Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
Gost
|
|
[Vrh] |
|
Martinab Moderator

Pridružen/a: 02. 04. 2003. (19:07:56) Postovi: (2A03E)16
|
|
[Vrh] |
|
mdoko Forumaš(ica)


Pridružen/a: 30. 11. 2002. (22:17:12) Postovi: (71A)16
Spol: 
Lokacija: Heriot-Watt University, Edinburgh
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)


Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol: 
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
|
[Vrh] |
|
Gost
|
|
[Vrh] |
|
Dabrica Forumaš(ica)


Pridružen/a: 31. 01. 2005. (13:58:54) Postovi: (B8)16
Spol: 
Lokacija: biologija
|
Postano: 21:36 pon, 6. 3. 2006 Naslov: |
|
|
hmmm...
znači - na matematiku se godišnje upisuje oko 300 ljudi (ove godine 260). godišnje ih diplomira 60-70. nema nezaposlenih.
koliki postotak studenata nikad ne završi ili odustane od faxa?
kvote bi se definitivno trebale spustiti - recimo na 150 - to bi povisilo kvalitetu nastave i zadovoljilo zahtjeve tržišta. ali je problem što kod nas nema sustavnog praćenja tržišta rada.
uzmimo primjer biologije - nas inžinjera ekologije (starih) se upisivalo 40-45 na godinu. tako bi negdje ljudi i diplomiralo svake godine. ali posao jedva da itko može naći, a svejedno su naše male grupe pretrpane.
zašto, pobogu, upisivati toliko ljudi?????? to mi od prve godine nije bilo jasno. nije mi jasno da li je to neka megalomanija ljudi s fakulteta koji dobivaju pare od ministarstva po svakom studentu (što čisto sumnjam, znajući koliko ministarstvo daje para, od toga si valjda ni gaće ne mogu kupiti), ili je to ona jednostavna, čista ljudska glupost.
drugi primjer s biologije - ove godine se po bolonjskom procesu prvi put upisala generacija brucoša koji studiraju Znanost o okolišu (ZOO). njih je upisano mislim 30-ak (nisam sad mogla aći točan broj). taj smjer je zamišljen kao kombinacija biologije, geologije i geografije. sve u svemu - vrlo zanimljivo i privlačno....
no mene zanima da li je napravljeno uopće ikakvo istraživanje gdje bi se ti ljudi mogli zaposliti. i da li je ovaj poprilično miješani program adekvatno napravljen, bez prevelikih preklapanja i da li je uopće izvediv.
ne bi njima palo na pamet upisati 15ak ljudi, pa ako to krene lijepo i bude bilo šanse za zaposlenje, povećati kvotu.
sve u svemu, ovoj zemlji, pored efikasnog visokoobrazvnog sustava, nedostaje sustavno praćenje tržišta rada. ovako imamo totalnu inflaciju studenata, manjak diplomiranih i k tome nezaposlenost.
apsurdno, zar ne? :roll:
hmmm...
znači - na matematiku se godišnje upisuje oko 300 ljudi (ove godine 260). godišnje ih diplomira 60-70. nema nezaposlenih.
koliki postotak studenata nikad ne završi ili odustane od faxa?
kvote bi se definitivno trebale spustiti - recimo na 150 - to bi povisilo kvalitetu nastave i zadovoljilo zahtjeve tržišta. ali je problem što kod nas nema sustavnog praćenja tržišta rada.
uzmimo primjer biologije - nas inžinjera ekologije (starih) se upisivalo 40-45 na godinu. tako bi negdje ljudi i diplomiralo svake godine. ali posao jedva da itko može naći, a svejedno su naše male grupe pretrpane.
zašto, pobogu, upisivati toliko ljudi?????? to mi od prve godine nije bilo jasno. nije mi jasno da li je to neka megalomanija ljudi s fakulteta koji dobivaju pare od ministarstva po svakom studentu (što čisto sumnjam, znajući koliko ministarstvo daje para, od toga si valjda ni gaće ne mogu kupiti), ili je to ona jednostavna, čista ljudska glupost.
drugi primjer s biologije - ove godine se po bolonjskom procesu prvi put upisala generacija brucoša koji studiraju Znanost o okolišu (ZOO). njih je upisano mislim 30-ak (nisam sad mogla aći točan broj). taj smjer je zamišljen kao kombinacija biologije, geologije i geografije. sve u svemu - vrlo zanimljivo i privlačno....
no mene zanima da li je napravljeno uopće ikakvo istraživanje gdje bi se ti ljudi mogli zaposliti. i da li je ovaj poprilično miješani program adekvatno napravljen, bez prevelikih preklapanja i da li je uopće izvediv.
ne bi njima palo na pamet upisati 15ak ljudi, pa ako to krene lijepo i bude bilo šanse za zaposlenje, povećati kvotu.
sve u svemu, ovoj zemlji, pored efikasnog visokoobrazvnog sustava, nedostaje sustavno praćenje tržišta rada. ovako imamo totalnu inflaciju studenata, manjak diplomiranih i k tome nezaposlenost.
apsurdno, zar ne?
_________________ dis bonjour a la dame...

|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
anamari Forumaš(ica)

Pridružen/a: 31. 03. 2003. (13:05:12) Postovi: (E1)16
Spol: 
Lokacija: Here, there, everywhere...
|
|
[Vrh] |
|
GauSs_ Moderator


Pridružen/a: 28. 01. 2004. (21:01:17) Postovi: (53C)16
Spol: 
Lokacija: 231
|
Postano: 12:01 uto, 7. 3. 2006 Naslov: |
|
|
malo o prolaznosti na drugim fakultetima pogledajte [url=http://www.vjesnik.hr/html/2006/03/07/Clanak.asp?r=tem&c=1]ovdje[/url]
malo o prolaznosti na drugim fakultetima pogledajte ovdje
_________________ The purpose of life is to end
Prosle su godine kolokviji bili laksi, zar ne?
|
|
[Vrh] |
|
Dabrica Forumaš(ica)


Pridružen/a: 31. 01. 2005. (13:58:54) Postovi: (B8)16
Spol: 
Lokacija: biologija
|
Postano: 12:45 uto, 7. 3. 2006 Naslov: |
|
|
u današnjem [url=http://www.jutarnji.hr/zagreb/clanak/art-2006,3,6,filozofski_brucosi,15331.jl]JL[/url]
s tim da je u papirnatom izdanju naveden pozivitan primjer matematičkog odjela PMF-a... kod vas se, ukoliko student padne neki kolegij, on može ponovno odslušati u ljetnom semestru, ako sam dobro shvatila...
baš me zanima što će na sljedećoj sjednici reći o prolaznosti na biologiji...
u današnjem JL
s tim da je u papirnatom izdanju naveden pozivitan primjer matematičkog odjela PMF-a... kod vas se, ukoliko student padne neki kolegij, on može ponovno odslušati u ljetnom semestru, ako sam dobro shvatila...
baš me zanima što će na sljedećoj sjednici reći o prolaznosti na biologiji...
_________________ dis bonjour a la dame...

|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 13:02 uto, 7. 3. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="Dabrica"]kod vas se, ukoliko student padne neki kolegij, on može ponovno odslušati u ljetnom semestru, ako sam dobro shvatila...[/quote]
Nda. Nekima ce se odobriti "dodatna nastava" i naknadno polaganje, ali formalno to se ne tretira kao ponovni upis kolegija. Vise o tome imas [url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?t=6363]ovdje[/url] i [url=http://degiorgi.math.hr/forum/viewtopic.php?t=6332&start=88]ovdje[/url].
Dabrica (napisa): | kod vas se, ukoliko student padne neki kolegij, on može ponovno odslušati u ljetnom semestru, ako sam dobro shvatila... |
Nda. Nekima ce se odobriti "dodatna nastava" i naknadno polaganje, ali formalno to se ne tretira kao ponovni upis kolegija. Vise o tome imas ovdje i ovdje.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
Gost
|
Postano: 8:46 sri, 8. 3. 2006 Naslov: |
|
|
Jučer u Vjesniku...
[color=darkred]Ministarstvo znanosti sugeriralo je u ponedjeljak sveučilištima da naprave analizu prvog semestra te da rezultate analize upotrijebe za „neophodne korekcije svojih studijskih programa“.
[b]„Očito je da na fakultetima postoje pogrešna tumačenja Zakona o znanstvenoj djelatnosti“, [/b] ističe državni tajnik Slobodan Uzelac, koji je u ponedjeljak uputio očitovanje rektorima sveučilišta i dekanima o provedbi Bolonjskog procesa.
[b]„Studentu koji krajem prvog semestra nije uspio skupiti barem 30 bodova mora se omogućiti pravo nastavka studija u drugom semestru“ [/b] upozorava Uzelac, naglašavajući potrebu sustavnog vrednovanja tijekom cijele akademske godine, što dakako uključuje i vrednovanje po semetrima, ali [u]ne na način koji može dovesti do prekida studija tijekom godine.[/u][/color]
Dakle meni je iz ovog sasvim jasno da svima mora biti omogucena dopunska nastava ili ponovno slusanje i polaganje kolegija onima koji su ih pali.
Da je apsurdno da oni koji su kiksnuli tek na usmenom moraju ponovno slusati kolegij - je, trebale bi biti omogucene samo konzultacije, sto ce zapravo i biti ono sto vi zovete dopunskom nastavom...
Vi ste odlucili ukinuti pismene, ukinuti neke rokove, dati po dva kolokvija s dva popravka u roku od sedam dana....to su sve odluke donesene na razini pmf-mo-a....i nisu dobre.
No vama postotak prolaznosti bas i ne znaci punpo, jer, mislim, tako je od pamtivijeka, upise puno, zavrsi malo, to sto na trzistu ima potrebe za jos matematicara, a pogotovo to sto na kraju odustaju i oni koji bi zeljeli i koji se trude, nije vazno. Shvacam da ima nekih koji se upisu samo zbog prava, ali pobogu to se vidi, ne predaju zadace, ne dolaze na kolokvije.... mislim, ne malo mi je cudno sto se nikad u pitanje nije doveo faks i organizacija nastave. Na pocetku svi pocnu predavati tri na sat, onak lagano sasvim razumljive sttvari koje svi znaju, a onda, kad dode do prvih stvari skojima se neki susrecu po prvi put, onda se krene sibat takvom brzinom da je to ponekad uzasno... postje neki teoremi koji nikad nece biti potrebni onome tko zeli studirati racunarstvo ili onome tko zeli financijsku matematiku, a budu potrebni onome koga interesira teorijska matematika.... trebalo bi se malo na tome poraditi. Mozda i prije ubaciti smjerove, trebalo bi puno toga uzeti u obzir, al ni ne sumnjam da ce se naci tisucu i jedan prigovor na ono kaj sam napisala...
Jučer u Vjesniku...
Ministarstvo znanosti sugeriralo je u ponedjeljak sveučilištima da naprave analizu prvog semestra te da rezultate analize upotrijebe za „neophodne korekcije svojih studijskih programa“.
„Očito je da na fakultetima postoje pogrešna tumačenja Zakona o znanstvenoj djelatnosti“, ističe državni tajnik Slobodan Uzelac, koji je u ponedjeljak uputio očitovanje rektorima sveučilišta i dekanima o provedbi Bolonjskog procesa.
„Studentu koji krajem prvog semestra nije uspio skupiti barem 30 bodova mora se omogućiti pravo nastavka studija u drugom semestru“ upozorava Uzelac, naglašavajući potrebu sustavnog vrednovanja tijekom cijele akademske godine, što dakako uključuje i vrednovanje po semetrima, ali ne na način koji može dovesti do prekida studija tijekom godine.
Dakle meni je iz ovog sasvim jasno da svima mora biti omogucena dopunska nastava ili ponovno slusanje i polaganje kolegija onima koji su ih pali.
Da je apsurdno da oni koji su kiksnuli tek na usmenom moraju ponovno slusati kolegij - je, trebale bi biti omogucene samo konzultacije, sto ce zapravo i biti ono sto vi zovete dopunskom nastavom...
Vi ste odlucili ukinuti pismene, ukinuti neke rokove, dati po dva kolokvija s dva popravka u roku od sedam dana....to su sve odluke donesene na razini pmf-mo-a....i nisu dobre.
No vama postotak prolaznosti bas i ne znaci punpo, jer, mislim, tako je od pamtivijeka, upise puno, zavrsi malo, to sto na trzistu ima potrebe za jos matematicara, a pogotovo to sto na kraju odustaju i oni koji bi zeljeli i koji se trude, nije vazno. Shvacam da ima nekih koji se upisu samo zbog prava, ali pobogu to se vidi, ne predaju zadace, ne dolaze na kolokvije.... mislim, ne malo mi je cudno sto se nikad u pitanje nije doveo faks i organizacija nastave. Na pocetku svi pocnu predavati tri na sat, onak lagano sasvim razumljive sttvari koje svi znaju, a onda, kad dode do prvih stvari skojima se neki susrecu po prvi put, onda se krene sibat takvom brzinom da je to ponekad uzasno... postje neki teoremi koji nikad nece biti potrebni onome tko zeli studirati racunarstvo ili onome tko zeli financijsku matematiku, a budu potrebni onome koga interesira teorijska matematika.... trebalo bi se malo na tome poraditi. Mozda i prije ubaciti smjerove, trebalo bi puno toga uzeti u obzir, al ni ne sumnjam da ce se naci tisucu i jedan prigovor na ono kaj sam napisala...
|
|
[Vrh] |
|
|