Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
Blockflöte Forumaš(ica)


Pridružen/a: 18. 01. 2004. (17:04:46) Postovi: (1AB)16
Lokacija: Zg
|
|
[Vrh] |
|
mladac Forumaš(ica)


Pridružen/a: 24. 10. 2005. (22:46:14) Postovi: (4D5)16
Spol: 
Lokacija: zg
|
|
[Vrh] |
|
andreao Forumaš(ica)


Pridružen/a: 10. 02. 2005. (12:08:18) Postovi: (46F)16
Lokacija: SK
|
|
[Vrh] |
|
Blockflöte Forumaš(ica)


Pridružen/a: 18. 01. 2004. (17:04:46) Postovi: (1AB)16
Lokacija: Zg
|
|
[Vrh] |
|
Casper Forumaš(ica)


Pridružen/a: 02. 04. 2005. (14:45:29) Postovi: (7E)16
Spol: 
Lokacija: Krk
|
|
[Vrh] |
|
duje Forumaš(ica)

Pridružen/a: 07. 11. 2002. (12:21:31) Postovi: (55C)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
vinko Forumaš(ica)

Pridružen/a: 26. 08. 2006. (23:08:00) Postovi: (1A8)16
Spol: 
Lokacija: PMF-MO 214
|
Postano: 7:48 sri, 6. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="Casper"]Logo se jos uvijek radi u nekim skolama. A logo nije samo crtanje, u logu ima rjesavanja i zadataka sa riječima i slično. Zgodan programcic za pocetnike, iako meni nije bio toliko interesantan kao qbasic, sa qbasicom sam uzivao :)
[/quote]
Koliko sam ja upućen, LOGO se i dalje radi u osnovnim školama. Doduše u malo njih ozbiljno. Koliko pratim događanja, nastava informatike u OŠ je još uvijek izvannastavna aktivnost (te se kao takva najčešće realizira igranjem igrica:) i tu se malo vremena posvećuje programiranju jer je u nastavnom programu i Word, Powerpoint, Internet...
Ipak, ima škola gdje nastavnike i učenike dosta zanima programiranje. LOGO je napravljen da pomogne najmlađim uzrastima koji sve lakše doživljavaju kroz slike. Mislim da bi na tome trebalo i ostati (i eventualno ga prebaciti u gradivo matematike), a neke algoritme obrađivati u Basicu.
Ozbiljniji programi u LOGU nisu baš izvedivi, jer ima jako nezgodnu sintaksu (nema ++, --, = i slične operatore, nezgodno je raditi s nizovima i poljima), ali je npr. dosta jednostavno raditi s listama.
Moguće da bi učenje programiranja počevši s Basicom nekim učenicima bilo prezamorno i dosadno u početku, te bih LOGO svakako preporučio najmlađim učenicima.
Casper (napisa): | Logo se jos uvijek radi u nekim skolama. A logo nije samo crtanje, u logu ima rjesavanja i zadataka sa riječima i slično. Zgodan programcic za pocetnike, iako meni nije bio toliko interesantan kao qbasic, sa qbasicom sam uzivao
|
Koliko sam ja upućen, LOGO se i dalje radi u osnovnim školama. Doduše u malo njih ozbiljno. Koliko pratim događanja, nastava informatike u OŠ je još uvijek izvannastavna aktivnost (te se kao takva najčešće realizira igranjem igrica:) i tu se malo vremena posvećuje programiranju jer je u nastavnom programu i Word, Powerpoint, Internet...
Ipak, ima škola gdje nastavnike i učenike dosta zanima programiranje. LOGO je napravljen da pomogne najmlađim uzrastima koji sve lakše doživljavaju kroz slike. Mislim da bi na tome trebalo i ostati (i eventualno ga prebaciti u gradivo matematike), a neke algoritme obrađivati u Basicu.
Ozbiljniji programi u LOGU nisu baš izvedivi, jer ima jako nezgodnu sintaksu (nema ++, –, = i slične operatore, nezgodno je raditi s nizovima i poljima), ali je npr. dosta jednostavno raditi s listama.
Moguće da bi učenje programiranja počevši s Basicom nekim učenicima bilo prezamorno i dosadno u početku, te bih LOGO svakako preporučio najmlađim učenicima.
|
|
[Vrh] |
|
venovako Forumaš(ica)

Pridružen/a: 07. 11. 2002. (22:46:38) Postovi: (2F9)16
|
|
[Vrh] |
|
vinko Forumaš(ica)

Pridružen/a: 26. 08. 2006. (23:08:00) Postovi: (1A8)16
Spol: 
Lokacija: PMF-MO 214
|
Postano: 11:13 sri, 6. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="venovako"]IMHO, i BASIC i LOGO su perverzni jezici s istom takvom sintaksom.
Vjerujem da bi Pascal (FreePascal, eventualno s Lazarusom na sebi) bio podesan da se nauce svi osnovni koncepti. Ako je do vizualnog pristupa, zgodan GUI s gumbicima i slicicama puno je zabavniji od kornjace koja pici okolo. Ali nisam metodicar i prepustam strucnjacima za rad s djecom da procijene sto bi ih vise zabavljalo (znam samo da je mene kao klinca odusevio Delphi).[/quote]
Nije tu stvar lijepog izgleda, nego da djeca [b]vide[/b] da su nesto napravila. Onima najboljima (2-3 u drzavi) ce mozda ucenje Loga biti nepotrebno usporavanje, ali mislim da poprilicnu vecinu rad sa brojevima prilicno uplasi ako bas ne kuze, a oni jednostavni programi (kakvih se treba puno rijesiti da se utvrdi sto radi FOR, WHILE, sto su varijable, memorija) se cesto cine dosadni i zamorni. Tu je naravno i vrlo bitan faktor motivacije od strane okoline (roditelja, nastavnika) koji je u stvari bitniji i od sintakse i svega ostalog.
venovako (napisa): | IMHO, i BASIC i LOGO su perverzni jezici s istom takvom sintaksom.
Vjerujem da bi Pascal (FreePascal, eventualno s Lazarusom na sebi) bio podesan da se nauce svi osnovni koncepti. Ako je do vizualnog pristupa, zgodan GUI s gumbicima i slicicama puno je zabavniji od kornjace koja pici okolo. Ali nisam metodicar i prepustam strucnjacima za rad s djecom da procijene sto bi ih vise zabavljalo (znam samo da je mene kao klinca odusevio Delphi). |
Nije tu stvar lijepog izgleda, nego da djeca vide da su nesto napravila. Onima najboljima (2-3 u drzavi) ce mozda ucenje Loga biti nepotrebno usporavanje, ali mislim da poprilicnu vecinu rad sa brojevima prilicno uplasi ako bas ne kuze, a oni jednostavni programi (kakvih se treba puno rijesiti da se utvrdi sto radi FOR, WHILE, sto su varijable, memorija) se cesto cine dosadni i zamorni. Tu je naravno i vrlo bitan faktor motivacije od strane okoline (roditelja, nastavnika) koji je u stvari bitniji i od sintakse i svega ostalog.
|
|
[Vrh] |
|
vinko Forumaš(ica)

Pridružen/a: 26. 08. 2006. (23:08:00) Postovi: (1A8)16
Spol: 
Lokacija: PMF-MO 214
|
Postano: 11:30 sri, 6. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="venovako"]Ako je do vizualnog pristupa, zgodan GUI s gumbicima i slicicama puno je zabavniji od kornjace koja pici okolo. [/quote]
Svakako je lijepo i kreativno uciti programirati u Visual Basicu ili slicnim alatima. Međutim, često viđam ljude koji vrlo ozbiljno programiraju u takvim jezicima, a ne znaju niti jednu jedinu naredbu ni algoritam. Ni zašto im se program ponekad ruši, ni zašto nekad radi katastrofalno sporo. Za mene je to dizajniranje, a ne programiranje.
Poneki možda i tim putem nauče programirati, ali mislim da većinu to neće zanimati.
venovako (napisa): | Ako je do vizualnog pristupa, zgodan GUI s gumbicima i slicicama puno je zabavniji od kornjace koja pici okolo. |
Svakako je lijepo i kreativno uciti programirati u Visual Basicu ili slicnim alatima. Međutim, često viđam ljude koji vrlo ozbiljno programiraju u takvim jezicima, a ne znaju niti jednu jedinu naredbu ni algoritam. Ni zašto im se program ponekad ruši, ni zašto nekad radi katastrofalno sporo. Za mene je to dizajniranje, a ne programiranje.
Poneki možda i tim putem nauče programirati, ali mislim da većinu to neće zanimati.
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 19:03 sri, 6. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="vinko"]Nije tu stvar lijepog izgleda, nego da djeca [b]vide[/b] da su nesto napravila.[/quote]
nekako iz iskustva mislim da je to i starijim naraštajima problem :) naime nisu samo djeca ta koja će biti odbijena konzolnim načinom pisanja programa, mnogima je to dosadno i rezultati su neopipljivi. svi vole napraviti nešto opipljivo, a možda i korisno, neovisno o tome koliko su stari kad počnu sa programiranjem ;)
osobno ne bih uspoređivao LOGO sa biločime zato jer nikad nisam radio sa njime, pretpostavljam da je stvarno i bolji za mlađe uzraste, no mislim da u trenutcima kad obično na izbor dobiješ informatiku u osnovnoj školi (7. razred je bilo u mojem slučaju) većina ljudi može početi baratati sa nekim normalnim jezikom ako za to postoji interes. budimo realni ti predmeti ipak nemaju toliku satnicu da bi mogli pokriti i programiranje ako se već bave osnovnim stvarima (a to ipak treba provo proći :))
@venovako: vidiš to me podsjetilo kako sam ostao fasciniran Delphijem kad sam prvi put išao na Info (tad je još bio dobar ;)) - mali klinac iz 7. osnovne koji još niti nije učio o programiranju, iako je htio, dođe do štanda i popikava tamo nešto sa prozorima :g:
[quote="vinko"]Svakako je lijepo i kreativno uciti programirati u Visual Basicu ili slicnim alatima. Međutim, često viđam ljude koji vrlo ozbiljno programiraju u takvim jezicima, a ne znaju niti jednu jedinu naredbu ni algoritam. Ni zašto im se program ponekad ruši, ni zašto nekad radi katastrofalno sporo. Za mene je to dizajniranje, a ne programiranje.[/quote]
za lošu programersku naviku ne bi se trebao kuditi alat već onaj koji je programera obrazovao :) recimo danas se posvuda dosta uči C - lako se pređe na C# i sve te vizualne stvarke kad se osjeti potreba da ljudi počnu radit nešto što će relativno brzo dati opipljive rezultate (mislim da je kod edukacije to dosta važno).
vinko (napisa): | Nije tu stvar lijepog izgleda, nego da djeca vide da su nesto napravila. |
nekako iz iskustva mislim da je to i starijim naraštajima problem naime nisu samo djeca ta koja će biti odbijena konzolnim načinom pisanja programa, mnogima je to dosadno i rezultati su neopipljivi. svi vole napraviti nešto opipljivo, a možda i korisno, neovisno o tome koliko su stari kad počnu sa programiranjem
osobno ne bih uspoređivao LOGO sa biločime zato jer nikad nisam radio sa njime, pretpostavljam da je stvarno i bolji za mlađe uzraste, no mislim da u trenutcima kad obično na izbor dobiješ informatiku u osnovnoj školi (7. razred je bilo u mojem slučaju) većina ljudi može početi baratati sa nekim normalnim jezikom ako za to postoji interes. budimo realni ti predmeti ipak nemaju toliku satnicu da bi mogli pokriti i programiranje ako se već bave osnovnim stvarima (a to ipak treba provo proći )
@venovako: vidiš to me podsjetilo kako sam ostao fasciniran Delphijem kad sam prvi put išao na Info (tad je još bio dobar ) - mali klinac iz 7. osnovne koji još niti nije učio o programiranju, iako je htio, dođe do štanda i popikava tamo nešto sa prozorima
vinko (napisa): | Svakako je lijepo i kreativno uciti programirati u Visual Basicu ili slicnim alatima. Međutim, često viđam ljude koji vrlo ozbiljno programiraju u takvim jezicima, a ne znaju niti jednu jedinu naredbu ni algoritam. Ni zašto im se program ponekad ruši, ni zašto nekad radi katastrofalno sporo. Za mene je to dizajniranje, a ne programiranje. |
za lošu programersku naviku ne bi se trebao kuditi alat već onaj koji je programera obrazovao recimo danas se posvuda dosta uči C - lako se pređe na C# i sve te vizualne stvarke kad se osjeti potreba da ljudi počnu radit nešto što će relativno brzo dati opipljive rezultate (mislim da je kod edukacije to dosta važno).
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
vinko Forumaš(ica)

Pridružen/a: 26. 08. 2006. (23:08:00) Postovi: (1A8)16
Spol: 
Lokacija: PMF-MO 214
|
Postano: 22:32 sri, 6. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="nemo"]
za lošu programersku naviku ne bi se trebao kuditi alat već onaj koji je programera obrazovao :) recimo danas se posvuda dosta uči C - lako se pređe na C# i sve te vizualne stvarke kad se osjeti potreba da ljudi počnu radit nešto što će relativno brzo dati opipljive rezultate (mislim da je kod edukacije to dosta važno).[/quote]
Nisam baš siguran da sugovornik zna o čemu priča. Ja sam tu i tamo držao predavanja C uvodni učenicima 6-7 razreda (koji su bili prvih 10ak sa državnog natjecanja u Basicu). Nakon 7 dana po 2 sata, uglavnom samo neki skuže kako rade stringovi, memorija, pokazivače valda nitko. Skuže osnovne stvari (if, for, while...). Svu mogućnost C operatora isto slabo (da ne spominjem C++ operatore).
Možda je to moguće dosta jednostavno naučiti koristeći .NET framework. Ali mislim da bi se mogli lako pogubiti u njegovim mogućnostima, ako ih počne zanimati zašto ovo/kako ono. A možda bi sve bilo i dobro.
Ali tko bi ih tome naučio. Nažalost u većini osnovnih škola rade neki priučeni nastavnici (dobrim dijelom tehničkog), od mlađih ljudi uglavnom bez diplome. Oni koji imaju diplome uglavnom mogu naći posao s dosta boljom zaradom, ili predavati u nekoj gimnaziji...
A i sama činjenica da je informatika izborni predmet ne ostavlja nastavniku velike mogućnosti pritisaka na potencijalne neozbiljne talente. Mislim da ako se npr. pola razreda igra, teško je motivirati one koji bi možda nešto i učili, i rijetki nastavnici uspiju steći naklonost učenika da vole njih i predmet, a istovremeno ih puno naučiti. Pogotovo u manjim mjestima gdje ne postoji dovoljna konkurencija.
nemo (napisa): |
za lošu programersku naviku ne bi se trebao kuditi alat već onaj koji je programera obrazovao recimo danas se posvuda dosta uči C - lako se pređe na C# i sve te vizualne stvarke kad se osjeti potreba da ljudi počnu radit nešto što će relativno brzo dati opipljive rezultate (mislim da je kod edukacije to dosta važno). |
Nisam baš siguran da sugovornik zna o čemu priča. Ja sam tu i tamo držao predavanja C uvodni učenicima 6-7 razreda (koji su bili prvih 10ak sa državnog natjecanja u Basicu). Nakon 7 dana po 2 sata, uglavnom samo neki skuže kako rade stringovi, memorija, pokazivače valda nitko. Skuže osnovne stvari (if, for, while...). Svu mogućnost C operatora isto slabo (da ne spominjem C++ operatore).
Možda je to moguće dosta jednostavno naučiti koristeći .NET framework. Ali mislim da bi se mogli lako pogubiti u njegovim mogućnostima, ako ih počne zanimati zašto ovo/kako ono. A možda bi sve bilo i dobro.
Ali tko bi ih tome naučio. Nažalost u većini osnovnih škola rade neki priučeni nastavnici (dobrim dijelom tehničkog), od mlađih ljudi uglavnom bez diplome. Oni koji imaju diplome uglavnom mogu naći posao s dosta boljom zaradom, ili predavati u nekoj gimnaziji...
A i sama činjenica da je informatika izborni predmet ne ostavlja nastavniku velike mogućnosti pritisaka na potencijalne neozbiljne talente. Mislim da ako se npr. pola razreda igra, teško je motivirati one koji bi možda nešto i učili, i rijetki nastavnici uspiju steći naklonost učenika da vole njih i predmet, a istovremeno ih puno naučiti. Pogotovo u manjim mjestima gdje ne postoji dovoljna konkurencija.
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 22:25 čet, 7. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="vinko"]Nisam baš siguran da sugovornik zna o čemu priča. Ja sam tu i tamo držao predavanja C uvodni učenicima 6-7 razreda (koji su bili prvih 10ak sa državnog natjecanja u Basicu). [b]Nakon 7 dana po 2 sata[/b], uglavnom samo neki skuže kako rade stringovi, memorija, pokazivače valda nitko. Skuže osnovne stvari (if, for, while...). Svu mogućnost C operatora isto slabo (da ne spominjem C++ operatore).[/quote]
ovo [b]boldano[/b] je ono što mene nekako muči. ako se klinci nisu s time dotad susretali mislim da je malkoc nerealno od nekoga očekivati da nakon 7 dana pohvata sve to. mislim viđam ja tu svoje kolege koji nakon cijelog semestra to još ne kuže :g: a isto tako nisam nigdje rekao da je C nužno najbolja opcija za početke ;)
[quote="vinko"]Možda je to moguće dosta jednostavno naučiti koristeći .NET framework. Ali mislim da bi se mogli lako pogubiti u njegovim mogućnostima, ako ih počne zanimati zašto ovo/kako ono. A možda bi sve bilo i dobro.[/quote]
nije sad da tražim opću reformu, nego da se proba pa da se vidi da li to ide :D moguće je da to uopće neće ići, ali to ne možemo znati dok se barem na jednom mjestu ne istestira kako se spada ;)
[quote="vinko"]Ali tko bi ih tome naučio. Nažalost u većini osnovnih škola rade neki priučeni nastavnici (dobrim dijelom tehničkog), od mlađih ljudi uglavnom bez diplome. Oni koji imaju diplome uglavnom mogu naći posao s dosta boljom zaradom, ili predavati u nekoj gimnaziji... [/quote]
mislim kad smo već kod toga, tko bi ih tome učio i na srednjoj školi? činjenica je da je to bila samo ideja, no isto tako stoji da obrazovanje nastavnika kaska za onim što se danas u praksi koristi zbog toga kako je naš obrazovni sustav koncipiran (s druge strane nije baš ni potrebno da u osnovnoj školi budu na razini poslovne primjenjivosti ;)).
vinko (napisa): | Nisam baš siguran da sugovornik zna o čemu priča. Ja sam tu i tamo držao predavanja C uvodni učenicima 6-7 razreda (koji su bili prvih 10ak sa državnog natjecanja u Basicu). Nakon 7 dana po 2 sata, uglavnom samo neki skuže kako rade stringovi, memorija, pokazivače valda nitko. Skuže osnovne stvari (if, for, while...). Svu mogućnost C operatora isto slabo (da ne spominjem C++ operatore). |
ovo boldano je ono što mene nekako muči. ako se klinci nisu s time dotad susretali mislim da je malkoc nerealno od nekoga očekivati da nakon 7 dana pohvata sve to. mislim viđam ja tu svoje kolege koji nakon cijelog semestra to još ne kuže a isto tako nisam nigdje rekao da je C nužno najbolja opcija za početke
vinko (napisa): | Možda je to moguće dosta jednostavno naučiti koristeći .NET framework. Ali mislim da bi se mogli lako pogubiti u njegovim mogućnostima, ako ih počne zanimati zašto ovo/kako ono. A možda bi sve bilo i dobro. |
nije sad da tražim opću reformu, nego da se proba pa da se vidi da li to ide moguće je da to uopće neće ići, ali to ne možemo znati dok se barem na jednom mjestu ne istestira kako se spada
vinko (napisa): | Ali tko bi ih tome naučio. Nažalost u većini osnovnih škola rade neki priučeni nastavnici (dobrim dijelom tehničkog), od mlađih ljudi uglavnom bez diplome. Oni koji imaju diplome uglavnom mogu naći posao s dosta boljom zaradom, ili predavati u nekoj gimnaziji... |
mislim kad smo već kod toga, tko bi ih tome učio i na srednjoj školi? činjenica je da je to bila samo ideja, no isto tako stoji da obrazovanje nastavnika kaska za onim što se danas u praksi koristi zbog toga kako je naš obrazovni sustav koncipiran (s druge strane nije baš ni potrebno da u osnovnoj školi budu na razini poslovne primjenjivosti ).
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
Blockflöte Forumaš(ica)


Pridružen/a: 18. 01. 2004. (17:04:46) Postovi: (1AB)16
Lokacija: Zg
|
Postano: 2:56 pet, 8. 12. 2006 Naslov: |
|
|
Da dam svoj obol:
Nisam nikad radio LOGO pa ga ne mogu komentirat. Znam da me kao Basicaša zbunjivala kornjača i da mi uopće nije bila logična. Al to je bilo već nakon što sam razvio ufuranost u koordinatni sustav.
Skroz se slažem s ovim da djeca(i nedjeca) vole vidjet opipljive rezultate onog što rade. To ih privuče i zainteresira i motivira na to da se sami počnu baviti s tim. Ako se nekako u priču dodaju igrice(i pisanje istih), mislim da se djeca koja imaju žicu za to raspamete :)
Tu bih pohvalio (Q)BASIC, jer u njemu nije potrebno definirati blokove koda da bi radio, nego je dosta napisati jednu samostojeću naredbu i program s tri linije koda radi nešto zanimljivo. S takvim jezikom (u sučelju QBASIC-a) se čovjek može igrati i eksperimentirati intuitivnije sam bez da pretjerano pazi na sintaksu a la Pascal i C.
C je po meni prekompliciran da bi ga se djeci početnicima prezentiralo u punom sjaju.
Visual Basic mi je antipatičan nekako, ali uopće nije loša polaznica za GUI dizajn programa. GUI je vjerojatno danas dobar za zainteresirati ljude.
Što se edukacije tiče, ja konkretno niti jedan algoritam nisam službeno naučio do dolaska na faks. To je slučaj s još nekim ljudima koje znam. Svi smo se igrali i sami izmišljali kod.
Kako klinca navuć na programiranje? Ja još uvijek mislim da je BASIC odličan izbor :)
Da dam svoj obol:
Nisam nikad radio LOGO pa ga ne mogu komentirat. Znam da me kao Basicaša zbunjivala kornjača i da mi uopće nije bila logična. Al to je bilo već nakon što sam razvio ufuranost u koordinatni sustav.
Skroz se slažem s ovim da djeca(i nedjeca) vole vidjet opipljive rezultate onog što rade. To ih privuče i zainteresira i motivira na to da se sami počnu baviti s tim. Ako se nekako u priču dodaju igrice(i pisanje istih), mislim da se djeca koja imaju žicu za to raspamete
Tu bih pohvalio (Q)BASIC, jer u njemu nije potrebno definirati blokove koda da bi radio, nego je dosta napisati jednu samostojeću naredbu i program s tri linije koda radi nešto zanimljivo. S takvim jezikom (u sučelju QBASIC-a) se čovjek može igrati i eksperimentirati intuitivnije sam bez da pretjerano pazi na sintaksu a la Pascal i C.
C je po meni prekompliciran da bi ga se djeci početnicima prezentiralo u punom sjaju.
Visual Basic mi je antipatičan nekako, ali uopće nije loša polaznica za GUI dizajn programa. GUI je vjerojatno danas dobar za zainteresirati ljude.
Što se edukacije tiče, ja konkretno niti jedan algoritam nisam službeno naučio do dolaska na faks. To je slučaj s još nekim ljudima koje znam. Svi smo se igrali i sami izmišljali kod.
Kako klinca navuć na programiranje? Ja još uvijek mislim da je BASIC odličan izbor
_________________ -山よ,山よ! 山は活きて居る!-
|
|
[Vrh] |
|
vinko Forumaš(ica)

Pridružen/a: 26. 08. 2006. (23:08:00) Postovi: (1A8)16
Spol: 
Lokacija: PMF-MO 214
|
Postano: 13:30 pet, 8. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="Blockflöte"]
C je po meni prekompliciran da bi ga se djeci početnicima prezentiralo u punom sjaju.
[/quote]
I ja mislim. Poneki osnovnoškolci i uče C, ali mislim da većina ne kuži njegove prednosti, nego se samo žele pravit važni, jer u tome programiraju 'veliki' programeri (oni koji idu na olimpijade).
Učenicima je uglavnom teško preći razliku sa Basica na Pascal, kad broj više nije samo broj, nego ima i cjelobrojni i decimalni. U Cu još treba paziti na signed/unsigned. Postoje 8, 16, 32 i 64-bitni... scanf i printf su malo komplicirane za početnike...
Blockflöte (napisa): |
C je po meni prekompliciran da bi ga se djeci početnicima prezentiralo u punom sjaju.
|
I ja mislim. Poneki osnovnoškolci i uče C, ali mislim da većina ne kuži njegove prednosti, nego se samo žele pravit važni, jer u tome programiraju 'veliki' programeri (oni koji idu na olimpijade).
Učenicima je uglavnom teško preći razliku sa Basica na Pascal, kad broj više nije samo broj, nego ima i cjelobrojni i decimalni. U Cu još treba paziti na signed/unsigned. Postoje 8, 16, 32 i 64-bitni... scanf i printf su malo komplicirane za početnike...
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 14:36 sub, 9. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="vinko"]Učenicima je uglavnom teško preći razliku sa Basica na Pascal, kad broj više nije samo broj, nego ima i cjelobrojni i decimalni. U Cu još treba paziti na signed/unsigned. Postoje 8, 16, 32 i 64-bitni... scanf i printf su malo komplicirane za početnike...[/quote]
moguće rješenje za ovo je početi učiti u nekom od skriptnih jezika koji imaju vrlo slobodno definirane tipove varijabli i prijenos među istima. Recimo PHP ili Flash ActionScript. Jedino što to potrebuje neka druga predznanja :? A dodatna prednost je što su rezultati stvarno opipljivi (flash bi mogao biti i jako zabavan s obzirom na to da treba i crtkarati :mrgreen:), makar se ne radi o samostojećim programima.
vinko (napisa): | Učenicima je uglavnom teško preći razliku sa Basica na Pascal, kad broj više nije samo broj, nego ima i cjelobrojni i decimalni. U Cu još treba paziti na signed/unsigned. Postoje 8, 16, 32 i 64-bitni... scanf i printf su malo komplicirane za početnike... |
moguće rješenje za ovo je početi učiti u nekom od skriptnih jezika koji imaju vrlo slobodno definirane tipove varijabli i prijenos među istima. Recimo PHP ili Flash ActionScript. Jedino što to potrebuje neka druga predznanja A dodatna prednost je što su rezultati stvarno opipljivi (flash bi mogao biti i jako zabavan s obzirom na to da treba i crtkarati ), makar se ne radi o samostojećim programima.
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
Blockflöte Forumaš(ica)


Pridružen/a: 18. 01. 2004. (17:04:46) Postovi: (1AB)16
Lokacija: Zg
|
Postano: 16:41 sub, 9. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="vinko"]
I ja mislim. Poneki osnovnoškolci i uče C, ali mislim da većina ne kuži njegove prednosti, nego se samo žele pravit važni, jer u tome programiraju 'veliki' programeri (oni koji idu na olimpijade).
[/quote]
Istina :) Ja sam iz istog razloga prešao na Pascal :)
("Normalni") Osnovnoškolci nemaju previše interesa u rješavanju matematičkih problema, njih zanimaju uglavnom igrice...
[quote="vinko"]
Učenicima je uglavnom teško preći razliku sa Basica na Pascal, kad broj više nije samo broj, nego ima i cjelobrojni i decimalni. U Cu još treba paziti na signed/unsigned. Postoje 8, 16, 32 i 64-bitni... scanf i printf su malo komplicirane za početnike...[/quote]
Ima i matematičara kojima ovo godinama sjeda.
[quote="nemo"]
moguće rješenje za ovo je početi učiti u nekom od skriptnih jezika koji imaju vrlo slobodno definirane tipove varijabli i prijenos među istima. Recimo PHP ili Flash ActionScript. Jedino što to potrebuje neka druga predznanja A dodatna prednost je što su rezultati stvarno opipljivi (flash bi mogao biti i jako zabavan s obzirom na to da treba i crtkarati ), makar se ne radi o samostojećim programima.
[/quote]
Imam osjećaj da je za početak najkompliciranije savladati strukturu programa, a kasnije dok ne "sjednu" drugi, držiš se tipova varijabli koji ti funkcioniraju.
Flash, osim što je zahtjevan resursno, je užasno zabavan pa postoji opasnost da odvuče interes od programiranja :D A ActionScript(ne znam druge skriptne jezike, pretpostavljam da je slično) nije na koncu programerski moćan za neke veće stvari :?
vinko (napisa): |
I ja mislim. Poneki osnovnoškolci i uče C, ali mislim da većina ne kuži njegove prednosti, nego se samo žele pravit važni, jer u tome programiraju 'veliki' programeri (oni koji idu na olimpijade).
|
Istina Ja sam iz istog razloga prešao na Pascal
("Normalni") Osnovnoškolci nemaju previše interesa u rješavanju matematičkih problema, njih zanimaju uglavnom igrice...
vinko (napisa): |
Učenicima je uglavnom teško preći razliku sa Basica na Pascal, kad broj više nije samo broj, nego ima i cjelobrojni i decimalni. U Cu još treba paziti na signed/unsigned. Postoje 8, 16, 32 i 64-bitni... scanf i printf su malo komplicirane za početnike... |
Ima i matematičara kojima ovo godinama sjeda.
nemo (napisa): |
moguće rješenje za ovo je početi učiti u nekom od skriptnih jezika koji imaju vrlo slobodno definirane tipove varijabli i prijenos među istima. Recimo PHP ili Flash ActionScript. Jedino što to potrebuje neka druga predznanja A dodatna prednost je što su rezultati stvarno opipljivi (flash bi mogao biti i jako zabavan s obzirom na to da treba i crtkarati ), makar se ne radi o samostojećim programima.
|
Imam osjećaj da je za početak najkompliciranije savladati strukturu programa, a kasnije dok ne "sjednu" drugi, držiš se tipova varijabli koji ti funkcioniraju.
Flash, osim što je zahtjevan resursno, je užasno zabavan pa postoji opasnost da odvuče interes od programiranja A ActionScript(ne znam druge skriptne jezike, pretpostavljam da je slično) nije na koncu programerski moćan za neke veće stvari
_________________ -山よ,山よ! 山は活きて居る!-
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 19:10 ned, 10. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="Blockflöte"]Imam osjećaj da je za početak najkompliciranije savladati strukturu programa, a kasnije dok ne "sjednu" drugi, držiš se tipova varijabli koji ti funkcioniraju.
Flash, osim što je zahtjevan resursno, je užasno zabavan pa postoji opasnost da odvuče interes od programiranja :D A ActionScript (ne znam druge skriptne jezike, pretpostavljam da je slično) nije na koncu programerski moćan za neke veće stvari :?[/quote]
nije poanta u programerskoj močnosti, već u metodičkoj pogodnosti ;) mislim potpuno je jasno da sa ActionScriptom nećeš rješavati svoje kompleksne programerske probleme kasnije u životu, ali mogao bi biti jako dobar početak. Naime lakše je učiti sintaksu drugih jezika ako već "znaš programirati" (tu baš sjeda savladavanje strukture programa, tj. pretakanja ideje u algoritam ;)). A još k tome Flash te na mala vrata odmah uvodi u objektno programiranje ;)
PHP mi je drugo dobro rješenje - osim što učiš programirati odmah učiš i izrađivati web stranice - dve muhe jednim udarcem ;) no to to zahtjeva da se prije toga uči i HTML - nije teško, ali ako se želi raditi kako spada (tj. po standardu) može biti naporno ;)
Blockflöte (napisa): | Imam osjećaj da je za početak najkompliciranije savladati strukturu programa, a kasnije dok ne "sjednu" drugi, držiš se tipova varijabli koji ti funkcioniraju.
Flash, osim što je zahtjevan resursno, je užasno zabavan pa postoji opasnost da odvuče interes od programiranja A ActionScript (ne znam druge skriptne jezike, pretpostavljam da je slično) nije na koncu programerski moćan za neke veće stvari  |
nije poanta u programerskoj močnosti, već u metodičkoj pogodnosti mislim potpuno je jasno da sa ActionScriptom nećeš rješavati svoje kompleksne programerske probleme kasnije u životu, ali mogao bi biti jako dobar početak. Naime lakše je učiti sintaksu drugih jezika ako već "znaš programirati" (tu baš sjeda savladavanje strukture programa, tj. pretakanja ideje u algoritam ). A još k tome Flash te na mala vrata odmah uvodi u objektno programiranje
PHP mi je drugo dobro rješenje - osim što učiš programirati odmah učiš i izrađivati web stranice - dve muhe jednim udarcem no to to zahtjeva da se prije toga uči i HTML - nije teško, ali ako se želi raditi kako spada (tj. po standardu) može biti naporno
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
Blockflöte Forumaš(ica)


Pridružen/a: 18. 01. 2004. (17:04:46) Postovi: (1AB)16
Lokacija: Zg
|
Postano: 23:57 pon, 11. 12. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="nemo"]
nije poanta u programerskoj moćnosti, već u metodičkoj pogodnosti ;) mislim potpuno je jasno da sa ActionScriptom nećeš rješavati svoje kompleksne programerske probleme kasnije u životu, ali mogao bi biti jako dobar početak. Naime lakše je učiti sintaksu drugih jezika ako već "znaš programirati" (tu baš sjeda savladavanje strukture programa, tj. pretakanja ideje u algoritam ;)). A još k tome Flash te na mala vrata odmah uvodi u objektno programiranje ;)
[/quote]
Stoji. Flash je "najlakši" za naučiti osnove OO programiranja :) I ako ga se dosljedno instruira može biti vrlo moćan i točan, a usput je sam po sebi strašno pogodan za umjetnički izričaj, izuzev nekoliko nemogućih bugova :? Imam malu averziju prema action scriptu kao programerskom alatu, ba zbog toga što mi se čini da više koristi kao ultrakorisna pripomoć umjetničkom aspektu. No to ga ne čini nepogodnim za početnike, naprotiv.
[quote="nemo"]
PHP mi je drugo dobro rješenje - osim što učiš programirati odmah učiš i izrađivati web stranice - dve muhe jednim udarcem ;) no to to zahtjeva da se prije toga uči i HTML - nije teško, ali ako se želi raditi kako spada (tj. po standardu) može biti naporno ;)[/quote]
PHP ne znam, smo sam mu površno pregledavao dokumentaciju, ali slažem se :) Možda je jedino zbunjujuće uhodavanje u način razmišljanja za web. Nekako mi se čini da je "lakše" eksperimentirati lokalno, u jednom interpreteru/compileru nego u cijeloj gunguli softwarea za web stranice. Može bit da je to samo stvar navike :) Ko još HTML uči po standardu :p :D
nemo (napisa): |
nije poanta u programerskoj moćnosti, već u metodičkoj pogodnosti mislim potpuno je jasno da sa ActionScriptom nećeš rješavati svoje kompleksne programerske probleme kasnije u životu, ali mogao bi biti jako dobar početak. Naime lakše je učiti sintaksu drugih jezika ako već "znaš programirati" (tu baš sjeda savladavanje strukture programa, tj. pretakanja ideje u algoritam ). A još k tome Flash te na mala vrata odmah uvodi u objektno programiranje
|
Stoji. Flash je "najlakši" za naučiti osnove OO programiranja I ako ga se dosljedno instruira može biti vrlo moćan i točan, a usput je sam po sebi strašno pogodan za umjetnički izričaj, izuzev nekoliko nemogućih bugova Imam malu averziju prema action scriptu kao programerskom alatu, ba zbog toga što mi se čini da više koristi kao ultrakorisna pripomoć umjetničkom aspektu. No to ga ne čini nepogodnim za početnike, naprotiv.
nemo (napisa): |
PHP mi je drugo dobro rješenje - osim što učiš programirati odmah učiš i izrađivati web stranice - dve muhe jednim udarcem no to to zahtjeva da se prije toga uči i HTML - nije teško, ali ako se želi raditi kako spada (tj. po standardu) može biti naporno  |
PHP ne znam, smo sam mu površno pregledavao dokumentaciju, ali slažem se Možda je jedino zbunjujuće uhodavanje u način razmišljanja za web. Nekako mi se čini da je "lakše" eksperimentirati lokalno, u jednom interpreteru/compileru nego u cijeloj gunguli softwarea za web stranice. Može bit da je to samo stvar navike Ko još HTML uči po standardu :p
_________________ -山よ,山よ! 山は活きて居る!-
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
|
[Vrh] |
|
|