Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Rijetke vrste
Idite na Prethodno  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Sljedeće
Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Opća pitanja i rasprave o studiju
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
pipi duga čarapa
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59)
Postovi: (2D)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 3 - 8

PostPostano: 22:04 pon, 9. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

Ocjene, pa niti one iz zalaganja ne služe za kažnjavanje ili discipliniranje učenika (i nisu "pedagoška mjera", kako govori profesorica iz IV gimnazije).
Kenny, imala sam te priliku čitati na raznim forumima i zapravo te uopće ne razumijem :? Ti si meni primjer totalne kontradiktornosti - npr izjava tipa: [i]Ja obožavam poučavanje i profesorsko zvanje [/i] i onda par stranica gorčine i ogorčenosti raspuštenom djecom, nezrelim pubertetlijama, permisivnim roditeljima, nezainteresiranim kolegama i rigidnim ravnateljima.

Ne razumijem - ne samo kod tebe - tu grčevitu fiksiranost na ocjene; Kako bi radio i bilo koga poučavao da uopće u školi/faksu nema ocjenjivanja?
Ocjene, pa niti one iz zalaganja ne služe za kažnjavanje ili discipliniranje učenika (i nisu "pedagoška mjera", kako govori profesorica iz IV gimnazije).
Kenny, imala sam te priliku čitati na raznim forumima i zapravo te uopće ne razumijem Confused Ti si meni primjer totalne kontradiktornosti - npr izjava tipa: Ja obožavam poučavanje i profesorsko zvanje i onda par stranica gorčine i ogorčenosti raspuštenom djecom, nezrelim pubertetlijama, permisivnim roditeljima, nezainteresiranim kolegama i rigidnim ravnateljima.

Ne razumijem - ne samo kod tebe - tu grčevitu fiksiranost na ocjene; Kako bi radio i bilo koga poučavao da uopće u školi/faksu nema ocjenjivanja?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
ante003
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 10. 2008. (17:45:10)
Postovi: (3C5)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
24 = 71 - 47

PostPostano: 23:16 pon, 9. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

ja sam shvatio kenny-a drugačije
voli radit to što radi ali ga nerviraju razmazena djeca koja se samo zale i lazu roditeljima zbog svoje lijenosti te stričeki ga srde koji donose pravilnik i sl.
ako sam fulao kenny reci :D ja sam tak shvatil ( okvirno napisano ) i kuzim ga jer je mene to odvratilo od profesorskog posla. meni je super predavat drugima i prenosit im svoje znanje i pomoc im i sve. ali uz ovakve uvjete nema sanse.
ja sam shvatio kenny-a drugačije
voli radit to što radi ali ga nerviraju razmazena djeca koja se samo zale i lazu roditeljima zbog svoje lijenosti te stričeki ga srde koji donose pravilnik i sl.
ako sam fulao kenny reci Very Happy ja sam tak shvatil ( okvirno napisano ) i kuzim ga jer je mene to odvratilo od profesorskog posla. meni je super predavat drugima i prenosit im svoje znanje i pomoc im i sve. ali uz ovakve uvjete nema sanse.



_________________
Ako ste previše otvorenog uma, ispast će vam mozak
------------------------------------------------------
Racunalo bez Windowsa je kao riba bez bicikla
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
kenny
Petica iz zalaganja
Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36)
Postovi: (3B7)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
43 = 94 - 51
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...

PostPostano: 23:52 pon, 9. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

@ pipi duga čarapa - nije poanta ocjenjivanje. Mogu ja i bez toga - OPISNO OCJENJIVANJE. Poanta je u tome što nam daju materijal u ruke (Pravilnik...), a onda nam ne dozvoljavaju da radimo po tom istom materijalu.

Htjela ti to priznati ili ne, ali ocjene JESU pedagoška mjera. Uvijek su bile, uvijek će biti. Dijete/učenik se mijenja svakom ocjenom koju mu damo, pa prema tome - ispunjava pedagošku svrhu. I 1 je ocjena, koja može djelovati stimulativno ukoliko se pametno koristi, zar ne? Pa kako onda možeš reći da ocjene nisu pedagoška mjera?

Ante003 je apsolutno točno shvatio! Ja fakat obožavam svoj posao. Ali ovo što se događa danas jednostavno NIJE NORMALNO. Trebam li se bojati sutra dati 1 iz znanja da mi netko ne bi rekao da je učenik zbog toga završio kod psihijatra i da je preporuka da se podigne tužba protiv mene na Općinskom sudu?! I to OD KOGA je došla preporuka? Od prosvjetne inspekcije!

Uostalom, ovo što ti pričaš da sam kontradiktoran su zapravo dvije stvari koje se ne mogu uspoređivati. Kakve veze ima to što ja obožavam poučavanje sa raspuštenom djecom, nezrelim pubertetlijama, permisivnim roditeljima, nezainteresiranim kolegama i rigidnim ravnateljima?! DA, obožavam poučavanje bez obzira na sve to!

[size=9][color=#999999]Added after 22 minutes:[/color][/size]

http://www.hrt.hr/?id=enz&tx_ttnews[cat]=119

Dnevnik 08.11., pogledajte od 21. minute. Komentirao bi ovaj prilog, al me strah da mi netko ne kaže da sam kontradiktoran. 8)
@ pipi duga čarapa - nije poanta ocjenjivanje. Mogu ja i bez toga - OPISNO OCJENJIVANJE. Poanta je u tome što nam daju materijal u ruke (Pravilnik...), a onda nam ne dozvoljavaju da radimo po tom istom materijalu.

Htjela ti to priznati ili ne, ali ocjene JESU pedagoška mjera. Uvijek su bile, uvijek će biti. Dijete/učenik se mijenja svakom ocjenom koju mu damo, pa prema tome - ispunjava pedagošku svrhu. I 1 je ocjena, koja može djelovati stimulativno ukoliko se pametno koristi, zar ne? Pa kako onda možeš reći da ocjene nisu pedagoška mjera?

Ante003 je apsolutno točno shvatio! Ja fakat obožavam svoj posao. Ali ovo što se događa danas jednostavno NIJE NORMALNO. Trebam li se bojati sutra dati 1 iz znanja da mi netko ne bi rekao da je učenik zbog toga završio kod psihijatra i da je preporuka da se podigne tužba protiv mene na Općinskom sudu?! I to OD KOGA je došla preporuka? Od prosvjetne inspekcije!

Uostalom, ovo što ti pričaš da sam kontradiktoran su zapravo dvije stvari koje se ne mogu uspoređivati. Kakve veze ima to što ja obožavam poučavanje sa raspuštenom djecom, nezrelim pubertetlijama, permisivnim roditeljima, nezainteresiranim kolegama i rigidnim ravnateljima?! DA, obožavam poučavanje bez obzira na sve to!

Added after 22 minutes:

http://www.hrt.hr/?id=enz&tx_ttnews[cat]=119

Dnevnik 08.11., pogledajte od 21. minute. Komentirao bi ovaj prilog, al me strah da mi netko ne kaže da sam kontradiktoran. Cool



_________________
Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.

by A.Einstein
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Nesi
Inventar Foruma
(Moderator)
Inventar Foruma<br>(Moderator)


Pridružen/a: 14. 10. 2002. (14:27:35)
Postovi: (E68)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma: -

PostPostano: 6:44 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

Pa da, sta te ima bit briga kad se necije djece ustaje :lol:

Meni je prestrashno ovo sta se svaki dan dogadja.

I uopce ne smatram kontradiktornim stav 'volim poucavati ali mi se gade neodgojena deristad i njihovi roditelji koji pojma nemaju niti o gradivu, niti o metodici' - to je i moj stav i ne vidim nista kontradiktorno u tome.

Kontradiktorno mi je da se ocekuje da se u nekom poslu moraju voljeti sve komponente posla?!
Pa nije uzalud pojam 'prednosti i nedostaci posla', to sto ti od nekog nedostatka moze biti muka, ne znaci da ti posao u globalu i dalje ne moze biti dream job.

Ili da se moraju sva djeca tretirati jednako, bila oni huligani koji ometaju nastavu ili djeca koja zele usvajati novo gradivo?! Ovi prvi bi trebali biti kaznjeni za svoje ponasanje, a zapravo ih danas se gladi peruskom po riti, a dobri klinci se osjecaju ko idioti jer oni uce, a ove se pusta :roll:

To je isto kao i problem prepisivanja na faxu ili bilo gdje. Opce narodni je stav da si kul i frajer ako prepises i jos veca faca ako je to bilo uspjesno. Oni koji ne prepisuju se osjecaju glupo jer skupe jedva za 2-3, a prepisivaci imaju vece ocjene.
Po meni, svi prepisivaci imaju letit van s faxa ako pokusaju ponoviti prijestup. Znaci, jednom - upozorenje, drugi put - van. S faxa. Moze i sa sveucilista. Moze i iz srednjih skola. I nastavno osoblje ih treba hvatati. A ne citati novine dok dezuraju.
Al ja sam s tim stavom osoba koja ne razumije kako je studentima tesko :roll: o jadni mali :roll: grozno, trebaju uciti.... hijao....

Ovo je samo primjer iz blizeg zivota. Kad shvatite problem s prepisivanjem, onda cete lakse shvatiti i problem sa nasim cjelokupnim skolstvom. Ne znam da je ijedan nas student zavrsio na disciplinskom postupku zbog prepisivanja, a dam cak i svoju ruku u vatru da se prepisuje.

BTW ovo je generalna opaska koja ide neki dio studenata matematike, no ne nekog konkretnog pojedinca. Jer kad god se potezalo pitanje prepisivanja, bilo je pojedinaca koji u prepisivanju nisu vidjeli nista lose. Nije ni cudo sto onda u cjelokupnom skolstvu ne vide nista lose da se neradnicima poklanjaju ocjene, a radnike defakto omalovazava.
Pa da, sta te ima bit briga kad se necije djece ustaje Laughing

Meni je prestrashno ovo sta se svaki dan dogadja.

I uopce ne smatram kontradiktornim stav 'volim poucavati ali mi se gade neodgojena deristad i njihovi roditelji koji pojma nemaju niti o gradivu, niti o metodici' - to je i moj stav i ne vidim nista kontradiktorno u tome.

Kontradiktorno mi je da se ocekuje da se u nekom poslu moraju voljeti sve komponente posla?!
Pa nije uzalud pojam 'prednosti i nedostaci posla', to sto ti od nekog nedostatka moze biti muka, ne znaci da ti posao u globalu i dalje ne moze biti dream job.

Ili da se moraju sva djeca tretirati jednako, bila oni huligani koji ometaju nastavu ili djeca koja zele usvajati novo gradivo?! Ovi prvi bi trebali biti kaznjeni za svoje ponasanje, a zapravo ih danas se gladi peruskom po riti, a dobri klinci se osjecaju ko idioti jer oni uce, a ove se pusta Rolling Eyes

To je isto kao i problem prepisivanja na faxu ili bilo gdje. Opce narodni je stav da si kul i frajer ako prepises i jos veca faca ako je to bilo uspjesno. Oni koji ne prepisuju se osjecaju glupo jer skupe jedva za 2-3, a prepisivaci imaju vece ocjene.
Po meni, svi prepisivaci imaju letit van s faxa ako pokusaju ponoviti prijestup. Znaci, jednom - upozorenje, drugi put - van. S faxa. Moze i sa sveucilista. Moze i iz srednjih skola. I nastavno osoblje ih treba hvatati. A ne citati novine dok dezuraju.
Al ja sam s tim stavom osoba koja ne razumije kako je studentima tesko Rolling Eyes o jadni mali Rolling Eyes grozno, trebaju uciti.... hijao....

Ovo je samo primjer iz blizeg zivota. Kad shvatite problem s prepisivanjem, onda cete lakse shvatiti i problem sa nasim cjelokupnim skolstvom. Ne znam da je ijedan nas student zavrsio na disciplinskom postupku zbog prepisivanja, a dam cak i svoju ruku u vatru da se prepisuje.

BTW ovo je generalna opaska koja ide neki dio studenata matematike, no ne nekog konkretnog pojedinca. Jer kad god se potezalo pitanje prepisivanja, bilo je pojedinaca koji u prepisivanju nisu vidjeli nista lose. Nije ni cudo sto onda u cjelokupnom skolstvu ne vide nista lose da se neradnicima poklanjaju ocjene, a radnike defakto omalovazava.



_________________
It's not who you love. It's how.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Posjetite Web stranice
Gogs
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 17. 10. 2002. (22:28:12)
Postovi: (155)16
Sarma = la pohva - posuda
= 14 - 11
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 10:10 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

Što se tiče prepisivanja, nadam se da će Bolonjizacija donijeti barem iskorjenjivanje takvog ponašanja, ako nigdje drugdje onda barem na preddiplomskom studiju, jer će nakon nekoliko generacija studenti shvatiti da nije baš fora da ne upadnu na (željeni) diplomski studij zato jer je neki prepisivač imao bolje ocjene.
Što se tiče prepisivanja, nadam se da će Bolonjizacija donijeti barem iskorjenjivanje takvog ponašanja, ako nigdje drugdje onda barem na preddiplomskom studiju, jer će nakon nekoliko generacija studenti shvatiti da nije baš fora da ne upadnu na (željeni) diplomski studij zato jer je neki prepisivač imao bolje ocjene.



_________________
Dvije stvari su beskonacne, svemir i ljudska glupost, ali sto se svemira tice nisam posve siguran.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
pipi duga čarapa
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59)
Postovi: (2D)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 3 - 8

PostPostano: 10:23 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="ante003"]ja sam shvatio kenny-a drugačije
[b]voli radit to što radi [/b]ali ga nerviraju razmazena djeca koja se samo zale i lazu roditeljima zbog svoje lijenosti te stričeki ga srde koji donose pravilnik i sl.[/quote]
u tome jest problem! kenny ima jednu očekivanu/željenu sliku života i rada u školi, a učenici i roditelji drugu; obje strane imaju različita očekivanja i htjeli bi da su njihove potrebe zadovoljene.
učitelji/nastavnici/profesori vrlo često kroz proces ocjenjivanja zadovoljavaju svoju potrebu za (nad)moći i kontrolom nad učenicima. i problem je što taj mehanizam racionaliziraju nekom višom svrhom.
(oni su alfa i omega i što bi jedan pubertetlija mogao/smio reći o njihovom radu :wink: )

@kenny, ocjene nisu i ne smiju biti pedagoška mjera. i ne stoji da se učenik mjenja svakom ocjenom - ima ih velik broj koji su posve ravnodušni (ili s vremenom postanu ravnodušni).
svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja.

@kenny, nesi - poučavanje bez ocjenjivanja ne znači permisivnost i neučinkovitost poučavatelja (gledanje kroz prste itd)
poučavanje bez ocjenjivanja znači u prvom redu drugačiji način rada...puočavanje koje nije usmjereno na učitelja već na učenika.

ovaj napis u jutarnjem i sve napisano ovdje samo učvršćuje moj stav da ocjenjivanje duboko dehumanizira proces poučavanja i izvor je mnogih problema u odnosu učitelj - učenik.
ante003 (napisa):
ja sam shvatio kenny-a drugačije
voli radit to što radi ali ga nerviraju razmazena djeca koja se samo zale i lazu roditeljima zbog svoje lijenosti te stričeki ga srde koji donose pravilnik i sl.

u tome jest problem! kenny ima jednu očekivanu/željenu sliku života i rada u školi, a učenici i roditelji drugu; obje strane imaju različita očekivanja i htjeli bi da su njihove potrebe zadovoljene.
učitelji/nastavnici/profesori vrlo često kroz proces ocjenjivanja zadovoljavaju svoju potrebu za (nad)moći i kontrolom nad učenicima. i problem je što taj mehanizam racionaliziraju nekom višom svrhom.
(oni su alfa i omega i što bi jedan pubertetlija mogao/smio reći o njihovom radu Wink )

@kenny, ocjene nisu i ne smiju biti pedagoška mjera. i ne stoji da se učenik mjenja svakom ocjenom - ima ih velik broj koji su posve ravnodušni (ili s vremenom postanu ravnodušni).
svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja.

@kenny, nesi - poučavanje bez ocjenjivanja ne znači permisivnost i neučinkovitost poučavatelja (gledanje kroz prste itd)
poučavanje bez ocjenjivanja znači u prvom redu drugačiji način rada...puočavanje koje nije usmjereno na učitelja već na učenika.

ovaj napis u jutarnjem i sve napisano ovdje samo učvršćuje moj stav da ocjenjivanje duboko dehumanizira proces poučavanja i izvor je mnogih problema u odnosu učitelj - učenik.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
ante003
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 10. 2008. (17:45:10)
Postovi: (3C5)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
24 = 71 - 47

PostPostano: 10:56 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

a kako ces ti onda ocjenjivati učenike ako ne ocjene ?
neces im davat jabuke za dobro znanje.
kenny, evo tebi dvije jabuke jer si super znao zadatak, a nesi evo tebi jedna jer si rijesila poslje kenny-a.
i tako za mj dana kenny-evi i nesi-ni roditelji otvaraju biznis doma sa prodajom jabuka i obogate se i vise netrebaju ic u skolu ( razlog zasto jabuke nisu uveli umjesto ocjena)
istina da ocjene nisu pravo mjerilo znanja jer postoje profesori koji poklanjaju i sl. Ali, da li uopce onda postoji neko mjerilo koje odreduje učenikovo znanje ? Po meni ne postoji jer ako se sve naucis super za tebe ali ako te trema primi, vecinom neznas rec kak se zoves i dobijes losu ocjenu a imas znanje.
Koliko ljudi poznajes koji su jedva zavrsili srednju skolu a sada rasturaju na fakultetima ? Ja ih poznajem barem 10. Srednju su jedva zavrsili jer su ih profesori omalovazavali i imali svakakva misljenja o njima zbog nekih glupih razloga ( cudan nacin odjevanja i sl. )

Ili primjer iz mog zivota : u 3. srednjem sam imao prof iz matematike koja studira vec 16 godina matku ( ako nije odustala ) i htjela me rusit jer se nisam na kraju godine pozdravio s njom !!! ( a razlog mojeg "bahatog" ponašanja je bio odlazak u bolnicu i borba da dodem do zraka ali to nije bilo bitno ) dok je kolega imao 5 a nije imao pojma ( prijasnjih godina je bio redovit na popravnom ) ali je on to sve šarmantno govorio pa je mogao dobit peticu.
ja nazalost nisam bas neki romantičar pa evo.
a opet, da nema tih ocjena kako bi se učenici upisivali na fakultete ? Nebi imalo smisla da svi idu na faks i najbrzih 100 se moze upisat a ostali ajmo šljakat.

oprostite ako se necete snalazit u kompliciranim rečenicama ali 3 put sam prekidal pisanje posta zbog obilnog doručka :)


pipi. ako imas toliko negativnih stavova o profesorskom poslu nemoj ga radit. neke ljude usrecuju druge stvari a neke ovo. Meni je to isto super ali ja ne zelim radit to iz svojih razloga a i mislim da bi poludio zbog sustava a ne zbog djece.
a kako ces ti onda ocjenjivati učenike ako ne ocjene ?
neces im davat jabuke za dobro znanje.
kenny, evo tebi dvije jabuke jer si super znao zadatak, a nesi evo tebi jedna jer si rijesila poslje kenny-a.
i tako za mj dana kenny-evi i nesi-ni roditelji otvaraju biznis doma sa prodajom jabuka i obogate se i vise netrebaju ic u skolu ( razlog zasto jabuke nisu uveli umjesto ocjena)
istina da ocjene nisu pravo mjerilo znanja jer postoje profesori koji poklanjaju i sl. Ali, da li uopce onda postoji neko mjerilo koje odreduje učenikovo znanje ? Po meni ne postoji jer ako se sve naucis super za tebe ali ako te trema primi, vecinom neznas rec kak se zoves i dobijes losu ocjenu a imas znanje.
Koliko ljudi poznajes koji su jedva zavrsili srednju skolu a sada rasturaju na fakultetima ? Ja ih poznajem barem 10. Srednju su jedva zavrsili jer su ih profesori omalovazavali i imali svakakva misljenja o njima zbog nekih glupih razloga ( cudan nacin odjevanja i sl. )

Ili primjer iz mog zivota : u 3. srednjem sam imao prof iz matematike koja studira vec 16 godina matku ( ako nije odustala ) i htjela me rusit jer se nisam na kraju godine pozdravio s njom !!! ( a razlog mojeg "bahatog" ponašanja je bio odlazak u bolnicu i borba da dodem do zraka ali to nije bilo bitno ) dok je kolega imao 5 a nije imao pojma ( prijasnjih godina je bio redovit na popravnom ) ali je on to sve šarmantno govorio pa je mogao dobit peticu.
ja nazalost nisam bas neki romantičar pa evo.
a opet, da nema tih ocjena kako bi se učenici upisivali na fakultete ? Nebi imalo smisla da svi idu na faks i najbrzih 100 se moze upisat a ostali ajmo šljakat.

oprostite ako se necete snalazit u kompliciranim rečenicama ali 3 put sam prekidal pisanje posta zbog obilnog doručka Smile


pipi. ako imas toliko negativnih stavova o profesorskom poslu nemoj ga radit. neke ljude usrecuju druge stvari a neke ovo. Meni je to isto super ali ja ne zelim radit to iz svojih razloga a i mislim da bi poludio zbog sustava a ne zbog djece.



_________________
Ako ste previše otvorenog uma, ispast će vam mozak
------------------------------------------------------
Racunalo bez Windowsa je kao riba bez bicikla
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3561)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 10:59 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

@pipi duga čarapa:

1. Cemu, po tebi, sluzi ocjena?

2. Kako bi ti, da nema ocjena, uvjerila ucenika koji ne zeli uciti da se ipak uhvati ucenja?
@pipi duga čarapa:

1. Cemu, po tebi, sluzi ocjena?

2. Kako bi ti, da nema ocjena, uvjerila ucenika koji ne zeli uciti da se ipak uhvati ucenja?



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
pipi duga čarapa
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59)
Postovi: (2D)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 3 - 8

PostPostano: 11:51 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="vsego"]@pipi duga čarapa:

1. Cemu, po tebi, sluzi ocjena?[/quote]
to sam već napisala:
[quote]svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja. [/quote]


2. Kako bi ti, da nema ocjena, uvjerila ucenika koji ne zeli uciti da se ipak uhvati ucenja? [/quote]
vsego, ja radim u OŠ. svi klinci kada dođu u 1. razred žele učiti [i]((znati)želja za učenjem[/i] je zapravo jedan od znakova zrelosti za školu), onda im mi kroz školski sustav polako tu želju ubijamo. (tako dok dođu na faks ostane vrlo malo motivacije za učenjem :wink:)
učenici često odbijaju učiti jer je ono što im se servira suhoprano i dosadno; artificijelno, nema veze sa životom i traži se reproduktivno memoriranje. ja bih mjenjala načine poučavanja u prvom redu i inzistirala bih na drugačijim ishodima učenja. vjerujem da bi takve promjene imale učinka na motivaciju čenika. također, ja sam za diferencirane programe od oš - ne moraju svi sve učiti i sve znati.
ja sam npr imala godinama traume od glazbenog u oš, jer nemam sluha; smatram posve nepotrebno jer sam u nekim drugim područjima bila jako dobra.

[size=9][color=#999999]Added after 15 minutes:[/color][/size]

[quote="ante003"]a kako ces ti onda ocjenjivati učenike ako ne ocjene ?
neces im davat jabuke za dobro znanje.
kenny, evo tebi dvije jabuke jer si super znao zadatak, a nesi evo tebi jedna jer si rijesila poslje kenny-a.
i tako za mj dana kenny-evi i nesi-ni roditelji otvaraju biznis doma sa prodajom jabuka i obogate se i vise netrebaju ic u skolu ( razlog zasto jabuke nisu uveli umjesto ocjena)
istina da ocjene nisu pravo mjerilo znanja jer postoje profesori koji poklanjaju i sl. Ali, da li uopce onda postoji neko mjerilo koje odreduje učenikovo znanje ? Po meni ne postoji jer ako se sve naucis super za tebe ali ako te trema primi, vecinom neznas rec kak se zoves i dobijes losu ocjenu a imas znanje.
Koliko ljudi poznajes koji su jedva zavrsili srednju skolu a sada rasturaju na fakultetima ? Ja ih poznajem barem 10. Srednju su jedva zavrsili jer su ih profesori omalovazavali i imali svakakva misljenja o njima zbog nekih glupih razloga ( cudan nacin odjevanja i sl. )

Ili primjer iz mog zivota : u 3. srednjem sam imao prof iz matematike koja studira vec 16 godina matku ( ako nije odustala ) i htjela me rusit jer se nisam na kraju godine pozdravio s njom !!! ( a razlog mojeg "bahatog" ponašanja je bio odlazak u bolnicu i borba da dodem do zraka ali to nije bilo bitno ) dok je kolega imao 5 a nije imao pojma ( prijasnjih godina je bio redovit na popravnom ) ali je on to sve šarmantno govorio pa je mogao dobit peticu.
ja nazalost nisam bas neki romantičar pa evo.
a opet, da nema tih ocjena kako bi se učenici upisivali na fakultete ? Nebi imalo smisla da svi idu na faks i najbrzih 100 se moze upisat a ostali ajmo šljakat.

oprostite ako se necete snalazit u kompliciranim rečenicama ali 3 put sam prekidal pisanje posta zbog obilnog doručka :)


pipi. ako imas toliko negativnih stavova o profesorskom poslu nemoj ga radit. neke ljude usrecuju druge stvari a neke ovo. Meni je to isto super ali ja ne zelim radit to iz svojih razloga a i mislim da bi poludio zbog sustava a ne zbog djece.[/quote]
ante, odkuda ti ideja da imam negativne stavove o profesorskom poslu!!?? (btw, nisam trenutno profesor u tom smislu koji ti podrazumijevaš; to mi zvanje piše na diplomi; i da radila sam neko vrijeme u SŠ kao profa; recimo da sada radim kao profa koji ne barata alatkom ocjenjivanja :wink: )
vidiš, što ti je percepcija: ja recimo isščitavam iz kennyievih postova negativan stav prema profesorskom poslu.
no vratimo se na ocjenjivanje:
zašto misliš da je učenje nužno vezano uz ocjenjivanje? jesi li ti ikada nešto (na)učio a da nije bilo popraćeno ocjenama? ili drugim oblikom vrednovanja?
onako samo za sebe, jer ti treba, jer želiš znati.....

ja za sebe mogu reći da nakon završetka svog formalnog obrazovanja (diplomiranja) učim više nego na faksu. zato što mi treba, jer želim i jer vidim neku svrhu.

što se tiče primjera iz SŠ koje navodiš - idu u prilog mojim stavovima :)

ocjene nisu pravo mjerilo znanja - zbog svojih slabih metrijskih karakteristika. u procesu ocjenjivanja učitelj/nastavnik/profesor je i mjerni instrument i onaj koji mjeri!!!
vsego (napisa):
@pipi duga čarapa:

1. Cemu, po tebi, sluzi ocjena?

to sam već napisala:
Citat:
svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja.



2. Kako bi ti, da nema ocjena, uvjerila ucenika koji ne zeli uciti da se ipak uhvati ucenja? [/quote]
vsego, ja radim u OŠ. svi klinci kada dođu u 1. razred žele učiti ((znati)želja za učenjem je zapravo jedan od znakova zrelosti za školu), onda im mi kroz školski sustav polako tu želju ubijamo. (tako dok dođu na faks ostane vrlo malo motivacije za učenjem Wink)
učenici često odbijaju učiti jer je ono što im se servira suhoprano i dosadno; artificijelno, nema veze sa životom i traži se reproduktivno memoriranje. ja bih mjenjala načine poučavanja u prvom redu i inzistirala bih na drugačijim ishodima učenja. vjerujem da bi takve promjene imale učinka na motivaciju čenika. također, ja sam za diferencirane programe od oš - ne moraju svi sve učiti i sve znati.
ja sam npr imala godinama traume od glazbenog u oš, jer nemam sluha; smatram posve nepotrebno jer sam u nekim drugim područjima bila jako dobra.

Added after 15 minutes:

ante003 (napisa):
a kako ces ti onda ocjenjivati učenike ako ne ocjene ?
neces im davat jabuke za dobro znanje.
kenny, evo tebi dvije jabuke jer si super znao zadatak, a nesi evo tebi jedna jer si rijesila poslje kenny-a.
i tako za mj dana kenny-evi i nesi-ni roditelji otvaraju biznis doma sa prodajom jabuka i obogate se i vise netrebaju ic u skolu ( razlog zasto jabuke nisu uveli umjesto ocjena)
istina da ocjene nisu pravo mjerilo znanja jer postoje profesori koji poklanjaju i sl. Ali, da li uopce onda postoji neko mjerilo koje odreduje učenikovo znanje ? Po meni ne postoji jer ako se sve naucis super za tebe ali ako te trema primi, vecinom neznas rec kak se zoves i dobijes losu ocjenu a imas znanje.
Koliko ljudi poznajes koji su jedva zavrsili srednju skolu a sada rasturaju na fakultetima ? Ja ih poznajem barem 10. Srednju su jedva zavrsili jer su ih profesori omalovazavali i imali svakakva misljenja o njima zbog nekih glupih razloga ( cudan nacin odjevanja i sl. )

Ili primjer iz mog zivota : u 3. srednjem sam imao prof iz matematike koja studira vec 16 godina matku ( ako nije odustala ) i htjela me rusit jer se nisam na kraju godine pozdravio s njom !!! ( a razlog mojeg "bahatog" ponašanja je bio odlazak u bolnicu i borba da dodem do zraka ali to nije bilo bitno ) dok je kolega imao 5 a nije imao pojma ( prijasnjih godina je bio redovit na popravnom ) ali je on to sve šarmantno govorio pa je mogao dobit peticu.
ja nazalost nisam bas neki romantičar pa evo.
a opet, da nema tih ocjena kako bi se učenici upisivali na fakultete ? Nebi imalo smisla da svi idu na faks i najbrzih 100 se moze upisat a ostali ajmo šljakat.

oprostite ako se necete snalazit u kompliciranim rečenicama ali 3 put sam prekidal pisanje posta zbog obilnog doručka Smile


pipi. ako imas toliko negativnih stavova o profesorskom poslu nemoj ga radit. neke ljude usrecuju druge stvari a neke ovo. Meni je to isto super ali ja ne zelim radit to iz svojih razloga a i mislim da bi poludio zbog sustava a ne zbog djece.

ante, odkuda ti ideja da imam negativne stavove o profesorskom poslu!!?? (btw, nisam trenutno profesor u tom smislu koji ti podrazumijevaš; to mi zvanje piše na diplomi; i da radila sam neko vrijeme u SŠ kao profa; recimo da sada radim kao profa koji ne barata alatkom ocjenjivanja Wink )
vidiš, što ti je percepcija: ja recimo isščitavam iz kennyievih postova negativan stav prema profesorskom poslu.
no vratimo se na ocjenjivanje:
zašto misliš da je učenje nužno vezano uz ocjenjivanje? jesi li ti ikada nešto (na)učio a da nije bilo popraćeno ocjenama? ili drugim oblikom vrednovanja?
onako samo za sebe, jer ti treba, jer želiš znati.....

ja za sebe mogu reći da nakon završetka svog formalnog obrazovanja (diplomiranja) učim više nego na faksu. zato što mi treba, jer želim i jer vidim neku svrhu.

što se tiče primjera iz SŠ koje navodiš - idu u prilog mojim stavovima Smile

ocjene nisu pravo mjerilo znanja - zbog svojih slabih metrijskih karakteristika. u procesu ocjenjivanja učitelj/nastavnik/profesor je i mjerni instrument i onaj koji mjeri!!!


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
kenny
Petica iz zalaganja
Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36)
Postovi: (3B7)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
43 = 94 - 51
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...

PostPostano: 12:59 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="pipi duga čarapa"]
@kenny, ocjene nisu i ne smiju biti pedagoška mjera. i ne stoji da se učenik mjenja svakom ocjenom - ima ih velik broj koji su posve ravnodušni (ili s vremenom postanu ravnodušni).
svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja.[/quote]

Oko ovoga se bitno razilazimo jer ja smatram da ocjena jest pedagoška mjera. I ne slažem se da je to povratna informacija (samo)vrednovanja učitelja. Znači li to da ako ja ove godine imam jako lošu generaciju i 50% razreda iz matematike ima 2 da sam ja loš nastavnik? A što ako svima podijelim 4 i 5? Jesam li onda dobar nastavnik? Nemoj me nasmijavati! Ja znanje pružim najbolje što mogu, često se opredjelim za istraživačku nastavu i takve metode; ali je u konačnici na učenicima hoće li učiti ili neće. Prošli tjedan sam imao situaciju da od 26 učenika u razredu njih 19 nije napisalo domaću zadaću. Ne zato jer nisu znali, već iz razloga što su "zaboravili". Pretpostavljam da smatraš da je to krivnja mene kao nastavnika? :lol:

[quote]@kenny, nesi - poučavanje bez ocjenjivanja ne znači permisivnost i neučinkovitost poučavatelja (gledanje kroz prste itd)
poučavanje bez ocjenjivanja znači u prvom redu drugačiji način rada...puočavanje koje nije usmjereno na učitelja već na učenika.[/quote]

Ok, a kako bi ti onda procjenjivala nečije znanje? Položio/nije položio. Ispravi me ako griješim, ali nekako sam uvjeren da je i to [i]ocjenjivanje[/i]. Čak i ako ne postoji formalno ocjenjivanje, nekako trebaš dati djetetu povratnu informaciju o (ne)uspjehu. Kako bez nekog instrumenta? Pa i to bi možda bilo moguće i uspješno da nemamo prenatrpan plan i program i 25 djece u razredu!

Pogledajmo malo kakve to metode pruža: neke alternativne pedagoške metode dozvoljavaju da svaki učenik napreduje vlastitim tempom. I onda ti se može dogoditi situacija da jedan učenik napreduje, drugi stagnira. Automatski ovaj koji stagnira ima misao "on je pametan, on je već na poglavlju ispred, ja sam glup jer još ovo nisam savladao", bez obzira koliko ga ti uvjeravaš da to nije istina.

I mislim da si me krivo shvatila: nemam ja uopće negativan stav prema profesorskom poslu, nego prema onima koji imaju negativan i relativizirajući stav prema profesorskom poslu i koji smatraju da su kompetentniji od nastavnika za njegov posao, a dana nisu proveli radeći u školi. Mislim da je to bitna razlika.

Ponovno napominjem: ja obožavam svoj posao, ali da - živciraju me oni koji misle da imam 3 mjeseca godišnjeg, 3 milijuna kuna od instrukcija (takav je bio naslov članka u JL) i vremena za otići na Mjesec i nazad. I živciraju me oni koji smatraju da ne moraju učiti i da će im prosvjetna inspekcija pokloniti ocjene.
pipi duga čarapa (napisa):

@kenny, ocjene nisu i ne smiju biti pedagoška mjera. i ne stoji da se učenik mjenja svakom ocjenom - ima ih velik broj koji su posve ravnodušni (ili s vremenom postanu ravnodušni).
svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja.


Oko ovoga se bitno razilazimo jer ja smatram da ocjena jest pedagoška mjera. I ne slažem se da je to povratna informacija (samo)vrednovanja učitelja. Znači li to da ako ja ove godine imam jako lošu generaciju i 50% razreda iz matematike ima 2 da sam ja loš nastavnik? A što ako svima podijelim 4 i 5? Jesam li onda dobar nastavnik? Nemoj me nasmijavati! Ja znanje pružim najbolje što mogu, često se opredjelim za istraživačku nastavu i takve metode; ali je u konačnici na učenicima hoće li učiti ili neće. Prošli tjedan sam imao situaciju da od 26 učenika u razredu njih 19 nije napisalo domaću zadaću. Ne zato jer nisu znali, već iz razloga što su "zaboravili". Pretpostavljam da smatraš da je to krivnja mene kao nastavnika? Laughing

Citat:
@kenny, nesi - poučavanje bez ocjenjivanja ne znači permisivnost i neučinkovitost poučavatelja (gledanje kroz prste itd)
poučavanje bez ocjenjivanja znači u prvom redu drugačiji način rada...puočavanje koje nije usmjereno na učitelja već na učenika.


Ok, a kako bi ti onda procjenjivala nečije znanje? Položio/nije položio. Ispravi me ako griješim, ali nekako sam uvjeren da je i to ocjenjivanje. Čak i ako ne postoji formalno ocjenjivanje, nekako trebaš dati djetetu povratnu informaciju o (ne)uspjehu. Kako bez nekog instrumenta? Pa i to bi možda bilo moguće i uspješno da nemamo prenatrpan plan i program i 25 djece u razredu!

Pogledajmo malo kakve to metode pruža: neke alternativne pedagoške metode dozvoljavaju da svaki učenik napreduje vlastitim tempom. I onda ti se može dogoditi situacija da jedan učenik napreduje, drugi stagnira. Automatski ovaj koji stagnira ima misao "on je pametan, on je već na poglavlju ispred, ja sam glup jer još ovo nisam savladao", bez obzira koliko ga ti uvjeravaš da to nije istina.

I mislim da si me krivo shvatila: nemam ja uopće negativan stav prema profesorskom poslu, nego prema onima koji imaju negativan i relativizirajući stav prema profesorskom poslu i koji smatraju da su kompetentniji od nastavnika za njegov posao, a dana nisu proveli radeći u školi. Mislim da je to bitna razlika.

Ponovno napominjem: ja obožavam svoj posao, ali da - živciraju me oni koji misle da imam 3 mjeseca godišnjeg, 3 milijuna kuna od instrukcija (takav je bio naslov članka u JL) i vremena za otići na Mjesec i nazad. I živciraju me oni koji smatraju da ne moraju učiti i da će im prosvjetna inspekcija pokloniti ocjene.



_________________
Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.

by A.Einstein
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3561)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 17:21 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="pipi duga čarapa"]svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja. [/quote]

Ucenik/student odbije uciti. Jednostavno nece, jer mu je zanimljivije igrati WoW nego uciti o skupovima, Alexandru Makedonskom,... Sto ces s takvima (a mislim da ih ima nezanemarivo puno)?

Ako kazes "bolje ga motivirati", molim da napises i kako.

Problem se u visim razredima (a pogotovo u SS) pojacava, jer zivimo u drustvu gdje je [i]cool[/i] lokati pivu i smrditi s cigaretama, a oni koji uce su "streberi" i stajaznam sto jos. Kako ces "motivirati" ucenike u takvom okruzenju?

Da, u idealnom svijetu ucenici zele znanje i nastavnici im to trebaju pruziti. No, u idealnom svijetu, nastavnici su cijenjena i dobro placena profesija...
pipi duga čarapa (napisa):
svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja.


Ucenik/student odbije uciti. Jednostavno nece, jer mu je zanimljivije igrati WoW nego uciti o skupovima, Alexandru Makedonskom,... Sto ces s takvima (a mislim da ih ima nezanemarivo puno)?

Ako kazes "bolje ga motivirati", molim da napises i kako.

Problem se u visim razredima (a pogotovo u SS) pojacava, jer zivimo u drustvu gdje je cool lokati pivu i smrditi s cigaretama, a oni koji uce su "streberi" i stajaznam sto jos. Kako ces "motivirati" ucenike u takvom okruzenju?

Da, u idealnom svijetu ucenici zele znanje i nastavnici im to trebaju pruziti. No, u idealnom svijetu, nastavnici su cijenjena i dobro placena profesija...



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Blizzard
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 10. 2006. (20:17:17)
Postovi: (121)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
99 = 112 - 13
Lokacija: u sjeni....

PostPostano: 17:40 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="vsego"]Ucenik/student odbije uciti. Jednostavno nece, jer mu je zanimljivije igrati WoW nego uciti o skupovima, Alexandru Makedonskom,... Sto ces s takvima (a mislim da ih ima nezanemarivo puno)?[/quote]
Ja ne znam niti jednog WoW-oWca koji za novi prepaid bon ne bi naucio cijelu skriptu iz Teorije skupova ak treba... Mozda umjesto ocjena obnavljat ljudima subscription??... ja sam ZA... :PP
vsego (napisa):
Ucenik/student odbije uciti. Jednostavno nece, jer mu je zanimljivije igrati WoW nego uciti o skupovima, Alexandru Makedonskom,... Sto ces s takvima (a mislim da ih ima nezanemarivo puno)?

Ja ne znam niti jednog WoW-oWca koji za novi prepaid bon ne bi naucio cijelu skriptu iz Teorije skupova ak treba... Mozda umjesto ocjena obnavljat ljudima subscription??... ja sam ZA... Weeee-heeee!!!
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
pipi duga čarapa
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59)
Postovi: (2D)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 3 - 8

PostPostano: 21:09 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="kenny"][quote="pipi duga čarapa"]
@kenny, ocjene nisu i ne smiju biti pedagoška mjera. i ne stoji da se učenik mjenja svakom ocjenom - ima ih velik broj koji su posve ravnodušni (ili s vremenom postanu ravnodušni).
svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja.[/quote]
Oko ovoga se bitno razilazimo jer ja smatram da ocjena jest pedagoška mjera. I ne slažem se da je to povratna informacija (samo)vrednovanja učitelja. Znači li to da ako ja ove godine imam jako lošu generaciju i 50% razreda iz matematike ima 2 da sam ja loš nastavnik? A što ako svima podijelim 4 i 5? Jesam li onda dobar nastavnik? Nemoj me nasmijavati! Ja znanje pružim najbolje što mogu, često se opredjelim za istraživačku nastavu i takve metode; ali je u konačnici na učenicima hoće li učiti ili neće. Prošli tjedan sam imao situaciju da od 26 učenika u razredu njih 19 nije napisalo domaću zadaću. Ne zato jer nisu znali, već iz razloga što su "zaboravili". Pretpostavljam da smatraš da je to krivnja mene kao nastavnika? :lol:.[/quote]
Odgovorit ću ti protupitanjem: Kada bi ove godine imao manje zahtjevnu generaciju (od ove koju opisuješ) i kada bi 90%učenika imalo ocjene odličan i vrlo dobar bi li ti imao problem s tim? Bi li se osjećao kao da si podbacio kao učitelj?

Ne znam kako da te uvjerim – ako ti to apriori odbijaš – da je ocjena važna povratna informacija učitelju; dapače tzv [i]formativna provjera [/i]omogućuje bolje planiranje daljnjeg rada tj poučavanja. Ocjene govore poučavatelju o djelotvornosti pouke; jer može se netko ubiti s modernim pristupima i istraživačkim metodama rada - sve je džabe ako je to neprilagođeno konkretnim učenicima.

[quote]Ok, a kako bi ti onda procjenjivala nečije znanje? Položio/nije položio. Ispravi me ako griješim, ali nekako sam uvjeren da je i to ocjenjivanje. Čak i ako ne postoji formalno ocjenjivanje, nekako trebaš dati djetetu povratnu informaciju o (ne)uspjehu. Kako bez nekog instrumenta? Pa i to bi možda bilo moguće i uspješno da nemamo prenatrpan plan i program i 25 djece u razredu! [/quote]

A gle ocjene su nužno zlo i bojim se da ih teško možemo ukinuti iz više razloga. To niti ne zagovaram. Namjera mi je bila posvjestiti da ocjenjivanje nije glavna svrha poučavanja i rada u školi – bit je negdje drugdje.
. Ne znam vodiš li (ili si vodio) neku izvannastavnu ili dodatnu aktivnost u školi? Sigurno si mogao primjetiti da učenici rado sudjeluju u takvim aktivnostima, često im nije im problem odvojiti puno vremena i truda zbog angažmana u nekoj od slobodnih aktivnosti, a sve bez vanjskog potkerpljenja tj ocjena. Dakle bez "moranja" i vanjske prisile. Kako to objasniti?

[quote]Pogledajmo malo kakve to metode pruža: neke alternativne pedagoške metode dozvoljavaju da svaki učenik napreduje vlastitim tempom. I onda ti se može dogoditi situacija da jedan učenik napreduje, drugi stagnira. Automatski ovaj koji stagnira ima misao "on je pametan, on je već na poglavlju ispred, ja sam glup jer još ovo nisam savladao", bez obzira koliko ga ti uvjeravaš da to nije istina.[/quote]
Ovo ne kužim?!! Što misliš da se događa s darovitim učenicima!? Ne daj Bože da napreduju vlastitim tempom...

[quote="pipi duga čarapa"]
svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja..[/quote]

[quote="vsego"]Ucenik/student odbije uciti. Jednostavno nece, jer mu je zanimljivije igrati WoW nego uciti o skupovima, Alexandru Makedonskom,... Sto ces s takvima (a mislim da ih ima nezanemarivo puno)?
Ako kazes "bolje ga motivirati", molim da napises i kako.[/quote]
Iz tvog pitanja zaključujem da zastupaš stav kako je davanje loših ocjena način motiviranja učenika/studenata? Ili sam u krivu?
Ajmo povući analogiju – zamisli da imaš šefa koji neprestano pokušava provoditi mehanizme vanjske kontrole na tebi – pa te provjerava, kritizira, poziva na red, sankcionira.... Bi li pružao otpor? Ili bi pohrlio raditi – motiviran ovim gore nabrojanim njegovim aktivnostima?

Faktori koji utječu na interes za učenje su 1) [i][b]mogućnost izbora [/b][/i]s jedne strane (omogućiti izbor: sadržaja, vremenskog rasporeda, načina rada, izvora znanja, partnera za rad) nasuprot [i][b]zahtjevima [/b][/i](sve je određeno od strane učitelja, a od učenika se ne traži inicijativa; izvori znanja su ograničeni)
2) [b]važnost [/b]( blizina gradiva interesima učenika) nasuprot [i][b]nevažnom [/b][/i](bezlično, nekorisno, izvan konteksta)
3) [i][b]iziskuje aktivnost [/b][/i](podrazumijeva emocije, energiju, jasno zadane rokove) nasuprot [i][b]pasivnosti [/b][/i](daleko od realnog života, niska razina interakcije učitelj – učenik, predavačka nastava)

Ako studij matematike nije ni blizu interesa tvojih studenata ne vidim načina da ti to promjeniš. I ne mislim da je to tvoj posao (Ok trebali bi poraditi na prijemnom tj na selekcijskom postupku :wink: ).
Svi imaju motivaciju - samo pitanje je za što u određenom trenutku 8)

[quote]Da, u idealnom svijetu ucenici zele znanje i nastavnici im to trebaju pruziti. No, u idealnom svijetu, nastavnici su cijenjena i dobro placena profesija...[/quote]
Da :?: u idealnom svijetu su učenici intrinzično motivirani, a nastavnici imaju vanjsku motivaciju. Jesam dobro shvatila? :D
kenny (napisa):
pipi duga čarapa (napisa):

@kenny, ocjene nisu i ne smiju biti pedagoška mjera. i ne stoji da se učenik mjenja svakom ocjenom - ima ih velik broj koji su posve ravnodušni (ili s vremenom postanu ravnodušni).
svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja.

Oko ovoga se bitno razilazimo jer ja smatram da ocjena jest pedagoška mjera. I ne slažem se da je to povratna informacija (samo)vrednovanja učitelja. Znači li to da ako ja ove godine imam jako lošu generaciju i 50% razreda iz matematike ima 2 da sam ja loš nastavnik? A što ako svima podijelim 4 i 5? Jesam li onda dobar nastavnik? Nemoj me nasmijavati! Ja znanje pružim najbolje što mogu, često se opredjelim za istraživačku nastavu i takve metode; ali je u konačnici na učenicima hoće li učiti ili neće. Prošli tjedan sam imao situaciju da od 26 učenika u razredu njih 19 nije napisalo domaću zadaću. Ne zato jer nisu znali, već iz razloga što su "zaboravili". Pretpostavljam da smatraš da je to krivnja mene kao nastavnika? Laughing.

Odgovorit ću ti protupitanjem: Kada bi ove godine imao manje zahtjevnu generaciju (od ove koju opisuješ) i kada bi 90%učenika imalo ocjene odličan i vrlo dobar bi li ti imao problem s tim? Bi li se osjećao kao da si podbacio kao učitelj?

Ne znam kako da te uvjerim – ako ti to apriori odbijaš – da je ocjena važna povratna informacija učitelju; dapače tzv formativna provjera omogućuje bolje planiranje daljnjeg rada tj poučavanja. Ocjene govore poučavatelju o djelotvornosti pouke; jer može se netko ubiti s modernim pristupima i istraživačkim metodama rada - sve je džabe ako je to neprilagođeno konkretnim učenicima.

Citat:
Ok, a kako bi ti onda procjenjivala nečije znanje? Položio/nije položio. Ispravi me ako griješim, ali nekako sam uvjeren da je i to ocjenjivanje. Čak i ako ne postoji formalno ocjenjivanje, nekako trebaš dati djetetu povratnu informaciju o (ne)uspjehu. Kako bez nekog instrumenta? Pa i to bi možda bilo moguće i uspješno da nemamo prenatrpan plan i program i 25 djece u razredu!


A gle ocjene su nužno zlo i bojim se da ih teško možemo ukinuti iz više razloga. To niti ne zagovaram. Namjera mi je bila posvjestiti da ocjenjivanje nije glavna svrha poučavanja i rada u školi – bit je negdje drugdje.
. Ne znam vodiš li (ili si vodio) neku izvannastavnu ili dodatnu aktivnost u školi? Sigurno si mogao primjetiti da učenici rado sudjeluju u takvim aktivnostima, često im nije im problem odvojiti puno vremena i truda zbog angažmana u nekoj od slobodnih aktivnosti, a sve bez vanjskog potkerpljenja tj ocjena. Dakle bez "moranja" i vanjske prisile. Kako to objasniti?

Citat:
Pogledajmo malo kakve to metode pruža: neke alternativne pedagoške metode dozvoljavaju da svaki učenik napreduje vlastitim tempom. I onda ti se može dogoditi situacija da jedan učenik napreduje, drugi stagnira. Automatski ovaj koji stagnira ima misao "on je pametan, on je već na poglavlju ispred, ja sam glup jer još ovo nisam savladao", bez obzira koliko ga ti uvjeravaš da to nije istina.

Ovo ne kužim?!! Što misliš da se događa s darovitim učenicima!? Ne daj Bože da napreduju vlastitim tempom...

pipi duga čarapa (napisa):

svrha ocjenjivanja je davanje povratne informacije - učeniku i roditelju; selekcija - kod nastavka školovanja; te (samo)vrednovanje učitelja..


vsego (napisa):
Ucenik/student odbije uciti. Jednostavno nece, jer mu je zanimljivije igrati WoW nego uciti o skupovima, Alexandru Makedonskom,... Sto ces s takvima (a mislim da ih ima nezanemarivo puno)?
Ako kazes "bolje ga motivirati", molim da napises i kako.

Iz tvog pitanja zaključujem da zastupaš stav kako je davanje loših ocjena način motiviranja učenika/studenata? Ili sam u krivu?
Ajmo povući analogiju – zamisli da imaš šefa koji neprestano pokušava provoditi mehanizme vanjske kontrole na tebi – pa te provjerava, kritizira, poziva na red, sankcionira.... Bi li pružao otpor? Ili bi pohrlio raditi – motiviran ovim gore nabrojanim njegovim aktivnostima?

Faktori koji utječu na interes za učenje su 1) mogućnost izbora s jedne strane (omogućiti izbor: sadržaja, vremenskog rasporeda, načina rada, izvora znanja, partnera za rad) nasuprot zahtjevima (sve je određeno od strane učitelja, a od učenika se ne traži inicijativa; izvori znanja su ograničeni)
2) važnost ( blizina gradiva interesima učenika) nasuprot nevažnom (bezlično, nekorisno, izvan konteksta)
3) iziskuje aktivnost (podrazumijeva emocije, energiju, jasno zadane rokove) nasuprot pasivnosti (daleko od realnog života, niska razina interakcije učitelj – učenik, predavačka nastava)

Ako studij matematike nije ni blizu interesa tvojih studenata ne vidim načina da ti to promjeniš. I ne mislim da je to tvoj posao (Ok trebali bi poraditi na prijemnom tj na selekcijskom postupku Wink ).
Svi imaju motivaciju - samo pitanje je za što u određenom trenutku Cool

Citat:
Da, u idealnom svijetu ucenici zele znanje i nastavnici im to trebaju pruziti. No, u idealnom svijetu, nastavnici su cijenjena i dobro placena profesija...

Da Question u idealnom svijetu su učenici intrinzično motivirani, a nastavnici imaju vanjsku motivaciju. Jesam dobro shvatila? Very Happy


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
ante003
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 10. 2008. (17:45:10)
Postovi: (3C5)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
24 = 71 - 47

PostPostano: 21:21 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

jao. tvrdoglava si :P
ocjene su nuzne. i zlo su ali su nuzne.
da nema ocjena bio bi kaos.
kako bi ti ocjenivala učenike ? Smajlicima ili kako vec ?
za jabuke smo skuzili da nejde :)
Ocjene moraju bit i tu su. Ako neces ocjene odi u privatne skole koje placas brdo love i imala budes sve petice i nista ti nebude falilo u zivotu osim znanja.
Problem je u tome da bi sva djeca petice bez imalo rada ( i ja bi to ali to je moja mala tajna :P ) i onda dodu roditelji koji misle da njihova djeca uče i imaju lose ocjene te pocnu radit stvari koje nemaju veze s vezom.
kako bi ti ko profesorica odredila djecu koja mogu iz osnovne u gimnaziju a koja mogu u obrtničke škole ?
moras imati neki kriterij kako ces ih slati iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii buf :P
evo ti ocjena.
jao. tvrdoglava si Razz
ocjene su nuzne. i zlo su ali su nuzne.
da nema ocjena bio bi kaos.
kako bi ti ocjenivala učenike ? Smajlicima ili kako vec ?
za jabuke smo skuzili da nejde Smile
Ocjene moraju bit i tu su. Ako neces ocjene odi u privatne skole koje placas brdo love i imala budes sve petice i nista ti nebude falilo u zivotu osim znanja.
Problem je u tome da bi sva djeca petice bez imalo rada ( i ja bi to ali to je moja mala tajna Razz ) i onda dodu roditelji koji misle da njihova djeca uče i imaju lose ocjene te pocnu radit stvari koje nemaju veze s vezom.
kako bi ti ko profesorica odredila djecu koja mogu iz osnovne u gimnaziju a koja mogu u obrtničke škole ?
moras imati neki kriterij kako ces ih slati iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii buf Razz
evo ti ocjena.



_________________
Ako ste previše otvorenog uma, ispast će vam mozak
------------------------------------------------------
Racunalo bez Windowsa je kao riba bez bicikla
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
pipi duga čarapa
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59)
Postovi: (2D)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 3 - 8

PostPostano: 22:30 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

jao. tvrdoglava si :P
ocjene su nuzne. i zlo su ali su nuzne.
da nema ocjena bio bi kaos.
[color=red]= s ocjenama je upravo kaos! Ocjenjivanje nosi dugoročne posljedice za učenike, a počiva na klimavim nogama (nemoj me tjerati da krenem pisati sve nedostatke odnosno nabrajati razloge slabih metrijskih karakteristika)[/color]
kako bi ti ocjenivala učenike ? Smajlicima ili kako vec ?
za jabuke smo skuzili da nejde :)
[color=red]=gle za početak ja bih sama sebi priznala da je to što radim više/manje subjektivno i neprecizno.[/color]
Ocjene moraju bit i tu su. Ako neces ocjene odi u privatne skole koje placas brdo love i imala budes sve petice i nista ti nebude falilo u zivotu osim znanja.
[color=red]= ne razumijem zašto uporno (ne samo ti) povezujete petice s poklanjanjem ocjena :?: mislim da svakako treba težiti povećanju kompetencija učenika u našim školama. 90% učenika u stanju je svladati nastavno gradivo za 4 ili 5 i treba se napokon odlijepiti od gaussove krivulje. I to zbog slijedećih razloga:
1. škole su nastale iz potrebe društva za sustavnim osposobljavanjem djece za samostalni život; što znači da učenici trebaju steći vještine i sposbnosti za efikasno rješavanje osobnih i profesionalnih problema, odnosno za uspješno uključivanje u svijet rada.
2. svijet u kojem danas živimo toliko se brzo mijenja da priprema za samostalan život znači osposobljavanje učenika za efikasno prilagođavanje tim promjenama, a to znači da tijekom školovanja učenici moraju naučiti kako učiti, komunicirati i rješavati probleme, te [b]da moraju razviti motivaciju za cjeloživotno učenje. sve je manje poslova koji ne zahtjevaju stalno usavršavanje. [/b]
3. tradicionalna škola (19. i 20. stoljeća) pripremala je djecu za svijet rada u kojem se tražilo 50% manualnih radnika (djeca su mogla biti neuspješna u školi, a da se uspješno uključe u svijet rada), 30% radnika u administraciji i trgovini i 20% «profesionalaca». suvremena škola (21. stoljeća) treba pripremiti djecu za svijet rada koji će nuditi svega 10-16% nestručnih i sezonskih poslova, a ostalo će biti poslovi koji traže ljude koji sami sebe motiviraju, sami sobom upravljaju i samoinicijativno uče.
4. [b]ponavljani školski neuspjeh ima za posljedicu gubitak motiivacije za učenje i štetno djeluje na psihofizičko zdravlje i kvalitetu života djece. [/color][/b]
Problem je u tome da bi sva djeca petice bez imalo rada ( i ja bi to ali to je moja mala tajna :P ) i onda dodu roditelji koji misle da njihova djeca uče i imaju lose ocjene te pocnu radit stvari koje nemaju veze s vezom.
kako bi ti ko profesorica odredila djecu koja mogu iz osnovne u gimnaziju a koja mogu u obrtničke škole ?
moras imati neki kriterij kako ces ih slati iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii buf :P
evo ti ocjena.
[color=red]= napisala sam već da je ocjena zbog svojih nedostataka slab selekcijski kriterij[/color]
jao. tvrdoglava si Razz
ocjene su nuzne. i zlo su ali su nuzne.
da nema ocjena bio bi kaos.
= s ocjenama je upravo kaos! Ocjenjivanje nosi dugoročne posljedice za učenike, a počiva na klimavim nogama (nemoj me tjerati da krenem pisati sve nedostatke odnosno nabrajati razloge slabih metrijskih karakteristika)
kako bi ti ocjenivala učenike ? Smajlicima ili kako vec ?
za jabuke smo skuzili da nejde Smile
=gle za početak ja bih sama sebi priznala da je to što radim više/manje subjektivno i neprecizno.
Ocjene moraju bit i tu su. Ako neces ocjene odi u privatne skole koje placas brdo love i imala budes sve petice i nista ti nebude falilo u zivotu osim znanja.
= ne razumijem zašto uporno (ne samo ti) povezujete petice s poklanjanjem ocjena Question mislim da svakako treba težiti povećanju kompetencija učenika u našim školama. 90% učenika u stanju je svladati nastavno gradivo za 4 ili 5 i treba se napokon odlijepiti od gaussove krivulje. I to zbog slijedećih razloga:
1. škole su nastale iz potrebe društva za sustavnim osposobljavanjem djece za samostalni život; što znači da učenici trebaju steći vještine i sposbnosti za efikasno rješavanje osobnih i profesionalnih problema, odnosno za uspješno uključivanje u svijet rada.
2. svijet u kojem danas živimo toliko se brzo mijenja da priprema za samostalan život znači osposobljavanje učenika za efikasno prilagođavanje tim promjenama, a to znači da tijekom školovanja učenici moraju naučiti kako učiti, komunicirati i rješavati probleme, te da moraju razviti motivaciju za cjeloživotno učenje. sve je manje poslova koji ne zahtjevaju stalno usavršavanje.
3. tradicionalna škola (19. i 20. stoljeća) pripremala je djecu za svijet rada u kojem se tražilo 50% manualnih radnika (djeca su mogla biti neuspješna u školi, a da se uspješno uključe u svijet rada), 30% radnika u administraciji i trgovini i 20% «profesionalaca». suvremena škola (21. stoljeća) treba pripremiti djecu za svijet rada koji će nuditi svega 10-16% nestručnih i sezonskih poslova, a ostalo će biti poslovi koji traže ljude koji sami sebe motiviraju, sami sobom upravljaju i samoinicijativno uče.
4. ponavljani školski neuspjeh ima za posljedicu gubitak motiivacije za učenje i štetno djeluje na psihofizičko zdravlje i kvalitetu života djece.

Problem je u tome da bi sva djeca petice bez imalo rada ( i ja bi to ali to je moja mala tajna Razz ) i onda dodu roditelji koji misle da njihova djeca uče i imaju lose ocjene te pocnu radit stvari koje nemaju veze s vezom.
kako bi ti ko profesorica odredila djecu koja mogu iz osnovne u gimnaziju a koja mogu u obrtničke škole ?
moras imati neki kriterij kako ces ih slati iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii buf Razz
evo ti ocjena.
= napisala sam već da je ocjena zbog svojih nedostataka slab selekcijski kriterij


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
kenny
Petica iz zalaganja
Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36)
Postovi: (3B7)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
43 = 94 - 51
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...

PostPostano: 22:45 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="pipi duga čarapa"]
Odgovorit ću ti protupitanjem: Kada bi ove godine imao manje zahtjevnu generaciju (od ove koju opisuješ) i kada bi 90%učenika imalo ocjene odličan i vrlo dobar bi li ti imao problem s tim? Bi li se osjećao kao da si podbacio kao učitelj?[/quote]

Onda bi možda detaljnom analizom shvatio da sam dao prelagani ispita i da sam previše snizio kriterije. ;) Detaljnu analizu radim nakon svakog ispita. Koristim kupovne, gotove ispite znanja koji su pisani na način da svatko može dobiti minimalno trojku samo na način da su slušali na satu i pisali redovito domaću zadaću i vježbalo za ispit znanja. A opet uvijek ima i lošijih ocjena. Zašto? Čitaj dalje.

[quote]Ne znam kako da te uvjerim – ako ti to apriori odbijaš – da je ocjena važna povratna informacija učitelju; dapače tzv [i]formativna provjera [/i]omogućuje bolje planiranje daljnjeg rada tj poučavanja. Ocjene govore poučavatelju o djelotvornosti pouke; jer može se netko ubiti s modernim pristupima i istraživačkim metodama rada - sve je džabe ako je to neprilagođeno konkretnim učenicima. [/quote]

Upravo zato se i radi detaljna priprema sata kada se radi tako nešto. Nije svaki materijal prilagođen svakome, niti je svako gradivo pogodno za takav način rada. A ako i unutar takvog sata ocjenim da možda to nije bio dobar način, lako se mogu prebaciti na neku primjereniju aktivnost. But then again, it's just me... ;) Svoje predavačke metode smatram uspješnima. Ne odbijam apriori da je ocjena važna povratna informacija nastavniku. Odbijam to zbog iskustva. Zašto? Primjer 2:

Šestaši mi prošli tjedan pisali pismeni ispit. Rezultati - poražavajući; premda smo to gradivo zbilja vježbali. Na pitanje koliko njih je vježbalo za ispit znanja - njih 4 od 26 je diglo ruku. Na pitanje koliko njih vježba matematiku, a da u to ne računamo domaću zadaću - njih 2 diglo ruku. Na moju ponudu da održim nekoliko ekstra sati dopunske nastave mi je nekoliko učenika izjavilo "Ne možemo doći u taj termin jer igramo turnir Need for speed". Trebam li ja onda zbilja lomiti glavu time?


[quote]
A gle ocjene su nužno zlo i bojim se da ih teško možemo ukinuti iz više razloga. To niti ne zagovaram. Namjera mi je bila posvjestiti da ocjenjivanje nije glavna svrha poučavanja i rada u školi – bit je negdje drugdje.[/quote]

I nije, ali ne možeš reći da nemaju baš nikakvu pedagošku komponentu. Naravno, ukoliko nastavnik zna to iskoristiti na dobar način.

[quote]
Ovo ne kužim?!! Što misliš da se događa s darovitim učenicima!? Ne daj Bože da napreduju vlastitim tempom...
[/quote]

Daroviti učenici napreduju vlastitim tempom, ali je unutar kolektiva to opet ograničeno školskim, obaveznim, gradivom. Ne može se dogoditi da dok ja u razredu obrađujem trokut, taj učenik obrađuje četverokut. Van kolektiva, kroz dodatnu nastavu, je to naravno moguće. Kroz redovnu nastavu je jako teško. A zamisli onda da svaki od 25 učenika u razredu radi gradivo koje njemu trenutno paše! Da se kloniram ili podijelim poprečnom diobom?


[quote]Faktori koji utječu na interes za učenje su 1) [i][b]mogućnost izbora [/b][/i]s jedne strane (omogućiti izbor: sadržaja, vremenskog rasporeda, načina rada, izvora znanja, partnera za rad) nasuprot [i][b]zahtjevima [/b][/i](sve je određeno od strane učitelja, a od učenika se ne traži inicijativa; izvori znanja su ograničeni)
2) [b]važnost [/b]( blizina gradiva interesima učenika) nasuprot [i][b]nevažnom [/b][/i](bezlično, nekorisno, izvan konteksta)
3) [i][b]iziskuje aktivnost [/b][/i](podrazumijeva emocije, energiju, jasno zadane rokove) nasuprot [i][b]pasivnosti [/b][/i](daleko od realnog života, niska razina interakcije učitelj – učenik, predavačka nastava) [/quote]

Objasni mi kako u razredu sa 25 učenika postići da učenik ima mogućnost izbora vremenskog rasporeda i sadržaja? U razredima do 5-10 učenika bi to super išlo. Svakom učeniku se posvetim 10ak minuta dok mu nešto objasnim/pojasnim/zadam, pa idem na drugog učenika. Uostalom - koliko sam ja upućen (a možda sam krivo, pa te molim da me ispraviš) - svaka alternativna pedagogija opet definira što bi djeca trebala savladati na kraju pojedinog razdoblja. Dakle, opet postoji neki okvir. Opet napominjem, možda sam oko ovog dijela u krivu.

[quote]
Svi imaju motivaciju - samo pitanje je za što u određenom trenutku 8) [/quote]

Istina. Smijem li ja sutra doći svom ravnatelju i reći mu: "Znate, ravnatelju, ja nisam danas motiviran poučavati. Ja bi danas ležao i gledao Star Trek cijeeeeeeli dan"? Dobio bi otkaz istog časa. A takve neke vrijednosti se uče od malih nogu.
pipi duga čarapa (napisa):

Odgovorit ću ti protupitanjem: Kada bi ove godine imao manje zahtjevnu generaciju (od ove koju opisuješ) i kada bi 90%učenika imalo ocjene odličan i vrlo dobar bi li ti imao problem s tim? Bi li se osjećao kao da si podbacio kao učitelj?


Onda bi možda detaljnom analizom shvatio da sam dao prelagani ispita i da sam previše snizio kriterije. Wink Detaljnu analizu radim nakon svakog ispita. Koristim kupovne, gotove ispite znanja koji su pisani na način da svatko može dobiti minimalno trojku samo na način da su slušali na satu i pisali redovito domaću zadaću i vježbalo za ispit znanja. A opet uvijek ima i lošijih ocjena. Zašto? Čitaj dalje.

Citat:
Ne znam kako da te uvjerim – ako ti to apriori odbijaš – da je ocjena važna povratna informacija učitelju; dapače tzv formativna provjera omogućuje bolje planiranje daljnjeg rada tj poučavanja. Ocjene govore poučavatelju o djelotvornosti pouke; jer može se netko ubiti s modernim pristupima i istraživačkim metodama rada - sve je džabe ako je to neprilagođeno konkretnim učenicima.


Upravo zato se i radi detaljna priprema sata kada se radi tako nešto. Nije svaki materijal prilagođen svakome, niti je svako gradivo pogodno za takav način rada. A ako i unutar takvog sata ocjenim da možda to nije bio dobar način, lako se mogu prebaciti na neku primjereniju aktivnost. But then again, it's just me... Wink Svoje predavačke metode smatram uspješnima. Ne odbijam apriori da je ocjena važna povratna informacija nastavniku. Odbijam to zbog iskustva. Zašto? Primjer 2:

Šestaši mi prošli tjedan pisali pismeni ispit. Rezultati - poražavajući; premda smo to gradivo zbilja vježbali. Na pitanje koliko njih je vježbalo za ispit znanja - njih 4 od 26 je diglo ruku. Na pitanje koliko njih vježba matematiku, a da u to ne računamo domaću zadaću - njih 2 diglo ruku. Na moju ponudu da održim nekoliko ekstra sati dopunske nastave mi je nekoliko učenika izjavilo "Ne možemo doći u taj termin jer igramo turnir Need for speed". Trebam li ja onda zbilja lomiti glavu time?


Citat:

A gle ocjene su nužno zlo i bojim se da ih teško možemo ukinuti iz više razloga. To niti ne zagovaram. Namjera mi je bila posvjestiti da ocjenjivanje nije glavna svrha poučavanja i rada u školi – bit je negdje drugdje.


I nije, ali ne možeš reći da nemaju baš nikakvu pedagošku komponentu. Naravno, ukoliko nastavnik zna to iskoristiti na dobar način.

Citat:

Ovo ne kužim?!! Što misliš da se događa s darovitim učenicima!? Ne daj Bože da napreduju vlastitim tempom...


Daroviti učenici napreduju vlastitim tempom, ali je unutar kolektiva to opet ograničeno školskim, obaveznim, gradivom. Ne može se dogoditi da dok ja u razredu obrađujem trokut, taj učenik obrađuje četverokut. Van kolektiva, kroz dodatnu nastavu, je to naravno moguće. Kroz redovnu nastavu je jako teško. A zamisli onda da svaki od 25 učenika u razredu radi gradivo koje njemu trenutno paše! Da se kloniram ili podijelim poprečnom diobom?


Citat:
Faktori koji utječu na interes za učenje su 1) mogućnost izbora s jedne strane (omogućiti izbor: sadržaja, vremenskog rasporeda, načina rada, izvora znanja, partnera za rad) nasuprot zahtjevima (sve je određeno od strane učitelja, a od učenika se ne traži inicijativa; izvori znanja su ograničeni)
2) važnost ( blizina gradiva interesima učenika) nasuprot nevažnom (bezlično, nekorisno, izvan konteksta)
3) iziskuje aktivnost (podrazumijeva emocije, energiju, jasno zadane rokove) nasuprot pasivnosti (daleko od realnog života, niska razina interakcije učitelj – učenik, predavačka nastava)


Objasni mi kako u razredu sa 25 učenika postići da učenik ima mogućnost izbora vremenskog rasporeda i sadržaja? U razredima do 5-10 učenika bi to super išlo. Svakom učeniku se posvetim 10ak minuta dok mu nešto objasnim/pojasnim/zadam, pa idem na drugog učenika. Uostalom - koliko sam ja upućen (a možda sam krivo, pa te molim da me ispraviš) - svaka alternativna pedagogija opet definira što bi djeca trebala savladati na kraju pojedinog razdoblja. Dakle, opet postoji neki okvir. Opet napominjem, možda sam oko ovog dijela u krivu.

Citat:

Svi imaju motivaciju - samo pitanje je za što u određenom trenutku Cool


Istina. Smijem li ja sutra doći svom ravnatelju i reći mu: "Znate, ravnatelju, ja nisam danas motiviran poučavati. Ja bi danas ležao i gledao Star Trek cijeeeeeeli dan"? Dobio bi otkaz istog časa. A takve neke vrijednosti se uče od malih nogu.



_________________
Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.

by A.Einstein
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
pipi duga čarapa
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59)
Postovi: (2D)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 3 - 8

PostPostano: 23:10 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="kenny"][quote="pipi duga čarapa"]
Odgovorit ću ti protupitanjem: Kada bi ove godine imao manje zahtjevnu generaciju (od ove koju opisuješ) i kada bi 90%učenika imalo ocjene odličan i vrlo dobar bi li ti imao problem s tim? Bi li se osjećao kao da si podbacio kao učitelj?[/quote]
Onda bi možda detaljnom analizom shvatio da sam dao prelagani ispita i da sam previše snizio kriterije. ;) Detaljnu analizu radim nakon svakog ispita. Koristim kupovne, gotove ispite znanja koji su pisani na način da svatko može dobiti minimalno trojku samo na način da su slušali na satu i pisali redovito domaću zadaću i vježbalo za ispit znanja..[/quote]

mi nikako ne pišemo o istom :P . nisam uopće aludirala na eventualno slabu diskriminatornost ispita znanja :wink:
zašto je teško zamisliti da 90% učenika u jednom razredu može [b]zasluženo [/b]imati ocjene 4 ili 5?!

[quote="kenny"][quote="pipi duga čarapa"]Faktori koji utječu na interes za učenje su 1) [i][b]mogućnost izbora [/b][/i]s jedne strane (omogućiti izbor: sadržaja, vremenskog rasporeda, načina rada, izvora znanja, partnera za rad) nasuprot [i][b]zahtjevima [/b][/i](sve je određeno od strane učitelja, a od učenika se ne traži inicijativa; izvori znanja su ograničeni)
2) [b]važnost [/b]( blizina gradiva interesima učenika) nasuprot [i][b]nevažnom [/b][/i](bezlično, nekorisno, izvan konteksta)
3) [i][b]iziskuje aktivnost [/b][/i](podrazumijeva emocije, energiju, jasno zadane rokove) nasuprot [i][b]pasivnosti [/b][/i](daleko od realnog života, niska razina interakcije učitelj – učenik, predavačka nastava) [/quote]

Objasni mi kako u razredu sa 25 učenika postići da učenik ima mogućnost izbora vremenskog rasporeda i sadržaja? U razredima do 5-10 učenika bi to super išlo. Svakom učeniku se posvetim 10ak minuta dok mu nešto objasnim/pojasnim/zadam, pa idem na drugog učenika.[/quote]
gle, postoji projektna nastava koja se ne mora odraditi na 1 školskom satu

[quote="kenny"][quote="pipi duga čarapa"]
Svi imaju motivaciju - samo pitanje je za što u određenom trenutku 8) [/quote]

Istina. Smijem li ja sutra doći svom ravnatelju i reći mu: "Znate, ravnatelju, ja nisam danas motiviran poučavati. Ja bi danas ležao i gledao Star Trek cijeeeeeeli dan"? Dobio bi otkaz istog časa. A takve neke vrijednosti se uče od malih nogu.[/quote]
ha, ha, treba se malo više potruditi za dobivanje otkaza u školi :P
opet me pogrešno "čitaš" - ne zauzimam se za poklanjanje bilo čega niti za gledanje kroz prste.
kenny (napisa):
pipi duga čarapa (napisa):

Odgovorit ću ti protupitanjem: Kada bi ove godine imao manje zahtjevnu generaciju (od ove koju opisuješ) i kada bi 90%učenika imalo ocjene odličan i vrlo dobar bi li ti imao problem s tim? Bi li se osjećao kao da si podbacio kao učitelj?

Onda bi možda detaljnom analizom shvatio da sam dao prelagani ispita i da sam previše snizio kriterije. Wink Detaljnu analizu radim nakon svakog ispita. Koristim kupovne, gotove ispite znanja koji su pisani na način da svatko može dobiti minimalno trojku samo na način da su slušali na satu i pisali redovito domaću zadaću i vježbalo za ispit znanja..


mi nikako ne pišemo o istom Razz . nisam uopće aludirala na eventualno slabu diskriminatornost ispita znanja Wink
zašto je teško zamisliti da 90% učenika u jednom razredu može zasluženo imati ocjene 4 ili 5?!

kenny (napisa):
pipi duga čarapa (napisa):
Faktori koji utječu na interes za učenje su 1) mogućnost izbora s jedne strane (omogućiti izbor: sadržaja, vremenskog rasporeda, načina rada, izvora znanja, partnera za rad) nasuprot zahtjevima (sve je određeno od strane učitelja, a od učenika se ne traži inicijativa; izvori znanja su ograničeni)
2) važnost ( blizina gradiva interesima učenika) nasuprot nevažnom (bezlično, nekorisno, izvan konteksta)
3) iziskuje aktivnost (podrazumijeva emocije, energiju, jasno zadane rokove) nasuprot pasivnosti (daleko od realnog života, niska razina interakcije učitelj – učenik, predavačka nastava)


Objasni mi kako u razredu sa 25 učenika postići da učenik ima mogućnost izbora vremenskog rasporeda i sadržaja? U razredima do 5-10 učenika bi to super išlo. Svakom učeniku se posvetim 10ak minuta dok mu nešto objasnim/pojasnim/zadam, pa idem na drugog učenika.

gle, postoji projektna nastava koja se ne mora odraditi na 1 školskom satu

kenny (napisa):
pipi duga čarapa (napisa):

Svi imaju motivaciju - samo pitanje je za što u određenom trenutku Cool


Istina. Smijem li ja sutra doći svom ravnatelju i reći mu: "Znate, ravnatelju, ja nisam danas motiviran poučavati. Ja bi danas ležao i gledao Star Trek cijeeeeeeli dan"? Dobio bi otkaz istog časa. A takve neke vrijednosti se uče od malih nogu.

ha, ha, treba se malo više potruditi za dobivanje otkaza u školi Razz
opet me pogrešno "čitaš" - ne zauzimam se za poklanjanje bilo čega niti za gledanje kroz prste.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
kenny
Petica iz zalaganja
Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36)
Postovi: (3B7)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
43 = 94 - 51
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...

PostPostano: 23:29 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

Nisam ja ni rekao da je to teško zamisliti. Zato i jesam stavio smajlić na kraju u nadi da ćeš shvatiti da se zezam kad kažem da bi onda shvatio da sam dao prelagani ispit znanja. ;) I ne, tu se ne bih osjećao da sam podbacio. Kao što se ne osjećam da sam podbacio ukoliko učenici smatraju bitnijim igrati Need for speed ili WoW umjesto učiti.

Što se tiče projektne nastave - da, super ideja. Misliš da je baš moguća u sustavu u kojem radimo?

Nisam te pogrešno shvatio. Ja nisam ni mislio da si za poklanjanje i gledanje kroz prste. Ali ukoliko djecu učimo da je u redu danas ne učiti jer nemaju motivaciju za to, onda stvaramo od njih generaciju invalida koji će sutra biti nesposobni za posao. Radne navike se uče od malih nogu, a ne kad si već izgrađena osoba.

[size=9][color=#999999]Added after 2 minutes:[/color][/size]

[quote="pipi duga čarapa"]
ha, ha, treba se malo više potruditi za dobivanje otkaza u školi :P
[/quote]

Ne mora se malo više potruditi da bi dobio otkaz. Izjavom koju sam naveo kao primjer ravnatelj može iskoristiti kao kršenje Ugovora o radu. Mislim da bi svaki ravnatelj radije dao otkaz nego imao na platnoj listi osobu kojoj se ne da raditi jer nema motivaciju za to. ;)
Nisam ja ni rekao da je to teško zamisliti. Zato i jesam stavio smajlić na kraju u nadi da ćeš shvatiti da se zezam kad kažem da bi onda shvatio da sam dao prelagani ispit znanja. Wink I ne, tu se ne bih osjećao da sam podbacio. Kao što se ne osjećam da sam podbacio ukoliko učenici smatraju bitnijim igrati Need for speed ili WoW umjesto učiti.

Što se tiče projektne nastave - da, super ideja. Misliš da je baš moguća u sustavu u kojem radimo?

Nisam te pogrešno shvatio. Ja nisam ni mislio da si za poklanjanje i gledanje kroz prste. Ali ukoliko djecu učimo da je u redu danas ne učiti jer nemaju motivaciju za to, onda stvaramo od njih generaciju invalida koji će sutra biti nesposobni za posao. Radne navike se uče od malih nogu, a ne kad si već izgrađena osoba.

Added after 2 minutes:

pipi duga čarapa (napisa):

ha, ha, treba se malo više potruditi za dobivanje otkaza u školi Razz


Ne mora se malo više potruditi da bi dobio otkaz. Izjavom koju sam naveo kao primjer ravnatelj može iskoristiti kao kršenje Ugovora o radu. Mislim da bi svaki ravnatelj radije dao otkaz nego imao na platnoj listi osobu kojoj se ne da raditi jer nema motivaciju za to. Wink



_________________
Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.

by A.Einstein
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3561)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 23:43 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="pipi duga čarapa"][quote="vsego"]Ako kazes "bolje ga motivirati", molim da napises i kako.[/quote]
Iz tvog pitanja zaključujem da zastupaš stav kako je davanje loših ocjena način motiviranja učenika/studenata? Ili sam u krivu?[/quote]

Donekle. [b]Dobra[/b] ocjena je nacin motiviranja; ocito mnogima nedovoljan. No, tada ga ne treba rasipati ne te koji ne rade, jer se poklanjanjem ocjena - a danas je to jako popularno - postize inflacija i potpuni gubitak motivacije.

S druge strane, losa ocjena je pokazatelj da ucenik nije savladao gradivo. Pokazatelj ne samo ucitelju, nego i uceniku. Tako je uvijek bilo (sto samo po sebi nije argument) i dobro je funkcioniralo dok god je uceniku nesto znacilo "podbacio si u skoli".

Danas, kad sustav, roditelji, drustvo,... uce ucenika da nije [i]cool[/i] biti dobar u skoli (nego, naprotiv, treba biti sto losiji, ali i izmusti sto vecu ocjenu), gubi se ta uloga ocjena, no gubi se i bilo kakva svrha i smisao skole.

[quote="pipi duga čarapa"]Ajmo povući analogiju – zamisli da imaš šefa koji neprestano pokušava provoditi mehanizme vanjske kontrole na tebi – pa te provjerava, kritizira, poziva na red, sankcionira.... Bi li pružao otpor? Ili bi pohrlio raditi – motiviran ovim gore nabrojanim njegovim aktivnostima?[/quote]

Ako mi za dobro obavljen posao pruzi nagradu (dodatak na placu, ljetovanje, vise godisnjeg,... pandan dobroj ocjeni), jednako kako me za lose obavljen ili neobavljen posao kritizira, poziva na red,... (pandan losoj ocjeni), onda je moj odgovor [b]da, pohrlio bih raditi[/b]. Uostalom, na "trulom" Zapadu to sasvim lijepo funkcionira.

[quote="pipi duga čarapa"]Faktori koji utječu na interes za učenje su...[/quote]

Mozda bismo se lakse sporazumjeli da umjesto parola (a to jesu ove stvari koje pises) navedes kako to u praksi provesti. Nemam ja nista protiv ukidanja ocjena, onog trena kad mi netko predlozi smislenu i [b]provedivu[/b] alternativu.
pipi duga čarapa (napisa):
vsego (napisa):
Ako kazes "bolje ga motivirati", molim da napises i kako.

Iz tvog pitanja zaključujem da zastupaš stav kako je davanje loših ocjena način motiviranja učenika/studenata? Ili sam u krivu?


Donekle. Dobra ocjena je nacin motiviranja; ocito mnogima nedovoljan. No, tada ga ne treba rasipati ne te koji ne rade, jer se poklanjanjem ocjena - a danas je to jako popularno - postize inflacija i potpuni gubitak motivacije.

S druge strane, losa ocjena je pokazatelj da ucenik nije savladao gradivo. Pokazatelj ne samo ucitelju, nego i uceniku. Tako je uvijek bilo (sto samo po sebi nije argument) i dobro je funkcioniralo dok god je uceniku nesto znacilo "podbacio si u skoli".

Danas, kad sustav, roditelji, drustvo,... uce ucenika da nije cool biti dobar u skoli (nego, naprotiv, treba biti sto losiji, ali i izmusti sto vecu ocjenu), gubi se ta uloga ocjena, no gubi se i bilo kakva svrha i smisao skole.

pipi duga čarapa (napisa):
Ajmo povući analogiju – zamisli da imaš šefa koji neprestano pokušava provoditi mehanizme vanjske kontrole na tebi – pa te provjerava, kritizira, poziva na red, sankcionira.... Bi li pružao otpor? Ili bi pohrlio raditi – motiviran ovim gore nabrojanim njegovim aktivnostima?


Ako mi za dobro obavljen posao pruzi nagradu (dodatak na placu, ljetovanje, vise godisnjeg,... pandan dobroj ocjeni), jednako kako me za lose obavljen ili neobavljen posao kritizira, poziva na red,... (pandan losoj ocjeni), onda je moj odgovor da, pohrlio bih raditi. Uostalom, na "trulom" Zapadu to sasvim lijepo funkcionira.

pipi duga čarapa (napisa):
Faktori koji utječu na interes za učenje su...


Mozda bismo se lakse sporazumjeli da umjesto parola (a to jesu ove stvari koje pises) navedes kako to u praksi provesti. Nemam ja nista protiv ukidanja ocjena, onog trena kad mi netko predlozi smislenu i provedivu alternativu.



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
kenny
Petica iz zalaganja
Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36)
Postovi: (3B7)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
43 = 94 - 51
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...

PostPostano: 23:47 uto, 10. 11. 2009    Naslov: Citirajte i odgovorite

Moje mišljenje je da alternative nema. Učeniku moraš dati informaciju je li zadovoljio ili nije. To je opet ocjenjivanje. Ne više brojčano, ali JEST ocjenjivanje, premda to neki ne žele priznati.
Moje mišljenje je da alternative nema. Učeniku moraš dati informaciju je li zadovoljio ili nije. To je opet ocjenjivanje. Ne više brojčano, ali JEST ocjenjivanje, premda to neki ne žele priznati.



_________________
Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.

by A.Einstein
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Opća pitanja i rasprave o studiju Vremenska zona: GMT + 01:00.
Idite na Prethodno  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Sljedeće
Stranica 4 / 10.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan