Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
malalodacha Forumaš(ica)

Pridružen/a: 11. 10. 2011. (17:06:13) Postovi: (79)16
|
|
[Vrh] |
|
pbakic Forumaš(ica)

Pridružen/a: 05. 10. 2009. (17:48:30) Postovi: (143)16
Spol: 
|
Postano: 19:01 pon, 17. 10. 2011 Naslov: |
|
|
U zadatku nam je receno da za svaki x iz S postoji y iz S tako da je klasa (po relaciji 1) od x jednaka klasi (po relaciji 2) od y.
Posebno, to znaci da je svaka klasa po relaciji 1 ujedno i klasa po relaciji 2. (*)
Zakljucujemo da je i svaka klasa po rel. 2 ujedno i klasa po rel. 1. (Kada ne bi bilo tako, onda bi zbog (*) unija klasa po 1 bila manja od unije klasa po 2, a znamo da obje unije moraju biti jednake S)
Jednostavnije receno, relacije 1 i 2 dijele skup S na iste klase, sto je dovoljno (i nuzno) za jednakost relacija.
U zadatku nam je receno da za svaki x iz S postoji y iz S tako da je klasa (po relaciji 1) od x jednaka klasi (po relaciji 2) od y.
Posebno, to znaci da je svaka klasa po relaciji 1 ujedno i klasa po relaciji 2. (*)
Zakljucujemo da je i svaka klasa po rel. 2 ujedno i klasa po rel. 1. (Kada ne bi bilo tako, onda bi zbog (*) unija klasa po 1 bila manja od unije klasa po 2, a znamo da obje unije moraju biti jednake S)
Jednostavnije receno, relacije 1 i 2 dijele skup S na iste klase, sto je dovoljno (i nuzno) za jednakost relacija.
|
|
[Vrh] |
|
jajce Forumaš(ica)

Pridružen/a: 19. 10. 2011. (16:04:03) Postovi: (11)16
|
|
[Vrh] |
|
boksi Forumaš(ica)

Pridružen/a: 02. 09. 2011. (16:37:55) Postovi: (44)16
Spol: 
|
Postano: 17:58 sri, 19. 10. 2011 Naslov: |
|
|
meni je refleksivna, simetrična i nije niti tranzitivna, niti antisimetrična
A presjek A je A (refleksivna)
A presjek B = B presjek A (simetrična)
ako A presjek B = B presjek A ne znači da su skupovi A i B jednaki (nije antisimetrična)
i A presjek B i B presjek C ne znači da A ima presjek sa C ( uzmimo da je A={1,2}, B = {2,3} i C= {3,4}) (nije tranzitivna)
nadam se da je ovo točno i da će biti od neke pomoći :)
meni je refleksivna, simetrična i nije niti tranzitivna, niti antisimetrična
A presjek A je A (refleksivna)
A presjek B = B presjek A (simetrična)
ako A presjek B = B presjek A ne znači da su skupovi A i B jednaki (nije antisimetrična)
i A presjek B i B presjek C ne znači da A ima presjek sa C ( uzmimo da je A={1,2}, B = {2,3} i C= {3,4}) (nije tranzitivna)
nadam se da je ovo točno i da će biti od neke pomoći
|
|
[Vrh] |
|
jajce Forumaš(ica)

Pridružen/a: 19. 10. 2011. (16:04:03) Postovi: (11)16
|
|
[Vrh] |
|
dalmatinčica Forumaš(ica)


Pridružen/a: 01. 10. 2011. (18:46:54) Postovi: (AC)16
|
|
[Vrh] |
|
vjekovac Forumaš(ica)


Pridružen/a: 23. 01. 2003. (18:26:55) Postovi: (2DB)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
dalmatinčica Forumaš(ica)


Pridružen/a: 01. 10. 2011. (18:46:54) Postovi: (AC)16
|
|
[Vrh] |
|
Cupcake Forumaš(ica)

Pridružen/a: 01. 10. 2011. (18:52:00) Postovi: (1B)16
Spol: 
|
Postano: 13:06 sub, 22. 10. 2011 Naslov: |
|
|
Imam pitanje, vjerojatno je vrlo jednostavno, ali kazu da nema glupih pitanja pa cu ja napisati. Kada moramo odrediti relaciju ekvivalencije na skupu {1,2,3,4,5} cije su klase ekvivalencije {1,4,5} i {2,3} da li tu ulaze samo
(1,1)(4,4)(5,5)(1,4)(4,1)(1,5)(5,1)(4,5)(5,4)(2,2)(3,3)(2,3)(3,2)
ili uz to i kombinacije poput (1,3)(3,1)(3,4)(4,3),...
odnosno moje pitanje je da li tada kombiniram samo elemente iz posebnih klasa ili sve medusobno ?
I kada dokazujemo simetricnost, tranzitivnost, antisimetricnost i refleksivnost da li je potrebno pronaci sve primjere, odnosno mora li vrijediti za sve elemente skupa ili je dovoljno naci nekoliko primjera? Recimo, ako imamo skup {1,2,3,4} i relaciju (1,1)(2,2)(3,3)(4,4)(1,2)(2,3)(1,3)(3,4)
da li je ona tranzitivna jer imamo primjer (1,2) i (2,3)--> (1,3), ali za
(1,3) i (3,4) nemamo (1,4) ?
Imam pitanje, vjerojatno je vrlo jednostavno, ali kazu da nema glupih pitanja pa cu ja napisati. Kada moramo odrediti relaciju ekvivalencije na skupu {1,2,3,4,5} cije su klase ekvivalencije {1,4,5} i {2,3} da li tu ulaze samo
(1,1)(4,4)(5,5)(1,4)(4,1)(1,5)(5,1)(4,5)(5,4)(2,2)(3,3)(2,3)(3,2)
ili uz to i kombinacije poput (1,3)(3,1)(3,4)(4,3),...
odnosno moje pitanje je da li tada kombiniram samo elemente iz posebnih klasa ili sve medusobno ?
I kada dokazujemo simetricnost, tranzitivnost, antisimetricnost i refleksivnost da li je potrebno pronaci sve primjere, odnosno mora li vrijediti za sve elemente skupa ili je dovoljno naci nekoliko primjera? Recimo, ako imamo skup {1,2,3,4} i relaciju (1,1)(2,2)(3,3)(4,4)(1,2)(2,3)(1,3)(3,4)
da li je ona tranzitivna jer imamo primjer (1,2) i (2,3)--> (1,3), ali za
(1,3) i (3,4) nemamo (1,4) ?
|
|
[Vrh] |
|
Phoenix Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 05. 2010. (18:46:07) Postovi: (164)16
Sarma: -
|
Postano: 13:45 sub, 22. 10. 2011 Naslov: |
|
|
[quote="Cupcake"]Imam pitanje, vjerojatno je vrlo jednostavno, ali kazu da nema glupih pitanja pa cu ja napisati. Kada moramo odrediti relaciju ekvivalencije na skupu {1,2,3,4,5} cije su klase ekvivalencije {1,4,5} i {2,3} da li tu ulaze samo
(1,1)(4,4)(5,5)(1,4)(4,1)(1,5)(5,1)(4,5)(5,4)(2,2)(3,3)(2,3)(3,2)
[strike]ili uz to i kombinacije poput (1,3)(3,1)(3,4)(4,3),...[/strike]
odnosno moje pitanje je da li tada kombiniram samo elemente iz posebnih klasa ili sve medusobno ?
I kada dokazujemo simetricnost, tranzitivnost, antisimetricnost i refleksivnost da li je potrebno pronaci sve primjere, odnosno mora li vrijediti za sve elemente skupa ili je dovoljno naci nekoliko primjera? Recimo, ako imamo skup {1,2,3,4} i relaciju (1,1)(2,2)(3,3)(4,4)(1,2)(2,3)(1,3)(3,4)
da li je ona tranzitivna jer imamo primjer (1,2) i (2,3)--> (1,3), ali za
(1,3) i (3,4) nemamo (1,4) ?[/quote]
Prvi red ti je dobar. Ove druge elemente nikako ne smiješ tako grupirati jer [tex]1[/tex] i [tex]3[/tex], kao ni [tex]4[/tex] i [tex]3[/tex], nisu u relaciji s obzirom da pripadaju različitim klasama ekvivalencije (stoga ih je besmisleno "uparivati").
Ako dokazuješ da relacija nije simetrična, refleksivna ili tranzitivna, dovoljno je naći protuprimjer (recimo, ovo što si napisala za tranzitivnost). Ako, pak, dokazuješ da jest, moraš popisati sve elemente ili dokazati na neki poseban način, ovisi o relaciji.
Radiš kao i inače: dokazuješ li da nešto vrijedi, onda vrijedi za sve. Želiš li dokazati suprotno, nađi protuprimjer.
Cupcake (napisa): | Imam pitanje, vjerojatno je vrlo jednostavno, ali kazu da nema glupih pitanja pa cu ja napisati. Kada moramo odrediti relaciju ekvivalencije na skupu {1,2,3,4,5} cije su klase ekvivalencije {1,4,5} i {2,3} da li tu ulaze samo
(1,1)(4,4)(5,5)(1,4)(4,1)(1,5)(5,1)(4,5)(5,4)(2,2)(3,3)(2,3)(3,2)
ili uz to i kombinacije poput (1,3)(3,1)(3,4)(4,3),...
odnosno moje pitanje je da li tada kombiniram samo elemente iz posebnih klasa ili sve medusobno ?
I kada dokazujemo simetricnost, tranzitivnost, antisimetricnost i refleksivnost da li je potrebno pronaci sve primjere, odnosno mora li vrijediti za sve elemente skupa ili je dovoljno naci nekoliko primjera? Recimo, ako imamo skup {1,2,3,4} i relaciju (1,1)(2,2)(3,3)(4,4)(1,2)(2,3)(1,3)(3,4)
da li je ona tranzitivna jer imamo primjer (1,2) i (2,3)→ (1,3), ali za
(1,3) i (3,4) nemamo (1,4) ? |
Prvi red ti je dobar. Ove druge elemente nikako ne smiješ tako grupirati jer [tex]1[/tex] i [tex]3[/tex], kao ni [tex]4[/tex] i [tex]3[/tex], nisu u relaciji s obzirom da pripadaju različitim klasama ekvivalencije (stoga ih je besmisleno "uparivati").
Ako dokazuješ da relacija nije simetrična, refleksivna ili tranzitivna, dovoljno je naći protuprimjer (recimo, ovo što si napisala za tranzitivnost). Ako, pak, dokazuješ da jest, moraš popisati sve elemente ili dokazati na neki poseban način, ovisi o relaciji.
Radiš kao i inače: dokazuješ li da nešto vrijedi, onda vrijedi za sve. Želiš li dokazati suprotno, nađi protuprimjer.
|
|
[Vrh] |
|
gflegar Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 10. 2011. (15:03:41) Postovi: (10D)16
Spol: 
|
Postano: 13:49 sub, 22. 10. 2011 Naslov: |
|
|
U relaciju ulaze [b]sve[/b] kombinacije elemenata iz [b]pojedine[/b] klase ekvivalencije, dakle u ovom primjeru (1,3)(3,1)(3,4)(4,3),... nisu u relaciji, kad bi bili neki od njih (ovisno koji) onda to nebi bila relacija ekvivalencije, a kad bi bili svi to bi znacilo da su svi ekvivalentni, tj klasa ekvivalencije bi bio citav skup {1,2,3,4,5}.
Da bi relacija imala neko svojsvto ono mora vrijediti za sve parove elemenata iz skupa, tako da u tvojem primjeru ova relacija nije tranzitivna.[/b]
EDIT: neko me preduhitrio -.-
U relaciju ulaze sve kombinacije elemenata iz pojedine klase ekvivalencije, dakle u ovom primjeru (1,3)(3,1)(3,4)(4,3),... nisu u relaciji, kad bi bili neki od njih (ovisno koji) onda to nebi bila relacija ekvivalencije, a kad bi bili svi to bi znacilo da su svi ekvivalentni, tj klasa ekvivalencije bi bio citav skup {1,2,3,4,5}.
Da bi relacija imala neko svojsvto ono mora vrijediti za sve parove elemenata iz skupa, tako da u tvojem primjeru ova relacija nije tranzitivna.[/b]
EDIT: neko me preduhitrio -.-
|
|
[Vrh] |
|
Cupcake Forumaš(ica)

Pridružen/a: 01. 10. 2011. (18:52:00) Postovi: (1B)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
she Forumaš(ica)

Pridružen/a: 22. 10. 2011. (18:50:11) Postovi: (10)16
|
|
[Vrh] |
|
quark Forumaš(ica)


Pridružen/a: 22. 10. 2011. (16:47:39) Postovi: (DA)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
Cupcake Forumaš(ica)

Pridružen/a: 01. 10. 2011. (18:52:00) Postovi: (1B)16
Spol: 
|
Postano: 9:29 ned, 23. 10. 2011 Naslov: |
|
|
Što se tiče matematičke indukcije za nejednakosti (zd.9) da li je dovoljno zavrsiti sa 3^k+1 > 2(2^k +k+1) za pod a) i 2^(k+1) > (k+1)^3 za pod b) ili to jos treba nekako raspisati?
I moze li pomoc oko zadnjeg zadatka, dokaza na koliko djelova pravci dijele ravninu, nemam pojma kako uopce zapoceti. :S
I što se tiče djeljivosti, npr da je nesto djeljivo sa 133, u nekom koraku dobijem 11^(k+3)+12^(k+2) i ne znam dalje kako da raspisem da bih dobila da se lijepo zapise pomocu 133.
[size=9][color=#999999]Added after 7 minutes:[/color][/size]
[quote="quark"][quote="she"]može pomoć oko 4.zadatka 2. zadaće?
hvala :)[/quote]
Kako se dokazuje da je relacija relacija ekvivalencije? :wink:
Dokaži da je refleksivna, simetrična i tranzitivna.
Što se tiče klasa ekvivalencije, razmisli koliko ima različitih ostataka pri dijeljenju s 11 - svaki različiti ostatak jedna je klasa ekvivalencije i onda svaku napiši u općem obliku.[/quote]
dakle ima 10 klasa ekvivalencije, a kako se to zapise u opcem obliku i kako znamo koliko ima ta klasa clanova?
Što se tiče matematičke indukcije za nejednakosti (zd.9) da li je dovoljno zavrsiti sa 3^k+1 > 2(2^k +k+1) za pod a) i 2^(k+1) > (k+1)^3 za pod b) ili to jos treba nekako raspisati?
I moze li pomoc oko zadnjeg zadatka, dokaza na koliko djelova pravci dijele ravninu, nemam pojma kako uopce zapoceti. :S
I što se tiče djeljivosti, npr da je nesto djeljivo sa 133, u nekom koraku dobijem 11^(k+3)+12^(k+2) i ne znam dalje kako da raspisem da bih dobila da se lijepo zapise pomocu 133.
Added after 7 minutes:
quark (napisa): | she (napisa): | može pomoć oko 4.zadatka 2. zadaće?
hvala  |
Kako se dokazuje da je relacija relacija ekvivalencije?
Dokaži da je refleksivna, simetrična i tranzitivna.
Što se tiče klasa ekvivalencije, razmisli koliko ima različitih ostataka pri dijeljenju s 11 - svaki različiti ostatak jedna je klasa ekvivalencije i onda svaku napiši u općem obliku. |
dakle ima 10 klasa ekvivalencije, a kako se to zapise u opcem obliku i kako znamo koliko ima ta klasa clanova?
|
|
[Vrh] |
|
dalmatinčica Forumaš(ica)


Pridružen/a: 01. 10. 2011. (18:46:54) Postovi: (AC)16
|
Postano: 10:02 ned, 23. 10. 2011 Naslov: |
|
|
[quote="Cupcake"]Što se tiče matematičke indukcije za nejednakosti (zd.9) da li je dovoljno zavrsiti sa 3^k+1 > 2(2^k +k+1) za pod a) i 2^(k+1) > (k+1)^3 za pod b) ili to jos treba nekako raspisati?
I moze li pomoc oko zadnjeg zadatka, dokaza na koliko djelova pravci dijele ravninu, nemam pojma kako uopce zapoceti. :S
I što se tiče djeljivosti, npr da je nesto djeljivo sa 133, u nekom koraku dobijem 11^(k+3)+12^(k+2) i ne znam dalje kako da raspisem da bih dobila da se lijepo zapise pomocu 133.
[size=9][color=#999999]Added after 7 minutes:[/color][/size]
[quote="quark"][quote="she"]može pomoć oko 4.zadatka 2. zadaće?
hvala :)[/quote]
Kako se dokazuje da je relacija relacija ekvivalencije? :wink:
Dokaži da je refleksivna, simetrična i tranzitivna.
Što se tiče klasa ekvivalencije, razmisli koliko ima različitih ostataka pri dijeljenju s 11 - svaki različiti ostatak jedna je klasa ekvivalencije i onda svaku napiši u općem obliku.[/quote]
dakle ima 10 klasa ekvivalencije, a kako se to zapise u opcem obliku i kako znamo koliko ima ta klasa clanova?[/quote]
valjda 11
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 i 10
Cupcake (napisa): | Što se tiče matematičke indukcije za nejednakosti (zd.9) da li je dovoljno zavrsiti sa 3^k+1 > 2(2^k +k+1) za pod a) i 2^(k+1) > (k+1)^3 za pod b) ili to jos treba nekako raspisati?
I moze li pomoc oko zadnjeg zadatka, dokaza na koliko djelova pravci dijele ravninu, nemam pojma kako uopce zapoceti. :S
I što se tiče djeljivosti, npr da je nesto djeljivo sa 133, u nekom koraku dobijem 11^(k+3)+12^(k+2) i ne znam dalje kako da raspisem da bih dobila da se lijepo zapise pomocu 133.
Added after 7 minutes:
quark (napisa): | she (napisa): | može pomoć oko 4.zadatka 2. zadaće?
hvala  |
Kako se dokazuje da je relacija relacija ekvivalencije?
Dokaži da je refleksivna, simetrična i tranzitivna.
Što se tiče klasa ekvivalencije, razmisli koliko ima različitih ostataka pri dijeljenju s 11 - svaki različiti ostatak jedna je klasa ekvivalencije i onda svaku napiši u općem obliku. |
dakle ima 10 klasa ekvivalencije, a kako se to zapise u opcem obliku i kako znamo koliko ima ta klasa clanova? |
valjda 11
0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 i 10
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
jema Forumaš(ica)

Pridružen/a: 29. 09. 2011. (15:56:35) Postovi: (52)16
|
|
[Vrh] |
|
patakenjac Forumaš(ica)

Pridružen/a: 23. 10. 2011. (17:34:05) Postovi: (2F)16
|
|
[Vrh] |
|
dalmatinčica Forumaš(ica)


Pridružen/a: 01. 10. 2011. (18:46:54) Postovi: (AC)16
|
|
[Vrh] |
|
|