Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
sasha.f Forumaš(ica)
Pridružen/a: 25. 10. 2011. (20:04:19) Postovi: (3D)16
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3560)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 22:32 pet, 28. 10. 2011 Naslov: |
|
|
Nije FIFA nego F[color=red]1[/color]FA; ne moze u bazi 16 biti znamenka "I".
[tex](F1F)_{16} > (293)_{16}[/tex], pa prvo dijelis [tex](F1F)_{16}[/tex] s [tex](293)_{16}[/tex]. Obicno procijenis koliko je to (jedna znamenka). Ako je rezultat [tex]x[/tex], moras dobiti da je [tex](293)_{16} \cdot x[/tex] najveci moguci broj manji ili jednak [tex](F1F)_{16}[/tex], tj.
[tex]0 \leq (F1F)_{16} - (293)_{16} \cdot x < (293)_{16}[/tex].
Ja cu to ovdje automatski (kodirano u C-u, cisto da ne radim sve na ruke):
[table]
1 * 293 = 293
2 * 293 = 526
3 * 293 = 7b9
4 * 293 = a4c
5 * 293 = cdf
6 * 293 = f72
7 * 293 = 1205
8 * 293 = 1498
9 * 293 = 172b
10 * 293 = 19be
11 * 293 = 1c51
12 * 293 = 1ee4
13 * 293 = 2177
14 * 293 = 240a
15 * 293 = 269d[/table]
Dakle, za 5 je manje od [tex](F1F)_{16}[/tex], a za 6 vece, pa je prva znamenka 5.
Sada racunamo [tex](F1F)_{16} - 5 * (293)_{16} = (F1F)_{16} - (CDF)_{16} = (240)_{16}[/tex]
Sada spustis iducu znamenku (to je [tex]A[/tex] iz [tex]F1FA[/tex]), pa opet isto: dijelis [tex](240A)_{16}[/tex] s [tex](293)_{16}[/tex]. Prema gornjoj tablici vidimo da je to 14, tj. [tex](E)_{16}[/tex] i ostatak 0, pa je druga znamenka E.
Dakle, rezultat je
[tex](F1F)_{16} : (293)_{16} = (5E)_{16}[/tex] i ostatak 0.
Nije FIFA nego F1FA; ne moze u bazi 16 biti znamenka "I".
[tex](F1F)_{16} > (293)_{16}[/tex], pa prvo dijelis [tex](F1F)_{16}[/tex] s [tex](293)_{16}[/tex]. Obicno procijenis koliko je to (jedna znamenka). Ako je rezultat [tex]x[/tex], moras dobiti da je [tex](293)_{16} \cdot x[/tex] najveci moguci broj manji ili jednak [tex](F1F)_{16}[/tex], tj.
[tex]0 \leq (F1F)_{16} - (293)_{16} \cdot x < (293)_{16}[/tex].
Ja cu to ovdje automatski (kodirano u C-u, cisto da ne radim sve na ruke):
1 * 293 = 293 | 2 * 293 = 526 | 3 * 293 = 7b9 | 4 * 293 = a4c | 5 * 293 = cdf | 6 * 293 = f72 | 7 * 293 = 1205 | 8 * 293 = 1498 | 9 * 293 = 172b | 10 * 293 = 19be | 11 * 293 = 1c51 | 12 * 293 = 1ee4 | 13 * 293 = 2177 | 14 * 293 = 240a | 15 * 293 = 269d |
Dakle, za 5 je manje od [tex](F1F)_{16}[/tex], a za 6 vece, pa je prva znamenka 5.
Sada racunamo [tex](F1F)_{16} - 5 * (293)_{16} = (F1F)_{16} - (CDF)_{16} = (240)_{16}[/tex]
Sada spustis iducu znamenku (to je [tex]A[/tex] iz [tex]F1FA[/tex]), pa opet isto: dijelis [tex](240A)_{16}[/tex] s [tex](293)_{16}[/tex]. Prema gornjoj tablici vidimo da je to 14, tj. [tex](E)_{16}[/tex] i ostatak 0, pa je druga znamenka E.
Dakle, rezultat je
[tex](F1F)_{16} : (293)_{16} = (5E)_{16}[/tex] i ostatak 0.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
|
|
[Vrh] |
|
sasha.f Forumaš(ica)
Pridružen/a: 25. 10. 2011. (20:04:19) Postovi: (3D)16
|
|
[Vrh] |
|
ivanaaaa Forumaš(ica)
Pridružen/a: 24. 10. 2011. (19:36:26) Postovi: (31)16
|
|
[Vrh] |
|
gamin Forumaš(ica)
Pridružen/a: 19. 10. 2011. (19:02:37) Postovi: (11)16
|
|
[Vrh] |
|
ivanaaaa Forumaš(ica)
Pridružen/a: 24. 10. 2011. (19:36:26) Postovi: (31)16
|
|
[Vrh] |
|
jema Forumaš(ica)
Pridružen/a: 29. 09. 2011. (15:56:35) Postovi: (52)16
|
|
[Vrh] |
|
gflegar Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 10. 2011. (15:03:41) Postovi: (10D)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
jema Forumaš(ica)
Pridružen/a: 29. 09. 2011. (15:56:35) Postovi: (52)16
|
Postano: 15:59 uto, 8. 11. 2011 Naslov: |
|
|
ahaaa :) e hvala puno :))) cek imam jos jedno pitanje...iz kolokvija, 3.c) .... mozemo mi to nekako pojednostavnit da ne racunamo s bazama b+100, b+101,... ili pak u drugoj grupi b+200, b+202,...???
ahaaa e hvala puno )) cek imam jos jedno pitanje...iz kolokvija, 3.c) .... mozemo mi to nekako pojednostavnit da ne racunamo s bazama b+100, b+101,... ili pak u drugoj grupi b+200, b+202,...???
|
|
[Vrh] |
|
boksi Forumaš(ica)
Pridružen/a: 02. 09. 2011. (16:37:55) Postovi: (44)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3560)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 17:16 uto, 8. 11. 2011 Naslov: |
|
|
[quote="boksi"]ja sam znala staviti c=b+100, pa onda s tim raditi i na kraju izračunati b.
nisam sigurna smije li se tako, ali znalo mi je ispasti dobro. :)[/quote]
Zasto se ne bi smjelo, dok god je uredno napisano kakva je supstitucija i na kraju se navedu trazeni b-ovi?
boksi (napisa): | ja sam znala staviti c=b+100, pa onda s tim raditi i na kraju izračunati b.
nisam sigurna smije li se tako, ali znalo mi je ispasti dobro. |
Zasto se ne bi smjelo, dok god je uredno napisano kakva je supstitucija i na kraju se navedu trazeni b-ovi?
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
|
|
[Vrh] |
|
boksi Forumaš(ica)
Pridružen/a: 02. 09. 2011. (16:37:55) Postovi: (44)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
frutabella Forumaš(ica)
Pridružen/a: 09. 10. 2010. (16:35:36) Postovi: (24E)16
|
Postano: 20:39 sri, 28. 12. 2011 Naslov: |
|
|
Pozdrav,
nisam htjela otvarati novi topic, jeste vezano uz gradivo iz skripte ali vezano je za nizove, tacnije na str.132 http://degiorgi.math.hr/prog1/materijali/p1-vjezbe.pdf, 11.3.4. zadatak.
Buni me taj m sto je u igri, ne znam kako ga nastimati.
Recimo, ako hocu da mi je n=2, i m=3, onda bi za prvu funkciju trebalo ispisati
a0, a1, a2, sto ispisuje, ali zbog tog m, u drugog jednadzbi ispisuje jedan koeficijent vise, znaci a3, a4, a5 i a6 (razumijem zasto, jer ide do m+n+1, sto je u ovom slucaju jedanko 6), ali uz x^2 mora stajati a5, znaci da je a6 viska.
Nadam se da sam dosta razumljivo napisala sta mi pravi problem i sto ne znam odgonetnuti.
Hvala
[code:1]#include<stdio.h>
int main (void) {
double x, a[1000], p1, p2;
int i, n, m;
printf("Unesite za koji x zelite testirati: \n");
scanf("%lg", &x);
printf("Unesite stupanj polinoma n= \n");
scanf("%d", &n);
printf("Unesite i m: \n");
scanf("%d", &m);
for(i=0; i<=n; i++)
{
printf("a[%d]= ", i);
scanf("%lg", &a[i]);
}
p1=0; /* HORNER */
for(i=n; i>=0; --i)
p1=p1*x+a[i];
for(i=n+1; i<=m+n+1; i++)
{
printf("a[%d]= ", i);
scanf("%lg", &a[i]);
}
p2=0; /*HORNER*/
for(i=m+n+1; i>=n+1; --i)
p2=p2*x+a[i];
printf ("p2(%lg) - p1(%lg)= %lg", x, x, p2-p1);
return 0;
}
[/code:1]
Pozdrav,
nisam htjela otvarati novi topic, jeste vezano uz gradivo iz skripte ali vezano je za nizove, tacnije na str.132 http://degiorgi.math.hr/prog1/materijali/p1-vjezbe.pdf, 11.3.4. zadatak.
Buni me taj m sto je u igri, ne znam kako ga nastimati.
Recimo, ako hocu da mi je n=2, i m=3, onda bi za prvu funkciju trebalo ispisati
a0, a1, a2, sto ispisuje, ali zbog tog m, u drugog jednadzbi ispisuje jedan koeficijent vise, znaci a3, a4, a5 i a6 (razumijem zasto, jer ide do m+n+1, sto je u ovom slucaju jedanko 6), ali uz x^2 mora stajati a5, znaci da je a6 viska.
Nadam se da sam dosta razumljivo napisala sta mi pravi problem i sto ne znam odgonetnuti.
Hvala
Kod: | #include<stdio.h>
int main (void) {
double x, a[1000], p1, p2;
int i, n, m;
printf("Unesite za koji x zelite testirati: \n");
scanf("%lg", &x);
printf("Unesite stupanj polinoma n= \n");
scanf("%d", &n);
printf("Unesite i m: \n");
scanf("%d", &m);
for(i=0; i<=n; i++)
{
printf("a[%d]= ", i);
scanf("%lg", &a[i]);
}
p1=0; /* HORNER */
for(i=n; i>=0; --i)
p1=p1*x+a[i];
for(i=n+1; i<=m+n+1; i++)
{
printf("a[%d]= ", i);
scanf("%lg", &a[i]);
}
p2=0; /*HORNER*/
for(i=m+n+1; i>=n+1; --i)
p2=p2*x+a[i];
printf ("p2(%lg) - p1(%lg)= %lg", x, x, p2-p1);
return 0;
}
|
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3560)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 21:47 sri, 28. 12. 2011 Naslov: |
|
|
Zasto je tako tesko otvoriti novi topic ili iskoristiti [url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?t=16120]postojeci o Hornerovom algoritmu[/url]? Kad nesto trazite, zgodno vam je da je Forum pregledan, ali sami se ne bi potrudili da takav i ostane. :roll: Ne ide to samo tebe; cesto imamo "da ne otvaram novi topic, pisem u ovaj koji nema veze s onim sto pitam".
Sto se pitanja tice, pogledaj indekse u [tex]p_2[/tex] -- ocito je rijec o tipfelleru, tj. zadnja potencija mora biti [tex]m[/tex], a ne [tex]n[/tex] (uz [tex]n+1+k[/tex] stoji [tex]x^k[/tex]).
Btw, trazi se [tex]p_1(x) - p_2(x)[/tex], a ne [tex]p_2(x) - p_1(x)[/tex]. Takodjer, zasto ne ucitas niz odjednom, u jednoj petlji?
Zasto je tako tesko otvoriti novi topic ili iskoristiti postojeci o Hornerovom algoritmu? Kad nesto trazite, zgodno vam je da je Forum pregledan, ali sami se ne bi potrudili da takav i ostane. Ne ide to samo tebe; cesto imamo "da ne otvaram novi topic, pisem u ovaj koji nema veze s onim sto pitam".
Sto se pitanja tice, pogledaj indekse u [tex]p_2[/tex] – ocito je rijec o tipfelleru, tj. zadnja potencija mora biti [tex]m[/tex], a ne [tex]n[/tex] (uz [tex]n+1+k[/tex] stoji [tex]x^k[/tex]).
Btw, trazi se [tex]p_1(x) - p_2(x)[/tex], a ne [tex]p_2(x) - p_1(x)[/tex]. Takodjer, zasto ne ucitas niz odjednom, u jednoj petlji?
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
|
|
[Vrh] |
|
|