Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Broj maksimalnih tokova u transportnoj mreži (zadatak)

Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji diplomskih i starih studija -> Matematičko modeliranje
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
davidiot
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 17. 12. 2004. (12:45:01)
Postovi: (E)16
Sarma = la pohva - posuda
= 3 - 2

PostPostano: 19:17 ned, 2. 7. 2006    Naslov: Broj maksimalnih tokova u transportnoj mreži Citirajte i odgovorite

1. zadatak s pismenog ispita 28. 6. 2006.
Dokažite tvrdnju: Ako u transportnoj mreži imamo dva maksimalna toka, onda ih postoji beskonačno mnogo.

Molim pomoć, ne znam otkud početi.
Hvala!
1. zadatak s pismenog ispita 28. 6. 2006.
Dokažite tvrdnju: Ako u transportnoj mreži imamo dva maksimalna toka, onda ih postoji beskonačno mnogo.

Molim pomoć, ne znam otkud početi.
Hvala!


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
markov
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 04. 01. 2006. (01:24:33)
Postovi: (121)16
Sarma = la pohva - posuda
52 = 55 - 3

PostPostano: 23:00 pon, 3. 7. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

Jednostavno rješenje bi bilo uzeti proizvoljnu konveksnu kombinaciju zadanih maksimalnih tokova f_1 i f_2: Za proizvoljan t iz intervala (0,1) promatramo tok zadan s
f(a)=t f_1(a) + (1-t) f_2(a),
na svakom luku a. Nije teško provjeriti da je ovakav tok dopustiv (Kirchoffovost osim u izvoru i ponoru te nenegativnost i ograničenost kapacitetima) i maksimalan. Zbog proizvoljnosti broja t imamo tvrdnju.

Drugo rješenje djeluje kompliciranije, ali i zanimljivije s gledišta transportnih mreža:
Dobar pocetak bi bio luk na kojem se dva zadana toka f_1 i f_2 razlikuju. Uzmimo da je to luk a_1 među vrhovima A i B te f_1(a_1)<f_2(a_1). Zbog Kirchoffovosti u vrhu B, tokovi se razlikuju bar još na jednom luku incidentnim s B. Preciznije, postoji
a) luk a_2 koji nastavlja u istom smjeru kao a_1 za kojeg je f_1(a_2)<f_2(a_2) ILI
b) luk a_2 u suprotnom smjeru od a_1 za kojeg je f_1(a_2)>f_2(a_2).
Primijetite da isti zaključak možemo dobiti ako je B ponor (ili izvor) transportne mreže (tu, naravno, ne koristimo Kirchoffovost, već činjemicu da su vrijednosti tokova f_1 i f_2 jednake).
Taj proces nastavimo i dalje (za novi uočeni luk). U konačnom broju koraka zatvorit ćemo ciklus. Skicirajte primjer! Takav ciklus ne može istovremeno sadržavati izvor i ponor (inače bismo imali put povećanja toka f_1 ili f_2).
Sada nije teško nastaviti sličnom idejom kao u Ford-Fulkersonovom algoritmu: Najmanju vrijednost razlike f_2-f_1 na svim lukovima u tom ciklusu s istom orjentacijom kao a_1 (s obzirom na put kojim smo otkrivali nove vrhove) označimo s D, a najmanju vrijednost razlike f_1-f_2 na suprotnim lukovima s d. Neka je T manji od brojeva d i D. Ako povećamo tok f_1 za t<T na lukovima s istom orjentacijom kao a_1, odnosno smanjimo za t na suprotnim lukovima, dobivamo također maksimalan dopustivi tok.
Jednostavno rješenje bi bilo uzeti proizvoljnu konveksnu kombinaciju zadanih maksimalnih tokova f_1 i f_2: Za proizvoljan t iz intervala (0,1) promatramo tok zadan s
f(a)=t f_1(a) + (1-t) f_2(a),
na svakom luku a. Nije teško provjeriti da je ovakav tok dopustiv (Kirchoffovost osim u izvoru i ponoru te nenegativnost i ograničenost kapacitetima) i maksimalan. Zbog proizvoljnosti broja t imamo tvrdnju.

Drugo rješenje djeluje kompliciranije, ali i zanimljivije s gledišta transportnih mreža:
Dobar pocetak bi bio luk na kojem se dva zadana toka f_1 i f_2 razlikuju. Uzmimo da je to luk a_1 među vrhovima A i B te f_1(a_1)<f_2(a_1). Zbog Kirchoffovosti u vrhu B, tokovi se razlikuju bar još na jednom luku incidentnim s B. Preciznije, postoji
a) luk a_2 koji nastavlja u istom smjeru kao a_1 za kojeg je f_1(a_2)<f_2(a_2) ILI
b) luk a_2 u suprotnom smjeru od a_1 za kojeg je f_1(a_2)>f_2(a_2).
Primijetite da isti zaključak možemo dobiti ako je B ponor (ili izvor) transportne mreže (tu, naravno, ne koristimo Kirchoffovost, već činjemicu da su vrijednosti tokova f_1 i f_2 jednake).
Taj proces nastavimo i dalje (za novi uočeni luk). U konačnom broju koraka zatvorit ćemo ciklus. Skicirajte primjer! Takav ciklus ne može istovremeno sadržavati izvor i ponor (inače bismo imali put povećanja toka f_1 ili f_2).
Sada nije teško nastaviti sličnom idejom kao u Ford-Fulkersonovom algoritmu: Najmanju vrijednost razlike f_2-f_1 na svim lukovima u tom ciklusu s istom orjentacijom kao a_1 (s obzirom na put kojim smo otkrivali nove vrhove) označimo s D, a najmanju vrijednost razlike f_1-f_2 na suprotnim lukovima s d. Neka je T manji od brojeva d i D. Ako povećamo tok f_1 za t<T na lukovima s istom orjentacijom kao a_1, odnosno smanjimo za t na suprotnim lukovima, dobivamo također maksimalan dopustivi tok.



_________________
Marko Vrdoljak
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
davidiot
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 17. 12. 2004. (12:45:01)
Postovi: (E)16
Sarma = la pohva - posuda
= 3 - 2

PostPostano: 13:59 čet, 6. 7. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

hvala
hvala


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji diplomskih i starih studija -> Matematičko modeliranje Vremenska zona: GMT + 01:00.
Stranica 1 / 1.

 
Forum(o)Bir:  
Možete otvarati nove teme.
Možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan