaju smanjiti i da bi to doista rezultiralo poboljšanjem kvalitete studija. Kvote su i smanjene zadnjih godina u odnosu na one koje su bile kad sam se ja upisivao (2004.).
S druge strane, sad se nadograđuje zgrada fakulteta, tako da možda neće više biti problema s prostorom. Kako će se s osobljem izaći na kraj i gdje će se naći ljudi koji će držati predavanja u tim novim prostorima, to je drugi par rukava i IMHO puno veći problem.
Hulk (napisa): | Mda, razmaženost.  |
Tako je, radi se o razmaženosti. Literatura postoji iz apsolutno svakog kolegija koji se održava na faksu. Problem je što je studentima nezamislivo uzeti knjigu u kojoj piše i nešto dodatno. Ne, uči se isključivo iz bilješki s predavanja i specijalno pripremljenih skripti.
Ima tome koja godina da je jedan kolega na sličan način gunđao. Nema skripte, nema skripte. Pitah ga koji je problem s učenjem iz knjige, a odgovor je bio otprilike da gradivo u knjizi nije napisano istim redoslijedom pa se on ne može snaći. Ako to nije razmaženost, ne znam što jest.
Citat: | Neke su skripte bezveze razbacane (nabrajanje teorema) bez previše smisla kao Algebarske strukture (a na predavanjima se sjedi na stepenicama, ali ipak je problem razmaženost ). |
Koliko se ja sjećam, baš iz algebarskih postoji odlična skripta koju je napisao prof. Širola. Ali ako ti skripta iz nekih razloga ne odgovara, na sajtu tog predmeta na početnoj stranici stoji popis literature. I na prvom mjestu piše:
T. W. Hungerford, Algebra (2nd ed.), Springer-Verlag 1980.
Preporuka ne stoji tamo bezveze. Radi se o fenomenalnoj knjizi, jako dobro strukturiranoj, s detaljno raspisanim dokazima, jasno napisanom motivacijom zašto se nešto proučava i s puno zadataka.
Citat: | Uglavnom, gledam primjerice iz Prog1 onaj dio o regularnim izrazima gdje se preporuča Sipserova knjiga Introduction to the theory of computation. Nabavim knjigu, i jednostavno se začudim koju privilegiju imaju ljudi koji studiraju na mjestima gdje ima odlične literature. Hrpa primjera, dobro objašnjenih teorema i zadataka. Uspoređivati naše skripte i slajdove s time je smiješno. |
Ne kužim. Naš faks je u mjestu u kojem se do Sipsera ne može doći? Kako si ga onda ti nabavio? Ako sam dobro shvatio, na tom predmetu vam se eksplicitno preporučuje Sipser. Odeš u knjižnicu ili NSB i posudiš ga, ili odeš na Internet i kupiš ga ili ga se domogneš na neki drugi način. Ne vidim kako je ikome uskraćena privilegija da uči iz Sipsera.
Citat: | Vidim da nitko nije komentirao dio o smanjenju kvota za upis kao način poboljšanja kvalitete studija? Ili je riječ o kompromisu između lukrativnih šema i kvalitete?  |
Pa koliko ja znam, na forumu prevladava stav da se kvote trebaju smanjiti i da bi to doista rezultiralo poboljšanjem kvalitete studija. Kvote su i smanjene zadnjih godina u odnosu na one koje su bile kad sam se ja upisivao (2004.).
S druge strane, sad se nadograđuje zgrada fakulteta, tako da možda neće više biti problema s prostorom. Kako će se s osobljem izaći na kraj i gdje će se naći ljudi koji će držati predavanja u tim novim prostorima, to je drugi par rukava i IMHO puno veći problem.
_________________ I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
|
|
[Vrh] |
|
Hulk Forumaš(ica)

Pridružen/a: 28. 03. 2008. (22:35:25) Postovi: (4F)16
|
Postano: 15:33 sub, 13. 3. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"][quote="Hulk"]Uspoređivati naše skripte i slajdove s time je smiješno.[/quote]
Onda bismo mogli usporedjivati i skolarine tamo i ovdje, kao i nastavno opterecenje osoblja na elitnim svjetskim sveucilistima i tu kod nas, te broj studenata po svakom zaposlenom.[/quote]
Ja to razumijem. Nije da mi nisu jasni razlozi zašto je stanje kakvo jest, samo mi nije jasno zašto se ne mijenja.
@melkor, ne znam što da ti kažem kada ništa što si napisao nema veze s time što sam ja napisao. Primjerice kada ja napišem koliko su bolje strane knjige (i skripte) od naših skripti ti meni odgovaraš kako sam ja razmažen jer ne želim učiti iz knjige, mada upravo to činim (ili misliš da izmišljam da je Sipserova knjiga bolja od naših skripti?)! Primjerice, pretpostavimo da učim iz Veljanove knjige Elementarnu matematiku. Sada bih ja trebao prolaziti sve teoreme o izometrijama, pa preko njih dokazivati teoreme o trokutu, pa kasnije defnirati površinu, gledati njegovu skicu Jordanovog teorema itd. Mislim, nije nemoguće (ja sam probao). Ali to je zapravo isto kao i upisati jedan dodatni predmet s obzirom na vremensko opterećenje. Usput, EM2 ima ok skriptu, ovo je samo primjer na što se svodi učenje iz knjige koja nema veze s našim programom.
vsego (napisa): | Hulk (napisa): | Uspoređivati naše skripte i slajdove s time je smiješno. |
Onda bismo mogli usporedjivati i skolarine tamo i ovdje, kao i nastavno opterecenje osoblja na elitnim svjetskim sveucilistima i tu kod nas, te broj studenata po svakom zaposlenom. |
Ja to razumijem. Nije da mi nisu jasni razlozi zašto je stanje kakvo jest, samo mi nije jasno zašto se ne mijenja.
@melkor, ne znam što da ti kažem kada ništa što si napisao nema veze s time što sam ja napisao. Primjerice kada ja napišem koliko su bolje strane knjige (i skripte) od naših skripti ti meni odgovaraš kako sam ja razmažen jer ne želim učiti iz knjige, mada upravo to činim (ili misliš da izmišljam da je Sipserova knjiga bolja od naših skripti?)! Primjerice, pretpostavimo da učim iz Veljanove knjige Elementarnu matematiku. Sada bih ja trebao prolaziti sve teoreme o izometrijama, pa preko njih dokazivati teoreme o trokutu, pa kasnije defnirati površinu, gledati njegovu skicu Jordanovog teorema itd. Mislim, nije nemoguće (ja sam probao). Ali to je zapravo isto kao i upisati jedan dodatni predmet s obzirom na vremensko opterećenje. Usput, EM2 ima ok skriptu, ovo je samo primjer na što se svodi učenje iz knjige koja nema veze s našim programom.
_________________ If I had a nickel for every time I've written "for (i = 0; i < N; i++)" in C I'd be a millionaire.
|
|
[Vrh] |
|
Melkor Forumaš(ica)


Pridružen/a: 07. 10. 2004. (18:48:00) Postovi: (291)16
Spol: 
Lokacija: Void
|
Postano: 18:02 sub, 13. 3. 2010 Naslov: |
|
|
@Hulk: Ne, ja govorim da je razmaženo zahtijevati skriptu iz svakog predmeta, a nepostojanje skripte nazvati pokušajem sprečavanja samostalnog učenja jer za sve već postoji literatura.
Svakako, tamo gdje nema najprikladnije literature, poput EM2, skripta ima smisla. I na takvim predmetima skripte uglavnom postoje. Ali zajedljiva primjedba kako se studente pokušava spriječiti u samostalnom učenju jer neki predmeti nemaju skriptu, to se zove traženje kruha preko pogače.
@Hulk: Ne, ja govorim da je razmaženo zahtijevati skriptu iz svakog predmeta, a nepostojanje skripte nazvati pokušajem sprečavanja samostalnog učenja jer za sve već postoji literatura.
Svakako, tamo gdje nema najprikladnije literature, poput EM2, skripta ima smisla. I na takvim predmetima skripte uglavnom postoje. Ali zajedljiva primjedba kako se studente pokušava spriječiti u samostalnom učenju jer neki predmeti nemaju skriptu, to se zove traženje kruha preko pogače.
_________________ I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
|
|
[Vrh] |
|
|