Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Gdje rade matematicari?
Idite na Prethodno  1, 2, 3, 4  Sljedeće
Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Opća pitanja i rasprave o studiju
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
goc9999
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 10. 2003. (19:31:20)
Postovi: (238)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 27 - 22
Lokacija: Utrina

PostPostano: 18:10 sub, 30. 9. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

prije godinu dana je bila na HRTu neka emisija o visim skolama i tamo su bas fino dali do znanja koja je razlika izmedju vise i visoke. po liku koji predaje na visoj razlika je ta sto ona daje vise prakticnog rada,dok su visoke vise akademski usmjerene,one vise ide u teoriju a ne u praksu. sto je meni i djelovalo logicno kad je on to rekao,jer nemozes predavati na faxu sa visom,pa znaci da je ta visoka,ta koja te usmjeruje u te dublje teorijske vode,a ne prakticne :wink:
prije godinu dana je bila na HRTu neka emisija o visim skolama i tamo su bas fino dali do znanja koja je razlika izmedju vise i visoke. po liku koji predaje na visoj razlika je ta sto ona daje vise prakticnog rada,dok su visoke vise akademski usmjerene,one vise ide u teoriju a ne u praksu. sto je meni i djelovalo logicno kad je on to rekao,jer nemozes predavati na faxu sa visom,pa znaci da je ta visoka,ta koja te usmjeruje u te dublje teorijske vode,a ne prakticne Wink


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 23:26 sub, 30. 9. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

@m_milica: za pocetak, diplomirao sam pred 10-tak godina tako da smo studirali vise-manje po istom programu i kod istih predavaca.

[quote="m_milica"]Ja smatram da bi unutar postojecih kolegija trebalo postojati studiranje istog kolegija... razgovor, pitanja, diskusija, odgovori, kako se teorija koju slusam odrazava u zivom svijetu, kakav je znacaj teorije koju ucim. Za raliku od onoga sto sad imamo – cujte i pocujte, prepisite, nabubetajte i polozite. Predavanja su suhoparna, dosadna, neopisivo neinvetivna. Studenti samo sjede i gledaju/prepisuju.[/quote]

Ovo zadnje je tocno, kako tada tako i sada na vecini kolegija (izuzeci su praktikumi i pojedini kolegiji s malim brojem upisanih studenata). Nazalost nije tako lako razbiti atmosferu [i]prepisuj-slusaj-ne postavljaj pitanja[/i] kad imas 70 ili vise studenata u ucionici. Rekao bih da problem nije samo u predavacima, nego velikim dijelom i u mentalitetu koji vlada medju studentima po kojem je postavljanje pitanja tabu.

[quote="m_milica"]Od istih studenata se na kraju ocekuje da za ocjenu samo ponove isto to. S takvim znanjem se ne moze nista ili vrlo malo.[/quote]

S ovim se ne slazem. Specificnost [b]tadasnjeg[/b] MO upravo je u "teskim" pismenim ispitima na kojima se trazilo rjesavanje problemskih zadataka u realnom vremenu. Rekao bih da je to ono najvrednije i najupotrebljivije sto se dobiva(lo?) studiranjem matematike. Sadasnji kolokviji na prvoj godini sve se vise pretvaraju u rjesavanje sablonskih zadataka, ali radije ne bih o blagodatima bolonje.

Druga stvar su usmeni ispiti i ucenje teorema i dokaza napamet. Nije bas vjerojatno da ce to znanje direktno koristiti onima koji se zaposle u privredi, ali opet dobivas nesto zauzvrat. Velika vecina profesora na usmenima je trazila razumijevanje i precizno izrazavanje, a mislim da danas nije puno drugacije.

[quote="m_milica"]Provedimo anketu medju studentima nakon svakog predavanja – koliko ste razumjeli, kakav je predavac, jeste li mogli postaviti pitanje?" Kad bi o tome ovisio opstanak predavanja kod tog predavaca vidjeli biste koliko bi se njih zabrinulo za svoju placu.[/quote]

PMF-MO provodi vlastite ankete vec jako dugo (bilo ih je i u nase doba). Istina je da prije rezultati nisu direktno utjecali na polozaj nastavnika, nego je sve bilo prepusteno njihovoj dobroj volji. Od prosle akademske godine provodi se sveucilisna anketa koja ce se gledati prilikom izbora u zvanja.
@m_milica: za pocetak, diplomirao sam pred 10-tak godina tako da smo studirali vise-manje po istom programu i kod istih predavaca.

m_milica (napisa):
Ja smatram da bi unutar postojecih kolegija trebalo postojati studiranje istog kolegija... razgovor, pitanja, diskusija, odgovori, kako se teorija koju slusam odrazava u zivom svijetu, kakav je znacaj teorije koju ucim. Za raliku od onoga sto sad imamo – cujte i pocujte, prepisite, nabubetajte i polozite. Predavanja su suhoparna, dosadna, neopisivo neinvetivna. Studenti samo sjede i gledaju/prepisuju.


Ovo zadnje je tocno, kako tada tako i sada na vecini kolegija (izuzeci su praktikumi i pojedini kolegiji s malim brojem upisanih studenata). Nazalost nije tako lako razbiti atmosferu prepisuj-slusaj-ne postavljaj pitanja kad imas 70 ili vise studenata u ucionici. Rekao bih da problem nije samo u predavacima, nego velikim dijelom i u mentalitetu koji vlada medju studentima po kojem je postavljanje pitanja tabu.

m_milica (napisa):
Od istih studenata se na kraju ocekuje da za ocjenu samo ponove isto to. S takvim znanjem se ne moze nista ili vrlo malo.


S ovim se ne slazem. Specificnost tadasnjeg MO upravo je u "teskim" pismenim ispitima na kojima se trazilo rjesavanje problemskih zadataka u realnom vremenu. Rekao bih da je to ono najvrednije i najupotrebljivije sto se dobiva(lo?) studiranjem matematike. Sadasnji kolokviji na prvoj godini sve se vise pretvaraju u rjesavanje sablonskih zadataka, ali radije ne bih o blagodatima bolonje.

Druga stvar su usmeni ispiti i ucenje teorema i dokaza napamet. Nije bas vjerojatno da ce to znanje direktno koristiti onima koji se zaposle u privredi, ali opet dobivas nesto zauzvrat. Velika vecina profesora na usmenima je trazila razumijevanje i precizno izrazavanje, a mislim da danas nije puno drugacije.

m_milica (napisa):
Provedimo anketu medju studentima nakon svakog predavanja – koliko ste razumjeli, kakav je predavac, jeste li mogli postaviti pitanje?" Kad bi o tome ovisio opstanak predavanja kod tog predavaca vidjeli biste koliko bi se njih zabrinulo za svoju placu.


PMF-MO provodi vlastite ankete vec jako dugo (bilo ih je i u nase doba). Istina je da prije rezultati nisu direktno utjecali na polozaj nastavnika, nego je sve bilo prepusteno njihovoj dobroj volji. Od prosle akademske godine provodi se sveucilisna anketa koja ce se gledati prilikom izbora u zvanja.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
m_milica
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 28. 09. 2006. (12:56:28)
Postovi: (B)16
Sarma = la pohva - posuda
= 8 - 5

PostPostano: 1:13 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]
Nazalost nije tako lako razbiti atmosferu [i]prepisuj-slusaj-ne postavljaj pitanja[/i] kad imas 70 ili vise studenata u ucionici. Rekao bih da problem nije samo u predavacima, nego velikim dijelom i u mentalitetu koji vlada medju studentima po kojem je postavljanje pitanja tabu.
[/quote]

Vise od 25 studenata - to nije atmosfera za nesto predavati tako da imas povratnu informaciju od studenata. Tako da se u potpunosti slazem da uvjeti nisu dobri.

Istina je, takodjer, da su studenti inertni i da medju studentima vlada mentalitet spavanja na predavanjima, ali ja ti mogu dijelom reci i zasto. Zato sto se ne radi o pitanju ili dva, (na toliko se dobije odgovor) nego o tome da je jedostavno previse gradiva strpano u premalo vremena. Oni koji ne pitaju, a htjeli bi, su oni kojima jednostavno jedan odgovor nista ne koristi. Preko gradiva se jurisa, studenti ne stignu apsorbirat materiju, prepisuju i trude se pohvatat konce. Nitko ne zeli reci "ali molim Vas stanite, diskutirajmo o tome, razjasnimo pojmove jos jednom, ne razumijemo" jer zna da time sam ustaje protiv nacina koji je propisan i koji se nece mijanjati. Student ne zeli ispadat glup ispred cijele predavaone, ako vidi da mu unatoc trudu nista nije jasno. A sjedila sam puno puta na predavanjima sa kojih bismo izasli slozni u tome da doslovno ne mozes pratiti... Sta stvarno mislis da bi neki profesor zaustavio svoj plan predavanja svaki put da bi sat vremena diskutiralo o problematici. Pa ne pada mu na pamet - nece sebi dozvolit da ono sto se tumaci 30 sati, on tumaci 50 sati. Ukratko, mislim da je previse gradiva strpano u preoptimistican plan. Ljudi koji dolaze studirat mat. su uglavnom, dakle ne svi, ali uglavnom, voljni ucit, vrijedni su i griju stolicu. To sto ne stizu je radi plana koji je cesto nemoguc. Amo ovako: recimo da na prvoj godini otpadnu oni koji su dosli studirat turisticki. Kad oni otpadnu, tko upisuje trecu - i sa koliko nepolozenih ispita upisuju trecu? Najveca vecina trecu upisuje sa brdom zaostataka. FAkultet bi se trebao prilagoditi vecini. Inace, radi koga su tamo?

[quote="krcko"]Od prosle akademske godine provodi se sveucilisna anketa koja ce se gledati prilikom izbora u zvanja..[/quote]

"ce se gledati" - to je samo toliko da se ne zove nista
Vedrane, znamo da postoje vrlo neugodni ljudi koji skoro pa vladaju nekim kolegijima protiv kojih studenti ne mogu nista. Kad bi ankete utjecale na to da li ce fakultet s profesorom sljedece godine sklopit ugovor... onda bi to bilo drukcije.
krcko (napisa):

Nazalost nije tako lako razbiti atmosferu prepisuj-slusaj-ne postavljaj pitanja kad imas 70 ili vise studenata u ucionici. Rekao bih da problem nije samo u predavacima, nego velikim dijelom i u mentalitetu koji vlada medju studentima po kojem je postavljanje pitanja tabu.


Vise od 25 studenata - to nije atmosfera za nesto predavati tako da imas povratnu informaciju od studenata. Tako da se u potpunosti slazem da uvjeti nisu dobri.

Istina je, takodjer, da su studenti inertni i da medju studentima vlada mentalitet spavanja na predavanjima, ali ja ti mogu dijelom reci i zasto. Zato sto se ne radi o pitanju ili dva, (na toliko se dobije odgovor) nego o tome da je jedostavno previse gradiva strpano u premalo vremena. Oni koji ne pitaju, a htjeli bi, su oni kojima jednostavno jedan odgovor nista ne koristi. Preko gradiva se jurisa, studenti ne stignu apsorbirat materiju, prepisuju i trude se pohvatat konce. Nitko ne zeli reci "ali molim Vas stanite, diskutirajmo o tome, razjasnimo pojmove jos jednom, ne razumijemo" jer zna da time sam ustaje protiv nacina koji je propisan i koji se nece mijanjati. Student ne zeli ispadat glup ispred cijele predavaone, ako vidi da mu unatoc trudu nista nije jasno. A sjedila sam puno puta na predavanjima sa kojih bismo izasli slozni u tome da doslovno ne mozes pratiti... Sta stvarno mislis da bi neki profesor zaustavio svoj plan predavanja svaki put da bi sat vremena diskutiralo o problematici. Pa ne pada mu na pamet - nece sebi dozvolit da ono sto se tumaci 30 sati, on tumaci 50 sati. Ukratko, mislim da je previse gradiva strpano u preoptimistican plan. Ljudi koji dolaze studirat mat. su uglavnom, dakle ne svi, ali uglavnom, voljni ucit, vrijedni su i griju stolicu. To sto ne stizu je radi plana koji je cesto nemoguc. Amo ovako: recimo da na prvoj godini otpadnu oni koji su dosli studirat turisticki. Kad oni otpadnu, tko upisuje trecu - i sa koliko nepolozenih ispita upisuju trecu? Najveca vecina trecu upisuje sa brdom zaostataka. FAkultet bi se trebao prilagoditi vecini. Inace, radi koga su tamo?

krcko (napisa):
Od prosle akademske godine provodi se sveucilisna anketa koja ce se gledati prilikom izbora u zvanja..


"ce se gledati" - to je samo toliko da se ne zove nista
Vedrane, znamo da postoje vrlo neugodni ljudi koji skoro pa vladaju nekim kolegijima protiv kojih studenti ne mogu nista. Kad bi ankete utjecale na to da li ce fakultet s profesorom sljedece godine sklopit ugovor... onda bi to bilo drukcije.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
alen
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 14. 10. 2005. (23:25:58)
Postovi: (221)16
Sarma = la pohva - posuda
132 = 230 - 98

PostPostano: 1:31 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

Vau, već ste prešli na first name basis. Cool.

Gle, što se mene tiče, gradivo nije natrpano.

Npr. linearna algebra, prof. Antonić predaje, kaže imamo više vremena, naprijed smo s gradivom, jel ima ikakvih pitanja? To pita na početku sata. Onda kaže da pogledamo doma jel ima nešt što nam je nejasno i da pitamo sljedeći put. I tak 3-4 tjedna zaredom, uvijek na početku sata.

Kad su ljudi postavili pitanja, uvijek je odgovorio, a i primao je studente na konzultacije čak i kad nije za to bilo predviđeno vrijeme. I još je sve sa svojih predavanja pripremao i stavljao na net u pdf-u da si studenti mogu skinut. Mislim, ak čovjek to sve radi, onda je zaradio svoju plaću.

Ne znam kak je bilo kod tebe, al kod mene su se ljudi javljali kad im nije bilo jasno, a prof. je u razumnom vremenu pokušo objasnit. Imao sam dojam da ljudi uglavnom skuže nakon ponovnog objašnjenja.

Još nisam čuo za te neugodne ljude, al ak ih bude, napišem ovdje da ih ipak ima.
Vau, već ste prešli na first name basis. Cool.

Gle, što se mene tiče, gradivo nije natrpano.

Npr. linearna algebra, prof. Antonić predaje, kaže imamo više vremena, naprijed smo s gradivom, jel ima ikakvih pitanja? To pita na početku sata. Onda kaže da pogledamo doma jel ima nešt što nam je nejasno i da pitamo sljedeći put. I tak 3-4 tjedna zaredom, uvijek na početku sata.

Kad su ljudi postavili pitanja, uvijek je odgovorio, a i primao je studente na konzultacije čak i kad nije za to bilo predviđeno vrijeme. I još je sve sa svojih predavanja pripremao i stavljao na net u pdf-u da si studenti mogu skinut. Mislim, ak čovjek to sve radi, onda je zaradio svoju plaću.

Ne znam kak je bilo kod tebe, al kod mene su se ljudi javljali kad im nije bilo jasno, a prof. je u razumnom vremenu pokušo objasnit. Imao sam dojam da ljudi uglavnom skuže nakon ponovnog objašnjenja.

Još nisam čuo za te neugodne ljude, al ak ih bude, napišem ovdje da ih ipak ima.



_________________
Između ostalog, mislim da bi kolegij mjera i integral trebao imati svoj podforum među kolegijima treće godine
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
m_milica
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 28. 09. 2006. (12:56:28)
Postovi: (B)16
Sarma = la pohva - posuda
= 8 - 5

PostPostano: 1:54 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="shokre"]
Kad se to pita, nitko nema jaja ustat i pitat nesto, jer mu/joj je neugodno. Nitko nema jaja otici kasnije do profesora i pitati da ti objasni. Ali kad treba lajat, uvijek se nadje netko.
[/quote]

Odgovorila sam vec - ne radi se o nikakvoj neugodi. Na pocetku se pita, ali kad se vidi koliko to ima/nema efekta, odustanes.

Kad sam drzala moje prvo predavanje, stalno sam pitala auditorij razumiju li, neka slobodno pitaju. Oni su se samo pogledavali, a ja sam isla dalje. Neki su klimali glavom i ja sam imala dojam da je sve ok. Poslije sam isto predavanje drzala maloj grupi ljudi, u privatnom aranzmanu. Razgovarali smo i vidjela da nista nisu razumjeli. Ponove ono sto sam rekla, ali osnovu stvari ne kuze. Ne znaju ni sto bi pitali. Uce mehanicki jer su tako naucili kroz puno godina skolovanja - najvaznije je reci sta se trazi od tebe i vozi dalje. Bila sam neko vrijeme totalno uvjerena da su slusaci nesposobni i da su moja predavanja savrsena. Konacno, napravila sam dobar plan i sve je trebalo ici kao podmazano. To sto oni ne razumiju je zato sto se ne trude. A onda sam, nakon sto su me bliski prijatelji uvjerili, promijenila kompletnu shemu. Sad imam zadovoljan auditorij koji obzirom na ograniceno vrijeme dobiva manje informacija, ali vise razumljivog gradiva.

[quote="shokre"]
Jesi li se ti ikad usprotivila i rekla: "Meni to nije jasno, jel mozete ponoviti?"? Jesi li ikada pitala da ti povezu gradivo sa stvarnim zivotom?[/quote]

Jesam. I mogu ti reci da sam jednom dobila cak ovakav odgovor: "ne znam ni ja zasto se ovo koristi, ali gledajte - to vam je obavezan zadatak na pismenom" ??!! Pa i prije sam spomenula(ne citas me pazljivo) kad je profesor na predavanjima rekao "ni ja nisam ovo nista razumio dok sam studirao...." i idemo dalje.

Pa nece me valjda ici uvjeravati kako su svi profesori tako ljubazni, dostupni, susretljivi. To mi je sad skoro smijesno.

Ili vidi ovo: Kolegij ima slabu prolaznost. Promjeni se profa jer ovaj prvi ide na neko usavrsavanje. Kod ovog drugog svi polazu ispit bez po muke. Sta je to? Kakvi su to ispiti i kakvo se tu boduje znanje? To je muka po faksu i juris po indeksu.

Polozen pismeni - usmeni se ne moze odgodit. Ne vidim niti jedan razuman razlog cemu takav nacin? Osim igre moci.


No, da se vratim na pocetak, danas mi je samo krivo sto nisam tata-mata u aktuarskoj matematici. To se veoma trazi i dobro se placa. Tesko mi se sama uhvatit knjige, vec mi je malo dosadilo lupat po stvarima sama. Ne bih upisivala postdiplomski jer me ta titula uopce ne zanima... Ima li tko da me hoce poducit? :roll: :D
shokre (napisa):

Kad se to pita, nitko nema jaja ustat i pitat nesto, jer mu/joj je neugodno. Nitko nema jaja otici kasnije do profesora i pitati da ti objasni. Ali kad treba lajat, uvijek se nadje netko.


Odgovorila sam vec - ne radi se o nikakvoj neugodi. Na pocetku se pita, ali kad se vidi koliko to ima/nema efekta, odustanes.

Kad sam drzala moje prvo predavanje, stalno sam pitala auditorij razumiju li, neka slobodno pitaju. Oni su se samo pogledavali, a ja sam isla dalje. Neki su klimali glavom i ja sam imala dojam da je sve ok. Poslije sam isto predavanje drzala maloj grupi ljudi, u privatnom aranzmanu. Razgovarali smo i vidjela da nista nisu razumjeli. Ponove ono sto sam rekla, ali osnovu stvari ne kuze. Ne znaju ni sto bi pitali. Uce mehanicki jer su tako naucili kroz puno godina skolovanja - najvaznije je reci sta se trazi od tebe i vozi dalje. Bila sam neko vrijeme totalno uvjerena da su slusaci nesposobni i da su moja predavanja savrsena. Konacno, napravila sam dobar plan i sve je trebalo ici kao podmazano. To sto oni ne razumiju je zato sto se ne trude. A onda sam, nakon sto su me bliski prijatelji uvjerili, promijenila kompletnu shemu. Sad imam zadovoljan auditorij koji obzirom na ograniceno vrijeme dobiva manje informacija, ali vise razumljivog gradiva.

shokre (napisa):

Jesi li se ti ikad usprotivila i rekla: "Meni to nije jasno, jel mozete ponoviti?"? Jesi li ikada pitala da ti povezu gradivo sa stvarnim zivotom?


Jesam. I mogu ti reci da sam jednom dobila cak ovakav odgovor: "ne znam ni ja zasto se ovo koristi, ali gledajte - to vam je obavezan zadatak na pismenom" ??!! Pa i prije sam spomenula(ne citas me pazljivo) kad je profesor na predavanjima rekao "ni ja nisam ovo nista razumio dok sam studirao...." i idemo dalje.

Pa nece me valjda ici uvjeravati kako su svi profesori tako ljubazni, dostupni, susretljivi. To mi je sad skoro smijesno.

Ili vidi ovo: Kolegij ima slabu prolaznost. Promjeni se profa jer ovaj prvi ide na neko usavrsavanje. Kod ovog drugog svi polazu ispit bez po muke. Sta je to? Kakvi su to ispiti i kakvo se tu boduje znanje? To je muka po faksu i juris po indeksu.

Polozen pismeni - usmeni se ne moze odgodit. Ne vidim niti jedan razuman razlog cemu takav nacin? Osim igre moci.


No, da se vratim na pocetak, danas mi je samo krivo sto nisam tata-mata u aktuarskoj matematici. To se veoma trazi i dobro se placa. Tesko mi se sama uhvatit knjige, vec mi je malo dosadilo lupat po stvarima sama. Ne bih upisivala postdiplomski jer me ta titula uopce ne zanima... Ima li tko da me hoce poducit? Rolling Eyes Very Happy


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
alen
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 14. 10. 2005. (23:25:58)
Postovi: (221)16
Sarma = la pohva - posuda
132 = 230 - 98

PostPostano: 2:04 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="m_milica"]
Pa nece me valjda ici uvjeravati kako su svi profesori tako ljubazni, dostupni, susretljivi. To mi je sad skoro smijesno.
[/quote]

Meni nije smiješno, al mi mami osmijeh na lice. Gle, siutacija je zasad takva kakva je, profesori su uglavnom super, a ostali u najmanju ruku dobri.
m_milica (napisa):

Pa nece me valjda ici uvjeravati kako su svi profesori tako ljubazni, dostupni, susretljivi. To mi je sad skoro smijesno.


Meni nije smiješno, al mi mami osmijeh na lice. Gle, siutacija je zasad takva kakva je, profesori su uglavnom super, a ostali u najmanju ruku dobri.



_________________
Između ostalog, mislim da bi kolegij mjera i integral trebao imati svoj podforum među kolegijima treće godine
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
goranm
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12)
Postovi: (906)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
218 = 249 - 31

PostPostano: 2:11 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]PMF-MO provodi vlastite ankete vec jako dugo (bilo ih je i u nase doba). Istina je da prije rezultati nisu direktno utjecali na polozaj nastavnika, nego je sve bilo prepusteno njihovoj dobroj volji.[/quote]
:OT:
Da li je moguće negdje vidjeti rezultate anketa ili da li će ikada biti moguće vidjeti rezultate tih anketa?
Može li se saznati da li se ikada ozbiljno pročitaju prijedlozi koje studenti napišu na anketu (tj. da li ih se ikada proslijedi profesoru ili ostanu kod teta u referadi) ili je ta rubrika na anketi tamo tek reda radi? :)
krcko (napisa):
PMF-MO provodi vlastite ankete vec jako dugo (bilo ih je i u nase doba). Istina je da prije rezultati nisu direktno utjecali na polozaj nastavnika, nego je sve bilo prepusteno njihovoj dobroj volji.

Off-topic
Da li je moguće negdje vidjeti rezultate anketa ili da li će ikada biti moguće vidjeti rezultate tih anketa?
Može li se saznati da li se ikada ozbiljno pročitaju prijedlozi koje studenti napišu na anketu (tj. da li ih se ikada proslijedi profesoru ili ostanu kod teta u referadi) ili je ta rubrika na anketi tamo tek reda radi? Smile



_________________
The Dude Abides
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
sorrow
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 08. 11. 2005. (23:01:29)
Postovi: (24D)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 75 - 69
Lokacija: ...na otoku srece...

PostPostano: 8:32 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="m_milica"]Pa nece me valjda ici uvjeravati kako su svi profesori tako ljubazni, dostupni, susretljivi. To mi je sad skoro smijesno.[/quote]

vjerojatno nisu svi tako dobri... neki su malo flegmirani, ali se svejedno trude na predavanju... ali ekipa profesora koji su meni predavali prvu godinu su stvarno bili super... ja osobno i vise nego zadovoljan... sad cemo vidit drugu godinu...

ps. reci ti meni/nama... jeli ti sve ovo pises samo radi rasprave ili ti stvarno tako lose mislis o sustavu na PMF-MO?
m_milica (napisa):
Pa nece me valjda ici uvjeravati kako su svi profesori tako ljubazni, dostupni, susretljivi. To mi je sad skoro smijesno.


vjerojatno nisu svi tako dobri... neki su malo flegmirani, ali se svejedno trude na predavanju... ali ekipa profesora koji su meni predavali prvu godinu su stvarno bili super... ja osobno i vise nego zadovoljan... sad cemo vidit drugu godinu...

ps. reci ti meni/nama... jeli ti sve ovo pises samo radi rasprave ili ti stvarno tako lose mislis o sustavu na PMF-MO?



_________________


Hangman is comin' down from the gallows and I don't have very long
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
Vl4do
Forumaš s poteškoćama u pisanju
Forumaš s poteškoćama u pisanju


Pridružen/a: 18. 09. 2005. (14:38:44)
Postovi: (9C)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 16 - 21

PostPostano: 8:40 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

ja bih se pridružio m_milici u ovoj raspravi..
.
istina, ne znam kak je bilo prije 8 godina, ali znam kak je sada pa cu na temelju toga govoriti...
nedavno sam se žalio ovdje na forumu da nema dovoljno izbornih koji su povezani s ekonomijom (direktno) ... nitko nije odgovorio, osim par studenta koji su izrazili želju da bi služali dotične ako postoje... ujedno sam pitao kako bih ja mogao pokušati promijeniti dotičnu situaciju... nitko (profesor, asistent, studentski predstavnik) nije odgovorio...

moje osobno mišljenje je, da je faks previše zatupljen u matematiku.... da da da svjestan sam da smo PMF MO ali ipak... imamo smjerove kojima bi pasali i neki drugi predmeti, a ne samo matematike..
isto sam postavio pitanje oko famoznih društvenih predmeta za koje fino piše na math.hr da se mogu upisati, a lista dotičnih ne postoji... isto nitko nije odgovorio....

ujedno... znanje se na faksu premalo primjenjuje... osobno bih volio da imamo praksu (znam da sam dosadan vec s ovim, kao na FERu :) ) sudjelovanja na projektima unutar faksa ili da imamo prakse po recimo 3 mjeseca u nekim firmama... znam da je ovo za firme longshot, ali projekti na fakultetu su itekako izvedivi, a siguran sam da postoji dobrih ideja.....

a sto se tice profesora.... predavanja su uglavnom suhoparna i dosadna... sjedi, prepisuj.... i to je to.... dotični problem bi se lako mogao riješiti kad bi se izdala literatura za svaki predmet sa svime što treba naučit u jednoj knjizi pa bi se ono "prepisuj" izbacilo iz jednadžbe i onda bi bilo prostora i vremena za raspravu....
ujedno sam naletio, u ove dvije godine na par profesora koji su imali stav da oni nisu tu da nam sve objašnjavaju ili kako je jedan od njih rekao "da nas vode za ručicu" već da govore, a mi smo tu da slušamo i zapisujemo... bilo je i onih koji na uvodnom predavanju izjave da su htjeli predavati nešto drugo, ali da ih je to dopalo i da im se to zbilja ne sviđa... naravno, više se na dotičnom predavanju nisam pojavio...


siguran sam da nisam jedini koji ovako misli, a i siguran sam da nisu samo studenti svjesni ovih problema.... pa zašto vodstvo fakulteta više nešto ne napravi oko toga da PMF-MO napokon počne ličit na ozbiljan faks?


disclaimer
dont get me wrong... okej mi je ovdje studirati... jedva cekam da pocnu predavanja ove godine iz Financijske, ali ujedno vidim mnogo propusta i mnogo stvari koje ne valjaju i nije mi ih problem reci
ja bih se pridružio m_milici u ovoj raspravi..
.
istina, ne znam kak je bilo prije 8 godina, ali znam kak je sada pa cu na temelju toga govoriti...
nedavno sam se žalio ovdje na forumu da nema dovoljno izbornih koji su povezani s ekonomijom (direktno) ... nitko nije odgovorio, osim par studenta koji su izrazili želju da bi služali dotične ako postoje... ujedno sam pitao kako bih ja mogao pokušati promijeniti dotičnu situaciju... nitko (profesor, asistent, studentski predstavnik) nije odgovorio...

moje osobno mišljenje je, da je faks previše zatupljen u matematiku.... da da da svjestan sam da smo PMF MO ali ipak... imamo smjerove kojima bi pasali i neki drugi predmeti, a ne samo matematike..
isto sam postavio pitanje oko famoznih društvenih predmeta za koje fino piše na math.hr da se mogu upisati, a lista dotičnih ne postoji... isto nitko nije odgovorio....

ujedno... znanje se na faksu premalo primjenjuje... osobno bih volio da imamo praksu (znam da sam dosadan vec s ovim, kao na FERu Smile ) sudjelovanja na projektima unutar faksa ili da imamo prakse po recimo 3 mjeseca u nekim firmama... znam da je ovo za firme longshot, ali projekti na fakultetu su itekako izvedivi, a siguran sam da postoji dobrih ideja.....

a sto se tice profesora.... predavanja su uglavnom suhoparna i dosadna... sjedi, prepisuj.... i to je to.... dotični problem bi se lako mogao riješiti kad bi se izdala literatura za svaki predmet sa svime što treba naučit u jednoj knjizi pa bi se ono "prepisuj" izbacilo iz jednadžbe i onda bi bilo prostora i vremena za raspravu....
ujedno sam naletio, u ove dvije godine na par profesora koji su imali stav da oni nisu tu da nam sve objašnjavaju ili kako je jedan od njih rekao "da nas vode za ručicu" već da govore, a mi smo tu da slušamo i zapisujemo... bilo je i onih koji na uvodnom predavanju izjave da su htjeli predavati nešto drugo, ali da ih je to dopalo i da im se to zbilja ne sviđa... naravno, više se na dotičnom predavanju nisam pojavio...


siguran sam da nisam jedini koji ovako misli, a i siguran sam da nisu samo studenti svjesni ovih problema.... pa zašto vodstvo fakulteta više nešto ne napravi oko toga da PMF-MO napokon počne ličit na ozbiljan faks?


disclaimer
dont get me wrong... okej mi je ovdje studirati... jedva cekam da pocnu predavanja ove godine iz Financijske, ali ujedno vidim mnogo propusta i mnogo stvari koje ne valjaju i nije mi ih problem reci


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
cinik
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 04. 2003. (23:34:09)
Postovi: (1FB)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
28 = 43 - 15
Lokacija: /proc/sys/cpu/

PostPostano: 9:49 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Vl4do"]nedavno sam se žalio ovdje na forumu da nema dovoljno izbornih koji su povezani s ekonomijom (direktno) ... nitko nije odgovorio, osim par studenta koji su izrazili želju da bi služali dotične ako postoje... ujedno sam pitao kako bih ja mogao pokušati promijeniti dotičnu situaciju... nitko (profesor, asistent, studentski predstavnik) nije odgovorio...
[/quote]
Nisam pratio taj topic, ali ti kao student Sveucilista u Zagrebu imas pravo upisivanja bilo kojeg kolegija na Sveucilistu. Clanak 56. stavak 2. Statuta Sveucilista u Zagrebu kaze:
[quote="Statut, negdje na [url]http://www.unizg.hr/[/url]"]
(2) 5. da prema vlastitom izboru, radi stjecanja dopunskih znanja, upiše i polaže predmete na ostalim studijskim programima u sastavu Sveučilišta, sukladno odgovarajućem općem aktu,
[/quote]
Po starom statutu je tekst bio nesto drukciji, ali smisao isti -- mozes upisivati sto hoces. Samo napisi molbu. Tako mozes pogledati sto sve ekonomisti rade, pa tamo odaberes nesto, napises molbu i to je to.


[quote="Vl4do"]moje osobno mišljenje je, da je faks previše zatupljen u matematiku....[/quote] Nemosvjerovatnevjerojatno!
[quote="Vl4do"]imamo smjerove kojima bi pasali i neki drugi predmeti, a ne samo matematike.. [/quote]
Tocno, racunarci imaju racunarske, primjenjenci fiziku te financijasi nesto ekonomije. Ali je to sve [b]studij matematike[/b], i na kraju dobivas diplomu (bolonjci status magistra) iz podrucja prirodnih znanosti, polje matematika. Ne ekonomija, ne racunarstvo, ne fizika, nego matematika.

[quote="Vl4do"]ujedno... znanje se na faksu premalo primjenjuje... osobno bih volio da imamo praksu (znam da sam dosadan vec s ovim, kao na FERu :) ) sudjelovanja na projektima unutar faksa ili da imamo prakse po recimo 3 mjeseca u nekim firmama...[/quote] Ovo sa firmama je izvedivo samo u ekonomskom dijelu studija financijske matematike -- to nije posao matematicke strane tog studija. Sto se projekata tice, slobodno ih sam pokrenes, nista te ne sprecava u tome (cak se i izvori financija mogu naci).

[quote="Vl4do"]a sto se tice profesora.... predavanja su uglavnom suhoparna i dosadna... sjedi, prepisuj.... i to je to.... dotični problem bi se lako mogao riješiti kad bi se izdala literatura za svaki predmet sa svime što treba naučit u jednoj knjizi pa bi se ono "prepisuj" izbacilo iz jednadžbe i onda bi bilo prostora i vremena za raspravu.... [/quote]
I have a vision! A television! Vidim profesora kako sa studentima raspravlja smisao Bolzano-Weierstrassovog teorema na prvoj godini. Vidim kako se javlja netko i pita zasto mi to sve radimo kada ni broj ne mozemo pojmiti. Onda se provede jedno 2 sata raspravljajuci o pojmu broja. Hm?
Priznajem, postoje kriminalno suhoparna predavanja. Bio sam na jednom takvom (u sve cetiri godine studiranja teorijske matematike).

[quote="Vl4do"] pa zašto vodstvo fakulteta više nešto ne napravi oko toga da PMF-MO napokon počne ličit na ozbiljan faks?[/quote]
Znas, ozbiljan faks (na kojem imaju prakse, rade neke projekte, imaju rasprave na predavanjima) je pravo. Pravo je takodjer u vecini stvari nazaguljeniji faks po svim tim tvojim kriterijima, jer imaju najgore slucajeve nemilosrdno suhoparnog pristupa. Ovo je matematika, a ne pravo.

Ima jos jedan aspekt. Matematika kod nas proizlazi, zajedno sa ostatkom prirodoslovlja, iz filozofije. Mi, zapravo, imamo tradiciju toga da se ljude uci prvenstveno misliti (filozofija), a ne prvenstveno raditi (tehnika, ekonomija). Takodjer, strogo logicki pristup analiziranju problema koji je svojstven matemtici daje specijalno efikasan nacin analiziranja srzi problema. Ta kombinacija daje mogucnost da se brzo prilagodis situaciji i da ti ne treba praksa tokom studija da te izdrila na jednu tehniku, vec bas suprotno, da naucis apstrakne metode penetriranja u srz onoga sto trebas raditi, a onda ih sa lakocom primijenis kada problem naidje.

Za razne tehnike koje su korisne u drustveno-ekonomskom funkcioniranju -- a to nije posao studija matematike da te nauci -- npr. govornistvo i pregovaranje, prezentiranje sebe, pisanje CV-a i slicno -- postoje studenstke udruge tipa [url="http://www.best.hr/"]BEST[/url] koje ti mogu pomoci.

Na tragu toga, ipak, trebalo bi uvesti u studij neki izborni kolegij tipa "Tehnike znanstvenog rada" na kojemu bi se moglo nauciti neke stvari specificne za rad u matematici (trazenje clanaka po bazama, efikasno citanje clanaka, pisanje seminara i clanaka, prezentiranje, jezicni dril i slicno). Razlika je sto je ovo u skladu sa idejom [i]studija matematike[/i], a praksa u firmama i slicno nije svojstvena matematici.


'ave fun!



Sinisa
Vl4do (napisa):
nedavno sam se žalio ovdje na forumu da nema dovoljno izbornih koji su povezani s ekonomijom (direktno) ... nitko nije odgovorio, osim par studenta koji su izrazili želju da bi služali dotične ako postoje... ujedno sam pitao kako bih ja mogao pokušati promijeniti dotičnu situaciju... nitko (profesor, asistent, studentski predstavnik) nije odgovorio...

Nisam pratio taj topic, ali ti kao student Sveucilista u Zagrebu imas pravo upisivanja bilo kojeg kolegija na Sveucilistu. Clanak 56. stavak 2. Statuta Sveucilista u Zagrebu kaze:
Statut, negdje na http://www.unizg.hr/ (napisa):

(2) 5. da prema vlastitom izboru, radi stjecanja dopunskih znanja, upiše i polaže predmete na ostalim studijskim programima u sastavu Sveučilišta, sukladno odgovarajućem općem aktu,

Po starom statutu je tekst bio nesto drukciji, ali smisao isti – mozes upisivati sto hoces. Samo napisi molbu. Tako mozes pogledati sto sve ekonomisti rade, pa tamo odaberes nesto, napises molbu i to je to.


Vl4do (napisa):
moje osobno mišljenje je, da je faks previše zatupljen u matematiku....
Nemosvjerovatnevjerojatno!
Vl4do (napisa):
imamo smjerove kojima bi pasali i neki drugi predmeti, a ne samo matematike..

Tocno, racunarci imaju racunarske, primjenjenci fiziku te financijasi nesto ekonomije. Ali je to sve studij matematike, i na kraju dobivas diplomu (bolonjci status magistra) iz podrucja prirodnih znanosti, polje matematika. Ne ekonomija, ne racunarstvo, ne fizika, nego matematika.

Vl4do (napisa):
ujedno... znanje se na faksu premalo primjenjuje... osobno bih volio da imamo praksu (znam da sam dosadan vec s ovim, kao na FERu Smile ) sudjelovanja na projektima unutar faksa ili da imamo prakse po recimo 3 mjeseca u nekim firmama...
Ovo sa firmama je izvedivo samo u ekonomskom dijelu studija financijske matematike – to nije posao matematicke strane tog studija. Sto se projekata tice, slobodno ih sam pokrenes, nista te ne sprecava u tome (cak se i izvori financija mogu naci).

Vl4do (napisa):
a sto se tice profesora.... predavanja su uglavnom suhoparna i dosadna... sjedi, prepisuj.... i to je to.... dotični problem bi se lako mogao riješiti kad bi se izdala literatura za svaki predmet sa svime što treba naučit u jednoj knjizi pa bi se ono "prepisuj" izbacilo iz jednadžbe i onda bi bilo prostora i vremena za raspravu....

I have a vision! A television! Vidim profesora kako sa studentima raspravlja smisao Bolzano-Weierstrassovog teorema na prvoj godini. Vidim kako se javlja netko i pita zasto mi to sve radimo kada ni broj ne mozemo pojmiti. Onda se provede jedno 2 sata raspravljajuci o pojmu broja. Hm?
Priznajem, postoje kriminalno suhoparna predavanja. Bio sam na jednom takvom (u sve cetiri godine studiranja teorijske matematike).

Vl4do (napisa):
pa zašto vodstvo fakulteta više nešto ne napravi oko toga da PMF-MO napokon počne ličit na ozbiljan faks?

Znas, ozbiljan faks (na kojem imaju prakse, rade neke projekte, imaju rasprave na predavanjima) je pravo. Pravo je takodjer u vecini stvari nazaguljeniji faks po svim tim tvojim kriterijima, jer imaju najgore slucajeve nemilosrdno suhoparnog pristupa. Ovo je matematika, a ne pravo.

Ima jos jedan aspekt. Matematika kod nas proizlazi, zajedno sa ostatkom prirodoslovlja, iz filozofije. Mi, zapravo, imamo tradiciju toga da se ljude uci prvenstveno misliti (filozofija), a ne prvenstveno raditi (tehnika, ekonomija). Takodjer, strogo logicki pristup analiziranju problema koji je svojstven matemtici daje specijalno efikasan nacin analiziranja srzi problema. Ta kombinacija daje mogucnost da se brzo prilagodis situaciji i da ti ne treba praksa tokom studija da te izdrila na jednu tehniku, vec bas suprotno, da naucis apstrakne metode penetriranja u srz onoga sto trebas raditi, a onda ih sa lakocom primijenis kada problem naidje.

Za razne tehnike koje su korisne u drustveno-ekonomskom funkcioniranju – a to nije posao studija matematike da te nauci – npr. govornistvo i pregovaranje, prezentiranje sebe, pisanje CV-a i slicno – postoje studenstke udruge tipa [url="http://www.best.hr/"]BEST[/url] koje ti mogu pomoci.

Na tragu toga, ipak, trebalo bi uvesti u studij neki izborni kolegij tipa "Tehnike znanstvenog rada" na kojemu bi se moglo nauciti neke stvari specificne za rad u matematici (trazenje clanaka po bazama, efikasno citanje clanaka, pisanje seminara i clanaka, prezentiranje, jezicni dril i slicno). Razlika je sto je ovo u skladu sa idejom studija matematike, a praksa u firmama i slicno nije svojstvena matematici.


'ave fun!



Sinisa



_________________
Oslobodjen Senata.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Vl4do
Forumaš s poteškoćama u pisanju
Forumaš s poteškoćama u pisanju


Pridružen/a: 18. 09. 2005. (14:38:44)
Postovi: (9C)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 16 - 21

PostPostano: 10:13 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="cinik"] [quote="Vl4do"]nedavno sam se žalio ovdje na forumu da nema dovoljno izbornih koji su povezani s ekonomijom (direktno) ... nitko nije odgovorio, osim par studenta koji su izrazili želju da bi služali dotične ako postoje... ujedno sam pitao kako bih ja mogao pokušati promijeniti dotičnu situaciju... nitko (profesor, asistent, studentski predstavnik) nije odgovorio...
[/quote]
Nisam pratio taj topic, ali ti kao student Sveucilista u Zagrebu imas pravo upisivanja bilo kojeg kolegija na Sveucilistu. Clanak 56. stavak 2. Statuta Sveucilista u Zagrebu kaze:
[quote="Statut, negdje na [url]http://www.unizg.hr/[/url]"]
(2) 5. da prema vlastitom izboru, radi stjecanja dopunskih znanja, upiše i polaže predmete na ostalim studijskim programima u sastavu Sveučilišta, sukladno odgovarajućem općem aktu,
[/quote]
Po starom statutu je tekst bio nesto drukciji, ali smisao isti -- mozes upisivati sto hoces. Samo napisi molbu. Tako mozes pogledati sto sve ekonomisti rade, pa tamo odaberes nesto, napises molbu i to je to.
[/quote]

puno ti hvala na ovoj informaciji :) a da li bi mi se tako upisan predmet priznao kao izborni uz molbu?

[quote="cinik"]
[quote="Vl4do"]imamo smjerove kojima bi pasali i neki drugi predmeti, a ne samo matematike.. [/quote]
Tocno, racunarci imaju racunarske, primjenjenci fiziku te financijasi nesto ekonomije. Ali je to sve [b]studij matematike[/b], i na kraju dobivas diplomu (bolonjci status magistra) iz podrucja prirodnih znanosti, polje matematika. Ne ekonomija, ne racunarstvo, ne fizika, nego matematika.[/quote]

pa ne kazem da nije matematika... ali je ujedno i fizika i racunarstvo i ekonomija...

nitko od nas nece imati opis radnog mjesta "matematicar" vec programer, analitičar, profesor itd...

je, matematika je srž našeg obrazovanja, ali da bi bio uspješan, trebaš i druge stvari... zbog toga kažem da bi trebali imati raznolikije izborne predmete... a ne samo matematika na 101 način ...

[quote="cinik"]
[quote="Vl4do"]ujedno... znanje se na faksu premalo primjenjuje... osobno bih volio da imamo praksu (znam da sam dosadan vec s ovim, kao na FERu :) ) sudjelovanja na projektima unutar faksa ili da imamo prakse po recimo 3 mjeseca u nekim firmama...[/quote] Ovo sa firmama je izvedivo samo u ekonomskom dijelu studija financijske matematike -- to nije posao matematicke strane tog studija. Sto se projekata tice, slobodno ih sam pokrenes, nista te ne sprecava u tome (cak se i izvori financija mogu naci). [/quote]

pa cuj... dalo bi se i za racunarce i za financijase srediti nekakva praksa.... i to praksa za vrijeme koje bi pokupili neka znanja
a sto se tice projekata... da svjestan sam toga da mogu sam.... uvijek mozemo sami.... ali zasto fakultet ne bi otvoreno poticao studente u tome? ili sam organizirao projekte i ukljucivao studente u njih? bilo bi dobro (financijski) za fakultet, a studenti bi profitirali jer bi dobili iskustvo dodatno...

[quote="cinik"]
[quote="Vl4do"]a sto se tice profesora.... predavanja su uglavnom suhoparna i dosadna... sjedi, prepisuj.... i to je to.... dotični problem bi se lako mogao riješiti kad bi se izdala literatura za svaki predmet sa svime što treba naučit u jednoj knjizi pa bi se ono "prepisuj" izbacilo iz jednadžbe i onda bi bilo prostora i vremena za raspravu.... [/quote]
I have a vision! A television! Vidim profesora kako sa studentima raspravlja smisao Bolzano-Weierstrassovog teorema na prvoj godini. Vidim kako se javlja netko i pita zasto mi to sve radimo kada ni broj ne mozemo pojmiti. Onda se provede jedno 2 sata raspravljajuci o pojmu broja. Hm?
Priznajem, postoje kriminalno suhoparna predavanja. Bio sam na jednom takvom (u sve cetiri godine studiranja teorijske matematike). [/quote]

cuj... ne mora se ici preduboko u rasprave... uvijek profesor moze raci, pa kolega, to je ipak malo preduboko i uputiti doticnog studenta (ili više njih) gdje mogu naci odgovore na ta pitanja ili im dati mail pa nastaviti raspravu samo s njima prek maila... svasta se da , AKO se ima volje...
ujedno, ne bi škodilo da se tu i tamo spomene za što se nešto koristi u "stvarnom svijetu"....

[quote="cinik"]
[quote="Vl4do"] pa zašto vodstvo fakulteta više nešto ne napravi oko toga da PMF-MO napokon počne ličit na ozbiljan faks?[/quote]
Znas, ozbiljan faks (na kojem imaju prakse, rade neke projekte, imaju rasprave na predavanjima) je pravo. Pravo je takodjer u vecini stvari nazaguljeniji faks po svim tim tvojim kriterijima, jer imaju najgore slucajeve nemilosrdno suhoparnog pristupa. Ovo je matematika, a ne pravo. [/quote]

i zašto uvijek opravdavamo udaljavanje od stvarnog svijeta cinjenicom da smo mi "matematika"...

[quote="cinik"]
Ima jos jedan aspekt. Matematika kod nas proizlazi, zajedno sa ostatkom prirodoslovlja, iz filozofije. Mi, zapravo, imamo tradiciju toga da se ljude uci prvenstveno misliti (filozofija), a ne prvenstveno raditi (tehnika, ekonomija). Takodjer, strogo logicki pristup analiziranju problema koji je svojstven matemtici daje specijalno efikasan nacin analiziranja srzi problema. Ta kombinacija daje mogucnost da se brzo prilagodis situaciji i da ti ne treba praksa tokom studija da te izdrila na jednu tehniku, vec bas suprotno, da naucis apstrakne metode penetriranja u srz onoga sto trebas raditi, a onda ih sa lakocom primijenis kada problem naidje. [/quote]

u potpunosti se slazem s ovim... ali ono sto hocu reci jest da moze bolje... nista vise...

[quote="cinik"]
Za razne tehnike koje su korisne u drustveno-ekonomskom funkcioniranju -- a to nije posao studija matematike da te nauci -- npr. govornistvo i pregovaranje, prezentiranje sebe, pisanje CV-a i slicno -- postoje studenstke udruge tipa [url="http://www.best.hr/"]BEST[/url] koje ti mogu pomoci.[/quote]

a zasto ne bi bio posao studija da te i to nauci? da ti ponudi nesto drugo osim matematike? (opet se vracam na one famozne drustvene predmete)

prije nego sam upisao fakultet, sam upoznao jednog profesora sa PMFa koji mi je tada dao brošuru o PMFu... sjecam se da je prvi put spomenut smjer financijska matematika (govorim o njoj posto o njoj najvise znam).. lijepo je pisalo, parafraziram: dobra priprema za menadžmet . to navodim kao primjer....
ono što mene zanima gdje je tu priprema za menadžment osim predmeta Teorija igara?

[quote="cinik"]
Na tragu toga, ipak, trebalo bi uvesti u studij neki izborni kolegij tipa "[b]Tehnike znanstvenog rada[/b]" na kojemu bi se moglo nauciti neke stvari specificne za rad u matematici (trazenje clanaka po bazama, efikasno citanje clanaka, pisanje seminara i clanaka, prezentiranje, jezicni dril i slicno). Razlika je sto je ovo u skladu sa idejom [i]studija matematike[/i], a praksa u firmama i slicno nije svojstvena matematici.
[/quote]

dotični bi upisao odmah...
cinik (napisa):
Vl4do (napisa):
nedavno sam se žalio ovdje na forumu da nema dovoljno izbornih koji su povezani s ekonomijom (direktno) ... nitko nije odgovorio, osim par studenta koji su izrazili želju da bi služali dotične ako postoje... ujedno sam pitao kako bih ja mogao pokušati promijeniti dotičnu situaciju... nitko (profesor, asistent, studentski predstavnik) nije odgovorio...

Nisam pratio taj topic, ali ti kao student Sveucilista u Zagrebu imas pravo upisivanja bilo kojeg kolegija na Sveucilistu. Clanak 56. stavak 2. Statuta Sveucilista u Zagrebu kaze:
Statut, negdje na http://www.unizg.hr/ (napisa):

(2) 5. da prema vlastitom izboru, radi stjecanja dopunskih znanja, upiše i polaže predmete na ostalim studijskim programima u sastavu Sveučilišta, sukladno odgovarajućem općem aktu,

Po starom statutu je tekst bio nesto drukciji, ali smisao isti – mozes upisivati sto hoces. Samo napisi molbu. Tako mozes pogledati sto sve ekonomisti rade, pa tamo odaberes nesto, napises molbu i to je to.


puno ti hvala na ovoj informaciji Smile a da li bi mi se tako upisan predmet priznao kao izborni uz molbu?

cinik (napisa):

Vl4do (napisa):
imamo smjerove kojima bi pasali i neki drugi predmeti, a ne samo matematike..

Tocno, racunarci imaju racunarske, primjenjenci fiziku te financijasi nesto ekonomije. Ali je to sve studij matematike, i na kraju dobivas diplomu (bolonjci status magistra) iz podrucja prirodnih znanosti, polje matematika. Ne ekonomija, ne racunarstvo, ne fizika, nego matematika.


pa ne kazem da nije matematika... ali je ujedno i fizika i racunarstvo i ekonomija...

nitko od nas nece imati opis radnog mjesta "matematicar" vec programer, analitičar, profesor itd...

je, matematika je srž našeg obrazovanja, ali da bi bio uspješan, trebaš i druge stvari... zbog toga kažem da bi trebali imati raznolikije izborne predmete... a ne samo matematika na 101 način ...

cinik (napisa):

Vl4do (napisa):
ujedno... znanje se na faksu premalo primjenjuje... osobno bih volio da imamo praksu (znam da sam dosadan vec s ovim, kao na FERu Smile ) sudjelovanja na projektima unutar faksa ili da imamo prakse po recimo 3 mjeseca u nekim firmama...
Ovo sa firmama je izvedivo samo u ekonomskom dijelu studija financijske matematike – to nije posao matematicke strane tog studija. Sto se projekata tice, slobodno ih sam pokrenes, nista te ne sprecava u tome (cak se i izvori financija mogu naci).


pa cuj... dalo bi se i za racunarce i za financijase srediti nekakva praksa.... i to praksa za vrijeme koje bi pokupili neka znanja
a sto se tice projekata... da svjestan sam toga da mogu sam.... uvijek mozemo sami.... ali zasto fakultet ne bi otvoreno poticao studente u tome? ili sam organizirao projekte i ukljucivao studente u njih? bilo bi dobro (financijski) za fakultet, a studenti bi profitirali jer bi dobili iskustvo dodatno...

cinik (napisa):

Vl4do (napisa):
a sto se tice profesora.... predavanja su uglavnom suhoparna i dosadna... sjedi, prepisuj.... i to je to.... dotični problem bi se lako mogao riješiti kad bi se izdala literatura za svaki predmet sa svime što treba naučit u jednoj knjizi pa bi se ono "prepisuj" izbacilo iz jednadžbe i onda bi bilo prostora i vremena za raspravu....

I have a vision! A television! Vidim profesora kako sa studentima raspravlja smisao Bolzano-Weierstrassovog teorema na prvoj godini. Vidim kako se javlja netko i pita zasto mi to sve radimo kada ni broj ne mozemo pojmiti. Onda se provede jedno 2 sata raspravljajuci o pojmu broja. Hm?
Priznajem, postoje kriminalno suhoparna predavanja. Bio sam na jednom takvom (u sve cetiri godine studiranja teorijske matematike).


cuj... ne mora se ici preduboko u rasprave... uvijek profesor moze raci, pa kolega, to je ipak malo preduboko i uputiti doticnog studenta (ili više njih) gdje mogu naci odgovore na ta pitanja ili im dati mail pa nastaviti raspravu samo s njima prek maila... svasta se da , AKO se ima volje...
ujedno, ne bi škodilo da se tu i tamo spomene za što se nešto koristi u "stvarnom svijetu"....

cinik (napisa):

Vl4do (napisa):
pa zašto vodstvo fakulteta više nešto ne napravi oko toga da PMF-MO napokon počne ličit na ozbiljan faks?

Znas, ozbiljan faks (na kojem imaju prakse, rade neke projekte, imaju rasprave na predavanjima) je pravo. Pravo je takodjer u vecini stvari nazaguljeniji faks po svim tim tvojim kriterijima, jer imaju najgore slucajeve nemilosrdno suhoparnog pristupa. Ovo je matematika, a ne pravo.


i zašto uvijek opravdavamo udaljavanje od stvarnog svijeta cinjenicom da smo mi "matematika"...

cinik (napisa):

Ima jos jedan aspekt. Matematika kod nas proizlazi, zajedno sa ostatkom prirodoslovlja, iz filozofije. Mi, zapravo, imamo tradiciju toga da se ljude uci prvenstveno misliti (filozofija), a ne prvenstveno raditi (tehnika, ekonomija). Takodjer, strogo logicki pristup analiziranju problema koji je svojstven matemtici daje specijalno efikasan nacin analiziranja srzi problema. Ta kombinacija daje mogucnost da se brzo prilagodis situaciji i da ti ne treba praksa tokom studija da te izdrila na jednu tehniku, vec bas suprotno, da naucis apstrakne metode penetriranja u srz onoga sto trebas raditi, a onda ih sa lakocom primijenis kada problem naidje.


u potpunosti se slazem s ovim... ali ono sto hocu reci jest da moze bolje... nista vise...

cinik (napisa):

Za razne tehnike koje su korisne u drustveno-ekonomskom funkcioniranju – a to nije posao studija matematike da te nauci – npr. govornistvo i pregovaranje, prezentiranje sebe, pisanje CV-a i slicno – postoje studenstke udruge tipa [url="http://www.best.hr/"]BEST[/url] koje ti mogu pomoci.


a zasto ne bi bio posao studija da te i to nauci? da ti ponudi nesto drugo osim matematike? (opet se vracam na one famozne drustvene predmete)

prije nego sam upisao fakultet, sam upoznao jednog profesora sa PMFa koji mi je tada dao brošuru o PMFu... sjecam se da je prvi put spomenut smjer financijska matematika (govorim o njoj posto o njoj najvise znam).. lijepo je pisalo, parafraziram: dobra priprema za menadžmet . to navodim kao primjer....
ono što mene zanima gdje je tu priprema za menadžment osim predmeta Teorija igara?

cinik (napisa):

Na tragu toga, ipak, trebalo bi uvesti u studij neki izborni kolegij tipa "Tehnike znanstvenog rada" na kojemu bi se moglo nauciti neke stvari specificne za rad u matematici (trazenje clanaka po bazama, efikasno citanje clanaka, pisanje seminara i clanaka, prezentiranje, jezicni dril i slicno). Razlika je sto je ovo u skladu sa idejom studija matematike, a praksa u firmama i slicno nije svojstvena matematici.


dotični bi upisao odmah...


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
cinik
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 04. 2003. (23:34:09)
Postovi: (1FB)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
28 = 43 - 15
Lokacija: /proc/sys/cpu/

PostPostano: 10:46 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Vl4do"]puno ti hvala na ovoj informaciji :) a da li bi mi se tako upisan predmet priznao kao izborni uz molbu?[/quote]
Pitaj prodekanicu. Da ne bacas novce za molbu.


[quote="Vl4do"]
pa cuj... dalo bi se i za racunarce i za financijase srediti nekakva praksa.... i to praksa za vrijeme koje bi pokupili neka znanja
a sto se tice projekata... da svjestan sam toga da mogu sam.... uvijek mozemo sami.... ali zasto fakultet ne bi otvoreno poticao studente u tome? ili sam organizirao projekte i ukljucivao studente u njih? bilo bi dobro (financijski) za fakultet, a studenti bi profitirali jer bi dobili iskustvo dodatno...[/quote]
Hmph... za financijase, rekoh, u sklopu ekonomije. Da, dalo bi se izborno i za racunarce nesto sloziti, slazem se.

[quote="Vl4do"]
ujedno, ne bi škodilo da se tu i tamo spomene za što se nešto koristi u "stvarnom svijetu"....
[/quote]
To je drugi par rukava i tu se u nekom dijelu slazem. Postoji niz povijesnih razloga zasto se stvarnosvjetska veza izgubila. Pocetkom XX. stoljeca veza matematike i fizike je bila "bolesno" jaka, da bi do kraja stoljeca skoro izumrla (Hilbert je radio dosta fizike, npr.).

No, mozda nije samo pitanje "stvarnog svijeta" ono na koje se treba vezivati. Ono sto ja vidim kao problem je da su cesto prezentirani rezultati nemotivirani, a konkretni (npr. Jordanova forma u VP1 -- konkretan rezultat bez ikakvog motiva prezentiranog -- nije da ga nema, samo nije prezentiran).

[quote="Vl4do"]i zašto uvijek opravdavamo udaljavanje od stvarnog svijeta cinjenicom da smo mi "matematika"... [/quote]
Sto je to "stvarni svijet"? Mislim da dolazi do previse nesuglasica u toj tocki, pa onda nije moguce ici dalje.

[quote="Vl4do"]
a zasto ne bi bio posao studija da te i to nauci? da ti ponudi nesto drugo osim matematike? (opet se vracam na one famozne drustvene predmete)
[/quote]
Zato sto se radi o studiju matematike. Sve ostalo je dobrodoslo, ali iskljucivo opcionalno... a za drustvene predmete imas opcenito rjesenje.




'ave fun!


Sinisa
Vl4do (napisa):
puno ti hvala na ovoj informaciji Smile a da li bi mi se tako upisan predmet priznao kao izborni uz molbu?

Pitaj prodekanicu. Da ne bacas novce za molbu.


Vl4do (napisa):

pa cuj... dalo bi se i za racunarce i za financijase srediti nekakva praksa.... i to praksa za vrijeme koje bi pokupili neka znanja
a sto se tice projekata... da svjestan sam toga da mogu sam.... uvijek mozemo sami.... ali zasto fakultet ne bi otvoreno poticao studente u tome? ili sam organizirao projekte i ukljucivao studente u njih? bilo bi dobro (financijski) za fakultet, a studenti bi profitirali jer bi dobili iskustvo dodatno...

Hmph... za financijase, rekoh, u sklopu ekonomije. Da, dalo bi se izborno i za racunarce nesto sloziti, slazem se.

Vl4do (napisa):

ujedno, ne bi škodilo da se tu i tamo spomene za što se nešto koristi u "stvarnom svijetu"....

To je drugi par rukava i tu se u nekom dijelu slazem. Postoji niz povijesnih razloga zasto se stvarnosvjetska veza izgubila. Pocetkom XX. stoljeca veza matematike i fizike je bila "bolesno" jaka, da bi do kraja stoljeca skoro izumrla (Hilbert je radio dosta fizike, npr.).

No, mozda nije samo pitanje "stvarnog svijeta" ono na koje se treba vezivati. Ono sto ja vidim kao problem je da su cesto prezentirani rezultati nemotivirani, a konkretni (npr. Jordanova forma u VP1 – konkretan rezultat bez ikakvog motiva prezentiranog – nije da ga nema, samo nije prezentiran).

Vl4do (napisa):
i zašto uvijek opravdavamo udaljavanje od stvarnog svijeta cinjenicom da smo mi "matematika"...

Sto je to "stvarni svijet"? Mislim da dolazi do previse nesuglasica u toj tocki, pa onda nije moguce ici dalje.

Vl4do (napisa):

a zasto ne bi bio posao studija da te i to nauci? da ti ponudi nesto drugo osim matematike? (opet se vracam na one famozne drustvene predmete)

Zato sto se radi o studiju matematike. Sve ostalo je dobrodoslo, ali iskljucivo opcionalno... a za drustvene predmete imas opcenito rjesenje.




'ave fun!


Sinisa



_________________
Oslobodjen Senata.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Vl4do
Forumaš s poteškoćama u pisanju
Forumaš s poteškoćama u pisanju


Pridružen/a: 18. 09. 2005. (14:38:44)
Postovi: (9C)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 16 - 21

PostPostano: 10:51 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="cinik"]
[quote="Vl4do"]
a zasto ne bi bio posao studija da te i to nauci? da ti ponudi nesto drugo osim matematike? (opet se vracam na one famozne drustvene predmete)
[/quote]
Zato sto se radi o studiju matematike. Sve ostalo je dobrodoslo, ali iskljucivo opcionalno... a za drustvene predmete imas opcenito rjesenje.
[/quote]

i tu se slažemo :) zato smatram da tih "opcija" treba biti više i da trebaju biti raznolikije... pod opcije naravno ciljam na izborne predmete 8)

[quote="cinik"][quote="Vl4do"]puno ti hvala na ovoj informaciji :) a da li bi mi se tako upisan predmet priznao kao izborni uz molbu?[/quote]
Pitaj prodekanicu. Da ne bacas novce za molbu.[/quote]

svakako namjeravam.... htio bih si pokusati srediti neke zanimljivije izborne predmete na 4. godini :)
cinik (napisa):

Vl4do (napisa):

a zasto ne bi bio posao studija da te i to nauci? da ti ponudi nesto drugo osim matematike? (opet se vracam na one famozne drustvene predmete)

Zato sto se radi o studiju matematike. Sve ostalo je dobrodoslo, ali iskljucivo opcionalno... a za drustvene predmete imas opcenito rjesenje.


i tu se slažemo Smile zato smatram da tih "opcija" treba biti više i da trebaju biti raznolikije... pod opcije naravno ciljam na izborne predmete Cool

cinik (napisa):
Vl4do (napisa):
puno ti hvala na ovoj informaciji Smile a da li bi mi se tako upisan predmet priznao kao izborni uz molbu?

Pitaj prodekanicu. Da ne bacas novce za molbu.


svakako namjeravam.... htio bih si pokusati srediti neke zanimljivije izborne predmete na 4. godini Smile


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
m_milica
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 28. 09. 2006. (12:56:28)
Postovi: (B)16
Sarma = la pohva - posuda
= 8 - 5

PostPostano: 21:06 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Vl4do"]ja bih se pridružio m_milici u ovoj raspravi..
[/quote]
konacno netko na mojoj strani...


[quote="Vl4do"]
ujedno... znanje se na faksu premalo primjenjuje... osobno bih volio da imamo praksu (znam da sam dosadan vec s ovim, kao na FERu :) ) sudjelovanja na projektima unutar faksa ili da imamo prakse po recimo 3 mjeseca u nekim firmama... znam da je ovo za firme longshot, ali projekti na fakultetu su itekako izvedivi, a siguran sam da postoji dobrih ideja.....
[/quote]
tek ces vidjet vrlih primjena kad zavrsis faks :roll: , i vidis da si stekao temelje, da si analitican i pametan (karikiram - ali pazi radi cega studij) i da mozes krenuti uciti kao da nisi ni studirao. Ne bas u svim slucajevima, ali evo od svih s kojima se ja druzim iz generacije nitko nema nikakve veze na poslu sa matematikom. Ekonomija i informatika uglavnom. Ono analiticnosti koje koriste imali su i prije faksa.

[quote="Vl4do"]
a sto se tice profesora.... predavanja su uglavnom suhoparna i dosadna... sjedi, prepisuj.... i to je to.... dotični problem bi se lako mogao riješiti kad bi se izdala literatura za svaki predmet sa svime što treba naučit u jednoj knjizi pa bi se ono "prepisuj" izbacilo iz jednadžbe i onda bi bilo prostora i vremena za raspravu....
[/quote]
To rade i profesori za cija predavanja postoje knjige - one iste koje na predavanjima samo prepisuju na plocu. Nemaju pojma o cemu bi diskutirali... Ali ruku na srce, ne moraju, dolazi im placa tako i tako. Kao sto kasnije kazes, ankete su pro forma. Njima se malo po malo pocinje profesore navikavati da jednom u buducnosti nece biti svejedno kako rade. Sada to nema nikakve ucinkovite veze.

[quote="Vl4do"]
ujedno sam naletio, u ove dvije godine na par profesora koji su imali stav da oni nisu tu da nam sve objašnjavaju ili kako je jedan od njih rekao "da nas vode za ručicu" već da govore, a mi smo tu da slušamo i zapisujemo... bilo je i onih koji na uvodnom predavanju izjave da su htjeli predavati nešto drugo, ali da ih je to dopalo i da im se to zbilja ne sviđa... naravno, više se na dotičnom predavanju nisam pojavio...
[/quote]
Ne, ne, razmisli, cini ti se, svi su ljubazni, smireni, skloni pomoc i sami od sebe ce se ponudit. :D
Ne smije se pretjerivati, ali ovih primjera je do 4.godine bilo dosta, stvarno dosta.

[quote="Vl4do"]
siguran sam da nisam jedini koji ovako misli...
...PMF-MO napokon počne ličit na ozbiljan faks?
[/quote]
Ne slazem se s tobom, PMF-MO je ozbiljan faks, ali trazi previse obzirom na ono koliko daje za susret s burzom rada.

Malo mi diskreditira tvoje misljenje kad kritiziras da se na matematickom faksu uci samo matematika - a sto bi se trebalo uciti nego matematika? Pa ne bi valjda temalj trebao biti u sociologiji ili managementu? Za management postoji drugi faks, a i za sociologiju mislim...

Negdje kazes
"...uvijek opravdavamo udaljavanje od stvarnog svijeta cinjenicom da smo mi "matematika"... "

Sto je stvarni svijet? To je sve ono gdje su mi na monitorovom forumu nabrojali da matematicari sve mogu raditi. To na matematickom faksu ne daju povezati sa matematikom. Matematika je nesto uzviseno, a kad dodjes okolo sa diplomom onda krenes uciti ekonomiju i informatiku.
Vl4do (napisa):
ja bih se pridružio m_milici u ovoj raspravi..

konacno netko na mojoj strani...


Vl4do (napisa):

ujedno... znanje se na faksu premalo primjenjuje... osobno bih volio da imamo praksu (znam da sam dosadan vec s ovim, kao na FERu Smile ) sudjelovanja na projektima unutar faksa ili da imamo prakse po recimo 3 mjeseca u nekim firmama... znam da je ovo za firme longshot, ali projekti na fakultetu su itekako izvedivi, a siguran sam da postoji dobrih ideja.....

tek ces vidjet vrlih primjena kad zavrsis faks Rolling Eyes , i vidis da si stekao temelje, da si analitican i pametan (karikiram - ali pazi radi cega studij) i da mozes krenuti uciti kao da nisi ni studirao. Ne bas u svim slucajevima, ali evo od svih s kojima se ja druzim iz generacije nitko nema nikakve veze na poslu sa matematikom. Ekonomija i informatika uglavnom. Ono analiticnosti koje koriste imali su i prije faksa.

Vl4do (napisa):

a sto se tice profesora.... predavanja su uglavnom suhoparna i dosadna... sjedi, prepisuj.... i to je to.... dotični problem bi se lako mogao riješiti kad bi se izdala literatura za svaki predmet sa svime što treba naučit u jednoj knjizi pa bi se ono "prepisuj" izbacilo iz jednadžbe i onda bi bilo prostora i vremena za raspravu....

To rade i profesori za cija predavanja postoje knjige - one iste koje na predavanjima samo prepisuju na plocu. Nemaju pojma o cemu bi diskutirali... Ali ruku na srce, ne moraju, dolazi im placa tako i tako. Kao sto kasnije kazes, ankete su pro forma. Njima se malo po malo pocinje profesore navikavati da jednom u buducnosti nece biti svejedno kako rade. Sada to nema nikakve ucinkovite veze.

Vl4do (napisa):

ujedno sam naletio, u ove dvije godine na par profesora koji su imali stav da oni nisu tu da nam sve objašnjavaju ili kako je jedan od njih rekao "da nas vode za ručicu" već da govore, a mi smo tu da slušamo i zapisujemo... bilo je i onih koji na uvodnom predavanju izjave da su htjeli predavati nešto drugo, ali da ih je to dopalo i da im se to zbilja ne sviđa... naravno, više se na dotičnom predavanju nisam pojavio...

Ne, ne, razmisli, cini ti se, svi su ljubazni, smireni, skloni pomoc i sami od sebe ce se ponudit. Very Happy
Ne smije se pretjerivati, ali ovih primjera je do 4.godine bilo dosta, stvarno dosta.

Vl4do (napisa):

siguran sam da nisam jedini koji ovako misli...
...PMF-MO napokon počne ličit na ozbiljan faks?

Ne slazem se s tobom, PMF-MO je ozbiljan faks, ali trazi previse obzirom na ono koliko daje za susret s burzom rada.

Malo mi diskreditira tvoje misljenje kad kritiziras da se na matematickom faksu uci samo matematika - a sto bi se trebalo uciti nego matematika? Pa ne bi valjda temalj trebao biti u sociologiji ili managementu? Za management postoji drugi faks, a i za sociologiju mislim...

Negdje kazes
"...uvijek opravdavamo udaljavanje od stvarnog svijeta cinjenicom da smo mi "matematika"... "

Sto je stvarni svijet? To je sve ono gdje su mi na monitorovom forumu nabrojali da matematicari sve mogu raditi. To na matematickom faksu ne daju povezati sa matematikom. Matematika je nesto uzviseno, a kad dodjes okolo sa diplomom onda krenes uciti ekonomiju i informatiku.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
m_milica
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 28. 09. 2006. (12:56:28)
Postovi: (B)16
Sarma = la pohva - posuda
= 8 - 5

PostPostano: 21:33 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="sorrow"]
ps. reci ti meni/nama... je li ti sve ovo pises samo radi rasprave ili ti stvarno tako lose mislis o sustavu na PMF-MO?[/quote]

Od kad sam zavrsila faks nisam nikad bila bez posla. Radila sam najprije za male pare, a kasnije za sve bolje. Danas imam solidnu placu, ali mi je posao malo dosadio. Krenula sam ponovo trazit neki drugi . Istina je, mogu birati, sto je danas veoma veoma luksuzna stvar. Pa ipak, citajuci oglase iz raznih izvora, sto tiskanih, a sto na netu, vidim da sve sto radim - radim u ekonomiji i da me dalje vodi samo to znanje. Prije sam radila u informatici.

Ono, radi cega je krenula rasprava, je sto sam zakljucila da sam sva znanja od informatike do ekonomije stekla doma uceci poslije posla. Ne mislim da se nisam trebala usavrsavati. Ali bas ispocetka??? Nista, ali bas nista od toga nisam na faksu stekla. Cak ni informatiku, iako je informatika bila u nazivu moga zanimanja (prof. mat i inf). Pa sam se pitala sto mi je donilo toliko studiranje. To da sigurno imam posao i da ne moram nikoga uvjeravati da sam analiticna i pametna.

Sorry, preskupa (u vremenu i trudu) je bila ta diploma. Informatika se skoro uopce nije ucila, matematika se tupila po teoriji. Za aktuarsku nisam strucnjak, statistiku sam imala samo jedan semestar, pa ni tu nisam tata-mata, sa 34 ne mogu biti pripravnik, a bas i ne zelim. Sta mogu od te matematike raditi, a da nisam pripravnik? Pa se pitam sta znam i sta mogu ponuditi poslodavcu - od onoga sto sam ucila.

Jednostavno je... - zamislite da imate diplomu, krenite citati oglase jedno mjesec dva. Javite mi sto ste nasli.
sorrow (napisa):

ps. reci ti meni/nama... je li ti sve ovo pises samo radi rasprave ili ti stvarno tako lose mislis o sustavu na PMF-MO?


Od kad sam zavrsila faks nisam nikad bila bez posla. Radila sam najprije za male pare, a kasnije za sve bolje. Danas imam solidnu placu, ali mi je posao malo dosadio. Krenula sam ponovo trazit neki drugi . Istina je, mogu birati, sto je danas veoma veoma luksuzna stvar. Pa ipak, citajuci oglase iz raznih izvora, sto tiskanih, a sto na netu, vidim da sve sto radim - radim u ekonomiji i da me dalje vodi samo to znanje. Prije sam radila u informatici.

Ono, radi cega je krenula rasprava, je sto sam zakljucila da sam sva znanja od informatike do ekonomije stekla doma uceci poslije posla. Ne mislim da se nisam trebala usavrsavati. Ali bas ispocetka??? Nista, ali bas nista od toga nisam na faksu stekla. Cak ni informatiku, iako je informatika bila u nazivu moga zanimanja (prof. mat i inf). Pa sam se pitala sto mi je donilo toliko studiranje. To da sigurno imam posao i da ne moram nikoga uvjeravati da sam analiticna i pametna.

Sorry, preskupa (u vremenu i trudu) je bila ta diploma. Informatika se skoro uopce nije ucila, matematika se tupila po teoriji. Za aktuarsku nisam strucnjak, statistiku sam imala samo jedan semestar, pa ni tu nisam tata-mata, sa 34 ne mogu biti pripravnik, a bas i ne zelim. Sta mogu od te matematike raditi, a da nisam pripravnik? Pa se pitam sta znam i sta mogu ponuditi poslodavcu - od onoga sto sam ucila.

Jednostavno je... - zamislite da imate diplomu, krenite citati oglase jedno mjesec dva. Javite mi sto ste nasli.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Vl4do
Forumaš s poteškoćama u pisanju
Forumaš s poteškoćama u pisanju


Pridružen/a: 18. 09. 2005. (14:38:44)
Postovi: (9C)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 16 - 21

PostPostano: 21:47 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="m_milica"]
Malo mi diskreditira tvoje misljenje kad kritiziras da se na matematickom faksu uci samo matematika - a sto bi se trebalo uciti nego matematika? Pa ne bi valjda temalj trebao biti u sociologiji ili managementu? Za management postoji drugi faks, a i za sociologiju mislim...
[/quote]

ne kazem da bi temelj studija trebalo biti nesto drugo.. vec kazem da bi trebalo biti neceg viseg oko tog temelja, a ne samo matematike :wink:

[quote="m_milica"] Pa se pitam sta znam i sta mogu ponuditi poslodavcu - od onoga sto sam ucila. [/quote]

mozes biti prof. matematike :lol:
m_milica (napisa):

Malo mi diskreditira tvoje misljenje kad kritiziras da se na matematickom faksu uci samo matematika - a sto bi se trebalo uciti nego matematika? Pa ne bi valjda temalj trebao biti u sociologiji ili managementu? Za management postoji drugi faks, a i za sociologiju mislim...


ne kazem da bi temelj studija trebalo biti nesto drugo.. vec kazem da bi trebalo biti neceg viseg oko tog temelja, a ne samo matematike Wink

m_milica (napisa):
Pa se pitam sta znam i sta mogu ponuditi poslodavcu - od onoga sto sam ucila.


mozes biti prof. matematike Laughing


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
poduzetnik
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 01. 10. 2006. (22:25:00)
Postovi: (1)16
Sarma = la pohva - posuda
= 1 - 0

PostPostano: 23:00 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

Ja bih se samo osvrnuo na ovo o analiticnosti koja se stjece na faksu. U svom sam radu upoznao solidan broj totalno pogubljenih dipl. ingova i jednako tako solidan broj samouke ekipe koja zna sjesti i prostudirati problem. Ne govorim o kopanju rova, nego o matematici.

Analiticnost je nesto sto sam ja osobno naucio puno prije ozbiljnog skolovanja. Dogodilo mi se u praksi da sam svojom srednjoskolskom matematikom rjesio problem koji ekipa s diplomom nije znala niti postaviti. Upravo o tome je rijec kada se govori o primjenjivom znanju. Nije smisao faksa da te nauci piliti drvo, ali mora te nauciti prepoznati matematiku u stvarnom zivotu. Dakle, dodjes u stvarnu situaciju i znas u njoj prepoznati ono sto si nekada ucio. Zatim taj model primjenis. Nitko ti nije morao reci konkretno "ovo se koristi u piljenju drva", nego te nauciti prepoznavanju, smislenosti materije koju ucis. Kada to izostane, faks pocinje stvarati kadar kojem je jedina svrha ostati u obrazovanju ili se prekvalificirati.

Upornim radom na faksu stjece se disciplina i uvjezbava se znanstveno ispravan nacin trazenja rjesenja, sto je za one koji se s takvim nacinom rada nikada nisu susreli veliki plus u zivotu. Doduse s druge strane kod mnogih se ljudi sustavno zatre ona obicna djecja znatizelja, zbog koje covjek uzme stvar i okrene ju sa svih strana pa uoci nesto sto klasicnom metodom ne bi. Taj pozitivni neposluh i kreativnost u trazenju rjesenja nesto je sto mojim prijateljima koji upravo zavrsavaju studij nedostaje daleko vise nego onima koji su do sada radili.

Daleko od toga da je matematika isprazna i daleko od toga da sve sto se uci mora biti primjenjivo. Faks nije strukovna skola. Svejedno, faks bi morao omoguciti onima koji ga zavrse da prepoznaju svoju struku u stvarnim situacijama, sto po mom iskustvu ne radi uspjesno. Nekima to ne smeta, jer ipak u Hrvatskoj malo ljudi radi inzenjerski posao u punom smislu rijeci. Drugima je to trn u oku jer se kao m_milica pitaju jesu li godine mjerene zivotom, novcem i karijerom koju danas gradi iz pocetka bili vrijedni toga da danas zna mnogo matematike?
Ja bih se samo osvrnuo na ovo o analiticnosti koja se stjece na faksu. U svom sam radu upoznao solidan broj totalno pogubljenih dipl. ingova i jednako tako solidan broj samouke ekipe koja zna sjesti i prostudirati problem. Ne govorim o kopanju rova, nego o matematici.

Analiticnost je nesto sto sam ja osobno naucio puno prije ozbiljnog skolovanja. Dogodilo mi se u praksi da sam svojom srednjoskolskom matematikom rjesio problem koji ekipa s diplomom nije znala niti postaviti. Upravo o tome je rijec kada se govori o primjenjivom znanju. Nije smisao faksa da te nauci piliti drvo, ali mora te nauciti prepoznati matematiku u stvarnom zivotu. Dakle, dodjes u stvarnu situaciju i znas u njoj prepoznati ono sto si nekada ucio. Zatim taj model primjenis. Nitko ti nije morao reci konkretno "ovo se koristi u piljenju drva", nego te nauciti prepoznavanju, smislenosti materije koju ucis. Kada to izostane, faks pocinje stvarati kadar kojem je jedina svrha ostati u obrazovanju ili se prekvalificirati.

Upornim radom na faksu stjece se disciplina i uvjezbava se znanstveno ispravan nacin trazenja rjesenja, sto je za one koji se s takvim nacinom rada nikada nisu susreli veliki plus u zivotu. Doduse s druge strane kod mnogih se ljudi sustavno zatre ona obicna djecja znatizelja, zbog koje covjek uzme stvar i okrene ju sa svih strana pa uoci nesto sto klasicnom metodom ne bi. Taj pozitivni neposluh i kreativnost u trazenju rjesenja nesto je sto mojim prijateljima koji upravo zavrsavaju studij nedostaje daleko vise nego onima koji su do sada radili.

Daleko od toga da je matematika isprazna i daleko od toga da sve sto se uci mora biti primjenjivo. Faks nije strukovna skola. Svejedno, faks bi morao omoguciti onima koji ga zavrse da prepoznaju svoju struku u stvarnim situacijama, sto po mom iskustvu ne radi uspjesno. Nekima to ne smeta, jer ipak u Hrvatskoj malo ljudi radi inzenjerski posao u punom smislu rijeci. Drugima je to trn u oku jer se kao m_milica pitaju jesu li godine mjerene zivotom, novcem i karijerom koju danas gradi iz pocetka bili vrijedni toga da danas zna mnogo matematike?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
duby
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 21. 09. 2006. (19:31:17)
Postovi: (23)16
Sarma = la pohva - posuda
= 4 - 0

PostPostano: 23:16 ned, 1. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

m_milice kazes da si zavrsila za prof.mat. i inf., ja sam takodjer na profesorskom smjeru i imam zavrsenu matematicku gimnaziju pa mislim da imam osnove za reci da neke stvari koje sam naucila na faksu necu nikada nikome predavati, ali to ne znaci da me zbog toga nitko to nije trebao nauciti. A ako si tako nezadovoljna asistentima i profesorima na MO, zasno nisi ostala raditi na faksu i pokusala to promijenti svojim nacinom predavanja? Nemoj me shvatiti krivo, ni meni ovaj faks nije idealan, ali da smatram da je toliko los, odavno bih bila na nekom drugom
m_milice kazes da si zavrsila za prof.mat. i inf., ja sam takodjer na profesorskom smjeru i imam zavrsenu matematicku gimnaziju pa mislim da imam osnove za reci da neke stvari koje sam naucila na faksu necu nikada nikome predavati, ali to ne znaci da me zbog toga nitko to nije trebao nauciti. A ako si tako nezadovoljna asistentima i profesorima na MO, zasno nisi ostala raditi na faksu i pokusala to promijenti svojim nacinom predavanja? Nemoj me shvatiti krivo, ni meni ovaj faks nije idealan, ali da smatram da je toliko los, odavno bih bila na nekom drugom


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
nana
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 29. 11. 2005. (12:24:35)
Postovi: (2AD)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
95 = 158 - 63

PostPostano: 8:01 pon, 2. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

U potpunosti se slazem sa cinikom.

A sto se tice nedostatka prakse u studiju... u vrijeme Jugoslavije praksa je bila obavezna u sklopu studija [size=9](kaze moj otac)[/size] a ne znam zasto je vise nema :( al u svakom slucaju uobicajen postupak u zapadnim zemljama je praktikantski posao tijekom studija [size=9](tvrdi moj rodjak)[/size] iliti vlastito usavrsavanje je prepusteno pojedincu, a cinjenica da je student PMF-MO je jakoooo veliki plus (trust me I've tried)
U potpunosti se slazem sa cinikom.

A sto se tice nedostatka prakse u studiju... u vrijeme Jugoslavije praksa je bila obavezna u sklopu studija (kaze moj otac) a ne znam zasto je vise nema Sad al u svakom slucaju uobicajen postupak u zapadnim zemljama je praktikantski posao tijekom studija (tvrdi moj rodjak) iliti vlastito usavrsavanje je prepusteno pojedincu, a cinjenica da je student PMF-MO je jakoooo veliki plus (trust me I've tried)



_________________
Kad sam bila mala htjela sam biti statističarka Very Happy
[tex]\omega \in \Omega[/tex] Srce
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 1:22 uto, 3. 10. 2006    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="m_milica"]Ono, radi cega je krenula rasprava, je sto sam zakljucila da sam sva znanja od informatike do ekonomije stekla doma uceci poslije posla. Ne mislim da se nisam trebala usavrsavati. Ali bas ispocetka??? Nista, ali bas nista od toga nisam na faksu stekla. Cak ni informatiku, iako je informatika bila u nazivu moga zanimanja (prof. mat i inf).[/quote]

Evo iskopao sam popis predavanja iz 1996. To je prilicno dobra aproksimacija za program po kojem si studirala, obzirom da se tada nastavni programi nisu mijenjali svaki cas (kao danas). Profesor matematike i informatike imao je sljedece obavezne racunarske kolegije:

Uvod u racunarstvo
Programiranje (Pascal)
Strukture podataka i algoritmi
Racunarski praktikum I
Racunarski praktikum III
Racunarstvo

Osim toga na 3. i 4. godini morala si izabrati bar 6 semestara izbornih kolegija. Na popisu su sljedeci racunarski kolegiji:

Baze podataka
Gradja racunala
Operacijski sustavi
Slozenost algoritama
Softversko inzenjerstvo
Kompjuterske simulacije u mehanici
Paralelni algoritmi
Ekspertni sustavi
Aritmeticki algoritmi
Racunalna grafika

Ti kazes da na faksu nista od informatike nisi naucila. Pitam se zasto. Koje si to znanje morala sama svladavati jer nisi mogla nauciti na faksu? Raspored ikonica u Excellu ili nesto drugo?

Inace, na popisu izbornih pise i kolegij Elementi matematicke ekonomije.

[quote="m_milica"]Sorry, preskupa (u vremenu i trudu) je bila ta diploma. Informatika se skoro uopce nije ucila, matematika se tupila po teoriji. Za aktuarsku nisam strucnjak... [/quote]

Hrvatsko aktuarsko drustvo osnovano je 1996. U doba kad si upisivala faks u Hrvatskoj ta struka nije postojala. PMF-MO je u razvoju aktuarstva odigrao dosta vaznu ulogu osnivanjem [url=http://degiorgi.math.hr/aktuari/]poslijediplomskog specijalistickog studija[/url].
m_milica (napisa):
Ono, radi cega je krenula rasprava, je sto sam zakljucila da sam sva znanja od informatike do ekonomije stekla doma uceci poslije posla. Ne mislim da se nisam trebala usavrsavati. Ali bas ispocetka??? Nista, ali bas nista od toga nisam na faksu stekla. Cak ni informatiku, iako je informatika bila u nazivu moga zanimanja (prof. mat i inf).


Evo iskopao sam popis predavanja iz 1996. To je prilicno dobra aproksimacija za program po kojem si studirala, obzirom da se tada nastavni programi nisu mijenjali svaki cas (kao danas). Profesor matematike i informatike imao je sljedece obavezne racunarske kolegije:

Uvod u racunarstvo
Programiranje (Pascal)
Strukture podataka i algoritmi
Racunarski praktikum I
Racunarski praktikum III
Racunarstvo

Osim toga na 3. i 4. godini morala si izabrati bar 6 semestara izbornih kolegija. Na popisu su sljedeci racunarski kolegiji:

Baze podataka
Gradja racunala
Operacijski sustavi
Slozenost algoritama
Softversko inzenjerstvo
Kompjuterske simulacije u mehanici
Paralelni algoritmi
Ekspertni sustavi
Aritmeticki algoritmi
Racunalna grafika

Ti kazes da na faksu nista od informatike nisi naucila. Pitam se zasto. Koje si to znanje morala sama svladavati jer nisi mogla nauciti na faksu? Raspored ikonica u Excellu ili nesto drugo?

Inace, na popisu izbornih pise i kolegij Elementi matematicke ekonomije.

m_milica (napisa):
Sorry, preskupa (u vremenu i trudu) je bila ta diploma. Informatika se skoro uopce nije ucila, matematika se tupila po teoriji. Za aktuarsku nisam strucnjak...


Hrvatsko aktuarsko drustvo osnovano je 1996. U doba kad si upisivala faks u Hrvatskoj ta struka nije postojala. PMF-MO je u razvoju aktuarstva odigrao dosta vaznu ulogu osnivanjem poslijediplomskog specijalistickog studija.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Ostalo - ozbiljno -> Opća pitanja i rasprave o studiju Vremenska zona: GMT + 01:00.
Idite na Prethodno  1, 2, 3, 4  Sljedeće
Stranica 2 / 4.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan