Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Konvergencija niza...
WWW:

Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 1. godine, preddiplomski studij Matematika -> Matematička analiza 1 i 2
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
Shirohige
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 16. 11. 2012. (20:19:56)
Postovi: (ED)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
12 = 15 - 3

PostPostano: 0:28 sub, 5. 1. 2013    Naslov: Konvergencija niza... Citirajte i odgovorite

Bio bih zahvalan ukoliko bi mi netko mogao provjeriti postupak sljedećeg zadatka tj. je li to dovoljno detaljno i uopće točno te je li moguće nekako u ovom zadatku iskoristiti AG nejednakost?

Ispitajte konvergenciju niza i odredite mu limes (ako postoji) ako je:

[tex]\displaystyle a_n = {\sqrt{2+\sqrt{2+...+\sqrt{2}}}}[/tex] (n korijena)

[tex]\displaystyle a_1 = \sqrt{2}[/tex]
[tex]\displaystyle a_2 = \sqrt{2+\sqrt{2}} = x^{\frac{1}{2}} + x^{\frac{1}{4}}[/tex]
...
[tex]\displaystyle a_{n+1} = \sqrt{2+a_n} [/tex]

Kad bi niz [tex]\displaystyle a_n[/tex] bio konvergentan (moramo dokazati) tada bi:

[tex]\displaystyle L = \sqrt{2+L} \ | ^2\\
L^2 = 2 + L \\
L^2 - L - 2 = 0\\
L_{1,2} = \frac{1\pm3}{2}\\
[/tex]
Izabiremo [tex]\displaystyle + \ jer \ je\ a_n > 0\ \forall n\in\mathbb{N}\ \implies L = 2[/tex]

Dokazujemo da je niz strogo rastuć i omeđen odozgo s 2.

1. Omeđenost, M. I.

Baza: [tex]\displaystyle a_1 = \sqrt{2} < 2 [/tex]

Pretpostavimo da za neko n vrijedi [tex]\displaystyle a_n < 2 [/tex]
Tada je [tex]\displaystyle a_{n+1} < 2 [/tex]

[tex]\displaystyle a_{n+1} = \sqrt{2+a_n} < \sqrt{2+2} \\
\sqrt{2+a_n} < 2[/tex]

Zbog pretpostavke da je [tex]\displaystyle a_n < 2 [/tex] gornja nejednakost vrijedi.

2. Strogi rast

[tex]\displaystyle a_{n+1} > a_n\ \forall n\in\mathbb{N} [/tex]

[tex]\displaystyle \sqrt{2+a_n} > a_n \ | ^2 [/tex]

...
[tex]\displaystyle a_n^2 - a_n - 2 < 0\\
a_1 = -1 , a_2 = 2 \\[/tex]
pošto je [tex]\displaystyle a_n>0 \ i\ a_n<2[/tex] i nejednakost na tom intervalu vrijedi [tex]\displaystyle \implies [/tex] niz je konvergentan i vrijedi [tex]\displaystyle L = \lim _ {n} a_n = 2 [/tex]

I da ne otvaram novu temu, na vježbama je prof. tj. asistent dokazao sljedeće:

[tex]\displaystyle \lim _ {n} \frac{n^p}{a^n} = 0 \ \ , |a| > 1, \ p\in\mathbb{R}\\
\displaystyle \lim _ {n} \frac{n^p}{n!} = 0 \ \ , p\in\mathbb{R}\\
\displaystyle \lim _ {n} \frac{a^n}{n!} = 0 \ \ , a\in\mathbb{R}[/tex]

Ukoliko bude na kolokviju, jel trebamo to dokazati ili to spada u nešto na što se smijemo pozivati pošto je dokazano na vježbama?
Bio bih zahvalan ukoliko bi mi netko mogao provjeriti postupak sljedećeg zadatka tj. je li to dovoljno detaljno i uopće točno te je li moguće nekako u ovom zadatku iskoristiti AG nejednakost?

Ispitajte konvergenciju niza i odredite mu limes (ako postoji) ako je:

[tex]\displaystyle a_n = {\sqrt{2+\sqrt{2+...+\sqrt{2}}}}[/tex] (n korijena)

[tex]\displaystyle a_1 = \sqrt{2}[/tex]
[tex]\displaystyle a_2 = \sqrt{2+\sqrt{2}} = x^{\frac{1}{2}} + x^{\frac{1}{4}}[/tex]
...
[tex]\displaystyle a_{n+1} = \sqrt{2+a_n} [/tex]

Kad bi niz [tex]\displaystyle a_n[/tex] bio konvergentan (moramo dokazati) tada bi:

[tex]\displaystyle L = \sqrt{2+L} \ | ^2\\
L^2 = 2 + L \\
L^2 - L - 2 = 0\\
L_{1,2} = \frac{1\pm3}{2}\\
[/tex]
Izabiremo [tex]\displaystyle + \ jer \ je\ a_n > 0\ \forall n\in\mathbb{N}\ \implies L = 2[/tex]

Dokazujemo da je niz strogo rastuć i omeđen odozgo s 2.

1. Omeđenost, M. I.

Baza: [tex]\displaystyle a_1 = \sqrt{2} < 2 [/tex]

Pretpostavimo da za neko n vrijedi [tex]\displaystyle a_n < 2 [/tex]
Tada je [tex]\displaystyle a_{n+1} < 2 [/tex]

[tex]\displaystyle a_{n+1} = \sqrt{2+a_n} < \sqrt{2+2} \\
\sqrt{2+a_n} < 2[/tex]

Zbog pretpostavke da je [tex]\displaystyle a_n < 2 [/tex] gornja nejednakost vrijedi.

2. Strogi rast

[tex]\displaystyle a_{n+1} > a_n\ \forall n\in\mathbb{N} [/tex]

[tex]\displaystyle \sqrt{2+a_n} > a_n \ | ^2 [/tex]

...
[tex]\displaystyle a_n^2 - a_n - 2 < 0\\
a_1 = -1 , a_2 = 2 \\[/tex]
pošto je [tex]\displaystyle a_n>0 \ i\ a_n<2[/tex] i nejednakost na tom intervalu vrijedi [tex]\displaystyle \implies [/tex] niz je konvergentan i vrijedi [tex]\displaystyle L = \lim _ {n} a_n = 2 [/tex]

I da ne otvaram novu temu, na vježbama je prof. tj. asistent dokazao sljedeće:

[tex]\displaystyle \lim _ {n} \frac{n^p}{a^n} = 0 \ \ , |a| > 1, \ p\in\mathbb{R}\\
\displaystyle \lim _ {n} \frac{n^p}{n!} = 0 \ \ , p\in\mathbb{R}\\
\displaystyle \lim _ {n} \frac{a^n}{n!} = 0 \ \ , a\in\mathbb{R}[/tex]

Ukoliko bude na kolokviju, jel trebamo to dokazati ili to spada u nešto na što se smijemo pozivati pošto je dokazano na vježbama?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
matkec
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 14. 05. 2010. (16:21:29)
Postovi: (8C)16
Sarma = la pohva - posuda
34 = 36 - 2

PostPostano: 13:44 sub, 5. 1. 2013    Naslov: Re: Konvergencija niza... Citirajte i odgovorite

Samo dvije male tehničke greške, koje čak nisu ni greške, nego sam ja picajzla. :P

Na početku kad gledaš prvih par članova:
[quote="Shirohige"][tex]\displaystyle a_1 = \sqrt{2}[/tex]
[tex]\displaystyle a_2 = \sqrt{2+\sqrt{2}} = x^{\frac{1}{2}} + x^{\frac{1}{4}}[/tex]
...
[tex]\displaystyle a_{n+1} = \sqrt{2+a_n} [/tex]
[/quote]
Ovaj dio za [tex]a_2[/tex], kad raspisuješ ikseve ti je nepotreban, ali skoro i netočan. Ti iksevi ti ne znaš što su oni (sigurno nisu 2), vjerojatno takvi iksevi postoje, ali su ti nebitni za zadatak. Jedino tebi mala pomoć da kako se ponašaju sumandi pod korijenjem.

Zatim, kod raspisa da je niz rastuć:
[quote="Shirohige"][tex]\displaystyle \sqrt{2+a_n} > a_n \ | ^2 [/tex]
[/quote]
Iako poslije kažeš da je [tex]a_n>0[/tex], to komentiraj i ovdje, reci da smiješ kvadrirati nejednakost i da će sve ostati ekvivalentno zbog toga. Nije tolika greška, ali nije na odmet to napisati.

[quote="Shirohige"]I da ne otvaram novu temu, na vježbama je prof. tj. asistent dokazao sljedeće:

[tex]\displaystyle \lim _ {n} \frac{n^p}{a^n} = 0 \ \ , |a| > 1, \ p\in\mathbb{R}\\
\displaystyle \lim _ {n} \frac{n^p}{n!} = 0 \ \ , p\in\mathbb{R}\\
\displaystyle \lim _ {n} \frac{a^n}{n!} = 0 \ \ , a\in\mathbb{R}[/tex]

Ukoliko bude na kolokviju, jel trebamo to dokazati ili to spada u nešto na što se smijemo pozivati pošto je dokazano na vježbama?[/quote]
Pa, ako je zadatak nađi limes niza [tex]\displaystyle \lim _ {n} \frac{2013^n}{n!}[/tex], tada mislim da ne možeš samo reći da se to dokazalo na vježbama jer je to poanta zadatka. Ali, ako u nekom zadatku dođeš to tog izraza, onda smiješ to iskoristiti. Korisno je da napišeš na kolokviju da ste to radili na vježbama.
Samo dvije male tehničke greške, koje čak nisu ni greške, nego sam ja picajzla. Razz

Na početku kad gledaš prvih par članova:
Shirohige (napisa):
[tex]\displaystyle a_1 = \sqrt{2}[/tex]
[tex]\displaystyle a_2 = \sqrt{2+\sqrt{2}} = x^{\frac{1}{2}} + x^{\frac{1}{4}}[/tex]
...
[tex]\displaystyle a_{n+1} = \sqrt{2+a_n} [/tex]

Ovaj dio za [tex]a_2[/tex], kad raspisuješ ikseve ti je nepotreban, ali skoro i netočan. Ti iksevi ti ne znaš što su oni (sigurno nisu 2), vjerojatno takvi iksevi postoje, ali su ti nebitni za zadatak. Jedino tebi mala pomoć da kako se ponašaju sumandi pod korijenjem.

Zatim, kod raspisa da je niz rastuć:
Shirohige (napisa):
[tex]\displaystyle \sqrt{2+a_n} > a_n \ | ^2 [/tex]

Iako poslije kažeš da je [tex]a_n>0[/tex], to komentiraj i ovdje, reci da smiješ kvadrirati nejednakost i da će sve ostati ekvivalentno zbog toga. Nije tolika greška, ali nije na odmet to napisati.

Shirohige (napisa):
I da ne otvaram novu temu, na vježbama je prof. tj. asistent dokazao sljedeće:

[tex]\displaystyle \lim _ {n} \frac{n^p}{a^n} = 0 \ \ , |a| > 1, \ p\in\mathbb{R}\\
\displaystyle \lim _ {n} \frac{n^p}{n!} = 0 \ \ , p\in\mathbb{R}\\
\displaystyle \lim _ {n} \frac{a^n}{n!} = 0 \ \ , a\in\mathbb{R}[/tex]

Ukoliko bude na kolokviju, jel trebamo to dokazati ili to spada u nešto na što se smijemo pozivati pošto je dokazano na vježbama?

Pa, ako je zadatak nađi limes niza [tex]\displaystyle \lim _ {n} \frac{2013^n}{n!}[/tex], tada mislim da ne možeš samo reći da se to dokazalo na vježbama jer je to poanta zadatka. Ali, ako u nekom zadatku dođeš to tog izraza, onda smiješ to iskoristiti. Korisno je da napišeš na kolokviju da ste to radili na vježbama.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
feniks
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 05. 01. 2013. (16:51:15)
Postovi: (B)16
Sarma = la pohva - posuda
= 0 - 0

PostPostano: 19:43 sub, 5. 1. 2013    Naslov: Citirajte i odgovorite

Bio bih zahvalan ako bi netko objasnio na koji način se rješava 17. zadatak iz treće domaće zadace iz analize http://web.math.pmf.unizg.hr/nastava/analiza/files/ma1-zadaca3.pdf
Bio bih zahvalan ako bi netko objasnio na koji način se rješava 17. zadatak iz treće domaće zadace iz analize http://web.math.pmf.unizg.hr/nastava/analiza/files/ma1-zadaca3.pdf


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Shirohige
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 16. 11. 2012. (20:19:56)
Postovi: (ED)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
12 = 15 - 3

PostPostano: 20:28 sub, 5. 1. 2013    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="feniks"]Bio bih zahvalan ako bi netko objasnio na koji način se rješava 17. zadatak iz treće domaće zadace iz analize http://web.math.pmf.unizg.hr/nastava/analiza/files/ma1-zadaca3.pdf[/quote]

Pošto su n-ovi u putanju, možda matematičkom indukcijom,

Baza n=2, pretpostavka za neki n da su izrazi jednaki tj [tex]\displaystyle 2a_{n-1} + 3 = 2^{n+1} - 3 [/tex] i onda dokaz za n+1 i dobi se za a_n onaj drugi izraz. Ne znam jel to tako točno...

@matkec, hvala na odgovoru!
feniks (napisa):
Bio bih zahvalan ako bi netko objasnio na koji način se rješava 17. zadatak iz treće domaće zadace iz analize http://web.math.pmf.unizg.hr/nastava/analiza/files/ma1-zadaca3.pdf


Pošto su n-ovi u putanju, možda matematičkom indukcijom,

Baza n=2, pretpostavka za neki n da su izrazi jednaki tj [tex]\displaystyle 2a_{n-1} + 3 = 2^{n+1} - 3 [/tex] i onda dokaz za n+1 i dobi se za a_n onaj drugi izraz. Ne znam jel to tako točno...

@matkec, hvala na odgovoru!


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 1. godine, preddiplomski studij Matematika -> Matematička analiza 1 i 2 Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan