Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
Rokul Forumaš(ica)
Pridružen/a: 14. 09. 2010. (18:56:45) Postovi: (18)16
Spol:
Lokacija: Zadar/Zagreb/Sinj
|
Postano: 4:21 sub, 8. 1. 2011 Naslov: Kako je izgledao studij prije bolonje? |
|
|
Molio bih sve voljne i dobre duše da mi odgovore na neka pitanja:
Kako je izgledao studij prije bolonje? Da li su postojali kolokviji? Kako su bili uređeni ispitni rokovi? Da li je pohađanje nastave (predavanja, vježbi i seminara) bilo obavezno? Da li je postojala mogućnost vanrednog studija?
Isto tako, ukoliko netko zna volio bih da mi kaže kako je to izgledalo na ostalim fakultetima? Svima? Bar nekima? Ili da me uputi na neko virtualno mjesto gdje ću to moći podrobnije istražiti.
I na kraju pitanje za one koji su na ovom forumu, a diplomirali su prije uvođenja bolonje: Što vam se čini koji je sustav bolji, zdraviji, produktivniji i ugodniji?
Hvala na pažnji i interesu! :wink:
Molio bih sve voljne i dobre duše da mi odgovore na neka pitanja:
Kako je izgledao studij prije bolonje? Da li su postojali kolokviji? Kako su bili uređeni ispitni rokovi? Da li je pohađanje nastave (predavanja, vježbi i seminara) bilo obavezno? Da li je postojala mogućnost vanrednog studija?
Isto tako, ukoliko netko zna volio bih da mi kaže kako je to izgledalo na ostalim fakultetima? Svima? Bar nekima? Ili da me uputi na neko virtualno mjesto gdje ću to moći podrobnije istražiti.
I na kraju pitanje za one koji su na ovom forumu, a diplomirali su prije uvođenja bolonje: Što vam se čini koji je sustav bolji, zdraviji, produktivniji i ugodniji?
Hvala na pažnji i interesu!
_________________ Studij matematike? Zadaju ti brige zadatcima, teroriziraju te teoremima, propucavaju te propozicijama, karaju te korolarima, lemaju te lemama i dosađuju ti dokazima.
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3560)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 11:22 sub, 8. 1. 2011 Naslov: |
|
|
Ovisi sto smatras "studijem prije bolonje". Recimo, u Krckovo doba su postojali mjesecni rokovi. :D
Mogu ti reci kako je izgledalo nekoliko godina prije bolonje.
Kolokviji gotovo da nisu postojali. Imali smo ispitne rokove: jesenski predrok (1 termin), zimski rok (2 termina), proljetni predrok (1 termin), ljetni rok (3 termina, kasnije smanjeno na 2), jesenski rok (2 termina) i dekanski rok (1 termin). Ispiti su bili podijeljeni u ispitne razrede (njih 8: A1, A2, B1, B2,...) koji su se u rokovima pisali svaki drugi radni dan (npr. A1 u pon u 9, A2 u pon u 12, B1 u sri u 9,...). Usmeni su postojali iz gotovo svih kolegija.
Ako si pao ispit tri puta (bilo pismeni bilo usmeni), cetvrti put si imao komisiju i tada nije trebalo poloziti pismeni, nego se i bez njega moglo na komisijski. Koliko je to bilo "zdravo" za prolaz, variralo je od kolegija do kolegija. Ako bi pao i komisiju, pao si kolegij i morao ga ponovo upisati. Iduci puta tako (3 normalna ispita i 1 komisija) i, ako bi pao, studij bi za tebe bio zavrsen. To se zvalo 3+1 i uvedeno je 1993-94. Prije toga se izlazilo koliko se puta htjelo, sto je dovodilo do toga da neki izlaze i po vise desetaka puta. Mislim da je rekord na MO bio izmedju 40 i 50, a pricalo se da je na FERu preko 60.
To je bilo dok sam ja studirao. U predbolonjskoj fazi radio se prelazak na sadasnji sustav. Kolegiji prve, a kasnije i visih godina dobili su kolokvije koji su pretezno bili neobavezna zamjena za pismeni.
Pohadjanje nastave je formalno bilo obavezno kao i danas, no to je provodilo vrlo malo nastavnika i asistenata (meni na pamet pada samo jedan). Na LA1 nas je u 003 bilo 10-15, a prof. je jednom skomentirao da cemo se uskoro moci nalaziti kod njega doma, koliko nas ima. Rece i da nam njegova zena moze sloziti sok svakom, pa u dvoristu ucimo LA. :lol:
Vanredni studij (ako mislis na "studij uz rad") formalno nije postojao, ali posto gotovo nitko nije provjeravao dolazis li na nastavu, to nije bio veliki problem. Istina, jedan kolega je izgubio godinu jer mu prof. nije htio dati potpis zbog (najavljenih) nedolazaka na nastavu, a covjek je radio. No, to je jedini takav slucaj za koji znam.
Koliko mi je poznato, onaj prvi dio su svi fakulteti imali manje-vise isto (do na logicne specificnosti s terenskim radom, laboratorijima,...). Onaj dio gdje smo mi uveli kolokvije, nekima je i danas bolonja (FSB, ako se ne varam). Neki danas imaju kolokvije i/ili seminare kao dodatak ispitu (preduvjeti da mozes izaci na pismeni, pa zatim usmene), npr. PMF-BO.
Usporedba dva sustava je chupava stvar. Tko je diplomirao prije, ovaj nije iskusio, pa tesko moze reci samo na racun prica o tome. Isto i za one koji su upisali bolonjski i o starom sustavu su samo citali. Ostaje ti ekipa koja je studirala po oba sustava, no ti su na starom sustavu padali i zato dopali do bolonje, pa opet nije bas reprezentativan uzorak.
Osobno, meni se vise svidjao stari sustav, no ja sam davao uvjete (to je bio odredjeni broj bodova -- slicnih ECTSima, ali ne bas isto) u ljetnom roku. Naravno da je "ugodnije" kad te nitko ne tjera, no cinjenica je da se to dosta zloupotrebljavalo (neki koji su studirali kad i ja, i danas studiraju, sto je ipak malo predugo). Prosjecno trajanje cetverogodisnjeg studija na MO bilo je cca 7 godina. Na ostatku Sveucilista bilo je slicno.
Ovaj sustav je definitivno "produktivniji" u smislu prolaznosti. Mislim da oko 50% studenata prve godine polozi sve kolegije. U moje doba, 20% je davalo uvjete (sto je bilo otprilike 3/4 upisanih kolegija). Cinjenica je da je vecina danasnjih kolokvija laksa od tadasnjih pismenih, pa niti ta usporedba nije bas fer, ali mislim da se postiglo da studenti u ovom sustavu ipak redovitije rade.
Ovisi sto smatras "studijem prije bolonje". Recimo, u Krckovo doba su postojali mjesecni rokovi.
Mogu ti reci kako je izgledalo nekoliko godina prije bolonje.
Kolokviji gotovo da nisu postojali. Imali smo ispitne rokove: jesenski predrok (1 termin), zimski rok (2 termina), proljetni predrok (1 termin), ljetni rok (3 termina, kasnije smanjeno na 2), jesenski rok (2 termina) i dekanski rok (1 termin). Ispiti su bili podijeljeni u ispitne razrede (njih 8: A1, A2, B1, B2,...) koji su se u rokovima pisali svaki drugi radni dan (npr. A1 u pon u 9, A2 u pon u 12, B1 u sri u 9,...). Usmeni su postojali iz gotovo svih kolegija.
Ako si pao ispit tri puta (bilo pismeni bilo usmeni), cetvrti put si imao komisiju i tada nije trebalo poloziti pismeni, nego se i bez njega moglo na komisijski. Koliko je to bilo "zdravo" za prolaz, variralo je od kolegija do kolegija. Ako bi pao i komisiju, pao si kolegij i morao ga ponovo upisati. Iduci puta tako (3 normalna ispita i 1 komisija) i, ako bi pao, studij bi za tebe bio zavrsen. To se zvalo 3+1 i uvedeno je 1993-94. Prije toga se izlazilo koliko se puta htjelo, sto je dovodilo do toga da neki izlaze i po vise desetaka puta. Mislim da je rekord na MO bio izmedju 40 i 50, a pricalo se da je na FERu preko 60.
To je bilo dok sam ja studirao. U predbolonjskoj fazi radio se prelazak na sadasnji sustav. Kolegiji prve, a kasnije i visih godina dobili su kolokvije koji su pretezno bili neobavezna zamjena za pismeni.
Pohadjanje nastave je formalno bilo obavezno kao i danas, no to je provodilo vrlo malo nastavnika i asistenata (meni na pamet pada samo jedan). Na LA1 nas je u 003 bilo 10-15, a prof. je jednom skomentirao da cemo se uskoro moci nalaziti kod njega doma, koliko nas ima. Rece i da nam njegova zena moze sloziti sok svakom, pa u dvoristu ucimo LA.
Vanredni studij (ako mislis na "studij uz rad") formalno nije postojao, ali posto gotovo nitko nije provjeravao dolazis li na nastavu, to nije bio veliki problem. Istina, jedan kolega je izgubio godinu jer mu prof. nije htio dati potpis zbog (najavljenih) nedolazaka na nastavu, a covjek je radio. No, to je jedini takav slucaj za koji znam.
Koliko mi je poznato, onaj prvi dio su svi fakulteti imali manje-vise isto (do na logicne specificnosti s terenskim radom, laboratorijima,...). Onaj dio gdje smo mi uveli kolokvije, nekima je i danas bolonja (FSB, ako se ne varam). Neki danas imaju kolokvije i/ili seminare kao dodatak ispitu (preduvjeti da mozes izaci na pismeni, pa zatim usmene), npr. PMF-BO.
Usporedba dva sustava je chupava stvar. Tko je diplomirao prije, ovaj nije iskusio, pa tesko moze reci samo na racun prica o tome. Isto i za one koji su upisali bolonjski i o starom sustavu su samo citali. Ostaje ti ekipa koja je studirala po oba sustava, no ti su na starom sustavu padali i zato dopali do bolonje, pa opet nije bas reprezentativan uzorak.
Osobno, meni se vise svidjao stari sustav, no ja sam davao uvjete (to je bio odredjeni broj bodova -- slicnih ECTSima, ali ne bas isto) u ljetnom roku. Naravno da je "ugodnije" kad te nitko ne tjera, no cinjenica je da se to dosta zloupotrebljavalo (neki koji su studirali kad i ja, i danas studiraju, sto je ipak malo predugo). Prosjecno trajanje cetverogodisnjeg studija na MO bilo je cca 7 godina. Na ostatku Sveucilista bilo je slicno.
Ovaj sustav je definitivno "produktivniji" u smislu prolaznosti. Mislim da oko 50% studenata prve godine polozi sve kolegije. U moje doba, 20% je davalo uvjete (sto je bilo otprilike 3/4 upisanih kolegija). Cinjenica je da je vecina danasnjih kolokvija laksa od tadasnjih pismenih, pa niti ta usporedba nije bas fer, ali mislim da se postiglo da studenti u ovom sustavu ipak redovitije rade.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
|
|
[Vrh] |
|
Swerz Forumaš(ica)
Pridružen/a: 13. 02. 2009. (21:30:28) Postovi: (182)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
Tygy Forumaš(ica)
Pridružen/a: 22. 11. 2008. (15:27:08) Postovi: (102)16
|
Postano: 19:32 sub, 8. 1. 2011 Naslov: |
|
|
Imam i ja komentar, iako nisam studirala po starom sistemu.
Ipak smatram da je bio kvalitetniji nego ova bolonja, bar što se našeg faksa tiče... jer,
-iako svi imamo 18 i po zakonu bi mogli samostalno živjet-bolonja to ne dozvoljava, jer doslovno ne dozvoljava rad uz studij (dovoljan za preživjet)
- u 2 mjeseca koliko traje semestar dobijemo 5-6 gradiva na uvid (tjedan i par dana za svaki kolegij), u međuvremenu smo već pisali jedan kolokvij i imali blic/zadaću/praktični i onda imaš 4 tjedna da tih 5-6 gradiva zgotoviš sad il sljedeće godine u isto vrijeme...meni ovo vuče na kampanjsko učenje iako se tako ne čini, ali jest. A da to bude moguće, gradiva su srezana i naši su kolokviji/ispiti ipak lakši od onih predbolonjskih. rezultat: instant matematičar, a faks sveden na štreberaj.
Ne svi kolegiji, al u globalu gledano jest.
-nadalje, doktorica moja je potvrdila da ovo što mi prolazimo nije dobro za organizam - tko gleda na to?
-sustav prije bolonje koji smo imali bio je cijenjen u cijelom svijetu pa tako naši studenti, znanstvenici (tata mi priča kad se vraća s kongresa), a sad je još uvijek cijenjen...ali...bolonja baš to uništava. Jer ovi instant matematičari, fizičari...su oni matematičari, fizičari...kakve S.A.D proizvodi :)
Ma, mogla bih ovako do sutra jer sam frustrirana... što bi falilo da postoji još jedan rok??????? pa da jedan,dva kolegija mogu tamo stavit, prosjek bi mi se digao automatski! I ako već spadamo u deficitarno zanimanje, zašto naš faks ima za razliku od ekonomije, filozofskog tako stroge režime?
Imam i ja komentar, iako nisam studirala po starom sistemu.
Ipak smatram da je bio kvalitetniji nego ova bolonja, bar što se našeg faksa tiče... jer,
-iako svi imamo 18 i po zakonu bi mogli samostalno živjet-bolonja to ne dozvoljava, jer doslovno ne dozvoljava rad uz studij (dovoljan za preživjet)
- u 2 mjeseca koliko traje semestar dobijemo 5-6 gradiva na uvid (tjedan i par dana za svaki kolegij), u međuvremenu smo već pisali jedan kolokvij i imali blic/zadaću/praktični i onda imaš 4 tjedna da tih 5-6 gradiva zgotoviš sad il sljedeće godine u isto vrijeme...meni ovo vuče na kampanjsko učenje iako se tako ne čini, ali jest. A da to bude moguće, gradiva su srezana i naši su kolokviji/ispiti ipak lakši od onih predbolonjskih. rezultat: instant matematičar, a faks sveden na štreberaj.
Ne svi kolegiji, al u globalu gledano jest.
-nadalje, doktorica moja je potvrdila da ovo što mi prolazimo nije dobro za organizam - tko gleda na to?
-sustav prije bolonje koji smo imali bio je cijenjen u cijelom svijetu pa tako naši studenti, znanstvenici (tata mi priča kad se vraća s kongresa), a sad je još uvijek cijenjen...ali...bolonja baš to uništava. Jer ovi instant matematičari, fizičari...su oni matematičari, fizičari...kakve S.A.D proizvodi
Ma, mogla bih ovako do sutra jer sam frustrirana... što bi falilo da postoji još jedan rok??????? pa da jedan,dva kolegija mogu tamo stavit, prosjek bi mi se digao automatski! I ako već spadamo u deficitarno zanimanje, zašto naš faks ima za razliku od ekonomije, filozofskog tako stroge režime?
|
|
[Vrh] |
|
allllice Forumaš(ica)
Pridružen/a: 16. 09. 2005. (14:31:59) Postovi: (121)16
Spol:
Lokacija: Zagreb
|
Postano: 20:47 sub, 8. 1. 2011 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"]
Kolokviji gotovo da nisu postojali.[/quote]
Da, koliko se sjećam na prvoj godini je postojao kolokvij iz Programiranja, ali on nam je bio uvjet za potpis - tko ga je prošao smio je ići na pismeni, i zatim na usmeni.
Na drugoj godini je bio kolokvij iz analiza i modeliranja - nisu bili obavezni, a tko ih je prošao mogao je ne izaći na pismeni nego odmah ići na usmeni.
I to je to od kolokvija :)
[quote="vsego"]
Ako si pao ispit tri puta (bilo pismeni bilo usmeni), cetvrti put si imao komisiju i tada nije trebalo poloziti pismeni, nego se i bez njega moglo na komisijski.
[/quote]
u mom slučaju - kako na kojem kolegiju. na nekima si mogao na usmeni, a na nekima si onda pred komisijom morao pisati par zadataka, bez formula i ičega, i ako si to znao onda bi te pitali i usmeno. ako ne - kolega vidimo se sljedeće godine ;)
Inače, meni je draži stari sustav, sretna sam što nisam po bolonji iako mi se ona čini lakša - u svakom slučaju prolaznost je puno veća. A sad o kvaliteti znanja studenata koji su završili faks po bolonji...o tome rađe nebi. Čini mi se da je bar što se toga tiče stari sustav bio bolji.
vsego (napisa): |
Kolokviji gotovo da nisu postojali. |
Da, koliko se sjećam na prvoj godini je postojao kolokvij iz Programiranja, ali on nam je bio uvjet za potpis - tko ga je prošao smio je ići na pismeni, i zatim na usmeni.
Na drugoj godini je bio kolokvij iz analiza i modeliranja - nisu bili obavezni, a tko ih je prošao mogao je ne izaći na pismeni nego odmah ići na usmeni.
I to je to od kolokvija
vsego (napisa): |
Ako si pao ispit tri puta (bilo pismeni bilo usmeni), cetvrti put si imao komisiju i tada nije trebalo poloziti pismeni, nego se i bez njega moglo na komisijski.
|
u mom slučaju - kako na kojem kolegiju. na nekima si mogao na usmeni, a na nekima si onda pred komisijom morao pisati par zadataka, bez formula i ičega, i ako si to znao onda bi te pitali i usmeno. ako ne - kolega vidimo se sljedeće godine
Inače, meni je draži stari sustav, sretna sam što nisam po bolonji iako mi se ona čini lakša - u svakom slučaju prolaznost je puno veća. A sad o kvaliteti znanja studenata koji su završili faks po bolonji...o tome rađe nebi. Čini mi se da je bar što se toga tiče stari sustav bio bolji.
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
ivo34 Forumaš(ica)
Pridružen/a: 03. 02. 2005. (10:11:04) Postovi: (171)16
Spol:
|
Postano: 0:49 ned, 9. 1. 2011 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Od zavrsenih bolonjaca uzmite onoliko najboljih koliko je prije zavrsavalo studij. Mislim da nece biti nista losiji od tih koji su zavrsili po starom. Razlika je u tome sto ostali bolonjci ne bi nikad zavrsili u starom sustavu, ili bi zavrsili nakon puno puno godina. Mislim da je ovo ipak normalnije stanje.[/quote]
A sto je sa 90% ostalih, tj prosjecnim studentima? Mislim da je ipak znanje tih (nas :) ) studenata sada losije nego prije.
Vi profesore svakako imate pravo na svoje misljenje, ali budite svjesni da ga ne dijelite sa dobrim dijelom studenata (da ne kazem vecinom). A i puno profesora se ne slaze sa bolognom, ipak su nam to nametnuli ovi sa visih instanci...
[quote="Tygy"]Ipak smatram da je bio kvalitetniji nego ova bolonja, bar što se našeg faksa tiče... jer,
-iako svi imamo 18 i po zakonu bi mogli samostalno živjet-bolonja to ne dozvoljava, jer doslovno ne dozvoljava rad uz studij (dovoljan za preživjet) -nadalje, doktorica moja je potvrdila da ovo što mi prolazimo nije dobro za organizam - tko gleda na to? [/quote]
Sa svim sto si napisala se slazem, ali ovo me posebno pogodilo. :)
Prva tocka, ovo sto je Tygy napisala apsolutno stoji. Studiranje se svodi na privilegiju bogatih. Pustimo sada skolarine, sto ti znaci 6000 kuna ili kolko je vec sad kada te samo stan dodje na mjesec cca 1200 kn, hranu da ni ne spominjem, odjecu, dzeparac (normalan zivot jel :P ). Ako cete mi krenuti odgovarati da nije matematika za svakog, onda molim vas nemojte se ni truditi...
Druga tocka, zdravlje. Ovaj rezim studija je nevjerojatno stresan, pogotovo za one koji su se uspjeli probiti do diplomskog bez pada godine... Mi prakticki nikad nemamo odmora, osim za praznike. A evo hvala bogu i za ove zimske sam morao uciti. Cinjenica jest da je prije bilo puno lezernije studirati, i mogao si po svom ritmu uciti, kada ti je najvise odgovaralo. Ako nisi ucio dovoljno, pao si godinu. Postena racunica. Znao se prag. Danas moras strebati napamet za vecinu predmeta, ionako sve zaboravis brzo, samo da podajes sve odmah, prihvacas sve ocjene, samo da ne padnes godinu prakticki na pocetku. Mislim da ne mozete zamisliti koji je to stres za studenta.
Cinjenica je da nemaju svi fakulteti ovakvu bolognu, mi i fer kojeg neizmjerno volimo kopirati. Cinjenica je da ja ovim postom necu nista promijeniti, al eto napisao sam sto mislim.
Mogao bih ja tu napisati knjigu, takodjer tu ne bi bile same kritike na bolognu. Medjutim, u globalu mislim da je taj proces losa stvar koja se desila nasem visokom skolstvu, koje je prije bilo kvalitetnije i cjenjenije, pogotovo vani.
krcko (napisa): | Od zavrsenih bolonjaca uzmite onoliko najboljih koliko je prije zavrsavalo studij. Mislim da nece biti nista losiji od tih koji su zavrsili po starom. Razlika je u tome sto ostali bolonjci ne bi nikad zavrsili u starom sustavu, ili bi zavrsili nakon puno puno godina. Mislim da je ovo ipak normalnije stanje. |
A sto je sa 90% ostalih, tj prosjecnim studentima? Mislim da je ipak znanje tih (nas ) studenata sada losije nego prije.
Vi profesore svakako imate pravo na svoje misljenje, ali budite svjesni da ga ne dijelite sa dobrim dijelom studenata (da ne kazem vecinom). A i puno profesora se ne slaze sa bolognom, ipak su nam to nametnuli ovi sa visih instanci...
Tygy (napisa): | Ipak smatram da je bio kvalitetniji nego ova bolonja, bar što se našeg faksa tiče... jer,
-iako svi imamo 18 i po zakonu bi mogli samostalno živjet-bolonja to ne dozvoljava, jer doslovno ne dozvoljava rad uz studij (dovoljan za preživjet) -nadalje, doktorica moja je potvrdila da ovo što mi prolazimo nije dobro za organizam - tko gleda na to? |
Sa svim sto si napisala se slazem, ali ovo me posebno pogodilo.
Prva tocka, ovo sto je Tygy napisala apsolutno stoji. Studiranje se svodi na privilegiju bogatih. Pustimo sada skolarine, sto ti znaci 6000 kuna ili kolko je vec sad kada te samo stan dodje na mjesec cca 1200 kn, hranu da ni ne spominjem, odjecu, dzeparac (normalan zivot jel ). Ako cete mi krenuti odgovarati da nije matematika za svakog, onda molim vas nemojte se ni truditi...
Druga tocka, zdravlje. Ovaj rezim studija je nevjerojatno stresan, pogotovo za one koji su se uspjeli probiti do diplomskog bez pada godine... Mi prakticki nikad nemamo odmora, osim za praznike. A evo hvala bogu i za ove zimske sam morao uciti. Cinjenica jest da je prije bilo puno lezernije studirati, i mogao si po svom ritmu uciti, kada ti je najvise odgovaralo. Ako nisi ucio dovoljno, pao si godinu. Postena racunica. Znao se prag. Danas moras strebati napamet za vecinu predmeta, ionako sve zaboravis brzo, samo da podajes sve odmah, prihvacas sve ocjene, samo da ne padnes godinu prakticki na pocetku. Mislim da ne mozete zamisliti koji je to stres za studenta.
Cinjenica je da nemaju svi fakulteti ovakvu bolognu, mi i fer kojeg neizmjerno volimo kopirati. Cinjenica je da ja ovim postom necu nista promijeniti, al eto napisao sam sto mislim.
Mogao bih ja tu napisati knjigu, takodjer tu ne bi bile same kritike na bolognu. Medjutim, u globalu mislim da je taj proces losa stvar koja se desila nasem visokom skolstvu, koje je prije bilo kvalitetnije i cjenjenije, pogotovo vani.
|
|
[Vrh] |
|
Swerz Forumaš(ica)
Pridružen/a: 13. 02. 2009. (21:30:28) Postovi: (182)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 12:36 ned, 9. 1. 2011 Naslov: |
|
|
Problem ove i svih ostalih rasprava na temu bolonje je sto se govori o nedefiniranim pojmovima koje svakom znace nesto drugo - npr. pojmovi "bolonja" i "znanje".
Ako sam dobro shvatio, Rokul zeli usporedbu studija na PMF-MO u doba dok sam ja studirao i neko vrijeme poslije sa studijem koji imam sada. Proces transformacije je poceo 2002. kad su uvedeni kolokviji na 1. godini, ubrzao 2005. kad smo morali predloziti "bolonjske programe" i nastavio se u zadnjih 5 godina jer smo stalno nesto mijenjali i cackali.
Prema mojim saznanjima, ovo sto imamo sada je daleko korisnije za "prosjecnog studenta", za Sveuciliste i za drustvo. Naravno nije savrseno i naravno postoje ljudi kojima bi bolje pasalo ono prije.
Problem ove i svih ostalih rasprava na temu bolonje je sto se govori o nedefiniranim pojmovima koje svakom znace nesto drugo - npr. pojmovi "bolonja" i "znanje".
Ako sam dobro shvatio, Rokul zeli usporedbu studija na PMF-MO u doba dok sam ja studirao i neko vrijeme poslije sa studijem koji imam sada. Proces transformacije je poceo 2002. kad su uvedeni kolokviji na 1. godini, ubrzao 2005. kad smo morali predloziti "bolonjske programe" i nastavio se u zadnjih 5 godina jer smo stalno nesto mijenjali i cackali.
Prema mojim saznanjima, ovo sto imamo sada je daleko korisnije za "prosjecnog studenta", za Sveuciliste i za drustvo. Naravno nije savrseno i naravno postoje ljudi kojima bi bolje pasalo ono prije.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
Postano: 14:25 ned, 9. 1. 2011 Naslov: |
|
|
[quote="ivo34"]Medjutim, u globalu mislim da je taj proces losa stvar koja se desila nasem visokom skolstvu, koje je prije bilo kvalitetnije i cjenjenije, pogotovo vani.[/quote]
I tada i sada su cijenjeni bili pojedinci sa sveučilišta. Sveučilište samo za sebe loše stoji, pogotovo vani. :)
Što se tiče sadašnjeg i prijašnjeg sustava, meni se čini da je sadašnji bolji, no oba studija smatram lošima jer je sam program studiranja koncipiran na slijepo, bez feedbacka iz industrije tako da student na kraju studija prođe kroz puno gradiva koje u svom radnom stažu neće ili nikada iskoristiti ili će jako malo koristiti.
Isto tako mi se čini i da je dobar postotak gradiva kroz koje student tokom svog školovanja prođe vrlo površno usvojen - ne mogu reći da li je zbilja tako ili nije, no takav dojam sam dobio kroz slušanje raznih usmenih ispita; na puno kolegija se protrči kroz gradivo i onda se dolazi do situacija na ispitu gdje studenti ne znaju što je hermitska matrica, ali znaju napamet dokaz teorema o polarnoj formi jer u nekom nezanemarivom postotku studenti uče ono što profesor pita (a dokaz teorema o polarnoj formi je relativno često pitanje na starim vektorskim prostorima), ne uče s ciljem da i usvoje gradivo.
ivo34 (napisa): | Medjutim, u globalu mislim da je taj proces losa stvar koja se desila nasem visokom skolstvu, koje je prije bilo kvalitetnije i cjenjenije, pogotovo vani. |
I tada i sada su cijenjeni bili pojedinci sa sveučilišta. Sveučilište samo za sebe loše stoji, pogotovo vani.
Što se tiče sadašnjeg i prijašnjeg sustava, meni se čini da je sadašnji bolji, no oba studija smatram lošima jer je sam program studiranja koncipiran na slijepo, bez feedbacka iz industrije tako da student na kraju studija prođe kroz puno gradiva koje u svom radnom stažu neće ili nikada iskoristiti ili će jako malo koristiti.
Isto tako mi se čini i da je dobar postotak gradiva kroz koje student tokom svog školovanja prođe vrlo površno usvojen - ne mogu reći da li je zbilja tako ili nije, no takav dojam sam dobio kroz slušanje raznih usmenih ispita; na puno kolegija se protrči kroz gradivo i onda se dolazi do situacija na ispitu gdje studenti ne znaju što je hermitska matrica, ali znaju napamet dokaz teorema o polarnoj formi jer u nekom nezanemarivom postotku studenti uče ono što profesor pita (a dokaz teorema o polarnoj formi je relativno često pitanje na starim vektorskim prostorima), ne uče s ciljem da i usvoje gradivo.
_________________ The Dude Abides
|
|
[Vrh] |
|
Tygy Forumaš(ica)
Pridružen/a: 22. 11. 2008. (15:27:08) Postovi: (102)16
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
nana Forumaš(ica)
Pridružen/a: 29. 11. 2005. (12:24:35) Postovi: (2AD)16
Spol:
|
Postano: 17:40 ned, 9. 1. 2011 Naslov: |
|
|
Ja sam jako sretna 8) sto sam odstudirala po bolonji jer se moj smjer drasticno promjenio i malo okrenuo prema potrebama onih "koji nece ostat na pmf-u"
Naravno da je realizacija mogla biti bolja, i sigurna sam da sada i je (ipak sam prva generacija)
Mnogo je toga nabrzinu napravljeno.... nazalost to je tako kad se radi u zadnji tren.
Vezano za sve spomenute probleme tijekom bolonjskog studija; glavni razlog problema je neredovito ucenje :?
Ispit sam po sebi je stres, a mi smo se skloni zanosit idejama da je nama puno stresnije, naravno kad nismo dovoljno naucili i toga smo svjesni :?
I btw mozda jesmo deficitarno zanimanje u Hrv(koliko se sjecam od lani nismo - mislim na neprof smjer), al u Zg nismo. Jako nas se malo zaposlilo u struci, nazalost :( I zapravo uopce zaposlilo :(
Ja sam jako sretna sto sam odstudirala po bolonji jer se moj smjer drasticno promjenio i malo okrenuo prema potrebama onih "koji nece ostat na pmf-u"
Naravno da je realizacija mogla biti bolja, i sigurna sam da sada i je (ipak sam prva generacija)
Mnogo je toga nabrzinu napravljeno.... nazalost to je tako kad se radi u zadnji tren.
Vezano za sve spomenute probleme tijekom bolonjskog studija; glavni razlog problema je neredovito ucenje
Ispit sam po sebi je stres, a mi smo se skloni zanosit idejama da je nama puno stresnije, naravno kad nismo dovoljno naucili i toga smo svjesni
I btw mozda jesmo deficitarno zanimanje u Hrv(koliko se sjecam od lani nismo - mislim na neprof smjer), al u Zg nismo. Jako nas se malo zaposlilo u struci, nazalost I zapravo uopce zaposlilo
_________________ Kad sam bila mala htjela sam biti statističarka
[tex]\omega \in \Omega[/tex]
|
|
[Vrh] |
|
allllice Forumaš(ica)
Pridružen/a: 16. 09. 2005. (14:31:59) Postovi: (121)16
Spol:
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
Luuka Forumaš(ica)
Pridružen/a: 13. 02. 2007. (20:34:54) Postovi: (925)16
Spol:
Lokacija: Hakuna Matata
|
Postano: 18:49 pon, 10. 1. 2011 Naslov: |
|
|
[quote="goranm"]
Što se tiče sadašnjeg i prijašnjeg sustava, meni se čini da je sadašnji bolji, no oba studija smatram lošima jer je sam program studiranja koncipiran na slijepo, bez feedbacka iz industrije tako da student na kraju studija prođe kroz puno gradiva koje u svom radnom stažu neće ili nikada iskoristiti ili će jako malo koristiti.
[/quote]
S ovim se apsolutno slažem i jako mi je žao zbog toga. Pričao sam s kolegicom koja je na diplomski studij otišla u Njemačku. Tamo konstatno imaju razne projekte, surađuju sa tvrtkama, primjenjuju znanje koje su usvojili. Kroz studij svojevrsna praksa. Kod nas toga nema, a na mnogim smjerovima bi jaaako koristilo (svim osim možda Teorijske).
Znam da nije tako bilo ni prije Bolonje, ali po meni je to najveći nedostatak ovakvog studiranja. Puno toga se uči, a jako malo toga se primjenjuje kasnije i nikako nas ne priprema na izazove na radnom mjestu.
goranm (napisa): |
Što se tiče sadašnjeg i prijašnjeg sustava, meni se čini da je sadašnji bolji, no oba studija smatram lošima jer je sam program studiranja koncipiran na slijepo, bez feedbacka iz industrije tako da student na kraju studija prođe kroz puno gradiva koje u svom radnom stažu neće ili nikada iskoristiti ili će jako malo koristiti.
|
S ovim se apsolutno slažem i jako mi je žao zbog toga. Pričao sam s kolegicom koja je na diplomski studij otišla u Njemačku. Tamo konstatno imaju razne projekte, surađuju sa tvrtkama, primjenjuju znanje koje su usvojili. Kroz studij svojevrsna praksa. Kod nas toga nema, a na mnogim smjerovima bi jaaako koristilo (svim osim možda Teorijske).
Znam da nije tako bilo ni prije Bolonje, ali po meni je to najveći nedostatak ovakvog studiranja. Puno toga se uči, a jako malo toga se primjenjuje kasnije i nikako nas ne priprema na izazove na radnom mjestu.
_________________ "Bolje bi prolazio na faxu da sam na drogama nego na netu" - by a friend of mine
"Poslije spavanja doma spavanje bilo di mi je najdraža stvar" - by the same guy
|
|
[Vrh] |
|
bnikola Mali od Foruma (Administrator)
Pridružen/a: 04. 06. 2005. (12:41:23) Postovi: (38D)16
Spol:
Lokacija: Ri-Zg
|
Postano: 19:30 pon, 10. 1. 2011 Naslov: |
|
|
To sa cudnim i zastarjelim programima je problem cijelog sveucilista, a cini mi se i na razini cijele drzave, cast iznimkama. Slusao sam kolegij kod jednog profesora koji je u Norveskoj. Nije bilo ucenja iz skripti, knjiga izdanih polovinom proslog stoljeca i slicno. Radilo se iskljucivo s najnovijim stvarima, radovima na tom podrucju izdanim u zadnjih nekoliko mjeseci. Kolega koji je dosao iz Kanade, ima pristup njihovoj bazi, i to dozivotno. Moze pristupiti svim radovima koji su izdani, neovisno o tome sto je zavrsio faks i po njima ucio, i dalje ima pristup. Nisam mogao vjerovati kad mi je pokazao. Moze pogledati sve casopise, bez ogranicenja... A kod nas se cesto dogodi da je cak i Institut Rudjer Boskovic ogranicen jer negdje netko nije platio fakturu za pristup... Da ne spominjem situaciju na sveucilistu. Tek nakon sto se promijene stvari i shvati se da program mora biti fleksibilan, ovisno o situaciji, otkricima i slicno, bit ce napredak.
Prije nego netko reagira, pricam o podrucju biologije i bioloskih znanosti, ali vjerujem da je situacija i kod vas slicna.
To sa cudnim i zastarjelim programima je problem cijelog sveucilista, a cini mi se i na razini cijele drzave, cast iznimkama. Slusao sam kolegij kod jednog profesora koji je u Norveskoj. Nije bilo ucenja iz skripti, knjiga izdanih polovinom proslog stoljeca i slicno. Radilo se iskljucivo s najnovijim stvarima, radovima na tom podrucju izdanim u zadnjih nekoliko mjeseci. Kolega koji je dosao iz Kanade, ima pristup njihovoj bazi, i to dozivotno. Moze pristupiti svim radovima koji su izdani, neovisno o tome sto je zavrsio faks i po njima ucio, i dalje ima pristup. Nisam mogao vjerovati kad mi je pokazao. Moze pogledati sve casopise, bez ogranicenja... A kod nas se cesto dogodi da je cak i Institut Rudjer Boskovic ogranicen jer negdje netko nije platio fakturu za pristup... Da ne spominjem situaciju na sveucilistu. Tek nakon sto se promijene stvari i shvati se da program mora biti fleksibilan, ovisno o situaciji, otkricima i slicno, bit ce napredak.
Prije nego netko reagira, pricam o podrucju biologije i bioloskih znanosti, ali vjerujem da je situacija i kod vas slicna.
_________________ Život je lijep , tako kažu.. .
|
|
[Vrh] |
|
Gogs Forumaš(ica)
Pridružen/a: 17. 10. 2002. (22:28:12) Postovi: (155)16
Lokacija: Zagreb
|
Postano: 10:14 uto, 11. 1. 2011 Naslov: |
|
|
[quote="bnikola"]To sa cudnim i zastarjelim programima je problem cijelog sveucilista, a cini mi se i na razini cijele drzave, cast iznimkama. Slusao sam kolegij kod jednog profesora koji je u Norveskoj. Nije bilo ucenja iz skripti, knjiga izdanih polovinom proslog stoljeca i slicno. Radilo se iskljucivo s najnovijim stvarima, radovima na tom podrucju izdanim u zadnjih nekoliko mjeseci. Kolega koji je dosao iz Kanade, ima pristup njihovoj bazi, i to dozivotno. Moze pristupiti svim radovima koji su izdani, neovisno o tome sto je zavrsio faks i po njima ucio, i dalje ima pristup. Nisam mogao vjerovati kad mi je pokazao. Moze pogledati sve casopise, bez ogranicenja... A kod nas se cesto dogodi da je cak i Institut Rudjer Boskovic ogranicen jer negdje netko nije platio fakturu za pristup... Da ne spominjem situaciju na sveucilistu. Tek nakon sto se promijene stvari i shvati se da program mora biti fleksibilan, ovisno o situaciji, otkricima i slicno, bit ce napredak.
Prije nego netko reagira, pricam o podrucju biologije i bioloskih znanosti, ali vjerujem da je situacija i kod vas slicna.[/quote]
Rekao bih da je "Bologna" ipak dala vise prostora za ucenje prakticnih i aktualnih stvari. Naravno pri tome mislim na naš fakultet, te na diplomski studij računarstva i matematike, jer za druge smjerove ne mogu dati svoj sud.
Ja sam čak bio iznimno zadovoljan diplomskim studijem, jer ne samo da je bilo malo studenata u toj prvoj generaciji nego smo se stvarno na dosta kolegija bavili vrlo aktualnim stvarima, te bi rekao da smo skupili adekvatna znanja.
Što se tiče usporedbe prethodnog režima i današnjeg, ja sam osobno iskusio "prijelazni" i "bolonjski" režim, te je meni osobno više legao "bolonjski", jer me nepostojanje više ispitnih rokova prisilila da se uozbiljim i konačno završim studij.
Na prijelaznom režimu nisam padao na ispitima, nego jednostavno nisam izlazio na ispite jer ih baš i nisam spremio na vrijeme.
Dakle moj zaključak za sve usporedbe je - to je vrlo osobno, a vrijeme i tržište će dati svoj sud, koji će naravno opet biti vrlo subjektivan, kao što su i sva prethodna vremena uvijek bila bolja od današnjice.
Zar ne? :)
bnikola (napisa): | To sa cudnim i zastarjelim programima je problem cijelog sveucilista, a cini mi se i na razini cijele drzave, cast iznimkama. Slusao sam kolegij kod jednog profesora koji je u Norveskoj. Nije bilo ucenja iz skripti, knjiga izdanih polovinom proslog stoljeca i slicno. Radilo se iskljucivo s najnovijim stvarima, radovima na tom podrucju izdanim u zadnjih nekoliko mjeseci. Kolega koji je dosao iz Kanade, ima pristup njihovoj bazi, i to dozivotno. Moze pristupiti svim radovima koji su izdani, neovisno o tome sto je zavrsio faks i po njima ucio, i dalje ima pristup. Nisam mogao vjerovati kad mi je pokazao. Moze pogledati sve casopise, bez ogranicenja... A kod nas se cesto dogodi da je cak i Institut Rudjer Boskovic ogranicen jer negdje netko nije platio fakturu za pristup... Da ne spominjem situaciju na sveucilistu. Tek nakon sto se promijene stvari i shvati se da program mora biti fleksibilan, ovisno o situaciji, otkricima i slicno, bit ce napredak.
Prije nego netko reagira, pricam o podrucju biologije i bioloskih znanosti, ali vjerujem da je situacija i kod vas slicna. |
Rekao bih da je "Bologna" ipak dala vise prostora za ucenje prakticnih i aktualnih stvari. Naravno pri tome mislim na naš fakultet, te na diplomski studij računarstva i matematike, jer za druge smjerove ne mogu dati svoj sud.
Ja sam čak bio iznimno zadovoljan diplomskim studijem, jer ne samo da je bilo malo studenata u toj prvoj generaciji nego smo se stvarno na dosta kolegija bavili vrlo aktualnim stvarima, te bi rekao da smo skupili adekvatna znanja.
Što se tiče usporedbe prethodnog režima i današnjeg, ja sam osobno iskusio "prijelazni" i "bolonjski" režim, te je meni osobno više legao "bolonjski", jer me nepostojanje više ispitnih rokova prisilila da se uozbiljim i konačno završim studij.
Na prijelaznom režimu nisam padao na ispitima, nego jednostavno nisam izlazio na ispite jer ih baš i nisam spremio na vrijeme.
Dakle moj zaključak za sve usporedbe je - to je vrlo osobno, a vrijeme i tržište će dati svoj sud, koji će naravno opet biti vrlo subjektivan, kao što su i sva prethodna vremena uvijek bila bolja od današnjice.
Zar ne?
_________________ Dvije stvari su beskonacne, svemir i ljudska glupost, ali sto se svemira tice nisam posve siguran.
|
|
[Vrh] |
|
matmih Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 12. 2006. (22:57:42) Postovi: (1A4)16
Spol:
Lokacija: {Zg, De , Ri}
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator
Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol:
Lokacija: čakovec
|
Postano: 0:07 pet, 14. 1. 2011 Naslov: Re: Kako je izgledao studij prije bolonje? |
|
|
[quote="Rokul"]I na kraju pitanje za one koji su na ovom forumu, a diplomirali su prije uvođenja bolonje: Što vam se čini koji je sustav bolji, zdraviji, produktivniji i ugodniji?[/quote]
pa mogu ponešto reći o studiranju fizike (prof. fizike i informatike), s obzirom da sam počeo po starom studiju 3 godine prije početka bolonje, onda sam uslijed padova završio na bolonji i onda sam se nakon završene 3. godine studija prebacio na studij fizike u Splitu, gdje sam trenutačno na 1 ispit + diplomski daleko od završetka.
stanje prije i poslije uvođenja novih programa u ZG se nije puno mijenjalo, i uglavnom jako ovisi od kolegija do kolegija. kolokviji su postojali i prije, no većina kolegija se prolazila i uz dodatni pismeni i/ili usmeni ispit. po pričama mlađih kolega danas se stvari ipak sve više orijentiraju prema kolokvijima, ali usmeni ispiti su još uvijek uobičajeni uz još pokoji arhaični primjerak kolegija gdje su kolokviji preduvjet za izlazak na pismeni ispit. i nastava je ipak sve obaveznija, iako ne primjenjuju to svi striktno. što se organizacije kolegija tiče i studij u ST je bio sličan bućkuriš iako uz puno manje usmenih, a i često i bez kolokvija (uglavnom drugi finiji oblici kontinuiranog praćenja :g:). inače u ST sam se selio primarno zato što sam znao da će mi stvari biti fleksibilnije i da ću imati više vremena za stvari kojima se želim baviti, a i od dijela nastavnika podršku za to (koje jesu djelom vezane uz studij, ali recimo da se ne slažu najbolje uz 100% bivanje na nastavi ;))
e sad s obzirom da se specijaliziram upravo za obrazovanje nekako sam s vremenom postajao sve svjesniji koliko neovisno o strukturiranju nastave (ova priča sa kolokvijima, zadaćama i inim stvarima) ni po starom ni po novom nije osobito dobro. inače samo da dočaram koliko loše: 2003. je nezavisna komisija napravila evaluaciju svih studija fizike u HR. procjena stanja (neobvezujuća, pa se ništa i nije desilo) je bila da bi svi studiji trebali dobiti probnu dopusnicu od godine dana i ako se stvari ne poprave trebalo bi ih prekinuti. to je bio studij koji sam ja upisao, a bolonjska verzija je bila to isto sa malo ušminkavanja (u Splitu su napravili više promjena što se i osjeti).
struktura nastave uglavnom modulira to koliko ti je "ugodno" na studiju, no znanje koje dobivaš u oba sustava nije osobito. specifično za moj studij stvari koje se prolaze su u mnogočemu neadekvatne ili se uopće ne prolaze formalno na nastavi. ja sam se na raznorazne načine trudio to nadoknaditi, ali i prije, a i sada (skoro) svima unutar sustava je najvažnije ono što se formalno prolazi ma koliko to neadekvatno bilo. izraz "kolega to nije vaš posao" je valjda lajtmotiv mog studiranja, no isto tako sam svjestan da velika većina ne studira tako ;)
Rokul (napisa): | I na kraju pitanje za one koji su na ovom forumu, a diplomirali su prije uvođenja bolonje: Što vam se čini koji je sustav bolji, zdraviji, produktivniji i ugodniji? |
pa mogu ponešto reći o studiranju fizike (prof. fizike i informatike), s obzirom da sam počeo po starom studiju 3 godine prije početka bolonje, onda sam uslijed padova završio na bolonji i onda sam se nakon završene 3. godine studija prebacio na studij fizike u Splitu, gdje sam trenutačno na 1 ispit + diplomski daleko od završetka.
stanje prije i poslije uvođenja novih programa u ZG se nije puno mijenjalo, i uglavnom jako ovisi od kolegija do kolegija. kolokviji su postojali i prije, no većina kolegija se prolazila i uz dodatni pismeni i/ili usmeni ispit. po pričama mlađih kolega danas se stvari ipak sve više orijentiraju prema kolokvijima, ali usmeni ispiti su još uvijek uobičajeni uz još pokoji arhaični primjerak kolegija gdje su kolokviji preduvjet za izlazak na pismeni ispit. i nastava je ipak sve obaveznija, iako ne primjenjuju to svi striktno. što se organizacije kolegija tiče i studij u ST je bio sličan bućkuriš iako uz puno manje usmenih, a i često i bez kolokvija (uglavnom drugi finiji oblici kontinuiranog praćenja ). inače u ST sam se selio primarno zato što sam znao da će mi stvari biti fleksibilnije i da ću imati više vremena za stvari kojima se želim baviti, a i od dijela nastavnika podršku za to (koje jesu djelom vezane uz studij, ali recimo da se ne slažu najbolje uz 100% bivanje na nastavi )
e sad s obzirom da se specijaliziram upravo za obrazovanje nekako sam s vremenom postajao sve svjesniji koliko neovisno o strukturiranju nastave (ova priča sa kolokvijima, zadaćama i inim stvarima) ni po starom ni po novom nije osobito dobro. inače samo da dočaram koliko loše: 2003. je nezavisna komisija napravila evaluaciju svih studija fizike u HR. procjena stanja (neobvezujuća, pa se ništa i nije desilo) je bila da bi svi studiji trebali dobiti probnu dopusnicu od godine dana i ako se stvari ne poprave trebalo bi ih prekinuti. to je bio studij koji sam ja upisao, a bolonjska verzija je bila to isto sa malo ušminkavanja (u Splitu su napravili više promjena što se i osjeti).
struktura nastave uglavnom modulira to koliko ti je "ugodno" na studiju, no znanje koje dobivaš u oba sustava nije osobito. specifično za moj studij stvari koje se prolaze su u mnogočemu neadekvatne ili se uopće ne prolaze formalno na nastavi. ja sam se na raznorazne načine trudio to nadoknaditi, ali i prije, a i sada (skoro) svima unutar sustava je najvažnije ono što se formalno prolazi ma koliko to neadekvatno bilo. izraz "kolega to nije vaš posao" je valjda lajtmotiv mog studiranja, no isto tako sam svjestan da velika većina ne studira tako
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.
|
|
[Vrh] |
|
|