Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
ante003 Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 10. 2008. (17:45:10) Postovi: (3C5)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
tperkov Forumaš(ica)

Pridružen/a: 08. 12. 2008. (15:17:18) Postovi: (71)16
|
|
[Vrh] |
|
pipi duga čarapa Forumaš(ica)

Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59) Postovi: (2D)16
|
Postano: 18:48 pet, 13. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"][quote="krcko"]...naucit ce ona kvotat..[/quote]
Rijeci ti se pozlatile. :pray: O:).[/quote]
misliš? :lizalica:
[quote="vsego"]I zasto mislis da je psihologija omiljenija medju ucenicima? Ja sam mrzio takve (strebetaljske, barem tada u MIOCu) predmete.[/quote]
ne bih rekla da to puno govori o psihologiji - više govori o tebi.
ja sam u oš matematiku doživljavala kao najzabavniji predmet - bez premca. i to govori nešto o meni.
[size=9][color=#999999]Added after 26 minutes:[/color][/size]
[quote="kenny"]Nisam još čuo ni za jednu školu u kojoj se stručna služba bavila i nastavnicima. Iskreno se nadam da takva škola postoji.[/quote]
objasni što točno podrazumijevaš pod [i]bavljenjem[/i]!
[quote]Veliki problem u školama jesu upravo stručne službe: psiholog, defektolog, pedagog... Smatra se da su oni tu samo zbog učenika. Ali NISU i to se zaboravlja. Oni su tu i zbog NAS nastavnika. Mi smo stalno pod stresom zbog raznoraznih pritisaka, a nitko nam ne pomaže. Mi smo cjepljeni protiv stresa?[/quote]
Ako sam do sada dobro pratila veliki problemi u školama su:
1. učenici
2. roditelji
3. stručne službe: psiholog, defektolog, pedagog.
Dakle idealna škola bila bi samo s učiteljima.
vsego (napisa): | krcko (napisa): | ...naucit ce ona kvotat.. |
Rijeci ti se pozlatile. . |
misliš?
vsego (napisa): | I zasto mislis da je psihologija omiljenija medju ucenicima? Ja sam mrzio takve (strebetaljske, barem tada u MIOCu) predmete. |
ne bih rekla da to puno govori o psihologiji - više govori o tebi.
ja sam u oš matematiku doživljavala kao najzabavniji predmet - bez premca. i to govori nešto o meni.
Added after 26 minutes:
kenny (napisa): | Nisam još čuo ni za jednu školu u kojoj se stručna služba bavila i nastavnicima. Iskreno se nadam da takva škola postoji. |
objasni što točno podrazumijevaš pod bavljenjem!
Citat: | Veliki problem u školama jesu upravo stručne službe: psiholog, defektolog, pedagog... Smatra se da su oni tu samo zbog učenika. Ali NISU i to se zaboravlja. Oni su tu i zbog NAS nastavnika. Mi smo stalno pod stresom zbog raznoraznih pritisaka, a nitko nam ne pomaže. Mi smo cjepljeni protiv stresa? |
Ako sam do sada dobro pratila veliki problemi u školama su:
1. učenici
2. roditelji
3. stručne službe: psiholog, defektolog, pedagog.
Dakle idealna škola bila bi samo s učiteljima.
|
|
[Vrh] |
|
allllice Forumaš(ica)

Pridružen/a: 16. 09. 2005. (14:31:59) Postovi: (121)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
Postano: 18:50 pet, 13. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="pipi duga čarapa"]
misliš? :lizalica:
[/quote]
:miniklap: :D
Inace, ni ja nikad nisam voljela psihologiju i takve predmete :D Vise sam voljela one gdje se ne treba strebati, nego se razumijevanjem moze izvuci neka dobra ocjena. O meni to valjda govori da sam lijena ;) :lol:
[quote="pipi duga čarapa"]
Ako sam do sada dobro pratila veliki problemi u školama su:
1. učenici
2. roditelji
3. stručne službe: psiholog, defektolog, pedagog.
Dakle idealna škola bila bi samo s učiteljima.
[/quote]
To je tvoj zakljucak?!? Tc tc tc. Problem nisu svi ucenici nego neki. Ista stvar je s ljudima pod 2 i 3. Problem je sto zbog sacice takvih problematicnih ljudi pati ostatak, i sto ta sacica postaje sve veca i veca.. s godinama ce sacica postati oni "normalni" ljudi. To je ono sto treba mijenjati.
pipi duga čarapa (napisa): |
misliš?
|
Inace, ni ja nikad nisam voljela psihologiju i takve predmete Vise sam voljela one gdje se ne treba strebati, nego se razumijevanjem moze izvuci neka dobra ocjena. O meni to valjda govori da sam lijena
pipi duga čarapa (napisa): |
Ako sam do sada dobro pratila veliki problemi u školama su:
1. učenici
2. roditelji
3. stručne službe: psiholog, defektolog, pedagog.
Dakle idealna škola bila bi samo s učiteljima.
|
To je tvoj zakljucak?!? Tc tc tc. Problem nisu svi ucenici nego neki. Ista stvar je s ljudima pod 2 i 3. Problem je sto zbog sacice takvih problematicnih ljudi pati ostatak, i sto ta sacica postaje sve veca i veca.. s godinama ce sacica postati oni "normalni" ljudi. To je ono sto treba mijenjati.
|
|
[Vrh] |
|
pipi duga čarapa Forumaš(ica)

Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59) Postovi: (2D)16
|
Postano: 19:07 pet, 13. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]A fakat smo jadnu pipi docekali na noz. Evo ja joj se prvi ispricavam jer sam rekao da lupeta. Ponekad je dobro cuti misljenje iz druge perspektive, makar se s njim ne slagali.:[/quote]
:bighug: o da nije to lako.
[quote="krcko"]Uopce ne bi bilo na odmet imati faksovsku psihologinju. Mislim da bi nam bila korisnija od pravnice... meni narocito sad kad budu zalbe na rezultate kolokvija :) Nemojte mi je otjerat, naucit ce ona kvotat i koristit smajlove :wink:[/quote]
vidiš, vidiš nisam nikada razmišljala o eventualnoj potrebi da i fakulteti imaju psihologa. (vjerojatno zato što ih(nas) zasada uopće ima relativno mali broj škola....)
[size=9][color=#999999]Added after 5 minutes:[/color][/size]
[quote="allllice"][quote="pipi duga čarapa"]
Ako sam do sada dobro pratila veliki problemi u školama su:
1. učenici
2. roditelji
3. stručne službe: psiholog, defektolog, pedagog.
Dakle idealna škola bila bi samo s učiteljima.
[/quote]To je tvoj zakljucak?!? Tc tc tc. Problem nisu svi ucenici nego neki. Ista stvar je s ljudima pod 2 i 3. Problem je sto zbog sacice takvih problematicnih ljudi pati ostatak, i sto ta sacica postaje sve veca i veca.. s godinama ce sacica postati oni "normalni" ljudi. To je ono sto treba mijenjati.[/quote]
ja parafraziram ono što je kenny napisao (čitaj pažljivije :D uostalom) daklem on jako voli profesorski posao ali bez te 3 kategorije očito
krcko (napisa): | A fakat smo jadnu pipi docekali na noz. Evo ja joj se prvi ispricavam jer sam rekao da lupeta. Ponekad je dobro cuti misljenje iz druge perspektive, makar se s njim ne slagali.: |
o da nije to lako.
krcko (napisa): | Uopce ne bi bilo na odmet imati faksovsku psihologinju. Mislim da bi nam bila korisnija od pravnice... meni narocito sad kad budu zalbe na rezultate kolokvija Nemojte mi je otjerat, naucit ce ona kvotat i koristit smajlove  |
vidiš, vidiš nisam nikada razmišljala o eventualnoj potrebi da i fakulteti imaju psihologa. (vjerojatno zato što ih(nas) zasada uopće ima relativno mali broj škola....)
Added after 5 minutes:
allllice (napisa): | pipi duga čarapa (napisa): |
Ako sam do sada dobro pratila veliki problemi u školama su:
1. učenici
2. roditelji
3. stručne službe: psiholog, defektolog, pedagog.
Dakle idealna škola bila bi samo s učiteljima.
| To je tvoj zakljucak?!? Tc tc tc. Problem nisu svi ucenici nego neki. Ista stvar je s ljudima pod 2 i 3. Problem je sto zbog sacice takvih problematicnih ljudi pati ostatak, i sto ta sacica postaje sve veca i veca.. s godinama ce sacica postati oni "normalni" ljudi. To je ono sto treba mijenjati. |
ja parafraziram ono što je kenny napisao (čitaj pažljivije uostalom) daklem on jako voli profesorski posao ali bez te 3 kategorije očito
|
|
[Vrh] |
|
allllice Forumaš(ica)

Pridružen/a: 16. 09. 2005. (14:31:59) Postovi: (121)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
pipi duga čarapa Forumaš(ica)

Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59) Postovi: (2D)16
|
Postano: 20:05 pet, 13. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="allllice"]Usput, nikada nisam imala osjecaj da je matematika nesto tesko, vjerojatno zato sto se od mene ocekivalo da mi u skoli sve ide (roditeljski odgoj..).
Dakle, nikad nisam cula nesto u stilu - ok je ako iz tog_i_tog imas 2, to je ionako tesko, to nikom nejde, evo ti instrukcije. Ne, ako sam u necemu bila slabija, od mene se ocekivalo da zagrijem stolicu.
S druge strane, dosta dugo vec drzim instrukcije, i velika vecina roditelja djece kojima drzim instrukcije (matematika, naravno) ima stav-matematika je teska, moram uzet instrukcije. Nigdje nisam vidla stav-drago dijete zagrij stolicu, pa ako ti ni nakon toga ne bude jasno, uzet cemo instrukcije da ti se objasni to sto ti eventualno nije jasno..Tako da ja uglavnom za ovaj famozni stav oko matematike krivim roditelje, jer ne tjeraju djecu dovoljno.[/quote]
jep! u pravu si! roditeljski stavovi i odgoj jedan su od važnijih faktora koji objašnjavaju velike razlike u većoj uspješnosti učenja matematike učenika iz azijskih kultura nasuprot europske ili američke djece. naime, roditelji u zapadnim kulturama zadovoljni su nižim matematičkim postignućem.
[quote="allllice"][quote="pipi duga čarapa"]matematičare nemamo zato što je uvriježen stav da je za uspjeh u tom području potreban talent; ne učimo djecu da treba sjest i raditi.[/quote]
TOCNO TO!
I to uopce nije stvar koju trebaju rjesavati profesori. Ali kako to objasniti roditeljima?.[/quote]
polako i strpljivo. to nije akcija koja se može dogoditi preko noći, a bojim se niti u jednoj generaciji (oni gore spomenuti azijatski roditelji bolje znaju matematiku i više pomažu djeci oko domaćih zadaća iz mat). s mjenjanjem stavova treba početi od 1. razreda.
[quote="allllice"]Zato mi i nije jasno zbog cega si protiv ocjena, tj zasto smatras da one nebi trebale biti odgojna mjera? Kako bi po tebi profesori trebali "odgajati" djecu? Uzmi u obzir to da ucenici sve manje postuju svoje profesore, i sve manje ih slusaju..[/quote]
vidiš allice, stručni suradnici u školama ne djele nikakve ocjene a učitelji i profesori često očekuju da im pomognu u discipliniranju neposlušnih učenika. mislim da to ozbiljno dovodi u pitanje učinkovitost ocjena kao odgojne mjere.
[quote]Do cega je isto doslo bas zbog toga sto ni roditelji ne postuju profesore, i ne pustaju ih da rade svoj posao.[/quote]
nije baš tako. roditelji se sve više upliću kada profesori ne rade [i][b]profesionalno [/b][/i]svoj posao (a često nemaju preduvjeta da ga odrade kako treba) i roditelji će se sve više uplitati - sve dok ocjena s jedne strane bude tako loše i nestabilno mjerilo znanja a s druge strane ima mogućnost u velikoj mjeri determinirati nečiji život.
te stvari sistemski odnosno ciklično funkcioniraju - a tu činjenicu ne razumije puno vas na ovom forumu.
[quote]Danasnja djeca su definitivno prerazmazena; nista ne moraju, sve im je tesko, nista ne postuju, ocekuju da ce sve dobiti bez imalo truda.
Cast izuzecima, al vecina je ovakva.
Vjerojatno ima puno ljudi koji ne zele raditi u skoli zbog place, ali s druge strane jedan od razloga zasto sam ja na inzinjerskom smjeru je taj sto [i][b]znam kakva su djeca danas[/b][/i], i nema tih novaca koji bi me natjerali da idem radit u skolu. Da je placa 2-3 puta veca, ja bi i dalje radje radila nesto drugo.[/quote]
i ti misliš da sam ja ta koja generalizira?!! hm, da :lol:
[size=9][color=#999999]Added after 17 minutes:[/color][/size]
[quote="allllice"]ti bi kao psiholog trebala znati da tvoj post ne vodi nicemu nego daljnjem prepucavanju.)[/quote]
ja to znam. ali ti si smetnula s uma da su i psiholozi samo - ljudi. :klik-klak:
allllice (napisa): | Usput, nikada nisam imala osjecaj da je matematika nesto tesko, vjerojatno zato sto se od mene ocekivalo da mi u skoli sve ide (roditeljski odgoj..).
Dakle, nikad nisam cula nesto u stilu - ok je ako iz tog_i_tog imas 2, to je ionako tesko, to nikom nejde, evo ti instrukcije. Ne, ako sam u necemu bila slabija, od mene se ocekivalo da zagrijem stolicu.
S druge strane, dosta dugo vec drzim instrukcije, i velika vecina roditelja djece kojima drzim instrukcije (matematika, naravno) ima stav-matematika je teska, moram uzet instrukcije. Nigdje nisam vidla stav-drago dijete zagrij stolicu, pa ako ti ni nakon toga ne bude jasno, uzet cemo instrukcije da ti se objasni to sto ti eventualno nije jasno..Tako da ja uglavnom za ovaj famozni stav oko matematike krivim roditelje, jer ne tjeraju djecu dovoljno. |
jep! u pravu si! roditeljski stavovi i odgoj jedan su od važnijih faktora koji objašnjavaju velike razlike u većoj uspješnosti učenja matematike učenika iz azijskih kultura nasuprot europske ili američke djece. naime, roditelji u zapadnim kulturama zadovoljni su nižim matematičkim postignućem.
allllice (napisa): | pipi duga čarapa (napisa): | matematičare nemamo zato što je uvriježen stav da je za uspjeh u tom području potreban talent; ne učimo djecu da treba sjest i raditi. |
TOCNO TO!
I to uopce nije stvar koju trebaju rjesavati profesori. Ali kako to objasniti roditeljima?. |
polako i strpljivo. to nije akcija koja se može dogoditi preko noći, a bojim se niti u jednoj generaciji (oni gore spomenuti azijatski roditelji bolje znaju matematiku i više pomažu djeci oko domaćih zadaća iz mat). s mjenjanjem stavova treba početi od 1. razreda.
allllice (napisa): | Zato mi i nije jasno zbog cega si protiv ocjena, tj zasto smatras da one nebi trebale biti odgojna mjera? Kako bi po tebi profesori trebali "odgajati" djecu? Uzmi u obzir to da ucenici sve manje postuju svoje profesore, i sve manje ih slusaju.. |
vidiš allice, stručni suradnici u školama ne djele nikakve ocjene a učitelji i profesori često očekuju da im pomognu u discipliniranju neposlušnih učenika. mislim da to ozbiljno dovodi u pitanje učinkovitost ocjena kao odgojne mjere.
Citat: | Do cega je isto doslo bas zbog toga sto ni roditelji ne postuju profesore, i ne pustaju ih da rade svoj posao. |
nije baš tako. roditelji se sve više upliću kada profesori ne rade profesionalno svoj posao (a često nemaju preduvjeta da ga odrade kako treba) i roditelji će se sve više uplitati - sve dok ocjena s jedne strane bude tako loše i nestabilno mjerilo znanja a s druge strane ima mogućnost u velikoj mjeri determinirati nečiji život.
te stvari sistemski odnosno ciklično funkcioniraju - a tu činjenicu ne razumije puno vas na ovom forumu.
Citat: | Danasnja djeca su definitivno prerazmazena; nista ne moraju, sve im je tesko, nista ne postuju, ocekuju da ce sve dobiti bez imalo truda.
Cast izuzecima, al vecina je ovakva.
Vjerojatno ima puno ljudi koji ne zele raditi u skoli zbog place, ali s druge strane jedan od razloga zasto sam ja na inzinjerskom smjeru je taj sto znam kakva su djeca danas, i nema tih novaca koji bi me natjerali da idem radit u skolu. Da je placa 2-3 puta veca, ja bi i dalje radje radila nesto drugo. |
i ti misliš da sam ja ta koja generalizira?!! hm, da
Added after 17 minutes:
allllice (napisa): | ti bi kao psiholog trebala znati da tvoj post ne vodi nicemu nego daljnjem prepucavanju.) |
ja to znam. ali ti si smetnula s uma da su i psiholozi samo - ljudi.
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 21:01 pet, 13. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="allllice"]Ocito je da Kenny ne misli tako. a ti bi kao psiholog trebala znati da tvoj post ne vodi nicemu nego daljnjem prepucavanju.
ono sto meni nije bas jasno je koji je cilj ove teme?[/quote]
Hmm, pa to je bar lako odgovoriti: prepucavanje :mrgreen:
[quote="allllice"]ajmo bit malo konstruktivniji, pa probat vidjeti sto bi se moglo napraviti da privucemo ljude u nastavnicke vode, i da se prestane djecu plasit s tom groznom matematikom :)[/quote]
Ajmo bit malo realisticni. Mi piskaramo po forumu, sjecas se?
Odoh radit nesto drugo, jos samo da zagrlim pipi :dodji:
:bighug:
allllice (napisa): | Ocito je da Kenny ne misli tako. a ti bi kao psiholog trebala znati da tvoj post ne vodi nicemu nego daljnjem prepucavanju.
ono sto meni nije bas jasno je koji je cilj ove teme? |
Hmm, pa to je bar lako odgovoriti: prepucavanje
allllice (napisa): | ajmo bit malo konstruktivniji, pa probat vidjeti sto bi se moglo napraviti da privucemo ljude u nastavnicke vode, i da se prestane djecu plasit s tom groznom matematikom  |
Ajmo bit malo realisticni. Mi piskaramo po forumu, sjecas se?
Odoh radit nesto drugo, jos samo da zagrlim pipi
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
Nesi Inventar Foruma (Moderator)


Pridružen/a: 14. 10. 2002. (14:27:35) Postovi: (E68)16
Spol: 
Sarma: -
|
Postano: 22:39 pet, 13. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="pipi duga čarapa"]
polako i strpljivo. to nije akcija koja se može dogoditi preko noći, a bojim se niti u jednoj generaciji (oni gore spomenuti azijatski roditelji bolje znaju matematiku i više pomažu djeci oko domaćih zadaća iz mat). [b]s mjenjanjem stavova treba početi od 1. razreda.[/b] [/quote]
slazem se s boldanim, no ne i s ostatkom ovako napisanim
meni je moja majka rekla - ti ides u skolu i ti si radi zadacu, ja ju necu raditi s tobom vec cu provjeriti da li je zadaca napisana i da li je dobra, gledavsi u udzbenik
to ne vidim kao pomoc, vec kao odgojnu metodu 'radi sam, a ja cu provjeriti da to uistinu radis' - i ja sam uvijek imala zadacu
i nisu nikad ocekivali od mene da budem odlikas, no ja sam to bila, jer sam radila i oni su provjeravali da je posao obavljen...
bilo je 'mi ti ne znamo pomoci, ali cemo pogledati jesi li uopce pokusala, a za pomoc pitaj uciteljicu'
s druge strane, znam djecu uz koju su roditelji sjedili i maltene im pisali zadacu (a nekima i jesu pisali) i rezultati su porazavajuci - te osobe danas ne znaju razmisljati vlastitom glavom, ocekuju sve na pladnju i ostalo.... i ne iznenadjuje da srednju skolu nisu zavrsili, a osnovnu su imali jedva trojke.... na selu, ne u gradu... pa vidi tezinu tih trojki...
tako da, vracam se na ono da nisu svi roditelji kompetentni za posao roditeljstva samo zato sto su rodili/napravili dijete, a pogotovo takvi roditelji nisu kompetentni govoriti profesoru sto je njegov posao - o cemu je ovdje u stvari rijec....
i ova tema je prelijevanje iz supljeg u prazno kad osoba koja zeli nekakvu revoluciju nije u stanju artikulirati sto ta revolucija treba biti, ali joj nista dosadasnje ne valja....
pomalo podsjeca na studente s FFZGa i njihove plenume i zahtjeve.....
pipi duga čarapa (napisa): |
polako i strpljivo. to nije akcija koja se može dogoditi preko noći, a bojim se niti u jednoj generaciji (oni gore spomenuti azijatski roditelji bolje znaju matematiku i više pomažu djeci oko domaćih zadaća iz mat). s mjenjanjem stavova treba početi od 1. razreda. |
slazem se s boldanim, no ne i s ostatkom ovako napisanim
meni je moja majka rekla - ti ides u skolu i ti si radi zadacu, ja ju necu raditi s tobom vec cu provjeriti da li je zadaca napisana i da li je dobra, gledavsi u udzbenik
to ne vidim kao pomoc, vec kao odgojnu metodu 'radi sam, a ja cu provjeriti da to uistinu radis' - i ja sam uvijek imala zadacu
i nisu nikad ocekivali od mene da budem odlikas, no ja sam to bila, jer sam radila i oni su provjeravali da je posao obavljen...
bilo je 'mi ti ne znamo pomoci, ali cemo pogledati jesi li uopce pokusala, a za pomoc pitaj uciteljicu'
s druge strane, znam djecu uz koju su roditelji sjedili i maltene im pisali zadacu (a nekima i jesu pisali) i rezultati su porazavajuci - te osobe danas ne znaju razmisljati vlastitom glavom, ocekuju sve na pladnju i ostalo.... i ne iznenadjuje da srednju skolu nisu zavrsili, a osnovnu su imali jedva trojke.... na selu, ne u gradu... pa vidi tezinu tih trojki...
tako da, vracam se na ono da nisu svi roditelji kompetentni za posao roditeljstva samo zato sto su rodili/napravili dijete, a pogotovo takvi roditelji nisu kompetentni govoriti profesoru sto je njegov posao - o cemu je ovdje u stvari rijec....
i ova tema je prelijevanje iz supljeg u prazno kad osoba koja zeli nekakvu revoluciju nije u stanju artikulirati sto ta revolucija treba biti, ali joj nista dosadasnje ne valja....
pomalo podsjeca na studente s FFZGa i njihove plenume i zahtjeve.....
_________________ It's not who you love. It's how.
|
|
[Vrh] |
|
kenny Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36) Postovi: (3B7)16
Spol: 
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...
|
Postano: 22:48 pet, 13. 11. 2009 Naslov: |
|
|
@ pipi - ja nisam rekao da su samo te tri kategorije problem. Niti kažem da si SVI nastavnici svete Majke Tereze. Ali i sama znaš, jer radiš taj posao, da su nastavnicima ruke vezane jer sve što se radi mora dobiti blagoslov stručne službe. Ne može nastavnik sam pozvati policiju u školu već samo ravnatelj ili stručna služba (osim u nekim extremnim slučajevima). Ne može nastavnik sam pozvati socijalnu službu, već to mora ravnatelj ili stručna služba.
Ali ne govorim samo o tome, već i o tome da nitko ne brine o stresu nastavnika. Posao psihologa/pedagoga JEST i baviti se kvalitetnom nastavom, a toga NEMA bez psihičkog zdravlja nastavnika. Ili se ja varam? Jedna moja kolegica mi je jednom ispričala divnu pričicu o svojoj školskoj pedagoginji koja je stalno bila na strani djece...ona su divna, trebaju nježnost, blablabla, a kad je jednom otišla nekog mijenjati u razred je izašla nakon 10 minuta i rekla da je tek onda vidjela koliko je drugačije biti na nastavi 45 minuta i biti nasamo sa nekim djetetom sat vremena.
@ pipi - ja nisam rekao da su samo te tri kategorije problem. Niti kažem da si SVI nastavnici svete Majke Tereze. Ali i sama znaš, jer radiš taj posao, da su nastavnicima ruke vezane jer sve što se radi mora dobiti blagoslov stručne službe. Ne može nastavnik sam pozvati policiju u školu već samo ravnatelj ili stručna služba (osim u nekim extremnim slučajevima). Ne može nastavnik sam pozvati socijalnu službu, već to mora ravnatelj ili stručna služba.
Ali ne govorim samo o tome, već i o tome da nitko ne brine o stresu nastavnika. Posao psihologa/pedagoga JEST i baviti se kvalitetnom nastavom, a toga NEMA bez psihičkog zdravlja nastavnika. Ili se ja varam? Jedna moja kolegica mi je jednom ispričala divnu pričicu o svojoj školskoj pedagoginji koja je stalno bila na strani djece...ona su divna, trebaju nježnost, blablabla, a kad je jednom otišla nekog mijenjati u razred je izašla nakon 10 minuta i rekla da je tek onda vidjela koliko je drugačije biti na nastavi 45 minuta i biti nasamo sa nekim djetetom sat vremena.
_________________ Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.
by A.Einstein
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3561)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
|
[Vrh] |
|
pipi duga čarapa Forumaš(ica)

Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59) Postovi: (2D)16
|
Postano: 7:34 sub, 14. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"]Eto ti rjesenja problema: svakom clanu strucnih sluzbi uvaliti jedan sat tjedno, pa ce se rijesiti (ili barem ublaziti) problemi:
a) nerazumijevanja nastavnickog posla od strane strucnih sluzbi i
b) nedostatka nastavnika u skolama.
:gg:.[/quote]
u principu škole imaju drastičan problem manjka stručnih suradnika (tj nemaju kompletiranu stručnu službu) tako da bi ovo teško funkcioniralo. a i ne fale nastavnici (ono da nikog nema) nego se događa da pojedine predmete (matematiku npr) predaju nestručne zamjene.
[quote="vsego"]@pipi: Moj stav o psihologiji kao mrskom predmetu (jer je strebetaljski) govori (i) o mom nastavniku, jer cisto sumnjam da "prava psihologija" mora biti cisto strebetanje pojmova.[/quote]
o da u nekim svojim područjima može biti (za laike) iznenađujuće slična prirodnim znanostima 8)
[size=9][color=#999999]Added after 40 minutes:[/color][/size]
[quote="kenny"]@ pipi - ja nisam rekao da su samo te tri kategorije problem. Niti kažem da si SVI nastavnici svete Majke Tereze. Ali i sama znaš, jer radiš taj posao, da su nastavnicima ruke vezane jer sve što se radi mora dobiti blagoslov stručne službe. Ne može nastavnik sam pozvati policiju u školu već samo ravnatelj ili stručna služba (osim u nekim extremnim slučajevima). Ne može nastavnik sam pozvati socijalnu službu, već to mora ravnatelj ili stručna služba..[/quote]
u principu možeš zvati policiju ili czss, čak ti je to u nekim situacijama dužnost, ali nije tvoj posao stalna komunikacija i pisana korespodencija
s tim ustanovama (pisanje mišljenja, dojava i sl) već stručne službe. takve papirologije ima poprilično i vjeruj mi vrlo brzo bi protestirao da ti ju netko uvali :lol:
btw: u principu u školi sve što radiš mora dobiti blagoslov ravnatelja, on je zakonski jedina odgovorna osoba
[quote="kenny"]@ Ali ne govorim samo o tome, već i o tome da nitko ne brine o stresu nastavnika. Posao psihologa/pedagoga JEST i baviti se kvalitetnom nastavom, a toga NEMA bez psihičkog zdravlja nastavnika. Ili se ja varam? Jedna moja kolegica mi je jednom ispričala divnu pričicu o svojoj školskoj pedagoginji koja je stalno bila na strani djece...ona su divna, trebaju nježnost, blablabla, a kad je jednom otišla nekog mijenjati u razred je izašla nakon 10 minuta i rekla da je tek onda vidjela koliko je drugačije biti na nastavi 45 minuta i biti nasamo sa nekim djetetom sat vremena.[/quote]
samo pedagog bi se trebao baviti unapređenjem nastave (psiholozi nemaju pojma o metodici, ok znaju neke dr stvari ali nije im to primarno posao). u opisu mog radnog mjesta piše da mi je zadatak baviti se zaštitom psihofizičkog zdravlja učenika ( s naglaskom na darovitima), a suradnja s učiteljima je u funkciji toga. defektolog radi slično samo s naglaskom na učenike s posebnim potrebama.
zakon o odgoju i obrazovanju u oš i sš, članak 101 (6) kaže
sijedeće: Stručni suradnici obavljaju neposredan odgojno-obrazovni rad s učenicima te stručno-razvojne i koordinacijske poslove.
stručno razvojni poslovi podrazumijevaju edukaciju i savjetovanje učitelja, a koordinacijski poslovi organizaciju koječega po školi i suradnju s vanjskim ustanovama. edukacija i dobra koordinacija poslova itekako smanjuju stres kod učitelja. e sad ovisi što smatraš stresom? i koje glavne izvore stresa vidiš? (ljudi subjektivno reagiraju na stres - nije svaki objektivno težak događaj za svakog izvor stresa)
[size=9][color=#999999]Added after 8 minutes:[/color][/size]
[quote="Nesi"][quote="pipi duga čarapa"]
polako i strpljivo. to nije akcija koja se može dogoditi preko noći, a bojim se niti u jednoj generaciji (oni gore spomenuti azijatski roditelji bolje znaju matematiku i više pomažu djeci oko domaćih zadaća iz mat). [b]s mjenjanjem stavova treba početi od 1. razreda.[/b] [/quote]
slazem se s boldanim, no ne i s ostatkom ovako napisanim
meni je moja majka rekla - ti ides u skolu i ti si radi zadacu, ja ju necu raditi s tobom vec cu provjeriti da li je zadaca napisana i da li je dobra, gledavsi u udzbenik
to ne vidim kao pomoc, vec kao odgojnu metodu 'radi sam, a ja cu provjeriti da to uistinu radis' - i ja sam uvijek imala zadacu
i nisu nikad ocekivali od mene da budem odlikas, no ja sam to bila, jer sam radila i oni su provjeravali da je posao obavljen...
bilo je 'mi ti ne znamo pomoci, ali cemo pogledati jesi li uopce pokusala, a za pomoc pitaj uciteljicu'
s druge strane, znam djecu uz koju su roditelji sjedili i maltene im pisali zadacu (a nekima i jesu pisali) i rezultati su porazavajuci - te osobe danas ne znaju razmisljati vlastitom glavom, ocekuju sve na pladnju i ostalo.... i ne iznenadjuje da srednju skolu nisu zavrsili, a osnovnu su imali jedva trojke.... na selu, ne u gradu... pa vidi tezinu tih trojki...
tako da, vracam se na ono da nisu svi roditelji kompetentni za posao roditeljstva samo zato sto su rodili/napravili dijete, a pogotovo takvi roditelji nisu kompetentni govoriti profesoru sto je njegov posao - o cemu je ovdje u stvari rijec....
i ova tema je prelijevanje iz supljeg u prazno kad osoba koja zeli nekakvu revoluciju nije u stanju artikulirati sto ta revolucija treba biti, ali joj nista dosadasnje ne valja....
pomalo podsjeca na studente s FFZGa i njihove plenume i zahtjeve.....[[/quote]
bidne li mene neartikulirane :lol: i još sa FFZG
ne mogu uopće skontat kakve veze ima cijeli tvoj post sa napočetku kvotanim djelom? :wacky:
vsego (napisa): | Eto ti rjesenja problema: svakom clanu strucnih sluzbi uvaliti jedan sat tjedno, pa ce se rijesiti (ili barem ublaziti) problemi:
a) nerazumijevanja nastavnickog posla od strane strucnih sluzbi i
b) nedostatka nastavnika u skolama.
. |
u principu škole imaju drastičan problem manjka stručnih suradnika (tj nemaju kompletiranu stručnu službu) tako da bi ovo teško funkcioniralo. a i ne fale nastavnici (ono da nikog nema) nego se događa da pojedine predmete (matematiku npr) predaju nestručne zamjene.
vsego (napisa): | @pipi: Moj stav o psihologiji kao mrskom predmetu (jer je strebetaljski) govori (i) o mom nastavniku, jer cisto sumnjam da "prava psihologija" mora biti cisto strebetanje pojmova. |
o da u nekim svojim područjima može biti (za laike) iznenađujuće slična prirodnim znanostima
Added after 40 minutes:
kenny (napisa): | @ pipi - ja nisam rekao da su samo te tri kategorije problem. Niti kažem da si SVI nastavnici svete Majke Tereze. Ali i sama znaš, jer radiš taj posao, da su nastavnicima ruke vezane jer sve što se radi mora dobiti blagoslov stručne službe. Ne može nastavnik sam pozvati policiju u školu već samo ravnatelj ili stručna služba (osim u nekim extremnim slučajevima). Ne može nastavnik sam pozvati socijalnu službu, već to mora ravnatelj ili stručna služba.. |
u principu možeš zvati policiju ili czss, čak ti je to u nekim situacijama dužnost, ali nije tvoj posao stalna komunikacija i pisana korespodencija
s tim ustanovama (pisanje mišljenja, dojava i sl) već stručne službe. takve papirologije ima poprilično i vjeruj mi vrlo brzo bi protestirao da ti ju netko uvali
btw: u principu u školi sve što radiš mora dobiti blagoslov ravnatelja, on je zakonski jedina odgovorna osoba
kenny (napisa): | @ Ali ne govorim samo o tome, već i o tome da nitko ne brine o stresu nastavnika. Posao psihologa/pedagoga JEST i baviti se kvalitetnom nastavom, a toga NEMA bez psihičkog zdravlja nastavnika. Ili se ja varam? Jedna moja kolegica mi je jednom ispričala divnu pričicu o svojoj školskoj pedagoginji koja je stalno bila na strani djece...ona su divna, trebaju nježnost, blablabla, a kad je jednom otišla nekog mijenjati u razred je izašla nakon 10 minuta i rekla da je tek onda vidjela koliko je drugačije biti na nastavi 45 minuta i biti nasamo sa nekim djetetom sat vremena. |
samo pedagog bi se trebao baviti unapređenjem nastave (psiholozi nemaju pojma o metodici, ok znaju neke dr stvari ali nije im to primarno posao). u opisu mog radnog mjesta piše da mi je zadatak baviti se zaštitom psihofizičkog zdravlja učenika ( s naglaskom na darovitima), a suradnja s učiteljima je u funkciji toga. defektolog radi slično samo s naglaskom na učenike s posebnim potrebama.
zakon o odgoju i obrazovanju u oš i sš, članak 101 (6) kaže
sijedeće: Stručni suradnici obavljaju neposredan odgojno-obrazovni rad s učenicima te stručno-razvojne i koordinacijske poslove.
stručno razvojni poslovi podrazumijevaju edukaciju i savjetovanje učitelja, a koordinacijski poslovi organizaciju koječega po školi i suradnju s vanjskim ustanovama. edukacija i dobra koordinacija poslova itekako smanjuju stres kod učitelja. e sad ovisi što smatraš stresom? i koje glavne izvore stresa vidiš? (ljudi subjektivno reagiraju na stres - nije svaki objektivno težak događaj za svakog izvor stresa)
Added after 8 minutes:
Nesi (napisa): | pipi duga čarapa (napisa): |
polako i strpljivo. to nije akcija koja se može dogoditi preko noći, a bojim se niti u jednoj generaciji (oni gore spomenuti azijatski roditelji bolje znaju matematiku i više pomažu djeci oko domaćih zadaća iz mat). s mjenjanjem stavova treba početi od 1. razreda. |
slazem se s boldanim, no ne i s ostatkom ovako napisanim
meni je moja majka rekla - ti ides u skolu i ti si radi zadacu, ja ju necu raditi s tobom vec cu provjeriti da li je zadaca napisana i da li je dobra, gledavsi u udzbenik
to ne vidim kao pomoc, vec kao odgojnu metodu 'radi sam, a ja cu provjeriti da to uistinu radis' - i ja sam uvijek imala zadacu
i nisu nikad ocekivali od mene da budem odlikas, no ja sam to bila, jer sam radila i oni su provjeravali da je posao obavljen...
bilo je 'mi ti ne znamo pomoci, ali cemo pogledati jesi li uopce pokusala, a za pomoc pitaj uciteljicu'
s druge strane, znam djecu uz koju su roditelji sjedili i maltene im pisali zadacu (a nekima i jesu pisali) i rezultati su porazavajuci - te osobe danas ne znaju razmisljati vlastitom glavom, ocekuju sve na pladnju i ostalo.... i ne iznenadjuje da srednju skolu nisu zavrsili, a osnovnu su imali jedva trojke.... na selu, ne u gradu... pa vidi tezinu tih trojki...
tako da, vracam se na ono da nisu svi roditelji kompetentni za posao roditeljstva samo zato sto su rodili/napravili dijete, a pogotovo takvi roditelji nisu kompetentni govoriti profesoru sto je njegov posao - o cemu je ovdje u stvari rijec....
i ova tema je prelijevanje iz supljeg u prazno kad osoba koja zeli nekakvu revoluciju nije u stanju artikulirati sto ta revolucija treba biti, ali joj nista dosadasnje ne valja....
pomalo podsjeca na studente s FFZGa i njihove plenume i zahtjeve.....[ |
bidne li mene neartikulirane i još sa FFZG
ne mogu uopće skontat kakve veze ima cijeli tvoj post sa napočetku kvotanim djelom?
|
|
[Vrh] |
|
kenny Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36) Postovi: (3B7)16
Spol: 
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...
|
|
[Vrh] |
|
pipi duga čarapa Forumaš(ica)

Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59) Postovi: (2D)16
|
Postano: 17:50 sub, 14. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="kenny"]@ pipi - Još nisam čuo za školu koja provodi edukaciju i savjetovanje nastavnicima, što ne znači da takva škola ne postoji. Znam puno nastavnika koji rade u raznim školama, pa premda još nisam čuo za takvu priču, dopustit ću da kažem da imam nedovoljno veliki uzorak. Ti to radiš? Sa SVIM nastavnicima u školi u kojoj radiš?[/quote]
evo ja sam malo prije došla iz moje školice. imali smo edukaciju koja je na ugodno iznenađenje svih imala i ulogu teambuildinga :vibre: :vibre: ([size=9]znam da su takve stvari rijetke...)[/size], no nije mi još jasno što podrazumijevaš pod [i]savjetovanja nastavnika [/i](s obzirom da nisi čuo da se to radi) rad na osobnim problemima, nošenje s emocijama? ili savjetovanje u vezi rada s učenicima i unapređenja nastave?
ne radim sa svim učiteljima, osim kad imam radionice (ne radim klasična predavanja jer smatram da ako se od učitelja traži odmak od frontalne nastave i mi ga trebamo pokazati svojim primjerom a ne samo odverglati predavanje)
ne radim sa svim učiteljima iz 2 razloga: a) jedan dio nema potrebu za edukacijom, 2 mišljenjem ili savjetom ili imaju druge (neprofesionalne) prioritete u životu
b) nemam dovoljno vremena za to - s obzirom na ukupan broj učitelja u mojoj školi, broj djece, roditelje, sve dr poslove koje imam za sustavno i temeljito praćenje svih učitelja procjenjujem da bi trebali uz mene još 2 psihologa. [size=7]naime ja sada radim u prosjeku 10tak sati tjedno prekovremeno - ne računam posao koji nosim kući - dakle samo ono što ostanem nakon kraja radnog vremena...[/size]
kenny (napisa): | @ pipi - Još nisam čuo za školu koja provodi edukaciju i savjetovanje nastavnicima, što ne znači da takva škola ne postoji. Znam puno nastavnika koji rade u raznim školama, pa premda još nisam čuo za takvu priču, dopustit ću da kažem da imam nedovoljno veliki uzorak. Ti to radiš? Sa SVIM nastavnicima u školi u kojoj radiš? |
evo ja sam malo prije došla iz moje školice. imali smo edukaciju koja je na ugodno iznenađenje svih imala i ulogu teambuildinga (znam da su takve stvari rijetke...), no nije mi još jasno što podrazumijevaš pod savjetovanja nastavnika (s obzirom da nisi čuo da se to radi) rad na osobnim problemima, nošenje s emocijama? ili savjetovanje u vezi rada s učenicima i unapređenja nastave?
ne radim sa svim učiteljima, osim kad imam radionice (ne radim klasična predavanja jer smatram da ako se od učitelja traži odmak od frontalne nastave i mi ga trebamo pokazati svojim primjerom a ne samo odverglati predavanje)
ne radim sa svim učiteljima iz 2 razloga: a) jedan dio nema potrebu za edukacijom, 2 mišljenjem ili savjetom ili imaju druge (neprofesionalne) prioritete u životu
b) nemam dovoljno vremena za to - s obzirom na ukupan broj učitelja u mojoj školi, broj djece, roditelje, sve dr poslove koje imam za sustavno i temeljito praćenje svih učitelja procjenjujem da bi trebali uz mene još 2 psihologa. naime ja sada radim u prosjeku 10tak sati tjedno prekovremeno - ne računam posao koji nosim kući - dakle samo ono što ostanem nakon kraja radnog vremena...
Zadnja promjena: pipi duga čarapa; 19:19 sub, 14. 11. 2009; ukupno mijenjano 1 put.
|
|
[Vrh] |
|
kenny Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36) Postovi: (3B7)16
Spol: 
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...
|
Postano: 18:41 sub, 14. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="pipi duga čarapa"]no nije mi još jasno što podrazumijevaš pod [i]savjetovanja nastavnika [/i](s obzirom da nisi čuo da se to radi) rad na osobnim problemima, nošenje s emocijama? ili savjetovanje u vezi rada s učenicima i unapređenja nastave?[/quote]
Pa zar nije sve to povezano? Uostalom, s obzirom da si se ti pozvala na famozni Zakon o odgoju i obrazovanju, dozvoli da i ja tebi citiram Kolektivni ugovor zaposlenika u osnovnom školstvu. Točnije, članak 45, stavak 3:
[quote](3) Stručni suradnik psiholog planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome pedagoškom radu, u sklopu neposrednoga rada skrbi se o identifikaciji i osiguravanju potrebnih mjera i oblika rada za djecu koja trebaju posebnu stručnu potporu u
očuvanju psihičkoga zdravlja i poticanju razvoja, surađuje s ustanovama, vodi odgovarajuću dokumentaciju, sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u osnovnu školu, stručno se usavršava te [b]obavlja druge poslove u skladu sa zahtjevima struke[/b].[/quote]
Nemoj me shvatiti krivo, meni je posve jasno da se nema vremena za SVE to raditi, pogotovo ako si jedini stručni suradnik u školi. Ali ponavljam - ne može mi nitko reći da to nije posao psihologa, kad Zakon i Kolektivni ugovor kaže da jest. To je ono što sam ja rekao da školski psiholog nije tu samo za učenike, nego i za nastavnike. ;)
[size=9][color=#999999]Added after 6 minutes:[/color][/size]
Btw, svaka čast na tome što radiš. Na žalost, u školi u kojoj sam prije radio, a i iskustvo mojih kolega u drugim školama nisu imali tako pozitivno iskustvo sa školskim psihologom.
Prošle godine sam doživio dvije izjave koje su mi urezale u sjećanje za cijeli život (obje by školska psiholognja):
"Kolega, zašto bi vam itko pomogao?"
"Ne mogu se trenutno baviti problemima učenika; pripremam županijsko natjecanje iz njemačkog."
(Ova druga je došla nakon što se jedna učenica sa dijagnozom teške depresije izbola šestarom pod mojim satom po rukama i trbuhu, a par dana prije toga skoro skočila pod kamion na cesti)
Definitivno je lijepo čuti da se u tvojoj školi radi nešto dobro i korisno!
pipi duga čarapa (napisa): | no nije mi još jasno što podrazumijevaš pod savjetovanja nastavnika (s obzirom da nisi čuo da se to radi) rad na osobnim problemima, nošenje s emocijama? ili savjetovanje u vezi rada s učenicima i unapređenja nastave? |
Pa zar nije sve to povezano? Uostalom, s obzirom da si se ti pozvala na famozni Zakon o odgoju i obrazovanju, dozvoli da i ja tebi citiram Kolektivni ugovor zaposlenika u osnovnom školstvu. Točnije, članak 45, stavak 3:
Citat: | (3) Stručni suradnik psiholog planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome pedagoškom radu, u sklopu neposrednoga rada skrbi se o identifikaciji i osiguravanju potrebnih mjera i oblika rada za djecu koja trebaju posebnu stručnu potporu u
očuvanju psihičkoga zdravlja i poticanju razvoja, surađuje s ustanovama, vodi odgovarajuću dokumentaciju, sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u osnovnu školu, stručno se usavršava te obavlja druge poslove u skladu sa zahtjevima struke. |
Nemoj me shvatiti krivo, meni je posve jasno da se nema vremena za SVE to raditi, pogotovo ako si jedini stručni suradnik u školi. Ali ponavljam - ne može mi nitko reći da to nije posao psihologa, kad Zakon i Kolektivni ugovor kaže da jest. To je ono što sam ja rekao da školski psiholog nije tu samo za učenike, nego i za nastavnike.
Added after 6 minutes:
Btw, svaka čast na tome što radiš. Na žalost, u školi u kojoj sam prije radio, a i iskustvo mojih kolega u drugim školama nisu imali tako pozitivno iskustvo sa školskim psihologom.
Prošle godine sam doživio dvije izjave koje su mi urezale u sjećanje za cijeli život (obje by školska psiholognja):
"Kolega, zašto bi vam itko pomogao?"
"Ne mogu se trenutno baviti problemima učenika; pripremam županijsko natjecanje iz njemačkog."
(Ova druga je došla nakon što se jedna učenica sa dijagnozom teške depresije izbola šestarom pod mojim satom po rukama i trbuhu, a par dana prije toga skoro skočila pod kamion na cesti)
Definitivno je lijepo čuti da se u tvojoj školi radi nešto dobro i korisno!
_________________ Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.
by A.Einstein
|
|
[Vrh] |
|
pipi duga čarapa Forumaš(ica)

Pridružen/a: 19. 10. 2009. (12:36:59) Postovi: (2D)16
|
Postano: 19:15 sub, 14. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="kenny"][quote="pipi duga čarapa"]no nije mi još jasno što podrazumijevaš pod [i]savjetovanja nastavnika [/i](s obzirom da nisi čuo da se to radi) rad na osobnim problemima, nošenje s emocijama? ili savjetovanje u vezi rada s učenicima i unapređenja nastave?[/quote]
Pa zar nije sve to povezano?![/quote]
povezano je. i sasvim sigurno potrebno. no s obzirom da ne živimo u dubaiu, nego u lijepoj našoj takvo što bi bio popriličan luksuz za našu državu.
ne znam misliš li ti da psiholozi zaposleni recimo na rebru ili npr u plivi i zagrebačkoj banci (a na sva 3 mjesta ima ih popriličan broj) pružaju psihološku pomoć i podršku zaposlenicima tih ustanova!? a u svim tim ustanovama/poduzećima ima radnih mjesta koja su izložena golemom pritisku i stresu.
[quote="kenny"]Uostalom, s obzirom da si se ti pozvala na famozni Zakon o odgoju i obrazovanju, dozvoli da i ja tebi citiram Kolektivni ugovor zaposlenika u osnovnom školstvu. Točnije, članak 45, stavak 3:
[quote](3) Stručni suradnik psiholog planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome pedagoškom radu, u sklopu neposrednoga rada skrbi se o identifikaciji i osiguravanju potrebnih mjera i oblika rada za djecu koja trebaju posebnu stručnu potporu u
očuvanju psihičkoga zdravlja i poticanju razvoja, surađuje s ustanovama, vodi odgovarajuću dokumentaciju, sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u osnovnu školu, stručno se usavršava te [b]obavlja druge poslove u skladu sa zahtjevima struke[/b].[/quote]
ponavljam - ne može mi nitko reći da to nije posao psihologa, kad Zakon i Kolektivni ugovor kaže da jest. To je ono što sam ja rekao da školski psiholog nije tu samo za učenike, nego i za nastavnike. ;)[/size]![/quote]
nije posao psihologa, kad kolektivni ugovor članak 45 stavak 1 kaže da je posao pedagoga (dr stvar ako ga škola nema):
[quote]Stručni suradnik pedagog planira i programira rad,priprema se i obavlja poslove u neposrednome pedagoškom radu,[b]analizira i vrednuje djelotvornost odgojno-obrazovnog rada škole,predlaže mjere za poboljšanje[/b],stručno se usavršava,surađuje s ustanovama,sudjeluje u
radu povjerenstva za upis djece u osnovnu školu,vodi odgovarajuću pedagošku dokumentaciju [b]te obavlja druge poslove na unapređivanju i razvoju odgojno-obrazovne djelatnosti škole.
[/b][/quote]
daklem ovo zaboldano odnosi se na rad s učiteljima po pitanju unapređenja nastave
kenny (napisa): | pipi duga čarapa (napisa): | no nije mi još jasno što podrazumijevaš pod savjetovanja nastavnika (s obzirom da nisi čuo da se to radi) rad na osobnim problemima, nošenje s emocijama? ili savjetovanje u vezi rada s učenicima i unapređenja nastave? |
Pa zar nije sve to povezano?! |
povezano je. i sasvim sigurno potrebno. no s obzirom da ne živimo u dubaiu, nego u lijepoj našoj takvo što bi bio popriličan luksuz za našu državu.
ne znam misliš li ti da psiholozi zaposleni recimo na rebru ili npr u plivi i zagrebačkoj banci (a na sva 3 mjesta ima ih popriličan broj) pružaju psihološku pomoć i podršku zaposlenicima tih ustanova!? a u svim tim ustanovama/poduzećima ima radnih mjesta koja su izložena golemom pritisku i stresu.
kenny (napisa): | Uostalom, s obzirom da si se ti pozvala na famozni Zakon o odgoju i obrazovanju, dozvoli da i ja tebi citiram Kolektivni ugovor zaposlenika u osnovnom školstvu. Točnije, članak 45, stavak 3:
Citat: | (3) Stručni suradnik psiholog planira i programira rad, priprema se i obavlja poslove u neposrednome pedagoškom radu, u sklopu neposrednoga rada skrbi se o identifikaciji i osiguravanju potrebnih mjera i oblika rada za djecu koja trebaju posebnu stručnu potporu u
očuvanju psihičkoga zdravlja i poticanju razvoja, surađuje s ustanovama, vodi odgovarajuću dokumentaciju, sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u osnovnu školu, stručno se usavršava te obavlja druge poslove u skladu sa zahtjevima struke. |
ponavljam - ne može mi nitko reći da to nije posao psihologa, kad Zakon i Kolektivni ugovor kaže da jest. To je ono što sam ja rekao da školski psiholog nije tu samo za učenike, nego i za nastavnike. [/size]! |
nije posao psihologa, kad kolektivni ugovor članak 45 stavak 1 kaže da je posao pedagoga (dr stvar ako ga škola nema):
Citat: | Stručni suradnik pedagog planira i programira rad,priprema se i obavlja poslove u neposrednome pedagoškom radu,analizira i vrednuje djelotvornost odgojno-obrazovnog rada škole,predlaže mjere za poboljšanje,stručno se usavršava,surađuje s ustanovama,sudjeluje u
radu povjerenstva za upis djece u osnovnu školu,vodi odgovarajuću pedagošku dokumentaciju te obavlja druge poslove na unapređivanju i razvoju odgojno-obrazovne djelatnosti škole.
|
daklem ovo zaboldano odnosi se na rad s učiteljima po pitanju unapređenja nastave
|
|
[Vrh] |
|
kenny Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36) Postovi: (3B7)16
Spol: 
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...
|
Postano: 19:41 sub, 14. 11. 2009 Naslov: |
|
|
Ti zbilja ne čitaš pažljivo što ja pišem ili ignoriraš ono što ja govorim? :?
Ajmo ispočetka: spominjanje Rebra, Banke ili nekog drugog radnog mjesta zbilja nije potrebno. Među ostalim jer ne znam sadržaj njihovog kolektivnog ugovora, pa onda ni ne mogu komentirati što (ni)je u domeni njihova posla.
Istaknuo sam da u Kolektivnom ugovoru zaposlenika u osnovnom školstvu za poslove psihologa piše (među ostalim) da obavlja druge poslove u skladu sa zahtjevima struke. Ti na to kažeš da to nije posao psihologa, već pedagoga i onda citiraš dio za pedagoge. Ja u kupe, ti u špade. Ja pričam, na primjer, o stresu kod nastavnika. To spada u dio "drugi poslovi u skladu sa zahtjevima struke", osim ako ne smatraš da je pomoć u savladavanju stresa posao pedagoga, a ne psihologa. ;)
Za unapređenje nastave služi pedagog, za psihološku pomoć služi psiholog. Na taj dio sam aludirao da psiholog služi ne samo učenicima, nego i nastavnicima. Ili se varam?
[size=9][color=#999999]Added after 5 minutes:[/color][/size]
OK, sad sam vidio gdje je pukla nit komunikacije između tebe i mene. ;)
Dakle, da pojasnim. Da, kvalitetom nastave se bavi pedagog, a ne psiholog. Međutim, mišljenja sam da na kvalitetu nastave (među ostalim) utječe i psihičko stanje nastavnika. Ne kažem da bi trebala raditi kao psihoterapeut nastavnicima (za to bi svaka škola trebala imati još barem 3 psihologa!), ali održati tu i tamo koju radionicu na temu nošenja sa stresom i vlastitim emocijama JEST posao psihologa, a ne pedagoga. Pa čak ako kod nekog nastavnika razina stresa eskalira, onda je to i dalje posao psihologa, a ne pedagoga; zašto onda u takvoj situaciji ne pomoći kolegi? Dapače, to je onda DUŽNOST psihologa po Kolektivnom ugovoru.
Nadam se da je sada jasnije ono o čemu sam pisao. ;)
Ti zbilja ne čitaš pažljivo što ja pišem ili ignoriraš ono što ja govorim?
Ajmo ispočetka: spominjanje Rebra, Banke ili nekog drugog radnog mjesta zbilja nije potrebno. Među ostalim jer ne znam sadržaj njihovog kolektivnog ugovora, pa onda ni ne mogu komentirati što (ni)je u domeni njihova posla.
Istaknuo sam da u Kolektivnom ugovoru zaposlenika u osnovnom školstvu za poslove psihologa piše (među ostalim) da obavlja druge poslove u skladu sa zahtjevima struke. Ti na to kažeš da to nije posao psihologa, već pedagoga i onda citiraš dio za pedagoge. Ja u kupe, ti u špade. Ja pričam, na primjer, o stresu kod nastavnika. To spada u dio "drugi poslovi u skladu sa zahtjevima struke", osim ako ne smatraš da je pomoć u savladavanju stresa posao pedagoga, a ne psihologa.
Za unapređenje nastave služi pedagog, za psihološku pomoć služi psiholog. Na taj dio sam aludirao da psiholog služi ne samo učenicima, nego i nastavnicima. Ili se varam?
Added after 5 minutes:
OK, sad sam vidio gdje je pukla nit komunikacije između tebe i mene.
Dakle, da pojasnim. Da, kvalitetom nastave se bavi pedagog, a ne psiholog. Međutim, mišljenja sam da na kvalitetu nastave (među ostalim) utječe i psihičko stanje nastavnika. Ne kažem da bi trebala raditi kao psihoterapeut nastavnicima (za to bi svaka škola trebala imati još barem 3 psihologa!), ali održati tu i tamo koju radionicu na temu nošenja sa stresom i vlastitim emocijama JEST posao psihologa, a ne pedagoga. Pa čak ako kod nekog nastavnika razina stresa eskalira, onda je to i dalje posao psihologa, a ne pedagoga; zašto onda u takvoj situaciji ne pomoći kolegi? Dapače, to je onda DUŽNOST psihologa po Kolektivnom ugovoru.
Nadam se da je sada jasnije ono o čemu sam pisao.
_________________ Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.
by A.Einstein
|
|
[Vrh] |
|
brlja Forumaš(ica)

Pridružen/a: 21. 04. 2008. (19:41:17) Postovi: (1C)16
|
Postano: 2:22 ned, 15. 11. 2009 Naslov: |
|
|
Eto da i ja dam svoj prilog raspravi..
Ja sam inače apsolvent, prof mat. fiz., i predavao sam u tri škole za sada, trenutno ne predajem.
Prvo, veće plaće u obrazovanju neće biti. Zašto? Državna sisa je već preopterećena s 1 000 000 umirovljenika, ovim/onim naknadama, neprofitabilnim državnim tvrtkama, korupcijom itd., a ne postoji gospodarska osnova u državi, tj. privreda koja bi svojim plaćanjem poreza, ovih/onih naknada to sve izfinancirala. Navodno, čou od ekipe iz njemačke, tam srednjoškolski profesor ima plaću od 2500€, a 3000€ ak si vjenčan! Svi u Švabiju!
Drugo, posla stvarno ima. Iskreno, ja sam kao početnik radio po 12 sati na dan sveukupno, vjerujem da bi se to smanjilo nakon nekog vremena. S druge strane moj brat, prof. gegrafije i povijesti i sada, nakon tri godine radnog staža i dalje ponekad piše pripreme do dva ujutro.
Treće, škola je dobra koliko je dobar kolektiv nastavnika. Ako se kod 20% nastavnika slabo održava disciplina, i ostali profesori će imati taj problem. Da ne pričam što se događa ako je taj postotak viši.
Stvarno nemogu pričati kakva je kvaliteta nastave matematike u hrvatskoj jer neznam. Istina je da škole iz očaja na to mjesto primaju nekompetentne ljude koji jednostavno, iako imaju znanje, nemaju te didaktičke kvalitete i neznaju na koji načim učenicima prenjeti to isto znanje.
Nadalje, svaki prof. u srednjoj školi zna, koliko je teško motivirati učenike za matematiku. A i da bi se stekao osjećaj kako motivirati učenika treba i iskustvo, a i nije svaku nastavnu jedinicu isto lako motivirati. Lako je bilo o tome slušati na metodici ali nije sve tako ružičasto.
Koliko god sam razmišljao, nisam uspio pronaći pravu motivaciju za računske operacije s složenim razlomcima... Opet, postoje učenici koje jednostavno ne zanima, i stvarno ih nije moguće motivirati. S fizikom je puno lakše.
Zanimljivo je to naglašavanje prava učenika. Iskreno, osobe koje se zalažu za to bi trebalo poslati u jednu od škola u kojoj sam radio.
Odmah što ću naglasiti, nema autoriteta i discipline bez straha. Pa naravno, na poslu slušate šefa jer se bojite prodika i u najgorem otkaza. Bojite se organa vlasti zbog zatvora itd. Autoritet i strah su usko povezani.
Kao što kolege profesori znaju, učenike se nesmije više udaljavati sa sata u svrhu odgojne mjere, kao što vidimo nesmije se više ni davati jedinice u zalaganje kao odgojna mjera. Dodajte na to pritisak roditelja i popuštanje u ocjenjivanju, škola postaje rasulo. Vi nemožete ostati autoritativni ak kolege rade protiv vas i ako ostatak škole vrši na vas pritisak. A zašto vrše pritisak? Zato jel će vam poslat neku inspekciju.
Eto sada jedan konkretni primjer. Ja fino predajem o preslikavanjima, kak fino postoji neko pravilo koje zgrabi element s jedne hrpe i magično ga pretvori u neki drugi element i baci na drugu hrpu kad se odjednom klinac digne i fino se šeće po razredu. I što sad? Van ga nesmijem poslati (i oni su s time jako dobro upoznati), ak ga prozovem i dam jedinicu, to ga ne zabrinjava, jer će na kraju godine bit; a pustite ga, dajte mu ocijenu da može upisati fakultet, ili njemu je tata poginuo u ratu, ili jednostavno bezrazložno mu dajte dovoljan da nebude problema sa starcima.
Mogao bih i navesti kao odgojnu mjeru i slanje pedagogici, ali neću jer se znalo događati da me učenici pitaju jel smiju ić pedagogici jer im je tamo baš super, oni si lijepo pričaju itd. A pedagogica me uvjerava kako su njoj na satu informatike bili baš super, a saznao sam od učenika da im je lijepo dala da surfaju cijeli sat...
Zanimljivo je i koliko se to promijenilo od kada sam ja išao u srednju školu. Onda se zbog bilo kakvog vrijeđanja profesora dobivao ukor a isključivanja iz škole su bila povremeni slučaj. I takvi su služili kao primjer drugima.
I to vam je to, puno ljudi mi navede ograničenja u sredstima održavanja discipline kao jedan od glavnih razloga zašto ne žele raditi u školi. Sam sustav je naglašavanjem prava učenika doveo do nediscipliniranosti u školama.
Čast iznimkama, radio sam u školi gdje je disciplina bil asvarno na vrhuncu, ali svi profesori su se prema učenicima podnosili isto i nije bilo popuštanja.
Ja se osobno također spremam i nadam poslu izvan struke. Nije ni to lako naći kakva su vremena i dok se po burzi nalaze ljudi s iskustvom, ali eto, bolje i to nego da dobim neki čir na želudcu s 35 god.
Btw. ocjene su odgojna mjera za one koji imaju dobre ocjene. Oni koji imaju loše, loša ocjena je još samo jedan dan u njihovom životu.
Dalje, prijemni na FER-u je teži nego na PMF-u. Ja išo, devastirao prijemni ali došo s lošim ocjenama iz srednje pa upao samo s plaćanjem. Na PMF-u bio 11. (Eto zašto potreba za državnom maturom.)
Udžbenici iz matematike su tak tak, ja sam uglavom radio pripreme s svojim znanjem. Ali zato mogu komentirati one koje je brat koristio za geografiju. Nevjerojatno je što se odobrava kao službeni udžbenik za osnovnu školu. Terminologija koja se upotrebljava u jednom udžbeniku za 6. raz. OŠ je teška za prožvakati i odrasloj osobi kamoli djetetu od 12 god. Samo dokazuje kakvo sve smeće se podvaljuje ljudima.
Eto da i ja dam svoj prilog raspravi..
Ja sam inače apsolvent, prof mat. fiz., i predavao sam u tri škole za sada, trenutno ne predajem.
Prvo, veće plaće u obrazovanju neće biti. Zašto? Državna sisa je već preopterećena s 1 000 000 umirovljenika, ovim/onim naknadama, neprofitabilnim državnim tvrtkama, korupcijom itd., a ne postoji gospodarska osnova u državi, tj. privreda koja bi svojim plaćanjem poreza, ovih/onih naknada to sve izfinancirala. Navodno, čou od ekipe iz njemačke, tam srednjoškolski profesor ima plaću od 2500€, a 3000€ ak si vjenčan! Svi u Švabiju!
Drugo, posla stvarno ima. Iskreno, ja sam kao početnik radio po 12 sati na dan sveukupno, vjerujem da bi se to smanjilo nakon nekog vremena. S druge strane moj brat, prof. gegrafije i povijesti i sada, nakon tri godine radnog staža i dalje ponekad piše pripreme do dva ujutro.
Treće, škola je dobra koliko je dobar kolektiv nastavnika. Ako se kod 20% nastavnika slabo održava disciplina, i ostali profesori će imati taj problem. Da ne pričam što se događa ako je taj postotak viši.
Stvarno nemogu pričati kakva je kvaliteta nastave matematike u hrvatskoj jer neznam. Istina je da škole iz očaja na to mjesto primaju nekompetentne ljude koji jednostavno, iako imaju znanje, nemaju te didaktičke kvalitete i neznaju na koji načim učenicima prenjeti to isto znanje.
Nadalje, svaki prof. u srednjoj školi zna, koliko je teško motivirati učenike za matematiku. A i da bi se stekao osjećaj kako motivirati učenika treba i iskustvo, a i nije svaku nastavnu jedinicu isto lako motivirati. Lako je bilo o tome slušati na metodici ali nije sve tako ružičasto.
Koliko god sam razmišljao, nisam uspio pronaći pravu motivaciju za računske operacije s složenim razlomcima... Opet, postoje učenici koje jednostavno ne zanima, i stvarno ih nije moguće motivirati. S fizikom je puno lakše.
Zanimljivo je to naglašavanje prava učenika. Iskreno, osobe koje se zalažu za to bi trebalo poslati u jednu od škola u kojoj sam radio.
Odmah što ću naglasiti, nema autoriteta i discipline bez straha. Pa naravno, na poslu slušate šefa jer se bojite prodika i u najgorem otkaza. Bojite se organa vlasti zbog zatvora itd. Autoritet i strah su usko povezani.
Kao što kolege profesori znaju, učenike se nesmije više udaljavati sa sata u svrhu odgojne mjere, kao što vidimo nesmije se više ni davati jedinice u zalaganje kao odgojna mjera. Dodajte na to pritisak roditelja i popuštanje u ocjenjivanju, škola postaje rasulo. Vi nemožete ostati autoritativni ak kolege rade protiv vas i ako ostatak škole vrši na vas pritisak. A zašto vrše pritisak? Zato jel će vam poslat neku inspekciju.
Eto sada jedan konkretni primjer. Ja fino predajem o preslikavanjima, kak fino postoji neko pravilo koje zgrabi element s jedne hrpe i magično ga pretvori u neki drugi element i baci na drugu hrpu kad se odjednom klinac digne i fino se šeće po razredu. I što sad? Van ga nesmijem poslati (i oni su s time jako dobro upoznati), ak ga prozovem i dam jedinicu, to ga ne zabrinjava, jer će na kraju godine bit; a pustite ga, dajte mu ocijenu da može upisati fakultet, ili njemu je tata poginuo u ratu, ili jednostavno bezrazložno mu dajte dovoljan da nebude problema sa starcima.
Mogao bih i navesti kao odgojnu mjeru i slanje pedagogici, ali neću jer se znalo događati da me učenici pitaju jel smiju ić pedagogici jer im je tamo baš super, oni si lijepo pričaju itd. A pedagogica me uvjerava kako su njoj na satu informatike bili baš super, a saznao sam od učenika da im je lijepo dala da surfaju cijeli sat...
Zanimljivo je i koliko se to promijenilo od kada sam ja išao u srednju školu. Onda se zbog bilo kakvog vrijeđanja profesora dobivao ukor a isključivanja iz škole su bila povremeni slučaj. I takvi su služili kao primjer drugima.
I to vam je to, puno ljudi mi navede ograničenja u sredstima održavanja discipline kao jedan od glavnih razloga zašto ne žele raditi u školi. Sam sustav je naglašavanjem prava učenika doveo do nediscipliniranosti u školama.
Čast iznimkama, radio sam u školi gdje je disciplina bil asvarno na vrhuncu, ali svi profesori su se prema učenicima podnosili isto i nije bilo popuštanja.
Ja se osobno također spremam i nadam poslu izvan struke. Nije ni to lako naći kakva su vremena i dok se po burzi nalaze ljudi s iskustvom, ali eto, bolje i to nego da dobim neki čir na želudcu s 35 god.
Btw. ocjene su odgojna mjera za one koji imaju dobre ocjene. Oni koji imaju loše, loša ocjena je još samo jedan dan u njihovom životu.
Dalje, prijemni na FER-u je teži nego na PMF-u. Ja išo, devastirao prijemni ali došo s lošim ocjenama iz srednje pa upao samo s plaćanjem. Na PMF-u bio 11. (Eto zašto potreba za državnom maturom.)
Udžbenici iz matematike su tak tak, ja sam uglavom radio pripreme s svojim znanjem. Ali zato mogu komentirati one koje je brat koristio za geografiju. Nevjerojatno je što se odobrava kao službeni udžbenik za osnovnu školu. Terminologija koja se upotrebljava u jednom udžbeniku za 6. raz. OŠ je teška za prožvakati i odrasloj osobi kamoli djetetu od 12 god. Samo dokazuje kakvo sve smeće se podvaljuje ljudima.
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 11:28 ned, 15. 11. 2009 Naslov: |
|
|
[quote="kenny"]Ja pričam, na primjer, o stresu kod nastavnika. To spada u dio "drugi poslovi u skladu sa zahtjevima struke"[/quote]
Gle kenny, takvim interpretiranjem mogao si doci do zakljucka da ti psiholog mora brisati plocu i cistiti ucionicu. Inace bi mogao biti pod stresom, zar ne? Ne mislis da si malo previse dopustas pisuci na taj nacin sto je drugim strukama posao?
[quote="kenny"]osim ako ne smatraš da je pomoć u savladavanju stresa posao pedagoga, a ne psihologa. ;)[/quote]
Pa sad, kad su djetinjasti nastavnici u pitanju mozda i jest O:)
@brlja: konacno netko pise jezikom koji razumijem! Citajuci ovaj topic vec sam pomislio da sam ja malo cudan :crazy:
kenny (napisa): | Ja pričam, na primjer, o stresu kod nastavnika. To spada u dio "drugi poslovi u skladu sa zahtjevima struke" |
Gle kenny, takvim interpretiranjem mogao si doci do zakljucka da ti psiholog mora brisati plocu i cistiti ucionicu. Inace bi mogao biti pod stresom, zar ne? Ne mislis da si malo previse dopustas pisuci na taj nacin sto je drugim strukama posao?
kenny (napisa): | osim ako ne smatraš da je pomoć u savladavanju stresa posao pedagoga, a ne psihologa.  |
Pa sad, kad su djetinjasti nastavnici u pitanju mozda i jest
@brlja: konacno netko pise jezikom koji razumijem! Citajuci ovaj topic vec sam pomislio da sam ja malo cudan
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
ante003 Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 10. 2008. (17:45:10) Postovi: (3C5)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
|