Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Studenti krecu u bojkot fakulteta - prosvjed na Filozofskom (studij)
Idite na Prethodno  1, 2, 3, 4 ... 30, 31, 32  Sljedeće
Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Opća pitanja i rasprave o studiju
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
Luuka
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 02. 2007. (20:34:54)
Postovi: (925)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
188 = 301 - 113
Lokacija: Hakuna Matata

PostPostano: 18:46 pon, 20. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="marijap"]Em se slažem sa vsegom i krckom, a usto je i mdoko neke usporedne činjenice izložio...
Sustav prethodnika je po meni koristan i za redovne i za manje redovne studente i za nastavno osoblje,
a plaćanje je isto tako (barem na pmf-mo i fer-u) dobro organizirano
jer čak i da se upišeš s plaćanjem, ako sve daješ iz prve, dalje ne plaćaš,
a oni koji ne ispune sve obaveze, moraju plaćati, a i to po zaslugama...

ekstremni slučajevi (bolest, životna situacija) se mogu riješiti zamrzavanjem godine i neupisivanjem (i samim time neopadanjem) nekih kolegija pa osoba opet plaća samo ono što ne uspije položiti, a ionako svi imaju po godinu extra za preddiplomski i diplomski studij pa si može malo olakšati koju godinu...

i nikak nemrem skužit u čem je problem, valjda na drugim odsjecima i fakultetima...[/quote]

Apsolutno potpisujem ovaj post...

Sustav prethodnik sljedbenik je, rekao bih, savršen za prirodne i tehničke faxeve... kakva svrha slušanja komplexne analize ako nisi položio integrale fja više varijabli koji u komplexnoj dolaze stalno... kakva svrha mmf-a ako nisi položio odj, vekt prostora ako nisi položio linearnu... taj sustav savršeno funkcionira na faxevima kao što je matematika, gdje se svakim koloegijem ide sve više u širinu i sve više znanja je potrebno, i gdje se kolegiji nastavljaju jedan na drugi...

Sa plaćanjem bi isto rekao da je savršeno... ko polaže ne plaća, ko ne polaže plaća što je pao. Najpravednije prema svima.

I vidio sam u kaj se pretvorilo to na filozofskom, po meni tužno. Kao što je reko vsego, kasne mjesec dana, a i način je krajnje primitivan (po meni)... zaključavanje svega, upadanje usred predavanja i prekidanje istih... baš primitivno...
marijap (napisa):
Em se slažem sa vsegom i krckom, a usto je i mdoko neke usporedne činjenice izložio...
Sustav prethodnika je po meni koristan i za redovne i za manje redovne studente i za nastavno osoblje,
a plaćanje je isto tako (barem na pmf-mo i fer-u) dobro organizirano
jer čak i da se upišeš s plaćanjem, ako sve daješ iz prve, dalje ne plaćaš,
a oni koji ne ispune sve obaveze, moraju plaćati, a i to po zaslugama...

ekstremni slučajevi (bolest, životna situacija) se mogu riješiti zamrzavanjem godine i neupisivanjem (i samim time neopadanjem) nekih kolegija pa osoba opet plaća samo ono što ne uspije položiti, a ionako svi imaju po godinu extra za preddiplomski i diplomski studij pa si može malo olakšati koju godinu...

i nikak nemrem skužit u čem je problem, valjda na drugim odsjecima i fakultetima...


Apsolutno potpisujem ovaj post...

Sustav prethodnik sljedbenik je, rekao bih, savršen za prirodne i tehničke faxeve... kakva svrha slušanja komplexne analize ako nisi položio integrale fja više varijabli koji u komplexnoj dolaze stalno... kakva svrha mmf-a ako nisi položio odj, vekt prostora ako nisi položio linearnu... taj sustav savršeno funkcionira na faxevima kao što je matematika, gdje se svakim koloegijem ide sve više u širinu i sve više znanja je potrebno, i gdje se kolegiji nastavljaju jedan na drugi...

Sa plaćanjem bi isto rekao da je savršeno... ko polaže ne plaća, ko ne polaže plaća što je pao. Najpravednije prema svima.

I vidio sam u kaj se pretvorilo to na filozofskom, po meni tužno. Kao što je reko vsego, kasne mjesec dana, a i način je krajnje primitivan (po meni)... zaključavanje svega, upadanje usred predavanja i prekidanje istih... baš primitivno...



_________________
"Bolje bi prolazio na faxu da sam na drogama nego na netu" - by a friend of mine
"Poslije spavanja doma spavanje bilo di mi je najdraža stvar" - by the same guy Very Happy
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
marijap
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 06. 2006. (19:04:40)
Postovi: (209)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
33 = 49 - 16
Lokacija: zg

PostPostano: 19:04 pon, 20. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

no pasaran - no(n)sense :?
iskreno, bila sam indiferentna prema tom ffzg prosvjedu dok nisam pročitala da su prekinuli neki završni ispit iz engleskog i da ti studenti sad moraju to polagati tek ljeti...
ako je to stvarno istina, s moje strane nulta tolerancija prema takvima...
no pasaran - no(n)sense Confused
iskreno, bila sam indiferentna prema tom ffzg prosvjedu dok nisam pročitala da su prekinuli neki završni ispit iz engleskog i da ti studenti sad moraju to polagati tek ljeti...
ako je to stvarno istina, s moje strane nulta tolerancija prema takvima...


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
mibo
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 04. 10. 2007. (14:52:50)
Postovi: (51)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
= 6 - 3
Lokacija: /var/tmp

PostPostano: 20:07 pon, 20. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Khabir iz Fizike"]

Ocjena bi bila jako dobar pokazatelj znanja, ali za to je potrebno napraviti dobar sustav prijenosa znanja (koji nije sveprisutan, nego je nažalost i jako rijedak), imati objektivni sistem ocjenjivanja (da ne ovisi o tome na koju se nogu taj dan profesor digao), te imati u vidu da studenti nisu IBM-ova superračunala nego ljudska bića... Biflanje nije znanje, za znati napisati Schrodingerovu jednadžbu ne treba puno pameti, ni znanja, no za njeno korjenito shvaćanje potrebno je izuzetno puno razumijevanja.

Meni osobno cijeli taj sustav izvrsnosti je jedna velika parodija, ljude se gleda kao konstantne strojeve, te se uopće ne uzima u obzir da možda u nekome to ima životnih problema sa poslom, novcem, obitelji itd... čuči jedan genijalni um koji može zabezeknuti cijeli svijet svojom genijalnošću, također da netko kome ide savršeno ne mora ići cijelo vrijeme savršeno, te da im se može desiti tisuću problema za koja oni nemaju nikakvu krivicu... Meni je veliki problem što se duhovno pretvaramo u tvornicu racionalne "paštete" umjesto da zadržimo ljudsko lice i malo poslušamo neke glasove koji zastanu, ne zbog toga što su lijeni ili nemotivirani, nego zato što im je život bio nemilosrdan...

Malo si pogledajte psihijatrijske statistike koliko ima depresivnih i bolesnih studenata, pa mi onda pričajte o tome kako ljudi dangube i ne daju ispite. Ima ljudi koji su izuzetni mislioci, vole znanost koju uče, ali jednostavnu puknu i to vrlo često zbog sistema koji ih "obrazuje"... Zamrzavanje godine neće ništa pomoć u slučaju bolesti/stresa ako je izvor stresa sama institucija...[/quote]

Potpisujem
Khabir iz Fizike (napisa):


Ocjena bi bila jako dobar pokazatelj znanja, ali za to je potrebno napraviti dobar sustav prijenosa znanja (koji nije sveprisutan, nego je nažalost i jako rijedak), imati objektivni sistem ocjenjivanja (da ne ovisi o tome na koju se nogu taj dan profesor digao), te imati u vidu da studenti nisu IBM-ova superračunala nego ljudska bića... Biflanje nije znanje, za znati napisati Schrodingerovu jednadžbu ne treba puno pameti, ni znanja, no za njeno korjenito shvaćanje potrebno je izuzetno puno razumijevanja.

Meni osobno cijeli taj sustav izvrsnosti je jedna velika parodija, ljude se gleda kao konstantne strojeve, te se uopće ne uzima u obzir da možda u nekome to ima životnih problema sa poslom, novcem, obitelji itd... čuči jedan genijalni um koji može zabezeknuti cijeli svijet svojom genijalnošću, također da netko kome ide savršeno ne mora ići cijelo vrijeme savršeno, te da im se može desiti tisuću problema za koja oni nemaju nikakvu krivicu... Meni je veliki problem što se duhovno pretvaramo u tvornicu racionalne "paštete" umjesto da zadržimo ljudsko lice i malo poslušamo neke glasove koji zastanu, ne zbog toga što su lijeni ili nemotivirani, nego zato što im je život bio nemilosrdan...

Malo si pogledajte psihijatrijske statistike koliko ima depresivnih i bolesnih studenata, pa mi onda pričajte o tome kako ljudi dangube i ne daju ispite. Ima ljudi koji su izuzetni mislioci, vole znanost koju uče, ali jednostavnu puknu i to vrlo često zbog sistema koji ih "obrazuje"... Zamrzavanje godine neće ništa pomoć u slučaju bolesti/stresa ako je izvor stresa sama institucija...


Potpisujem



_________________
WAR IS PEACE
FREEDOM IS SLAVERY
IGNORANCE IS STRENGTH
George Orwell: 1984
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
tihana
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 06. 2006. (13:26:54)
Postovi: (30D)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
134 = 153 - 19
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 20:51 pon, 20. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

jedan, po meni, super [url=http://www.index.hr/vijesti/clanak/ma-kakvo-besplatno-obrazovanje/430425.aspx]članak[/url] (a posebno mi se sviđa prvi odlomak :P )
jedan, po meni, super članak (a posebno mi se sviđa prvi odlomak Razz )



_________________
I aim to misbehave
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 21:04 pon, 20. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Khabir iz Fizike"]Meni osobno cijeli taj sustav izvrsnosti je jedna velika parodija, ljude se gleda kao konstantne strojeve, te se uopće ne uzima u obzir da možda u nekome to ima životnih problema sa poslom, novcem, obitelji itd... čuči jedan genijalni um koji može zabezeknuti cijeli svijet svojom genijalnošću, također da netko kome ide savršeno ne mora ići cijelo vrijeme savršeno, te da im se može desiti tisuću problema za koja oni nemaju nikakvu krivicu... Meni je veliki problem što se duhovno pretvaramo u tvornicu racionalne "paštete" umjesto da zadržimo ljudsko lice i malo poslušamo neke glasove koji zastanu, ne zbog toga što su lijeni ili nemotivirani, nego zato što im je život bio nemilosrdan...

Malo si pogledajte psihijatrijske statistike koliko ima depresivnih i bolesnih studenata, pa mi onda pričajte o tome kako ljudi dangube i ne daju ispite. Ima ljudi koji su izuzetni mislioci, vole znanost koju uče, ali jednostavnu puknu i to vrlo često zbog sistema koji ih "obrazuje"... Zamrzavanje godine neće ništa pomoć u slučaju bolesti/stresa ako je izvor stresa sama institucija...[/quote]

Ti govoris o sasvim drugoj stvari. Nemam dojam da na MO nastavnici imaju manje razumijevanja za osobne probleme studenata nego recimo na FO. Od kvalitetne organizacije nastave i ispita koristi imaju svi, oni s idealnim zivotnim prilikama kao i oni s problemima. Izlazenje u susret ne moze se regulirati pravilima, to je stvar osobne procjene.

"Numericko" procjenjivanje izvrsnosti ima krupnih nedostataka, ali gledajuci drustvo u kojem zivimo moram konstatirati da je ipak pravednija varijanta. Kod nas su rodbinske i ine veze nazalost vaznije od toga koliko duboko razumijes Schroedingerovu jednadzbu. Besplatno skolovanje za sve pomoglo bi jednom genijalcu u krizi i proizvelo 1000 vjecnih studenata. Prepisivanje je nesto cime ce se ljudi hvaliti kad izlaze s pismenog, a kad doktoriras vlastito sveuciliste ce ti uz diplomu prodati kapu i medalju za 1600 kuna po principu "Hoces kupiti ciglu?". Dobrodosao u Hrvatsku.
Khabir iz Fizike (napisa):
Meni osobno cijeli taj sustav izvrsnosti je jedna velika parodija, ljude se gleda kao konstantne strojeve, te se uopće ne uzima u obzir da možda u nekome to ima životnih problema sa poslom, novcem, obitelji itd... čuči jedan genijalni um koji može zabezeknuti cijeli svijet svojom genijalnošću, također da netko kome ide savršeno ne mora ići cijelo vrijeme savršeno, te da im se može desiti tisuću problema za koja oni nemaju nikakvu krivicu... Meni je veliki problem što se duhovno pretvaramo u tvornicu racionalne "paštete" umjesto da zadržimo ljudsko lice i malo poslušamo neke glasove koji zastanu, ne zbog toga što su lijeni ili nemotivirani, nego zato što im je život bio nemilosrdan...

Malo si pogledajte psihijatrijske statistike koliko ima depresivnih i bolesnih studenata, pa mi onda pričajte o tome kako ljudi dangube i ne daju ispite. Ima ljudi koji su izuzetni mislioci, vole znanost koju uče, ali jednostavnu puknu i to vrlo često zbog sistema koji ih "obrazuje"... Zamrzavanje godine neće ništa pomoć u slučaju bolesti/stresa ako je izvor stresa sama institucija...


Ti govoris o sasvim drugoj stvari. Nemam dojam da na MO nastavnici imaju manje razumijevanja za osobne probleme studenata nego recimo na FO. Od kvalitetne organizacije nastave i ispita koristi imaju svi, oni s idealnim zivotnim prilikama kao i oni s problemima. Izlazenje u susret ne moze se regulirati pravilima, to je stvar osobne procjene.

"Numericko" procjenjivanje izvrsnosti ima krupnih nedostataka, ali gledajuci drustvo u kojem zivimo moram konstatirati da je ipak pravednija varijanta. Kod nas su rodbinske i ine veze nazalost vaznije od toga koliko duboko razumijes Schroedingerovu jednadzbu. Besplatno skolovanje za sve pomoglo bi jednom genijalcu u krizi i proizvelo 1000 vjecnih studenata. Prepisivanje je nesto cime ce se ljudi hvaliti kad izlaze s pismenog, a kad doktoriras vlastito sveuciliste ce ti uz diplomu prodati kapu i medalju za 1600 kuna po principu "Hoces kupiti ciglu?". Dobrodosao u Hrvatsku.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
HijenA
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 23. 01. 2004. (16:46:04)
Postovi: (3D2)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
-26 = 44 - 70
Lokacija: Prazan skup ;-)

PostPostano: 22:42 pon, 20. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="marijap"]no pasaran - no(n)sense :?
iskreno, bila sam indiferentna prema tom ffzg prosvjedu dok nisam pročitala da su prekinuli neki završni ispit iz engleskog i da ti studenti sad moraju to polagati tek ljeti...
ako je to stvarno istina, s moje strane nulta tolerancija prema takvima...[/quote]

ja imam informaciju iz prve ruke - bilo im je dano da pisu dalje.

@krcko: ne mogu jos izlaziti sa detaljima vezanim o kolokvijima, ali svi s kojima sam razgovarao (od studentskih predstavnika na PMFu do clanova SZa pa sve do studentskog pravobranitelja) se slazu da kolokviji ne mogu biti uvjet za potpis jer su oni, ovako kako su koncipirani, u principu ispiti koji se koncentriraju na manji dio gradiva, ali ispiti non the less. usporedjivati FER i PMF-FO je u krajnju ruku cudno, jer se na PMF-FOu radi fundamentalna znanost (dakle, fundamentalno razumijevanje svijeta) i vladaju totalno drugaciji koncepti nastave. iskreno, ono sto se provodi na FOu mi se u mnogocemu vise svidja nego sto mi se svidja provodjenje nastave na matematici. kao sto sam rekao prije, smatram FERovski sustav mi se apsolutno ne svidja, smatram ga srednjoskolizacijom fakulteta i pretvaranja fakulteta u jednu ogromnu suhoparnost lisenu bilokakvog pojedinacnog istrazivanja od strane pojedinca. takodjer, kao sto rekoh, forsiranje naplate skolarina je samo korak u daljnjoj elitizaciji znanja u hrvatskoj, koja tako i tako ima jako malo visokoobrazovanih. i umjesto da se drzava stara da poboljsa taj uzasno slab rejting hrvatske, ona ga i dalje zaostrava novim nametima i novim financijskim represijama. nitko mi ne moze reci da novca nema, novca ima, ali ga treba malo bolje rasporediti. znanje ce uvijek donositi profit i potrositi nesto vise novaca za znanje nije nikakav hendikep, vec naprotiv vrlo pozitivna mjera razvoja. naravno, s tim u vezi, a to je jedna od mojih prijasnjih premisa, nacin predavanja od strane profesora i asistenata mora evoluirati u svim oblicima. i oni sami moraju se vise truditi na interakciji sa studentima i povecati dinamiku, a ne da se dodje na predavanja pa je lakse spavati u zadnjoj klupi nego drzati oci otvorene zbog monotonosti predavaca.

@luuuka: iz MMFa nakon samo 1. linearne algebre i 2. vrlo ispodprosjecne analize se radi kolegij imena MMF. taj kolegij je kolegij koji se u ovom obimu radi vani na graduate i postgraduate studijima, sto ce reci na diplomskom i postdiplomskom studiju. mi ga radimo na 2. godini a obradjuju se teme kao PDJ, ODJ, kompleksna analiza, Fourierovi transformati, specijalne funkcije i slicno. takodjer, na 2. godini imamo kolegij Klasicna mehanika. osnovna knjiga iz klasicne mehanike je Goldstein - Classical mechanics. na prvoj stranici knjige pise da je namijenjena doktorskim studentima. tko je tu lud?! kakva ista matematika na FERu i FOu? na FERu bi se propucali da moraju raditi isto sto i mi. na 3. godini se radi kompletna Teorija grupa jer ti ista treba za Simetrije u fizici (sto je nastavak Teorije grupa) koje su iznimno korisne za cestice. hoces se baviti gravitacijom? nema problema, ima se izborni kolegij Diferencijalna geometrija u fizici koja obradjuje sve od Lievih grupa i derivacija do mnogostrukosti, tenzorskog racuna i slicno. o cemu ti to pricas? nakon 1. linearne algebre dana ti je mogucnost da upises na 3. godini izborni kolegij Vektorske prostore (koji je skoro pa istog programa kao i na matematici). a sustav prethodnik-sljedbenik je toliko ingeniozno rijesen da ti je analiza 2 uvjet za sve ispite s 2. godine iako se opce fizike sigurno mogu slusati i bez polozenog tog kolegija. da se razumijemo, operativno shvacanje integracije i sto ona predstavlja se [b]bolje[/b] nauci na opcoj 2 nego na matematickoj analizi. redovi i nizovi se bolje shvate na MMFu nego na analizi 1. poanta: kad se napravi kvalitetan program studija, u smislu kvalitetne raspodjele kolicine gradiva na pojedinim kolegijima, onda mozemo pricati o nekakvom pravom sustavu prethodnik-sljedbenik. do tad, svaka prica po tom pitanju je totalno suvisna.

EDIT: skoro zaboravih, apsolutno potpisujem khabirov post. i slazem se u potpunosti sa krckovim zadnjim postom takodjer. osim u onom dijelu da ce proizvesti 1000 vjecnih studenata. vjecnih studenata je bilo i bit ce ih, i nista na ovoj kugli zemaljskoj ih nece maknuti sa fakulteta. ali svejedno smatram da rjesenje nije naplata studija, odnosno dodatni harac koji se daje uz ono sto drzava placa. kao sto rekoh, drzava novaca ima, samo je poanta kako ce ga preraspodijeliti. hoce li dati u obrazovanje vise ili manje...i eto jos jedna informacija: u vecini zemalja EU se [b]ne placa[/b] studij. u HR u kojoj se placa, on je visi od prosjeka (u Austriji je najveci iznos skolarine 727 eura, u Francuskoj 800 eura, u Njemackoj od 0 do 650 eura itd. Jedini tko stvarno jako odskace od ovog europskog prosjeka je Engleska gdje studiranje kosta od 150 do 4600 eura.).
marijap (napisa):
no pasaran - no(n)sense Confused
iskreno, bila sam indiferentna prema tom ffzg prosvjedu dok nisam pročitala da su prekinuli neki završni ispit iz engleskog i da ti studenti sad moraju to polagati tek ljeti...
ako je to stvarno istina, s moje strane nulta tolerancija prema takvima...


ja imam informaciju iz prve ruke - bilo im je dano da pisu dalje.

@krcko: ne mogu jos izlaziti sa detaljima vezanim o kolokvijima, ali svi s kojima sam razgovarao (od studentskih predstavnika na PMFu do clanova SZa pa sve do studentskog pravobranitelja) se slazu da kolokviji ne mogu biti uvjet za potpis jer su oni, ovako kako su koncipirani, u principu ispiti koji se koncentriraju na manji dio gradiva, ali ispiti non the less. usporedjivati FER i PMF-FO je u krajnju ruku cudno, jer se na PMF-FOu radi fundamentalna znanost (dakle, fundamentalno razumijevanje svijeta) i vladaju totalno drugaciji koncepti nastave. iskreno, ono sto se provodi na FOu mi se u mnogocemu vise svidja nego sto mi se svidja provodjenje nastave na matematici. kao sto sam rekao prije, smatram FERovski sustav mi se apsolutno ne svidja, smatram ga srednjoskolizacijom fakulteta i pretvaranja fakulteta u jednu ogromnu suhoparnost lisenu bilokakvog pojedinacnog istrazivanja od strane pojedinca. takodjer, kao sto rekoh, forsiranje naplate skolarina je samo korak u daljnjoj elitizaciji znanja u hrvatskoj, koja tako i tako ima jako malo visokoobrazovanih. i umjesto da se drzava stara da poboljsa taj uzasno slab rejting hrvatske, ona ga i dalje zaostrava novim nametima i novim financijskim represijama. nitko mi ne moze reci da novca nema, novca ima, ali ga treba malo bolje rasporediti. znanje ce uvijek donositi profit i potrositi nesto vise novaca za znanje nije nikakav hendikep, vec naprotiv vrlo pozitivna mjera razvoja. naravno, s tim u vezi, a to je jedna od mojih prijasnjih premisa, nacin predavanja od strane profesora i asistenata mora evoluirati u svim oblicima. i oni sami moraju se vise truditi na interakciji sa studentima i povecati dinamiku, a ne da se dodje na predavanja pa je lakse spavati u zadnjoj klupi nego drzati oci otvorene zbog monotonosti predavaca.

@luuuka: iz MMFa nakon samo 1. linearne algebre i 2. vrlo ispodprosjecne analize se radi kolegij imena MMF. taj kolegij je kolegij koji se u ovom obimu radi vani na graduate i postgraduate studijima, sto ce reci na diplomskom i postdiplomskom studiju. mi ga radimo na 2. godini a obradjuju se teme kao PDJ, ODJ, kompleksna analiza, Fourierovi transformati, specijalne funkcije i slicno. takodjer, na 2. godini imamo kolegij Klasicna mehanika. osnovna knjiga iz klasicne mehanike je Goldstein - Classical mechanics. na prvoj stranici knjige pise da je namijenjena doktorskim studentima. tko je tu lud?! kakva ista matematika na FERu i FOu? na FERu bi se propucali da moraju raditi isto sto i mi. na 3. godini se radi kompletna Teorija grupa jer ti ista treba za Simetrije u fizici (sto je nastavak Teorije grupa) koje su iznimno korisne za cestice. hoces se baviti gravitacijom? nema problema, ima se izborni kolegij Diferencijalna geometrija u fizici koja obradjuje sve od Lievih grupa i derivacija do mnogostrukosti, tenzorskog racuna i slicno. o cemu ti to pricas? nakon 1. linearne algebre dana ti je mogucnost da upises na 3. godini izborni kolegij Vektorske prostore (koji je skoro pa istog programa kao i na matematici). a sustav prethodnik-sljedbenik je toliko ingeniozno rijesen da ti je analiza 2 uvjet za sve ispite s 2. godine iako se opce fizike sigurno mogu slusati i bez polozenog tog kolegija. da se razumijemo, operativno shvacanje integracije i sto ona predstavlja se bolje nauci na opcoj 2 nego na matematickoj analizi. redovi i nizovi se bolje shvate na MMFu nego na analizi 1. poanta: kad se napravi kvalitetan program studija, u smislu kvalitetne raspodjele kolicine gradiva na pojedinim kolegijima, onda mozemo pricati o nekakvom pravom sustavu prethodnik-sljedbenik. do tad, svaka prica po tom pitanju je totalno suvisna.

EDIT: skoro zaboravih, apsolutno potpisujem khabirov post. i slazem se u potpunosti sa krckovim zadnjim postom takodjer. osim u onom dijelu da ce proizvesti 1000 vjecnih studenata. vjecnih studenata je bilo i bit ce ih, i nista na ovoj kugli zemaljskoj ih nece maknuti sa fakulteta. ali svejedno smatram da rjesenje nije naplata studija, odnosno dodatni harac koji se daje uz ono sto drzava placa. kao sto rekoh, drzava novaca ima, samo je poanta kako ce ga preraspodijeliti. hoce li dati u obrazovanje vise ili manje...i eto jos jedna informacija: u vecini zemalja EU se ne placa studij. u HR u kojoj se placa, on je visi od prosjeka (u Austriji je najveci iznos skolarine 727 eura, u Francuskoj 800 eura, u Njemackoj od 0 do 650 eura itd. Jedini tko stvarno jako odskace od ovog europskog prosjeka je Engleska gdje studiranje kosta od 150 do 4600 eura.).



_________________
Chuck Norris can divide by zero.

I bow before you Veliki Limun, on je kiseo i zut Bow to the left



Zadnja promjena: HijenA; 22:51 pon, 20. 4. 2009; ukupno mijenjano 1 put.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
Luuka
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 02. 2007. (20:34:54)
Postovi: (925)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
188 = 301 - 113
Lokacija: Hakuna Matata

PostPostano: 22:51 pon, 20. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

HijenA ja pričam o kolegijima na matematici... pa pogledaj kad se kaj obrađuje i na kojem kolegiju...

MMF je u 6.semestru, nakon kolegija Obične diferencijalne jednadžbe. Logično.

Ok, vektorski se mogu slušat samo sa linearnom 1, ali sa dvojkom tek ima više smisla jer se u Lin 2 rade linearni operatori, Unitarni prostori i sl...

I naravno da ti kasnije u studiju teže stvari lakše sjedaju što više znanja imaš... sad dok sam u 6.semestru kad se sjetim kolko sam se patio na 1.,2. sa nekim teoremima se zapitam kaj mi je bilo onda... i to je sasvim normalno, rekao bih...
HijenA ja pričam o kolegijima na matematici... pa pogledaj kad se kaj obrađuje i na kojem kolegiju...

MMF je u 6.semestru, nakon kolegija Obične diferencijalne jednadžbe. Logično.

Ok, vektorski se mogu slušat samo sa linearnom 1, ali sa dvojkom tek ima više smisla jer se u Lin 2 rade linearni operatori, Unitarni prostori i sl...

I naravno da ti kasnije u studiju teže stvari lakše sjedaju što više znanja imaš... sad dok sam u 6.semestru kad se sjetim kolko sam se patio na 1.,2. sa nekim teoremima se zapitam kaj mi je bilo onda... i to je sasvim normalno, rekao bih...



_________________
"Bolje bi prolazio na faxu da sam na drogama nego na netu" - by a friend of mine
"Poslije spavanja doma spavanje bilo di mi je najdraža stvar" - by the same guy Very Happy
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
HijenA
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 23. 01. 2004. (16:46:04)
Postovi: (3D2)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
-26 = 44 - 70
Lokacija: Prazan skup ;-)

PostPostano: 23:00 pon, 20. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Luuka"]HijenA ja pričam o kolegijima na matematici... pa pogledaj kad se kaj obrađuje i na kojem kolegiju...

MMF je u 6.semestru, nakon kolegija Obične diferencijalne jednadžbe. Logično.

Ok, vektorski se mogu slušat samo sa linearnom 1, ali sa dvojkom tek ima više smisla jer se u Lin 2 rade linearni operatori, Unitarni prostori i sl...

I naravno da ti kasnije u studiju teže stvari lakše sjedaju što više znanja imaš... sad dok sam u 6.semestru kad se sjetim kolko sam se patio na 1.,2. sa nekim teoremima se zapitam kaj mi je bilo onda... i to je sasvim normalno, rekao bih...[/quote]

ma znam kako se to radi na matematici, studirao sam je 3 godine. nije bilo bog zna kak uspjesno (daleko vise uspjeha imam na fizici), ali imao sam prilike osjetiti taj nacin rada. i velim ti da mi se ne svidja do kraja. mislim, dobar je u smislu da je organizacija nastave dosta kvalitetno napravljena, zna se tocno sto je potrebno za koji kolegij i slicno. ali meni svejedno ne sjedi ta srednjoskolizacija fakulteta. to je jednostavno moj osobni dozivljaj, vise mi se svidja stanje na FOu, koje apsolutno ne valja po mnogo nivoa i ne jednom sam se znao verbalno zakaciti sa kolegom studentskim predstavnikom (inace, mojim prijateljem) jer zelim da se vise ukljuce u rjesavanje studentskih problema..da vise pritisnu odsjek po nekim bitnim pitanjima za studente.
Luuka (napisa):
HijenA ja pričam o kolegijima na matematici... pa pogledaj kad se kaj obrađuje i na kojem kolegiju...

MMF je u 6.semestru, nakon kolegija Obične diferencijalne jednadžbe. Logično.

Ok, vektorski se mogu slušat samo sa linearnom 1, ali sa dvojkom tek ima više smisla jer se u Lin 2 rade linearni operatori, Unitarni prostori i sl...

I naravno da ti kasnije u studiju teže stvari lakše sjedaju što više znanja imaš... sad dok sam u 6.semestru kad se sjetim kolko sam se patio na 1.,2. sa nekim teoremima se zapitam kaj mi je bilo onda... i to je sasvim normalno, rekao bih...


ma znam kako se to radi na matematici, studirao sam je 3 godine. nije bilo bog zna kak uspjesno (daleko vise uspjeha imam na fizici), ali imao sam prilike osjetiti taj nacin rada. i velim ti da mi se ne svidja do kraja. mislim, dobar je u smislu da je organizacija nastave dosta kvalitetno napravljena, zna se tocno sto je potrebno za koji kolegij i slicno. ali meni svejedno ne sjedi ta srednjoskolizacija fakulteta. to je jednostavno moj osobni dozivljaj, vise mi se svidja stanje na FOu, koje apsolutno ne valja po mnogo nivoa i ne jednom sam se znao verbalno zakaciti sa kolegom studentskim predstavnikom (inace, mojim prijateljem) jer zelim da se vise ukljuce u rjesavanje studentskih problema..da vise pritisnu odsjek po nekim bitnim pitanjima za studente.



_________________
Chuck Norris can divide by zero.

I bow before you Veliki Limun, on je kiseo i zut Bow to the left

[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
mdoko
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 30. 11. 2002. (22:17:12)
Postovi: (71A)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
199 = 237 - 38
Lokacija: Heriot-Watt University, Edinburgh

PostPostano: 23:32 pon, 20. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="tihana"]jedan, po meni, super [url=http://www.index.hr/vijesti/clanak/ma-kakvo-besplatno-obrazovanje/430425.aspx]članak[/url] (a posebno mi se sviđa prvi odlomak :P )[/quote]

Ja se gotovo ni u cemu ne slazem s tim clankom. Ovdje cu se skoncentrirati na djelove koje su mi najvise zasmetali.

[b]1. prepustanje fakulteta trzisnom natjecanju[/b] (famozni prvi odlomak)
Ne, nikako i nikada! U tom slucaju cemo imati obrazovanje dostupno bogatima i samo bogatima. Pristup obrazovanju mora biti dostupan svima bez obzira na imovinski status - samo tako mozemo imati pravedno i prosperitetno drustvo.

[b]2. studiranje nije nikakvo pravo, nego privilegija [/b]
Glupost! Mislim da smo se oko ovog dogovorili vec 1948. :roll:
[quote="Opća deklaracija o ljudskim pravima, Članak 26."]
Obrazovanje treba biti besplatno, barem u osnovnim i nižim stupnjevima. Više obrazovanje treba biti jednako dostupno svima na temelju sposobnosti. Obrazovanje treba unaprjeđivati poštivanje ljudskih prava.[/quote]
tihana (napisa):
jedan, po meni, super članak (a posebno mi se sviđa prvi odlomak Razz )


Ja se gotovo ni u cemu ne slazem s tim clankom. Ovdje cu se skoncentrirati na djelove koje su mi najvise zasmetali.

1. prepustanje fakulteta trzisnom natjecanju (famozni prvi odlomak)
Ne, nikako i nikada! U tom slucaju cemo imati obrazovanje dostupno bogatima i samo bogatima. Pristup obrazovanju mora biti dostupan svima bez obzira na imovinski status - samo tako mozemo imati pravedno i prosperitetno drustvo.

2. studiranje nije nikakvo pravo, nego privilegija
Glupost! Mislim da smo se oko ovog dogovorili vec 1948. Rolling Eyes
Opća deklaracija o ljudskim pravima, Članak 26. (napisa):

Obrazovanje treba biti besplatno, barem u osnovnim i nižim stupnjevima. Više obrazovanje treba biti jednako dostupno svima na temelju sposobnosti. Obrazovanje treba unaprjeđivati poštivanje ljudskih prava.



_________________
Extraordinary claims require extraordinary evidence. – Carl Sagan
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 9:09 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="HijenA"]ja imam informaciju iz prve ruke - bilo im je dano da pisu dalje.[/quote]

Sorry HijenA, informacije koje siris po forumu nisu se pokazale narocito vjerodostojnim.

[quote="HijenA"]@krcko: ne mogu jos izlaziti sa detaljima vezanim o kolokvijima, ali svi s kojima sam razgovarao (od studentskih predstavnika na PMFu do clanova SZa pa sve do studentskog pravobranitelja) se slazu da kolokviji ne mogu biti uvjet za potpis[/quote]

Ovo ti je primjer. Lupnes da su kolokviji kao uvjet za potpis i nepostojanje ispitnih rokova protivni Statutu jer si to od nekog cuo. Kad te stisnem da mi citiras gdje to u Statutu pise, navedes clanke bez da ih uopce procitas. Kada ti ja citiram relevantne dijelove iz kojih se jasno vidi da rokova ne mora biti, kazes da ne mozes izlaziti s detaljima.

Svojim ponasanjem na forumu zaista si zasluzio da ti se zabrani pristup. Tebi se organizacija nastave i ispita na MO ne mora svidjati, ali nemas pravo lagati da je protivna pravilima. Ti mozes imati misljenje o statusu PMF-MO, ali nemas pravo pisati bedastoce i vrijedjati. Smijes pozivati studente da se prikljuce prosvjedu, ali ne na nacin da grubo okleveces nastavnike, a poslije kazes da je to bio copy-paste od negdje drugdje.

[quote="HijenA"]@usporedjivati FER i PMF-FO je u krajnju ruku cudno, jer se na PMF-FOu radi fundamentalna znanost (dakle, fundamentalno razumijevanje svijeta) i vladaju totalno drugaciji koncepti nastave.[/quote]

Uz sve to, upravo si nevjerojatno bahat. Zaista si pokupio sve najgore osobine PMF-ovaca (pritom mislim na obje strane brda, MO i prirodoslovne odsjeke) i niti jednu od dobrih. Ne postoje "fundamentalnoznanstvena" nastava i "tehnicka" nastava. Postoji kvalitetna i nekvalitetna nastava. Postoje dobro organizirani ispiti i lose organizirani ispiti. Postoje uspjesni fakulteti i manje uspjesni fakulteti.
HijenA (napisa):
ja imam informaciju iz prve ruke - bilo im je dano da pisu dalje.


Sorry HijenA, informacije koje siris po forumu nisu se pokazale narocito vjerodostojnim.

HijenA (napisa):
@krcko: ne mogu jos izlaziti sa detaljima vezanim o kolokvijima, ali svi s kojima sam razgovarao (od studentskih predstavnika na PMFu do clanova SZa pa sve do studentskog pravobranitelja) se slazu da kolokviji ne mogu biti uvjet za potpis


Ovo ti je primjer. Lupnes da su kolokviji kao uvjet za potpis i nepostojanje ispitnih rokova protivni Statutu jer si to od nekog cuo. Kad te stisnem da mi citiras gdje to u Statutu pise, navedes clanke bez da ih uopce procitas. Kada ti ja citiram relevantne dijelove iz kojih se jasno vidi da rokova ne mora biti, kazes da ne mozes izlaziti s detaljima.

Svojim ponasanjem na forumu zaista si zasluzio da ti se zabrani pristup. Tebi se organizacija nastave i ispita na MO ne mora svidjati, ali nemas pravo lagati da je protivna pravilima. Ti mozes imati misljenje o statusu PMF-MO, ali nemas pravo pisati bedastoce i vrijedjati. Smijes pozivati studente da se prikljuce prosvjedu, ali ne na nacin da grubo okleveces nastavnike, a poslije kazes da je to bio copy-paste od negdje drugdje.

HijenA (napisa):
@usporedjivati FER i PMF-FO je u krajnju ruku cudno, jer se na PMF-FOu radi fundamentalna znanost (dakle, fundamentalno razumijevanje svijeta) i vladaju totalno drugaciji koncepti nastave.


Uz sve to, upravo si nevjerojatno bahat. Zaista si pokupio sve najgore osobine PMF-ovaca (pritom mislim na obje strane brda, MO i prirodoslovne odsjeke) i niti jednu od dobrih. Ne postoje "fundamentalnoznanstvena" nastava i "tehnicka" nastava. Postoji kvalitetna i nekvalitetna nastava. Postoje dobro organizirani ispiti i lose organizirani ispiti. Postoje uspjesni fakulteti i manje uspjesni fakulteti.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
HijenA
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 23. 01. 2004. (16:46:04)
Postovi: (3D2)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
-26 = 44 - 70
Lokacija: Prazan skup ;-)

PostPostano: 10:50 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

http://www.h-alter.org/vijesti/ljudska-prava/blokada
http://www.h-alter.org/vijesti/ljudska-prava/blokada



_________________
Chuck Norris can divide by zero.

I bow before you Veliki Limun, on je kiseo i zut Bow to the left

[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
Grga
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 23. 12. 2004. (23:05:23)
Postovi: (280)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
99 = 124 - 25

PostPostano: 11:21 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="HijenA"][quote="marijap"]no pasaran - no(n)sense :?
iskreno, bila sam indiferentna prema tom ffzg prosvjedu dok nisam pročitala da su prekinuli neki završni ispit iz engleskog i da ti studenti sad moraju to polagati tek ljeti...
ako je to stvarno istina, s moje strane nulta tolerancija prema takvima...[/quote]

ja imam informaciju iz prve ruke - bilo im je dano da pisu dalje.
[/quote]
Onda super, kao da nikome nista nije bilo. To sto ste ljudima prekinuli ispit sigurno je odlicno utjecalo na njihove zice i koncentraciju, pa su jamacno jos bolje rijesili ispit.
Toliko o "kolegijalnosti" koju navodno promovirate.
[quote="HijenA"]
kao sto sam rekao prije, smatram FERovski sustav mi se apsolutno ne svidja, smatram ga srednjoskolizacijom fakulteta[/quote]
Tu se slazem...
[quote="HijenA"] i pretvaranja fakulteta u jednu ogromnu suhoparnost lisenu bilokakvog pojedinacnog istrazivanja od strane pojedinca. [/quote]
...ali ne iz istih razloga.
Meni se trenutacni sistem ne svida, a buduci da sam sad polozio nekoliko izbornih po bolonji mogu biti siguran u to sto govorim, jer iako omogucava vecu prolaznost, radi to naustrb kvalitete.
Ljudi nauce koliko stignu nauciti, jer tesko da su odjednom nove generacije puno odgovornije od prijasnjih, dodu polupripremljeni, kriteriji se spustaju i popusta se - i naravno da je onda bolja prolaznost, a znanje je lose.
Jos i danas se sjecam stvari sa prve godine, i to onih koje se nisu pretjerano koristile kasnije, ali zato se ne sjecam vecine stvari iz kolegija koje sam prosli semestar po bolonji polozio s 5 i 4.
Isti efekt se mogao postici (veca prolaznost) i da se jednostavno zadrzao stari sistem, stavilo da je potrebno 30% na pismenom za prolaz, i sve ljude oslobodilo usmenog, a imam dojam da bi i kolicina naucenog kod vecine studenata bila podjednaka ovome sada.
Zato smatram navodenje vece prolaznosti kao neceg odlicnog smatram tragikomicnim, jer to ne znaci da su studenti bolje naucili - naucili su isto kao i prije, samo je sada prosao dio onih koji prije ne bi prosli.
A pouzdano mogu tvrditi da sam ja studirao po bolonji, vjerojatno bih bio jedva prosjecan student.

No sve to bi po tebi zapravo trebao biti plus jer omogucava losijim studentima da daju ispite i ne moraju ih ponovno upisivati - pa imaju besplatan ili jeftiniji studij. To sto cemo imati hrpu ljudi sa diplomom PMF-MO koji nece znati sto ej graf funkcije, diferencijal i otvoreni skup nije bitno, bitno je da imamo hrpu ljudi sa svjedodzbama, ali ocito ni to nije dovoljno nego im jos treba omoguciti da to svoje "studiranje" rastegnu na 10 godina, naravno, sve placeno, a po mogucnosti osigurati i smjestaj, hranu i jos im platiti da nista ne rade nego "imaju zivot". Jer upravo takvih "znanstvenika" trebamo i to ce izvuci zemlju iz krize i opcenito podici stupanj obrazovanosti u Hrvatskoj
[quote="HijenA"]
takodjer, kao sto rekoh, forsiranje naplate skolarina je samo korak u daljnjoj elitizaciji znanja u hrvatskoj, koja tako i tako ima jako malo visokoobrazovanih. [/quote]
Da, nevjerojatno je sto se sve od studenata danas ocekuje, kao npr. DA DAJU ISPITE?! Definitivno je bolje da bilo kome s ceste damo da studira, o trosku drzave iz razloga koje sam vec gore naveo. Zapravo, jos bi bolje bilo da im odmah damo diplome, jer cemo na taj nacin imati hrpu visokoobrazovanih. Mozda bi to trebalo zapravo napraviti po zavrsetku osnovne skole.
Bolje imati 1% visokoobrazovanih pa da su stvarno kvalitetni, nego 50% a da nemaju pojma ni o cemu.
[quote="HijenA"]znanje ce uvijek donositi profit i potrositi nesto vise novaca za znanje nije nikakav hendikep, vec naprotiv vrlo pozitivna mjera razvoja.[/quote]
Da, znanje. Onaj koji uci i radi ce lako poloziti sve kolegije, i time pokazati znanje, te samim time nece morati placati studij. A neznanje nije pozitivna mjera razvoja te ga samim time ne treba poticati. Ovo sto ti predlazes je upravo poticanje neznanja i nerada.

[quote="HijenA"]operativno shvacanje integracije i sto ona predstavlja se [b]bolje[/b] nauci na opcoj 2 nego na matematickoj analizi. redovi i nizovi se bolje shvate na MMFu nego na analizi 1. poanta: kad se napravi kvalitetan program studija, u smislu kvalitetne raspodjele kolicine gradiva na pojedinim kolegijima, onda mozemo pricati o nekakvom pravom sustavu prethodnik-sljedbenik. do tad, svaka prica po tom pitanju je totalno suvisna.[/quote]
To je jako diskutabilno. Nije nikakav problem nauciti kako baratati s redovima, nizovima i integralima. I ono sto su nas "naucili" na fizici nije bio los uvod u to sto integral predstavlja, ali ovakva izjava je po meni smijesna, jer mijesas kruske i jabuke. Ono sto napravis na analizama je matematicka podloga svega toga, i mozda ti nije potrebna za baratanje time, ali je itekako potrebna za dublje razumijevanje.

[quote="HijenA"]smatram da rjesenje nije naplata studija, odnosno dodatni harac koji se daje uz ono sto drzava placa. kao sto rekoh, drzava novaca ima, samo je poanta kako ce ga preraspodijeliti. hoce li dati u obrazovanje vise ili manje...i[/quote]
I opet ti tupis po istome, i pravis se kao da DOBRI STUDENTI MORAJU PLACATI STUDIJ (ispircavam se zbog vikanja, ali covjek ne slusa). Postoje tri mogucnosti -
1. Netko je dobar student, uci i izvrsava obveze - ne placa studij.
2. Netko ima potencijala ali ne radi - mora placati studij - to mu je sam opoticaj da pocne raditi, jer ako mu omogucimo da "studira" besplatno, tesko da ce odjednom poceti vise raditi, dapace, upravo ce se suprotan efekt postici.
3. Netko jednostavno nije za to - zasto trositi novce na njih i podupirati ih u bacanju godina svojeg zivota i drzavnih novaca.

S time da cak i ljudi iz trece kategorije mogu uz dovoljno truda nesto napraviti iz sebe i preci u onu prvu, ako ne kao dobri studenti, a onda bar zadovoljavajuci. Ali tvoji argumenti su stalno u stilu "nemoguce je dati ispit i imati zivot", "sto ovi ocekuju da je meni faks sve na svijetu i da cu ja stvarno izvrsavati obveze za koje sam znao da cu ih imati kada sam se upisivao" itd.

A stos e novca kojeg drzava ima tice, ako ga stvarno ia, onda neka daje vece stipendije izvrsnim ucenicima, a ne da placa studij losijima. Treba teziti kvaliteti i izbrsnosti, a ne kvantiteti i prosjecnsoti
HijenA (napisa):
marijap (napisa):
no pasaran - no(n)sense Confused
iskreno, bila sam indiferentna prema tom ffzg prosvjedu dok nisam pročitala da su prekinuli neki završni ispit iz engleskog i da ti studenti sad moraju to polagati tek ljeti...
ako je to stvarno istina, s moje strane nulta tolerancija prema takvima...


ja imam informaciju iz prve ruke - bilo im je dano da pisu dalje.

Onda super, kao da nikome nista nije bilo. To sto ste ljudima prekinuli ispit sigurno je odlicno utjecalo na njihove zice i koncentraciju, pa su jamacno jos bolje rijesili ispit.
Toliko o "kolegijalnosti" koju navodno promovirate.
HijenA (napisa):

kao sto sam rekao prije, smatram FERovski sustav mi se apsolutno ne svidja, smatram ga srednjoskolizacijom fakulteta

Tu se slazem...
HijenA (napisa):
i pretvaranja fakulteta u jednu ogromnu suhoparnost lisenu bilokakvog pojedinacnog istrazivanja od strane pojedinca.

...ali ne iz istih razloga.
Meni se trenutacni sistem ne svida, a buduci da sam sad polozio nekoliko izbornih po bolonji mogu biti siguran u to sto govorim, jer iako omogucava vecu prolaznost, radi to naustrb kvalitete.
Ljudi nauce koliko stignu nauciti, jer tesko da su odjednom nove generacije puno odgovornije od prijasnjih, dodu polupripremljeni, kriteriji se spustaju i popusta se - i naravno da je onda bolja prolaznost, a znanje je lose.
Jos i danas se sjecam stvari sa prve godine, i to onih koje se nisu pretjerano koristile kasnije, ali zato se ne sjecam vecine stvari iz kolegija koje sam prosli semestar po bolonji polozio s 5 i 4.
Isti efekt se mogao postici (veca prolaznost) i da se jednostavno zadrzao stari sistem, stavilo da je potrebno 30% na pismenom za prolaz, i sve ljude oslobodilo usmenog, a imam dojam da bi i kolicina naucenog kod vecine studenata bila podjednaka ovome sada.
Zato smatram navodenje vece prolaznosti kao neceg odlicnog smatram tragikomicnim, jer to ne znaci da su studenti bolje naucili - naucili su isto kao i prije, samo je sada prosao dio onih koji prije ne bi prosli.
A pouzdano mogu tvrditi da sam ja studirao po bolonji, vjerojatno bih bio jedva prosjecan student.

No sve to bi po tebi zapravo trebao biti plus jer omogucava losijim studentima da daju ispite i ne moraju ih ponovno upisivati - pa imaju besplatan ili jeftiniji studij. To sto cemo imati hrpu ljudi sa diplomom PMF-MO koji nece znati sto ej graf funkcije, diferencijal i otvoreni skup nije bitno, bitno je da imamo hrpu ljudi sa svjedodzbama, ali ocito ni to nije dovoljno nego im jos treba omoguciti da to svoje "studiranje" rastegnu na 10 godina, naravno, sve placeno, a po mogucnosti osigurati i smjestaj, hranu i jos im platiti da nista ne rade nego "imaju zivot". Jer upravo takvih "znanstvenika" trebamo i to ce izvuci zemlju iz krize i opcenito podici stupanj obrazovanosti u Hrvatskoj
HijenA (napisa):

takodjer, kao sto rekoh, forsiranje naplate skolarina je samo korak u daljnjoj elitizaciji znanja u hrvatskoj, koja tako i tako ima jako malo visokoobrazovanih.

Da, nevjerojatno je sto se sve od studenata danas ocekuje, kao npr. DA DAJU ISPITE?! Definitivno je bolje da bilo kome s ceste damo da studira, o trosku drzave iz razloga koje sam vec gore naveo. Zapravo, jos bi bolje bilo da im odmah damo diplome, jer cemo na taj nacin imati hrpu visokoobrazovanih. Mozda bi to trebalo zapravo napraviti po zavrsetku osnovne skole.
Bolje imati 1% visokoobrazovanih pa da su stvarno kvalitetni, nego 50% a da nemaju pojma ni o cemu.
HijenA (napisa):
znanje ce uvijek donositi profit i potrositi nesto vise novaca za znanje nije nikakav hendikep, vec naprotiv vrlo pozitivna mjera razvoja.

Da, znanje. Onaj koji uci i radi ce lako poloziti sve kolegije, i time pokazati znanje, te samim time nece morati placati studij. A neznanje nije pozitivna mjera razvoja te ga samim time ne treba poticati. Ovo sto ti predlazes je upravo poticanje neznanja i nerada.

HijenA (napisa):
operativno shvacanje integracije i sto ona predstavlja se bolje nauci na opcoj 2 nego na matematickoj analizi. redovi i nizovi se bolje shvate na MMFu nego na analizi 1. poanta: kad se napravi kvalitetan program studija, u smislu kvalitetne raspodjele kolicine gradiva na pojedinim kolegijima, onda mozemo pricati o nekakvom pravom sustavu prethodnik-sljedbenik. do tad, svaka prica po tom pitanju je totalno suvisna.

To je jako diskutabilno. Nije nikakav problem nauciti kako baratati s redovima, nizovima i integralima. I ono sto su nas "naucili" na fizici nije bio los uvod u to sto integral predstavlja, ali ovakva izjava je po meni smijesna, jer mijesas kruske i jabuke. Ono sto napravis na analizama je matematicka podloga svega toga, i mozda ti nije potrebna za baratanje time, ali je itekako potrebna za dublje razumijevanje.

HijenA (napisa):
smatram da rjesenje nije naplata studija, odnosno dodatni harac koji se daje uz ono sto drzava placa. kao sto rekoh, drzava novaca ima, samo je poanta kako ce ga preraspodijeliti. hoce li dati u obrazovanje vise ili manje...i

I opet ti tupis po istome, i pravis se kao da DOBRI STUDENTI MORAJU PLACATI STUDIJ (ispircavam se zbog vikanja, ali covjek ne slusa). Postoje tri mogucnosti -
1. Netko je dobar student, uci i izvrsava obveze - ne placa studij.
2. Netko ima potencijala ali ne radi - mora placati studij - to mu je sam opoticaj da pocne raditi, jer ako mu omogucimo da "studira" besplatno, tesko da ce odjednom poceti vise raditi, dapace, upravo ce se suprotan efekt postici.
3. Netko jednostavno nije za to - zasto trositi novce na njih i podupirati ih u bacanju godina svojeg zivota i drzavnih novaca.

S time da cak i ljudi iz trece kategorije mogu uz dovoljno truda nesto napraviti iz sebe i preci u onu prvu, ako ne kao dobri studenti, a onda bar zadovoljavajuci. Ali tvoji argumenti su stalno u stilu "nemoguce je dati ispit i imati zivot", "sto ovi ocekuju da je meni faks sve na svijetu i da cu ja stvarno izvrsavati obveze za koje sam znao da cu ih imati kada sam se upisivao" itd.

A stos e novca kojeg drzava ima tice, ako ga stvarno ia, onda neka daje vece stipendije izvrsnim ucenicima, a ne da placa studij losijima. Treba teziti kvaliteti i izbrsnosti, a ne kvantiteti i prosjecnsoti



_________________
Bri
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
marijap
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 06. 2006. (19:04:40)
Postovi: (209)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
33 = 49 - 16
Lokacija: zg

PostPostano: 11:45 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Grga"]
A pouzdano mogu tvrditi da sam ja studirao po bolonji, vjerojatno bih bio jedva prosjecan student.
[/quote]

To je vjerojatno zato jer u bolonji vremenska komponenta i rokovi(termini) igraju veliku ulogu... Ima i to svojih prednosti jer se "silom" učimo "biti u toku " i "stići naučiti", ali sveukupno je meni porazno što baš zbog toga svo to znanje nit je sveobuhvatno nit dugoročno...

U nekoliko navrata mi se dogodilo da sam uzela ocjenu iz predmeta koji me zanima i koji sam htjela bolje naučiti (za sebe i za usmeni),
ali si to "nisam smjela" dopustiti jer me čekao neki predmet (ili više njih) koji su tek dolazili i za koje sam se što brže morala spremiti (ponoviti, utvrditi, itd.)...
Isto tako se za neke kolegije bez puno problema dobije 4 ili 5, a da iza tog sigurno ne stoji toliko znanje...

A kontinuirano učenje se svodi na kontinuirano praćenje sadržaja kad se radi o 6,7 predmeta u semestru...
Grga (napisa):

A pouzdano mogu tvrditi da sam ja studirao po bolonji, vjerojatno bih bio jedva prosjecan student.


To je vjerojatno zato jer u bolonji vremenska komponenta i rokovi(termini) igraju veliku ulogu... Ima i to svojih prednosti jer se "silom" učimo "biti u toku " i "stići naučiti", ali sveukupno je meni porazno što baš zbog toga svo to znanje nit je sveobuhvatno nit dugoročno...

U nekoliko navrata mi se dogodilo da sam uzela ocjenu iz predmeta koji me zanima i koji sam htjela bolje naučiti (za sebe i za usmeni),
ali si to "nisam smjela" dopustiti jer me čekao neki predmet (ili više njih) koji su tek dolazili i za koje sam se što brže morala spremiti (ponoviti, utvrditi, itd.)...
Isto tako se za neke kolegije bez puno problema dobije 4 ili 5, a da iza tog sigurno ne stoji toliko znanje...

A kontinuirano učenje se svodi na kontinuirano praćenje sadržaja kad se radi o 6,7 predmeta u semestru...


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Luuka
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 02. 2007. (20:34:54)
Postovi: (925)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
188 = 301 - 113
Lokacija: Hakuna Matata

PostPostano: 12:01 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

Potpis na Grgu :klapklap:

[quote="marijap"]
To je vjerojatno zato jer u bolonji vremenska komponenta i rokovi(termini) igraju veliku ulogu... Ima i to svojih prednosti jer se "silom" učimo "biti u toku " i "stići naučiti", ali sveukupno je meni porazno što baš zbog toga svo to znanje nit je sveobuhvatno nit dugoročno...

...

A kontinuirano učenje se svodi na kontinuirano praćenje sadržaja kad se radi o 6,7 predmeta u semestru...[/quote]

Tu se ne bih složio... kod mene (a i dosta ljudi s kojima se družim) je baš to konstantno praćenje uzrokovalo da se još uvijek sjećamo puno stvari otprije... čak i dokaza koje smo radili prije 2 god... nismo učili danonoćno, samo smo bili u toku, i sve nam je to lijepo sjelo...

Studij matematike više nije težak kao prije, to se mora priznat, ali rekao bih da dobivamo sasvim dovoljno znanja s obzirom koliko vremena imamo... pričao sam jednom sa prof. Grubišićem i rekao mi je da dok je on studirao se na ispitima iz Elementarne 1 redovito pojavljivao zadatak iz teorije brojeva sa olimpijade... naravno da su tada morali više krvarit za prolaz, i puno više sami radit, ali imali su i vremena... i još je rekao da ne misli da je znanje današnjih studenata manje nego prije, upravo zato što mi imamo puno manje vremena, puno se brže prilagođavamo, puno brže učimo i samim time imamo veliku šansu uspjeti u poslu kasnije u životu.
Da, sada se manje traži, da, sada je veća prolaznost, da, sada više ljudi godišnje izađe sa diplomom, ali izađu kvalitetni ljudi koji imaju i više nego dovoljno znanja za radit svoj posao.

[quote="marijap"]
U nekoliko navrata mi se dogodilo da sam uzela ocjenu iz predmeta koji me zanima i koji sam htjela bolje naučiti (za sebe i za usmeni),
ali si to "nisam smjela" dopustiti jer me čekao neki predmet (ili više njih) koji su tek dolazili i za koje sam se što brže morala spremiti (ponoviti, utvrditi, itd.)...
Isto tako se za neke kolegije bez puno problema dobije 4 ili 5, a da iza tog sigurno ne stoji toliko znanje...[/quote]
:iagree:
Isto tako ima i usmenih koje sam zeznuo, baš zato jer mi je falilo vremena da mi sve to sjedne, ali eto, i to je dio studiranja... ali takve "nepravde" su me samo motivirale da budem u toku za vrijeme dok traje nastava, onda je kolokvijski/ispitni tjedan puno manje stresan i puno su bolji rezultati...

Još jednom ponavljam, tko želi studirat, studirat će, bez obzira na plaćanje ili ne... samo treba odredit prioritete.
Potpis na Grgu Toooooo, majstoreeeee!

marijap (napisa):

To je vjerojatno zato jer u bolonji vremenska komponenta i rokovi(termini) igraju veliku ulogu... Ima i to svojih prednosti jer se "silom" učimo "biti u toku " i "stići naučiti", ali sveukupno je meni porazno što baš zbog toga svo to znanje nit je sveobuhvatno nit dugoročno...

...

A kontinuirano učenje se svodi na kontinuirano praćenje sadržaja kad se radi o 6,7 predmeta u semestru...


Tu se ne bih složio... kod mene (a i dosta ljudi s kojima se družim) je baš to konstantno praćenje uzrokovalo da se još uvijek sjećamo puno stvari otprije... čak i dokaza koje smo radili prije 2 god... nismo učili danonoćno, samo smo bili u toku, i sve nam je to lijepo sjelo...

Studij matematike više nije težak kao prije, to se mora priznat, ali rekao bih da dobivamo sasvim dovoljno znanja s obzirom koliko vremena imamo... pričao sam jednom sa prof. Grubišićem i rekao mi je da dok je on studirao se na ispitima iz Elementarne 1 redovito pojavljivao zadatak iz teorije brojeva sa olimpijade... naravno da su tada morali više krvarit za prolaz, i puno više sami radit, ali imali su i vremena... i još je rekao da ne misli da je znanje današnjih studenata manje nego prije, upravo zato što mi imamo puno manje vremena, puno se brže prilagođavamo, puno brže učimo i samim time imamo veliku šansu uspjeti u poslu kasnije u životu.
Da, sada se manje traži, da, sada je veća prolaznost, da, sada više ljudi godišnje izađe sa diplomom, ali izađu kvalitetni ljudi koji imaju i više nego dovoljno znanja za radit svoj posao.

marijap (napisa):

U nekoliko navrata mi se dogodilo da sam uzela ocjenu iz predmeta koji me zanima i koji sam htjela bolje naučiti (za sebe i za usmeni),
ali si to "nisam smjela" dopustiti jer me čekao neki predmet (ili više njih) koji su tek dolazili i za koje sam se što brže morala spremiti (ponoviti, utvrditi, itd.)...
Isto tako se za neke kolegije bez puno problema dobije 4 ili 5, a da iza tog sigurno ne stoji toliko znanje...

I agree
Isto tako ima i usmenih koje sam zeznuo, baš zato jer mi je falilo vremena da mi sve to sjedne, ali eto, i to je dio studiranja... ali takve "nepravde" su me samo motivirale da budem u toku za vrijeme dok traje nastava, onda je kolokvijski/ispitni tjedan puno manje stresan i puno su bolji rezultati...

Još jednom ponavljam, tko želi studirat, studirat će, bez obzira na plaćanje ili ne... samo treba odredit prioritete.



_________________
"Bolje bi prolazio na faxu da sam na drogama nego na netu" - by a friend of mine
"Poslije spavanja doma spavanje bilo di mi je najdraža stvar" - by the same guy Very Happy
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
Khabir iz Fizike
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 01. 2005. (13:30:14)
Postovi: (27)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
16 = 16 - 0

PostPostano: 13:07 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]Od kvalitetne organizacije nastave i ispita koristi imaju svi, oni s idealnim zivotnim prilikama kao i oni s problemima. Izlazenje u susret ne moze se regulirati pravilima, to je stvar osobne procjene.[/quote]

Razumijem ja što hoćeš reći i svjestan sam toga, no problem je u tome što će neki profesori koristiti sustav obrazovanja i način izvršavanja procjene znanja kao ispriku za svoj nerad, te se još manje truditi da se nastava poboljša. Stvar Bologne nije samo da studenti rade kao manijaci, nego da i predavači naprave što bolji način prijenosa i ocjene znanja, za što znam da se u bitnom broju slučajeva recimo na FO-u ili BO-u nije dogodilo. Nikakve promjene u načinu komunikacije, nikakve promjene u programu, ništa... jedina promjena je bila da se na studente natovarilo mnogo više posla. Znam ja što je Hrvatska, nije problem u neznanju, nego u tome da sam već bolestan od toga.

Meni nije cilj nikakvo linčovanje nastavnika, znam da i oni imaju svoj život i druge obaveze i poštujem ih i cijenim, no kada se uvodi potpuno novi sistem rada, onda se mijenja veliki dio slike, ne samo jedan komadić.

Što se tiče plaćanja školovanja, ja sam decidirano protiv toga iz više razloga. Sam koncept je neopravdan u modelu zemlje poput Hrvatske gdje porezi i ostala davanja ljudima pojedu veliki postotak prihoda. Za novce koje država dobije od svojih građana i način kako prikazuje svoja ulaganja mi bi trebali biti zemlja genijalaca, ali činjenica je da se u znastveno-obrazovne fondove i izdatke uračunavaju stvari koje niti jedna zemlja u Europi ne uračunava u taj skup izdataka -> mi smo valjda jedina zemlja koja uračunava plaće zaposlenika u troškove znanstvenih projekata, to čak ni Albanija ne radi. Novca ima dovoljno da se isplate troškovi obrazovanja, samo se laže da ga nema, pa se onda troše na svakakve gluposti poput Mostarskog Sveučilišta, Pelješkog mosta, razmirice sa Slovenijom, vojne kamione, Maksimirski stadion, masivnu i beskorisnu birokraciju koja nema ni rudimentarne informatizacije i volje za radom...

Sam problem loših studenata se ne rješava plaćanjem studija nego njihovom nemogućnošću da se upišu, a to se može izvesti putem boljih testiranja, preporuka i upisnih razgovora [to mi prvo pada na pamet, vjerojatno ima još boljih načina]. Bilo kakva školarina neće riješiti to, nego će zapravo čovjeku koji je voljan raditi otežati studij još više. Uz to nema ni finacijsku opravdanost jer od toga studenti ne dobivanju nikakve radne beneficije poput nabave literature, radne opreme itd... (ja sam većinu studija proveo na skriptama, a stvarno sam volio pročitati neke stvari iz knjiga), tako da je to ništa drugo nego jednostavna isprika za dodatno uzimanje novca bez ikakve obaveze. Također dodatni uticaj novca bi zahtjevao i visoku kvalitetu rada i organizacije na fakultetu, što nažalost nije postignuto, a u nekim slučajevima je i antipodno. Znači za uvođenje školarina treba mnogo više opravdanja od jednostavnog nedostatka novca... ;-)

Nije uopće toliki problem u studentima koji ne rade svoj posao, koliko je problem u Vladi RH koje priča jedno, a radi drugo, maže ljudima oči sa običnom demagogijom o "zemlji znanja" dok se istovremeno raspadaju sustavi obrazovanja zbog manjka financijskih sredstava [općenito i nevezano za ovu "krizu" gdje su navodnici sa razlogom].

Također ako zanemarimo PMF (molim vas ovdje nemojte politizirati jer me jednostavno ne iteresira odnos MO sa susjedstvom) velika većina fakulteta čak uz školarine zadržava izuzetno lošu kvalitetu obrazovanja. Tako da je priča o tome kako se poboljšava kvaliteta obrazovanja zapravo priča za malu djecu.

P.S. Ovo nije prvi put da se od ljudi traži da se dva puta plati ista stvar, ja mislim da su moji roditelji izdali i previše novca za to da dobiju ništa nazad. Slična stvar je bila i sa mnogim drugim državnim "projektima"... ako im porez nije dosta za funkcioniranje i davanje unaprijed plaćenih usluga građanima, onda nemaju šta gore raditi.
krcko (napisa):
Od kvalitetne organizacije nastave i ispita koristi imaju svi, oni s idealnim zivotnim prilikama kao i oni s problemima. Izlazenje u susret ne moze se regulirati pravilima, to je stvar osobne procjene.


Razumijem ja što hoćeš reći i svjestan sam toga, no problem je u tome što će neki profesori koristiti sustav obrazovanja i način izvršavanja procjene znanja kao ispriku za svoj nerad, te se još manje truditi da se nastava poboljša. Stvar Bologne nije samo da studenti rade kao manijaci, nego da i predavači naprave što bolji način prijenosa i ocjene znanja, za što znam da se u bitnom broju slučajeva recimo na FO-u ili BO-u nije dogodilo. Nikakve promjene u načinu komunikacije, nikakve promjene u programu, ništa... jedina promjena je bila da se na studente natovarilo mnogo više posla. Znam ja što je Hrvatska, nije problem u neznanju, nego u tome da sam već bolestan od toga.

Meni nije cilj nikakvo linčovanje nastavnika, znam da i oni imaju svoj život i druge obaveze i poštujem ih i cijenim, no kada se uvodi potpuno novi sistem rada, onda se mijenja veliki dio slike, ne samo jedan komadić.

Što se tiče plaćanja školovanja, ja sam decidirano protiv toga iz više razloga. Sam koncept je neopravdan u modelu zemlje poput Hrvatske gdje porezi i ostala davanja ljudima pojedu veliki postotak prihoda. Za novce koje država dobije od svojih građana i način kako prikazuje svoja ulaganja mi bi trebali biti zemlja genijalaca, ali činjenica je da se u znastveno-obrazovne fondove i izdatke uračunavaju stvari koje niti jedna zemlja u Europi ne uračunava u taj skup izdataka → mi smo valjda jedina zemlja koja uračunava plaće zaposlenika u troškove znanstvenih projekata, to čak ni Albanija ne radi. Novca ima dovoljno da se isplate troškovi obrazovanja, samo se laže da ga nema, pa se onda troše na svakakve gluposti poput Mostarskog Sveučilišta, Pelješkog mosta, razmirice sa Slovenijom, vojne kamione, Maksimirski stadion, masivnu i beskorisnu birokraciju koja nema ni rudimentarne informatizacije i volje za radom...

Sam problem loših studenata se ne rješava plaćanjem studija nego njihovom nemogućnošću da se upišu, a to se može izvesti putem boljih testiranja, preporuka i upisnih razgovora [to mi prvo pada na pamet, vjerojatno ima još boljih načina]. Bilo kakva školarina neće riješiti to, nego će zapravo čovjeku koji je voljan raditi otežati studij još više. Uz to nema ni finacijsku opravdanost jer od toga studenti ne dobivanju nikakve radne beneficije poput nabave literature, radne opreme itd... (ja sam većinu studija proveo na skriptama, a stvarno sam volio pročitati neke stvari iz knjiga), tako da je to ništa drugo nego jednostavna isprika za dodatno uzimanje novca bez ikakve obaveze. Također dodatni uticaj novca bi zahtjevao i visoku kvalitetu rada i organizacije na fakultetu, što nažalost nije postignuto, a u nekim slučajevima je i antipodno. Znači za uvođenje školarina treba mnogo više opravdanja od jednostavnog nedostatka novca... Wink

Nije uopće toliki problem u studentima koji ne rade svoj posao, koliko je problem u Vladi RH koje priča jedno, a radi drugo, maže ljudima oči sa običnom demagogijom o "zemlji znanja" dok se istovremeno raspadaju sustavi obrazovanja zbog manjka financijskih sredstava [općenito i nevezano za ovu "krizu" gdje su navodnici sa razlogom].

Također ako zanemarimo PMF (molim vas ovdje nemojte politizirati jer me jednostavno ne iteresira odnos MO sa susjedstvom) velika većina fakulteta čak uz školarine zadržava izuzetno lošu kvalitetu obrazovanja. Tako da je priča o tome kako se poboljšava kvaliteta obrazovanja zapravo priča za malu djecu.

P.S. Ovo nije prvi put da se od ljudi traži da se dva puta plati ista stvar, ja mislim da su moji roditelji izdali i previše novca za to da dobiju ništa nazad. Slična stvar je bila i sa mnogim drugim državnim "projektima"... ako im porez nije dosta za funkcioniranje i davanje unaprijed plaćenih usluga građanima, onda nemaju šta gore raditi.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 14:11 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Khabir iz Fizike"]Razumijem ja što hoćeš reći i svjestan sam toga, no problem je u tome što će neki profesori koristiti sustav obrazovanja i način izvršavanja procjene znanja kao ispriku za svoj nerad, te se još manje truditi da se nastava poboljša.[/quote]

Ti profesori ce se u starom sistemu ponasati isto, a uz to nece trpiti nikakve posljedice. Probat cu ti objasniti kako novi sistem regulira takve stvari.

Profesor X predaje kolegij i ne trudi se studentima objasniti gradivo. Dodje prvi ispitni rok i kolegij polozi samo 20% studenata. Profesor ima jako visoke kriterije od kojih ne namjerava odstupiti ni milimetar. Ali to je OK jer postoji drugi ispitni rok, pa izvanredni rok, pa ljetni rokovi, jesenski rokovi, na kraju jos dekanski... Njemu je to gnjavaza jer svako malo mora ispitivati, ali zbog visokih kriterija moze brzo i efikasno porusiti studente. Studenti se ne bune jer se svaki puta nadaju da ce proci na iducem roku, a uz to se tokom semetra nisu pretjerano trudili pa ih pomalo grize savjest. Profesor ih tokom semestra naravno nije poticao da nesto sami rade. Tako je svima lakse, profesoru odverglati svoja predavanja i studentima zapisati ih u biljeznicu ili jos jednostavnije kopirati biljeske od kolege.

Isti profesor X predaje svoj kolegij na isti nacin, ali ovaj puta po bolonjskim pravilima a la MO. Dodje prvi i jedini ispitni rok i opet prodje samo 20% studenata. Onih 80% koji su pali morat ce upisati kolegij iduce godine. U prvi mah mozes pomisliti da mu je sada lakse jer se do iduce godine ne mora baviti s njima. ALI, iduce godine ce na kolegiju imati 1.8 puta vise studenata nego lani. Ako nesto ne promijeni narednih godina imat ce 1.8^2, 1.8^3, 1.8^4... puta vise studenata.

Profesor X naravno zna svojstva geometrijskog niza i brzo ce shvatiti da nesto mora promijeniti. Moze se odluciti:
a) sniziti kriterije za prolaz,
b) pokusati bolje objasniti gradivo tako da sto vise studenata prodje.

Za svakog od nas rjesenje je negdje izmedju a) i b). Studenti matematike opravdano prigovaraju da previse koristimo a) i premalo b). Studenti fizike mi nisu jasni. S jedne strane pljuju svoje profesore na sve strane, a s druge zastupaju iste stavove kao oni: nikakvih promjena nacina ispitivanja ne smije biti, promjene bi dovele do katastrofe i do "srednjoskolizacije", organizacija ispita razlicita od one na FO je protivna Statutu, biti matematicar protivno je Statutu samo po sebi, FER i drugi tehnicki fakulteti su na nizem stupnju razvoja pa oni smiju krsiti Statut itd. itd. :bird:

Za skolarine se takodjer ne slazem s tobom ali nemam vise vremena pisati.
Khabir iz Fizike (napisa):
Razumijem ja što hoćeš reći i svjestan sam toga, no problem je u tome što će neki profesori koristiti sustav obrazovanja i način izvršavanja procjene znanja kao ispriku za svoj nerad, te se još manje truditi da se nastava poboljša.


Ti profesori ce se u starom sistemu ponasati isto, a uz to nece trpiti nikakve posljedice. Probat cu ti objasniti kako novi sistem regulira takve stvari.

Profesor X predaje kolegij i ne trudi se studentima objasniti gradivo. Dodje prvi ispitni rok i kolegij polozi samo 20% studenata. Profesor ima jako visoke kriterije od kojih ne namjerava odstupiti ni milimetar. Ali to je OK jer postoji drugi ispitni rok, pa izvanredni rok, pa ljetni rokovi, jesenski rokovi, na kraju jos dekanski... Njemu je to gnjavaza jer svako malo mora ispitivati, ali zbog visokih kriterija moze brzo i efikasno porusiti studente. Studenti se ne bune jer se svaki puta nadaju da ce proci na iducem roku, a uz to se tokom semetra nisu pretjerano trudili pa ih pomalo grize savjest. Profesor ih tokom semestra naravno nije poticao da nesto sami rade. Tako je svima lakse, profesoru odverglati svoja predavanja i studentima zapisati ih u biljeznicu ili jos jednostavnije kopirati biljeske od kolege.

Isti profesor X predaje svoj kolegij na isti nacin, ali ovaj puta po bolonjskim pravilima a la MO. Dodje prvi i jedini ispitni rok i opet prodje samo 20% studenata. Onih 80% koji su pali morat ce upisati kolegij iduce godine. U prvi mah mozes pomisliti da mu je sada lakse jer se do iduce godine ne mora baviti s njima. ALI, iduce godine ce na kolegiju imati 1.8 puta vise studenata nego lani. Ako nesto ne promijeni narednih godina imat ce 1.8^2, 1.8^3, 1.8^4... puta vise studenata.

Profesor X naravno zna svojstva geometrijskog niza i brzo ce shvatiti da nesto mora promijeniti. Moze se odluciti:
a) sniziti kriterije za prolaz,
b) pokusati bolje objasniti gradivo tako da sto vise studenata prodje.

Za svakog od nas rjesenje je negdje izmedju a) i b). Studenti matematike opravdano prigovaraju da previse koristimo a) i premalo b). Studenti fizike mi nisu jasni. S jedne strane pljuju svoje profesore na sve strane, a s druge zastupaju iste stavove kao oni: nikakvih promjena nacina ispitivanja ne smije biti, promjene bi dovele do katastrofe i do "srednjoskolizacije", organizacija ispita razlicita od one na FO je protivna Statutu, biti matematicar protivno je Statutu samo po sebi, FER i drugi tehnicki fakulteti su na nizem stupnju razvoja pa oni smiju krsiti Statut itd. itd. Pa, ptica... Zar nije ocito?

Za skolarine se takodjer ne slazem s tobom ali nemam vise vremena pisati.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Mylife
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 04. 2009. (17:28:29)
Postovi: (1)16
Sarma = la pohva - posuda
= 0 - 0

PostPostano: 17:34 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

Pozdrav!

Dajem totalnu podršku kolegama s Filozofskog faxa.
Zanima me jedna stvar.

Mislite li da bi se i mi ostali trebali priključiti ovom prosvjedu kako bi stvar uspjela u potpunosti?
Studiram socijalni rad (spadamo pod Pravo). I moje su školarine boli glava....

Pa da se i mi dignemo na noge??? :!:
Pozdrav!

Dajem totalnu podršku kolegama s Filozofskog faxa.
Zanima me jedna stvar.

Mislite li da bi se i mi ostali trebali priključiti ovom prosvjedu kako bi stvar uspjela u potpunosti?
Studiram socijalni rad (spadamo pod Pravo). I moje su školarine boli glava....

Pa da se i mi dignemo na noge??? Exclamation


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
tihana
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 06. 2006. (13:26:54)
Postovi: (30D)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
134 = 153 - 19
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 17:43 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="mdoko"]Ja se gotovo ni u cemu ne slazem s tim clankom. Ovdje cu se skoncentrirati na djelove koje su mi najvise zasmetali.

[b]1. prepustanje fakulteta trzisnom natjecanju[/b] (famozni prvi odlomak)
Ne, nikako i nikada! U tom slucaju cemo imati obrazovanje dostupno bogatima i samo bogatima. Pristup obrazovanju mora biti dostupan svima bez obzira na imovinski status - samo tako mozemo imati pravedno i prosperitetno drustvo.[/quote]

Ja sam prvi odlomak shvatila kao ironiju, a cijeli članak kao ismijavanje prosvjedu i idejama koje traže. A s time s slažem
mdoko (napisa):
Ja se gotovo ni u cemu ne slazem s tim clankom. Ovdje cu se skoncentrirati na djelove koje su mi najvise zasmetali.

1. prepustanje fakulteta trzisnom natjecanju (famozni prvi odlomak)
Ne, nikako i nikada! U tom slucaju cemo imati obrazovanje dostupno bogatima i samo bogatima. Pristup obrazovanju mora biti dostupan svima bez obzira na imovinski status - samo tako mozemo imati pravedno i prosperitetno drustvo.


Ja sam prvi odlomak shvatila kao ironiju, a cijeli članak kao ismijavanje prosvjedu i idejama koje traže. A s time s slažem



_________________
I aim to misbehave
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
Luuka
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 02. 2007. (20:34:54)
Postovi: (925)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
188 = 301 - 113
Lokacija: Hakuna Matata

PostPostano: 17:55 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Mylife"]
Mislite li da bi se i mi ostali trebali priključiti ovom prosvjedu kako bi stvar uspjela u potpunosti?
[/quote]

Sumnjam da puno ljudi s Matematike podržava prosvjed. Ja ne podržavam. Prosvjed "Kolko padneš tolko plaćaš" bi podržao, ovo nikako ne. :amen:
Mylife (napisa):

Mislite li da bi se i mi ostali trebali priključiti ovom prosvjedu kako bi stvar uspjela u potpunosti?


Sumnjam da puno ljudi s Matematike podržava prosvjed. Ja ne podržavam. Prosvjed "Kolko padneš tolko plaćaš" bi podržao, ovo nikako ne. Ajde, dosta vise...



_________________
"Bolje bi prolazio na faxu da sam na drogama nego na netu" - by a friend of mine
"Poslije spavanja doma spavanje bilo di mi je najdraža stvar" - by the same guy Very Happy
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
tihana
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 06. 2006. (13:26:54)
Postovi: (30D)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
134 = 153 - 19
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 18:18 uto, 21. 4. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Luuka"]Sumnjam da puno ljudi s Matematike podržava prosvjed. Ja ne podržavam. Prosvjed "Kolko padneš tolko plaćaš" bi podržao, ovo nikako ne. :amen:[/quote]

:iagree:
Luuka (napisa):
Sumnjam da puno ljudi s Matematike podržava prosvjed. Ja ne podržavam. Prosvjed "Kolko padneš tolko plaćaš" bi podržao, ovo nikako ne. Ajde, dosta vise...


I agree



_________________
I aim to misbehave
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Opća pitanja i rasprave o studiju Vremenska zona: GMT + 01:00.
Idite na Prethodno  1, 2, 3, 4 ... 30, 31, 32  Sljedeće
Stranica 3 / 32.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan