Pokušat ću dati svoje viđenje kolegija, iz perspektive asistenta, premda zasigurno bolji odgovor mogu dati vaše kolege studenti koji su uspješno napisali kolokvije. U svakom slučaju, zahvaljujem na pitanju i zgodnoj prilici da napišem nekoliko riječi. Sasvim je druga stvar hoće li vama osobno to biti ikako korisno, u tako kratkom roku kao što je do ovogodišnjeg završnog ispita. :/
Gradivo [i]Mjere i integrala[/i] je vrlo teško, usudio bih se reći možda i najteže od svih kolegija preddiplomskog studija. :!: Pritom mislim da je teško za savladavanje s razumijevanjem, naprosto zato što vam je sasvim novo i "drukčije" kad ga prvi put vidite. Gotovo je nemoguće precijeniti upozorenja profesora na početku semestra o redovitom praćenju predavanja. Ne mislim nužno o fizičkom pohađanju predavanja, nego o samostalnom proučavanju, ponavljanju i dopunjavanju gradiva, i tijekom i nakon predavanja, bilo iz bilješki, bilo iz skripte ili neke knjige.
Nadalje, dobro razumijevanje teorije (definicija, rezultata, nekad i dokaza) je krucijalno čak i za "neteorijske" zadatke na kolokvijima. Naprosto, i sami vidite da su zapravo svi zadaci u nekom smislu teorijski - gotovo uvijek nešto trebati dokazati, rijetko izračunati, a čak i u potonjem slučaju je važnije kako ste to izračunali, nego koji ste rezultat dobili.
To je nešto s čime se niste često susretali prije u studiju. Naprimjer, na [i]Matematičkoj analizi 2[/i] možete uspješno rješavati zadatke s integralima čak i ako uopće ne znate definiciju integrala odnosno integrabilnosti - naprosto naučite tehniku. Na kolegiju [i]Mjera i integral[/i] pak nemate apsolutno nikakve šanse.
U principu nije moguće "briljirati" ovaj kolegij bez da jako dobro [b]razumijete[/b] gradivo. Naprimjer, ja mogu naprosto preformulirati zadatke s prošlogodišnjeg kolokvija tako da je svakome tko razumije gradivo to očigledno, ali oni koji su učili napamet neće znati niti odakle početi.
Druga je stvar samo položiti kolegij (u nekom broju pokušaja). I profesor i asistenti su svjesni težine gradiva, te (makar vam se možda tako ne čini) doista pokušavamo olakšati i donekle standardizirati kolokvije, a određeni manji broj zadataka je i postao svojevrsna šablona. Napomenut ću usput i da je meni kad ispravljam nečiji test istog trena jasno razumije li ta osoba što se od nje traži. To (ne)razumijevanje naprosto [i]viče[/i] iz svake rečenice koju napišete: kako ste posložili argumente, jeste li napisali što koristite, jeste li se pozvali na pravi rezultat na pravom mjestu. Jako često progledam kroz prste oko detalja jer sam svjestan da je to sve teško i jer bi inače rezulatati bili poražavajući, ali i zato jer cijenim svaki trud da se barem donekle s razumijevanjem savlada gradivo. Zamislite onda samo kako bi izgledao usmeni ispit iz ovog kolegija pred profesorom na ploči...
Nije baš istina da su prošlogodišnji kolokviji bili više šablonski od ovogodišnjih. Svake godine se studentima tako čini. Mislim da su zadnjih nekoliko godina kolokviji takvi kakvi jesu - možete čak uočiti i dosta pravilnosti, što ih samo može činiti lakšima.
Postoji dosta knjiga iz [i]Teorije mjere i integrala[/i] i mnoge od njih imaju zadatke za vježbu. Zadatke za vježbu na web stranici (koje ste bili spomenuli) sam izvadio iz nekoliko takvih knjiga. Problem s davanjem konkretne reference je što su mnoge takve knjige još teže i opsežnije nego gradivo kolegija pa onda mnogi zadaci nisu primjereni ili su preteški.
Eto, možda vas malo utješi da je u principu moglo biti još puno teže od ovog kako jest. :D
Pokušat ću dati svoje viđenje kolegija, iz perspektive asistenta, premda zasigurno bolji odgovor mogu dati vaše kolege studenti koji su uspješno napisali kolokvije. U svakom slučaju, zahvaljujem na pitanju i zgodnoj prilici da napišem nekoliko riječi. Sasvim je druga stvar hoće li vama osobno to biti ikako korisno, u tako kratkom roku kao što je do ovogodišnjeg završnog ispita.
Gradivo Mjere i integrala je vrlo teško, usudio bih se reći možda i najteže od svih kolegija preddiplomskog studija. Pritom mislim da je teško za savladavanje s razumijevanjem, naprosto zato što vam je sasvim novo i "drukčije" kad ga prvi put vidite. Gotovo je nemoguće precijeniti upozorenja profesora na početku semestra o redovitom praćenju predavanja. Ne mislim nužno o fizičkom pohađanju predavanja, nego o samostalnom proučavanju, ponavljanju i dopunjavanju gradiva, i tijekom i nakon predavanja, bilo iz bilješki, bilo iz skripte ili neke knjige.
Nadalje, dobro razumijevanje teorije (definicija, rezultata, nekad i dokaza) je krucijalno čak i za "neteorijske" zadatke na kolokvijima. Naprosto, i sami vidite da su zapravo svi zadaci u nekom smislu teorijski - gotovo uvijek nešto trebati dokazati, rijetko izračunati, a čak i u potonjem slučaju je važnije kako ste to izračunali, nego koji ste rezultat dobili.
To je nešto s čime se niste često susretali prije u studiju. Naprimjer, na Matematičkoj analizi 2 možete uspješno rješavati zadatke s integralima čak i ako uopće ne znate definiciju integrala odnosno integrabilnosti - naprosto naučite tehniku. Na kolegiju Mjera i integral pak nemate apsolutno nikakve šanse.
U principu nije moguće "briljirati" ovaj kolegij bez da jako dobro razumijete gradivo. Naprimjer, ja mogu naprosto preformulirati zadatke s prošlogodišnjeg kolokvija tako da je svakome tko razumije gradivo to očigledno, ali oni koji su učili napamet neće znati niti odakle početi.
Druga je stvar samo položiti kolegij (u nekom broju pokušaja). I profesor i asistenti su svjesni težine gradiva, te (makar vam se možda tako ne čini) doista pokušavamo olakšati i donekle standardizirati kolokvije, a određeni manji broj zadataka je i postao svojevrsna šablona. Napomenut ću usput i da je meni kad ispravljam nečiji test istog trena jasno razumije li ta osoba što se od nje traži. To (ne)razumijevanje naprosto viče iz svake rečenice koju napišete: kako ste posložili argumente, jeste li napisali što koristite, jeste li se pozvali na pravi rezultat na pravom mjestu. Jako često progledam kroz prste oko detalja jer sam svjestan da je to sve teško i jer bi inače rezulatati bili poražavajući, ali i zato jer cijenim svaki trud da se barem donekle s razumijevanjem savlada gradivo. Zamislite onda samo kako bi izgledao usmeni ispit iz ovog kolegija pred profesorom na ploči...
Nije baš istina da su prošlogodišnji kolokviji bili više šablonski od ovogodišnjih. Svake godine se studentima tako čini. Mislim da su zadnjih nekoliko godina kolokviji takvi kakvi jesu - možete čak uočiti i dosta pravilnosti, što ih samo može činiti lakšima.
Postoji dosta knjiga iz Teorije mjere i integrala i mnoge od njih imaju zadatke za vježbu. Zadatke za vježbu na web stranici (koje ste bili spomenuli) sam izvadio iz nekoliko takvih knjiga. Problem s davanjem konkretne reference je što su mnoge takve knjige još teže i opsežnije nego gradivo kolegija pa onda mnogi zadaci nisu primjereni ili su preteški.
Eto, možda vas malo utješi da je u principu moglo biti još puno teže od ovog kako jest.
|