Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

RGB / grayscale

Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - opušteno -> Bućkuriš
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
Saf
Forumski umjetnik
Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28)
Postovi: (1B0)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
22 = 30 - 8
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 23:05 ned, 27. 6. 2010    Naslov: RGB / grayscale Citirajte i odgovorite

Sinulo mi je nešto i pokušavam dokučiti matematičku pozadinu priče (i loš sam):

Uglavnom, u RGB sustavu boje, bijela je kada su R=G=B=255, crna je kada je R=G=B=0, a nijanse sive su kada je R=G=B...

na taj način definiramo 254 nijansi sive (+ bijelu i crnu) te 254*254*254 različitih boja...

Kada u photoeditoru iskoristimo filter "grayscale" (ili black&white) on boje "preslika" u odrđene nijanse sive...
Kako boja ima puno više nego nijansi sive to znači da više različitih boja "preslika" u istu nijansu sive (pa to preslikavanje nije injektivno).

Ono što me muči je kako napraviti tablicu tako da se vidi koje sve različite boje preslika u istu nijansu sive...

blah
Sinulo mi je nešto i pokušavam dokučiti matematičku pozadinu priče (i loš sam):

Uglavnom, u RGB sustavu boje, bijela je kada su R=G=B=255, crna je kada je R=G=B=0, a nijanse sive su kada je R=G=B...

na taj način definiramo 254 nijansi sive (+ bijelu i crnu) te 254*254*254 različitih boja...

Kada u photoeditoru iskoristimo filter "grayscale" (ili black&white) on boje "preslika" u odrđene nijanse sive...
Kako boja ima puno više nego nijansi sive to znači da više različitih boja "preslika" u istu nijansu sive (pa to preslikavanje nije injektivno).

Ono što me muči je kako napraviti tablicu tako da se vidi koje sve različite boje preslika u istu nijansu sive...

blah



_________________
Super Nut Chase
moj site


Zadnja promjena: Saf; 19:18 pon, 28. 6. 2010; ukupno mijenjano 1 put.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3561)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 1:51 pon, 28. 6. 2010    Naslov: Re: RGB / grayscale Citirajte i odgovorite

[quote="Saf"]Uglavnom, u RGB sustavu boje, bijela je kada su R=G=B=255, crna je kada je R=G=B=0, a nijanse sive su kada je R=G=B...
na taj način definiramo 255 nijansi sive (uključujući bijelu i crnu) te 254*254*254 različitih boja...[/quote]

Kao prvo, definiras 256 nijansi sive (od 0 do 255).

Kao drugo, ostalih boja nema [latex]254^3[/latex], nego [latex]256(256^2-1) = 255 \cdot 256 \cdot 257[/latex].

[quote="Saf"]Ono što me muči je kako napraviti tablicu tako da se vidi koje sve različite boje preslika u istu nijansu sive...[/quote]

Ovisi koji algoritam se koristi. Programi ti obicno daju razne izbore. Npr. da gleda nijanse samo jedne od boja (pa ti sve s istim intenzitetom, recimo, crvene odu u istu sivu) ili prosjek (pa ti sve s istom sumom R+G+B odu u istu sivu). Postoje i druge mogucnosti, no svakako ti ne treba tablica (jer ti oko ne razlikuje boje bas toliko precizno) nego poprilicno jednostavna matematika (osim ako su formule bas grozomorne).
Saf (napisa):
Uglavnom, u RGB sustavu boje, bijela je kada su R=G=B=255, crna je kada je R=G=B=0, a nijanse sive su kada je R=G=B...
na taj način definiramo 255 nijansi sive (uključujući bijelu i crnu) te 254*254*254 različitih boja...


Kao prvo, definiras 256 nijansi sive (od 0 do 255).

Kao drugo, ostalih boja nema , nego .

Saf (napisa):
Ono što me muči je kako napraviti tablicu tako da se vidi koje sve različite boje preslika u istu nijansu sive...


Ovisi koji algoritam se koristi. Programi ti obicno daju razne izbore. Npr. da gleda nijanse samo jedne od boja (pa ti sve s istim intenzitetom, recimo, crvene odu u istu sivu) ili prosjek (pa ti sve s istom sumom R+G+B odu u istu sivu). Postoje i druge mogucnosti, no svakako ti ne treba tablica (jer ti oko ne razlikuje boje bas toliko precizno) nego poprilicno jednostavna matematika (osim ako su formule bas grozomorne).



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Saf
Forumski umjetnik
Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28)
Postovi: (1B0)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
22 = 30 - 8
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 14:24 pon, 28. 6. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote]Kao prvo, definiras 256 nijansi sive (od 0 do 255).

Kao drugo, ostalih boja nema 254^3 , nego 256^3 - 256...
[/quote]

Naravno... Umor... I 2 pive...

...ubijao sam se do pol noći skužit koje šalje u istu nijansu sive, da bih skužio da Artweaver (freeware) baš i nije Photoshop i da grayscale baš i ne radi kao u Photoshopu nego po kanalima...

A kako bi funkcioniralo sa HTML kodom boja? tipa XYXYXY su nijanse sive uključujući crnu i bijelu za svaki X i Y € {0,...,F}, ostale kombinacije su "boje"...

Jel ima tu neki očiti algoritam?
Citat:
Kao prvo, definiras 256 nijansi sive (od 0 do 255).

Kao drugo, ostalih boja nema 254^3 , nego 256^3 - 256...


Naravno... Umor... I 2 pive...

...ubijao sam se do pol noći skužit koje šalje u istu nijansu sive, da bih skužio da Artweaver (freeware) baš i nije Photoshop i da grayscale baš i ne radi kao u Photoshopu nego po kanalima...

A kako bi funkcioniralo sa HTML kodom boja? tipa XYXYXY su nijanse sive uključujući crnu i bijelu za svaki X i Y € {0,...,F}, ostale kombinacije su "boje"...

Jel ima tu neki očiti algoritam?



_________________
Super Nut Chase
moj site
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3561)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 14:45 pon, 28. 6. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

Potpuno je svejedno zapisujes li boje kao uredjene trojke brojeva od 0 do 255, kao HTML kod (sto su opet uredjene trojke 0..255) ili nekako drugacije. To nema veze s izborom algoritma koji ovisi o tome sto ti program nudi i sto ti zelis postici.

Najocitiji (ne nuzno i najsmisleniji) algoritam je
[tt]intenzitet_sive = (r+g+b)/3;[/tt]
Potpuno je svejedno zapisujes li boje kao uredjene trojke brojeva od 0 do 255, kao HTML kod (sto su opet uredjene trojke 0..255) ili nekako drugacije. To nema veze s izborom algoritma koji ovisi o tome sto ti program nudi i sto ti zelis postici.

Najocitiji (ne nuzno i najsmisleniji) algoritam je
intenzitet_sive = (r+g+b)/3;



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Saf
Forumski umjetnik
Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28)
Postovi: (1B0)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
22 = 30 - 8
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 15:04 pon, 28. 6. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

Ah, brijem da sam ulovio...

Uspio sam rekonstruirati algoritam koji koristi Artweaver, a to je:

[code:1]Gray = najveće cijelo od (R/9.44 + G/1.66 + B/3.26)[/code:1]

... Za html kod mi nije baš očito kako znamenke preslikava...
Ah, brijem da sam ulovio...

Uspio sam rekonstruirati algoritam koji koristi Artweaver, a to je:

Kod:
Gray = najveće cijelo od (R/9.44 + G/1.66 + B/3.26)


... Za html kod mi nije baš očito kako znamenke preslikava...



_________________
Super Nut Chase
moj site
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3561)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 17:22 pon, 28. 6. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Saf"]Za html kod mi nije baš očito kako znamenke preslikava...[/quote]

:-s

Obicni hexadecimalni brojevi. Recimo, za kod [tt]#1719ab[/tt]:

[latex]\left.\begin{array}{l}
(17)_{16} = 1 \cdot 16 + 7 = 23 \\
(19)_{16} = 1 \cdot 16 + 9 = 25 \\
(ab)_{16} = 10 \cdot 16 + 11 = 171
\end{array} \right\} \Rightarrow {\rm \#1719ab} = ({\rm R\!:}\ 23, {\rm G\!:}\ 25, {\rm B\!:}\ 171)[/latex]
Saf (napisa):
Za html kod mi nije baš očito kako znamenke preslikava...


Eh?

Obicni hexadecimalni brojevi. Recimo, za kod #1719ab:




_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Saf
Forumski umjetnik
Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28)
Postovi: (1B0)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
22 = 30 - 8
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 19:05 pon, 28. 6. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="vsego"][quote="Saf"]Za html kod mi nije baš očito kako znamenke preslikava...[/quote]

:-s

Obicni hexadecimalni brojevi. Recimo, za kod [tt]#1719ab[/tt]:

[latex]\left.\begin{array}{l}
(17)_{16} = 1 \cdot 16 + 7 = 23 \\
(19)_{16} = 1 \cdot 16 + 9 = 25 \\
(ab)_{16} = 10 \cdot 16 + 11 = 171
\end{array} \right\} \Rightarrow {\rm \#1719ab} = ({\rm R\!:}\ 23, {\rm G\!:}\ 25, {\rm B\!:}\ 171)[/latex][/quote]

yup, kužim da je hexadecimalan broj ali bez pretvaranja u bazu 10 mi nije baš očito gdje što preslikava...

Za RGB je postalo očito nakon 2 min razmišljanja...

Jednostavno sam uzeo crvenu(255,0,0), zelenu(0,255,0), plavu(0,0,255) greyscaleao, sa colorpickerom vidio u koju nijansu sive preslika koju osnovnu iz toga izvukao "koeficijente" uz R,G,B te dobio formulu (za Artweaver)

[code:1]Gray = najveće cijelo od (R/9.44 + G/1.66 + B/3.26)[/code:1]

Proguglao sam i da je NTSC/PAL standard za B/W (brijem da poistoj formuli i većina fotića/mobitela filtrira):

[code:1]Gray = R * 0.299 + G * 0.587 + B * 0.114 [/code:1]

E sad, spasilo bi me kad bi znao naredit WolframAlphi da ispiše (cijelobrojna) riješenja gornje jednadžbe u skupu {0,...,255}
vsego (napisa):
Saf (napisa):
Za html kod mi nije baš očito kako znamenke preslikava...


Eh?

Obicni hexadecimalni brojevi. Recimo, za kod #1719ab:



yup, kužim da je hexadecimalan broj ali bez pretvaranja u bazu 10 mi nije baš očito gdje što preslikava...

Za RGB je postalo očito nakon 2 min razmišljanja...

Jednostavno sam uzeo crvenu(255,0,0), zelenu(0,255,0), plavu(0,0,255) greyscaleao, sa colorpickerom vidio u koju nijansu sive preslika koju osnovnu iz toga izvukao "koeficijente" uz R,G,B te dobio formulu (za Artweaver)

Kod:
Gray = najveće cijelo od (R/9.44 + G/1.66 + B/3.26)


Proguglao sam i da je NTSC/PAL standard za B/W (brijem da poistoj formuli i većina fotića/mobitela filtrira):

Kod:
Gray = R * 0.299 + G * 0.587 + B * 0.114


E sad, spasilo bi me kad bi znao naredit WolframAlphi da ispiše (cijelobrojna) riješenja gornje jednadžbe u skupu {0,...,255}



_________________
Super Nut Chase
moj site
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - opušteno -> Bućkuriš Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan