Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Pismeni: 5 zadataka, 32 studenta, proslo 25%...
WWW:

Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 2. godine -> Diskretna matematika
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
Gia
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 20. 06. 2004. (00:46:02)
Postovi: (1D)16
Sarma = la pohva - posuda
= 5 - 0

PostPostano: 22:39 čet, 1. 7. 2004    Naslov: Pismeni: 5 zadataka, 32 studenta, proslo 25%... Citirajte i odgovorite

Na pismenom ispitu postavljeno je 5 zad,a polozili su ga studenti koji su tocno rijesili barem 2 zad. ispitu su pristupila 32 studenta a prosli ih je 25%.
a) Dokazite da među zadanih 5 zad postoji barem 1 zad kojeg je tocno rjesilo bar 4 studenta!
b) Dokazite da među 5 zad postoji bar 1 zad koji je tocno rjesilo najvise 12 studenata.[size=18][/size]
Na pismenom ispitu postavljeno je 5 zad,a polozili su ga studenti koji su tocno rijesili barem 2 zad. ispitu su pristupila 32 studenta a prosli ih je 25%.
a) Dokazite da među zadanih 5 zad postoji barem 1 zad kojeg je tocno rjesilo bar 4 studenta!
b) Dokazite da među 5 zad postoji bar 1 zad koji je tocno rjesilo najvise 12 studenata.



_________________
#Smile_colors

Gia
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
ahri
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 11. 2003. (23:16:07)
Postovi: (193)16
Sarma = la pohva - posuda
= 7 - 0

PostPostano: 0:14 pet, 2. 7. 2004    Naslov: Citirajte i odgovorite

a) prepostavimo suprotno, svaki zadatak je rjesilo najvise 3 ucenika.
dakle imamo 5*3 = 15 razlicitih rjesenja.
a tvrdnja je da je 8 ucenika proslo. svaki ucenik je trebao rjesiti barem 2 zadatka, dakle 8*2=16 > 15. kontradikcija s pretpostavkom, pretpostavka je lazna.

b) slicno. prepostavimo da je svaki zadatak rjesen barem 13 puta.
tada je to barem 13*5 = 65 rjesenja. sad mozes na 2 nacina....
prvi, intuitivniji.
od tih 65 starpamo 8*5=40 (dakle, oni koji su prosli) rjesenja na te ucenike koji su prosli. so, ostane nam 25.
onih koji nisu prosli ima 32-8=24.
ovih 25 ne mozemo rasporediti na tih 24 tako da nitko ne dobije barem 2 (dirichletov princip), pa bi to znacilo da je barem jos jedan prosao. sto je u kontradikciji s pretpostavkom.

tu bi morao _dobro_ argumentirati zasto je "minimalno" kada rasporedis 40 zadataka na one koji su proslo (makar je to intuitivno, treba pokazati!).

drugi nacin: kazemo da ima _najvise_ 32*5 - 13*5 NErjesenja (primjeti razliku izmedju _najvise_ i _barem_ gore....
dakle, najvise 19*5 = 95 NErjesenja.
Ucenik je pao ako ima 4 ili vise nerjeesnja.
dakle, 95 NErjesenja, cime se moze prekriti najvise (95 div 4) 23 ucenika, sto znaci da ostali imaju manje od 4 NErjesenja, iliti da su ostali prosli. :)
a) prepostavimo suprotno, svaki zadatak je rjesilo najvise 3 ucenika.
dakle imamo 5*3 = 15 razlicitih rjesenja.
a tvrdnja je da je 8 ucenika proslo. svaki ucenik je trebao rjesiti barem 2 zadatka, dakle 8*2=16 > 15. kontradikcija s pretpostavkom, pretpostavka je lazna.

b) slicno. prepostavimo da je svaki zadatak rjesen barem 13 puta.
tada je to barem 13*5 = 65 rjesenja. sad mozes na 2 nacina....
prvi, intuitivniji.
od tih 65 starpamo 8*5=40 (dakle, oni koji su prosli) rjesenja na te ucenike koji su prosli. so, ostane nam 25.
onih koji nisu prosli ima 32-8=24.
ovih 25 ne mozemo rasporediti na tih 24 tako da nitko ne dobije barem 2 (dirichletov princip), pa bi to znacilo da je barem jos jedan prosao. sto je u kontradikciji s pretpostavkom.

tu bi morao _dobro_ argumentirati zasto je "minimalno" kada rasporedis 40 zadataka na one koji su proslo (makar je to intuitivno, treba pokazati!).

drugi nacin: kazemo da ima _najvise_ 32*5 - 13*5 NErjesenja (primjeti razliku izmedju _najvise_ i _barem_ gore....
dakle, najvise 19*5 = 95 NErjesenja.
Ucenik je pao ako ima 4 ili vise nerjeesnja.
dakle, 95 NErjesenja, cime se moze prekriti najvise (95 div 4) 23 ucenika, sto znaci da ostali imaju manje od 4 NErjesenja, iliti da su ostali prosli. :)



_________________
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 14:59 pet, 18. 2. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

Jos jednom, hvala ahri :rose: Nekima je smetao ovaj topic, htjedose ga baciti [url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewforum.php?f=64]ovamo[/url] ali ja ga nisam dao...
Jos jednom, hvala ahri Imam nesto za tebe Nekima je smetao ovaj topic, htjedose ga baciti ovamo ali ja ga nisam dao...



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
ahri
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 11. 2003. (23:16:07)
Postovi: (193)16
Sarma = la pohva - posuda
= 7 - 0

PostPostano: 4:25 sub, 19. 2. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

hvala tebi sto si ga iskopao :)
hvala tebi sto si ga iskopao :)



_________________
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 2. godine -> Diskretna matematika Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan