Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
Saf Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28) Postovi: (1B0)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
Postano: 23:05 ned, 27. 6. 2010 Naslov: RGB / grayscale |
|
|
Sinulo mi je nešto i pokušavam dokučiti matematičku pozadinu priče (i loš sam):
Uglavnom, u RGB sustavu boje, bijela je kada su R=G=B=255, crna je kada je R=G=B=0, a nijanse sive su kada je R=G=B...
na taj način definiramo 254 nijansi sive (+ bijelu i crnu) te 254*254*254 različitih boja...
Kada u photoeditoru iskoristimo filter "grayscale" (ili black&white) on boje "preslika" u odrđene nijanse sive...
Kako boja ima puno više nego nijansi sive to znači da više različitih boja "preslika" u istu nijansu sive (pa to preslikavanje nije injektivno).
Ono što me muči je kako napraviti tablicu tako da se vidi koje sve različite boje preslika u istu nijansu sive...
blah
Sinulo mi je nešto i pokušavam dokučiti matematičku pozadinu priče (i loš sam):
Uglavnom, u RGB sustavu boje, bijela je kada su R=G=B=255, crna je kada je R=G=B=0, a nijanse sive su kada je R=G=B...
na taj način definiramo 254 nijansi sive (+ bijelu i crnu) te 254*254*254 različitih boja...
Kada u photoeditoru iskoristimo filter "grayscale" (ili black&white) on boje "preslika" u odrđene nijanse sive...
Kako boja ima puno više nego nijansi sive to znači da više različitih boja "preslika" u istu nijansu sive (pa to preslikavanje nije injektivno).
Ono što me muči je kako napraviti tablicu tako da se vidi koje sve različite boje preslika u istu nijansu sive...
blah
Zadnja promjena: Saf; 19:18 pon, 28. 6. 2010; ukupno mijenjano 1 put.
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3561)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 1:51 pon, 28. 6. 2010 Naslov: Re: RGB / grayscale |
|
|
[quote="Saf"]Uglavnom, u RGB sustavu boje, bijela je kada su R=G=B=255, crna je kada je R=G=B=0, a nijanse sive su kada je R=G=B...
na taj način definiramo 255 nijansi sive (uključujući bijelu i crnu) te 254*254*254 različitih boja...[/quote]
Kao prvo, definiras 256 nijansi sive (od 0 do 255).
Kao drugo, ostalih boja nema [latex]254^3[/latex], nego [latex]256(256^2-1) = 255 \cdot 256 \cdot 257[/latex].
[quote="Saf"]Ono što me muči je kako napraviti tablicu tako da se vidi koje sve različite boje preslika u istu nijansu sive...[/quote]
Ovisi koji algoritam se koristi. Programi ti obicno daju razne izbore. Npr. da gleda nijanse samo jedne od boja (pa ti sve s istim intenzitetom, recimo, crvene odu u istu sivu) ili prosjek (pa ti sve s istom sumom R+G+B odu u istu sivu). Postoje i druge mogucnosti, no svakako ti ne treba tablica (jer ti oko ne razlikuje boje bas toliko precizno) nego poprilicno jednostavna matematika (osim ako su formule bas grozomorne).
Saf (napisa): | Uglavnom, u RGB sustavu boje, bijela je kada su R=G=B=255, crna je kada je R=G=B=0, a nijanse sive su kada je R=G=B...
na taj način definiramo 255 nijansi sive (uključujući bijelu i crnu) te 254*254*254 različitih boja... |
Kao prvo, definiras 256 nijansi sive (od 0 do 255).
Kao drugo, ostalih boja nema , nego .
Saf (napisa): | Ono što me muči je kako napraviti tablicu tako da se vidi koje sve različite boje preslika u istu nijansu sive... |
Ovisi koji algoritam se koristi. Programi ti obicno daju razne izbore. Npr. da gleda nijanse samo jedne od boja (pa ti sve s istim intenzitetom, recimo, crvene odu u istu sivu) ili prosjek (pa ti sve s istom sumom R+G+B odu u istu sivu). Postoje i druge mogucnosti, no svakako ti ne treba tablica (jer ti oko ne razlikuje boje bas toliko precizno) nego poprilicno jednostavna matematika (osim ako su formule bas grozomorne).
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju. 
|
|
[Vrh] |
|
Saf Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28) Postovi: (1B0)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
Postano: 14:24 pon, 28. 6. 2010 Naslov: |
|
|
[quote]Kao prvo, definiras 256 nijansi sive (od 0 do 255).
Kao drugo, ostalih boja nema 254^3 , nego 256^3 - 256...
[/quote]
Naravno... Umor... I 2 pive...
...ubijao sam se do pol noći skužit koje šalje u istu nijansu sive, da bih skužio da Artweaver (freeware) baš i nije Photoshop i da grayscale baš i ne radi kao u Photoshopu nego po kanalima...
A kako bi funkcioniralo sa HTML kodom boja? tipa XYXYXY su nijanse sive uključujući crnu i bijelu za svaki X i Y € {0,...,F}, ostale kombinacije su "boje"...
Jel ima tu neki očiti algoritam?
Citat: | Kao prvo, definiras 256 nijansi sive (od 0 do 255).
Kao drugo, ostalih boja nema 254^3 , nego 256^3 - 256...
|
Naravno... Umor... I 2 pive...
...ubijao sam se do pol noći skužit koje šalje u istu nijansu sive, da bih skužio da Artweaver (freeware) baš i nije Photoshop i da grayscale baš i ne radi kao u Photoshopu nego po kanalima...
A kako bi funkcioniralo sa HTML kodom boja? tipa XYXYXY su nijanse sive uključujući crnu i bijelu za svaki X i Y € {0,...,F}, ostale kombinacije su "boje"...
Jel ima tu neki očiti algoritam?
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3561)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
|
[Vrh] |
|
Saf Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28) Postovi: (1B0)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3561)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
|
[Vrh] |
|
Saf Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28) Postovi: (1B0)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
Postano: 19:05 pon, 28. 6. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"][quote="Saf"]Za html kod mi nije baš očito kako znamenke preslikava...[/quote]
:-s
Obicni hexadecimalni brojevi. Recimo, za kod [tt]#1719ab[/tt]:
[latex]\left.\begin{array}{l}
(17)_{16} = 1 \cdot 16 + 7 = 23 \\
(19)_{16} = 1 \cdot 16 + 9 = 25 \\
(ab)_{16} = 10 \cdot 16 + 11 = 171
\end{array} \right\} \Rightarrow {\rm \#1719ab} = ({\rm R\!:}\ 23, {\rm G\!:}\ 25, {\rm B\!:}\ 171)[/latex][/quote]
yup, kužim da je hexadecimalan broj ali bez pretvaranja u bazu 10 mi nije baš očito gdje što preslikava...
Za RGB je postalo očito nakon 2 min razmišljanja...
Jednostavno sam uzeo crvenu(255,0,0), zelenu(0,255,0), plavu(0,0,255) greyscaleao, sa colorpickerom vidio u koju nijansu sive preslika koju osnovnu iz toga izvukao "koeficijente" uz R,G,B te dobio formulu (za Artweaver)
[code:1]Gray = najveće cijelo od (R/9.44 + G/1.66 + B/3.26)[/code:1]
Proguglao sam i da je NTSC/PAL standard za B/W (brijem da poistoj formuli i većina fotića/mobitela filtrira):
[code:1]Gray = R * 0.299 + G * 0.587 + B * 0.114 [/code:1]
E sad, spasilo bi me kad bi znao naredit WolframAlphi da ispiše (cijelobrojna) riješenja gornje jednadžbe u skupu {0,...,255}
vsego (napisa): | Saf (napisa): | Za html kod mi nije baš očito kako znamenke preslikava... |
Obicni hexadecimalni brojevi. Recimo, za kod #1719ab:
 |
yup, kužim da je hexadecimalan broj ali bez pretvaranja u bazu 10 mi nije baš očito gdje što preslikava...
Za RGB je postalo očito nakon 2 min razmišljanja...
Jednostavno sam uzeo crvenu(255,0,0), zelenu(0,255,0), plavu(0,0,255) greyscaleao, sa colorpickerom vidio u koju nijansu sive preslika koju osnovnu iz toga izvukao "koeficijente" uz R,G,B te dobio formulu (za Artweaver)
Kod: | Gray = najveće cijelo od (R/9.44 + G/1.66 + B/3.26) |
Proguglao sam i da je NTSC/PAL standard za B/W (brijem da poistoj formuli i većina fotića/mobitela filtrira):
Kod: | Gray = R * 0.299 + G * 0.587 + B * 0.114 |
E sad, spasilo bi me kad bi znao naredit WolframAlphi da ispiše (cijelobrojna) riješenja gornje jednadžbe u skupu {0,...,255}
|
|
[Vrh] |
|
|