Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Prva domaća zadaća u ljetnom semestru 2013/14.
WWW:

Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji diplomskih i starih studija -> Konačne geometrije
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
Juraj Siftar
Gost





PostPostano: 13:38 pet, 21. 3. 2014    Naslov: Prva domaća zadaća u ljetnom semestru 2013/14. Citirajte i odgovorite

Evo prve domaće zadaće. Namjerno je "vrlo elementarna".
Dodatne pojedinosti na predavanjima i, po potrebi, dalje
na ovom forumu.

Juraj Šiftar


1. DOMAĆA ZADAĆA

1. Konstruirajte neke t-(v,k, λ) dizajne s brojem točaka v = 8, 9 i 10; ostali
parametri po volji, uz uvjete v > k+2 i k > t. (Konstrukcije mogu biti
sasvim “naivno” kombinatoričke, bez ikakve posebne metode).

2. Odredite neke vrijednosti v i k tako da budu ispunjeni nužni aritmetički
uvjeti za postojanje 3-(v,k,2) dizajna. Pritom treba biti k>3.

3. Je li istinita tvrdnja: ako su za prirodni broj v, v > 10, ispunjeni nužni
aritmetički uvjeti postojanja 2-(v,4,1) dizajna, onda su ispunjeni i
odgovarajući uvjeti za postojanje 2-(v,3,1) dizajna? Tvrdnju ili
dokažite ili opovrgnite protuprimjerom.

4. Konstruirajte 2-(13,3,1) dizajn. Neka je označen s D1. Poznato je da
postoje točno dva “bitno različita” (neizomorfna) dizajna s tim parametrima.
Pokušajte konstruirati i dizajn D2 s parametrima 2-(13,3,1), tako da bude
neizomorfan s D1. U čemu se vidi “bitna razlika”, tj, neizomorfnost?
Evo prve domaće zadaće. Namjerno je "vrlo elementarna".
Dodatne pojedinosti na predavanjima i, po potrebi, dalje
na ovom forumu.

Juraj Šiftar


1. DOMAĆA ZADAĆA

1. Konstruirajte neke t-(v,k, λ) dizajne s brojem točaka v = 8, 9 i 10; ostali
parametri po volji, uz uvjete v > k+2 i k > t. (Konstrukcije mogu biti
sasvim “naivno” kombinatoričke, bez ikakve posebne metode).

2. Odredite neke vrijednosti v i k tako da budu ispunjeni nužni aritmetički
uvjeti za postojanje 3-(v,k,2) dizajna. Pritom treba biti k>3.

3. Je li istinita tvrdnja: ako su za prirodni broj v, v > 10, ispunjeni nužni
aritmetički uvjeti postojanja 2-(v,4,1) dizajna, onda su ispunjeni i
odgovarajući uvjeti za postojanje 2-(v,3,1) dizajna? Tvrdnju ili
dokažite ili opovrgnite protuprimjerom.

4. Konstruirajte 2-(13,3,1) dizajn. Neka je označen s D1. Poznato je da
postoje točno dva “bitno različita” (neizomorfna) dizajna s tim parametrima.
Pokušajte konstruirati i dizajn D2 s parametrima 2-(13,3,1), tako da bude
neizomorfan s D1. U čemu se vidi “bitna razlika”, tj, neizomorfnost?


[Vrh]
cikl0nica
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 26. 09. 2013. (21:32:59)
Postovi: (12)16
Sarma = la pohva - posuda
= 0 - 0

PostPostano: 15:48 sub, 22. 3. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

Do kada je rok za predaju zadaće?
Do kada je rok za predaju zadaće?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Juraj Siftar
Gost





PostPostano: 23:36 ned, 23. 3. 2014    Naslov: Citirajte i odgovorite

O roku za predaju zadaće nisam ništa govorio
na prošlom predavanju (21.3.) kako bi studenti
najprije stigli pogledati zadatke i "orijentirati se"
(budući da je tek početak kolegija) pa da tokom
sljedećeg tjedna, do idućeg predavanja,
otprilike procijene količinu i težinu posla.

U načelu bi dvotjedni rok, dakle do 4. travnja,
bio primjeren.
Pritom, nije problem ako se jedan od zadataka
ne riješi do kraja, važnije je da se vidi samostalni
rad i pokušaji rješavanja.

O tome još na idućem predavanju. U svakom slučaju,
taj dan, 28.3., nije krajnji rok.

Juraj Šiftar
O roku za predaju zadaće nisam ništa govorio
na prošlom predavanju (21.3.) kako bi studenti
najprije stigli pogledati zadatke i "orijentirati se"
(budući da je tek početak kolegija) pa da tokom
sljedećeg tjedna, do idućeg predavanja,
otprilike procijene količinu i težinu posla.

U načelu bi dvotjedni rok, dakle do 4. travnja,
bio primjeren.
Pritom, nije problem ako se jedan od zadataka
ne riješi do kraja, važnije je da se vidi samostalni
rad i pokušaji rješavanja.

O tome još na idućem predavanju. U svakom slučaju,
taj dan, 28.3., nije krajnji rok.

Juraj Šiftar


[Vrh]
Juraj Siftar
Gost





PostPostano: 19:15 pet, 2. 5. 2014    Naslov: Rezultati 1. domaće zadaće Citirajte i odgovorite

Nakon pregledavanja prve domaće zadaće, koju
je predalo desetero studentica/studenata, evo
zaključaka.

Kao što znate, rok za predaju zadaća bio je vrlo
"fleksibilan", sa svrhom da svatko tko se želi potruditi
i nešto napraviti nađe dostatno vremena za to,
a uz poantu (koju sam jako naglašavao) da prepisivanje
nema nikakvog smisla i da će biti puno bolje da se
samostalno pokuša načiniti što više, odnosno "barem nešto"
pa makar i ne s potpunim uspjehom, nego prekopirati
rješenja od drugih.

Čini mi se da su ovi ciljevi postignuti u prilično velikoj
mjeri, naime uočljiva je raznovrsnost u pristupu, uloženom
trudu, načinu pisanja itd, premda ima i nekih podudaranja
koja mogu (ali ne moraju) proizlaziti iz prepisivanja.
Također se zapažaju znatne razlike u temeljitosti i
sustavnosti rada - neki se zadržavaju na "minimalnom"
rješavanju, bez objašnjavanja postupka i bez pokušaja da
se učini i "malo više", dok su neki očito posvetili puno
vremena i napora da pokušaju riješiti zadatke i da pokažu
kako su to radili. Neki su zadovoljni jednim primjerom
(koliko se i tražilo), neki nastoje izraziti općeniti rezultat itd.
Dakako, ima znatnih razlika i u urednosti i čitljivosti
zadaća.
Sve je to u granicama očekivanog, pogotovo što se na
početku i tražilo više "snalaženja" nego poznavanja metoda,
no bilo bi poželjno da (neki) ubuduće ipak malo više
pozornosti posvete obrazloženjima i urednosti izlaganja.

Sad, prema konkretnijim ishodima.
Zadaci 2. i 3. mahom su riješeni u svim zadaćama, uz par
iznimaka i uz varijacije u temeljitosti i općenitosti zaključivanja.
U 1. zadatku, koji je također prilično uspješno riješen,
ima značajnijih varijacija između "minimalističkog" pristupa
i pokušaja da se načini više od prenošenja primjera iz skripti
ili s predavanja.
4. zadatak zapravo je težak te nisam ni očekivao potpuna
rješenja, nego više "stjecanje osjećaja" za problematiku.
Ipak, bilo je i tu dosta uspješnih pokušaja, samo najčešće
bez izlaganja ikakvog postupka. Neki su se, pohvalno,
potrudili naći neku metodu u "vanjskim izvorima", a neki su
pokušavali, pisali nešto pa onda pošteno priznali da im nije išlo.

Budući da je ovo 1. zadaća, u neku ruku "probna", pri čemu zbog
svih prethodno navedenih zapažanja smatram da ne bi bilo
prikladno "strogo" bodovati rezultate, odlučio sam za ovaj
put ocijeniti zadaće na sljedeći način:
Za zadatke 1-3 (zajedno) piše broj oblika x/10, koji treba shvatiti
kao ukupni omjer učinjenog (bez cjepidlačenja), dok se
za 4. zadatak, shvaćen kao "ne posve obavezan", dodjeljuje
još 0-3 boda, koji će se na primjeren način uračunati u ukupne
rezultate domaćih zadaća.
Iznimno su za 1191222349 upisana još 2 dodatna boda
za rješavanje 1. zadatka (izuzetno opsežno i temeljito).

2. domaća zadaća bit će objavljena ovih dana, svakako prije
predavanja 9. svibnja.
Detaljniji komentari o pojedinim zadaćama - na konzultacijama
ili nakon predavanja.
Napokon, bodovi:

1191222349 10/10 + 2 + 2
1191219864 9/10 + 1
1191220232 10/10 + 2
1191221224 7/10 + 2
1191220414 10/10
1191215940 9/10
0036410145 10/10 + 3

1191217833 3/10
1191208281 6/10 + 1
0036332771 10/10 + 2
Nakon pregledavanja prve domaće zadaće, koju
je predalo desetero studentica/studenata, evo
zaključaka.

Kao što znate, rok za predaju zadaća bio je vrlo
"fleksibilan", sa svrhom da svatko tko se želi potruditi
i nešto napraviti nađe dostatno vremena za to,
a uz poantu (koju sam jako naglašavao) da prepisivanje
nema nikakvog smisla i da će biti puno bolje da se
samostalno pokuša načiniti što više, odnosno "barem nešto"
pa makar i ne s potpunim uspjehom, nego prekopirati
rješenja od drugih.

Čini mi se da su ovi ciljevi postignuti u prilično velikoj
mjeri, naime uočljiva je raznovrsnost u pristupu, uloženom
trudu, načinu pisanja itd, premda ima i nekih podudaranja
koja mogu (ali ne moraju) proizlaziti iz prepisivanja.
Također se zapažaju znatne razlike u temeljitosti i
sustavnosti rada - neki se zadržavaju na "minimalnom"
rješavanju, bez objašnjavanja postupka i bez pokušaja da
se učini i "malo više", dok su neki očito posvetili puno
vremena i napora da pokušaju riješiti zadatke i da pokažu
kako su to radili. Neki su zadovoljni jednim primjerom
(koliko se i tražilo), neki nastoje izraziti općeniti rezultat itd.
Dakako, ima znatnih razlika i u urednosti i čitljivosti
zadaća.
Sve je to u granicama očekivanog, pogotovo što se na
početku i tražilo više "snalaženja" nego poznavanja metoda,
no bilo bi poželjno da (neki) ubuduće ipak malo više
pozornosti posvete obrazloženjima i urednosti izlaganja.

Sad, prema konkretnijim ishodima.
Zadaci 2. i 3. mahom su riješeni u svim zadaćama, uz par
iznimaka i uz varijacije u temeljitosti i općenitosti zaključivanja.
U 1. zadatku, koji je također prilično uspješno riješen,
ima značajnijih varijacija između "minimalističkog" pristupa
i pokušaja da se načini više od prenošenja primjera iz skripti
ili s predavanja.
4. zadatak zapravo je težak te nisam ni očekivao potpuna
rješenja, nego više "stjecanje osjećaja" za problematiku.
Ipak, bilo je i tu dosta uspješnih pokušaja, samo najčešće
bez izlaganja ikakvog postupka. Neki su se, pohvalno,
potrudili naći neku metodu u "vanjskim izvorima", a neki su
pokušavali, pisali nešto pa onda pošteno priznali da im nije išlo.

Budući da je ovo 1. zadaća, u neku ruku "probna", pri čemu zbog
svih prethodno navedenih zapažanja smatram da ne bi bilo
prikladno "strogo" bodovati rezultate, odlučio sam za ovaj
put ocijeniti zadaće na sljedeći način:
Za zadatke 1-3 (zajedno) piše broj oblika x/10, koji treba shvatiti
kao ukupni omjer učinjenog (bez cjepidlačenja), dok se
za 4. zadatak, shvaćen kao "ne posve obavezan", dodjeljuje
još 0-3 boda, koji će se na primjeren način uračunati u ukupne
rezultate domaćih zadaća.
Iznimno su za 1191222349 upisana još 2 dodatna boda
za rješavanje 1. zadatka (izuzetno opsežno i temeljito).

2. domaća zadaća bit će objavljena ovih dana, svakako prije
predavanja 9. svibnja.
Detaljniji komentari o pojedinim zadaćama - na konzultacijama
ili nakon predavanja.
Napokon, bodovi:

1191222349 10/10 + 2 + 2
1191219864 9/10 + 1
1191220232 10/10 + 2
1191221224 7/10 + 2
1191220414 10/10
1191215940 9/10
0036410145 10/10 + 3

1191217833 3/10
1191208281 6/10 + 1
0036332771 10/10 + 2


[Vrh]
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji diplomskih i starih studija -> Konačne geometrije Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

 
Forum(o)Bir:  
Možete otvarati nove teme.
Možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan