Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
HijenA Forumaš(ica)
Pridružen/a: 23. 01. 2004. (16:46:04) Postovi: (3D2)16
Spol:
Lokacija: Prazan skup ;-)
|
Postano: 23:32 uto, 11. 11. 2008 Naslov: Smisao bolonje (ponovo) |
|
|
dakle, referiram se na ovaj [url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?p=106529#106529]vsegin post[/url]. prvo, moram reci da ideja bolonje nije da se rokovi ukidaju. ideja bolonje nije da imamo FERovski nacin rada. ideja bolonje nije da nastava pocinje 15.9. zato sto bi neki fakulteti (od 33 jos uvijek su u debeloj, debeloj manjini) tako htjeli. IMO smisao bolonje je samo i iskljucivo mobilnost studenta. kako se to ostvaruje? standardizacijom programa da se kolegiji iz beca mogu priznat jednako kao i kolegiji iz wroclawa (sa tamnosnjeg sveucilista) da bi sve to zagrebacko sveuciliste priznalo kao jednako vrijedno. to je smisao bolonje. kako u to upada ovo sto se rokovi ukidaju? druga stvar, ono sto je napisano na raspravama je staro godinu i pol dana. u tih godinu i pol dana ta tema nije potegnuta, and rightly so :-) izgleda da je PMF izvrsio barem nekakav pritisak na senat i na rektora (rektor je ipak nas) da se takva stvar nikako ne moze donijeti. jer velim, da se takva stvar donese sad, prolaznost studenata na PMFu bi pala na 5-10% upisanih studenata, ne vise. na fizici bi definitivno bio ekstrem, sa najmanje prolazaka godine, jer jednostavno je [b]nemoguce[/b] sve stici samo u proljece i ljeto. to uspije [b]mozda[/b] dvoje ili troje ljudi na godinu dana. zato i jesam rekao da bi bilo jako velikih buna i nemira jer bi 70% studenata fizike shvatilo da ce bit na faksu barem 7-8 godina, minimalno, a to je upravo ono sto bolonja, barem deklarativno, zeli sprijeciti. dakle, ne vidim logiku. s jedne se strane spominje da je zelja da studenti zavrse faks u 5 godina, a s druge strane im namecu toliko nerealna ocekivanja...na kraju ce kompletno sveuciliste spasti na one koji stancaju diplomirane studente kao na traci, a to su...tadaaaaaaam...FER i ekonomija.
dakle, referiram se na ovaj vsegin post. prvo, moram reci da ideja bolonje nije da se rokovi ukidaju. ideja bolonje nije da imamo FERovski nacin rada. ideja bolonje nije da nastava pocinje 15.9. zato sto bi neki fakulteti (od 33 jos uvijek su u debeloj, debeloj manjini) tako htjeli. IMO smisao bolonje je samo i iskljucivo mobilnost studenta. kako se to ostvaruje? standardizacijom programa da se kolegiji iz beca mogu priznat jednako kao i kolegiji iz wroclawa (sa tamnosnjeg sveucilista) da bi sve to zagrebacko sveuciliste priznalo kao jednako vrijedno. to je smisao bolonje. kako u to upada ovo sto se rokovi ukidaju? druga stvar, ono sto je napisano na raspravama je staro godinu i pol dana. u tih godinu i pol dana ta tema nije potegnuta, and rightly so izgleda da je PMF izvrsio barem nekakav pritisak na senat i na rektora (rektor je ipak nas) da se takva stvar nikako ne moze donijeti. jer velim, da se takva stvar donese sad, prolaznost studenata na PMFu bi pala na 5-10% upisanih studenata, ne vise. na fizici bi definitivno bio ekstrem, sa najmanje prolazaka godine, jer jednostavno je nemoguce sve stici samo u proljece i ljeto. to uspije mozda dvoje ili troje ljudi na godinu dana. zato i jesam rekao da bi bilo jako velikih buna i nemira jer bi 70% studenata fizike shvatilo da ce bit na faksu barem 7-8 godina, minimalno, a to je upravo ono sto bolonja, barem deklarativno, zeli sprijeciti. dakle, ne vidim logiku. s jedne se strane spominje da je zelja da studenti zavrse faks u 5 godina, a s druge strane im namecu toliko nerealna ocekivanja...na kraju ce kompletno sveuciliste spasti na one koji stancaju diplomirane studente kao na traci, a to su...tadaaaaaaam...FER i ekonomija.
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 23:56 uto, 11. 11. 2008 Naslov: Re: Smisao bolonje (ponovo) |
|
|
[quote="HijenA"]da se takva stvar donese sad, prolaznost studenata na PMFu bi pala na 5-10% upisanih studenata, ne vise. na fizici bi definitivno bio ekstrem, sa najmanje prolazaka godine, jer jednostavno je [b]nemoguce[/b] sve stici samo u proljece i ljeto.[/quote]
To je zato sto "bolonja" na tim odsjecima gotovo nista nije promijenila. Ja mislim da bi se nesto trebalo promijeniti.
HijenA (napisa): | da se takva stvar donese sad, prolaznost studenata na PMFu bi pala na 5-10% upisanih studenata, ne vise. na fizici bi definitivno bio ekstrem, sa najmanje prolazaka godine, jer jednostavno je nemoguce sve stici samo u proljece i ljeto. |
To je zato sto "bolonja" na tim odsjecima gotovo nista nije promijenila. Ja mislim da bi se nesto trebalo promijeniti.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
kenny Petica iz zalaganja
Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36) Postovi: (3B7)16
Spol:
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...
|
Postano: 0:34 sri, 12. 11. 2008 Naslov: |
|
|
slazem se sa krckom. evo pogledaj, npr. organizaciju kolegija prof. mangera, koji je vise-manje bolonjski uredjen......samim prisustvom na kolegiju, zadacama i 2 kolokvija imas zagarantiran PROLAZ. a mislim....zapravo, UVJEREN SAM, da je za to potreban minimalan trud studenata. za vecu ocjenu jos malo naucis, i imas vecu ocjenu. a i nije bas da po semestru imas >6 kolegija.
slazem se sa krckom. evo pogledaj, npr. organizaciju kolegija prof. mangera, koji je vise-manje bolonjski uredjen......samim prisustvom na kolegiju, zadacama i 2 kolokvija imas zagarantiran PROLAZ. a mislim....zapravo, UVJEREN SAM, da je za to potreban minimalan trud studenata. za vecu ocjenu jos malo naucis, i imas vecu ocjenu. a i nije bas da po semestru imas >6 kolegija.
_________________ Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.
by A.Einstein
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3560)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
|
[Vrh] |
|
kenny Petica iz zalaganja
Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36) Postovi: (3B7)16
Spol:
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...
|
Postano: 2:40 sri, 12. 11. 2008 Naslov: |
|
|
pa da, zato sam i napisao ZADACE i KOLOKVIJI ;) ali sa druge strane, ako si redovito na predavanjima, i slusas, pises, blablabla, to ti je vec 50% nauceno. doma ponovis.....kasnije se jos podsjetis. barem ja to tako vidim.
pa da, zato sam i napisao ZADACE i KOLOKVIJI ali sa druge strane, ako si redovito na predavanjima, i slusas, pises, blablabla, to ti je vec 50% nauceno. doma ponovis.....kasnije se jos podsjetis. barem ja to tako vidim.
_________________ Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.
by A.Einstein
|
|
[Vrh] |
|
Melkor Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2004. (18:48:00) Postovi: (291)16
Spol:
Lokacija: Void
|
|
[Vrh] |
|
Tvrtko Forumaš(ica)
Pridružen/a: 21. 10. 2006. (12:12:34) Postovi: (10A)16
Lokacija: CCP 4345 / PMF-MO 225
|
Postano: 11:57 sri, 12. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="kenny"]slazem se sa krckom. evo pogledaj, npr. organizaciju kolegija prof. mangera, koji je vise-manje bolonjski uredjen......samim prisustvom na kolegiju, zadacama i 2 kolokvija imas zagarantiran PROLAZ. a mislim....zapravo, UVJEREN SAM, da je za to potreban minimalan trud studenata. za vecu ocjenu jos malo naucis, i imas vecu ocjenu. a i nije bas da po semestru imas >6 kolegija.[/quote]
Da se nadovezem na gornji citat.
Moje je osobno misljenje da je jedna od korisnih pojava bolonje to sto tjera studente da steknu kakve takve [b]radne navike[/b]. (Nisam siguran jel to i smisao samog uvodjenja.)
Dosadasnji studij (predbolonjski) je mogao izgledati (da ilustriram) ovako: da se ustajes oko 12h, odgadjas ispite i polazes polaksim tempom, nemas nikakva ili slaba vremenska ogranicenja.
Nakon x godina studija izlazis sa upitnim znanjem i nikakvim radnim navikama u svijet. Tesko ti je raditi i mislis da se svi rokovi za dovrsetak nekog posla mogu prekrsiti.
(Broj x mi je tesko odrediti, ali je x>4.)
Za one koji nemaju gornje probleme, stari sustav je bio znatno bolji.
Novi sustav ovisi o organizaciji njegova izvodjenja.
kenny (napisa): | slazem se sa krckom. evo pogledaj, npr. organizaciju kolegija prof. mangera, koji je vise-manje bolonjski uredjen......samim prisustvom na kolegiju, zadacama i 2 kolokvija imas zagarantiran PROLAZ. a mislim....zapravo, UVJEREN SAM, da je za to potreban minimalan trud studenata. za vecu ocjenu jos malo naucis, i imas vecu ocjenu. a i nije bas da po semestru imas >6 kolegija. |
Da se nadovezem na gornji citat.
Moje je osobno misljenje da je jedna od korisnih pojava bolonje to sto tjera studente da steknu kakve takve radne navike. (Nisam siguran jel to i smisao samog uvodjenja.)
Dosadasnji studij (predbolonjski) je mogao izgledati (da ilustriram) ovako: da se ustajes oko 12h, odgadjas ispite i polazes polaksim tempom, nemas nikakva ili slaba vremenska ogranicenja.
Nakon x godina studija izlazis sa upitnim znanjem i nikakvim radnim navikama u svijet. Tesko ti je raditi i mislis da se svi rokovi za dovrsetak nekog posla mogu prekrsiti.
(Broj x mi je tesko odrediti, ali je x>4.)
Za one koji nemaju gornje probleme, stari sustav je bio znatno bolji.
Novi sustav ovisi o organizaciji njegova izvodjenja.
|
|
[Vrh] |
|
ddz Forumaš(ica)
Pridružen/a: 29. 10. 2004. (22:49:49) Postovi: (4D)16
Spol:
|
Postano: 12:30 sri, 12. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="Tvrtko"]
Dosadasnji studij (predbolonjski) je mogao izgledati (da ilustriram) ovako: da se ustajes oko 12h, odgadjas ispite i polazes polaksim tempom,...[/quote]
A nije ti palo na pamet da 20% ljudi koji studiraju ne spavaju nego rade do 12h? Ili od 12h? Bologna ima mnogo prednosti, ali je i znatno otežala "samofinancirajućim" studentima, ne? [strike]Ili to oni koji se sami ne financiraju ne mogu shvatiti, a to je pak druga tema...[/strike] :wink:
Tvrtko (napisa): |
Dosadasnji studij (predbolonjski) je mogao izgledati (da ilustriram) ovako: da se ustajes oko 12h, odgadjas ispite i polazes polaksim tempom,... |
A nije ti palo na pamet da 20% ljudi koji studiraju ne spavaju nego rade do 12h? Ili od 12h? Bologna ima mnogo prednosti, ali je i znatno otežala "samofinancirajućim" studentima, ne? Ili to oni koji se sami ne financiraju ne mogu shvatiti, a to je pak druga tema...
_________________ oldičan datkilgoraf tržai posoa, pšiem perko 010 rjieič um inuti, saom se jaivte ardi dogovroa an 0998030117. HVAAL NA POJVEREJNU!!1
|
|
[Vrh] |
|
sarah Forumaš(ica)
Pridružen/a: 03. 10. 2008. (21:53:21) Postovi: (2)16
|
|
[Vrh] |
|
Tvrtko Forumaš(ica)
Pridružen/a: 21. 10. 2006. (12:12:34) Postovi: (10A)16
Lokacija: CCP 4345 / PMF-MO 225
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator
Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol:
Lokacija: čakovec
|
Postano: 16:49 sri, 12. 11. 2008 Naslov: Re: Smisao bolonje (ponovo) |
|
|
[quote="HijenA"]... IMO smisao bolonje je samo i iskljucivo mobilnost studenta ...[/quote]
hm, interesantno, ali ako je po tvojem mišljenju (s kojim se ne bih složio) to jedini cilj, onda bi nastava definitivno trebala početi ranije. zato jer ako stvarno težiš standardizaciji onda bi trebao znati koja je bio osnovni razlog uopće predložiti raniji početak nastave, a to bi bilo usklađivanje sa europskim sveučilištima koja sa nastavom počinju ranije nego mi. đaba ti sva usklađenost kolegija ako nisi ustanju napraviti osnovnu stvar, a to je pojaviti se na željenom studiju na vrijeme ;)
s druge strane stvari u praksi trenutačno rade upravo suprotno ... zbog potpune neorganiziranosti na razini mobilnosti jako je zgodno da nastava počne kasnije (čak ne ni 1.10. nego sredinom 10. mjeseca). no stanje ipak ne bi trebala tako izgledati.
a što se pomicanja datuma nastave tiče osobno sam i dalje mišljenja da to nije najbolja ideja, tj. sveučilište bi trebalo imati neke pametnije načine utjecaja na svoje sastavnice da ustvari počnu raditi kako spada. s druge strane šanse da će npr. fizika nešto napraviti po pitanju svojeg studija su nikakve ukoliko stvari za njih ne postanu gore. isto kako novi programi nikad ne bi zaživjeli u nekom smislenom roku da nije postojalo one zakonske direktive da dotični programi moraju zaživjeti ak.god. 2005/2006.
@kakve takve radne navike:
ja se ne bih složio da će ti bolonja dati ikakve radne navike koje već nisi imao, tj. ukoliko imaš OK radne navike imat ćeš ih i dalje, a ako ne onda si nastradao. ovakav princip nastave je samo filter, da bi netko stekao kvalitetne radne navike potrebno je puno aktivnije utjecanje na osobu od toga da mu natakariš obavezna predavanja (za ovo mislim da je najgora glupost koja se desila uopće) i povremeno daš neku zadaću, te ispite rascjepaš u više dijelova pomoću kolokvija.
Što se znanja koje dobivaš tiče ono je ostalo više manje isto. Ako se ponašaš odgovorno i pametno moći ćeš naučiti mnogo toga, svojim profesorima unatoč. Pun intended. Po pitanju toga nedavno sam naletio na jedan [url=http://philip.greenspun.com/teaching/undergrad-cs]članak[/url]. Piše o području računarstva u SADu, ali razmišljanje bi se lako moglo generalizirati na sve discipline i situaciju u Hrvatskoj ;) Razmislite koliko je vaše znanje ustvari kvalitetno ako se držite samo onoga što se radi na nastavi.
HijenA (napisa): | ... IMO smisao bolonje je samo i iskljucivo mobilnost studenta ... |
hm, interesantno, ali ako je po tvojem mišljenju (s kojim se ne bih složio) to jedini cilj, onda bi nastava definitivno trebala početi ranije. zato jer ako stvarno težiš standardizaciji onda bi trebao znati koja je bio osnovni razlog uopće predložiti raniji početak nastave, a to bi bilo usklađivanje sa europskim sveučilištima koja sa nastavom počinju ranije nego mi. đaba ti sva usklađenost kolegija ako nisi ustanju napraviti osnovnu stvar, a to je pojaviti se na željenom studiju na vrijeme
s druge strane stvari u praksi trenutačno rade upravo suprotno ... zbog potpune neorganiziranosti na razini mobilnosti jako je zgodno da nastava počne kasnije (čak ne ni 1.10. nego sredinom 10. mjeseca). no stanje ipak ne bi trebala tako izgledati.
a što se pomicanja datuma nastave tiče osobno sam i dalje mišljenja da to nije najbolja ideja, tj. sveučilište bi trebalo imati neke pametnije načine utjecaja na svoje sastavnice da ustvari počnu raditi kako spada. s druge strane šanse da će npr. fizika nešto napraviti po pitanju svojeg studija su nikakve ukoliko stvari za njih ne postanu gore. isto kako novi programi nikad ne bi zaživjeli u nekom smislenom roku da nije postojalo one zakonske direktive da dotični programi moraju zaživjeti ak.god. 2005/2006.
@kakve takve radne navike:
ja se ne bih složio da će ti bolonja dati ikakve radne navike koje već nisi imao, tj. ukoliko imaš OK radne navike imat ćeš ih i dalje, a ako ne onda si nastradao. ovakav princip nastave je samo filter, da bi netko stekao kvalitetne radne navike potrebno je puno aktivnije utjecanje na osobu od toga da mu natakariš obavezna predavanja (za ovo mislim da je najgora glupost koja se desila uopće) i povremeno daš neku zadaću, te ispite rascjepaš u više dijelova pomoću kolokvija.
Što se znanja koje dobivaš tiče ono je ostalo više manje isto. Ako se ponašaš odgovorno i pametno moći ćeš naučiti mnogo toga, svojim profesorima unatoč. Pun intended. Po pitanju toga nedavno sam naletio na jedan članak. Piše o području računarstva u SADu, ali razmišljanje bi se lako moglo generalizirati na sve discipline i situaciju u Hrvatskoj Razmislite koliko je vaše znanje ustvari kvalitetno ako se držite samo onoga što se radi na nastavi.
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator
Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol:
Lokacija: čakovec
|
Postano: 8:58 pet, 14. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]1. Za stjecanje radnih navika nisu presudna obavezna predavanja, nego "aktivno utjecanje na osobu".
Sto tocno pod time podrazumjevas, tj. kako bi ti utjecao na formiranje necijih radnih navika?[/quote]
pod ovim "aktivnije utjecanje" mislio sam da bi ti za početak trebala postojati neka aktivnost kojoj je osnovni cilj utjecanje na radne navike. za početak bi uopće bilo ok porazgovarati sa studentima na koji način uče i zašto tako uče :) ako to znaš onda im valjda možeš i pojasniti zašto je takav pristup dobar ili loš, a to u pravilu nitko ne radi. što se tiče aktivnosti prije dosta vremena mi je došla jedna ideja napamet, dakako dobro pitanje je da li bi funkcionirala uživo. ideja je sljedeća: napraviti nešto tipa "procrastinators anonymous" - male radne skupine vođene od strane voljnih studenata ili nastavnika koje bi se sastajale na redovitoj bazi i služile isključivo za pomoć oko samog procesa učenja. dakle recimo da bi jednom tjedno student trebao nekoj skupini ljudi pojasniti koliko/kako/zašto je učio od prošlog sastanka i analizirati to.
IMHO teško ćeš utjecati na radne navike isključivo utjecajem striktnih pravila nastave. nekakvi smisleni periodi izvršavanja zadataka su očito potrebni. no ako postaviš sve uvijete tako da se osoba ponaša ili odgovorno ili neodgovorno onda nikako sama neće nadoći na to kako bi to ustvari trebalo izgledati, tj. poistovjetiti će odgovornost za vlastiti rad sa jednostavnim setom pravila prema kojima se trebaju ophoditi, ako i to. odgovorno ponašanje i radne navike bi trebalo imati i kada pravila nisu očigledna.
[quote="krcko"]2. Obavezna predavanja su glupost.
Za koji postotak studentske populacije procjenjujes da bi redovno dolazio na neobavezna, ali super zanimljiva i super korisna predavanja (u smislu olaksavanja prolaza na ispitu)? Iskreno.[/quote]
na 3 kolegija koja bi po meni zadovoljavala gornje uvjete (neobavezna predavanja, predavanja zanimljiva i korisna), a da sam ih ja slušao u svojem životu (pri tom zanemarujem trenutačne kolegije) su dolazili skoro svi ili svi studenti koji su dotični kolegij trebali slušati. čak i za dosta kolegija koji nisu bili superzanimljivi, ali su bili očigledno korisni i nisu bili obavezni je na predavanja dolazila većina ili svi studenti. tako da moj iskreni odgovor je da bi na takva predavanja stvarno i dolazila većina studenata. problem je u tome što mnogo predavanja ne zadovoljava dotične uvjete. i iz tog razloga želim pravo ne sudjelovati na njima i utrošiti svoje vrijeme korisnije. bivanjem na obaveznim predavanjima za koje si ustvrdim da su ili a) toliko dosadna da ih ne mogu pratiti ili b) da je gradivo očigledno promašeno [b]nemam koristi[/b]. zašto onda to forsirati kada očigledno fakulteti nemaju mehanizme kojima bi natjerali svoje nastavno osoblje da popravi kvalitetu svojih predavanja?
krcko (napisa): | 1. Za stjecanje radnih navika nisu presudna obavezna predavanja, nego "aktivno utjecanje na osobu".
Sto tocno pod time podrazumjevas, tj. kako bi ti utjecao na formiranje necijih radnih navika? |
pod ovim "aktivnije utjecanje" mislio sam da bi ti za početak trebala postojati neka aktivnost kojoj je osnovni cilj utjecanje na radne navike. za početak bi uopće bilo ok porazgovarati sa studentima na koji način uče i zašto tako uče ako to znaš onda im valjda možeš i pojasniti zašto je takav pristup dobar ili loš, a to u pravilu nitko ne radi. što se tiče aktivnosti prije dosta vremena mi je došla jedna ideja napamet, dakako dobro pitanje je da li bi funkcionirala uživo. ideja je sljedeća: napraviti nešto tipa "procrastinators anonymous" - male radne skupine vođene od strane voljnih studenata ili nastavnika koje bi se sastajale na redovitoj bazi i služile isključivo za pomoć oko samog procesa učenja. dakle recimo da bi jednom tjedno student trebao nekoj skupini ljudi pojasniti koliko/kako/zašto je učio od prošlog sastanka i analizirati to.
IMHO teško ćeš utjecati na radne navike isključivo utjecajem striktnih pravila nastave. nekakvi smisleni periodi izvršavanja zadataka su očito potrebni. no ako postaviš sve uvijete tako da se osoba ponaša ili odgovorno ili neodgovorno onda nikako sama neće nadoći na to kako bi to ustvari trebalo izgledati, tj. poistovjetiti će odgovornost za vlastiti rad sa jednostavnim setom pravila prema kojima se trebaju ophoditi, ako i to. odgovorno ponašanje i radne navike bi trebalo imati i kada pravila nisu očigledna.
krcko (napisa): | 2. Obavezna predavanja su glupost.
Za koji postotak studentske populacije procjenjujes da bi redovno dolazio na neobavezna, ali super zanimljiva i super korisna predavanja (u smislu olaksavanja prolaza na ispitu)? Iskreno. |
na 3 kolegija koja bi po meni zadovoljavala gornje uvjete (neobavezna predavanja, predavanja zanimljiva i korisna), a da sam ih ja slušao u svojem životu (pri tom zanemarujem trenutačne kolegije) su dolazili skoro svi ili svi studenti koji su dotični kolegij trebali slušati. čak i za dosta kolegija koji nisu bili superzanimljivi, ali su bili očigledno korisni i nisu bili obavezni je na predavanja dolazila većina ili svi studenti. tako da moj iskreni odgovor je da bi na takva predavanja stvarno i dolazila većina studenata. problem je u tome što mnogo predavanja ne zadovoljava dotične uvjete. i iz tog razloga želim pravo ne sudjelovati na njima i utrošiti svoje vrijeme korisnije. bivanjem na obaveznim predavanjima za koje si ustvrdim da su ili a) toliko dosadna da ih ne mogu pratiti ili b) da je gradivo očigledno promašeno nemam koristi. zašto onda to forsirati kada očigledno fakulteti nemaju mehanizme kojima bi natjerali svoje nastavno osoblje da popravi kvalitetu svojih predavanja?
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.
|
|
[Vrh] |
|
Tvrtko Forumaš(ica)
Pridružen/a: 21. 10. 2006. (12:12:34) Postovi: (10A)16
Lokacija: CCP 4345 / PMF-MO 225
|
Postano: 15:29 pet, 14. 11. 2008 Naslov: |
|
|
O korisnosti predavanja mozemo diskutirati. Ja ne mogu bas reci da sam bio na svim predavanjima iz svakog predmeta. :oops: (Dio razloga je jer su neki kolegiji bili istovremeno. )
[quote="nemo"]
teško ćeš utjecati na radne navike isključivo utjecajem striktnih pravila nastave
[/quote]
Moguce da je tako. Ali student ce se, ako prati nastavu, zapitati: hocu li moci poloziti kolegij, znam li o cemu se radi na predavanjima/vjezbama, hocu li znati sto na blicu, kako cu proci kolokvij ...
Valjda ce u nekom trenutku pocet nesto raditi, ako zeli studirati.
[quote="nemo"]
problem je u tome što mnogo predavanja ne zadovoljava dotične uvjete. i iz tog razloga želim pravo ne sudjelovati na njima i utrošiti svoje vrijeme korisnije. bivanjem na obaveznim predavanjima za koje si ustvrdim da su ili a) toliko dosadna da ih ne mogu pratiti ili b) da je gradivo očigledno promašeno [b]nemam koristi[/b]. zašto onda to forsirati kada očigledno fakulteti nemaju mehanizme kojima bi natjerali svoje nastavno osoblje da popravi kvalitetu svojih predavanja?[/quote]
Svatko ce u zivotu bez obzira na akademsku ili poslovnu karijeru morati sudjelovati u raznim profesionalnim aktivnostima koje ga uopce ne zanimaju/nisu korisne/dosadne su i na koje se nikako ne moze utjecati.
O korisnosti predavanja mozemo diskutirati. Ja ne mogu bas reci da sam bio na svim predavanjima iz svakog predmeta. (Dio razloga je jer su neki kolegiji bili istovremeno. )
nemo (napisa): |
teško ćeš utjecati na radne navike isključivo utjecajem striktnih pravila nastave
|
Moguce da je tako. Ali student ce se, ako prati nastavu, zapitati: hocu li moci poloziti kolegij, znam li o cemu se radi na predavanjima/vjezbama, hocu li znati sto na blicu, kako cu proci kolokvij ...
Valjda ce u nekom trenutku pocet nesto raditi, ako zeli studirati.
nemo (napisa): |
problem je u tome što mnogo predavanja ne zadovoljava dotične uvjete. i iz tog razloga želim pravo ne sudjelovati na njima i utrošiti svoje vrijeme korisnije. bivanjem na obaveznim predavanjima za koje si ustvrdim da su ili a) toliko dosadna da ih ne mogu pratiti ili b) da je gradivo očigledno promašeno nemam koristi. zašto onda to forsirati kada očigledno fakulteti nemaju mehanizme kojima bi natjerali svoje nastavno osoblje da popravi kvalitetu svojih predavanja? |
Svatko ce u zivotu bez obzira na akademsku ili poslovnu karijeru morati sudjelovati u raznim profesionalnim aktivnostima koje ga uopce ne zanimaju/nisu korisne/dosadne su i na koje se nikako ne moze utjecati.
|
|
[Vrh] |
|
5ra Forumaš(ica)
Pridružen/a: 13. 08. 2006. (21:34:08) Postovi: (D5)16
Spol:
|
Postano: 17:21 pet, 14. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="Tvrtko"]O korisnosti predavanja mozemo diskutirati. Ja ne mogu bas reci da sam bio na svim predavanjima iz svakog predmeta. :oops: (Dio razloga je jer su neki kolegiji bili istovremeno. )
[quote="nemo"]
teško ćeš utjecati na radne navike isključivo utjecajem striktnih pravila nastave
[/quote]
Moguce da je tako. Ali student ce se, ako prati nastavu, zapitati: hocu li moci poloziti kolegij, znam li o cemu se radi na predavanjima/vjezbama, hocu li znati sto na blicu, kako cu proci kolokvij ...
Valjda ce u nekom trenutku pocet nesto raditi, ako zeli studirati.
[quote="nemo"]
problem je u tome što mnogo predavanja ne zadovoljava dotične uvjete. i iz tog razloga želim pravo ne sudjelovati na njima i utrošiti svoje vrijeme korisnije. bivanjem na obaveznim predavanjima za koje si ustvrdim da su ili a) toliko dosadna da ih ne mogu pratiti ili b) da je gradivo očigledno promašeno [b]nemam koristi[/b]. zašto onda to forsirati kada očigledno fakulteti nemaju mehanizme kojima bi natjerali svoje nastavno osoblje da popravi kvalitetu svojih predavanja?[/quote]
Svatko ce u zivotu bez obzira na akademsku ili poslovnu karijeru morati sudjelovati u raznim profesionalnim aktivnostima koje ga uopce ne zanimaju/nisu korisne/dosadne su i na koje se nikako ne moze utjecati.[/quote]
Slažem se!
Tvrtko (napisa): | O korisnosti predavanja mozemo diskutirati. Ja ne mogu bas reci da sam bio na svim predavanjima iz svakog predmeta. (Dio razloga je jer su neki kolegiji bili istovremeno. )
nemo (napisa): |
teško ćeš utjecati na radne navike isključivo utjecajem striktnih pravila nastave
|
Moguce da je tako. Ali student ce se, ako prati nastavu, zapitati: hocu li moci poloziti kolegij, znam li o cemu se radi na predavanjima/vjezbama, hocu li znati sto na blicu, kako cu proci kolokvij ...
Valjda ce u nekom trenutku pocet nesto raditi, ako zeli studirati.
nemo (napisa): |
problem je u tome što mnogo predavanja ne zadovoljava dotične uvjete. i iz tog razloga želim pravo ne sudjelovati na njima i utrošiti svoje vrijeme korisnije. bivanjem na obaveznim predavanjima za koje si ustvrdim da su ili a) toliko dosadna da ih ne mogu pratiti ili b) da je gradivo očigledno promašeno nemam koristi. zašto onda to forsirati kada očigledno fakulteti nemaju mehanizme kojima bi natjerali svoje nastavno osoblje da popravi kvalitetu svojih predavanja? |
Svatko ce u zivotu bez obzira na akademsku ili poslovnu karijeru morati sudjelovati u raznim profesionalnim aktivnostima koje ga uopce ne zanimaju/nisu korisne/dosadne su i na koje se nikako ne moze utjecati. |
Slažem se!
|
|
[Vrh] |
|
MB Forumaš(ica)
Pridružen/a: 01. 07. 2005. (12:35:21) Postovi: (224)16
Spol:
Lokacija: Molvice
|
|
[Vrh] |
|
Nesi Inventar Foruma (Moderator)
Pridružen/a: 14. 10. 2002. (14:27:35) Postovi: (E68)16
Spol:
Sarma: -
|
|
[Vrh] |
|
5ra Forumaš(ica)
Pridružen/a: 13. 08. 2006. (21:34:08) Postovi: (D5)16
Spol:
|
Postano: 0:58 ned, 16. 11. 2008 Naslov: |
|
|
uzeti ću primjer našeg faksa:
svi mi koji smo upisali PMF-MO volimo matematiku, ALI velika većina NE VOLI programiranje, pascal, c++, c, javu i sve ostalo slično tome (bez obzira što nisam u tom postotku, razumijem te ljude). Prema tome, budući da ne postoji faks na kojem će se studirati matematika bez c++, programiranja, mreža i ostalog, ljudi upisuju PMF-MO. i onda slušaju programiranje 1 i 2 i RP1 i mreže jer moraju. i tu po meni nema ništa čudno...
uzeti ću primjer našeg faksa:
svi mi koji smo upisali PMF-MO volimo matematiku, ALI velika većina NE VOLI programiranje, pascal, c++, c, javu i sve ostalo slično tome (bez obzira što nisam u tom postotku, razumijem te ljude). Prema tome, budući da ne postoji faks na kojem će se studirati matematika bez c++, programiranja, mreža i ostalog, ljudi upisuju PMF-MO. i onda slušaju programiranje 1 i 2 i RP1 i mreže jer moraju. i tu po meni nema ništa čudno...
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3560)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 2:39 ned, 16. 11. 2008 Naslov: |
|
|
Prihvacam argument, [b]ALI[/b]:
1. ne pokusava se prepisivati samo na programerskim, vec i na matematickim kolegijima. :?
2. ako ljude ovaj fakultet tako zanima, kako to da <20% pristupnika rijesi 50% ili vise prijemnog (znamo kakvi su zadaci tamo)? :-k
IMO, stvar je u tome da ovo drustvo vise vrednuje "papir" nego znanje, pa shodno tome vecina studenata ne dolazi po znanje nego po "papir". :(
Da se vratim na programiranja: imate predstavnike... pokrenite ovecu akciju da programiranja postanu izborna (naravno, i preduvjet za odredjene studije). :D Ja se apsolutno slazem da ne treba svakom matematicaru da zna kuckati programe u C-u, no nema sanse da to tamo neki asistent vulgaris domesticus "progura". :|
Prihvacam argument, ALI:
1. ne pokusava se prepisivati samo na programerskim, vec i na matematickim kolegijima.
2. ako ljude ovaj fakultet tako zanima, kako to da <20% pristupnika rijesi 50% ili vise prijemnog (znamo kakvi su zadaci tamo)?
IMO, stvar je u tome da ovo drustvo vise vrednuje "papir" nego znanje, pa shodno tome vecina studenata ne dolazi po znanje nego po "papir".
Da se vratim na programiranja: imate predstavnike... pokrenite ovecu akciju da programiranja postanu izborna (naravno, i preduvjet za odredjene studije). Ja se apsolutno slazem da ne treba svakom matematicaru da zna kuckati programe u C-u, no nema sanse da to tamo neki asistent vulgaris domesticus "progura".
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
|
|
[Vrh] |
|
|