Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
Martinab Moderator
Pridružen/a: 02. 04. 2003. (19:07:56) Postovi: (2A03E)16
|
Postano: 19:22 sub, 14. 1. 2006 Naslov: Kreda vs Projektor |
|
|
[color=blue]Splitano [url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?p=44418#44418]odavde[/url]. [/color]
Vjeko, jel ti ozbiljno planiras drzati vjezbe uz projektor? Bez krede ili s kredom? Ja sam naime vidjela jako malo uspjesnih pokusaja matematike bez krede i jako dobro bih razmislila prije nego uvedem projektor na vjezbe... Ne govorim da ne moze biti dobro, nego samo da moras imati jako dobar razlog za uvodenje i jako dobru ideju sto ces TOCNO s njim...
Ako si ovo napisao samo zato da se Hans osjeca vazniji i da pretipka jos jednu skriptu, ok :) (NHF, Hans, mislim da je kul sto ti se da to tak tipkat pa da imamo skripte)
Splitano odavde.
Vjeko, jel ti ozbiljno planiras drzati vjezbe uz projektor? Bez krede ili s kredom? Ja sam naime vidjela jako malo uspjesnih pokusaja matematike bez krede i jako dobro bih razmislila prije nego uvedem projektor na vjezbe... Ne govorim da ne moze biti dobro, nego samo da moras imati jako dobar razlog za uvodenje i jako dobru ideju sto ces TOCNO s njim...
Ako si ovo napisao samo zato da se Hans osjeca vazniji i da pretipka jos jednu skriptu, ok (NHF, Hans, mislim da je kul sto ti se da to tak tipkat pa da imamo skripte)
_________________ A comathematician is a device for turning cotheorems into ffee. A cotheorem is, naturally, an easy nsequence of a rollary.
Zadnja promjena: Martinab; 16:45 ned, 15. 1. 2006; ukupno mijenjano 1 put.
|
|
[Vrh] |
|
venovako Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 11. 2002. (22:46:38) Postovi: (2F9)16
|
Postano: 19:58 sub, 14. 1. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="Martinab"]Vjeko, jel ti ozbiljno planiras drzati vjezbe uz projektor? Bez krede ili s kredom? Ja sam naime vidjela jako malo uspjesnih pokusaja matematike bez krede i jako dobro bih razmislila prije nego uvedem projektor na vjezbe...[/quote]
IMHO najbolja math predavanja koja sam vidio imaju kombinaciju projektora i krede (negdje u omjeru 4 : 1) ili koriste samo projektor.
Ali, tu je bila rijec o [i]predavanjima[/i], gdje se na projektoru vrtila skripta (cjelovite recenice, cvrsta struktura) i primjeri, a paralelno bi isla prica s eventualnim pojasnjenjima na ploci.
Studenti su imali isprintanu skriptu i po njoj sarali bitne opaske.
Uspjesne vjezbe (matematickog, ne racunarskog) sadrzaja s projektorom drzao je Krcko na Uvodu u optimizaciju.
Slajdovi sa zadacima, koji su se raspisivali na ploci.
Ne vidim zasto Vjeko ne bi mogao vrtiti zadatke cija su rjesenja naznacena u osnovnim koracima.
Korake moze raspisati na ploci ili ilustrirati u npr. Mathematici, ako je primjer numericki. Svaki student na svoju kopiju stavi onoliko raspisa koliko mu je potrebno.
Mnogo prakticnije nego da se rise i pise po ploci bas sve, studenti se trude to pohvatati i na kraju ne cuju nista sto Vjeko kaze.
Vjeko, samo naprijed!
(A Hansa nije trebalo poticati ni prije...)
Martinab (napisa): | Vjeko, jel ti ozbiljno planiras drzati vjezbe uz projektor? Bez krede ili s kredom? Ja sam naime vidjela jako malo uspjesnih pokusaja matematike bez krede i jako dobro bih razmislila prije nego uvedem projektor na vjezbe... |
IMHO najbolja math predavanja koja sam vidio imaju kombinaciju projektora i krede (negdje u omjeru 4 : 1) ili koriste samo projektor.
Ali, tu je bila rijec o predavanjima, gdje se na projektoru vrtila skripta (cjelovite recenice, cvrsta struktura) i primjeri, a paralelno bi isla prica s eventualnim pojasnjenjima na ploci.
Studenti su imali isprintanu skriptu i po njoj sarali bitne opaske.
Uspjesne vjezbe (matematickog, ne racunarskog) sadrzaja s projektorom drzao je Krcko na Uvodu u optimizaciju.
Slajdovi sa zadacima, koji su se raspisivali na ploci.
Ne vidim zasto Vjeko ne bi mogao vrtiti zadatke cija su rjesenja naznacena u osnovnim koracima.
Korake moze raspisati na ploci ili ilustrirati u npr. Mathematici, ako je primjer numericki. Svaki student na svoju kopiju stavi onoliko raspisa koliko mu je potrebno.
Mnogo prakticnije nego da se rise i pise po ploci bas sve, studenti se trude to pohvatati i na kraju ne cuju nista sto Vjeko kaze.
Vjeko, samo naprijed!
(A Hansa nije trebalo poticati ni prije...)
|
|
[Vrh] |
|
bily Forumaš(ica)
Pridružen/a: 29. 04. 2003. (16:21:46) Postovi: (4B7)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
Martinab Moderator
Pridružen/a: 02. 04. 2003. (19:07:56) Postovi: (2A03E)16
|
Postano: 20:21 sub, 14. 1. 2006 Naslov: |
|
|
Vau. 4:1 je puno :)
Vecina ovoga sto sam ja vidjela bilo je forsiranje racunala bez TOCNE ideje sto se s tim hoce. Dobre stvari koje sam vidjela su zadaci (samo tekst zadatka) projicirani na zid, a rjesavani na ploci (stedi se vrijeme za prepisivanje zadatka koje studenti onda dobiju isprintane), i nekoliko ilustracija (npr. pricas o funkciji s R^2 u R i onda puknes graf na projektor, kojeg ne bi mogao sam lijepo i brzo nacrtati); i mogu zamisliti da, ako se radi o nekakvim zadacima tipa linearnog programiranja, koje svi vec znaju, a ipak treba pokazati nekoliko primjera "cudnih stvari" koje se mogu desiti kad izvrtimo algoritam koji svi vec dobro znamo, se to moze dobro izvesti na kompu. Ali u ostalim slucajevima (ja razmisljam u okvirima vjezbi za 1.godinu jer skoro samo tamo predajem :) ), cini mi se da je jedino sto projektor postigne gubitak tempa. Ako puknes cijelo rjesenje zadatka na zid, i onda ga ides objasnjavat, slusatelji procitaju sve (ljudi citaju puno brze nego pricaju), prestanu pratiti sto se prica na pocetku jer citaju dalje, i ne prate sto pricas kasnije jer su to vec procitali pa im zvuci poznato. Time izgubis puno detalja, a i smisao predavanja. Bilo bi bitno bolje da ides "odavati dio po dio"- ali tu opet jako riskiras krivi tempo, i to vec zahtjeva poprilicnu kolicinu koncentracije i svjesnosti o tome sto se hoce s projektorom o kojoj sam pricala gore. Kreda ima veliku prednost sto predavac pise paralelno sa slusateljima, pa se time uspori na neku razumnu mjeru. Uz to, sadrzaj ploce je skoro stalno skoro bijektivan sa sadrzajem biljeznice- ne znam sad tocno zasto al to mi se cini jako korisno :)
Dakle, pazi: nisam rekla da su projektori u nastavi nuzno losi, nego da treba tocno znati sto hoces s njima i paziti da ne upadnes u klopku da ih koristis zbog njih samih a ne zbog onoga sto zelis s njima a ne bi mogao s kredom...
Vau. 4:1 je puno
Vecina ovoga sto sam ja vidjela bilo je forsiranje racunala bez TOCNE ideje sto se s tim hoce. Dobre stvari koje sam vidjela su zadaci (samo tekst zadatka) projicirani na zid, a rjesavani na ploci (stedi se vrijeme za prepisivanje zadatka koje studenti onda dobiju isprintane), i nekoliko ilustracija (npr. pricas o funkciji s R^2 u R i onda puknes graf na projektor, kojeg ne bi mogao sam lijepo i brzo nacrtati); i mogu zamisliti da, ako se radi o nekakvim zadacima tipa linearnog programiranja, koje svi vec znaju, a ipak treba pokazati nekoliko primjera "cudnih stvari" koje se mogu desiti kad izvrtimo algoritam koji svi vec dobro znamo, se to moze dobro izvesti na kompu. Ali u ostalim slucajevima (ja razmisljam u okvirima vjezbi za 1.godinu jer skoro samo tamo predajem ), cini mi se da je jedino sto projektor postigne gubitak tempa. Ako puknes cijelo rjesenje zadatka na zid, i onda ga ides objasnjavat, slusatelji procitaju sve (ljudi citaju puno brze nego pricaju), prestanu pratiti sto se prica na pocetku jer citaju dalje, i ne prate sto pricas kasnije jer su to vec procitali pa im zvuci poznato. Time izgubis puno detalja, a i smisao predavanja. Bilo bi bitno bolje da ides "odavati dio po dio"- ali tu opet jako riskiras krivi tempo, i to vec zahtjeva poprilicnu kolicinu koncentracije i svjesnosti o tome sto se hoce s projektorom o kojoj sam pricala gore. Kreda ima veliku prednost sto predavac pise paralelno sa slusateljima, pa se time uspori na neku razumnu mjeru. Uz to, sadrzaj ploce je skoro stalno skoro bijektivan sa sadrzajem biljeznice- ne znam sad tocno zasto al to mi se cini jako korisno
Dakle, pazi: nisam rekla da su projektori u nastavi nuzno losi, nego da treba tocno znati sto hoces s njima i paziti da ne upadnes u klopku da ih koristis zbog njih samih a ne zbog onoga sto zelis s njima a ne bi mogao s kredom...
_________________ A comathematician is a device for turning cotheorems into ffee. A cotheorem is, naturally, an easy nsequence of a rollary.
|
|
[Vrh] |
|
venovako Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 11. 2002. (22:46:38) Postovi: (2F9)16
|
Postano: 22:37 sub, 14. 1. 2006 Naslov: |
|
|
@Martinab:
Svakako ti stoji argument da ne treba servirati bas sve.
Ono sto bi sigurno na slajdovima trebalo biti su tekst zadatka, crtezi, natuknice rjesenja (tipa: pozivamo se na taj i taj teorem), i netrivijalni koraci (momenti iluminacije), koji bi se prezentirali slajd po slajd, kako se zadatak postupno rjesava na ploci.
Takodjer, upute o alternativnim nacinima rjesavanja ("za nadobudne ili one s viskom vremena").
Najbolja stvar u tome jest sto studenti ne moraju pisati sve (pisanje umara, sporo je, podlozno greskama i rutinizaciji, te odvlaci paznju od onog sto asistent prica).
Uostalom, neki studenti vole imati svaki korak raspisan do detalja, a drugi vole imati krace notice da ih sami, dok uce, odmotavaju i tako se provjeravaju.
Nije li jednostavnije sloziti kompaktnije slajdove nego raspisivati do bola?
S projektorom, asistent moze usparati vrijeme od pisanja na tumacenje.
Ono sto jest problem je sinkronizacija slajdova s tokom izlaganja (ritmicki ples izmedju ploce i kompa, te istovjetan u glavi), kao i izrada adekvatnih slajdova, kao sto si i sama rekla.
Ali, Vjeko je lud kad to zeli biti, pa ne sumnjam da ce, prihvati li se toga, iznaci rjesenje.
Netko ce mi sad prigovoriti da tu mudrujem o metodici, a niti sam asistent niti profesorskog usmjerenja.
Ali to ne umanjuje cinjenicu da sam svjedocio uspjesnim primjenama [1] "novih tehnologija" i eliminaciji klasicne biljeznice.
(Mozda sam toliko entuzijastican oko toga jer mrzim vlastiti rukopis a ne tipkam u realnom vremenu, kao Hans...)
[size=10][1] Matko @ RPR4 - pogledati njegove slajdove kao sjajan primjer, Krcko, prof. Singer (oba), prof. Ribaric, ...[/size]
Volim slusati predavaca. Mnogi su asistenti mozda u stanju biti divni predavaci i napraviti fascinantan mentalni (i ne samo mentalni) show, ali ih ubije sutnja ili board reading (kako se zove proces dok asistent prica ono sto zapisuje?).
OK, otklizali smo u :OT:.
Ako Vjeko ili bilo tko drugi odluci samoinicijativno, bez ikakvih materijalnih (i upitnih moralnih) nagrada nabaciti takvu reformu, taj zasluzuje divljenje i podrsku.
@Martinab:
Svakako ti stoji argument da ne treba servirati bas sve.
Ono sto bi sigurno na slajdovima trebalo biti su tekst zadatka, crtezi, natuknice rjesenja (tipa: pozivamo se na taj i taj teorem), i netrivijalni koraci (momenti iluminacije), koji bi se prezentirali slajd po slajd, kako se zadatak postupno rjesava na ploci.
Takodjer, upute o alternativnim nacinima rjesavanja ("za nadobudne ili one s viskom vremena").
Najbolja stvar u tome jest sto studenti ne moraju pisati sve (pisanje umara, sporo je, podlozno greskama i rutinizaciji, te odvlaci paznju od onog sto asistent prica).
Uostalom, neki studenti vole imati svaki korak raspisan do detalja, a drugi vole imati krace notice da ih sami, dok uce, odmotavaju i tako se provjeravaju.
Nije li jednostavnije sloziti kompaktnije slajdove nego raspisivati do bola?
S projektorom, asistent moze usparati vrijeme od pisanja na tumacenje.
Ono sto jest problem je sinkronizacija slajdova s tokom izlaganja (ritmicki ples izmedju ploce i kompa, te istovjetan u glavi), kao i izrada adekvatnih slajdova, kao sto si i sama rekla.
Ali, Vjeko je lud kad to zeli biti, pa ne sumnjam da ce, prihvati li se toga, iznaci rjesenje.
Netko ce mi sad prigovoriti da tu mudrujem o metodici, a niti sam asistent niti profesorskog usmjerenja.
Ali to ne umanjuje cinjenicu da sam svjedocio uspjesnim primjenama [1] "novih tehnologija" i eliminaciji klasicne biljeznice.
(Mozda sam toliko entuzijastican oko toga jer mrzim vlastiti rukopis a ne tipkam u realnom vremenu, kao Hans...)
[1] Matko @ RPR4 - pogledati njegove slajdove kao sjajan primjer, Krcko, prof. Singer (oba), prof. Ribaric, ...
Volim slusati predavaca. Mnogi su asistenti mozda u stanju biti divni predavaci i napraviti fascinantan mentalni (i ne samo mentalni) show, ali ih ubije sutnja ili board reading (kako se zove proces dok asistent prica ono sto zapisuje?).
OK, otklizali smo u .
Ako Vjeko ili bilo tko drugi odluci samoinicijativno, bez ikakvih materijalnih (i upitnih moralnih) nagrada nabaciti takvu reformu, taj zasluzuje divljenje i podrsku.
|
|
[Vrh] |
|
cinik Forumaš(ica)
Pridružen/a: 27. 04. 2003. (23:34:09) Postovi: (1FB)16
Spol:
Lokacija: /proc/sys/cpu/
|
|
[Vrh] |
|
|