Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 16:01 sub, 17. 3. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"]Interesantno je da takve inicijative uvijek dolaze od ljudi koji ne drze nastavu. :? Mozda da se zaposlis negdje na takvom mjestu i [b]svojim primjerom[/b] nam pokazes kako bismo to trebali raditi? :D[/quote]
da znam, ovo što pričam izgleda pretenciozno s obzirom na moje (skoro nikakvo) radno iskustvo. u srenjoj školi sam se svega 2 puta našao u ozbiljnoj situaciji gdje sam trebao objasniti nešto cijelom razredu (dakle bio u koži svojih dragih učitelja :)). oba iskustva su bila prilično frustrirajuća zato jer sam se nalazio u poziciji gdje sam zapravo trebao pokrpati nedostatke u prođenom gradivu u veoma kratkom roku - ustvari našao sam se u poziciji da sam morao podučavati na način na koji danas sigurno ne bih radio. na faksu nisam dobio niti toliko malo iskustva u radu sa većom skupinom ljudi zato jer jedino što imam priliku raditi je pomagati kolegama ponaosob (što radim obilato i ima dosta efekta).
ali mislim da to svejedno ne mijenja stvari. nije da sam ja izmislio sve ovo što pričam, ima ljudi koji to rade. jedini je problem to što nam se ne nalaze pred nosom pa da vidimo kako to izgleda ;)
i radim na tome da se jednog dana zaposlim u školi, a u međuvremenu mogu raditi na drugim stvarima. za početak tuliti vam da ima alternative :mrgreen: za konkretne korake ćete se morati malo strpiti, naime i ja tek učim ;) nisam rekao da bi se stvari trebale desiti preko noći, ali zar je tako teško vjerovati u bolji obrazovni sustav? mislim bavite se nastavom svojevoljno, nije da vam je netko prislonio pištolj na sljepoočnicu. u puno ste boljoj poziciji da pokušate mijenjati stvari nego ja ;)
vsego (napisa): | Interesantno je da takve inicijative uvijek dolaze od ljudi koji ne drze nastavu. Mozda da se zaposlis negdje na takvom mjestu i svojim primjerom nam pokazes kako bismo to trebali raditi?  |
da znam, ovo što pričam izgleda pretenciozno s obzirom na moje (skoro nikakvo) radno iskustvo. u srenjoj školi sam se svega 2 puta našao u ozbiljnoj situaciji gdje sam trebao objasniti nešto cijelom razredu (dakle bio u koži svojih dragih učitelja ). oba iskustva su bila prilično frustrirajuća zato jer sam se nalazio u poziciji gdje sam zapravo trebao pokrpati nedostatke u prođenom gradivu u veoma kratkom roku - ustvari našao sam se u poziciji da sam morao podučavati na način na koji danas sigurno ne bih radio. na faksu nisam dobio niti toliko malo iskustva u radu sa većom skupinom ljudi zato jer jedino što imam priliku raditi je pomagati kolegama ponaosob (što radim obilato i ima dosta efekta).
ali mislim da to svejedno ne mijenja stvari. nije da sam ja izmislio sve ovo što pričam, ima ljudi koji to rade. jedini je problem to što nam se ne nalaze pred nosom pa da vidimo kako to izgleda
i radim na tome da se jednog dana zaposlim u školi, a u međuvremenu mogu raditi na drugim stvarima. za početak tuliti vam da ima alternative za konkretne korake ćete se morati malo strpiti, naime i ja tek učim nisam rekao da bi se stvari trebale desiti preko noći, ali zar je tako teško vjerovati u bolji obrazovni sustav? mislim bavite se nastavom svojevoljno, nije da vam je netko prislonio pištolj na sljepoočnicu. u puno ste boljoj poziciji da pokušate mijenjati stvari nego ja
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
tp Forumaš(ica)

Pridružen/a: 05. 12. 2005. (16:46:01) Postovi: (1F2)16
|
Postano: 16:27 sub, 17. 3. 2007 Naslov: |
|
|
Sve mi se to cini divno i krasno sa raznim metodama i modernim pristupima ucenju itd. i sigurno tu ima zanimljivih ideja koje se mogu primjeniti cak i kod nas.
No, s obzirom da postoje provjere znanja i zahtjevi na prolaznost meni se cini da je najbolja opcija imati skripte sa predavanja i vjezbi i onda tko hoce moze dolaziti na predavanja gdje ce predavac to razjasniti i eventualno nesto nadodati, a tko procijeni da mu to nije potrebno nece. Mogu se nadodati i drugi dostupni materijali (npr. neki programi ili slicno). Ukoliko predavac stvarno iskoristi to da ne treba sve pisati, nego je vazno da stvari objasni, to mi se cini kao najbolja metoda poducavanja. Prilicno je jeftina i moze se kvalitetno primjeniti i u skoli i na faksu (zapravo u nekim kolegijima se i provodi).
Tu postoje naravno razne mogucnosti za poboljsanja, npr. da se neki dokaz razdvoji u niz potpitanja koja su dovoljno jednostavna da ih prosjecni student moze i sam napraviti, a lijepo zapisano rjesenje se onda stavi na kraj skripte i slicno.
Nijedna metoda ucenja nece imati uspjeha na onima koji nemaju nikakvu volju da nauce.
Sve mi se to cini divno i krasno sa raznim metodama i modernim pristupima ucenju itd. i sigurno tu ima zanimljivih ideja koje se mogu primjeniti cak i kod nas.
No, s obzirom da postoje provjere znanja i zahtjevi na prolaznost meni se cini da je najbolja opcija imati skripte sa predavanja i vjezbi i onda tko hoce moze dolaziti na predavanja gdje ce predavac to razjasniti i eventualno nesto nadodati, a tko procijeni da mu to nije potrebno nece. Mogu se nadodati i drugi dostupni materijali (npr. neki programi ili slicno). Ukoliko predavac stvarno iskoristi to da ne treba sve pisati, nego je vazno da stvari objasni, to mi se cini kao najbolja metoda poducavanja. Prilicno je jeftina i moze se kvalitetno primjeniti i u skoli i na faksu (zapravo u nekim kolegijima se i provodi).
Tu postoje naravno razne mogucnosti za poboljsanja, npr. da se neki dokaz razdvoji u niz potpitanja koja su dovoljno jednostavna da ih prosjecni student moze i sam napraviti, a lijepo zapisano rjesenje se onda stavi na kraj skripte i slicno.
Nijedna metoda ucenja nece imati uspjeha na onima koji nemaju nikakvu volju da nauce.
|
|
[Vrh] |
|
fireball Forumaš(ica)


Pridružen/a: 07. 10. 2005. (18:49:17) Postovi: (4AB)16
Spol: 
Lokacija: s rukom u vatri i nogom u grobu
|
|
[Vrh] |
|
Ashley Forumaš(ica)


Pridružen/a: 30. 04. 2004. (22:54:03) Postovi: (77)16
Spol: 
|
Postano: 21:20 sub, 17. 3. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="goranm"]Ja sam stekao dojam da su studentima najbolji profesori kod kojih se jako lagano položi neki kolegij. Čak su se i mišljenja o nekim profesorima, nakon usmenog ispita, drastično preokretala, u pozitivom smislu :lol:[/quote]
To bi mozda mogli bit dobri (u smislu da su lagani) ispiti, al stvarno ne vidim zasto bi to povlacilo da je prof dobar predavac.
Nije ok da navodim imena, al mene je jedan prof rusio 2 puta i svejedno mislim da je medu najboljim predavacima na faksu. Isto tako neke prof kod kojih sam dobila 5 uopce ne bih izdvojila kao najbolje.
Po meni nema puno veze kakav je tko predavac s tim koju ocijenu imam u indeksu. Ako su predavanja bila dobra, ima pravo trazit jednaku kvalitetu na usmenom.
Meni su najugodnija predavanja na kojim se vidi da je netko tu jer te zeli naucit, a ne samo zato sto mora bit tu.
goranm (napisa): | Ja sam stekao dojam da su studentima najbolji profesori kod kojih se jako lagano položi neki kolegij. Čak su se i mišljenja o nekim profesorima, nakon usmenog ispita, drastično preokretala, u pozitivom smislu  |
To bi mozda mogli bit dobri (u smislu da su lagani) ispiti, al stvarno ne vidim zasto bi to povlacilo da je prof dobar predavac.
Nije ok da navodim imena, al mene je jedan prof rusio 2 puta i svejedno mislim da je medu najboljim predavacima na faksu. Isto tako neke prof kod kojih sam dobila 5 uopce ne bih izdvojila kao najbolje.
Po meni nema puno veze kakav je tko predavac s tim koju ocijenu imam u indeksu. Ako su predavanja bila dobra, ima pravo trazit jednaku kvalitetu na usmenom.
Meni su najugodnija predavanja na kojim se vidi da je netko tu jer te zeli naucit, a ne samo zato sto mora bit tu.
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol: 
|
Postano: 4:32 ned, 18. 3. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="Ashley"]To bi mozda mogli bit dobri (u smislu da su lagani) ispiti, al stvarno ne vidim zasto bi to povlacilo da je prof dobar predavac.[/quote]
Ne vidim niti ja, no opet, ja nisam niti rekao da blag pristup ispitivanju povlači da je prof. dobar predavač, nego sam rekao da sam kroz ovih par godina provedenih na fakultetu stekao dojam da su studentima najbolji oni profesori čiji su usmeni ispiti relativno blagi, što istovremeno ne znači da su ti profesori ili dobri ili loši predavači.
Ashley (napisa): | To bi mozda mogli bit dobri (u smislu da su lagani) ispiti, al stvarno ne vidim zasto bi to povlacilo da je prof dobar predavac. |
Ne vidim niti ja, no opet, ja nisam niti rekao da blag pristup ispitivanju povlači da je prof. dobar predavač, nego sam rekao da sam kroz ovih par godina provedenih na fakultetu stekao dojam da su studentima najbolji oni profesori čiji su usmeni ispiti relativno blagi, što istovremeno ne znači da su ti profesori ili dobri ili loši predavači.
_________________ The Dude Abides
|
|
[Vrh] |
|
C Forumaš(ica)


Pridružen/a: 29. 01. 2005. (17:27:47) Postovi: (4C)16
Spol: 
|
Postano: 12:46 ned, 18. 3. 2007 Naslov: |
|
|
Vidim da se rasprava nekako sama od sebe koncentrirala na to što i kako profesori rade da nas nauče i nastavne metode.. pa, o metodama učenja i podučavanja:
1) Ja se u potpunosti slažem sa svime što je tp napisao..
2)
[quote="krcko"]
http://www.dpmms.cam.ac.uk/~twk/Lecture.pdf
[/quote]
(i dalje što su ljudi pisali na temu)
Tekstić mi se svidio, i definitivno je točno da znanje na predavanju (ako se student trudi pratiti, što često nije slučaj) nešto lakše ulazi nego kad učimo sami.
Ali.. jedan dio argumenata koje je autor (prednosti predavanja nad knjigom) iznio se može primijeniti i na razliku između skripte (koja je pisana s ciljem da zamijeni točno određen skup predavanja) i knjige.
Postoji npr. i mogućnost da se slijedeće godine sva predavanja snime videokamerom (mislim da nije financijski ni tehnički nedostižno), i prodaju po "edukativnim" cijenama (medij+kava).
Ako još dodamo i solidnu podršku nastavi preko Interneta (ništa nemoguće.. upravo gledamo u nju na kraju krajeva :) ) i literaturu u kojoj je većina stvari detljno raspisana (već imamo knjižnicu!).. ne znam koje bi to točke iz autorovog niza "prednosti predavanja" ostale nepokrivene..
________________
Sve to i nije toliko bitno.. Student koji je motiviran će na kraju semestra/studija znati znanje bez obzira je li ga učio na predavanju/iz knjige/skripte ili je otišao 7 godina meditirati s profesorom na planinu (kao u kung-fu filmovima :lol:).
(Istina, neke metode su sporije od drugih, zato što ukljućuju više "lutanja" i "mućkanja glavom". No, svi koji rade nešto osim primjene gotovih rezultata -mislim da su ing. matematike definitivno uključeni :)- rade dosta "lutanja" i "mućkanja glavom", pa to možda i nije nužno loša stvar..)
Student koji nije motiviran će uvijek znati taman toliko koliko mora da se provuče.. bez obzira koliko to puno ili malo bilo konkretno..
Glavna prednost "autoškolizacije" kakvu sam predložio (osim bazena i saune :lol: ) je upravo to - ako hoćeš, možeš.. ako nećeš, nemoj.
Nikakva birokracija da nas vuče u bilo koju stranu.
Vidim da se rasprava nekako sama od sebe koncentrirala na to što i kako profesori rade da nas nauče i nastavne metode.. pa, o metodama učenja i podučavanja:
1) Ja se u potpunosti slažem sa svime što je tp napisao..
2)
(i dalje što su ljudi pisali na temu)
Tekstić mi se svidio, i definitivno je točno da znanje na predavanju (ako se student trudi pratiti, što često nije slučaj) nešto lakše ulazi nego kad učimo sami.
Ali.. jedan dio argumenata koje je autor (prednosti predavanja nad knjigom) iznio se može primijeniti i na razliku između skripte (koja je pisana s ciljem da zamijeni točno određen skup predavanja) i knjige.
Postoji npr. i mogućnost da se slijedeće godine sva predavanja snime videokamerom (mislim da nije financijski ni tehnički nedostižno), i prodaju po "edukativnim" cijenama (medij+kava).
Ako još dodamo i solidnu podršku nastavi preko Interneta (ništa nemoguće.. upravo gledamo u nju na kraju krajeva ) i literaturu u kojoj je većina stvari detljno raspisana (već imamo knjižnicu!).. ne znam koje bi to točke iz autorovog niza "prednosti predavanja" ostale nepokrivene..
________________
Sve to i nije toliko bitno.. Student koji je motiviran će na kraju semestra/studija znati znanje bez obzira je li ga učio na predavanju/iz knjige/skripte ili je otišao 7 godina meditirati s profesorom na planinu (kao u kung-fu filmovima ).
(Istina, neke metode su sporije od drugih, zato što ukljućuju više "lutanja" i "mućkanja glavom". No, svi koji rade nešto osim primjene gotovih rezultata -mislim da su ing. matematike definitivno uključeni - rade dosta "lutanja" i "mućkanja glavom", pa to možda i nije nužno loša stvar..)
Student koji nije motiviran će uvijek znati taman toliko koliko mora da se provuče.. bez obzira koliko to puno ili malo bilo konkretno..
Glavna prednost "autoškolizacije" kakvu sam predložio (osim bazena i saune ) je upravo to - ako hoćeš, možeš.. ako nećeš, nemoj.
Nikakva birokracija da nas vuče u bilo koju stranu.
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 14:47 ned, 18. 3. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="C"]Glavna prednost "autoškolizacije" kakvu sam predložio (osim bazena i saune :lol: ) je upravo to - ako hoćeš, možeš.. ako nećeš, nemoj.
Nikakva birokracija da nas vuče u bilo koju stranu.[/quote]
e vidiš ta filozofija je malkoc društveno neprihvatljiva :) ljudi današnjice nisu ni približno dovoljno odgovorne individue da bi društvo opstalo ako im daš apsolutnu slobodu "autoškolizacije". anarhija je kul stvar ako su svi odgovorni, ali to danas nije tako ;) recimo bolonja ide u totalno suprotnom smjeru - stavlja ti formalna ograničenja na tvoj uspjeh. i to s razlogom zato jer društvo potrebuje veću dozu efikasnosti od školstva koju imamo sada. uglavnom za takav način obrazovanja prvo treba ostvariti dosta preduvjeta.
[quote="goranm"]Ne vidim niti ja, no opet, ja nisam niti rekao da blag pristup ispitivanju povlači da je prof. dobar predavač, nego sam rekao da sam kroz ovih par godina provedenih na fakultetu stekao dojam da su studentima najbolji oni profesori čiji su usmeni ispiti relativno blagi...[/quote]
to je ono što će ti ljudi reći nakon što prođu ispit. kasnije u životu kad će to znanje trebati primjeniti najbolji profesor će im postati onaj koji ih je najviše naučio ;) da bi shvatio tko je bio dobar, a tko ne počesto treba imati jedan vremenski odmak. pametan student pokušat će to skužiti odmah i to iskomunicirati sa svojim profesorom 8) (ako je ovaj uopće zainteresiran za povratnu informaciju)
C (napisa): | Glavna prednost "autoškolizacije" kakvu sam predložio (osim bazena i saune ) je upravo to - ako hoćeš, možeš.. ako nećeš, nemoj.
Nikakva birokracija da nas vuče u bilo koju stranu. |
e vidiš ta filozofija je malkoc društveno neprihvatljiva ljudi današnjice nisu ni približno dovoljno odgovorne individue da bi društvo opstalo ako im daš apsolutnu slobodu "autoškolizacije". anarhija je kul stvar ako su svi odgovorni, ali to danas nije tako recimo bolonja ide u totalno suprotnom smjeru - stavlja ti formalna ograničenja na tvoj uspjeh. i to s razlogom zato jer društvo potrebuje veću dozu efikasnosti od školstva koju imamo sada. uglavnom za takav način obrazovanja prvo treba ostvariti dosta preduvjeta.
goranm (napisa): | Ne vidim niti ja, no opet, ja nisam niti rekao da blag pristup ispitivanju povlači da je prof. dobar predavač, nego sam rekao da sam kroz ovih par godina provedenih na fakultetu stekao dojam da su studentima najbolji oni profesori čiji su usmeni ispiti relativno blagi... |
to je ono što će ti ljudi reći nakon što prođu ispit. kasnije u životu kad će to znanje trebati primjeniti najbolji profesor će im postati onaj koji ih je najviše naučio da bi shvatio tko je bio dobar, a tko ne počesto treba imati jedan vremenski odmak. pametan student pokušat će to skužiti odmah i to iskomunicirati sa svojim profesorom (ako je ovaj uopće zainteresiran za povratnu informaciju)
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol: 
|
Postano: 15:29 ned, 18. 3. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="nemo"]to je ono što će ti ljudi reći nakon što prođu ispit.[/quote]
Ne, to je ono što su ljudi rekli nakon što su prošli ispit. A neki i nakon što su pali. :lol:
[quote]kasnije u životu kad će to znanje trebati primjeniti najbolji profesor će im postati onaj koji ih je najviše naučio ;)[/quote]
To baš i ne vrijedi. Prva stvar je ta što (pretpostavljam da) nisi sociolog, psiholog ili [url=http://www.youtube.com/watch?v=SFeNgr1AbUo]vidoviti Milan[/url], pa ne možeš znati po čemu će ljudi u budućnosti procijenjivati svoje profesore, a druga je stvar ta što je moguće da netko kod određenog profesora puno nauči, a svejedno mu nije najbolji profesor.
Npr. velik broj inžinjeraca najviše nauči kod prof. Ungara, a nije baš svima najbolji profesor. ;)
[quote]da bi shvatio tko je bio dobar, a tko ne počesto treba imati jedan vremenski odmak. pametan student pokušat će to skužiti odmah i to iskomunicirati sa svojim profesorom 8) (ako je ovaj uopće zainteresiran za povratnu informaciju)[/quote]
Ok, u redu, ali ja uopće o tome ne pišem. Nema univerzalne definicije najboljeg profesora. Nekome je jedan profesor najbolji zbog jedne stvari, a nekome je baš zbog te stvari najlošiji.
nemo (napisa): | to je ono što će ti ljudi reći nakon što prođu ispit. |
Ne, to je ono što su ljudi rekli nakon što su prošli ispit. A neki i nakon što su pali.
Citat: | kasnije u životu kad će to znanje trebati primjeniti najbolji profesor će im postati onaj koji ih je najviše naučio  |
To baš i ne vrijedi. Prva stvar je ta što (pretpostavljam da) nisi sociolog, psiholog ili vidoviti Milan, pa ne možeš znati po čemu će ljudi u budućnosti procijenjivati svoje profesore, a druga je stvar ta što je moguće da netko kod određenog profesora puno nauči, a svejedno mu nije najbolji profesor.
Npr. velik broj inžinjeraca najviše nauči kod prof. Ungara, a nije baš svima najbolji profesor.
Citat: | da bi shvatio tko je bio dobar, a tko ne počesto treba imati jedan vremenski odmak. pametan student pokušat će to skužiti odmah i to iskomunicirati sa svojim profesorom (ako je ovaj uopće zainteresiran za povratnu informaciju) |
Ok, u redu, ali ja uopće o tome ne pišem. Nema univerzalne definicije najboljeg profesora. Nekome je jedan profesor najbolji zbog jedne stvari, a nekome je baš zbog te stvari najlošiji.
_________________ The Dude Abides
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 16:49 ned, 18. 3. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="goranm"]Ok, u redu, ali ja uopće o tome ne pišem. Nema univerzalne definicije najboljeg profesora. Nekome je jedan profesor najbolji zbog jedne stvari, a nekome je baš zbog te stvari najlošiji.[/quote]
nema univerzalne definicije najboljeg profesora ako govorimo o osobnim procjenama koje radimo svaki u svojoj glavi, no možemo ipak učiniti neku provjeru koliko ljudi misli jednako. treabao sam biti malo definiraniji, ono što sam naveo je moje mišljenje bazirano na vlastitoj procjeni i promatranju drugih na bazi toga kako procjenjujemo naše profesore iz osnovne i srednje škole. u početku ljudi mogu imati jako negativne konotacije uz nekoga tko će im kasnije u životu postati draži upravo zbog stečenog znanja. nisam vidio da se itko zadržao na naivnim uvjerenjima da mu je dobar profesor onaj od kojeg je imao malo koristi, neovisno o metodama.
inače ovaj "tko te najviše nauči" kriterij je IMHO dovoljno univerzalan da nisam naišao na nikoga tko bi tvrdio da mu je zbog toga netko bio najlošiji profesor ;) osim toga netko te može naučiti koječemu - neko konkretno gradivo, ali i ljubavi i entuzijazmu za to što radiš. Mislim da se to sve može gledati zajedno.
goranm (napisa): | Ok, u redu, ali ja uopće o tome ne pišem. Nema univerzalne definicije najboljeg profesora. Nekome je jedan profesor najbolji zbog jedne stvari, a nekome je baš zbog te stvari najlošiji. |
nema univerzalne definicije najboljeg profesora ako govorimo o osobnim procjenama koje radimo svaki u svojoj glavi, no možemo ipak učiniti neku provjeru koliko ljudi misli jednako. treabao sam biti malo definiraniji, ono što sam naveo je moje mišljenje bazirano na vlastitoj procjeni i promatranju drugih na bazi toga kako procjenjujemo naše profesore iz osnovne i srednje škole. u početku ljudi mogu imati jako negativne konotacije uz nekoga tko će im kasnije u životu postati draži upravo zbog stečenog znanja. nisam vidio da se itko zadržao na naivnim uvjerenjima da mu je dobar profesor onaj od kojeg je imao malo koristi, neovisno o metodama.
inače ovaj "tko te najviše nauči" kriterij je IMHO dovoljno univerzalan da nisam naišao na nikoga tko bi tvrdio da mu je zbog toga netko bio najlošiji profesor osim toga netko te može naučiti koječemu - neko konkretno gradivo, ali i ljubavi i entuzijazmu za to što radiš. Mislim da se to sve može gledati zajedno.
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
Martinab Moderator

Pridružen/a: 02. 04. 2003. (19:07:56) Postovi: (2A03E)16
|
Postano: 14:46 pon, 19. 3. 2007 Naslov: |
|
|
Moja frendica, inace dr. med, sad upisuje neki tecaj intenzivne prve pomoci; jedan od onih koji dolaze s medunarodnim certifikatom i blabla. Meni je super nacin na koji je to organizirano: tecaj traje tri dana, ali ce tri tjedna prije tecaja svi polaznici dobiti doma knjige. Onda moraju pruciti te knjige, a na trodnevnom tecaju ce samo 1)razjasnjavati sto nije bilo jasno 2)naglasavati sto je njbitnije 3)vjezbati prakticno sve to. Na kraju je ispit, i tko prode prode. Mislim da je TO najefikasniji nacin- da svatko dode na predavanje, i vec zna nesto, i vec zna sta mu nije jasno. Ovako, ako covjek na predavanju prvi put vidi nesto, a sam to proba shvatit tek tri mjeseca kasnije kad uci za usmeni, onda je i najpametnija profesorova primjedba izgubljena ako nije zapisana.
Naravno, nemam nekih iluzija. Tecaj o kojem pricam ljudi sami placaju nekoliko tisucica, i JAKO im je stalo do njega. Taj prostup na faksu, u grupi od 70 studenata, koji slusaju jos 4 kolegija, i kojima faks placa drzava, NIKAD nece upaliti.
Moja frendica, inace dr. med, sad upisuje neki tecaj intenzivne prve pomoci; jedan od onih koji dolaze s medunarodnim certifikatom i blabla. Meni je super nacin na koji je to organizirano: tecaj traje tri dana, ali ce tri tjedna prije tecaja svi polaznici dobiti doma knjige. Onda moraju pruciti te knjige, a na trodnevnom tecaju ce samo 1)razjasnjavati sto nije bilo jasno 2)naglasavati sto je njbitnije 3)vjezbati prakticno sve to. Na kraju je ispit, i tko prode prode. Mislim da je TO najefikasniji nacin- da svatko dode na predavanje, i vec zna nesto, i vec zna sta mu nije jasno. Ovako, ako covjek na predavanju prvi put vidi nesto, a sam to proba shvatit tek tri mjeseca kasnije kad uci za usmeni, onda je i najpametnija profesorova primjedba izgubljena ako nije zapisana.
Naravno, nemam nekih iluzija. Tecaj o kojem pricam ljudi sami placaju nekoliko tisucica, i JAKO im je stalo do njega. Taj prostup na faksu, u grupi od 70 studenata, koji slusaju jos 4 kolegija, i kojima faks placa drzava, NIKAD nece upaliti.
_________________ A comathematician is a device for turning cotheorems into ffee. A cotheorem is, naturally, an easy nsequence of a rollary.
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3561)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 16:12 pon, 19. 3. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="Martinab"]Naravno, nemam nekih iluzija. Tecaj o kojem pricam ljudi [color=red]sami placaju[/color] nekoliko tisucica, i [color=red]JAKO im je stalo do njega[/color].[/quote]
Uz ovo naglaseno, ocito je i da organizatore tecaja nitko ne maltretira zbog prolaznosti. :D Kad do toga doguramo (a to troje je kljucno na "zapadu"), onda cemo i mi biti "efikasni". ;)
Martinab (napisa): | Naravno, nemam nekih iluzija. Tecaj o kojem pricam ljudi sami placaju nekoliko tisucica, i JAKO im je stalo do njega. |
Uz ovo naglaseno, ocito je i da organizatore tecaja nitko ne maltretira zbog prolaznosti. Kad do toga doguramo (a to troje je kljucno na "zapadu"), onda cemo i mi biti "efikasni".
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju. 
|
|
[Vrh] |
|
Martinab Moderator

Pridružen/a: 02. 04. 2003. (19:07:56) Postovi: (2A03E)16
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 9:49 čet, 22. 3. 2007 Naslov: |
|
|
Danas sam procitao ovo.
[quote="D.E.Knuth, [i]Surreal numbers[/i]"]A. And I think we should also try to guess what theorems are coming up; or at least, to figure out how and why anybody would try to prove such theorems in the first place. We should imagine ourselves in the discoverer's place. The creative part is really more interesting than the deductive part. Instead of concentrating just on finding good answers to questions, it's more important to learn how to find good questions!
B. You've got something there. I wish our teachers would give us problems like, "Find something interesting about [i]x[/i]," instead of "Proove [i]x[/i]."
A. Exactly. But teachers are so conservative, they'd be afraid of scaring off the "grind" type of students who obediently and mechanically do all the homework. [color=darkblue]Besides, they wouldn't like the extra work of grading the answers to nondirected questions.[/color] [color=red]The traditional way is to put off all creative aspects until the last part of graduate school. For seventeen or more years, students are thaught examsmanship; then suddenly after passing enough exams in graduate school they're told to do something original.[/color]
B. Right. I doubt if many of the really original students have stuck around that long.[/quote]
Hocu reci, mozda smo malo previse skocili na nema. Valjda se svi slazu da je poticanje kreativnosti dobra stvar. Mozemo biti skepticni hoce li ova ili ona promjena u nacinu poducavanja postici taj cilj i da li je uopce primjenjiva u nasim okolnostima, al ajmo ne generalizirati do te mjere da a priori odbacujemo sve novo. Ja bih bio jako sretan da nemo poducava moju djecu fizici i da mu entuzijazam potraje dok oni stasaju do odgovarajuce dobi :)
Jos dva komentara. Na plavo bih nadodao: [color=darkblue]Osim toga, ne zele si priustiti zalbe na kolokvij u kojem su bolonjcima postavili pitanje "Dokazite nesto zanimljivo o prostim brojevima".[/color] :mrgreen:
Crveno je upravo ono sto mi se ne svidja kod naseg novog doktorskog studija. Utjesno je vidjeti da mi nismo jedini s tim problemom, sto naravno ne znaci da ga trebamo ignorirati.
Danas sam procitao ovo.
D.E.Knuth, Surreal numbers (napisa): | A. And I think we should also try to guess what theorems are coming up; or at least, to figure out how and why anybody would try to prove such theorems in the first place. We should imagine ourselves in the discoverer's place. The creative part is really more interesting than the deductive part. Instead of concentrating just on finding good answers to questions, it's more important to learn how to find good questions!
B. You've got something there. I wish our teachers would give us problems like, "Find something interesting about x," instead of "Proove x."
A. Exactly. But teachers are so conservative, they'd be afraid of scaring off the "grind" type of students who obediently and mechanically do all the homework. Besides, they wouldn't like the extra work of grading the answers to nondirected questions. The traditional way is to put off all creative aspects until the last part of graduate school. For seventeen or more years, students are thaught examsmanship; then suddenly after passing enough exams in graduate school they're told to do something original.
B. Right. I doubt if many of the really original students have stuck around that long. |
Hocu reci, mozda smo malo previse skocili na nema. Valjda se svi slazu da je poticanje kreativnosti dobra stvar. Mozemo biti skepticni hoce li ova ili ona promjena u nacinu poducavanja postici taj cilj i da li je uopce primjenjiva u nasim okolnostima, al ajmo ne generalizirati do te mjere da a priori odbacujemo sve novo. Ja bih bio jako sretan da nemo poducava moju djecu fizici i da mu entuzijazam potraje dok oni stasaju do odgovarajuce dobi
Jos dva komentara. Na plavo bih nadodao: Osim toga, ne zele si priustiti zalbe na kolokvij u kojem su bolonjcima postavili pitanje "Dokazite nesto zanimljivo o prostim brojevima".
Crveno je upravo ono sto mi se ne svidja kod naseg novog doktorskog studija. Utjesno je vidjeti da mi nismo jedini s tim problemom, sto naravno ne znaci da ga trebamo ignorirati.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
Zadnja promjena: krcko; 12:12 čet, 22. 3. 2007; ukupno mijenjano 1 put.
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 9:58 čet, 22. 3. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="C"]Ali.. jedan dio argumenata koje je autor (prednosti predavanja nad knjigom) iznio se može primijeniti i na razliku između skripte (koja je pisana s ciljem da zamijeni točno određen skup predavanja) i knjige.[/quote]
Ne bih rekao. Ne pise u tekstu, ali na dobrim predavanjima postoji neka vrsta "telepatije". Ako predavac razumije to sto prica i ako prica zanimljivo, na neki cudan nacin olaksava razumijevanje slusateljima. Skriptom se to ne moze uloviti, zapravo skripta je samo neizbrusena knjiga.
[quote="C"]Postoji npr. i mogućnost da se slijedeće godine sva predavanja snime videokamerom (mislim da nije financijski ni tehnički nedostižno), i prodaju po "edukativnim" cijenama (medij+kava).
Ako još dodamo i solidnu podršku nastavi preko Interneta (ništa nemoguće.. upravo gledamo u nju na kraju krajeva :) ) i literaturu u kojoj je većina stvari detljno raspisana (već imamo knjižnicu!).. ne znam koje bi to točke iz autorovog niza "prednosti predavanja" ostale nepokrivene..[/quote]
Ne trebam naglasavati da ni video ni internet ne mogu snimiti telepatiju :wink:
C (napisa): | Ali.. jedan dio argumenata koje je autor (prednosti predavanja nad knjigom) iznio se može primijeniti i na razliku između skripte (koja je pisana s ciljem da zamijeni točno određen skup predavanja) i knjige. |
Ne bih rekao. Ne pise u tekstu, ali na dobrim predavanjima postoji neka vrsta "telepatije". Ako predavac razumije to sto prica i ako prica zanimljivo, na neki cudan nacin olaksava razumijevanje slusateljima. Skriptom se to ne moze uloviti, zapravo skripta je samo neizbrusena knjiga.
C (napisa): | Postoji npr. i mogućnost da se slijedeće godine sva predavanja snime videokamerom (mislim da nije financijski ni tehnički nedostižno), i prodaju po "edukativnim" cijenama (medij+kava).
Ako još dodamo i solidnu podršku nastavi preko Interneta (ništa nemoguće.. upravo gledamo u nju na kraju krajeva ) i literaturu u kojoj je većina stvari detljno raspisana (već imamo knjižnicu!).. ne znam koje bi to točke iz autorovog niza "prednosti predavanja" ostale nepokrivene.. |
Ne trebam naglasavati da ni video ni internet ne mogu snimiti telepatiju
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
Martinab Moderator

Pridružen/a: 02. 04. 2003. (19:07:56) Postovi: (2A03E)16
|
|
[Vrh] |
|
krafnica Forumaš(ica)

Pridružen/a: 21. 09. 2006. (20:50:28) Postovi: (5F)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
luce Forumaš(ica)


Pridružen/a: 08. 02. 2006. (19:47:22) Postovi: (5A)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
C Forumaš(ica)


Pridružen/a: 29. 01. 2005. (17:27:47) Postovi: (4C)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 0:57 pet, 23. 3. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="Knuth"]The traditional way is to put off all creative aspects until the last part of graduate school. For seventeen or more years, students are thaught examsmanship; then suddenly after passing enough exams in graduate school they're told to do something original.[/quote]
ja bih rekao da se u neku ruku ide i dalje od toga. uz kreativnost se zatire i komuniciranje i određene radne navike. većina ljudi se boji postaviti pitanje na predavanju (a kamo li biti kreativni) i meni to nije osobito čudno s obzirom na to kako je izgledalo njihovo školovanje prije toga. također ljude se potiče na učenje u diskretnim razmacima, ma koliko mi njima pričali da je potrebno da uče kontinuirano. jednom kad se navike steknu kasnije ih je jako teško mijenjati. evo samo da navedem - da li ste znali da se otprilike 50% navika u učenju stječe do 4 godine života, 30% do negdje 7 godine života i posljednjih 20% do 10 godine života. i sad razmislite koliko se ustvari radi na tome da osoba stvarno i stekne dobre navike u tom periodu kako se kasnije ne bi morala "preprogramirati", što je to teže što više vremena prođe (stvari nikad nisu zacementirane, ali je proporcionalno teže mjenjati navike s vremenom).
[quote="krcko"]Mozemo biti skepticni hoce li ova ili ona promjena u nacinu poducavanja postici taj cilj i da li je uopce primjenjiva u nasim okolnostima, al ajmo ne generalizirati do te mjere da a priori odbacujemo sve novo. Ja bih bio jako sretan da nemo poducava moju djecu fizici i da mu entuzijazam potraje dok oni stasaju do odgovarajuce dobi :)[/quote]
nemoj me samo sad razmaziti :mrgreen:
Knuth (napisa): | The traditional way is to put off all creative aspects until the last part of graduate school. For seventeen or more years, students are thaught examsmanship; then suddenly after passing enough exams in graduate school they're told to do something original. |
ja bih rekao da se u neku ruku ide i dalje od toga. uz kreativnost se zatire i komuniciranje i određene radne navike. većina ljudi se boji postaviti pitanje na predavanju (a kamo li biti kreativni) i meni to nije osobito čudno s obzirom na to kako je izgledalo njihovo školovanje prije toga. također ljude se potiče na učenje u diskretnim razmacima, ma koliko mi njima pričali da je potrebno da uče kontinuirano. jednom kad se navike steknu kasnije ih je jako teško mijenjati. evo samo da navedem - da li ste znali da se otprilike 50% navika u učenju stječe do 4 godine života, 30% do negdje 7 godine života i posljednjih 20% do 10 godine života. i sad razmislite koliko se ustvari radi na tome da osoba stvarno i stekne dobre navike u tom periodu kako se kasnije ne bi morala "preprogramirati", što je to teže što više vremena prođe (stvari nikad nisu zacementirane, ali je proporcionalno teže mjenjati navike s vremenom).
krcko (napisa): | Mozemo biti skepticni hoce li ova ili ona promjena u nacinu poducavanja postici taj cilj i da li je uopce primjenjiva u nasim okolnostima, al ajmo ne generalizirati do te mjere da a priori odbacujemo sve novo. Ja bih bio jako sretan da nemo poducava moju djecu fizici i da mu entuzijazam potraje dok oni stasaju do odgovarajuce dobi  |
nemoj me samo sad razmaziti
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
Artemis Forumaš(ica)

Pridružen/a: 20. 03. 2007. (21:35:45) Postovi: (40)16
Spol: 
|
Postano: 2:50 pet, 23. 3. 2007 Naslov: |
|
|
Slazem se s ovim da bi trebalo vec od najranije dobi poticat samostalno razmisljanje i kreativnost. Ne znam kako drugi, ali ja sam se u svom osnovnoskolskom i srednjoskolskom obrazovanju dobrano navikao na "kuharice", popustanja i gledanja kroz prste i sad imam vecih problema s rjesavanjem starih navika(i stvaranjem nekih novih) nego s razumijevanjem gradiva.
Mislim da profesori na ovom faksu rade svoj posao prilicno dobro s obzirom na broj studenata u grupama. Barem vecina... makar smatram da i ovi drugi na neki nacin dobro rade svoj posao. Nekome pase jedan nacin objasnjavanja nekome drugi. Normalno je da su popularniji oni koji odgovaraju vecini.
Sve u svemu, znam barem jednog asistenta koji po meni svoj posao radi na savrseno dobar nacin. Zanimljivo, zabavno, interaktivno i kvalitetno. Necu ga imenovat da nebi ispalo da se ulizujem :) ali mislim da svi koji ga imaju ili su ga imali(cit. sretnici) znaju o kome govorim :wink:
Slazem se s ovim da bi trebalo vec od najranije dobi poticat samostalno razmisljanje i kreativnost. Ne znam kako drugi, ali ja sam se u svom osnovnoskolskom i srednjoskolskom obrazovanju dobrano navikao na "kuharice", popustanja i gledanja kroz prste i sad imam vecih problema s rjesavanjem starih navika(i stvaranjem nekih novih) nego s razumijevanjem gradiva.
Mislim da profesori na ovom faksu rade svoj posao prilicno dobro s obzirom na broj studenata u grupama. Barem vecina... makar smatram da i ovi drugi na neki nacin dobro rade svoj posao. Nekome pase jedan nacin objasnjavanja nekome drugi. Normalno je da su popularniji oni koji odgovaraju vecini.
Sve u svemu, znam barem jednog asistenta koji po meni svoj posao radi na savrseno dobar nacin. Zanimljivo, zabavno, interaktivno i kvalitetno. Necu ga imenovat da nebi ispalo da se ulizujem ali mislim da svi koji ga imaju ili su ga imali(cit. sretnici) znaju o kome govorim
_________________ In such situations, when layer is put upon layer, when all is a facade, wound within webs of deception, the truth is what you make of it.
Nothing pains a liar more than when an opponent turns one of his lies into truth.
|
|
[Vrh] |
|
|