Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
BitterSweet Forumaš(ica)
Pridružen/a: 10. 10. 2007. (21:09:28) Postovi: (174)16
Spol:
Lokacija: sjeverno od raja
|
|
[Vrh] |
|
Milojko Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 11. 2008. (14:57:52) Postovi: (453)16
Spol:
Lokacija: Hilbertov hotel
|
|
[Vrh] |
|
satja Forumaš(ica)
Pridružen/a: 16. 05. 2010. (10:44:17) Postovi: (F1)16
|
Postano: 8:50 sri, 23. 5. 2012 Naslov: |
|
|
Budući da se nijedna jedina duša ovdje nije javila u korist "druge strane", pokušat ću malo biti negativac i prokljuviti zašto bi blicevi i obavezni dolasci ipak mogli imati barem nekog smisla. Evo, nekoliko primjera iz prijašnjeg obrazovanja.
[i]Prvi primjer.[/i] Zamisli da si u srednjoj školi imao nastavnika koji je svaki sat nekog ispitivao te nije bilo odgovaranja po dogovoru. Za tog nastavnika učio si prije svakog sata, jedno deset puta, dok te konačno nije pitao. Potom si isto to gradivo morao naučiti za test. Onda su se stvari promijenile: s novim gradivom došao je i novi nastavnik. Kod njega si se dogovorio za datum odgovaranja, naučio gradivo dan prije i sljedeći dan odgovarao, a ni test nisi pisao. Kod oba nastavnika dobio si peticu. Nagradno pitanje: sada, nakon pet godina, ako se ijednog od ta dva gradiva imalo sjećaš, je li to gradivo prvog ili drugog nastavnika?
Vjerojatno je jasno kamo idem s ovim. Tvrdim da je svrha bliceva i zadaća [i]višestruko učenje[/i]. Ideja je sljedeća: stvar koju si učio jednom, brzo se zaboravi. Stvar koju si učio tj. ponavljao više puta, bolje se zapamti.
Naravno, ozbiljan student može kontinuirano učiti i bez bliceva i zadaća. Problem je što - neće! Krećem od sebe: ozbiljan sam student, ali da bih učio bez dodatne motivacije, treba mi dodatna motivacija. Kužite što hoću reći? ;)
[i]Drugi primjer.[/i] Od svega gradiva osnovne škole, najbolje (što znači - imalo) se sjećam gradiva povijesti. To pak nije ni zbog strogosti, ni zbog čestog ispitivanja, niti sam tu povijest učio nešto više. Radi se o tome da je nastavnik povijesti predavao na vrlo izražajan način, jakim glasom, gestikuliranjem, na zanimljiv način, uz poneki vic. Moje sjećanje tog gradiva nije "tekstualno", već se zapravo sastoji od fragmenata njegovih predavanja o tom gradivu.
Naravno, nije u redu primoravati studente da dolaze na predavanja ako imaju pametnijeg posla. Samo tvrdim da cijela ta stvar [i]nije potpuno bez smisla[/i]. Radi se o tome da će upečatljiv predavač snažno pomoći tvome pamćenju gradiva, uglavnom na način kojeg nisi svjestan. S tim u vezi, još jedan primjer.
[i]Treći primjer.[/i] Faktorizaciju Choleskog može se naučiti za petnaestak minuta dan prije kolokvija iz Numeričke matematike. Na kolokviju se ona lijepo reproducira i potom si gotov s njom. U takvom scenariju, nećeš je se sjećati nakon nekog vrlo kratkog vremena (kao što se ja sad jedva prisjećam). Ako si pak "motiviran" doći na vježbe iz kolegija, slušat ćeš asistenta kako nekih 45 minuta pokazuje faktorizaciju Choleskog. Gledat ćeš na ploču, slušat ćeš govor, primjećivat ćeš geste, jačinu glasa na ovom ili onom mjestu, to će ti se sve urezivati u pamćenje (puno bolje nego goli tekst u skripti) i efektivno ćeš 45 minuta, na auditivno-vizualno-itd način, učiti gradivo koje si mogao za 10 minuta. Međutim, nakon godinu dana, ako se pokušaš prisjetiti gradiva, možda ćeš tih 45 minuta više cijeniti.
Da se razumijemo: meni više odgovara sustav u kojem imam manje obaveza. Da se potpisuje peticija protiv bolonje, sigurno bih se potpisao. Ali dozvoljavam mogućnost da neki budući ja kaže: "vidiš, ovo sam trebao naučiti malo više puta".
Budući da se nijedna jedina duša ovdje nije javila u korist "druge strane", pokušat ću malo biti negativac i prokljuviti zašto bi blicevi i obavezni dolasci ipak mogli imati barem nekog smisla. Evo, nekoliko primjera iz prijašnjeg obrazovanja.
Prvi primjer. Zamisli da si u srednjoj školi imao nastavnika koji je svaki sat nekog ispitivao te nije bilo odgovaranja po dogovoru. Za tog nastavnika učio si prije svakog sata, jedno deset puta, dok te konačno nije pitao. Potom si isto to gradivo morao naučiti za test. Onda su se stvari promijenile: s novim gradivom došao je i novi nastavnik. Kod njega si se dogovorio za datum odgovaranja, naučio gradivo dan prije i sljedeći dan odgovarao, a ni test nisi pisao. Kod oba nastavnika dobio si peticu. Nagradno pitanje: sada, nakon pet godina, ako se ijednog od ta dva gradiva imalo sjećaš, je li to gradivo prvog ili drugog nastavnika?
Vjerojatno je jasno kamo idem s ovim. Tvrdim da je svrha bliceva i zadaća višestruko učenje. Ideja je sljedeća: stvar koju si učio jednom, brzo se zaboravi. Stvar koju si učio tj. ponavljao više puta, bolje se zapamti.
Naravno, ozbiljan student može kontinuirano učiti i bez bliceva i zadaća. Problem je što - neće! Krećem od sebe: ozbiljan sam student, ali da bih učio bez dodatne motivacije, treba mi dodatna motivacija. Kužite što hoću reći?
Drugi primjer. Od svega gradiva osnovne škole, najbolje (što znači - imalo) se sjećam gradiva povijesti. To pak nije ni zbog strogosti, ni zbog čestog ispitivanja, niti sam tu povijest učio nešto više. Radi se o tome da je nastavnik povijesti predavao na vrlo izražajan način, jakim glasom, gestikuliranjem, na zanimljiv način, uz poneki vic. Moje sjećanje tog gradiva nije "tekstualno", već se zapravo sastoji od fragmenata njegovih predavanja o tom gradivu.
Naravno, nije u redu primoravati studente da dolaze na predavanja ako imaju pametnijeg posla. Samo tvrdim da cijela ta stvar nije potpuno bez smisla. Radi se o tome da će upečatljiv predavač snažno pomoći tvome pamćenju gradiva, uglavnom na način kojeg nisi svjestan. S tim u vezi, još jedan primjer.
Treći primjer. Faktorizaciju Choleskog može se naučiti za petnaestak minuta dan prije kolokvija iz Numeričke matematike. Na kolokviju se ona lijepo reproducira i potom si gotov s njom. U takvom scenariju, nećeš je se sjećati nakon nekog vrlo kratkog vremena (kao što se ja sad jedva prisjećam). Ako si pak "motiviran" doći na vježbe iz kolegija, slušat ćeš asistenta kako nekih 45 minuta pokazuje faktorizaciju Choleskog. Gledat ćeš na ploču, slušat ćeš govor, primjećivat ćeš geste, jačinu glasa na ovom ili onom mjestu, to će ti se sve urezivati u pamćenje (puno bolje nego goli tekst u skripti) i efektivno ćeš 45 minuta, na auditivno-vizualno-itd način, učiti gradivo koje si mogao za 10 minuta. Međutim, nakon godinu dana, ako se pokušaš prisjetiti gradiva, možda ćeš tih 45 minuta više cijeniti.
Da se razumijemo: meni više odgovara sustav u kojem imam manje obaveza. Da se potpisuje peticija protiv bolonje, sigurno bih se potpisao. Ali dozvoljavam mogućnost da neki budući ja kaže: "vidiš, ovo sam trebao naučiti malo više puta".
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
Postano: 9:36 sri, 23. 5. 2012 Naslov: |
|
|
bolonja (ili po naski balkanja) je amerikanizacija naseg sustava, di se stvara velik broj "visoko obrazovanih".
ja osobno smatram da je sistem uzasan:
1. to je studij za bogate! onda mi tu neko uleti sa komentarom; ali ako si redovan ona ti je besplatan. je da, ne placas skolarinu, a od cega cu zivjeti? a nedaju mi ni raditi jer moram ici na predavanja od kojih necu nista cuti jer ce isto tako doci jos bar 50 ljudi, od kojih 80% ne zanima nista i oni melju te stvaraju buku i ometaju nastavu
2. nemamo uvjete za takvu vrstu studija. premalo nastavnog osoblja, premalo prostora. ko je za to kriv, mogu samo slutiti, ali to je nemoguec uz ovakve uvjete koji se postavljaju i na studente, i na asistente i na profesore (kojih je malo pa im se krca nastavna norma, a time otezava znastveni rad kojim se moraju baviti). ukratko uzasno za sve
3. stavraju se roboti koji slusaju a ne znastvenici koji razmisljaju. sve vise kolegija se masovno prolazi na prepisivanje. selekcija je katastrofalna, zavrsavaju ljudi koji NEZNAJU sto je ln (LN), ljudi neznaju koristiti knjige kao literaturu! neznaju istrazivati, neznaju misliti! nisam najbolji student na svijetu (tj spadam medu losije po ocjenama), neznam da li bi zavrsio 1. semstar po starom studiju, ali za takvo ispitivanje je covjek STUDIRAO, a sada prepisuje!
4. nakon studija je tesko nac posao. naravno, kad sada diplomira 200ljudi a nekada je diplomirlo mozda 30-ak. sada jedva znaju radit (ako i to) a nekada su bili spremni naucit radit (i bili sposobni)
ovo su moja 4 stajalista o bolonji kao sistemu koji je na PMF-MO, imam ih ja jos, ali mislim da je ovo dosta. mozda necu bit popularan zbog njih, ali eto
i opet smo otisli u :OT: XD
bolonja (ili po naski balkanja) je amerikanizacija naseg sustava, di se stvara velik broj "visoko obrazovanih".
ja osobno smatram da je sistem uzasan:
1. to je studij za bogate! onda mi tu neko uleti sa komentarom; ali ako si redovan ona ti je besplatan. je da, ne placas skolarinu, a od cega cu zivjeti? a nedaju mi ni raditi jer moram ici na predavanja od kojih necu nista cuti jer ce isto tako doci jos bar 50 ljudi, od kojih 80% ne zanima nista i oni melju te stvaraju buku i ometaju nastavu
2. nemamo uvjete za takvu vrstu studija. premalo nastavnog osoblja, premalo prostora. ko je za to kriv, mogu samo slutiti, ali to je nemoguec uz ovakve uvjete koji se postavljaju i na studente, i na asistente i na profesore (kojih je malo pa im se krca nastavna norma, a time otezava znastveni rad kojim se moraju baviti). ukratko uzasno za sve
3. stavraju se roboti koji slusaju a ne znastvenici koji razmisljaju. sve vise kolegija se masovno prolazi na prepisivanje. selekcija je katastrofalna, zavrsavaju ljudi koji NEZNAJU sto je ln (LN), ljudi neznaju koristiti knjige kao literaturu! neznaju istrazivati, neznaju misliti! nisam najbolji student na svijetu (tj spadam medu losije po ocjenama), neznam da li bi zavrsio 1. semstar po starom studiju, ali za takvo ispitivanje je covjek STUDIRAO, a sada prepisuje!
4. nakon studija je tesko nac posao. naravno, kad sada diplomira 200ljudi a nekada je diplomirlo mozda 30-ak. sada jedva znaju radit (ako i to) a nekada su bili spremni naucit radit (i bili sposobni)
ovo su moja 4 stajalista o bolonji kao sistemu koji je na PMF-MO, imam ih ja jos, ali mislim da je ovo dosta. mozda necu bit popularan zbog njih, ali eto
i opet smo otisli u XD
|
|
[Vrh] |
|
kkarlo Forumaš(ica)
Pridružen/a: 19. 05. 2010. (08:43:59) Postovi: (1B2)16
Spol:
|
Postano: 10:28 sri, 23. 5. 2012 Naslov: |
|
|
Što se tiče bliceva, kod nekih kolegija stvarno imaju smisla, kao što profesor Širola kaže oni su tu da se provjeri trenutačno stanje, a ne za skupljanje bodova, znači da vidiš u kakvoj si situaciji i da li bi možda trebao počet više nego što si dosad. A obavezni dolasci...to se kod nas stvarno provodi na svega par kolegija, tako da nema smisla govorit o tome...
[size=9][color=#999999]Added after 13 minutes:[/color][/size]
A sada moj offtopic...koji moram reć nebi bio tu da nije bilo fireball-ovog offtopic-a.
[quote="fireball"]
3. stavraju se roboti koji slusaju a ne znastvenici koji razmisljaju. sve vise kolegija se masovno prolazi na prepisivanje. selekcija je katastrofalna, zavrsavaju ljudi koji NEZNAJU sto je ln (LN), ljudi neznaju koristiti knjige kao literaturu! neznaju istrazivati, neznaju misliti! nisam najbolji student na svijetu (tj spadam medu losije po ocjenama), neznam da li bi zavrsio 1. semstar po starom studiju, ali za takvo ispitivanje je covjek STUDIRAO, a sada prepisuje!
[/quote]
Kada su sankcije opominjanje tipa "kolega spremite to", ili eventualno oduzimanje kolokvija, naravno da dobar dio ljudi prepisuje, ali da imamo politiku kod prepisivanja sličnu onoj na FER-u mislim da bi se to bitno promjenilo... Ne znam tko bi bio toliko lud da prepisuje recimo na trećoj godini, pa da izleti sa faksa... Čisto da se stavi pravilo ako te se ulovi da prepisuješ da automatski padaš taj kolegij, bez ikakvih popravnih bez ikakvih drugih šansi, mislim da bi se prepisivanje uvelike smanjilo... Ali po tom pitanju se i tako nista ne mjenja već godinama, tako da šta zaključit nego da nikog nije briga.
To nije do bolonje, to je do našeg faksa.
Što se tiče bliceva, kod nekih kolegija stvarno imaju smisla, kao što profesor Širola kaže oni su tu da se provjeri trenutačno stanje, a ne za skupljanje bodova, znači da vidiš u kakvoj si situaciji i da li bi možda trebao počet više nego što si dosad. A obavezni dolasci...to se kod nas stvarno provodi na svega par kolegija, tako da nema smisla govorit o tome...
Added after 13 minutes:
A sada moj offtopic...koji moram reć nebi bio tu da nije bilo fireball-ovog offtopic-a.
fireball (napisa): |
3. stavraju se roboti koji slusaju a ne znastvenici koji razmisljaju. sve vise kolegija se masovno prolazi na prepisivanje. selekcija je katastrofalna, zavrsavaju ljudi koji NEZNAJU sto je ln (LN), ljudi neznaju koristiti knjige kao literaturu! neznaju istrazivati, neznaju misliti! nisam najbolji student na svijetu (tj spadam medu losije po ocjenama), neznam da li bi zavrsio 1. semstar po starom studiju, ali za takvo ispitivanje je covjek STUDIRAO, a sada prepisuje!
|
Kada su sankcije opominjanje tipa "kolega spremite to", ili eventualno oduzimanje kolokvija, naravno da dobar dio ljudi prepisuje, ali da imamo politiku kod prepisivanja sličnu onoj na FER-u mislim da bi se to bitno promjenilo... Ne znam tko bi bio toliko lud da prepisuje recimo na trećoj godini, pa da izleti sa faksa... Čisto da se stavi pravilo ako te se ulovi da prepisuješ da automatski padaš taj kolegij, bez ikakvih popravnih bez ikakvih drugih šansi, mislim da bi se prepisivanje uvelike smanjilo... Ali po tom pitanju se i tako nista ne mjenja već godinama, tako da šta zaključit nego da nikog nije briga.
To nije do bolonje, to je do našeg faksa.
|
|
[Vrh] |
|
Atomised Forumaš(ica)
Pridružen/a: 04. 09. 2007. (15:33:59) Postovi: (399)16
Lokacija: Exotica
|
Postano: 11:10 sri, 23. 5. 2012 Naslov: |
|
|
Nagrada je (po meni) bolja motivacija od kazne, i zato sam za dodatne bodove u stilu onih na Građi. Znači, ponekad npr. na početku sata reći "Vi koji mislite da znate riješiti ovo izvadite papire, imate 10 minuta, ovo vam je za dodatna 4 boda".
Ako u pravilima kolegija piše "Na vježbama će se postavljati zadaci za dodatne bodove, kojih će ukupno biti 10", ja ću nedobivanje tih dodatnih bodova shvatiti kao kaznu. Zato mislim da je bolje da se ne zna koliko će tih dodatnih bodova biti, niti kada će se točno nuditi.
Ono što bi pritom trebalo izbjegavati je da se na kolegiju skoro pa ne može dobiti visoka ocjena bez dodatnih bodova (slučaj Grafika) jer bi to opet vodilo tome da ljudi dodatne bodove ne percipiraju kao nagradu (nego kaznu). Također, princip "Tko prvi riješi, dobije bodove" bi mogao biti demotivirajuć za one manje asertivne, bolje bi bilo da svi koji nešto znaju dobiju bodove.
Nagrada je (po meni) bolja motivacija od kazne, i zato sam za dodatne bodove u stilu onih na Građi. Znači, ponekad npr. na početku sata reći "Vi koji mislite da znate riješiti ovo izvadite papire, imate 10 minuta, ovo vam je za dodatna 4 boda".
Ako u pravilima kolegija piše "Na vježbama će se postavljati zadaci za dodatne bodove, kojih će ukupno biti 10", ja ću nedobivanje tih dodatnih bodova shvatiti kao kaznu. Zato mislim da je bolje da se ne zna koliko će tih dodatnih bodova biti, niti kada će se točno nuditi.
Ono što bi pritom trebalo izbjegavati je da se na kolegiju skoro pa ne može dobiti visoka ocjena bez dodatnih bodova (slučaj Grafika) jer bi to opet vodilo tome da ljudi dodatne bodove ne percipiraju kao nagradu (nego kaznu). Također, princip "Tko prvi riješi, dobije bodove" bi mogao biti demotivirajuć za one manje asertivne, bolje bi bilo da svi koji nešto znaju dobiju bodove.
|
|
[Vrh] |
|
Boris B. Forumaš(ica)
Pridružen/a: 19. 01. 2010. (18:01:54) Postovi: (32)16
Spol:
|
Postano: 13:32 sri, 23. 5. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="satja"][i]Prvi primjer.[/i] Zamisli da si u srednjoj školi [...][/quote]
Stvar je u tome što je srednja škola odgojno-obrazovna ustanova, dok sam za faks na kojega sam došao punoljetan mislio da nije. A kad ono... :D
Mislim, sve što si napisao je točno, i kada je riječ o kvaliteti znanja se slažem da je bitno: ako profesor ne vjeruje da može provjeriti temeljitost i trajnost naučenoga jednim ispitom, dobro, neka ih ima više (iako bi 2 kolokvija i završni zbilja trebali biti dovoljni).
S druge strane, mislim da nema opravdanja da se studente posebno tjera na ono što netko smatra odgovornim, jer ne mislim da se ikoga tiče dolaze li oni do znanja slušanjem predavanja, učenjem u udobnosti vlastitoga kauča ili božanskom objavom. :)
Dakle, pitanje je je li npr. inzistiranje na obaveznim dolascima ili nenajavljenim blicevima stvarno potrebno kao mjera koja bi osiguravala da studenti što dulje pamte stvari? Naravno, mislim da nije, jer kao prvo, na dobrom se usmenom ne može proći s površnim znanjem, a kao drugo... pa, kad se već spominje numerička, da su dolasci na nju bili obavezni, onda bih bio prisiljen nositi sa sobom neku nenumeričku literaturu, a kako se radi faktorizacija Choleskoga bih svejedno naučio u 10 minuta noć prije kolokvija i za tjedan dana bio sretan što znam samo da je ne želim znati. Drugim riječima, ne izgleda mi ni potrebno ni učinkovito.
Štoviše, kad se već potegla i rasprava o bolonji općenito, čini mi se da mi je upravo taj sustav najbolje omogućavao da par kolegija na kojima me ne zanima ništa prođem toliko i znajući, a najmanje poticao da ono što me zanima naučim zbilja temeljito. Go figure.
satja (napisa): | Prvi primjer. Zamisli da si u srednjoj školi [...] |
Stvar je u tome što je srednja škola odgojno-obrazovna ustanova, dok sam za faks na kojega sam došao punoljetan mislio da nije. A kad ono...
Mislim, sve što si napisao je točno, i kada je riječ o kvaliteti znanja se slažem da je bitno: ako profesor ne vjeruje da može provjeriti temeljitost i trajnost naučenoga jednim ispitom, dobro, neka ih ima više (iako bi 2 kolokvija i završni zbilja trebali biti dovoljni).
S druge strane, mislim da nema opravdanja da se studente posebno tjera na ono što netko smatra odgovornim, jer ne mislim da se ikoga tiče dolaze li oni do znanja slušanjem predavanja, učenjem u udobnosti vlastitoga kauča ili božanskom objavom.
Dakle, pitanje je je li npr. inzistiranje na obaveznim dolascima ili nenajavljenim blicevima stvarno potrebno kao mjera koja bi osiguravala da studenti što dulje pamte stvari? Naravno, mislim da nije, jer kao prvo, na dobrom se usmenom ne može proći s površnim znanjem, a kao drugo... pa, kad se već spominje numerička, da su dolasci na nju bili obavezni, onda bih bio prisiljen nositi sa sobom neku nenumeričku literaturu, a kako se radi faktorizacija Choleskoga bih svejedno naučio u 10 minuta noć prije kolokvija i za tjedan dana bio sretan što znam samo da je ne želim znati. Drugim riječima, ne izgleda mi ni potrebno ni učinkovito.
Štoviše, kad se već potegla i rasprava o bolonji općenito, čini mi se da mi je upravo taj sustav najbolje omogućavao da par kolegija na kojima me ne zanima ništa prođem toliko i znajući, a najmanje poticao da ono što me zanima naučim zbilja temeljito. Go figure.
_________________ The lyf so short, the craft so long to lerne
|
|
[Vrh] |
|
finalni Forumaš(ica)
Pridružen/a: 04. 08. 2007. (11:48:53) Postovi: (10D)16
Spol:
Lokacija: Bloodbuzz Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
nana Forumaš(ica)
Pridružen/a: 29. 11. 2005. (12:24:35) Postovi: (2AD)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
Postano: 9:42 pet, 25. 5. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="goranm"]
Ne bih se složio s ovim. Meni je muka bila kada sam u 13 prijava za doktorski studij u inozemstvu morao objašnjavati kakva točno je to moja (predbolonjska) titula, kako je moj studij izgledao i kakvo mi je bilo opterećenje (u smislu broja kolegija i broja nastavnih sati po kolegiju). Na intervjuu za svaki posao za koji sam se prijavio je jedno od pitanja bilo kakav je to 4+0 masters jer čuli su samo za ili 4+1 ili 3+2 i zašto JA mislim da je to ekvivalent inozemnom 4+1 ili 3+2 studiju. A to je još pitoma birokracija.
Neke poslove sam sigurno izgubio zbog toga što poslodavci nisu mogli procijeniti da li moj studij vrijedi 300 ECTS bodova ili ipak manje.[/quote]
4+0 je manje od mastera, ali vise od bakalara (znaci manje od 300 bodova)
4+2 po starom je vise od mastera (znaci vise od 300 bodova)
[quote="goranm"]Nejasno mi je zašto kažeš da vrednovanje i opterećenje studenata nije ničime usklađeno, a onda odmah spomeneš ECTS bodove - pa to i je čitava poanta; 300 ECTS ostvarenih na UniZg vrijede koliko i 300 ECTS ostvarenih na ETH ili bilo kojem drugom sveučilištu s ECTS sustavom.[/quote]
smatram da nisu dobro rasporedeni, jer dijelit to prema satnici i nije bas da ima neke srece (a o satnicama kolegija necu ni pricati, ali sta je tu je).
meni je ta podjela na te bodove jako nekorektna jer nije isti studij tu i u zimbabveu (bubam, nadi si mjesto po daljnjem ospisu) di je studij drukcije sastavljen (tezinski po gradivu, ja sma npr rjesavao neke talijanske testove, nasi su bili tada tezi, da li je to slucajno bas taj test bio takav ne mogu reci). suma sumarum (karikirano) mojih 300 bodova di sam ja dobio hemoroide, i 300 bodova di je neko uvrstavao u formulu nisu jednaki. kako to regulirati neznam, niti bi se zamarao sa time sada, ali ja smatram da je tako
goranm (napisa): |
Ne bih se složio s ovim. Meni je muka bila kada sam u 13 prijava za doktorski studij u inozemstvu morao objašnjavati kakva točno je to moja (predbolonjska) titula, kako je moj studij izgledao i kakvo mi je bilo opterećenje (u smislu broja kolegija i broja nastavnih sati po kolegiju). Na intervjuu za svaki posao za koji sam se prijavio je jedno od pitanja bilo kakav je to 4+0 masters jer čuli su samo za ili 4+1 ili 3+2 i zašto JA mislim da je to ekvivalent inozemnom 4+1 ili 3+2 studiju. A to je još pitoma birokracija.
Neke poslove sam sigurno izgubio zbog toga što poslodavci nisu mogli procijeniti da li moj studij vrijedi 300 ECTS bodova ili ipak manje. |
4+0 je manje od mastera, ali vise od bakalara (znaci manje od 300 bodova)
4+2 po starom je vise od mastera (znaci vise od 300 bodova)
goranm (napisa): | Nejasno mi je zašto kažeš da vrednovanje i opterećenje studenata nije ničime usklađeno, a onda odmah spomeneš ECTS bodove - pa to i je čitava poanta; 300 ECTS ostvarenih na UniZg vrijede koliko i 300 ECTS ostvarenih na ETH ili bilo kojem drugom sveučilištu s ECTS sustavom. |
smatram da nisu dobro rasporedeni, jer dijelit to prema satnici i nije bas da ima neke srece (a o satnicama kolegija necu ni pricati, ali sta je tu je).
meni je ta podjela na te bodove jako nekorektna jer nije isti studij tu i u zimbabveu (bubam, nadi si mjesto po daljnjem ospisu) di je studij drukcije sastavljen (tezinski po gradivu, ja sma npr rjesavao neke talijanske testove, nasi su bili tada tezi, da li je to slucajno bas taj test bio takav ne mogu reci). suma sumarum (karikirano) mojih 300 bodova di sam ja dobio hemoroide, i 300 bodova di je neko uvrstavao u formulu nisu jednaki. kako to regulirati neznam, niti bi se zamarao sa time sada, ali ja smatram da je tako
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
Postano: 13:24 pet, 25. 5. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="fireball"]4+0 je manje od mastera, ali vise od bakalara (znaci manje od 300 bodova)[/quote]
Tu si u krivu. Po [url=http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/329375.html]Zakonu o akademskim i stručnim nazivima i akademskom stupnju[/url] dodiplomski (4+0) studij ekvivalent je masteru, tj. 300ECTS-a (članak 14.3).
[quote]smatram da nisu dobro rasporedeni, jer dijelit to prema satnici i nije bas da ima neke srece (a o satnicama kolegija necu ni pricati, ali sta je tu je).
meni je ta podjela na te bodove jako nekorektna jer nije isti studij tu i u zimbabveu (bubam, nadi si mjesto po daljnjem ospisu) di je studij drukcije sastavljen (tezinski po gradivu, ja sma npr rjesavao neke talijanske testove, nasi su bili tada tezi, da li je to slucajno bas taj test bio takav ne mogu reci). suma sumarum (karikirano) mojih 300 bodova di sam ja dobio hemoroide, i 300 bodova di je neko uvrstavao u formulu nisu jednaki. kako to regulirati neznam, niti bi se zamarao sa time sada, ali ja smatram da je tako[/quote]
Nemaš konkretno iskustvo s drugim sveučilištem, a niti baš precizne informacije, ali smatraš da je tako? ECTS se inače ne raspoređuje (samo) po satnici nego po količini posla kojeg student mora obaviti da bi uspješno savladao kolegij. [url=http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/ects_en.htm]Jedan ECTS bod odgovara za otprilike 25-30 sati posla.[/url] Dakle, ne uračunava se samo satnica, nego i tvoji hemeroidi.:)
fireball (napisa): | 4+0 je manje od mastera, ali vise od bakalara (znaci manje od 300 bodova) |
Tu si u krivu. Po Zakonu o akademskim i stručnim nazivima i akademskom stupnju dodiplomski (4+0) studij ekvivalent je masteru, tj. 300ECTS-a (članak 14.3).
Citat: | smatram da nisu dobro rasporedeni, jer dijelit to prema satnici i nije bas da ima neke srece (a o satnicama kolegija necu ni pricati, ali sta je tu je).
meni je ta podjela na te bodove jako nekorektna jer nije isti studij tu i u zimbabveu (bubam, nadi si mjesto po daljnjem ospisu) di je studij drukcije sastavljen (tezinski po gradivu, ja sma npr rjesavao neke talijanske testove, nasi su bili tada tezi, da li je to slucajno bas taj test bio takav ne mogu reci). suma sumarum (karikirano) mojih 300 bodova di sam ja dobio hemoroide, i 300 bodova di je neko uvrstavao u formulu nisu jednaki. kako to regulirati neznam, niti bi se zamarao sa time sada, ali ja smatram da je tako |
Nemaš konkretno iskustvo s drugim sveučilištem, a niti baš precizne informacije, ali smatraš da je tako? ECTS se inače ne raspoređuje (samo) po satnici nego po količini posla kojeg student mora obaviti da bi uspješno savladao kolegij. Jedan ECTS bod odgovara za otprilike 25-30 sati posla. Dakle, ne uračunava se samo satnica, nego i tvoji hemeroidi.
_________________ The Dude Abides
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)
Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol:
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
|
[Vrh] |
|
kkarlo Forumaš(ica)
Pridružen/a: 19. 05. 2010. (08:43:59) Postovi: (1B2)16
Spol:
|
Postano: 19:32 pet, 25. 5. 2012 Naslov: |
|
|
[quote="fireball"]ok, ako sma u krivu u krivu sam, priznajem poraz (nisam se priremio za ovako nesto detaljno :) my bad :) )
ako moji hemoroidi ulaze u bodovanje onda definitivno nesto s tim ne valja, jer ono za sto sam se patio (i na kraju okinuo ko veliki) je uglavnom nosilo malo bodova, a ono sto tehnicki "nisam ni pogledao" je nosilo puno... mozda sam to samo ja... moram s epovuc iz rasprave jer sam se ocito oko toga vec osramotio :)[/quote]
Krivi argumenti ali dobra primjedba...
Ima primjera kolko hoćeš, barem na nastavničkom smjeru... Tko donosi odluke koliko koji predmet nosi ECTS-a? Stvarno mi nije jasno da Linearna 1 nosi 10 ECTS-a, dok linearna 2 nosi samo 6, a nipošto nije lakša, a da ne spominjemo da isto košto ima linearna 2 da jednako toliko ima i elementarna teorija brojeva.
Volio bih vidjeti kolika je prolaznost na ETB i na programiranju 2, pošto imaju isti broj ECTS-a reklo bi se da su tu negdje po težini, pa bi prema tome trebala bit i ista prolaznost, dok ETB se moraš potrudit da padneš, a za programiranje 2 se nemora ništa pričat.
Ok, možda je netko imao takvo mišljenje o tim kolegijima, možda ih je netko prije držao na drugi način, pa je možda bilo teže položit ETB, to ne znam, ali pa što se to ne može ispravit? Šta je to sad zacementirano tako?
I jasno mi je da je ovo jedan veliki offtopic, ali stvarno si nisam mogao pomoć.
:oops:
fireball (napisa): | ok, ako sma u krivu u krivu sam, priznajem poraz (nisam se priremio za ovako nesto detaljno my bad )
ako moji hemoroidi ulaze u bodovanje onda definitivno nesto s tim ne valja, jer ono za sto sam se patio (i na kraju okinuo ko veliki) je uglavnom nosilo malo bodova, a ono sto tehnicki "nisam ni pogledao" je nosilo puno... mozda sam to samo ja... moram s epovuc iz rasprave jer sam se ocito oko toga vec osramotio |
Krivi argumenti ali dobra primjedba...
Ima primjera kolko hoćeš, barem na nastavničkom smjeru... Tko donosi odluke koliko koji predmet nosi ECTS-a? Stvarno mi nije jasno da Linearna 1 nosi 10 ECTS-a, dok linearna 2 nosi samo 6, a nipošto nije lakša, a da ne spominjemo da isto košto ima linearna 2 da jednako toliko ima i elementarna teorija brojeva.
Volio bih vidjeti kolika je prolaznost na ETB i na programiranju 2, pošto imaju isti broj ECTS-a reklo bi se da su tu negdje po težini, pa bi prema tome trebala bit i ista prolaznost, dok ETB se moraš potrudit da padneš, a za programiranje 2 se nemora ništa pričat.
Ok, možda je netko imao takvo mišljenje o tim kolegijima, možda ih je netko prije držao na drugi način, pa je možda bilo teže položit ETB, to ne znam, ali pa što se to ne može ispravit? Šta je to sad zacementirano tako?
I jasno mi je da je ovo jedan veliki offtopic, ali stvarno si nisam mogao pomoć.
|
|
[Vrh] |
|
nana Forumaš(ica)
Pridružen/a: 29. 11. 2005. (12:24:35) Postovi: (2AD)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
Tomislav Forumaš(ica)
Pridružen/a: 04. 10. 2010. (20:18:25) Postovi: (181)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
nana Forumaš(ica)
Pridružen/a: 29. 11. 2005. (12:24:35) Postovi: (2AD)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
ceps Forumaš(ica)
Pridružen/a: 08. 10. 2010. (13:03:07) Postovi: (13A)16
|
|
[Vrh] |
|
|