Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
anamari Forumaš(ica)

Pridružen/a: 31. 03. 2003. (13:05:12) Postovi: (E1)16
Spol: 
Lokacija: Here, there, everywhere...
|
|
[Vrh] |
|
anamari Forumaš(ica)

Pridružen/a: 31. 03. 2003. (13:05:12) Postovi: (E1)16
Spol: 
Lokacija: Here, there, everywhere...
|
Postano: 9:04 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
Dakle, ja moram reci da mi se bas i ne svida. Necu govoriti za druge smjerove, ali iz prerspektive racunarca, a to je i najpopularniji smjer, mislim da ove 3 godine ne osiguravaju ono sto bi trebale. Koliko sam ja shvatila nakon te 3 godine bi mi, mladi matematicari (mislim, ne bas mi, vec neke nove generacije) trebali moci obavljati neki koristan posao za novce. Kako je stvar koncipirana, ja stvarno ne kuzim sto bi mi mogli obavljati.
Mislim, nek me se ne shvati krivo, ja volim teoretske predmete, s vremenom sve vise i vise, al ne bi li sve blagodati matematike trebli vidjeti tek oni koji se odluce na magisterij? A oni koji shvate da im je to previse, sa svojim osrednjim, pocetnickim znanjem bi mogli bar nesto raditi.
A sada kao racunarac. Kada citam oglase za posao, svi traze asp .net programere, c# i java programere, c++ programene, znanje php-a, html-a, sql-a, sve sto ce nasi studenti znati jest c. Mislim, dobro je znati c i neke stvari ljudi moraju nauciti sami, ali ovim se programom ne razvija dovoljno ni ona programerska logika koja je nuzno potrebna za taj posao. Ljudi koji zavrse 3 godine nece se opce moci snaci na trzistu, i samo ce najbolji (a ti ce vjerojatno zavrsiti i za magistre) moci konkurirati ferovcima i samoukim kvaziprogramerima.
Uglavnom, meni stvarno nije jasno za koje ce ljudi bit poslove osposobljeni nakon te 3 godine, a cini mi se da je to neki ekvivalent visoj skoli gdje je naglasak na prakticnu upotrebu znanja.
Uopce ne tvrdim da nam nisu potrebni teoretskipredmeti, i naravno, svaki student matematike treba imati neku osnovu. No, nekako mi se cini da smo pretjerali s osnovama pa nema vremena da se nauci i nesto konkretno.
Dakle, ja moram reci da mi se bas i ne svida. Necu govoriti za druge smjerove, ali iz prerspektive racunarca, a to je i najpopularniji smjer, mislim da ove 3 godine ne osiguravaju ono sto bi trebale. Koliko sam ja shvatila nakon te 3 godine bi mi, mladi matematicari (mislim, ne bas mi, vec neke nove generacije) trebali moci obavljati neki koristan posao za novce. Kako je stvar koncipirana, ja stvarno ne kuzim sto bi mi mogli obavljati.
Mislim, nek me se ne shvati krivo, ja volim teoretske predmete, s vremenom sve vise i vise, al ne bi li sve blagodati matematike trebli vidjeti tek oni koji se odluce na magisterij? A oni koji shvate da im je to previse, sa svojim osrednjim, pocetnickim znanjem bi mogli bar nesto raditi.
A sada kao racunarac. Kada citam oglase za posao, svi traze asp .net programere, c# i java programere, c++ programene, znanje php-a, html-a, sql-a, sve sto ce nasi studenti znati jest c. Mislim, dobro je znati c i neke stvari ljudi moraju nauciti sami, ali ovim se programom ne razvija dovoljno ni ona programerska logika koja je nuzno potrebna za taj posao. Ljudi koji zavrse 3 godine nece se opce moci snaci na trzistu, i samo ce najbolji (a ti ce vjerojatno zavrsiti i za magistre) moci konkurirati ferovcima i samoukim kvaziprogramerima.
Uglavnom, meni stvarno nije jasno za koje ce ljudi bit poslove osposobljeni nakon te 3 godine, a cini mi se da je to neki ekvivalent visoj skoli gdje je naglasak na prakticnu upotrebu znanja.
Uopce ne tvrdim da nam nisu potrebni teoretskipredmeti, i naravno, svaki student matematike treba imati neku osnovu. No, nekako mi se cini da smo pretjerali s osnovama pa nema vremena da se nauci i nesto konkretno.
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3562)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 9:35 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
Mali, solidno nebitni, demantij: cini mi se da je [i]Financijska[/i] za dlaku popularnija od [i]Racunarstva[/i]. :-s
Malo bitniji demantij: kod nas se uce i SQL (preciznije, MySQL) i C++ i Java, no - na zalost - na dosta pocetnickom nivou... :)
Moj stav o smjeru [i]Racunarstvo[/i] i o racunarskim kolegijima na prvoj godini na kojoj predajem, je poznat i podosta negativan. :(
Ipak, malo tko (ako itko!) se zaposli sa znanjima stecenima na faxu! :o U pravilu koristis znanja koja steknes "usput" ili, cesce, ono sto ti objasne u firmi, pa onda "krpas u hodu". :shock: Bar je tako s ljudima "u industriji" koje ja znam. 8)
Inace, Odgovorni Predstavnici su povukli na nekom Vijecu (mozda predzadnjem; not sure) pitanje "[i]Sto ce nasi bakalaureati moci raditi s trogodisnjom diplomom?[/i]". :) Odgovor je bio nesto u stilu "[i]Svasta; na industriji je da procijeni sto tocno.[/i]" :g:
Meni se ne svidja to sto smo (ref. racunarski kolegiji) samo stare programe zapakirali u novo ruho, bez nekih dubljih kvalitativnih zahvata (kao sto je to pred koju godinu napravljeno s matematickim kolegijima prve godine). :( Shodno tome, koncept "hrpe uvodnih tecajeva" se nije promijenio i to je - IMO - jako lose. :(
Inace, nisam bas siguran da bismo izvukli kraci kraj da se idemo usporedjivati s FERom; te procjene prepustam onima koji studiraju oba faxa. 8) Mogu samo reci da se moj dojam o nasoj konkurentnosti bazira na razgovorima s kolegom koji je nekoc radio kod nas na UuRu, a sada drzi nesto slicno na FERu. :D
A "[i]samouki [b]kvazi[/b]programeri[/i]" su cesto vrhunski programeri i nikako ih ne treba potcjenjivati zato sto nemaju "papir". :roll: Tesko da je Linus sve sto zna o kernelima naucio na faxu. ;)
:minitux:
Mali, solidno nebitni, demantij: cini mi se da je Financijska za dlaku popularnija od Racunarstva.
Malo bitniji demantij: kod nas se uce i SQL (preciznije, MySQL) i C++ i Java, no - na zalost - na dosta pocetnickom nivou...
Moj stav o smjeru Racunarstvo i o racunarskim kolegijima na prvoj godini na kojoj predajem, je poznat i podosta negativan.
Ipak, malo tko (ako itko!) se zaposli sa znanjima stecenima na faxu! U pravilu koristis znanja koja steknes "usput" ili, cesce, ono sto ti objasne u firmi, pa onda "krpas u hodu". Bar je tako s ljudima "u industriji" koje ja znam.
Inace, Odgovorni Predstavnici su povukli na nekom Vijecu (mozda predzadnjem; not sure) pitanje "Sto ce nasi bakalaureati moci raditi s trogodisnjom diplomom?". Odgovor je bio nesto u stilu "Svasta; na industriji je da procijeni sto tocno."
Meni se ne svidja to sto smo (ref. racunarski kolegiji) samo stare programe zapakirali u novo ruho, bez nekih dubljih kvalitativnih zahvata (kao sto je to pred koju godinu napravljeno s matematickim kolegijima prve godine). Shodno tome, koncept "hrpe uvodnih tecajeva" se nije promijenio i to je - IMO - jako lose.
Inace, nisam bas siguran da bismo izvukli kraci kraj da se idemo usporedjivati s FERom; te procjene prepustam onima koji studiraju oba faxa. Mogu samo reci da se moj dojam o nasoj konkurentnosti bazira na razgovorima s kolegom koji je nekoc radio kod nas na UuRu, a sada drzi nesto slicno na FERu.
A "samouki kvaziprogrameri" su cesto vrhunski programeri i nikako ih ne treba potcjenjivati zato sto nemaju "papir". Tesko da je Linus sve sto zna o kernelima naucio na faxu.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju. 
|
|
[Vrh] |
|
anamari Forumaš(ica)

Pridružen/a: 31. 03. 2003. (13:05:12) Postovi: (E1)16
Spol: 
Lokacija: Here, there, everywhere...
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 11:28 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="anamari"]Uglavnom, meni stvarno nije jasno za koje ce ljudi bit poslove osposobljeni nakon te 3 godine, a cini mi se da je to neki ekvivalent visoj skoli gdje je naglasak na prakticnu upotrebu znanja.[/quote]
Da, dobro si locirala problem. Mislim da to u ovom trenutku jos nikome nije jasno. Na primjer, po aktualnom zakonu nakon 3 godine ne moze se raditi u skoli pa nije jasno cemu trogodisnji studij edukacije matematike. Sto se tice ne-edukacijskog preddiplomskog, mislim da ce se za te ljude ipak naci mjesta na trzistu rada.
U jednom se ipak ne slazem. Preddiplomski nije zamisljen kao ekvivalent visokoj skoli. Nije ideja da u prve 3 godine izbrusis prakticna znanja, nego upravo da dobijes dobre temelje. S tim onda mozes nastaviti studij matematike ili neceg drugog, a vjerujem da ce te i mnoge firme rado zaposliti. Njima ces u praksi biti jednako koristan nakon 3 godine faksa kao nakon 5 godina. Niti jedan program nece moci pokriti sva specificna znanja za sva moguca zanimanja na kojima se zaposljavaju matematicari. Uvijek ces se prvih godinu dana na poslu morati privikavati i uciti (zato se i subvencionira zaposljavanje mladih i friskodiplomiranih).
anamari (napisa): | Uglavnom, meni stvarno nije jasno za koje ce ljudi bit poslove osposobljeni nakon te 3 godine, a cini mi se da je to neki ekvivalent visoj skoli gdje je naglasak na prakticnu upotrebu znanja. |
Da, dobro si locirala problem. Mislim da to u ovom trenutku jos nikome nije jasno. Na primjer, po aktualnom zakonu nakon 3 godine ne moze se raditi u skoli pa nije jasno cemu trogodisnji studij edukacije matematike. Sto se tice ne-edukacijskog preddiplomskog, mislim da ce se za te ljude ipak naci mjesta na trzistu rada.
U jednom se ipak ne slazem. Preddiplomski nije zamisljen kao ekvivalent visokoj skoli. Nije ideja da u prve 3 godine izbrusis prakticna znanja, nego upravo da dobijes dobre temelje. S tim onda mozes nastaviti studij matematike ili neceg drugog, a vjerujem da ce te i mnoge firme rado zaposliti. Njima ces u praksi biti jednako koristan nakon 3 godine faksa kao nakon 5 godina. Niti jedan program nece moci pokriti sva specificna znanja za sva moguca zanimanja na kojima se zaposljavaju matematicari. Uvijek ces se prvih godinu dana na poslu morati privikavati i uciti (zato se i subvencionira zaposljavanje mladih i friskodiplomiranih).
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 12:03 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"]Ipak, malo tko (ako itko!) se zaposli sa znanjima stecenima na faxu! :o U pravilu koristis znanja koja steknes "usput" ili, cesce, ono sto ti objasne u firmi, pa onda "krpas u hodu". :shock: Bar je tako s ljudima "u industriji" koje ja znam. 8)[/quote]
inače jedan od osnovnih ciljeva zašto je reforma visokog školstva uopće krenula je opravo to - želi se dobiti da u bar nekoj mjeri ljudi sa faksa izlaze spremni za posao, tj. da se na početku ne moraju toliko krpati.
@krcko:
prve 3 godine su zamišljene tako da ljudi mogu ili nastaviti dalje sa školovanjem ili da ga prekinu kako bi se zaposlili (i u tom slučaju oni bi stvarno i trebali imati neka praktična znanja). nisu zamišljene [b]samo[/b] kao temelj za druge 2 ili više godina.
vsego (napisa): | Ipak, malo tko (ako itko!) se zaposli sa znanjima stecenima na faxu! U pravilu koristis znanja koja steknes "usput" ili, cesce, ono sto ti objasne u firmi, pa onda "krpas u hodu". Bar je tako s ljudima "u industriji" koje ja znam.  |
inače jedan od osnovnih ciljeva zašto je reforma visokog školstva uopće krenula je opravo to - želi se dobiti da u bar nekoj mjeri ljudi sa faksa izlaze spremni za posao, tj. da se na početku ne moraju toliko krpati.
@krcko:
prve 3 godine su zamišljene tako da ljudi mogu ili nastaviti dalje sa školovanjem ili da ga prekinu kako bi se zaposlili (i u tom slučaju oni bi stvarno i trebali imati neka praktična znanja). nisu zamišljene samo kao temelj za druge 2 ili više godina.
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
kenny Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36) Postovi: (3B7)16
Spol: 
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...
|
Postano: 13:14 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Na primjer, po aktualnom zakonu nakon 3 godine ne moze se raditi u skoli pa nije jasno cemu trogodisnji studij edukacije matematike.[/quote]
znam da je topic (ipak) o ing smjerovima, ali...
da, dobro primjeceno i upravo sam to pitanje mislio postaviti na zadnjoj sjednici FVa. naime, koliko me sjecanje sluzi, kad je nesi postavila pitanje o mogucnostima zaposljavanja i cemu te 3 godine u stvari sluze, prodekanica cizmesija je rekla da ce o tome biti govora na otvorenom danu fakulteta, te da stoga poziva i studente i one koji ce to tek postati da dodju i cuju o tome. a dekan manger je rekao da ce sve odredjivati trziste rada. to je (relativno) ok i smisleno za ing smjerove, ali je za prof smjerove (barem meni jer sam ipak na prof smjeru) to pomalo nejasno. jer ak trziste rada bude prihvacalo zavrsene 3 godine kao nastavnike matematike (let's face it - to je apsolutno deficitarno zanimanje i to bi se moglo lako dogoditi - pa na faxu vec 2 mjeseca ak ne i vishe stoji obavijest da jedna osnovna skola trazi apsolventa kao nastavnika matematike), onda ce se dogoditi situacija da ce ti ljudi poceti raditi u skolama bez da su proveli ijedan dan prakse. znam da zakonski oni _moraju_ imati odslusane i polozene metodike, didaktiku i sve ostale predmete, al mi se nekak cini glupasto to rjesavati "u hodu".
krcko (napisa): | Na primjer, po aktualnom zakonu nakon 3 godine ne moze se raditi u skoli pa nije jasno cemu trogodisnji studij edukacije matematike. |
znam da je topic (ipak) o ing smjerovima, ali...
da, dobro primjeceno i upravo sam to pitanje mislio postaviti na zadnjoj sjednici FVa. naime, koliko me sjecanje sluzi, kad je nesi postavila pitanje o mogucnostima zaposljavanja i cemu te 3 godine u stvari sluze, prodekanica cizmesija je rekla da ce o tome biti govora na otvorenom danu fakulteta, te da stoga poziva i studente i one koji ce to tek postati da dodju i cuju o tome. a dekan manger je rekao da ce sve odredjivati trziste rada. to je (relativno) ok i smisleno za ing smjerove, ali je za prof smjerove (barem meni jer sam ipak na prof smjeru) to pomalo nejasno. jer ak trziste rada bude prihvacalo zavrsene 3 godine kao nastavnike matematike (let's face it - to je apsolutno deficitarno zanimanje i to bi se moglo lako dogoditi - pa na faxu vec 2 mjeseca ak ne i vishe stoji obavijest da jedna osnovna skola trazi apsolventa kao nastavnika matematike), onda ce se dogoditi situacija da ce ti ljudi poceti raditi u skolama bez da su proveli ijedan dan prakse. znam da zakonski oni _moraju_ imati odslusane i polozene metodike, didaktiku i sve ostale predmete, al mi se nekak cini glupasto to rjesavati "u hodu".
_________________ Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.
by A.Einstein
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 13:31 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="nemo"]inače jedan od osnovnih ciljeva zašto je reforma visokog školstva uopće krenula je opravo to - želi se dobiti da u bar nekoj mjeri ljudi sa faksa izlaze spremni za posao, tj. da se na početku ne moraju toliko krpati.[/quote]
Osnovni cilj reforme je skratiti vrijeme studiranja. To je u velikoj mjeri nekompatibilno s ovim sto ti kazes.
[quote="nemo"]prve 3 godine su zamišljene tako da ljudi mogu ili nastaviti dalje sa školovanjem ili da ga prekinu kako bi se zaposlili (i u tom slučaju oni bi stvarno i trebali imati neka praktična znanja). nisu zamišljene [b]samo[/b] kao temelj za druge 2 ili više godina.[/quote]
Nisam to ni rekao. Ipak, koja prakticna znanja ocekujes od prvostupnika matematike? Ako cemo ih uciti asp, .net, c#, javu i php nece ostati vremena za matematicku analizu i linearnu algebru. A time cemo pokriti samo jedno moguce zanimanje na koje se zaposljavaju matematicari.
Za programere "prakticna znanja" koja trebaju u ovom trenutku nisu ista kao ona koja ce trebati za 3-4 godine, kad ce se na trzistu rada pojaviti prvi prvostupnici. Definitivno mislim da je vaznije imati dobre osnove nego biti ispraksiran u svim mogucim smjerovima. To je valjda razlog zbog kojeg i na FER-u uce analizu i algebru.
nemo (napisa): | inače jedan od osnovnih ciljeva zašto je reforma visokog školstva uopće krenula je opravo to - želi se dobiti da u bar nekoj mjeri ljudi sa faksa izlaze spremni za posao, tj. da se na početku ne moraju toliko krpati. |
Osnovni cilj reforme je skratiti vrijeme studiranja. To je u velikoj mjeri nekompatibilno s ovim sto ti kazes.
nemo (napisa): | prve 3 godine su zamišljene tako da ljudi mogu ili nastaviti dalje sa školovanjem ili da ga prekinu kako bi se zaposlili (i u tom slučaju oni bi stvarno i trebali imati neka praktična znanja). nisu zamišljene samo kao temelj za druge 2 ili više godina. |
Nisam to ni rekao. Ipak, koja prakticna znanja ocekujes od prvostupnika matematike? Ako cemo ih uciti asp, .net, c#, javu i php nece ostati vremena za matematicku analizu i linearnu algebru. A time cemo pokriti samo jedno moguce zanimanje na koje se zaposljavaju matematicari.
Za programere "prakticna znanja" koja trebaju u ovom trenutku nisu ista kao ona koja ce trebati za 3-4 godine, kad ce se na trzistu rada pojaviti prvi prvostupnici. Definitivno mislim da je vaznije imati dobre osnove nego biti ispraksiran u svim mogucim smjerovima. To je valjda razlog zbog kojeg i na FER-u uce analizu i algebru.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
Zadnja promjena: krcko; 13:38 sri, 20. 4. 2005; ukupno mijenjano 1 put.
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 13:38 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="kenny"]onda ce se dogoditi situacija da ce ti ljudi poceti raditi u skolama bez da su proveli ijedan dan prakse. znam da zakonski oni _moraju_ imati odslusane i polozene metodike, didaktiku i sve ostale predmete, al mi se nekak cini glupasto to rjesavati "u hodu".[/quote]
Meni se ne cini glupo. Ja bih dozvolio rad u osnovnim i srednjim skolama vec nakon 3 godine (prof. mat. bi ostavio kao nuzan uvjet samo za gimnazije). U praksi imas situaciju da se masovno zaposljavaju inzinjeri koji nisu culi nista od metodika, didaktika i sl. nego ih polazu naknadno. Uostalom, ono sto te kvalificira za rad u skoli nije diploma nego drzavni ispit.
kenny (napisa): | onda ce se dogoditi situacija da ce ti ljudi poceti raditi u skolama bez da su proveli ijedan dan prakse. znam da zakonski oni _moraju_ imati odslusane i polozene metodike, didaktiku i sve ostale predmete, al mi se nekak cini glupasto to rjesavati "u hodu". |
Meni se ne cini glupo. Ja bih dozvolio rad u osnovnim i srednjim skolama vec nakon 3 godine (prof. mat. bi ostavio kao nuzan uvjet samo za gimnazije). U praksi imas situaciju da se masovno zaposljavaju inzinjeri koji nisu culi nista od metodika, didaktika i sl. nego ih polazu naknadno. Uostalom, ono sto te kvalificira za rad u skoli nije diploma nego drzavni ispit.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
anamari Forumaš(ica)

Pridružen/a: 31. 03. 2003. (13:05:12) Postovi: (E1)16
Spol: 
Lokacija: Here, there, everywhere...
|
Postano: 13:49 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]
Nisam to ni rekao. Ipak, koja prakticna znanja ocekujes od prvostupnika matematike? Ako cemo ih uciti asp, .net, c#, javu i php nece ostati vremena za matematicku analizu i linearnu algebru. A time cemo pokriti samo jedno moguce zanimanje na koje se zaposljavaju matematicari.
Za programere "prakticna znanja" koja trebaju u ovom trenutku nisu ista kao ona koja ce trebati za 3-4 godine, kad ce se na trzistu rada pojave prvi prvostupnici. Definitivno mislim da je vaznije imati dobre osnove nego biti ispraksiran u svim mogucim smjerovima. To je valjda razlog zbog kojeg i na FER-u uce analizu i algebru.[/quote]
A zasto se ceka 3 godine da se odvoje inzenjerski smjerovi?
Ne napadam analizu i linearnu, ali nekom bi racunarcu bilo dovoljan jedan semestar statistike i jedan semestar vjerojatnosti. I evo vec 2 slobodna semestra za prakticnije kolegije (npr. Javu koja se vec slusa na 3. godini). I recimo, Uvod u numericku matematiku, dovoljan bi mozda bio jedan semestar. Koliko kuzim MA4 se podijelila na Kompleksnu analizu i Visestruke i krivuljne integrale. Ok, treba to znati, al ne moze li se to malo sazeti u jedan kolegij kao do sad. Pa ce onda studenti 4 i 5 godine uciti vise o tome. I eto jos malo prostora za recimo Kombinatoriku il Diskretnu matematiku koje su itekako korisne racunarcima. Mislim, ja samo pokusavam iz naslova skuzit o cemu se radi u tim kolegijima jer linkovi ne vode na program pa mozda i grijesim i negdje su pokrivena ta znanja.
Ne misilim da se mora studente uciti .net, c# i kuzim da se tehnologija mijenja, al bilo bi im korisnije da slusaju Slozenost algoritama ili Aritmeticke algoritme. Prava racunarska matematika, a korisno.
Ne kuzim, zasto te 3 godine bas moraju biti za sve iste. :?:
krcko (napisa): |
Nisam to ni rekao. Ipak, koja prakticna znanja ocekujes od prvostupnika matematike? Ako cemo ih uciti asp, .net, c#, javu i php nece ostati vremena za matematicku analizu i linearnu algebru. A time cemo pokriti samo jedno moguce zanimanje na koje se zaposljavaju matematicari.
Za programere "prakticna znanja" koja trebaju u ovom trenutku nisu ista kao ona koja ce trebati za 3-4 godine, kad ce se na trzistu rada pojave prvi prvostupnici. Definitivno mislim da je vaznije imati dobre osnove nego biti ispraksiran u svim mogucim smjerovima. To je valjda razlog zbog kojeg i na FER-u uce analizu i algebru. |
A zasto se ceka 3 godine da se odvoje inzenjerski smjerovi?
Ne napadam analizu i linearnu, ali nekom bi racunarcu bilo dovoljan jedan semestar statistike i jedan semestar vjerojatnosti. I evo vec 2 slobodna semestra za prakticnije kolegije (npr. Javu koja se vec slusa na 3. godini). I recimo, Uvod u numericku matematiku, dovoljan bi mozda bio jedan semestar. Koliko kuzim MA4 se podijelila na Kompleksnu analizu i Visestruke i krivuljne integrale. Ok, treba to znati, al ne moze li se to malo sazeti u jedan kolegij kao do sad. Pa ce onda studenti 4 i 5 godine uciti vise o tome. I eto jos malo prostora za recimo Kombinatoriku il Diskretnu matematiku koje su itekako korisne racunarcima. Mislim, ja samo pokusavam iz naslova skuzit o cemu se radi u tim kolegijima jer linkovi ne vode na program pa mozda i grijesim i negdje su pokrivena ta znanja.
Ne misilim da se mora studente uciti .net, c# i kuzim da se tehnologija mijenja, al bilo bi im korisnije da slusaju Slozenost algoritama ili Aritmeticke algoritme. Prava racunarska matematika, a korisno.
Ne kuzim, zasto te 3 godine bas moraju biti za sve iste.
Zadnja promjena: anamari; 13:50 sri, 20. 4. 2005; ukupno mijenjano 1 put.
|
|
[Vrh] |
|
kenny Petica iz zalaganja


Pridružen/a: 28. 03. 2003. (09:18:36) Postovi: (3B7)16
Spol: 
Lokacija: ...somewhere over the rainbow...
|
Postano: 13:50 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"][quote="kenny"]onda ce se dogoditi situacija da ce ti ljudi poceti raditi u skolama bez da su proveli ijedan dan prakse. znam da zakonski oni _moraju_ imati odslusane i polozene metodike, didaktiku i sve ostale predmete, al mi se nekak cini glupasto to rjesavati "u hodu".[/quote]
Meni se ne cini glupo. Ja bih dozvolio rad u osnovnim i srednjim skolama vec nakon 3 godine (prof. mat. bi ostavio kao nuzan uvjet samo za gimnazije). U praksi imas situaciju da se masovno zaposljavaju inzinjeri koji nisu culi nista od metodika, didaktika i sl. nego ih polazu naknadno. Uostalom, ono sto te kvalificira za rad u skoli nije diploma nego drzavni ispit.[/quote]
ne bih se bas slozio. drzavni ispit ti daje papir koji kaze "ok, provjerili smo te, ispitali tvoje znanje iz ustava i zakona vezanih za skolstvo, mozes raditi". ali to (barem po meni) NIJE dovoljno.
ono sto te kvalificira za rad u skoli je zadovoljstvo pojedinca tim poslom i zadovoljstvo ucenika tim pojedincem. ali (na zalost) to je nesto sto je malo vjerojatno da ce se u hrvatskoj poceti provoditi u neko dogledno vrijeme. kod nas netko dobije otkaz na nastavnickom mjestu tek kada izbije nega afera u novinama.
krcko (napisa): | kenny (napisa): | onda ce se dogoditi situacija da ce ti ljudi poceti raditi u skolama bez da su proveli ijedan dan prakse. znam da zakonski oni _moraju_ imati odslusane i polozene metodike, didaktiku i sve ostale predmete, al mi se nekak cini glupasto to rjesavati "u hodu". |
Meni se ne cini glupo. Ja bih dozvolio rad u osnovnim i srednjim skolama vec nakon 3 godine (prof. mat. bi ostavio kao nuzan uvjet samo za gimnazije). U praksi imas situaciju da se masovno zaposljavaju inzinjeri koji nisu culi nista od metodika, didaktika i sl. nego ih polazu naknadno. Uostalom, ono sto te kvalificira za rad u skoli nije diploma nego drzavni ispit. |
ne bih se bas slozio. drzavni ispit ti daje papir koji kaze "ok, provjerili smo te, ispitali tvoje znanje iz ustava i zakona vezanih za skolstvo, mozes raditi". ali to (barem po meni) NIJE dovoljno.
ono sto te kvalificira za rad u skoli je zadovoljstvo pojedinca tim poslom i zadovoljstvo ucenika tim pojedincem. ali (na zalost) to je nesto sto je malo vjerojatno da ce se u hrvatskoj poceti provoditi u neko dogledno vrijeme. kod nas netko dobije otkaz na nastavnickom mjestu tek kada izbije nega afera u novinama.
_________________ Dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost. Za ono prvo nisam siguran.
by A.Einstein
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 17:20 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Osnovni cilj reforme je skratiti vrijeme studiranja. To je u velikoj mjeri nekompatibilno s ovim sto ti kazes.[/quote]
ovo nije točno! možda iz viđenja MO, ali reforma, tj. stvaranje EHEA-e ima mnogo više ciljeve od pukog skraćivanja studija.
[quote="krcko"]Nisam to ni rekao. Ipak, koja prakticna znanja ocekujes od prvostupnika matematike? Ako cemo ih uciti asp, .net, c#, javu i php nece ostati vremena za matematicku analizu i linearnu algebru. A time cemo pokriti samo jedno moguce zanimanje na koje se zaposljavaju matematicari.[/quote]
Izbornost možda?! Da je studij uređen tako da se student sam može usmjeravati prema onome što sam želi ne bi si postavljali ovakve pitanja. Nije cilj studentima utrpati bućkuriš po principu "od svega pomalo", nego zaključiti koji kolegiji su mu [b]nužno[/b] potrebni, a ostalo pretvoriti u izborne kolegije koji bi omogućili profiliranje.
Na isti takav način se može formirati donekle funkcionalan studij na prof. smjerovima u trajanju od 3 godine. Ali moje mišljenje je da to ipak ne može biti dovoljno kvalitetan kadar koji može predavati bilo kome.
krcko (napisa): | Osnovni cilj reforme je skratiti vrijeme studiranja. To je u velikoj mjeri nekompatibilno s ovim sto ti kazes. |
ovo nije točno! možda iz viđenja MO, ali reforma, tj. stvaranje EHEA-e ima mnogo više ciljeve od pukog skraćivanja studija.
krcko (napisa): | Nisam to ni rekao. Ipak, koja prakticna znanja ocekujes od prvostupnika matematike? Ako cemo ih uciti asp, .net, c#, javu i php nece ostati vremena za matematicku analizu i linearnu algebru. A time cemo pokriti samo jedno moguce zanimanje na koje se zaposljavaju matematicari. |
Izbornost možda?! Da je studij uređen tako da se student sam može usmjeravati prema onome što sam želi ne bi si postavljali ovakve pitanja. Nije cilj studentima utrpati bućkuriš po principu "od svega pomalo", nego zaključiti koji kolegiji su mu nužno potrebni, a ostalo pretvoriti u izborne kolegije koji bi omogućili profiliranje.
Na isti takav način se može formirati donekle funkcionalan studij na prof. smjerovima u trajanju od 3 godine. Ali moje mišljenje je da to ipak ne može biti dovoljno kvalitetan kadar koji može predavati bilo kome.
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
ZELENIZUBNAPLANETIDO SADE Forumaš(ica)


Pridružen/a: 04. 03. 2004. (19:56:15) Postovi: (54F)16
Lokacija: hm?
|
Postano: 17:48 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
Stajaliste SEFIja o toj temi jest da student u prve tri godine studija mora usvojiti gospodarski primijenjiva znanja, iliti tocnije :) da nauci obavljati neki konkretni posao, da zna sto treba uciniti ali da je skoro potpuno lisen shvacanja zasto radi stvari tako kako radi. (netko bi to mogao nazvati degradiranjem studija u produciranje fach idijota :PPP ali to su ipak fach idijioti koji zaradjuju i proizvode ;))
Drugostupanjsko obrazovanje (magistar struke) bi trebalo pruziti siri uvid u teoretsku podlogu strucnih znanja, razviti kriticko i kreativno razmisljanje i pruziti nekakve osnove za daljnji znanstveni rad.
Ono kako je to shvaceno u voljenoj nam Republici jest da se nastava produzuje na 5 godina, da je onaj +2 nacin na koji se definiraju dosadasnji smjerovi, te da samo treba uzeti stari program nastave i malo ga rastegnuti i rasteretiti da uistinu bude zavrsiv u 5 godina :o
(uzmimo u obzir da dosadasnji zakon predvidja kao normalno i prihvatljivo da student dva puta padne godinu, drugim rijecima, predvidjeno trajanje studija je 6 godina a ne 4, i u neku ruku bolognizacija cak i kako ju ovdje shvacaju uistinu jest skracivanje studija :shock:)
Moj bi prijedlog bio da se smjerovi dijele vec na prvoj godini. Prve tri godine bi po tome imale tri razlicita programa: profesori, financijasi i racunarci a onda bi zadnje dvije godine bile specijalizacija na ta dva smjera ili sirenje znanja na vise teoretska matematicka podrucja.
J-a-thought :?
Stajaliste SEFIja o toj temi jest da student u prve tri godine studija mora usvojiti gospodarski primijenjiva znanja, iliti tocnije da nauci obavljati neki konkretni posao, da zna sto treba uciniti ali da je skoro potpuno lisen shvacanja zasto radi stvari tako kako radi. (netko bi to mogao nazvati degradiranjem studija u produciranje fach idijota ali to su ipak fach idijioti koji zaradjuju i proizvode )
Drugostupanjsko obrazovanje (magistar struke) bi trebalo pruziti siri uvid u teoretsku podlogu strucnih znanja, razviti kriticko i kreativno razmisljanje i pruziti nekakve osnove za daljnji znanstveni rad.
Ono kako je to shvaceno u voljenoj nam Republici jest da se nastava produzuje na 5 godina, da je onaj +2 nacin na koji se definiraju dosadasnji smjerovi, te da samo treba uzeti stari program nastave i malo ga rastegnuti i rasteretiti da uistinu bude zavrsiv u 5 godina
(uzmimo u obzir da dosadasnji zakon predvidja kao normalno i prihvatljivo da student dva puta padne godinu, drugim rijecima, predvidjeno trajanje studija je 6 godina a ne 4, i u neku ruku bolognizacija cak i kako ju ovdje shvacaju uistinu jest skracivanje studija )
Moj bi prijedlog bio da se smjerovi dijele vec na prvoj godini. Prve tri godine bi po tome imale tri razlicita programa: profesori, financijasi i racunarci a onda bi zadnje dvije godine bile specijalizacija na ta dva smjera ili sirenje znanja na vise teoretska matematicka podrucja.
J-a-thought
_________________
Pupoljak nije negiran. Rekao sam to i ponovit cu to jos jedanput. Pupoljak NIJE negirAn.
MADD
(Mothers Against Dirty Dialectics)
Based on a true story. NOT.
Ko ih sljivi, mi sviramo punk 
|
|
[Vrh] |
|
koryanshea Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 10. 2003. (23:50:23) Postovi: (442)16
Spol: 
Lokacija: Bebop (converted interplanetary trawler)
|
|
[Vrh] |
|
ZELENIZUBNAPLANETIDO SADE Forumaš(ica)


Pridružen/a: 04. 03. 2004. (19:56:15) Postovi: (54F)16
Lokacija: hm?
|
Postano: 20:15 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="koryanshea"]sta su financijasi i racunarci jedino sto se moze napravit od studenata matematike? :shock:
ja ne bih da se ljudi odlucuju na prvoj godini. ljudi na prvoj godini ne znaju jesu li na pravom faxu, a di jos koji ce smjer...
i'm with nemo - profiliranje kroz izborne kolegije. sta nije to the point??[/quote]
Stvar je orijentacije. Ovo je jedan model. Afaik, matematika dok ima 100+ studenata po grupi ne moze osigurati da npr 70% kolegija u prve tri godine budu izborni, strucni kolegiji, a to imo nije ni pozeljno. Prve tri godine pruzaju jedva dovoljno vremena da se osigura osnovna naobrazba za ok programera i ok financijasa a kamoli za hibride to dvoje ili svo troje.
Alternativa koju predlazes je petogodisnji studij i odbacivanje dvostupanjskog obrazovnog sustava, a to mi se ne cini vise 2the point :-k
koryanshea (napisa): | sta su financijasi i racunarci jedino sto se moze napravit od studenata matematike?
ja ne bih da se ljudi odlucuju na prvoj godini. ljudi na prvoj godini ne znaju jesu li na pravom faxu, a di jos koji ce smjer...
i'm with nemo - profiliranje kroz izborne kolegije. sta nije to the point?? |
Stvar je orijentacije. Ovo je jedan model. Afaik, matematika dok ima 100+ studenata po grupi ne moze osigurati da npr 70% kolegija u prve tri godine budu izborni, strucni kolegiji, a to imo nije ni pozeljno. Prve tri godine pruzaju jedva dovoljno vremena da se osigura osnovna naobrazba za ok programera i ok financijasa a kamoli za hibride to dvoje ili svo troje.
Alternativa koju predlazes je petogodisnji studij i odbacivanje dvostupanjskog obrazovnog sustava, a to mi se ne cini vise 2the point
_________________
Pupoljak nije negiran. Rekao sam to i ponovit cu to jos jedanput. Pupoljak NIJE negirAn.
MADD
(Mothers Against Dirty Dialectics)
Based on a true story. NOT.
Ko ih sljivi, mi sviramo punk 
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 20:56 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="ZELENIZUBNAPLANETIDOSADE"]Stvar je orijentacije. Ovo je jedan model. Afaik, matematika dok ima 100+ studenata po grupi ne moze osigurati da npr 70% kolegija u prve tri godine budu izborni, strucni kolegiji, a to imo nije ni pozeljno. [/quote]
jesi siguran da je baš potrebno da 70% kolegija bude izborno? npr. na prvoj godini imaš recimo 2 izborna kolegija, a do treće ih dobiješ do 4 po godini. U odnosu na trenutni prijedlog od svega 2 izborna kolegija na 3. godini dobio bi 8 do 9 izbornih kolegija raspoređenih kroz 3 godine. Za profiliranje ti je to više nego dovoljno, a i sam vidiš da ta brojka nije niti blizu 70% svih kolegija.
ZELENIZUBNAPLANETIDOSADE (napisa): | Stvar je orijentacije. Ovo je jedan model. Afaik, matematika dok ima 100+ studenata po grupi ne moze osigurati da npr 70% kolegija u prve tri godine budu izborni, strucni kolegiji, a to imo nije ni pozeljno. |
jesi siguran da je baš potrebno da 70% kolegija bude izborno? npr. na prvoj godini imaš recimo 2 izborna kolegija, a do treće ih dobiješ do 4 po godini. U odnosu na trenutni prijedlog od svega 2 izborna kolegija na 3. godini dobio bi 8 do 9 izbornih kolegija raspoređenih kroz 3 godine. Za profiliranje ti je to više nego dovoljno, a i sam vidiš da ta brojka nije niti blizu 70% svih kolegija.
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
ZELENIZUBNAPLANETIDO SADE Forumaš(ica)


Pridružen/a: 04. 03. 2004. (19:56:15) Postovi: (54F)16
Lokacija: hm?
|
Postano: 21:05 sri, 20. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="nemo"]jesi siguran da je baš potrebno da 70% kolegija bude izborno? npr. na prvoj godini imaš recimo 2 izborna kolegija, a do treće ih dobiješ do 4 po godini. U odnosu na trenutni prijedlog od svega 2 izborna kolegija na 3. godini dobio bi 8 do 9 izbornih kolegija raspoređenih kroz 3 godine. Za profiliranje ti je to više nego dovoljno, a i sam vidiš da ta brojka nije niti blizu 70% svih kolegija.[/quote]
Zanimaju me i misljenja pametnijih od mene, ali probaj zamisliti presjek programa npr racunarstva i financijske matematike sa npr. jednim dvosemestralnim kolegijem razlike :-k
..a onda probaj zamisliti pola-pola. Ajde.. to bi bilo izvedivo I guess :)
nemo (napisa): | jesi siguran da je baš potrebno da 70% kolegija bude izborno? npr. na prvoj godini imaš recimo 2 izborna kolegija, a do treće ih dobiješ do 4 po godini. U odnosu na trenutni prijedlog od svega 2 izborna kolegija na 3. godini dobio bi 8 do 9 izbornih kolegija raspoređenih kroz 3 godine. Za profiliranje ti je to više nego dovoljno, a i sam vidiš da ta brojka nije niti blizu 70% svih kolegija. |
Zanimaju me i misljenja pametnijih od mene, ali probaj zamisliti presjek programa npr racunarstva i financijske matematike sa npr. jednim dvosemestralnim kolegijem razlike
..a onda probaj zamisliti pola-pola. Ajde.. to bi bilo izvedivo I guess
_________________
Pupoljak nije negiran. Rekao sam to i ponovit cu to jos jedanput. Pupoljak NIJE negirAn.
MADD
(Mothers Against Dirty Dialectics)
Based on a true story. NOT.
Ko ih sljivi, mi sviramo punk 
|
|
[Vrh] |
|
anamari Forumaš(ica)

Pridružen/a: 31. 03. 2003. (13:05:12) Postovi: (E1)16
Spol: 
Lokacija: Here, there, everywhere...
|
Postano: 8:52 čet, 21. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="koryanshea"][quote="ZELENIZUBNAPLANETIDOSADE"]Moj bi prijedlog bio da se smjerovi dijele vec na prvoj godini. Prve tri godine bi po tome imale tri razlicita programa: profesori, financijasi i racunarci a onda bi zadnje dvije godine bile specijalizacija na ta dva smjera ili sirenje znanja na vise teoretska matematicka podrucja.
J-a-thought :?[/quote]
sta su financijasi i racunarci jedino sto se moze napravit od studenata izinjerske matematike? :shock:
ja ne bih da se ljudi odlucuju na prvoj godini. ljudi na prvoj godini ne znaju jesu li na pravom faxu, a di jos koji ce smjer...
i'm with nemo - profiliranje kroz izborne kolegije. sta nije to the point??[/quote]
Ja prvu godinu isto ne bi dirala. Koji god da si smjer moras odslusat te kolegije. Al vec bi na drugoj godini stavila da se ljudi odluce. Kuzim ja da ce uvijek bit neodlucnih, al jednostavno se to mora obaviti sto prije.
A sto se tice smjerova, ostavila bih i teoretski smjer. Za one koji se ne mogu odluciti, i za one koji znaju da zele studirati 5 godina. Za njih i moze biti ovakav program. I onda nek se na 4. godini taj smjer grana u statistiku, primijenjenu matematiku, topologiju il vec koje smjerove zelimo skolovati. I za njih trebaju izborni kolegiji, ali neka se kao uvjet za upis zeljenog smjera na 4. godini trazi polozena neka odredena grupa kolegija.
Uglavnom, smatram da bi se program mogao izreci sa malo vise if-ova. O svemu bi se dalo puno pricati i razmisljati, a mislim ni da ne postoji jedinstevno rjesenje. Al ovako kako stvari stoje, faks se zapravo produzuje na sluzbenih 5 godina jer kad vec upises matematiku, onda zelis i naci neki posao, a s ove 3 godine ja stvarno ne znam sto bi ljudi mogli raditi.
koryanshea (napisa): | ZELENIZUBNAPLANETIDOSADE (napisa): | Moj bi prijedlog bio da se smjerovi dijele vec na prvoj godini. Prve tri godine bi po tome imale tri razlicita programa: profesori, financijasi i racunarci a onda bi zadnje dvije godine bile specijalizacija na ta dva smjera ili sirenje znanja na vise teoretska matematicka podrucja.
J-a-thought  |
sta su financijasi i racunarci jedino sto se moze napravit od studenata izinjerske matematike?
ja ne bih da se ljudi odlucuju na prvoj godini. ljudi na prvoj godini ne znaju jesu li na pravom faxu, a di jos koji ce smjer...
i'm with nemo - profiliranje kroz izborne kolegije. sta nije to the point?? |
Ja prvu godinu isto ne bi dirala. Koji god da si smjer moras odslusat te kolegije. Al vec bi na drugoj godini stavila da se ljudi odluce. Kuzim ja da ce uvijek bit neodlucnih, al jednostavno se to mora obaviti sto prije.
A sto se tice smjerova, ostavila bih i teoretski smjer. Za one koji se ne mogu odluciti, i za one koji znaju da zele studirati 5 godina. Za njih i moze biti ovakav program. I onda nek se na 4. godini taj smjer grana u statistiku, primijenjenu matematiku, topologiju il vec koje smjerove zelimo skolovati. I za njih trebaju izborni kolegiji, ali neka se kao uvjet za upis zeljenog smjera na 4. godini trazi polozena neka odredena grupa kolegija.
Uglavnom, smatram da bi se program mogao izreci sa malo vise if-ova. O svemu bi se dalo puno pricati i razmisljati, a mislim ni da ne postoji jedinstevno rjesenje. Al ovako kako stvari stoje, faks se zapravo produzuje na sluzbenih 5 godina jer kad vec upises matematiku, onda zelis i naci neki posao, a s ove 3 godine ja stvarno ne znam sto bi ljudi mogli raditi.
|
|
[Vrh] |
|
goc9999 Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 10. 2003. (19:31:20) Postovi: (238)16
Spol: 
Lokacija: Utrina
|
|
[Vrh] |
|
ZELENIZUBNAPLANETIDO SADE Forumaš(ica)


Pridružen/a: 04. 03. 2004. (19:56:15) Postovi: (54F)16
Lokacija: hm?
|
Postano: 14:44 čet, 21. 4. 2005 Naslov: |
|
|
[quote="goc9999"]mene zanima kako se rijesava slucaj visih skola?? jer ako imamo kvazi diplomande nakon 3 god, sta se onda vise skole gase? koja ce bit razlika iznedju studenata koji su zavrsili visu elektrotehnicku (3 god) i prvi stup (3 god)?? :?: :idea:[/quote]
Tehnicki nikakva, iako bi PMF-MO bez imalo problema i na trogodisnjem programu mogao educirati puno bolje strucnjake od TVZ-a
@anamari: donekle se slazem, naravno, sve opcije su otvorene i ceka nas 5-10 godina tzv kontroliranog kaosa u kojem ce studenti biti medij na kojem ce se vrsiti glavnina pokusa. (pogotovo dok ne zazivi nekakva smislena kontrola kvalitete nastave i ispitivanja)
Do tada ce se jos svakakvi modeli izredati :roll:
No ono sto mene uznemiruje kod matematickih programa za "ing." smjerove jest da se prva godina nije promijenila, a sve te dramaticne promjene u implementaciji bologne na visim godinama se ovako i onako nece poceti primijenjivati prije no sto istekne iduci rok za predaju novi(ji)h studijskih programa (ozujak 2006.)
Drugim rijecima: sto se buducih brucosa tice, program se i nije promjenio. (ili ja ne citam pazljivo?)
I ono sto mene u ovom trenutku zanima jest koliko su sada predoceni studijski programi visih godina relevantni u odnosu na ono sto ce se uistinu desiti za dvije godine kada buduci brucosi pocnu kapati na drugu godinu?
goc9999 (napisa): | mene zanima kako se rijesava slucaj visih skola?? jer ako imamo kvazi diplomande nakon 3 god, sta se onda vise skole gase? koja ce bit razlika iznedju studenata koji su zavrsili visu elektrotehnicku (3 god) i prvi stup (3 god)??  |
Tehnicki nikakva, iako bi PMF-MO bez imalo problema i na trogodisnjem programu mogao educirati puno bolje strucnjake od TVZ-a
@anamari: donekle se slazem, naravno, sve opcije su otvorene i ceka nas 5-10 godina tzv kontroliranog kaosa u kojem ce studenti biti medij na kojem ce se vrsiti glavnina pokusa. (pogotovo dok ne zazivi nekakva smislena kontrola kvalitete nastave i ispitivanja)
Do tada ce se jos svakakvi modeli izredati
No ono sto mene uznemiruje kod matematickih programa za "ing." smjerove jest da se prva godina nije promijenila, a sve te dramaticne promjene u implementaciji bologne na visim godinama se ovako i onako nece poceti primijenjivati prije no sto istekne iduci rok za predaju novi(ji)h studijskih programa (ozujak 2006.)
Drugim rijecima: sto se buducih brucosa tice, program se i nije promjenio. (ili ja ne citam pazljivo?)
I ono sto mene u ovom trenutku zanima jest koliko su sada predoceni studijski programi visih godina relevantni u odnosu na ono sto ce se uistinu desiti za dvije godine kada buduci brucosi pocnu kapati na drugu godinu?
_________________
Pupoljak nije negiran. Rekao sam to i ponovit cu to jos jedanput. Pupoljak NIJE negirAn.
MADD
(Mothers Against Dirty Dialectics)
Based on a true story. NOT.
Ko ih sljivi, mi sviramo punk 
|
|
[Vrh] |
|
|