Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
tp Forumaš(ica)
Pridružen/a: 05. 12. 2005. (16:46:01) Postovi: (1F2)16
|
Postano: 23:19 ned, 24. 11. 2013 Naslov: 2013/14. - LA 2 - 1. kolokvij |
|
|
Raspored za prvi kolokvij 27.11.2013. po predavaonama u prilogu.
Usput moj odgovor na upit o gradivu koji stalno primam:
"U principu moze uci bilo sto sto smo radili, ali prakticki nece uci ono sto smo radili na zadnjim vjezbama. Naravno, dobro vam je proci i kroz to gradivo jer je sve to povezano."
Raspored za prvi kolokvij 27.11.2013. po predavaonama u prilogu.
Usput moj odgovor na upit o gradivu koji stalno primam:
"U principu moze uci bilo sto sto smo radili, ali prakticki nece uci ono sto smo radili na zadnjim vjezbama. Naravno, dobro vam je proci i kroz to gradivo jer je sve to povezano."
Description: |
|
Download |
Filename: |
Linearna algebra 2 - raspored - 1. kol.pdf |
Filesize: |
323.2 KB |
Downloaded: |
819 Time(s) |
|
|
[Vrh] |
|
Gost
|
|
[Vrh] |
|
Naya Forumaš(ica)
Pridružen/a: 11. 09. 2011. (13:43:39) Postovi: (F)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
Gost
|
|
[Vrh] |
|
Juraj Siftar Gost
|
Postano: 15:05 uto, 26. 11. 2013 Naslov: |
|
|
Čitajući ova pitanja, a i na temelju nekih pitanja koja su mi
postavljena mailom ili na konzultacijama, dodajem ovo:
Vrijedi, dakako, ono što je napisao kolega Pejković i što sam rekao na
predavanjima o gradivu obuhvaćenom kolokvijem, no obratite
pozornost na jednu "sitnicu" - linearni operatori su funkcije (preslikavanja)
s nekim specifičnim svojstvima, no za njih također vrijedi
(pojmovi i činjenice) sve ono što vrijedi za funkcije općenito.
Npr. (neće ovo biti, čisto za primjer): ako treba ispitati je li neka funkcija
linearni operator i je li pritom injekcija, ovo drugo pitanje nije
specifično za linearne operatore, a druga je stvar što se - uz više
znanja o linearnim operatorima - može dodatno koristiti kriterij
za injektivnost linearnog operatora (pomoću jezgre, ne na ovom
kolokviju). Znači,
"legitimno" je svako pitanje koje se odnosi na funkcije općenito pa
je primjenjivo i na linearne operatore.
Čitajući ova pitanja, a i na temelju nekih pitanja koja su mi
postavljena mailom ili na konzultacijama, dodajem ovo:
Vrijedi, dakako, ono što je napisao kolega Pejković i što sam rekao na
predavanjima o gradivu obuhvaćenom kolokvijem, no obratite
pozornost na jednu "sitnicu" - linearni operatori su funkcije (preslikavanja)
s nekim specifičnim svojstvima, no za njih također vrijedi
(pojmovi i činjenice) sve ono što vrijedi za funkcije općenito.
Npr. (neće ovo biti, čisto za primjer): ako treba ispitati je li neka funkcija
linearni operator i je li pritom injekcija, ovo drugo pitanje nije
specifično za linearne operatore, a druga je stvar što se - uz više
znanja o linearnim operatorima - može dodatno koristiti kriterij
za injektivnost linearnog operatora (pomoću jezgre, ne na ovom
kolokviju). Znači,
"legitimno" je svako pitanje koje se odnosi na funkcije općenito pa
je primjenjivo i na linearne operatore.
|
|
[Vrh] |
|
tp Forumaš(ica)
Pridružen/a: 05. 12. 2005. (16:46:01) Postovi: (1F2)16
|
|
[Vrh] |
|
tp Forumaš(ica)
Pridružen/a: 05. 12. 2005. (16:46:01) Postovi: (1F2)16
|
Postano: 22:41 uto, 3. 12. 2013 Naslov: |
|
|
[b]Rezultati[/b] kolokvija bit ce veceras kroz otprilike sat vremena kad ih upisem.
[b]Uvidi[/b] za [b]1-4[/b] zad. ce biti sutra (srijeda, 4.12.2013.) u 14 sati. To bi trebalo odgovarati svim grupama.
U medjuvremenu citajte jos jednom rjesenja i razmisljajte o sljedecim tockama:
- rezultati su poprilicno losi
- velik broj studenata nije znao rijesiti lagani homogeni sustav dvije jednadzbe s dvije nepoznanice iz 1. zadatka ili npr. sustav iz 4. zadatka tipa (3a=0, 2b+c=0, 2c+b=0, 3d=0), inace je dobro uvrstiti rjesenja da vidite jesu li tocna
- u 1. zadatku je trebalo odrediti sve t za koje je funkcija skalarni produkt, to ne znaci da se moze naprosto pogoditi neki t i onda za njega provjeriti da stvarno jest produkt, tj. u tom slucaju cete izgubiti neke bodove (npr. 3 boda) treba postupiti kao u rjesenju; mozda ce netko prigovoriti da je za ovako jednostavne t (-2, tj. -1) bilo moguce i ovako, ali stvari su postavljene jednostavno da bi vam bilo lakse rjesavati i racunati, a ne zato da pogadjate, naravno da se moglo napraviti i kompliciraniju funkciju u kojoj pogadjanje ne bi bilo moguce
- vezano uz prethodnu napomenu, zastrasujuce velik broj studenata ne zna rijesiti sustav nejednadjbi poput -(t+1)>0, -(t^2+3t)>0
- ako se trazi ortogonalni komplement potprostora, onda vas odgovor ne moze biti "to je npr. vektor ..."
- u 2. zadatku, zasto racunati 3. vektor ako vam vec i drugi izgleda sumnjivo, ima ogromne nazivnike, cudne korijene itd. samo trosite vrijeme
- u 2. zadatku, ako znate izracunati e1=a2/|a2|, b3=a1-(a1|e1)e1, e3=b3/|b3|, (v|e1)e1+(v|e3)e3 dobili ste vec 12 bodova, bez da ste uopce krenuli racunati e2; nazalost vecini je to bilo prekomplicirano
- u 2. zadatku mnogi su nakon a2, krenuli na a3 umjesto na a1 sto naravno daje krive brojeve u nastavku
- u 4. zadatku kljucni dio je da se pokaze da samo za a=-1 (ili a=0) moze F (ili G) biti eventualno linearni operator i onda dalje slijedi provjera da za te vrijednosti stvarno jest itd. Kljucni dio se dokazuje kao u rjesenjima uvrstavanjem nekih matrica i provjerom homogenosti/aditivnosti na tim konkretnim primjerima sto daje uvjete na a. Ovaj kljucni dio su malobrojni napravili. a vrijedio je 4 boda.
Rezultati kolokvija bit ce veceras kroz otprilike sat vremena kad ih upisem.
Uvidi za 1-4 zad. ce biti sutra (srijeda, 4.12.2013.) u 14 sati. To bi trebalo odgovarati svim grupama.
U medjuvremenu citajte jos jednom rjesenja i razmisljajte o sljedecim tockama:
- rezultati su poprilicno losi
- velik broj studenata nije znao rijesiti lagani homogeni sustav dvije jednadzbe s dvije nepoznanice iz 1. zadatka ili npr. sustav iz 4. zadatka tipa (3a=0, 2b+c=0, 2c+b=0, 3d=0), inace je dobro uvrstiti rjesenja da vidite jesu li tocna
- u 1. zadatku je trebalo odrediti sve t za koje je funkcija skalarni produkt, to ne znaci da se moze naprosto pogoditi neki t i onda za njega provjeriti da stvarno jest produkt, tj. u tom slucaju cete izgubiti neke bodove (npr. 3 boda) treba postupiti kao u rjesenju; mozda ce netko prigovoriti da je za ovako jednostavne t (-2, tj. -1) bilo moguce i ovako, ali stvari su postavljene jednostavno da bi vam bilo lakse rjesavati i racunati, a ne zato da pogadjate, naravno da se moglo napraviti i kompliciraniju funkciju u kojoj pogadjanje ne bi bilo moguce
- vezano uz prethodnu napomenu, zastrasujuce velik broj studenata ne zna rijesiti sustav nejednadjbi poput -(t+1)>0, -(t^2+3t)>0
- ako se trazi ortogonalni komplement potprostora, onda vas odgovor ne moze biti "to je npr. vektor ..."
- u 2. zadatku, zasto racunati 3. vektor ako vam vec i drugi izgleda sumnjivo, ima ogromne nazivnike, cudne korijene itd. samo trosite vrijeme
- u 2. zadatku, ako znate izracunati e1=a2/|a2|, b3=a1-(a1|e1)e1, e3=b3/|b3|, (v|e1)e1+(v|e3)e3 dobili ste vec 12 bodova, bez da ste uopce krenuli racunati e2; nazalost vecini je to bilo prekomplicirano
- u 2. zadatku mnogi su nakon a2, krenuli na a3 umjesto na a1 sto naravno daje krive brojeve u nastavku
- u 4. zadatku kljucni dio je da se pokaze da samo za a=-1 (ili a=0) moze F (ili G) biti eventualno linearni operator i onda dalje slijedi provjera da za te vrijednosti stvarno jest itd. Kljucni dio se dokazuje kao u rjesenjima uvrstavanjem nekih matrica i provjerom homogenosti/aditivnosti na tim konkretnim primjerima sto daje uvjete na a. Ovaj kljucni dio su malobrojni napravili. a vrijedio je 4 boda.
|
|
[Vrh] |
|
tp Forumaš(ica)
Pridružen/a: 05. 12. 2005. (16:46:01) Postovi: (1F2)16
|
|
[Vrh] |
|
Juraj Siftar Gost
|
|
[Vrh] |
|
|