Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Nim problem

Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Matematika (općenito)
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
Johnny Casino
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 11. 05. 2003. (17:56:59)
Postovi: (10F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 21 - 15
Lokacija: location, location!

PostPostano: 12:55 ned, 27. 3. 2005    Naslov: Nim problem Citirajte i odgovorite

Zahvaljujuci vasoj pomoci uspio sam pronaci temu za maturalni rad - Pobjednicke strategije deterministickih igara. Konkretno cu se baviti samo igrom Nim, ali to tada nisam znao, pa sam ostavio mjesta da eventualno ubacim i neku drugu igru.
Prvi (i za sad jedini) problem se pojavio kad sam poceo igrati tu igru Nim protiv racunala, koje bi navodno trebalo biti isprogramirano tako da uvijek iza sebe ostavlja sigurne pozicije.
Za one koji ne znaju: sigurna pozicija je ona pozicija koja osigurava pobjedu igracu koji je zavrsio s potezom. Mi cemo promatrati te sigurne pozicije jer zelimo osigurati pobjedu sebi, a ne protivnickom igracu, isto tako protivnicki igrac zeli osigurati pobjedu sebi, a ne nama. Postoje naime sigurne pozicije za igraca koji je zavrsio s potezom i koji je na potezu. Obicno kad se kaze sigurna pozicija misli se na onu koja donosi pobjedu igracu koji je zavrsio s potezom, a kad se kaze nesigurna misli se na onu koja donosi pobjedu igracu koji je tek na potezu.

http://ebaumsworld.com/pearl.shtml

Kad napisete brojeve u binarnom obliku i stavite ih jedan ispod drugog (poravnate desno); radi se o sigurnoj kombinaciji ako je zbroj jedinica u svakom pojedinom stupcu paran ili jednak nuli, o nesigurnoj ako je zbroj jedinica neparan barem u jednom stupcu. Svaka sigurna pozicija postaje nesigurna_bilo kojim_potezom. Svaka nesigurna pozicija postaje sigurna_ispravnim_potezom.
Pocetna pozicija (3,4,5,6) je nesigurna. To znaci da igrac koji igra prvi moze tu pocetnu poziciju pretvoriti u sigurnu i takvom ju odrzavati do kraja igre i naravno svoje pobjede.

Problem je u tome sto se moze pobjediti (barem na onom linku) i ako se igra prvi i ako se igra drugi. :?: :?: Nije mi jasno kako je to moguce - racunalo od te prve pocetne pozicije koja je nesigurna, ako igra prvo, ne napravi sigurnu poziciju!!!
Pomozite!

PS. Sretan Uskrs! :wink:
Zahvaljujuci vasoj pomoci uspio sam pronaci temu za maturalni rad - Pobjednicke strategije deterministickih igara. Konkretno cu se baviti samo igrom Nim, ali to tada nisam znao, pa sam ostavio mjesta da eventualno ubacim i neku drugu igru.
Prvi (i za sad jedini) problem se pojavio kad sam poceo igrati tu igru Nim protiv racunala, koje bi navodno trebalo biti isprogramirano tako da uvijek iza sebe ostavlja sigurne pozicije.
Za one koji ne znaju: sigurna pozicija je ona pozicija koja osigurava pobjedu igracu koji je zavrsio s potezom. Mi cemo promatrati te sigurne pozicije jer zelimo osigurati pobjedu sebi, a ne protivnickom igracu, isto tako protivnicki igrac zeli osigurati pobjedu sebi, a ne nama. Postoje naime sigurne pozicije za igraca koji je zavrsio s potezom i koji je na potezu. Obicno kad se kaze sigurna pozicija misli se na onu koja donosi pobjedu igracu koji je zavrsio s potezom, a kad se kaze nesigurna misli se na onu koja donosi pobjedu igracu koji je tek na potezu.

http://ebaumsworld.com/pearl.shtml

Kad napisete brojeve u binarnom obliku i stavite ih jedan ispod drugog (poravnate desno); radi se o sigurnoj kombinaciji ako je zbroj jedinica u svakom pojedinom stupcu paran ili jednak nuli, o nesigurnoj ako je zbroj jedinica neparan barem u jednom stupcu. Svaka sigurna pozicija postaje nesigurna_bilo kojim_potezom. Svaka nesigurna pozicija postaje sigurna_ispravnim_potezom.
Pocetna pozicija (3,4,5,6) je nesigurna. To znaci da igrac koji igra prvi moze tu pocetnu poziciju pretvoriti u sigurnu i takvom ju odrzavati do kraja igre i naravno svoje pobjede.

Problem je u tome sto se moze pobjediti (barem na onom linku) i ako se igra prvi i ako se igra drugi. Question Question Nije mi jasno kako je to moguce - racunalo od te prve pocetne pozicije koja je nesigurna, ako igra prvo, ne napravi sigurnu poziciju!!!
Pomozite!

PS. Sretan Uskrs! Wink




Zadnja promjena: Johnny Casino; 17:16 pon, 13. 7. 2009; ukupno mijenjano 1 put.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
vjekovac
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 23. 01. 2003. (18:26:55)
Postovi: (2DB)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
182 = 198 - 16

PostPostano: 12:29 uto, 29. 3. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

Stvar je u tome da ona igra (na linku) nije klasični NIM o kojem ti pišeš.
Promijenjena je konvencija da "pobjeđuje igrač koji odigra zadnji potez" (uzme zadnje kuglice) u "gubi igrač koji odigra zadnji potez" (tj. uzme zadnju kuglicu).
Nisi primijetio da prije početka (pod pravilima piše):
"The object of the game is to leave the last of the pearls for your opponent to take."

Tako dobivena igra ima mrvicu kompliciraniju analizu. Možeš pogledati npr. u knjigu Conway: On Numbers and Games. Ili ako ti se ne da tražiti mogu ti i ja to (ovdje) malo raspisati.

P.S. Vrlo lako ćeš na netu naći i neke (lijepe animirane :) ) implementacije pravog NIM-a.
Stvar je u tome da ona igra (na linku) nije klasični NIM o kojem ti pišeš.
Promijenjena je konvencija da "pobjeđuje igrač koji odigra zadnji potez" (uzme zadnje kuglice) u "gubi igrač koji odigra zadnji potez" (tj. uzme zadnju kuglicu).
Nisi primijetio da prije početka (pod pravilima piše):
"The object of the game is to leave the last of the pearls for your opponent to take."

Tako dobivena igra ima mrvicu kompliciraniju analizu. Možeš pogledati npr. u knjigu Conway: On Numbers and Games. Ili ako ti se ne da tražiti mogu ti i ja to (ovdje) malo raspisati.

P.S. Vrlo lako ćeš na netu naći i neke (lijepe animirane Smile ) implementacije pravog NIM-a.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
Johnny Casino
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 11. 05. 2003. (17:56:59)
Postovi: (10F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 21 - 15
Lokacija: location, location!

PostPostano: 16:27 čet, 31. 3. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

Znam, radi se o misere Nim-u, ali mi svejedno nije jasno kako ga mogu pobijediti i ako ja igram prvi i ako on igra prvi! Jer, trebalo bi biti da onaj tko prvi uspije ostaviti iza sebe sigurnu poziciju ima sigurnu pobjedu osim ako se ne zabuni tijekom igre. A on pocne ostavljati sigurne pozicije tek nakon prvog poteza, bio to moj prvi potez ili njegov.
U jednom pdf-u kojeg sam skinuo s neta pise o misere Nim-u:
'Here is Bouton's method for playing misere Nim optimally. Play it as you would play Nim under the normal play rule as long as there are at least two heaps of size greater than one. When your opponent finally moves so that there is exactly oe pile of size greater than one, reduce that pile to zero or one, whichever leaves an odd number of piles of size one remaining. This works because your optimal play in Nim never requires you to leave exactly one pile of size greater than one (the Nim sum must be zero), and your opponen cannot move from two piles of size greater than one to no piles greater than one. So eventually the game drops into a position with exactly one pile greater than one and it must be your turn to move.'
Molim te, ispravi me ako je nesto krivo, jer stvarno mi nije jasno kako mogu pobijediti i ako igram prvi i ako igram drugi. Jedini odgovor koji mi se namece jest da je flash s onog linka krivo isprogramiran. Pa ako znas za jos koji dobar link za Nim, bio bih zahvalan da posaljes. I mozda bi ovo raspisivanje koje si spomenuo moglo pomoci...
8) 8) 8)
Znam, radi se o misere Nim-u, ali mi svejedno nije jasno kako ga mogu pobijediti i ako ja igram prvi i ako on igra prvi! Jer, trebalo bi biti da onaj tko prvi uspije ostaviti iza sebe sigurnu poziciju ima sigurnu pobjedu osim ako se ne zabuni tijekom igre. A on pocne ostavljati sigurne pozicije tek nakon prvog poteza, bio to moj prvi potez ili njegov.
U jednom pdf-u kojeg sam skinuo s neta pise o misere Nim-u:
'Here is Bouton's method for playing misere Nim optimally. Play it as you would play Nim under the normal play rule as long as there are at least two heaps of size greater than one. When your opponent finally moves so that there is exactly oe pile of size greater than one, reduce that pile to zero or one, whichever leaves an odd number of piles of size one remaining. This works because your optimal play in Nim never requires you to leave exactly one pile of size greater than one (the Nim sum must be zero), and your opponen cannot move from two piles of size greater than one to no piles greater than one. So eventually the game drops into a position with exactly one pile greater than one and it must be your turn to move.'
Molim te, ispravi me ako je nesto krivo, jer stvarno mi nije jasno kako mogu pobijediti i ako igram prvi i ako igram drugi. Jedini odgovor koji mi se namece jest da je flash s onog linka krivo isprogramiran. Pa ako znas za jos koji dobar link za Nim, bio bih zahvalan da posaljes. I mozda bi ovo raspisivanje koje si spomenuo moglo pomoci...
Cool Cool Cool


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (355F)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 18:31 čet, 31. 3. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

Ako ti pocnes, imas nesigurnu situaciju:[code:1]3: 11
4: 100
5: 101
6: 110
0322[/code:1]

Trivijalno, "skidanjem" 4 bisera iz, recimo, najveceg stupca dolazis do savrsene situacije. 8)

Obratno, kompjuter moze igrati na isti nacin i pobijediti. 8) No, umjesto toga, on ti - cini mi se - "daje sansu" igrajuci na neki drugi (slucajan?) nacin. :-s Npr. meni je maknuo 3 bisera iz drugog retka, sto ga je dovelo do:[code:1]3: 11
1: 1
5: 101
6: 110
0223[/code:1]

Micanjem jednog bisera iz 3. retka, dosao sam do:[code:1]3: 11
1: 1
4: 100
6: 110
0222[/code:1]

:arrow: Moj zakljucak je da u prvom potezu stvarno "pušta". 8)
Ako ti pocnes, imas nesigurnu situaciju:
Kod:
3:        11
4:       100
5:       101
6:       110
        0322


Trivijalno, "skidanjem" 4 bisera iz, recimo, najveceg stupca dolazis do savrsene situacije. Cool

Obratno, kompjuter moze igrati na isti nacin i pobijediti. Cool No, umjesto toga, on ti - cini mi se - "daje sansu" igrajuci na neki drugi (slucajan?) nacin. Eh? Npr. meni je maknuo 3 bisera iz drugog retka, sto ga je dovelo do:
Kod:
3:        11
1:         1
5:       101
6:       110
        0223


Micanjem jednog bisera iz 3. retka, dosao sam do:
Kod:
3:        11
1:         1
4:       100
6:       110
        0222


Arrow Moj zakljucak je da u prvom potezu stvarno "pušta". Cool



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Johnny Casino
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 11. 05. 2003. (17:56:59)
Postovi: (10F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 21 - 15
Lokacija: location, location!

PostPostano: 10:07 uto, 19. 4. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

Zna li netko kako da dođem do svih pobjedničkih pozicija (znači pozicija koje osiguravaju pobjedu igraču koji je završio s potezom) za Nim početne pozicije (3, 4, 5, 6)? Postoji li neki drugi način osim pisanja rukom :shock: ? Malo bi potrajalo da sve to ručno ispisujem :( , pa ako netko zna neki drugi način....bio bih zahvalan.


Hvala!
Zna li netko kako da dođem do svih pobjedničkih pozicija (znači pozicija koje osiguravaju pobjedu igraču koji je završio s potezom) za Nim početne pozicije (3, 4, 5, 6)? Postoji li neki drugi način osim pisanja rukom Shocked ? Malo bi potrajalo da sve to ručno ispisujem Sad , pa ako netko zna neki drugi način....bio bih zahvalan.


Hvala!


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
vjekovac
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 23. 01. 2003. (18:26:55)
Postovi: (2DB)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
182 = 198 - 16

PostPostano: 15:12 uto, 19. 4. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

Malo preciziraj što zapravo želiš.
Za NIM je to trivijalno: samo provrtiš petlju po svim pozicijama koje te zanimaju, zbrajaš po bitovima i provjeravaš da li dobiješ 0.

Za općenitije igre tog tipa (ako nemaš eksplicitnu formulu koja kaže da li je pozicija dobitna) ideš unatrag, u neko polje spremaš informaciju za svaku poziciju da li je ona dobitna (npr. neka logička varijabla). Krajnja pozicija (samo nule) je dobitna. Ako se iz neke pozicije može doći u barem jednu dobitnu poziciju, onda je ona gubitna. Ako se iz neke pozicije dolazi samo u gubitne pozicije, onda je ona dobitna.
Malo preciziraj što zapravo želiš.
Za NIM je to trivijalno: samo provrtiš petlju po svim pozicijama koje te zanimaju, zbrajaš po bitovima i provjeravaš da li dobiješ 0.

Za općenitije igre tog tipa (ako nemaš eksplicitnu formulu koja kaže da li je pozicija dobitna) ideš unatrag, u neko polje spremaš informaciju za svaku poziciju da li je ona dobitna (npr. neka logička varijabla). Krajnja pozicija (samo nule) je dobitna. Ako se iz neke pozicije može doći u barem jednu dobitnu poziciju, onda je ona gubitna. Ako se iz neke pozicije dolazi samo u gubitne pozicije, onda je ona dobitna.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
Johnny Casino
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 11. 05. 2003. (17:56:59)
Postovi: (10F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 21 - 15
Lokacija: location, location!

PostPostano: 20:24 uto, 19. 4. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

Zelim nekako dobiti sve pobjednicke pozicije (za Nim (3, 4, 5, 6)), a da ih ne moram ispisivati rukom, ako je to moguce. :?: :?:
Dakle, zanimaju me sve pozicije koje omogućavaju pobjedu prethodnom igraču (igraču koji je završio s potezom) - meni. Mislim da bi malo potrajalo da idem po redu po svim pozicijama, mozda ako bi to mogao nekako izračunati ili nešto tako...da dobijem sve pozicije, a da ih ne moram rucno ispisivati. Stvar je u tome da pišem maturalnu radnju, pa želim pomoću ovakvih jeftinih fora popuniti donji obavezni limit stranica...he he he

8)
Zelim nekako dobiti sve pobjednicke pozicije (za Nim (3, 4, 5, 6)), a da ih ne moram ispisivati rukom, ako je to moguce. Question Question
Dakle, zanimaju me sve pozicije koje omogućavaju pobjedu prethodnom igraču (igraču koji je završio s potezom) - meni. Mislim da bi malo potrajalo da idem po redu po svim pozicijama, mozda ako bi to mogao nekako izračunati ili nešto tako...da dobijem sve pozicije, a da ih ne moram rucno ispisivati. Stvar je u tome da pišem maturalnu radnju, pa želim pomoću ovakvih jeftinih fora popuniti donji obavezni limit stranica...he he he

Cool


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 21:00 uto, 19. 4. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Wiggles"]Mislim da bi malo potrajalo da idem po redu po svim pozicijama, mozda ako bi to mogao nekako izračunati ili nešto tako...da dobijem sve pozicije, a da ih ne moram rucno ispisivati.[/quote]

Pa rekao ti je vjeko. Napisi kompjuterski program koji ce ih ispisivati umjesto tebe. Ne znam moze li se elegantno prebrojiti, ali ispis programa ce ti svakako zauzeti vise stranica (a kad krenes ispisivati dobitne pozicije probit ces gornji limit).

Btw, nedavno sam saznao za vrlo zanimljivu igru slicnu Nimu. Zove se Chomp i za razliku od Nima nitko ne zna jednostavno karakterizirati dobitne pozicije cak ni za 3xn plocu. U najopcenitijoj verziji igra se na parcijalno uredjenom skupu :crazyeyes:
Wiggles (napisa):
Mislim da bi malo potrajalo da idem po redu po svim pozicijama, mozda ako bi to mogao nekako izračunati ili nešto tako...da dobijem sve pozicije, a da ih ne moram rucno ispisivati.


Pa rekao ti je vjeko. Napisi kompjuterski program koji ce ih ispisivati umjesto tebe. Ne znam moze li se elegantno prebrojiti, ali ispis programa ce ti svakako zauzeti vise stranica (a kad krenes ispisivati dobitne pozicije probit ces gornji limit).

Btw, nedavno sam saznao za vrlo zanimljivu igru slicnu Nimu. Zove se Chomp i za razliku od Nima nitko ne zna jednostavno karakterizirati dobitne pozicije cak ni za 3xn plocu. U najopcenitijoj verziji igra se na parcijalno uredjenom skupu #Crazy



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
vjekovac
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 23. 01. 2003. (18:26:55)
Postovi: (2DB)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
182 = 198 - 16

PostPostano: 14:27 sri, 20. 4. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Wiggles"]Stvar je u tome da pišem maturalnu radnju, pa želim pomoću ovakvih jeftinih fora popuniti donji obavezni limit stranica...he he he[/quote]
Baš si pravi :twisted: !
:D

Krckova ideja mi se čini bolja. Ili zašto ne bi napisao program koji savršeno igra NIM (protiv čovjeka)? (Ne moraš se ograničiti na specijalni slučaj (3,4,5,6).) Ispis ti je sigurno bar nekoliko stranica, a usput je i "koristan". :)
Ako ti se ne da kodirati, sigurno se može nešto naći na netu, a vidio sam to i u nekom broju časopisa Triangle.

A popis svih dobitnih pozicija ti za samo igranje nije osobito koristan. Bas zato što imaš lijepu formulu za računanje dobitnih pozicija (NIMsuma, tj. suma po bitovima mod 2, tj. XOR po bitovima) nećeš svaki put tražiti dobitnu poziciju u tom popisu nego ćeš je naštimati iz uvjeta NIMsuma=0.

Ali ako baš želiš, evo (za slučaj (3,4,5,6) ih nema tako puno):
[code:1](0,0,0,0),(0,0,1,1),(0,0,2,2),(0,0,3,3),(0,0,4,4),(0,0,5,5),
(0,1,0,1),(0,1,1,0),(0,1,2,3),(0,1,3,2),(0,1,4,5),(0,1,5,4),
(0,2,0,2),(0,2,1,3),(0,2,2,0),(0,2,3,1),(0,2,4,6),(0,3,0,3),
(0,3,1,2),(0,3,2,1),(0,3,3,0),(0,3,5,6),(0,4,0,4),(0,4,1,5),
(0,4,2,6),(0,4,4,0),(0,4,5,1),(1,0,0,1),(1,0,1,0),(1,0,2,3),
(1,0,3,2),(1,0,4,5),(1,0,5,4),(1,1,0,0),(1,1,1,1),(1,1,2,2),
(1,1,3,3),(1,1,4,4),(1,1,5,5),(1,2,0,3),(1,2,1,2),(1,2,2,1),
(1,2,3,0),(1,2,5,6),(1,3,0,2),(1,3,1,3),(1,3,2,0),(1,3,3,1),
(1,3,4,6),(1,4,0,5),(1,4,1,4),(1,4,3,6),(1,4,4,1),(1,4,5,0),
(2,0,0,2),(2,0,1,3),(2,0,2,0),(2,0,3,1),(2,0,4,6),(2,1,0,3),
(2,1,1,2),(2,1,2,1),(2,1,3,0),(2,1,5,6),(2,2,0,0),(2,2,1,1),
(2,2,2,2),(2,2,3,3),(2,2,4,4),(2,2,5,5),(2,3,0,1),(2,3,1,0),
(2,3,2,3),(2,3,3,2),(2,3,4,5),(2,3,5,4),(2,4,0,6),(2,4,2,4),
(2,4,3,5),(2,4,4,2),(2,4,5,3),(3,0,0,3),(3,0,1,2),(3,0,2,1),
(3,0,3,0),(3,0,5,6),(3,1,0,2),(3,1,1,3),(3,1,2,0),(3,1,3,1),
(3,1,4,6),(3,2,0,1),(3,2,1,0),(3,2,2,3),(3,2,3,2),(3,2,4,5),
(3,2,5,4),(3,3,0,0),(3,3,1,1),(3,3,2,2),(3,3,3,3),(3,3,4,4),
(3,3,5,5),(3,4,1,6),(3,4,2,5),(3,4,3,4),(3,4,4,3),(3,4,5,2)[/code:1]
Wiggles (napisa):
Stvar je u tome da pišem maturalnu radnju, pa želim pomoću ovakvih jeftinih fora popuniti donji obavezni limit stranica...he he he

Baš si pravi Twisted Evil !
Very Happy

Krckova ideja mi se čini bolja. Ili zašto ne bi napisao program koji savršeno igra NIM (protiv čovjeka)? (Ne moraš se ograničiti na specijalni slučaj (3,4,5,6).) Ispis ti je sigurno bar nekoliko stranica, a usput je i "koristan". Smile
Ako ti se ne da kodirati, sigurno se može nešto naći na netu, a vidio sam to i u nekom broju časopisa Triangle.

A popis svih dobitnih pozicija ti za samo igranje nije osobito koristan. Bas zato što imaš lijepu formulu za računanje dobitnih pozicija (NIMsuma, tj. suma po bitovima mod 2, tj. XOR po bitovima) nećeš svaki put tražiti dobitnu poziciju u tom popisu nego ćeš je naštimati iz uvjeta NIMsuma=0.

Ali ako baš želiš, evo (za slučaj (3,4,5,6) ih nema tako puno):
Kod:
(0,0,0,0),(0,0,1,1),(0,0,2,2),(0,0,3,3),(0,0,4,4),(0,0,5,5),
(0,1,0,1),(0,1,1,0),(0,1,2,3),(0,1,3,2),(0,1,4,5),(0,1,5,4),
(0,2,0,2),(0,2,1,3),(0,2,2,0),(0,2,3,1),(0,2,4,6),(0,3,0,3),
(0,3,1,2),(0,3,2,1),(0,3,3,0),(0,3,5,6),(0,4,0,4),(0,4,1,5),
(0,4,2,6),(0,4,4,0),(0,4,5,1),(1,0,0,1),(1,0,1,0),(1,0,2,3),
(1,0,3,2),(1,0,4,5),(1,0,5,4),(1,1,0,0),(1,1,1,1),(1,1,2,2),
(1,1,3,3),(1,1,4,4),(1,1,5,5),(1,2,0,3),(1,2,1,2),(1,2,2,1),
(1,2,3,0),(1,2,5,6),(1,3,0,2),(1,3,1,3),(1,3,2,0),(1,3,3,1),
(1,3,4,6),(1,4,0,5),(1,4,1,4),(1,4,3,6),(1,4,4,1),(1,4,5,0),
(2,0,0,2),(2,0,1,3),(2,0,2,0),(2,0,3,1),(2,0,4,6),(2,1,0,3),
(2,1,1,2),(2,1,2,1),(2,1,3,0),(2,1,5,6),(2,2,0,0),(2,2,1,1),
(2,2,2,2),(2,2,3,3),(2,2,4,4),(2,2,5,5),(2,3,0,1),(2,3,1,0),
(2,3,2,3),(2,3,3,2),(2,3,4,5),(2,3,5,4),(2,4,0,6),(2,4,2,4),
(2,4,3,5),(2,4,4,2),(2,4,5,3),(3,0,0,3),(3,0,1,2),(3,0,2,1),
(3,0,3,0),(3,0,5,6),(3,1,0,2),(3,1,1,3),(3,1,2,0),(3,1,3,1),
(3,1,4,6),(3,2,0,1),(3,2,1,0),(3,2,2,3),(3,2,3,2),(3,2,4,5),
(3,2,5,4),(3,3,0,0),(3,3,1,1),(3,3,2,2),(3,3,3,3),(3,3,4,4),
(3,3,5,5),(3,4,1,6),(3,4,2,5),(3,4,3,4),(3,4,4,3),(3,4,5,2)


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
Johnny Casino
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 11. 05. 2003. (17:56:59)
Postovi: (10F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 21 - 15
Lokacija: location, location!

PostPostano: 21:59 sri, 20. 4. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

Mislio sam priloziti uz radnju cd na kojem bi bio Juan (http://www.ebaumsworld.com/pearl.shtml), lijepo je animirano, duhovito, itd. bolje nego da ja nesto pokusavam. Mislio sam jos priloziti i onaj film Last year at Marienbad, trenutno trazim dvd verziju istog.
Nisam ni mislio koristiti taj popis za igranje, nego cisto ovako, da popuni prostor :wink: ...
Kako si dosao do tih pozicija? Ja sam mislio nesto napraviti u pascalu (ni jedan drugi program nismo ucili, naime) da dobijem te pozicije, ali sam zapeo na dijelu kad je trebalo brojeve prebaciti u binarni oblik.
Nisu li pozicije (0, 1, 0, 1), (0, 0, 1, 1), (0, 1, 1, 0) isto?
Mislio sam priloziti uz radnju cd na kojem bi bio Juan (http://www.ebaumsworld.com/pearl.shtml), lijepo je animirano, duhovito, itd. bolje nego da ja nesto pokusavam. Mislio sam jos priloziti i onaj film Last year at Marienbad, trenutno trazim dvd verziju istog.
Nisam ni mislio koristiti taj popis za igranje, nego cisto ovako, da popuni prostor Wink ...
Kako si dosao do tih pozicija? Ja sam mislio nesto napraviti u pascalu (ni jedan drugi program nismo ucili, naime) da dobijem te pozicije, ali sam zapeo na dijelu kad je trebalo brojeve prebaciti u binarni oblik.
Nisu li pozicije (0, 1, 0, 1), (0, 0, 1, 1), (0, 1, 1, 0) isto?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (355F)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 0:35 čet, 21. 4. 2005    Naslov: Citirajte i odgovorite

Ne treba ti prebacivanje u binarni oblik! :D Koristi operator [tt]xor[/tt]. 8)

Recimo, u Perlu (nemam Pascal instaliran na Linuxu):

[code:1]@lens = qw(3 4 5 6);
sub p {
my $p = pop;
if ($p--) {
do p(@_, $_, $p) foreach (0..$lens[$p]);
} else {
my $t;
map { $t ^= $_ } @_;
print "(", join(",", @_), "), " unless $t;
}
}
p(scalar @lens);[/code:1]

Ako "štos" sa [tt]xor[/tt]-om nije jasan, vrisni. 8)

[quote="Wiggles"]Nisu li pozicije (0, 1, 0, 1), (0, 0, 1, 1), (0, 1, 1, 0) isto?[/quote]

Ovisi, ali ja bih rekao da nisu. :/ Nije svejedno jesi li "pocistio" prvi ili drugi redak, zar ne? ;)
Ne treba ti prebacivanje u binarni oblik! Very Happy Koristi operator xor. Cool

Recimo, u Perlu (nemam Pascal instaliran na Linuxu):

Kod:
@lens = qw(3 4 5 6);
sub p {
  my $p = pop;
  if ($p--) {
    do p(@_, $_, $p) foreach (0..$lens[$p]);
  } else {
    my $t;
    map { $t ^= $_ } @_;
    print "(", join(",", @_), "), " unless $t;
  }
}
p(scalar @lens);


Ako "štos" sa xor-om nije jasan, vrisni. Cool

Wiggles (napisa):
Nisu li pozicije (0, 1, 0, 1), (0, 0, 1, 1), (0, 1, 1, 0) isto?


Ovisi, ali ja bih rekao da nisu. Ehm? Nije svejedno jesi li "pocistio" prvi ili drugi redak, zar ne? Wink



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Matematika (općenito) Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan