Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Pisarska akademija?
Idite na 1, 2, 3  Sljedeće
Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Opća pitanja i rasprave o studiju
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
C
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 29. 01. 2005. (17:27:47)
Postovi: (4C)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
14 = 16 - 2

PostPostano: 22:34 sri, 14. 3. 2007    Naslov: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

Baš nešto mislim danas.. šta mi (preddiplomci) u stvari radimo na tom faksu?

Profesor je na početku neke davne godine osmislio kolegij i iskompajliro neke bilješke..
I sad on dolazi na predavanje i prepisuje s tih bilješki na ploču i čita naglas, možda drugačije kaže neku riječ ili rečenicu.. ne što je profesor loš, ali definicija permutacije je koja je, Taylorov teorem je koji je.. skup anegdota koje bi profesor mogao ispričati na te teme je vrlo ograničen…

Onda mi, studenti, precrtavamo ploču u svoje tekice i usput brojimo lampe ili pričamo o npr. kladionici... Jer realno, i naš interes za matematiku kao takvu je isto (uglavnom) ograničen.. ne što smo mi loši.. ali s naših dvadesetak prirodno je da nas više okupira vlastiti identitet, kolegice/kolege i što je to zapravo na dnu flaše.. A i svijet zbunjuje više nego ikad prije, samo najluđi mogu zatvorit oči, viknut «Matematika!» i skočit… za većinu nas je to više nešto gdje smo se našli, nego gdje smo došli.. kao i ostale stvari..

Zašto mi onda i dalje uporno tamo sjedimo.. dan za danom?

Nitko nema srca pogledat oko starog oca/majke koji su uložili više nego što je bilo ugodno da nam omoguće ovo i reć «Znaš.. mene u stvari ne zanima studij.. a ni posao.. sad me najviše zanima život.. a poslije, vidjet ćemo.»
Nije zanemariv ni egzistencijalni strah.. ipak nas od malih nogu baš svi, od tete u vrtiću, do teta i stričeka na televiziji uče da je najbitnije pohađati dobru školu da upišemo dobar fakultet, da dobijemo dobar posao, da se dobro umirovimo, pa da se možemo dobro osjećati dok prenosimo frustracije na mlađe generacije.

Istina, većina nas na školovanju neće steći ni veliko ni korisno znanje, naši poslovi realno neće pridonositi ničemu osim ekološkoj/humanitarnoj katastrofi, a kad se umirovimo shvatit ćemo da baš ne znamo što bi točno sa sobom.. ali hej.. baš uspavljuje ovaj pijesak.. a i ako izvučem glavicu, mogao bih vidjeti nešto što mi se neće svidjeti..

Trenutno se na faksu najviše učimo prepisivanju s ploče, bilješki, tuđih testova…

Pa da sve to skratimo/pojednostavnimo/popravimo.. recimo svaki student da kunu i s tim se plati nekom da prebaci profesorove bilješke u latex.. onda profesor potroši vrijeme prva dva predavanja da malo nadopuni/proširi to.. i stavi na net.. onda više ne dolazimo na fax.. prostorije ostavimo/damo potrebitima, u podrumu neka bude bazen, 003 može postat sauna.. već su odlični preduvjeti..
Ispiti? Ispiti su svaki mjesec osim 2 ljetna i jedan zimski kad su godišnji odmori za prof./asistente... Ispit je po starom sistemu – pismeni+usmeni.. i da se fakat mora znat za ocjenu.. na pismenom svi imamo one avionske slušalice tak da ne čujemo, kolegu koji šapće ili asistenta koji se šulja. Ako ko vara, samo mu se zapiše nedovoljan.. Izlazak na ispit se plaća 100kn.. može se izlazit neograničeno puta…
Ukinu se godine/prijemni…sve.. do diplomskog, za koji je uvjet prethodnih 40 ili koliko već ispita..

Što vi mislite o toj ideji? Ja mislim da bi riješila sve probleme koji nas sad muče.. a i inžinjeri koji izlaze iz takvog sustava bi bili divlji… samostalni.. kvalitetni..

Ironija je, ne bi ni slova napiso da sam danas mogo prepisat nešto s ploče na algebarskim… od ružnog rukopisa i kolega kladioničara..

Čast izuzecima & nadam se da nisam nikog uvrijedio ovim… shvatiti kao rekreaciju..

Lijep pozdrav :wink:
Baš nešto mislim danas.. šta mi (preddiplomci) u stvari radimo na tom faksu?

Profesor je na početku neke davne godine osmislio kolegij i iskompajliro neke bilješke..
I sad on dolazi na predavanje i prepisuje s tih bilješki na ploču i čita naglas, možda drugačije kaže neku riječ ili rečenicu.. ne što je profesor loš, ali definicija permutacije je koja je, Taylorov teorem je koji je.. skup anegdota koje bi profesor mogao ispričati na te teme je vrlo ograničen…

Onda mi, studenti, precrtavamo ploču u svoje tekice i usput brojimo lampe ili pričamo o npr. kladionici... Jer realno, i naš interes za matematiku kao takvu je isto (uglavnom) ograničen.. ne što smo mi loši.. ali s naših dvadesetak prirodno je da nas više okupira vlastiti identitet, kolegice/kolege i što je to zapravo na dnu flaše.. A i svijet zbunjuje više nego ikad prije, samo najluđi mogu zatvorit oči, viknut «Matematika!» i skočit… za većinu nas je to više nešto gdje smo se našli, nego gdje smo došli.. kao i ostale stvari..

Zašto mi onda i dalje uporno tamo sjedimo.. dan za danom?

Nitko nema srca pogledat oko starog oca/majke koji su uložili više nego što je bilo ugodno da nam omoguće ovo i reć «Znaš.. mene u stvari ne zanima studij.. a ni posao.. sad me najviše zanima život.. a poslije, vidjet ćemo.»
Nije zanemariv ni egzistencijalni strah.. ipak nas od malih nogu baš svi, od tete u vrtiću, do teta i stričeka na televiziji uče da je najbitnije pohađati dobru školu da upišemo dobar fakultet, da dobijemo dobar posao, da se dobro umirovimo, pa da se možemo dobro osjećati dok prenosimo frustracije na mlađe generacije.

Istina, većina nas na školovanju neće steći ni veliko ni korisno znanje, naši poslovi realno neće pridonositi ničemu osim ekološkoj/humanitarnoj katastrofi, a kad se umirovimo shvatit ćemo da baš ne znamo što bi točno sa sobom.. ali hej.. baš uspavljuje ovaj pijesak.. a i ako izvučem glavicu, mogao bih vidjeti nešto što mi se neće svidjeti..

Trenutno se na faksu najviše učimo prepisivanju s ploče, bilješki, tuđih testova…

Pa da sve to skratimo/pojednostavnimo/popravimo.. recimo svaki student da kunu i s tim se plati nekom da prebaci profesorove bilješke u latex.. onda profesor potroši vrijeme prva dva predavanja da malo nadopuni/proširi to.. i stavi na net.. onda više ne dolazimo na fax.. prostorije ostavimo/damo potrebitima, u podrumu neka bude bazen, 003 može postat sauna.. već su odlični preduvjeti..
Ispiti? Ispiti su svaki mjesec osim 2 ljetna i jedan zimski kad su godišnji odmori za prof./asistente... Ispit je po starom sistemu – pismeni+usmeni.. i da se fakat mora znat za ocjenu.. na pismenom svi imamo one avionske slušalice tak da ne čujemo, kolegu koji šapće ili asistenta koji se šulja. Ako ko vara, samo mu se zapiše nedovoljan.. Izlazak na ispit se plaća 100kn.. može se izlazit neograničeno puta…
Ukinu se godine/prijemni…sve.. do diplomskog, za koji je uvjet prethodnih 40 ili koliko već ispita..

Što vi mislite o toj ideji? Ja mislim da bi riješila sve probleme koji nas sad muče.. a i inžinjeri koji izlaze iz takvog sustava bi bili divlji… samostalni.. kvalitetni..

Ironija je, ne bi ni slova napiso da sam danas mogo prepisat nešto s ploče na algebarskim… od ružnog rukopisa i kolega kladioničara..

Čast izuzecima & nadam se da nisam nikog uvrijedio ovim… shvatiti kao rekreaciju..

Lijep pozdrav Wink


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
GauSs_
Moderator
Moderator


Pridružen/a: 28. 01. 2004. (21:01:17)
Postovi: (53C)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
72 = 110 - 38
Lokacija: 231

PostPostano: 23:14 sri, 14. 3. 2007    Naslov: Re: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

[quote="C"]
Nije zanemariv ni egzistencijalni strah.. ipak nas od malih nogu baš svi, od tete u vrtiću, do teta i stričeka na televiziji uče da je najbitnije pohađati dobru školu da upišemo dobar fakultet, da dobijemo dobar posao, da se dobro umirovimo, pa da se možemo dobro osjećati dok prenosimo frustracije na mlađe generacije.
[/quote]
:bow:
C (napisa):

Nije zanemariv ni egzistencijalni strah.. ipak nas od malih nogu baš svi, od tete u vrtiću, do teta i stričeka na televiziji uče da je najbitnije pohađati dobru školu da upišemo dobar fakultet, da dobijemo dobar posao, da se dobro umirovimo, pa da se možemo dobro osjećati dok prenosimo frustracije na mlađe generacije.

I bow before you



_________________
The purpose of life is to end
Malo sam lose volje...

Prosle su godine kolokviji bili laksi, zar ne?
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
nana
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 29. 11. 2005. (12:24:35)
Postovi: (2AD)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
95 = 158 - 63

PostPostano: 23:38 sri, 14. 3. 2007    Naslov: Re: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

[quote="C"]Ironija je, ne bi ni slova napiso da sam danas mogo prepisat nešto s ploče na algebarskim… od ružnog rukopisa i kolega kladioničara..[/quote]

Znam da uvijek šizim zbog ovakvih situacija.. al neki ljudi jednostavno se ne gaseeeeeee cijelo predavanje!!! :roll: Ma sta predavanje pa cijeli tjedan!!! :roll: :roll: Posebno na algebarskim danas konstantno iz istog dijela se cuje prica.... al da je bar tiho .... vecinu vremena se koncetriram da njih ne cujem a ne da cujem sta prof prica....

molim one koji se prepoznaju da se ugase vise! :evil:
C (napisa):
Ironija je, ne bi ni slova napiso da sam danas mogo prepisat nešto s ploče na algebarskim… od ružnog rukopisa i kolega kladioničara..


Znam da uvijek šizim zbog ovakvih situacija.. al neki ljudi jednostavno se ne gaseeeeeee cijelo predavanje!!! Rolling Eyes Ma sta predavanje pa cijeli tjedan!!! Rolling Eyes Rolling Eyes Posebno na algebarskim danas konstantno iz istog dijela se cuje prica.... al da je bar tiho .... vecinu vremena se koncetriram da njih ne cujem a ne da cujem sta prof prica....

molim one koji se prepoznaju da se ugase vise! Evil or Very Mad



_________________
Kad sam bila mala htjela sam biti statističarka Very Happy
[tex]\omega \in \Omega[/tex] Srce
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3561)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 23:54 sri, 14. 3. 2007    Naslov: Re: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

[quote="C"]...u podrumu neka bude bazen, 003 može postat sauna.. već su odlični preduvjeti..[/quote]

Aaaaaaaa ne :!: U saunama su kontrolirani, za zivot neopasni uvjeti, sto se tesko moze reci za oo3. :silly:

@Nana: Mislim da je molba profesoru da povremeno upozori korisnija od apela kolegama na Forumu. 8) Prof. Sirola je, po mom iskustvu, poprilicno savjestan i jako drzi do ugleda akademske zajednice, pa vjerujem da mu nece biti tesko izaci ti u susret. ;) Znas, kad pricas pred plocom, zaneses se i lako je ne primijetiti da netko ometa, pogotovo u tako velikoj (i punoj) predavaonici. :|

Mene, zapravo, zivo zanima zasto takvi (pricalice) dolaze na predavanja? :-k
C (napisa):
...u podrumu neka bude bazen, 003 može postat sauna.. već su odlični preduvjeti..


Aaaaaaaa ne Exclamation U saunama su kontrolirani, za zivot neopasni uvjeti, sto se tesko moze reci za oo3. #Silly

@Nana: Mislim da je molba profesoru da povremeno upozori korisnija od apela kolegama na Forumu. Cool Prof. Sirola je, po mom iskustvu, poprilicno savjestan i jako drzi do ugleda akademske zajednice, pa vjerujem da mu nece biti tesko izaci ti u susret. Wink Znas, kad pricas pred plocom, zaneses se i lako je ne primijetiti da netko ometa, pogotovo u tako velikoj (i punoj) predavaonici. Neutral

Mene, zapravo, zivo zanima zasto takvi (pricalice) dolaze na predavanja? Think



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
goranm
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12)
Postovi: (906)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
218 = 249 - 31

PostPostano: 1:26 čet, 15. 3. 2007    Naslov: Re: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

[quote="vsego"]Mene, zapravo, zivo zanima zasto takvi (pricalice) dolaze na predavanja? :-k[/quote]
Obavezna su? :-k
vsego (napisa):
Mene, zapravo, zivo zanima zasto takvi (pricalice) dolaze na predavanja? Think

Obavezna su? Think



_________________
The Dude Abides
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 2:10 čet, 15. 3. 2007    Naslov: Re: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

[quote="C"]Pa da sve to skratimo/pojednostavnimo/popravimo.. recimo svaki student da kunu i s tim se plati nekom da prebaci profesorove bilješke u latex.. onda profesor potroši vrijeme prva dva predavanja da malo nadopuni/proširi to.. i stavi na net.. onda više ne dolazimo na fax.. prostorije ostavimo/damo potrebitima, u podrumu neka bude bazen[/quote]

http://www.dpmms.cam.ac.uk/~twk/Lecture.pdf

Ak dodje na Vijece za bazen cu glasat :wink:
C (napisa):
Pa da sve to skratimo/pojednostavnimo/popravimo.. recimo svaki student da kunu i s tim se plati nekom da prebaci profesorove bilješke u latex.. onda profesor potroši vrijeme prva dva predavanja da malo nadopuni/proširi to.. i stavi na net.. onda više ne dolazimo na fax.. prostorije ostavimo/damo potrebitima, u podrumu neka bude bazen


http://www.dpmms.cam.ac.uk/~twk/Lecture.pdf

Ak dodje na Vijece za bazen cu glasat Wink



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
apadox
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 24. 11. 2006. (08:19:11)
Postovi: (29)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 2 - 1
Lokacija: zg pula

PostPostano: 7:24 čet, 15. 3. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

dugo nisam procitao ovako dobar post,

s tim da ima profesora koij ne rade to sto si opiso, kod nas je 50 / 50 orijentirano, al onda asistenti nadoknade
dugo nisam procitao ovako dobar post,

s tim da ima profesora koij ne rade to sto si opiso, kod nas je 50 / 50 orijentirano, al onda asistenti nadoknade



_________________
ko pod drugim jamu kopa nos

www.google.com/talk

zelite icq yahoo aim i sve ostale protokole preko opensource jabber-a pm-ajte me

(radi i gtalk(chat u googleu) sa gore navedenim)
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice MSNM
Nesi
Inventar Foruma
(Moderator)
Inventar Foruma<br>(Moderator)


Pridružen/a: 14. 10. 2002. (14:27:35)
Postovi: (E68)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma: -

PostPostano: 9:04 čet, 15. 3. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

da, predavanja jesu obavezna, ali nitko ne provajerava jesi li tamo...
olitiga obavezna su u istoj mjeri kao do sada (ako postoji mogucnost blica na predavanjima :lol: onda bi valjda i trebalo dolazit, ali algebarski to nisu)

ovo cerenje je zato sto iz prve ruke znam kako je u 003 na algebarskima srijedom navecer ;-) i tamo nema sanse da se ugura neko prazno mjesto jer 10 ljudi ceka na njega, a kamoli dovoljno praznog mjesta da bi blic dobio smisao ;-)

sto se tice buke - 'shhhh' kao sto ste vidjeli nije dovoljan
netko treba reci 'molim kolege da prestanu pricati' ili 'profesore, molim vas, mozete li utisati ove zbog kojih vas mi koji zeimo pratiti jedva cujemo, t eim objasniti da fakultetsko obrazovanje nije obavezno kao niti pohadjanje ovih predavanja'

recimo, razgovjetna buka koju sam ja slusala je bila 'sto je rekao' 'sto to pise' i to _stalno_
kao da su vam pojmovi totalno nepoznati....
cula sam i primjedbe 'kako je rukopis los'
rukopis je skroz ok, jer ti ne trebas prepisivati, vec pratiti, pa ti ovo na ploci treba samo kao podsjetnik, a vjerujte, jednostavno je razlikovati kad pise grupa, kad funkcija.. i slicno... ok, tu i tamo nekad zapne, ali ono ;-)

da vas utjesim, pricala sam s profesorom i rekao je da materijali koji ce doci na web ce biti nadskup onoga sto je napisao i pricao, tako da cemo moci ispraviti sve greske ;-)

ali cinjenica je da nekako morate utisati vrle kolege koji vam smetaju
mozete prije sata porazgovarati s profesorom i zamoliti ga da jednostavno zamoli kolege da napuste dvoranu i ne ometaju nastavu
bit ce i njemu ugodnije raditi sa manje ljudi
ili mozete jednostavno se izvikati na sve koji pricaju da izadju van ili zasute do kraja sata
ili nesto trece..... ali ako vam smeta morate nesto poduzeti..... protest na forumu nije dosta....

ono sto je problem, nemamo izbacivace :-(
da, predavanja jesu obavezna, ali nitko ne provajerava jesi li tamo...
olitiga obavezna su u istoj mjeri kao do sada (ako postoji mogucnost blica na predavanjima Laughing onda bi valjda i trebalo dolazit, ali algebarski to nisu)

ovo cerenje je zato sto iz prve ruke znam kako je u 003 na algebarskima srijedom navecer Wink i tamo nema sanse da se ugura neko prazno mjesto jer 10 ljudi ceka na njega, a kamoli dovoljno praznog mjesta da bi blic dobio smisao Wink

sto se tice buke - 'shhhh' kao sto ste vidjeli nije dovoljan
netko treba reci 'molim kolege da prestanu pricati' ili 'profesore, molim vas, mozete li utisati ove zbog kojih vas mi koji zeimo pratiti jedva cujemo, t eim objasniti da fakultetsko obrazovanje nije obavezno kao niti pohadjanje ovih predavanja'

recimo, razgovjetna buka koju sam ja slusala je bila 'sto je rekao' 'sto to pise' i to _stalno_
kao da su vam pojmovi totalno nepoznati....
cula sam i primjedbe 'kako je rukopis los'
rukopis je skroz ok, jer ti ne trebas prepisivati, vec pratiti, pa ti ovo na ploci treba samo kao podsjetnik, a vjerujte, jednostavno je razlikovati kad pise grupa, kad funkcija.. i slicno... ok, tu i tamo nekad zapne, ali ono Wink

da vas utjesim, pricala sam s profesorom i rekao je da materijali koji ce doci na web ce biti nadskup onoga sto je napisao i pricao, tako da cemo moci ispraviti sve greske Wink

ali cinjenica je da nekako morate utisati vrle kolege koji vam smetaju
mozete prije sata porazgovarati s profesorom i zamoliti ga da jednostavno zamoli kolege da napuste dvoranu i ne ometaju nastavu
bit ce i njemu ugodnije raditi sa manje ljudi
ili mozete jednostavno se izvikati na sve koji pricaju da izadju van ili zasute do kraja sata
ili nesto trece..... ali ako vam smeta morate nesto poduzeti..... protest na forumu nije dosta....

ono sto je problem, nemamo izbacivace Sad



_________________
It's not who you love. It's how.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
nana
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 29. 11. 2005. (12:24:35)
Postovi: (2AD)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
95 = 158 - 63

PostPostano: 10:39 čet, 15. 3. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

@Nesi : lako tebi ti si u centru, a mi na krilima malo teze... al ok je rukopis... vidila sam ja i ruznijih 8)

Slicna je situacija i na numerickoj. Naravno sve je puno isto kao i na algebarskim. Prof. Drmac vise puta upozori iste kolege koji uporno nastavljaju jer njima je dosadno.... :nuts2: miroljubiv nacin naravno ne prolazi... :upset:
@Nesi : lako tebi ti si u centru, a mi na krilima malo teze... al ok je rukopis... vidila sam ja i ruznijih Cool

Slicna je situacija i na numerickoj. Naravno sve je puno isto kao i na algebarskim. Prof. Drmac vise puta upozori iste kolege koji uporno nastavljaju jer njima je dosadno.... Nuts miroljubiv nacin naravno ne prolazi... I'm upset!



_________________
Kad sam bila mala htjela sam biti statističarka Very Happy
[tex]\omega \in \Omega[/tex] Srce
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
Nesi
Inventar Foruma
(Moderator)
Inventar Foruma<br>(Moderator)


Pridružen/a: 14. 10. 2002. (14:27:35)
Postovi: (E68)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma: -

PostPostano: 13:38 čet, 15. 3. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="nana"]@Nesi : lako tebi ti si u centru, a mi na krilima malo teze... al ok je rukopis... vidila sam ja i ruznijih 8) [/quote]

znam, al bas zato sto je meni jedino (razgovjetno) ometanje 'sta je napisao/sta je rekao' malo je blesavo da ja idem profesoru ista govoriti, pogotovo obzirom da to slusam 'honorarno' olitiga ja sam formalno to vec odlusala....
a pogotovo jer sam vec bila par puta do profesora i razgovarala o stvarima vezanima uz kolegij....
on bi trebao vidjeti i od drugih da postoji problem, ne samo od 1-2 osobe...

[quote]Slicna je situacija i na numerickoj. Naravno sve je puno isto kao i na algebarskim. Prof. Drmac vise puta upozori iste kolege koji uporno nastavljaju jer njima je dosadno.... :nuts2: miroljubiv nacin naravno ne prolazi... :upset:[/quote]

mi nismo, poput ferovaca, potpisali da se nesmijemo tuci u prostorima fakulteta :twisted:
ne kazem da nekoga explicitno treba tuci, ali izvikat se da zasute ili odu van.... a zna upalit....
ocito su toliko debelokozni da ih molbe ne tangiraju..... sramotno, ali istinito....

meni bi bilo neugodno da me netko upozori da sam bucna na predavanju, ali eto, nekima je to ocito jos jedan hvalisavi bod :roll:

mislim, da, i meni zna biti dosadno na predavanju, i ja znam pitati onoga pored sebe sto pise, pa cak i znam pitati nesto nevezano uz nastavu - ali to ne radim ako je pored mene jos 200 ljudi :roll:
mislim, i kad bi svi onog pored sebe jednom pitali 'sto pise' to je vec buka.... a kamoli kad si netko umislja da je kul jer ce eto, blebetati o kojecemu.... :roll:
da, vidjela sam takve primjerke, ali bili su mi predaleko.... ovi oko mene su bili dobri, tj. samo nisu kopcali napisano/receno ;-)

a s druge strane, tempo je poprilicno brz, i zapravo ne zelis gubiti dragocjeno vrijeme na trosenje zivaca za smirivanje takvih neodgojenih individua
nana (napisa):
@Nesi : lako tebi ti si u centru, a mi na krilima malo teze... al ok je rukopis... vidila sam ja i ruznijih Cool


znam, al bas zato sto je meni jedino (razgovjetno) ometanje 'sta je napisao/sta je rekao' malo je blesavo da ja idem profesoru ista govoriti, pogotovo obzirom da to slusam 'honorarno' olitiga ja sam formalno to vec odlusala....
a pogotovo jer sam vec bila par puta do profesora i razgovarala o stvarima vezanima uz kolegij....
on bi trebao vidjeti i od drugih da postoji problem, ne samo od 1-2 osobe...

Citat:
Slicna je situacija i na numerickoj. Naravno sve je puno isto kao i na algebarskim. Prof. Drmac vise puta upozori iste kolege koji uporno nastavljaju jer njima je dosadno.... Nuts miroljubiv nacin naravno ne prolazi... I'm upset!


mi nismo, poput ferovaca, potpisali da se nesmijemo tuci u prostorima fakulteta Twisted Evil
ne kazem da nekoga explicitno treba tuci, ali izvikat se da zasute ili odu van.... a zna upalit....
ocito su toliko debelokozni da ih molbe ne tangiraju..... sramotno, ali istinito....

meni bi bilo neugodno da me netko upozori da sam bucna na predavanju, ali eto, nekima je to ocito jos jedan hvalisavi bod Rolling Eyes

mislim, da, i meni zna biti dosadno na predavanju, i ja znam pitati onoga pored sebe sto pise, pa cak i znam pitati nesto nevezano uz nastavu - ali to ne radim ako je pored mene jos 200 ljudi Rolling Eyes
mislim, i kad bi svi onog pored sebe jednom pitali 'sto pise' to je vec buka.... a kamoli kad si netko umislja da je kul jer ce eto, blebetati o kojecemu.... Rolling Eyes
da, vidjela sam takve primjerke, ali bili su mi predaleko.... ovi oko mene su bili dobri, tj. samo nisu kopcali napisano/receno Wink

a s druge strane, tempo je poprilicno brz, i zapravo ne zelis gubiti dragocjeno vrijeme na trosenje zivaca za smirivanje takvih neodgojenih individua



_________________
It's not who you love. It's how.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
Martinab
Moderator
Moderator


Pridružen/a: 02. 04. 2003. (19:07:56)
Postovi: (2A03E)16
Sarma = la pohva - posuda
143 = 167 - 24

PostPostano: 14:16 čet, 15. 3. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Nesi"]
mi nismo, poput ferovaca, potpisali da se nesmijemo tuci u prostorima fakulteta :twisted:[/quote]

Ja jesam :(
Nesi (napisa):

mi nismo, poput ferovaca, potpisali da se nesmijemo tuci u prostorima fakulteta Twisted Evil


Ja jesam Sad



_________________
A comathematician is a device for turning cotheorems into ffee. A cotheorem is, naturally, an easy nsequence of a rollary.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
nemo
Moderator
Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31)
Postovi: (37F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
30 = 34 - 4
Lokacija: čakovec

PostPostano: 20:03 pet, 16. 3. 2007    Naslov: Re: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"][quote="C"]Pa da sve to skratimo/pojednostavnimo/popravimo.. recimo svaki student da kunu i s tim se plati nekom da prebaci profesorove bilješke u latex.. onda profesor potroši vrijeme prva dva predavanja da malo nadopuni/proširi to.. i stavi na net.. onda više ne dolazimo na fax.. prostorije ostavimo/damo potrebitima, u podrumu neka bude bazen[/quote]

http://www.dpmms.cam.ac.uk/~twk/Lecture.pdf
[/quote]

pročitao sam ovaj tekstić i iako on predstavlja prilično dobar odgovor na C-ovo pitajne moram istaknuti da sadrži toliko mnogo pogrešnih koncepcija o edukaciji da ga naprosto moram temeljito obraditi. Nažalost nema kratkog načina da to učinim, ali nadam se da će vam ovaj podulji post biti interesantan :)

počet ću malo čudno, od zadnje rečenice:
[quote]Mathematics is hard, there are no easy ways to understanding but [b]the lecture, properly used, is the easiest way that I know.[/b][/quote]

moram istaknuti da je pomalo žalosno što gospodin Korner ne zna niti jedan bolji način prenošenja znanja od predavanja i to 2004. godine, od kad datira tekst. još je žalosnije što većina profesora vjerojatno misli jako slično. predavanje je "prastar" način prenošenja znanja i ustvari danas imamo dosta bolje metode na raspolaganju.

predavanje je nažalost prilično jednosmjeran način prenošenja informacija. predavač drži neke informacije i prenosi ih na slušaoce u točno određenom prostoru i vremenu. također je i prilično neefikasno. potpuno je legitimno misliti da učitelji ne bi trebali trošiti većinu svoga vremena predavajući - posao učitelja trebao bi biti motiviranje i usmjeravanje učenika. i izrada boljih izvora informacija kako oni to ne bi morali raditi na tako sirov način kao što je predavanje :D

ovaj tekst navodi par prednosti predavanja, koje nisu baš isključive prednosti predavanja:
[quote](1) [color=orange]A lecture presents the mathematics as a growing thing and not as a timeless snapshot.[/color] [color=green]We learn more by watching a house being built than by inspecting it afterwards.[/color][/quote]

[color=orange]narančasta[/color] izjava je prednost kad se predavanje usporedi sa statičnom knjigom. no stvar je u tome da s obzirom da danas imamo računala, pa čak i ekspertne sisteme za obrazovanje (dakle neki oblik umjetne inteligencije) ne moramo imati statičke knjige! [color=green]Zeleno[/color] je skroz istinito, ali naučit ćemo još više ako sami pokušamo izgraditi kuću :D Dapače u matematici (a ustvari i svugdje drugdje) teško da ćete shvatiti bilo što samo gledajući kako se nešto radi - shvatiti i misliti morate sami, a to možete samo tako da pokušate.

sad netko bi mogao reći da pokušati misliti i rješiti neki problem ne ovisi o predavanju, ali meni se čini jako čudno da u školama prvodimo toliko vremena samo primajući informacije, a tako malo vremena razmišljajući. većinu razmišljanja učinit ćete doma. meni se čini puno smislenije da se razmišljanje premjesti u škole (putem diskusija i rješavanje problema), a da ubiranje informacija većim dijelom radimo van predavaona (putem knjiga, interneta, čega već god ...) gdje i kad nam odgovara, a ne u predefiniranom prostoru i vremenu!

[quote](2) As I said above, the mathematics of lecture is composed in real time. If the mathematics is hard the lecturer and, therefore, her audience are compelled to go slowly but they can speed past the easy parts. In a book the mathematics, whether hard or easy, slips by at the the same steady pace.[/quote]

pa ne bih baš rekao, meni se čini da imam puno veću kontrolu nad brzinom kad radim sam. predavanja su ograničena gradivnim jedinicama i vrlo je često slučaj da predavač uopće nema kontrolu nad brzinom. isto tako grupa učenika se satoji od individua koje rade različitom brzino tako da brzina rada grupe nikad nije jednaka brzini pojedinaca! iskustvo mi govori da je to pogotovo očito u matematici, možda više nego u ikojoj drugoj disciplini :!: i općenito nitko ne uči na isti način - klasična predavanja te prisiljavaju upravo na to i rade na pretpostvaci da smo svi više manje jednaki što je jako kriva pretpostavka.

[quote](3) Some lecturers are too shy, some too panic stricken and a few (but very few) too vain or too lazy to respond to the mood of the audience. Most lecturers can sense when an audience is puzzled and respond by giving a new explanation or illustration. When a lecture is going well they can seize the moment to push the audience just a little further than they could normally expect to go. A book can not respond to our moods.[/quote]

opet usporedba samo s knjigom :) i zapravo ono što vidimo u realnim uvjetima da zapravo većina predavača neće prilagoditi svoje predavanje uvjetima rada. to je svojstvo dobrih predavača, ali činjenica je da nas na sveučilišnoj razini podučavaju znanstvenici koje nitko ne traži da nauče kako predavati (a još gore je to što se ni ostale nastavnike baš ne uči kako kvalitetno predavati što je golem propust obrazovnog sustava). Zapravo sistem napredovanja u zvanju gleda samo vašu znanost, a ne i vašu nastavnu djelatnost tako da će nastava uvijek završiti zapostavljena. Osobno ne mogu reći da je većina mojih nastavnika kvalitetna, ne znam možete li vi?

očito je da bi trebalo doći do ozbiljne promjene u sustavu da bi se ova prednost uopće moglo očitovati, dakle ne bi se moglo reći da to već je prednost predavanja. u svakom slučaju trebaju nam kvalitetni nastavnici, ali to onda obično više ne uključuje primjenu klasičnog predavanja ;)

[quote](4) The author of a book can seldom resist the temptation to add just one extra point. (Why should she, when purchasers and publishers prefer to deal in `proper' books rather than slim pamphlets?) The lecturer is forced by the lecture format to concentrate on the essentials.[/quote]

i jope samo statična tiskana knjiga (ponavlja se jel :)), no to nije toliko važno u ovom slučaju. važno je napomenuti da učenje bi iz drugih izvora (koji nisu predavanje) trebalo ići ruku pod ruku sa usmjeravanjem koje čini vaš učitelj, no on bi to u svakom slučaju radio puno efikasnije ako bi se više bavio komunikacijom sa studentima nego što to obično radi na predavanjima ;) dakle predavanja kao izvor informacija koje su esencijalne i nema previše smisla, naglasak se dobiva komunikacijom, a poželjno je da drugim izvorima informiranja otiđete u širinu.

[quote](5) In a book the author is on her best behaviour; remarks which go down well in lectures look flat on the printed page. A lecturer can say `This is boring but necessary' or `It took me three days to work this out' in a way an author cannot.[/quote]

ovo je potpuno točno, ali da li nam nužno treba predavanje da bismo to postigli? :) ovo opet spada u komunikaciju koja ionako pati na predavanjima zbog same prirode predavanja. i opet nam trebaju bolji predavači. ova točka je tipa "što bi bilo kad bi bilo", u stvarnosti predavanja to uopće ne moraju imati (i da budem bezobrazan reći ću da obično to i nemaju :g:).

I da se osvrnem na površnu analizu učenja putem rada:
[quote]There is a slogan `We learn mathematics by doing mathematics' which like many slogans conceals one truth behind another. We do not learn to play the violin by playing the violin or rock climbing by climbing rocks. [b]We learn by watching experts doing these things and then imitating them.[/b] Practice is an essential part of learning but unguided practice is generally useless and often worse than useless.[/quote]

ovo boldano dakako nije generalno krivo, ali ako se ističe ovako isključivo onda je. učimo na različite načine, a ne samo oponašanjem i kad bi učili samo ponašanjem vjerojatno nikad ne bismo ništa shvatili kako se spada zato jer uopće ne bismo razvili kritički način razmišljanja. osobno ja sam većinu stvarno čvrstih stvari naučio upravo tako da sam pokušao to i učiniti. i kad vidim da ljudima nešto ne ide obično je to upravo zato što nisu pokušali sami.

većinu informacija moguće je dobiti u hodu, a upravo bi bilo izvrsno da se to može raditi u kontroliranim školskim uvjetima gdje vam vaš učitelj može pomoći. dakako on to nemože ako se svo njegovo podučavanje svodi na predavanje, tj. samo na prijenos informacija (a to je upravo slučaj kako se to danas većinom radi).

ispostavilo se da je problemski bazirana nastava puno efikasniji pristup podučavanja nego prosto prenošenje informacija s čime se obično susrećemo. princip je u tome da se informacije koje dobivate koncipiraju oko rješavanja konkretnih problema. na takav način dobivate priliku da učite radeći istovremeno potpomognuti svojim kolegama i nastavnikom. dakle osim samih informacija, također učite kako razmišljati i istovremeno se ufuravate u rješavanje problema, tj. primjenu informacija koje učite.

[quote]People who teach themselves to program acquire a mass of bad programming habits which (unless they wish to remain hackers all their lives) they then have to painfully unlearn.[/quote]

na mom iskustvu mogu reći da je ovo naprosto krivo. istina ja nisam učio programirati iskučivo samostalno, ali imam puno bolje programerske navike od onih ljudi koji su se koncentrirali samo na predavanja. činjenica je da će dobar ne-ljudski izvor informacija biti bolji odabir od nastavnika zato jer nemamo svi priliku raditi sa dobrim nastavnikom. ja mogu navesti nekoliko primjera gdje su upravo nastavnici krivi za loše programerske prakse u svojih učenika, dok su učenici koji su odlučili zaobići nastavu prošli puuuno bolje. ove tvrdnje se dakako mogu generalizirati i na druga polja, a ne samo na programiranje ;)

uglavnom bilo bi jako dobro investirati u kvalitetne univerzalno dostupne izvore učenja (najbolje na tom polju su ekspertni sistemi za podučavanje, no često nešto tako složeno nije nužno potrebno) zato jer na takav način izbjegavamo nužnost dobivanja informacija od lošeg nastavnika. dakako potrebni su vam i dobri nastavnici, ali opet kao motivatori i usmjerivači, a ne jedino kao izvor informacija.


Mislim da sam iskomentirao dosta (iako ne sve, već sam pomalo umoran :)) da se vidi da predavanja nisu najbolja stvar na svijetu i da bi se poboljšala nastava moralo bi se razraditi više stvari. samo za primjer ja sam odlučio ne pohađati nastavu na nekoliko kolegija u ovom semestru upravo zbog postojanja relativno kvalitetnih izvora informacija koji mi omogućuju da radim sam. siguran sam da ću učiti i brže i bolje. nažalost moj zaključak za većinu predavanja na kojima sam bio ovdje na fakultetu u zadnjih 4 godine je da su bila bacanje i mog i profesorovog vremena zato jer se to naprosto moglo učiniti na bolji način. Nije da predavanja nisu imala nikakav efekt, no smeta me što znam da se može bolje, a ne postoji volja da se to učini :?
krcko (napisa):
C (napisa):
Pa da sve to skratimo/pojednostavnimo/popravimo.. recimo svaki student da kunu i s tim se plati nekom da prebaci profesorove bilješke u latex.. onda profesor potroši vrijeme prva dva predavanja da malo nadopuni/proširi to.. i stavi na net.. onda više ne dolazimo na fax.. prostorije ostavimo/damo potrebitima, u podrumu neka bude bazen


http://www.dpmms.cam.ac.uk/~twk/Lecture.pdf


pročitao sam ovaj tekstić i iako on predstavlja prilično dobar odgovor na C-ovo pitajne moram istaknuti da sadrži toliko mnogo pogrešnih koncepcija o edukaciji da ga naprosto moram temeljito obraditi. Nažalost nema kratkog načina da to učinim, ali nadam se da će vam ovaj podulji post biti interesantan Smile

počet ću malo čudno, od zadnje rečenice:
Citat:
Mathematics is hard, there are no easy ways to understanding but the lecture, properly used, is the easiest way that I know.


moram istaknuti da je pomalo žalosno što gospodin Korner ne zna niti jedan bolji način prenošenja znanja od predavanja i to 2004. godine, od kad datira tekst. još je žalosnije što većina profesora vjerojatno misli jako slično. predavanje je "prastar" način prenošenja znanja i ustvari danas imamo dosta bolje metode na raspolaganju.

predavanje je nažalost prilično jednosmjeran način prenošenja informacija. predavač drži neke informacije i prenosi ih na slušaoce u točno određenom prostoru i vremenu. također je i prilično neefikasno. potpuno je legitimno misliti da učitelji ne bi trebali trošiti većinu svoga vremena predavajući - posao učitelja trebao bi biti motiviranje i usmjeravanje učenika. i izrada boljih izvora informacija kako oni to ne bi morali raditi na tako sirov način kao što je predavanje Very Happy

ovaj tekst navodi par prednosti predavanja, koje nisu baš isključive prednosti predavanja:
Citat:
(1) A lecture presents the mathematics as a growing thing and not as a timeless snapshot. We learn more by watching a house being built than by inspecting it afterwards.


narančasta izjava je prednost kad se predavanje usporedi sa statičnom knjigom. no stvar je u tome da s obzirom da danas imamo računala, pa čak i ekspertne sisteme za obrazovanje (dakle neki oblik umjetne inteligencije) ne moramo imati statičke knjige! Zeleno je skroz istinito, ali naučit ćemo još više ako sami pokušamo izgraditi kuću Very Happy Dapače u matematici (a ustvari i svugdje drugdje) teško da ćete shvatiti bilo što samo gledajući kako se nešto radi - shvatiti i misliti morate sami, a to možete samo tako da pokušate.

sad netko bi mogao reći da pokušati misliti i rješiti neki problem ne ovisi o predavanju, ali meni se čini jako čudno da u školama prvodimo toliko vremena samo primajući informacije, a tako malo vremena razmišljajući. većinu razmišljanja učinit ćete doma. meni se čini puno smislenije da se razmišljanje premjesti u škole (putem diskusija i rješavanje problema), a da ubiranje informacija većim dijelom radimo van predavaona (putem knjiga, interneta, čega već god ...) gdje i kad nam odgovara, a ne u predefiniranom prostoru i vremenu!

Citat:
(2) As I said above, the mathematics of lecture is composed in real time. If the mathematics is hard the lecturer and, therefore, her audience are compelled to go slowly but they can speed past the easy parts. In a book the mathematics, whether hard or easy, slips by at the the same steady pace.


pa ne bih baš rekao, meni se čini da imam puno veću kontrolu nad brzinom kad radim sam. predavanja su ograničena gradivnim jedinicama i vrlo je često slučaj da predavač uopće nema kontrolu nad brzinom. isto tako grupa učenika se satoji od individua koje rade različitom brzino tako da brzina rada grupe nikad nije jednaka brzini pojedinaca! iskustvo mi govori da je to pogotovo očito u matematici, možda više nego u ikojoj drugoj disciplini Exclamation i općenito nitko ne uči na isti način - klasična predavanja te prisiljavaju upravo na to i rade na pretpostvaci da smo svi više manje jednaki što je jako kriva pretpostavka.

Citat:
(3) Some lecturers are too shy, some too panic stricken and a few (but very few) too vain or too lazy to respond to the mood of the audience. Most lecturers can sense when an audience is puzzled and respond by giving a new explanation or illustration. When a lecture is going well they can seize the moment to push the audience just a little further than they could normally expect to go. A book can not respond to our moods.


opet usporedba samo s knjigom Smile i zapravo ono što vidimo u realnim uvjetima da zapravo većina predavača neće prilagoditi svoje predavanje uvjetima rada. to je svojstvo dobrih predavača, ali činjenica je da nas na sveučilišnoj razini podučavaju znanstvenici koje nitko ne traži da nauče kako predavati (a još gore je to što se ni ostale nastavnike baš ne uči kako kvalitetno predavati što je golem propust obrazovnog sustava). Zapravo sistem napredovanja u zvanju gleda samo vašu znanost, a ne i vašu nastavnu djelatnost tako da će nastava uvijek završiti zapostavljena. Osobno ne mogu reći da je većina mojih nastavnika kvalitetna, ne znam možete li vi?

očito je da bi trebalo doći do ozbiljne promjene u sustavu da bi se ova prednost uopće moglo očitovati, dakle ne bi se moglo reći da to već je prednost predavanja. u svakom slučaju trebaju nam kvalitetni nastavnici, ali to onda obično više ne uključuje primjenu klasičnog predavanja Wink

Citat:
(4) The author of a book can seldom resist the temptation to add just one extra point. (Why should she, when purchasers and publishers prefer to deal in `proper' books rather than slim pamphlets?) The lecturer is forced by the lecture format to concentrate on the essentials.


i jope samo statična tiskana knjiga (ponavlja se jel Smile), no to nije toliko važno u ovom slučaju. važno je napomenuti da učenje bi iz drugih izvora (koji nisu predavanje) trebalo ići ruku pod ruku sa usmjeravanjem koje čini vaš učitelj, no on bi to u svakom slučaju radio puno efikasnije ako bi se više bavio komunikacijom sa studentima nego što to obično radi na predavanjima Wink dakle predavanja kao izvor informacija koje su esencijalne i nema previše smisla, naglasak se dobiva komunikacijom, a poželjno je da drugim izvorima informiranja otiđete u širinu.

Citat:
(5) In a book the author is on her best behaviour; remarks which go down well in lectures look flat on the printed page. A lecturer can say `This is boring but necessary' or `It took me three days to work this out' in a way an author cannot.


ovo je potpuno točno, ali da li nam nužno treba predavanje da bismo to postigli? Smile ovo opet spada u komunikaciju koja ionako pati na predavanjima zbog same prirode predavanja. i opet nam trebaju bolji predavači. ova točka je tipa "što bi bilo kad bi bilo", u stvarnosti predavanja to uopće ne moraju imati (i da budem bezobrazan reći ću da obično to i nemaju Mr. Green).

I da se osvrnem na površnu analizu učenja putem rada:
Citat:
There is a slogan `We learn mathematics by doing mathematics' which like many slogans conceals one truth behind another. We do not learn to play the violin by playing the violin or rock climbing by climbing rocks. We learn by watching experts doing these things and then imitating them. Practice is an essential part of learning but unguided practice is generally useless and often worse than useless.


ovo boldano dakako nije generalno krivo, ali ako se ističe ovako isključivo onda je. učimo na različite načine, a ne samo oponašanjem i kad bi učili samo ponašanjem vjerojatno nikad ne bismo ništa shvatili kako se spada zato jer uopće ne bismo razvili kritički način razmišljanja. osobno ja sam većinu stvarno čvrstih stvari naučio upravo tako da sam pokušao to i učiniti. i kad vidim da ljudima nešto ne ide obično je to upravo zato što nisu pokušali sami.

većinu informacija moguće je dobiti u hodu, a upravo bi bilo izvrsno da se to može raditi u kontroliranim školskim uvjetima gdje vam vaš učitelj može pomoći. dakako on to nemože ako se svo njegovo podučavanje svodi na predavanje, tj. samo na prijenos informacija (a to je upravo slučaj kako se to danas većinom radi).

ispostavilo se da je problemski bazirana nastava puno efikasniji pristup podučavanja nego prosto prenošenje informacija s čime se obično susrećemo. princip je u tome da se informacije koje dobivate koncipiraju oko rješavanja konkretnih problema. na takav način dobivate priliku da učite radeći istovremeno potpomognuti svojim kolegama i nastavnikom. dakle osim samih informacija, također učite kako razmišljati i istovremeno se ufuravate u rješavanje problema, tj. primjenu informacija koje učite.

Citat:
People who teach themselves to program acquire a mass of bad programming habits which (unless they wish to remain hackers all their lives) they then have to painfully unlearn.


na mom iskustvu mogu reći da je ovo naprosto krivo. istina ja nisam učio programirati iskučivo samostalno, ali imam puno bolje programerske navike od onih ljudi koji su se koncentrirali samo na predavanja. činjenica je da će dobar ne-ljudski izvor informacija biti bolji odabir od nastavnika zato jer nemamo svi priliku raditi sa dobrim nastavnikom. ja mogu navesti nekoliko primjera gdje su upravo nastavnici krivi za loše programerske prakse u svojih učenika, dok su učenici koji su odlučili zaobići nastavu prošli puuuno bolje. ove tvrdnje se dakako mogu generalizirati i na druga polja, a ne samo na programiranje Wink

uglavnom bilo bi jako dobro investirati u kvalitetne univerzalno dostupne izvore učenja (najbolje na tom polju su ekspertni sistemi za podučavanje, no često nešto tako složeno nije nužno potrebno) zato jer na takav način izbjegavamo nužnost dobivanja informacija od lošeg nastavnika. dakako potrebni su vam i dobri nastavnici, ali opet kao motivatori i usmjerivači, a ne jedino kao izvor informacija.


Mislim da sam iskomentirao dosta (iako ne sve, već sam pomalo umoran Smile) da se vidi da predavanja nisu najbolja stvar na svijetu i da bi se poboljšala nastava moralo bi se razraditi više stvari. samo za primjer ja sam odlučio ne pohađati nastavu na nekoliko kolegija u ovom semestru upravo zbog postojanja relativno kvalitetnih izvora informacija koji mi omogućuju da radim sam. siguran sam da ću učiti i brže i bolje. nažalost moj zaključak za većinu predavanja na kojima sam bio ovdje na fakultetu u zadnjih 4 godine je da su bila bacanje i mog i profesorovog vremena zato jer se to naprosto moglo učiniti na bolji način. Nije da predavanja nisu imala nikakav efekt, no smeta me što znam da se može bolje, a ne postoji volja da se to učini Confused



_________________
Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 21:38 pet, 16. 3. 2007    Naslov: Re: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

Nemo, zivis u oblacima. Lijepo je da te zanimaju edukacijska pitanja i da imas puno entuzijazma, ali kad jednog dana dodjes u skolu izgledat ce malo drugacije od pricica koje cujes na seminarima i konferencijama. Dobit ces 10+ razreda i predavati ces 6 i vise sati dnevno djeci koje zapravo [b]ne zanima[/b] to sto pricas. Vecinu vremena ces provoditi pokusavajuci odrzati disciplinu, a ne prenoseci znanje. Na faksu je slicno. Dobijes grupu od 70 studenata i onda bi trebao provoditi bolonju.

Da, ima talentirane djece (kao i studenata) i s njima je uzitak raditi. Mozes im dati probleme i pustiti ih da razmisljaju. Mozda ces voditi neku dodatnu nastavu za takve i tamo primjenjivati sve te kreativne tehnike o kojima pricas. No za vecinu to ce biti podjednako zanimljivo kao da ostaju duze u skoli da bi citali telefonski imenik.

Razlog zasto Körner navodi knjigu kao jedinu alternativu predavanju je jednostavan: u praksi to su ti jedina dva nacina na koji studenti savladavaju gradivo. Necu tako detaljno secirati tvoj tekst kao sto si ti Körnerov, evo ti samo nekoliko primjera.

[quote="nemo"]stvar je u tome da s obzirom da danas imamo računala, pa čak i ekspertne sisteme za obrazovanje (dakle neki oblik umjetne inteligencije) ne moramo imati statičke knjige![/quote]

Da, imamo svasta. Interaktivne java applete koji ilustriraju definiciju Riemannovog integrala. Ali ajde se osvrni malo oko sebe i pogledaj kako stvari funkcioniraju. Stvarno mislis da bi na svim tim sveucilistima svi ti matematicari trosili toliko vremena predavajuci da se predavanja mogu zamijeniti ekspertnim sistemima? Kompjuteri mogu uciniti predavanja zanimljivijima i vizualno atraktivnijima, a knjige interaktivnijima, ali dokle god [b]ljudi[/b] uce matematiku [b]ljudi[/b] ce ih i poducavati.

[quote="nemo"][quote](2) As I said above, the mathematics of lecture is composed in real time. If the mathematics is hard the lecturer and, therefore, her audience are compelled to go slowly but they can speed past the easy parts. In a book the mathematics, whether hard or easy, slips by at the the same steady pace.[/quote]

pa ne bih baš rekao, meni se čini da imam puno veću kontrolu nad brzinom kad radim sam.[/quote]

Nemo, ti nemas nikakvu kontrolu nad brzinom jer [b]ne znas[/b] ono sto pise u knjizi. Da znas ne bi je trebao ni citati.

[quote="nemo"]samo za primjer ja sam odlučio ne pohađati nastavu na nekoliko kolegija u ovom semestru upravo zbog postojanja relativno kvalitetnih izvora informacija koji mi omogućuju da radim sam. siguran sam da ću učiti i brže i bolje. nažalost moj zaključak za većinu predavanja na kojima sam bio ovdje na fakultetu u zadnjih 4 godine je da su bila bacanje i mog i profesorovog vremena zato jer se to naprosto moglo učiniti na bolji način. Nije da predavanja nisu imala nikakav efekt, no smeta me što znam da se može bolje, a ne postoji volja da se to učini :?[/quote]

Kvalitetni izvori informacija su sveprisutni. Zahvaljujuci googleu i bittorrentu imas pristup svakoj knjizi, filmu, softveru i sl. koji ti padnu na pamet (mozda ne sasvim legalno, ali tolerira se u edukacijske svrhe :wink: ). Ako mislis da mozes sve sam svladati, zapitaj se zasto si nakon 4 godine jos uvijek na faksu?

Ne kazem da su sva predavanja na faksu dobra. Od nekih je samostalni rad sigurno efikasnija metoda (nisam ni ja isao na sva). No ono o cemu Körner govori je sigurno tocno: kvalitetna predavanja su i dalje najefikasniji nacin prenosenja informacija. Tako ce i ostati bez obzira na ekspertne sisteme i java applete.
Nemo, zivis u oblacima. Lijepo je da te zanimaju edukacijska pitanja i da imas puno entuzijazma, ali kad jednog dana dodjes u skolu izgledat ce malo drugacije od pricica koje cujes na seminarima i konferencijama. Dobit ces 10+ razreda i predavati ces 6 i vise sati dnevno djeci koje zapravo ne zanima to sto pricas. Vecinu vremena ces provoditi pokusavajuci odrzati disciplinu, a ne prenoseci znanje. Na faksu je slicno. Dobijes grupu od 70 studenata i onda bi trebao provoditi bolonju.

Da, ima talentirane djece (kao i studenata) i s njima je uzitak raditi. Mozes im dati probleme i pustiti ih da razmisljaju. Mozda ces voditi neku dodatnu nastavu za takve i tamo primjenjivati sve te kreativne tehnike o kojima pricas. No za vecinu to ce biti podjednako zanimljivo kao da ostaju duze u skoli da bi citali telefonski imenik.

Razlog zasto Körner navodi knjigu kao jedinu alternativu predavanju je jednostavan: u praksi to su ti jedina dva nacina na koji studenti savladavaju gradivo. Necu tako detaljno secirati tvoj tekst kao sto si ti Körnerov, evo ti samo nekoliko primjera.

nemo (napisa):
stvar je u tome da s obzirom da danas imamo računala, pa čak i ekspertne sisteme za obrazovanje (dakle neki oblik umjetne inteligencije) ne moramo imati statičke knjige!


Da, imamo svasta. Interaktivne java applete koji ilustriraju definiciju Riemannovog integrala. Ali ajde se osvrni malo oko sebe i pogledaj kako stvari funkcioniraju. Stvarno mislis da bi na svim tim sveucilistima svi ti matematicari trosili toliko vremena predavajuci da se predavanja mogu zamijeniti ekspertnim sistemima? Kompjuteri mogu uciniti predavanja zanimljivijima i vizualno atraktivnijima, a knjige interaktivnijima, ali dokle god ljudi uce matematiku ljudi ce ih i poducavati.

nemo (napisa):
Citat:
(2) As I said above, the mathematics of lecture is composed in real time. If the mathematics is hard the lecturer and, therefore, her audience are compelled to go slowly but they can speed past the easy parts. In a book the mathematics, whether hard or easy, slips by at the the same steady pace.


pa ne bih baš rekao, meni se čini da imam puno veću kontrolu nad brzinom kad radim sam.


Nemo, ti nemas nikakvu kontrolu nad brzinom jer ne znas ono sto pise u knjizi. Da znas ne bi je trebao ni citati.

nemo (napisa):
samo za primjer ja sam odlučio ne pohađati nastavu na nekoliko kolegija u ovom semestru upravo zbog postojanja relativno kvalitetnih izvora informacija koji mi omogućuju da radim sam. siguran sam da ću učiti i brže i bolje. nažalost moj zaključak za većinu predavanja na kojima sam bio ovdje na fakultetu u zadnjih 4 godine je da su bila bacanje i mog i profesorovog vremena zato jer se to naprosto moglo učiniti na bolji način. Nije da predavanja nisu imala nikakav efekt, no smeta me što znam da se može bolje, a ne postoji volja da se to učini Confused


Kvalitetni izvori informacija su sveprisutni. Zahvaljujuci googleu i bittorrentu imas pristup svakoj knjizi, filmu, softveru i sl. koji ti padnu na pamet (mozda ne sasvim legalno, ali tolerira se u edukacijske svrhe Wink ). Ako mislis da mozes sve sam svladati, zapitaj se zasto si nakon 4 godine jos uvijek na faksu?

Ne kazem da su sva predavanja na faksu dobra. Od nekih je samostalni rad sigurno efikasnija metoda (nisam ni ja isao na sva). No ono o cemu Körner govori je sigurno tocno: kvalitetna predavanja su i dalje najefikasniji nacin prenosenja informacija. Tako ce i ostati bez obzira na ekspertne sisteme i java applete.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
nemo
Moderator
Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31)
Postovi: (37F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
30 = 34 - 4
Lokacija: čakovec

PostPostano: 23:09 pet, 16. 3. 2007    Naslov: Re: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]Nemo, zivis u oblacima. Lijepo je da te zanimaju edukacijska pitanja i da imas puno entuzijazma, ali kad jednog dana dodjes u skolu izgledat ce malo drugacije od pricica koje cujes na seminarima i konferencijama. Dobit ces 10+ razreda i predavati ces 6 i vise sati dnevno djeci koje zapravo [b]ne zanima[/b] to sto pricas. Vecinu vremena ces provoditi pokusavajuci odrzati disciplinu, a ne prenoseci znanje. Na faksu je slicno. Dobijes grupu od 70 studenata i onda bi trebao provoditi bolonju.[/quote]

ja mislim da može bolje. nije lako, ali ništa dobro se neće desiti ako svi slegnu ramenima, a to je otprilike sve što se trenutačno radi. iz onoga što sam proučavao stvarno postoje načini da se obična nastava, u običnim školama, sa "prosječnom" djecom popravi. možda brazdim glavom po oblacima, ali malo je teško ne činiti to kad jednom postaneš svojestan toga da može bolje.

[quote="Krcko"]Razlog zasto Körner navodi knjigu kao jedinu alternativu predavanju je jednostavan: u praksi to su ti jedina dva nacina na koji studenti savladavaju gradivo.[/quote]

sve što sam ti ja dolje navodio se negdje provodi, nije neki mambo-jumbo. predavanje je uobičajena praksa samo zato što ljude ne učimo ničem boljem. zašto? ja iskreno nemam pojma zašto ne koristimo svo znanje iz pedagogije danas. svi ljudi uče i svi ljudi podučavaju, to je skroz neizbježno. pa ipak kako kvalitetno učiti i kako kvalitetno podučavati nisu sastavni dio obaveznog obrazovnog sustava, što je apsurdno. zbog ovakvih apsurdnosti odbijam skinut glavu iz oblaka :P

[quote="krcko"]Kompjuteri mogu uciniti predavanja zanimljivijima i vizualno atraktivnijima, a knjige interaktivnijima, ali dokle god [b]ljudi[/b] uce matematiku [b]ljudi[/b] ce ih i poducavati.[/quote]

erm, mislim da si me shvatio kao da želim ljude zamjeniti računalima što nije točno. računala su alati, stvari koje nam omogućavaju da budemo efikasniji. no ne zamjenjuju ljude i ja to nigdje nisam rekao. ona mogu zamjeniti dio posla. no ljudi bi trebali početi obavljati onaj nezamjenjivi dio kvalitetnije.

[quote="nemo"]Nemo, ti nemas nikakvu kontrolu nad brzinom jer [b]ne znas[/b] ono sto pise u knjizi. Da znas ne bi je trebao ni citati.[/quote]

ako sekvencijalno pročitaš sve sigurno nećeš imati kontrolu nad brzinom. no u većini slučajeva to nije potrebno. i nije točno da uvijek ne znaš što je u knjizi, zapravo često prelazimo preko stvari koje već znamo. ako ništa drugo brzina kojom sam učim (ne nužno samo iz knjige!) je moja savršena brzina ako sam motiviran i nikakvo predavanje to neće promijeniti.

[quote="Krcko"]Kvalitetni izvori informacija su sveprisutni. Zahvaljujuci googleu i bittorrentu imas pristup svakoj knjizi, filmu, softveru i sl. koji ti padnu na pamet (mozda ne sasvim legalno, ali tolerira se u edukacijske svrhe :wink: ). Ako mislis da mozes sve sam svladati, zapitaj se zasto si nakon 4 godine jos uvijek na faksu?[/quote]

e kad bi bilo tako krasno. za početak da bi uzeo kvalitetnu informaciju trebaš znati da postoji. za to ti treba učitelj, da te usmjerava. i trebaš imati sve tehničke preduvjete, što nemaju svi. također u današnjim uvijetima uzimati informaciju od izvora koji je različit od tvojeg učitelja može rezultirati time da tvoj učitelj misli da ne zadovoljavaš uvijete.

i navlačiš moje izjave, nisam rekao da mogu sve sam svladati. ako ne kužiš nisam rekao da se predavanja moraju ukinuti, već je potrebno da ne čine praktički 90% svog učenja što činiš u školi, mislim da se radi o bacanju vremena koje bi moglo biti pametnije iskorišteno učeći na drugačiji način. zdravorazumski pristup, miješaš niz metoda za koje znaš da rade. zato jer kurenje jednog te istog ne daje dobre rezultate, očito.

no u pravu si što se tiče 4 godine, da sam pažljivo slušao sva predavanja i radio sve što su profesori i asistenti tražili od mene bez pogovora i ništa drugo siguran sam da bi sad bio 4. godina i slušao predavanja iz zadnjeg semestra :D i bio bi savršeno dobar komad obrazovnog sistema koji bi mi natovario 10 razreda potpuno nezainteresirane djece koju je taj isti sistem učinio nezainteresiranom i koji je tebi natakario grupu od 70 studenata. ne hvala.

[quote="krcko"]No ono o cemu Körner govori je sigurno tocno: kvalitetna predavanja su i dalje najefikasniji nacin prenosenja informacija. Tako ce i ostati bez obzira na ekspertne sisteme i java applete.[/quote]

Körner priča o klasičnim predavanjima, ne nužno o kvalitetnim predavanjima. Već odavno se zna da ako imaš mentora (znači jednog učitelja koji radi sa do max. 3 osobe) imaš puno efikasniji prijenos informacija nego na klasičnom ex katedra predavanju. Ekspertni sustavi oponašaju upravo mentorski pristup podučavanju i nisu toliko dobra koliko živi mentor, ali su dokazano bolja od ex katedra predavanja. A ako svakome daš računalo praktički svatko može imati mentora, što je inače nemoguće. Rađena su konkretna istraživanja po tom pitanju, dakle nikako ne stoji da su predavanja najefikasniji način prijenosa informacija. Jedini problem je što se sa time bavi prokleto malo ljudi. Koliko je meni poznato samo par osoba se konkretno bavi razvojem ekspertnih sustava u Hrvatskoj, a mislim da ni u svijetu nije puno bolje.

No opet nisu računala katica za sve. Trebamo početi educirati kvalitetnije nastavnike zato jer iskreno ovo znanja što im se trenutačno nudi unutar sustava nije dovoljno. Nije ni čudo što se većinu vremena baktamo disciplinom kao što si rekao na početku. Studiram na profesorskom smjeru, ali meni se čini da ako sam ne naučim kako kvalitetno podučavati (i to ću stvarno i napraviti, kako tako) moj studij me tome sigurno neće naučiti.

mislim da bi nam svima bilo bolje da počnemo razmišljati o oblacima i njihovoj primjeni :) nije beznadno i definitivno nije bezveze.
krcko (napisa):
Nemo, zivis u oblacima. Lijepo je da te zanimaju edukacijska pitanja i da imas puno entuzijazma, ali kad jednog dana dodjes u skolu izgledat ce malo drugacije od pricica koje cujes na seminarima i konferencijama. Dobit ces 10+ razreda i predavati ces 6 i vise sati dnevno djeci koje zapravo ne zanima to sto pricas. Vecinu vremena ces provoditi pokusavajuci odrzati disciplinu, a ne prenoseci znanje. Na faksu je slicno. Dobijes grupu od 70 studenata i onda bi trebao provoditi bolonju.


ja mislim da može bolje. nije lako, ali ništa dobro se neće desiti ako svi slegnu ramenima, a to je otprilike sve što se trenutačno radi. iz onoga što sam proučavao stvarno postoje načini da se obična nastava, u običnim školama, sa "prosječnom" djecom popravi. možda brazdim glavom po oblacima, ali malo je teško ne činiti to kad jednom postaneš svojestan toga da može bolje.

Krcko (napisa):
Razlog zasto Körner navodi knjigu kao jedinu alternativu predavanju je jednostavan: u praksi to su ti jedina dva nacina na koji studenti savladavaju gradivo.


sve što sam ti ja dolje navodio se negdje provodi, nije neki mambo-jumbo. predavanje je uobičajena praksa samo zato što ljude ne učimo ničem boljem. zašto? ja iskreno nemam pojma zašto ne koristimo svo znanje iz pedagogije danas. svi ljudi uče i svi ljudi podučavaju, to je skroz neizbježno. pa ipak kako kvalitetno učiti i kako kvalitetno podučavati nisu sastavni dio obaveznog obrazovnog sustava, što je apsurdno. zbog ovakvih apsurdnosti odbijam skinut glavu iz oblaka Razz

krcko (napisa):
Kompjuteri mogu uciniti predavanja zanimljivijima i vizualno atraktivnijima, a knjige interaktivnijima, ali dokle god ljudi uce matematiku ljudi ce ih i poducavati.


erm, mislim da si me shvatio kao da želim ljude zamjeniti računalima što nije točno. računala su alati, stvari koje nam omogućavaju da budemo efikasniji. no ne zamjenjuju ljude i ja to nigdje nisam rekao. ona mogu zamjeniti dio posla. no ljudi bi trebali početi obavljati onaj nezamjenjivi dio kvalitetnije.

nemo (napisa):
Nemo, ti nemas nikakvu kontrolu nad brzinom jer ne znas ono sto pise u knjizi. Da znas ne bi je trebao ni citati.


ako sekvencijalno pročitaš sve sigurno nećeš imati kontrolu nad brzinom. no u većini slučajeva to nije potrebno. i nije točno da uvijek ne znaš što je u knjizi, zapravo često prelazimo preko stvari koje već znamo. ako ništa drugo brzina kojom sam učim (ne nužno samo iz knjige!) je moja savršena brzina ako sam motiviran i nikakvo predavanje to neće promijeniti.

Krcko (napisa):
Kvalitetni izvori informacija su sveprisutni. Zahvaljujuci googleu i bittorrentu imas pristup svakoj knjizi, filmu, softveru i sl. koji ti padnu na pamet (mozda ne sasvim legalno, ali tolerira se u edukacijske svrhe Wink ). Ako mislis da mozes sve sam svladati, zapitaj se zasto si nakon 4 godine jos uvijek na faksu?


e kad bi bilo tako krasno. za početak da bi uzeo kvalitetnu informaciju trebaš znati da postoji. za to ti treba učitelj, da te usmjerava. i trebaš imati sve tehničke preduvjete, što nemaju svi. također u današnjim uvijetima uzimati informaciju od izvora koji je različit od tvojeg učitelja može rezultirati time da tvoj učitelj misli da ne zadovoljavaš uvijete.

i navlačiš moje izjave, nisam rekao da mogu sve sam svladati. ako ne kužiš nisam rekao da se predavanja moraju ukinuti, već je potrebno da ne čine praktički 90% svog učenja što činiš u školi, mislim da se radi o bacanju vremena koje bi moglo biti pametnije iskorišteno učeći na drugačiji način. zdravorazumski pristup, miješaš niz metoda za koje znaš da rade. zato jer kurenje jednog te istog ne daje dobre rezultate, očito.

no u pravu si što se tiče 4 godine, da sam pažljivo slušao sva predavanja i radio sve što su profesori i asistenti tražili od mene bez pogovora i ništa drugo siguran sam da bi sad bio 4. godina i slušao predavanja iz zadnjeg semestra Very Happy i bio bi savršeno dobar komad obrazovnog sistema koji bi mi natovario 10 razreda potpuno nezainteresirane djece koju je taj isti sistem učinio nezainteresiranom i koji je tebi natakario grupu od 70 studenata. ne hvala.

krcko (napisa):
No ono o cemu Körner govori je sigurno tocno: kvalitetna predavanja su i dalje najefikasniji nacin prenosenja informacija. Tako ce i ostati bez obzira na ekspertne sisteme i java applete.


Körner priča o klasičnim predavanjima, ne nužno o kvalitetnim predavanjima. Već odavno se zna da ako imaš mentora (znači jednog učitelja koji radi sa do max. 3 osobe) imaš puno efikasniji prijenos informacija nego na klasičnom ex katedra predavanju. Ekspertni sustavi oponašaju upravo mentorski pristup podučavanju i nisu toliko dobra koliko živi mentor, ali su dokazano bolja od ex katedra predavanja. A ako svakome daš računalo praktički svatko može imati mentora, što je inače nemoguće. Rađena su konkretna istraživanja po tom pitanju, dakle nikako ne stoji da su predavanja najefikasniji način prijenosa informacija. Jedini problem je što se sa time bavi prokleto malo ljudi. Koliko je meni poznato samo par osoba se konkretno bavi razvojem ekspertnih sustava u Hrvatskoj, a mislim da ni u svijetu nije puno bolje.

No opet nisu računala katica za sve. Trebamo početi educirati kvalitetnije nastavnike zato jer iskreno ovo znanja što im se trenutačno nudi unutar sustava nije dovoljno. Nije ni čudo što se većinu vremena baktamo disciplinom kao što si rekao na početku. Studiram na profesorskom smjeru, ali meni se čini da ako sam ne naučim kako kvalitetno podučavati (i to ću stvarno i napraviti, kako tako) moj studij me tome sigurno neće naučiti.

mislim da bi nam svima bilo bolje da počnemo razmišljati o oblacima i njihovoj primjeni Smile nije beznadno i definitivno nije bezveze.



_________________
Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 1:18 sub, 17. 3. 2007    Naslov: Re: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

[quote="nemo"]Körner priča o klasičnim predavanjima, ne nužno o kvalitetnim predavanjima. Već odavno se zna da ako imaš mentora (znači jednog učitelja koji radi sa do max. 3 osobe) imaš puno efikasniji prijenos informacija nego na klasičnom ex katedra predavanju.[/quote]

Naravno. Ako imas milijun dolara puno si bogatiji nego ako imas prosvjetnu placu. Ali nemas ih.

[quote="nemo"]Ekspertni sustavi oponašaju upravo mentorski pristup podučavanju i nisu toliko dobra koliko živi mentor, ali su dokazano bolja od ex katedra predavanja. A ako svakome daš računalo praktički svatko može imati mentora, što je inače nemoguće. Rađena su konkretna istraživanja po tom pitanju, dakle nikako ne stoji da su predavanja najefikasniji način prijenosa informacija. Jedini problem je što se sa time bavi prokleto malo ljudi. Koliko je meni poznato samo par osoba se konkretno bavi razvojem ekspertnih sustava u Hrvatskoj, a mislim da ni u svijetu nije puno bolje.[/quote]

Ideja da bi matematiku ucio od ekspertnog sustava tako mi je apsurdna da uopce ne osjecam potrebu objasnjavati zasto. Radije bih ucio od covjeka koji ne razumije gradivo, on bar ima sansu biti zabavan. Osim ako pricamo o matematici na razini 1. osnovne, ali djecu ne bih prepustio ekspertnom sustavu iz drugih razloga.

[quote="nemo"]mislim da bi nam svima bilo bolje da počnemo razmišljati o oblacima i njihovoj primjeni :) nije beznadno i definitivno nije bezveze.[/quote]

Ja pak mislim da trebamo razmisljati kako u danim okolnostima odrzati nastavu najbolje sto mozemo i kako popraviti te okolnosti. Ti picas o jednom mentoru na 3 studenta, a MO ima 1600 studenata, treba izvoditi 10 studija (ne racunajuci postdiplomske) i usput pokriti nastavu matematike na prirodoslovnim odsjecima.
nemo (napisa):
Körner priča o klasičnim predavanjima, ne nužno o kvalitetnim predavanjima. Već odavno se zna da ako imaš mentora (znači jednog učitelja koji radi sa do max. 3 osobe) imaš puno efikasniji prijenos informacija nego na klasičnom ex katedra predavanju.


Naravno. Ako imas milijun dolara puno si bogatiji nego ako imas prosvjetnu placu. Ali nemas ih.

nemo (napisa):
Ekspertni sustavi oponašaju upravo mentorski pristup podučavanju i nisu toliko dobra koliko živi mentor, ali su dokazano bolja od ex katedra predavanja. A ako svakome daš računalo praktički svatko može imati mentora, što je inače nemoguće. Rađena su konkretna istraživanja po tom pitanju, dakle nikako ne stoji da su predavanja najefikasniji način prijenosa informacija. Jedini problem je što se sa time bavi prokleto malo ljudi. Koliko je meni poznato samo par osoba se konkretno bavi razvojem ekspertnih sustava u Hrvatskoj, a mislim da ni u svijetu nije puno bolje.


Ideja da bi matematiku ucio od ekspertnog sustava tako mi je apsurdna da uopce ne osjecam potrebu objasnjavati zasto. Radije bih ucio od covjeka koji ne razumije gradivo, on bar ima sansu biti zabavan. Osim ako pricamo o matematici na razini 1. osnovne, ali djecu ne bih prepustio ekspertnom sustavu iz drugih razloga.

nemo (napisa):
mislim da bi nam svima bilo bolje da počnemo razmišljati o oblacima i njihovoj primjeni Smile nije beznadno i definitivno nije bezveze.


Ja pak mislim da trebamo razmisljati kako u danim okolnostima odrzati nastavu najbolje sto mozemo i kako popraviti te okolnosti. Ti picas o jednom mentoru na 3 studenta, a MO ima 1600 studenata, treba izvoditi 10 studija (ne racunajuci postdiplomske) i usput pokriti nastavu matematike na prirodoslovnim odsjecima.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
apadox
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 24. 11. 2006. (08:19:11)
Postovi: (29)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 2 - 1
Lokacija: zg pula

PostPostano: 6:23 sub, 17. 3. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

kada se prica medu studentima najbolji su profesori oni koji su [list]1. i najvaznije zanimljivi, tj. zainteresiraju ucenika za predmet[/list:u]
[list]2. pokazu svoje znanje o predmetu a ne oknstano i slijepo prepisivanje s papira[/list:u]
[list]3. ne odnose se prema studentima s visoka nego se s njima moze na razini normalne komunikacije raspravljati o predmetu[/list:u]

primjere necu davati, mislim da ih vec svi znaju
kada se prica medu studentima najbolji su profesori oni koji su
    1. i najvaznije zanimljivi, tj. zainteresiraju ucenika za predmet

    2. pokazu svoje znanje o predmetu a ne oknstano i slijepo prepisivanje s papira

    3. ne odnose se prema studentima s visoka nego se s njima moze na razini normalne komunikacije raspravljati o predmetu


primjere necu davati, mislim da ih vec svi znaju



_________________
ko pod drugim jamu kopa nos

www.google.com/talk

zelite icq yahoo aim i sve ostale protokole preko opensource jabber-a pm-ajte me

(radi i gtalk(chat u googleu) sa gore navedenim)
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice MSNM
goranm
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12)
Postovi: (906)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
218 = 249 - 31

PostPostano: 13:34 sub, 17. 3. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="apadox"]kada se prica medu studentima najbolji su profesori oni koji su [list]1. i najvaznije zanimljivi, tj. zainteresiraju ucenika za predmet[/list:u]
[list]2. pokazu svoje znanje o predmetu a ne oknstano i slijepo prepisivanje s papira[/list:u]
[list]3. ne odnose se prema studentima s visoka nego se s njima moze na razini normalne komunikacije raspravljati o predmetu[/list:u]

primjere necu davati, mislim da ih vec svi znaju[/quote]
Ja sam stekao dojam da su studentima najbolji profesori kod kojih se jako lagano položi neki kolegij. Čak su se i mišljenja o nekim profesorima, nakon usmenog ispita, drastično preokretala, u pozitivom smislu :lol:
apadox (napisa):
kada se prica medu studentima najbolji su profesori oni koji su
    1. i najvaznije zanimljivi, tj. zainteresiraju ucenika za predmet

    2. pokazu svoje znanje o predmetu a ne oknstano i slijepo prepisivanje s papira

    3. ne odnose se prema studentima s visoka nego se s njima moze na razini normalne komunikacije raspravljati o predmetu


primjere necu davati, mislim da ih vec svi znaju

Ja sam stekao dojam da su studentima najbolji profesori kod kojih se jako lagano položi neki kolegij. Čak su se i mišljenja o nekim profesorima, nakon usmenog ispita, drastično preokretala, u pozitivom smislu Laughing



_________________
The Dude Abides
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
mladac
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 24. 10. 2005. (22:46:14)
Postovi: (4D5)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
34 = 91 - 57
Lokacija: zg

PostPostano: 14:01 sub, 17. 3. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="goranm"][quote="apadox"]kada se prica medu studentima najbolji su profesori oni koji su [list]1. i najvaznije zanimljivi, tj. zainteresiraju ucenika za predmet[/list:u]
[list]2. pokazu svoje znanje o predmetu a ne oknstano i slijepo prepisivanje s papira[/list:u]
[list]3. ne odnose se prema studentima s visoka nego se s njima moze na razini normalne komunikacije raspravljati o predmetu[/list:u]

primjere necu davati, mislim da ih vec svi znaju[/quote]
Ja sam stekao dojam da su studentima najbolji profesori kod kojih se jako lagano položi neki kolegij. Čak su se i mišljenja o nekim profesorima, nakon usmenog ispita, drastično preokretala, u pozitivom smislu :lol:[/quote]

nije istina, bar ne generalno pravilo.
može mene netko pustit 100 puta na ispita, al ak ne zna predavat ne zna...
isto tako me neko može 100 puta rušit, ali ako profesor zna predavat i ne prepisuje samo sa papira i potiče moju zainteresiranost za predmt to je dobar profesor
goranm (napisa):
apadox (napisa):
kada se prica medu studentima najbolji su profesori oni koji su
    1. i najvaznije zanimljivi, tj. zainteresiraju ucenika za predmet

    2. pokazu svoje znanje o predmetu a ne oknstano i slijepo prepisivanje s papira

    3. ne odnose se prema studentima s visoka nego se s njima moze na razini normalne komunikacije raspravljati o predmetu


primjere necu davati, mislim da ih vec svi znaju

Ja sam stekao dojam da su studentima najbolji profesori kod kojih se jako lagano položi neki kolegij. Čak su se i mišljenja o nekim profesorima, nakon usmenog ispita, drastično preokretala, u pozitivom smislu Laughing


nije istina, bar ne generalno pravilo.
može mene netko pustit 100 puta na ispita, al ak ne zna predavat ne zna...
isto tako me neko može 100 puta rušit, ali ako profesor zna predavat i ne prepisuje samo sa papira i potiče moju zainteresiranost za predmt to je dobar profesor



_________________
potpis
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
nemo
Moderator
Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31)
Postovi: (37F)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
30 = 34 - 4
Lokacija: čakovec

PostPostano: 14:07 sub, 17. 3. 2007    Naslov: Re: Pisarska akademija? Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]Naravno. Ako imas milijun dolara puno si bogatiji nego ako imas prosvjetnu placu. Ali nemas ih.[/quote]

no to opet ne znači da bi trebao prestati željeti imati milijun dolara. fora je u tome ako radim na tome da imam milijun dolara sigurno ću dogurati do nekoliko tisuća. ako žalim samo minimalni pomak sa prosvjetne plaće na nekoliko tisuća dolara ostat ću na prosvjetnoj plaći.

i tu leži bit problema - nije dovoljno željeti balansirati u trenutnom sustavu i minimalno ga mijenjati sa onim što imaš, treba početi stvarati nove vrijednosti. inače si u startu propao.

[quote="krcko"]Ideja da bi matematiku ucio od ekspertnog sustava tako mi je apsurdna da uopce ne osjecam potrebu objasnjavati zasto. Radije bih ucio od covjeka koji ne razumije gradivo, on bar ima sansu biti zabavan. Osim ako pricamo o matematici na razini 1. osnovne, ali djecu ne bih prepustio ekspertnom sustavu iz drugih razloga.[/quote]

ok ja nisam razmišljao samo u okvirima matematike i istina nisam siguran da su ikad rađena specifična za matematiku. no opet mi se čini kao si me shvatio kao da sve želim zamijeniti ekspertnim sustavima. to nije ni realno niti poželjno, no znanje se ne prenosi samo na jedan način. sustav je tim bolji što više izbora imaš. danas smo zapeli na sustavu koji ta znanja skoro iskučivo prenosi putem ex katedra predavanja što je skoro ekvivalentno loše tome da znanje prenosimo isključivo preko računala :?

[quote="krcko"]Ja pak mislim da trebamo razmisljati kako u danim okolnostima odrzati nastavu najbolje sto mozemo i kako popraviti te okolnosti. Ti picas o jednom mentoru na 3 studenta, a MO ima 1600 studenata, treba izvoditi 10 studija (ne racunajuci postdiplomske) i usput pokriti nastavu matematike na prirodoslovnim odsjecima.[/quote]

pogledaj još jednom što sam napisao na početku posta. ako odbaciš želju da imaš mentora na svaka 3 studenta zato što si danas u gadnoj situaciji [b]NIKAD[/b] ih nećeš ni imati. ako je sve što želiš minimalno poboljšanje trenutnog sustava vjerojatno ćeš završiti tako da ćeš samo balansirati s onim što već imaš. oprosti, ali mislim da je to jako glupo.
krcko (napisa):
Naravno. Ako imas milijun dolara puno si bogatiji nego ako imas prosvjetnu placu. Ali nemas ih.


no to opet ne znači da bi trebao prestati željeti imati milijun dolara. fora je u tome ako radim na tome da imam milijun dolara sigurno ću dogurati do nekoliko tisuća. ako žalim samo minimalni pomak sa prosvjetne plaće na nekoliko tisuća dolara ostat ću na prosvjetnoj plaći.

i tu leži bit problema - nije dovoljno željeti balansirati u trenutnom sustavu i minimalno ga mijenjati sa onim što imaš, treba početi stvarati nove vrijednosti. inače si u startu propao.

krcko (napisa):
Ideja da bi matematiku ucio od ekspertnog sustava tako mi je apsurdna da uopce ne osjecam potrebu objasnjavati zasto. Radije bih ucio od covjeka koji ne razumije gradivo, on bar ima sansu biti zabavan. Osim ako pricamo o matematici na razini 1. osnovne, ali djecu ne bih prepustio ekspertnom sustavu iz drugih razloga.


ok ja nisam razmišljao samo u okvirima matematike i istina nisam siguran da su ikad rađena specifična za matematiku. no opet mi se čini kao si me shvatio kao da sve želim zamijeniti ekspertnim sustavima. to nije ni realno niti poželjno, no znanje se ne prenosi samo na jedan način. sustav je tim bolji što više izbora imaš. danas smo zapeli na sustavu koji ta znanja skoro iskučivo prenosi putem ex katedra predavanja što je skoro ekvivalentno loše tome da znanje prenosimo isključivo preko računala Confused

krcko (napisa):
Ja pak mislim da trebamo razmisljati kako u danim okolnostima odrzati nastavu najbolje sto mozemo i kako popraviti te okolnosti. Ti picas o jednom mentoru na 3 studenta, a MO ima 1600 studenata, treba izvoditi 10 studija (ne racunajuci postdiplomske) i usput pokriti nastavu matematike na prirodoslovnim odsjecima.


pogledaj još jednom što sam napisao na početku posta. ako odbaciš želju da imaš mentora na svaka 3 studenta zato što si danas u gadnoj situaciji NIKAD ih nećeš ni imati. ako je sve što želiš minimalno poboljšanje trenutnog sustava vjerojatno ćeš završiti tako da ćeš samo balansirati s onim što već imaš. oprosti, ali mislim da je to jako glupo.



_________________
Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3561)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 14:55 sub, 17. 3. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

Interesantno je da takve inicijative uvijek dolaze od ljudi koji ne drze nastavu. :? Mozda da se zaposlis negdje na takvom mjestu i [b]svojim primjerom[/b] nam pokazes kako bismo to trebali raditi? :D

Do tada, ja cu se potruditi pruziti svojim studentima (njih 200+ godisnje) sto vise mogu [b]u danim okvirima[/b], jer nekako nemam dojam da bi oni cijenili moj sanjarski pogled u daljinu dok se oni sami muce oko gradiva... 8)
Interesantno je da takve inicijative uvijek dolaze od ljudi koji ne drze nastavu. Confused Mozda da se zaposlis negdje na takvom mjestu i svojim primjerom nam pokazes kako bismo to trebali raditi? Very Happy

Do tada, ja cu se potruditi pruziti svojim studentima (njih 200+ godisnje) sto vise mogu u danim okvirima, jer nekako nemam dojam da bi oni cijenili moj sanjarski pogled u daljinu dok se oni sami muce oko gradiva... Cool



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Opća pitanja i rasprave o studiju Vremenska zona: GMT + 01:00.
Idite na 1, 2, 3  Sljedeće
Stranica 1 / 3.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan