Psihologija - odgovori na pitanja za 1.kolokvij ( koji će se održati u ponedjeljak 25.listopada u 17 sati u učionici u kojoj imamo psihologiju)
1. Dvije glave komponente osposobljenosti nastavnika?
Odgovor: Predmetna i pedagoška osposobljenost. Predmetna osposobljenost stječe se studijem struke i podrazumijeva poznavanje gradiva koje
će nastavnik predavati. Pedagoška osposobljenost stječe se studijem psihološko - pedagoških kolegija (psihologija, pedagogija, metodika ...)
2. Glavni čimbenici kvalitete obrazovanja?
Odgovor: Dijele se na unutarnje i vanjske čimbenike. Unutarnji čimbenici su: inteligencija učenika, predznanje učenika i motivacija učenika
za učenje. Vanjski čimbenici su: Školski program, udžbenici, kvaliteta opreme i osposobljenost nastavnika.
3. Što je učenje?
Odgovor: Učenje je proces kojim iskustvo ili vježba proizvode promjene u mogućnostima obavljanja određenih aktivnosti.
4. Podjela učenja (dvije glavne vrste učenja)?
Odgovor: Učenje se dijeli na iskustveno učenje (koje je nesvjesno i nenamjerno) i organizirano učenje ili edukaciju ( koje je svjesno i namjerno).
5. Oblici organiziranog učenja?
Odgovor: Organizirano učenje sastoji se od obrazovanja i odgoja. Ono može biti formalno (škola), neformalno (tečaj, seminar, radionica, emisije)
i samoobrazovanje.
6. Razlika između formalnog i neformalnog obrazovanja?
Odgovor: Formalno učenje odvija se unutar institucije (škola, fakultet), dok se neformalno učenje odvija izvan institucije (tečaj, seminar, radionica,
emisija, razgovor).
7. Razlika između samoobrazovanja i iskustvenog učenja?
Odgovor: iskustveno učenje je nesvjesno i nenamjerno, dok je samoobrazovanje svjesno i namjerno.
8. Što je obrazovanje?
Odgovor: Obrazovanje je organizirano učenje znanja i (psihomotornih) vještina.
9. Što je odgoj?
Odgovor: Odgoj je organizirano učenje vrijednosti, stavova i navika.
10. Što su vrijednosti?
Odgovor: Vrijednosti su dugoročni važni ciljevi što ih osoba nastoji postići (ponašanjem).
11. Što su stavovi?
Odgovor: Stav je tendencija bilo pozitivnog bilo negativnog čuvstvenog reagiranja na objekt stava. Objekt stava može biti sve što je pojedincu važno
s motrišta zadovoljavanja njegovih potreba odnosno ostvarivanja pojedinih vrijednosti.
12. Što su navike?
Odgovor: Navike su naučene tendencije pojedinca za ponašanjem na određeni način u određenoj (specifičnoj) situaciji.
13. Tri komponente sadržaja učenja?
Odgovor: Tri komponente sadržaja učenja su: kognitivna komponenta (znanja), čuvstvena (emocionalna, afektivna) komponenta i voljna (ponašajna) komponenta.
14. Što je socijalizacija?
Odgovor: Socijalizacija je iskustveno i organizirano učenje vrijednosti, stavova i navika.
15. Razlika između odgoja i socijalizacije?
Odgovor: Odgoj je samo organizirano učenje vrijednosti, stavova i navika. Dok je socijalizacija i iskustveno i organizirano učenje vrijednosti, stavova i
navika.
16. Predmet psihologije?
Odgovor: Predmet psihologije su psihičke pojave. Psihičke pojave dijele se na psihičke osobine (spoznajne (senzorne, psihomotorne,intelektualne), emocionalne (temperament) i motivativne (karakter ili ćud) osobine) i psihiče procese (precipiranje, učenje psihomotornih vještina, mišljenje i pamćenje,
čuvstveno reagiranje i proces motivacije).
17. Predmet edukacijske psihologije?
Odgovor: Edukacijska psihologija istražuje zakonitosti kako se uz proces učenja može najefikasnije utjecati na osobine ličnosti.
18. Što je ličnost?
Odgovor: Ličnost je sustav (struktura, organizacija) važnih, relativno trajnih i relativno univerzalnih važnih osobina. A važna osobina je ona o kojoj
ovisi uspjeh pojedinca u većem broju situacija.
19. Je li ličnost skup ili sustav osobina?
Odgovor: Ličnost je sustav osobina. Sustav čine više elemenata u međudjelovanju, dok skup čine samo elementi.
20. Glavna područja ličnosti?
Odgovor: Glavna područja ličnosti su kognitivno ili spoznajno (intelektualne sposobnosti, važna znanja (naobrazba)), čuvstveno (temperament), voljno ili
motivativno (motivi) i tjelesno ili somatsko (tjelesni izgled i konstitucija, svojstva endokrilnog i živčanog sustava) područje.
21. Glavne kognitivne (spoznajne) osobine ličnosti?
Odgovor: Glavne kognitivne (spoznajne) osobine ličnosti su intelektualne sposobnosti (dijele se na senzorne (vid, sluh, opip, okus,ravnoteža, toplo,
hladno, bol, vrijeme ...), psihomotorne, i intelektualne sposobnosti u užem smislu), i važna znanja (naobrazba).
22. Kome treba vjerovati?
Odgovor: Nikome! Niti Bandiću, niti političarima, niti crkvi, niti samome sebi. :)
Korištena literatura:
- Bilješke s predavanja
- Osnove psihologije obrazovanja i odgoja; Nikola Pastuović
- Labud i Mirko 2: Hemeroid koji je suviše znao i druge priče; Krešimir Ivković i Roko Maštruko
Lektorirao: Želimir Kučina
Popis Lektora:
- Želimir Kučina
Napomena: Sve ispravke, prijedloge, pohvale, kritike, reklame i prijetnje smrću šaljite na rokul(monkey)student.math.hr
Psihologija - odgovori na pitanja za 1.kolokvij ( koji će se održati u ponedjeljak 25.listopada u 17 sati u učionici u kojoj imamo psihologiju)
1. Dvije glave komponente osposobljenosti nastavnika?
Odgovor: Predmetna i pedagoška osposobljenost. Predmetna osposobljenost stječe se studijem struke i podrazumijeva poznavanje gradiva koje
će nastavnik predavati. Pedagoška osposobljenost stječe se studijem psihološko - pedagoških kolegija (psihologija, pedagogija, metodika ...)
2. Glavni čimbenici kvalitete obrazovanja?
Odgovor: Dijele se na unutarnje i vanjske čimbenike. Unutarnji čimbenici su: inteligencija učenika, predznanje učenika i motivacija učenika
za učenje. Vanjski čimbenici su: Školski program, udžbenici, kvaliteta opreme i osposobljenost nastavnika.
3. Što je učenje?
Odgovor: Učenje je proces kojim iskustvo ili vježba proizvode promjene u mogućnostima obavljanja određenih aktivnosti.
4. Podjela učenja (dvije glavne vrste učenja)?
Odgovor: Učenje se dijeli na iskustveno učenje (koje je nesvjesno i nenamjerno) i organizirano učenje ili edukaciju ( koje je svjesno i namjerno).
5. Oblici organiziranog učenja?
Odgovor: Organizirano učenje sastoji se od obrazovanja i odgoja. Ono može biti formalno (škola), neformalno (tečaj, seminar, radionica, emisije)
i samoobrazovanje.
6. Razlika između formalnog i neformalnog obrazovanja?
Odgovor: Formalno učenje odvija se unutar institucije (škola, fakultet), dok se neformalno učenje odvija izvan institucije (tečaj, seminar, radionica,
emisija, razgovor).
7. Razlika između samoobrazovanja i iskustvenog učenja?
Odgovor: iskustveno učenje je nesvjesno i nenamjerno, dok je samoobrazovanje svjesno i namjerno.
8. Što je obrazovanje?
Odgovor: Obrazovanje je organizirano učenje znanja i (psihomotornih) vještina.
9. Što je odgoj?
Odgovor: Odgoj je organizirano učenje vrijednosti, stavova i navika.
10. Što su vrijednosti?
Odgovor: Vrijednosti su dugoročni važni ciljevi što ih osoba nastoji postići (ponašanjem).
11. Što su stavovi?
Odgovor: Stav je tendencija bilo pozitivnog bilo negativnog čuvstvenog reagiranja na objekt stava. Objekt stava može biti sve što je pojedincu važno
s motrišta zadovoljavanja njegovih potreba odnosno ostvarivanja pojedinih vrijednosti.
12. Što su navike?
Odgovor: Navike su naučene tendencije pojedinca za ponašanjem na određeni način u određenoj (specifičnoj) situaciji.
13. Tri komponente sadržaja učenja?
Odgovor: Tri komponente sadržaja učenja su: kognitivna komponenta (znanja), čuvstvena (emocionalna, afektivna) komponenta i voljna (ponašajna) komponenta.
14. Što je socijalizacija?
Odgovor: Socijalizacija je iskustveno i organizirano učenje vrijednosti, stavova i navika.
15. Razlika između odgoja i socijalizacije?
Odgovor: Odgoj je samo organizirano učenje vrijednosti, stavova i navika. Dok je socijalizacija i iskustveno i organizirano učenje vrijednosti, stavova i
navika.
16. Predmet psihologije?
Odgovor: Predmet psihologije su psihičke pojave. Psihičke pojave dijele se na psihičke osobine (spoznajne (senzorne, psihomotorne,intelektualne), emocionalne (temperament) i motivativne (karakter ili ćud) osobine) i psihiče procese (precipiranje, učenje psihomotornih vještina, mišljenje i pamćenje,
čuvstveno reagiranje i proces motivacije).
17. Predmet edukacijske psihologije?
Odgovor: Edukacijska psihologija istražuje zakonitosti kako se uz proces učenja može najefikasnije utjecati na osobine ličnosti.
18. Što je ličnost?
Odgovor: Ličnost je sustav (struktura, organizacija) važnih, relativno trajnih i relativno univerzalnih važnih osobina. A važna osobina je ona o kojoj
ovisi uspjeh pojedinca u većem broju situacija.
19. Je li ličnost skup ili sustav osobina?
Odgovor: Ličnost je sustav osobina. Sustav čine više elemenata u međudjelovanju, dok skup čine samo elementi.
20. Glavna područja ličnosti?
Odgovor: Glavna područja ličnosti su kognitivno ili spoznajno (intelektualne sposobnosti, važna znanja (naobrazba)), čuvstveno (temperament), voljno ili
motivativno (motivi) i tjelesno ili somatsko (tjelesni izgled i konstitucija, svojstva endokrilnog i živčanog sustava) područje.
21. Glavne kognitivne (spoznajne) osobine ličnosti?
Odgovor: Glavne kognitivne (spoznajne) osobine ličnosti su intelektualne sposobnosti (dijele se na senzorne (vid, sluh, opip, okus,ravnoteža, toplo,
hladno, bol, vrijeme ...), psihomotorne, i intelektualne sposobnosti u užem smislu), i važna znanja (naobrazba).
22. Kome treba vjerovati?
Odgovor: Nikome! Niti Bandiću, niti političarima, niti crkvi, niti samome sebi.
Korištena literatura:
- Bilješke s predavanja
- Osnove psihologije obrazovanja i odgoja; Nikola Pastuović
- Labud i Mirko 2: Hemeroid koji je suviše znao i druge priče; Krešimir Ivković i Roko Maštruko
Lektorirao: Želimir Kučina
Popis Lektora:
- Želimir Kučina
Napomena: Sve ispravke, prijedloge, pohvale, kritike, reklame i prijetnje smrću šaljite na rokul(monkey)student.math.hr
_________________ Studij matematike? Zadaju ti brige zadatcima, teroriziraju te teoremima, propucavaju te propozicijama, karaju te korolarima, lemaju te lemama i dosađuju ti dokazima.
|