Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
C'Tebo Moderator
Pridružen/a: 03. 11. 2002. (18:40:48) Postovi: (26A)16
Lokacija: Zagreb
|
Postano: 1:55 uto, 2. 12. 2003 Naslov: |
|
|
Za pretvorit sve crvene u sve plave mi je sinulo nakon nekoliko bezuspješnih pokušaja. Uglavnom trebalo mi je 14 klikova (haha)
Ovo drugo je već dosta teže....
Za pretvorit sve crvene u sve plave mi je sinulo nakon nekoliko bezuspješnih pokušaja. Uglavnom trebalo mi je 14 klikova (haha)
Ovo drugo je već dosta teže....
_________________ Click me !
_______________________
Bad panda!
|
|
[Vrh] |
|
diex Forumaš(ica)
Pridružen/a: 05. 10. 2003. (14:04:21) Postovi: (34)16
|
Postano: 18:01 uto, 2. 12. 2003 Naslov: |
|
|
da,14 poteza,fora je da se u gornjem redu predju sva polja tamo i natrag,
ili ako se nekom da,moze pritisnut sva polja.
Ja jos uspio vologda,charon,a ovo djubre od shenkurska ce sad da me cuje :D
p.s. bazuluk je pao :shock:
da,14 poteza,fora je da se u gornjem redu predju sva polja tamo i natrag,
ili ako se nekom da,moze pritisnut sva polja.
Ja jos uspio vologda,charon,a ovo djubre od shenkurska ce sad da me cuje
p.s. bazuluk je pao
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 22:31 uto, 2. 12. 2003 Naslov: |
|
|
OK, sad kad imamo bar dva ovisnika mozemo prec na konkretni dio price. Ajmo prvo precizno definirati igricu za one kojima Java ne radi.
Igra se na [i]n[/i] x [i]n[/i] matrici nad cijelim brojevima modulo [i]m[/i]. Potez se sastoji od izbora retka i stupca. Elementi u tom retku i stupcu povecavaju se za jedan modulo [i]m[/i]. Krece se od nulmatrice, a cilj je dobiti matricu popunjenu samim jedinicama, dvojkama itd, odnosno neki pravilni raspored (to su one babaroge koje spominje diex).
Da, u igri je [i]n[/i]=7 i [i]m[/i]=4. Za zadatke uzmite manje brojeve ako su vam preteski, ili probajte s opcenitim [i]m[/i] i/ili [i]n[/i] ako su vam prelagani. :D
Pitanja se namecu sama od sebe. Moze li se od bilo koje matrice doci do bilo koje druge? Ako da, kako? (algoritam.. slozenost.. blabla...) Ako ne, nadjite jedan primjer... karakterizirajte polozaje do kojih se moze/ne moze doci od nulmatrice... izmislite jos pitanja...
Disklejmer: ovaj cas ne znam odgovor niti na jedno od postavljenih pitanja (osim ako je 1\in{m,n} :D ) Mozda su pitanja trivijalna, mozda su teska, mozda je nemoguce na njih odgovoriti... Ipak, imam filing da ce se moc dati razumne odgovore na vecinu pitanja.
vsego, sad si ti na redu (bez perlushina molim :wink: )
OK, sad kad imamo bar dva ovisnika mozemo prec na konkretni dio price. Ajmo prvo precizno definirati igricu za one kojima Java ne radi.
Igra se na n x n matrici nad cijelim brojevima modulo m. Potez se sastoji od izbora retka i stupca. Elementi u tom retku i stupcu povecavaju se za jedan modulo m. Krece se od nulmatrice, a cilj je dobiti matricu popunjenu samim jedinicama, dvojkama itd, odnosno neki pravilni raspored (to su one babaroge koje spominje diex).
Da, u igri je n=7 i m=4. Za zadatke uzmite manje brojeve ako su vam preteski, ili probajte s opcenitim m i/ili n ako su vam prelagani.
Pitanja se namecu sama od sebe. Moze li se od bilo koje matrice doci do bilo koje druge? Ako da, kako? (algoritam.. slozenost.. blabla...) Ako ne, nadjite jedan primjer... karakterizirajte polozaje do kojih se moze/ne moze doci od nulmatrice... izmislite jos pitanja...
Disklejmer: ovaj cas ne znam odgovor niti na jedno od postavljenih pitanja (osim ako je 1\in{m,n} ) Mozda su pitanja trivijalna, mozda su teska, mozda je nemoguce na njih odgovoriti... Ipak, imam filing da ce se moc dati razumne odgovore na vecinu pitanja.
vsego, sad si ti na redu (bez perlushina molim )
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
C'Tebo Moderator
Pridružen/a: 03. 11. 2002. (18:40:48) Postovi: (26A)16
Lokacija: Zagreb
|
Postano: 0:35 čet, 4. 12. 2003 Naslov: |
|
|
OK, odustajem....
kako napraviti da svi budu ljubičasti, osim centralnog da bude crveni.
Stvarno me zanima. svašta sam probo, al' nikako....
OK, odustajem....
kako napraviti da svi budu ljubičasti, osim centralnog da bude crveni.
Stvarno me zanima. svašta sam probo, al' nikako....
_________________ Click me !
_______________________
Bad panda!
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
veky Forumaš(ica)
Pridružen/a: 09. 12. 2002. (19:59:43) Postovi: (5B0)16
Lokacija: negdje daleko...
|
Postano: 14:20 pon, 8. 12. 2003 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Kae bilo, ste zaspali? vsego, nemoj mi se sad pravit da nisi vidio... :twisted:
Ak vam treba pomoc, imate [url=http://www.alientiles.com/alienchallenges.html]ovdje[/url] sasvim dovoljno hintova.[/quote]
Očito nisi dovoljno detaljno pogledao...
tamo nisu samo hintovi, nego rješenja svega što si postavio, i puno više. Preciznije, igra je potpuno solved. (šteta, jer sam imao neke zanimljive programčiće u Mathematici...: )
krcko (napisa): | Kae bilo, ste zaspali? vsego, nemoj mi se sad pravit da nisi vidio...
Ak vam treba pomoc, imate ovdje sasvim dovoljno hintova. |
Očito nisi dovoljno detaljno pogledao...
tamo nisu samo hintovi, nego rješenja svega što si postavio, i puno više. Preciznije, igra je potpuno solved. (šteta, jer sam imao neke zanimljive programčiće u Mathematici...: )
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
Marijan Gost
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3560)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
|
[Vrh] |
|
goranm Forumaš(ica)
Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12) Postovi: (906)16
Spol:
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3560)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 13:04 uto, 6. 1. 2004 Naslov: |
|
|
Bilo bi zanimljivo naci karakterizaciju gubitnickih rasporeda. Ja ih znam odredjen broj napamet, jer smo jedno ljeto igrali tu igricu. Medjutim, nisam uocio jednostavan nacin kako ih prepoznati.
Ovo su neki od standardnih gubitinickih rasporeda: (1,1,1), (1,2,3), (n,n), (1,1,n,n), (1,n,n+1) za n>3. Ovaj zadnji nije gubitnicki za n=3 (u jednom potezu se dolazi do (1,2,3)).
Inace, igrica je stvarno majstorski isprogramirana. Sebe zamisljam bas kao onog tipa, to ljeto kad sam pobjedjivao cijelo drustvo... 8)
Bilo bi zanimljivo naci karakterizaciju gubitnickih rasporeda. Ja ih znam odredjen broj napamet, jer smo jedno ljeto igrali tu igricu. Medjutim, nisam uocio jednostavan nacin kako ih prepoznati.
Ovo su neki od standardnih gubitinickih rasporeda: (1,1,1), (1,2,3), (n,n), (1,1,n,n), (1,n,n+1) za n>3. Ovaj zadnji nije gubitnicki za n=3 (u jednom potezu se dolazi do (1,2,3)).
Inace, igrica je stvarno majstorski isprogramirana. Sebe zamisljam bas kao onog tipa, to ljeto kad sam pobjedjivao cijelo drustvo...
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
Crni Forumaš(ica)
Pridružen/a: 15. 12. 2003. (01:20:43) Postovi: (23C)16
Spol:
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
Crni Forumaš(ica)
Pridružen/a: 15. 12. 2003. (01:20:43) Postovi: (23C)16
Spol:
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 0:04 pet, 9. 1. 2004 Naslov: |
|
|
Crni ima praf! Ono moje nije gubitnicko ako je n neparan. Tada se n+1 smanji za dva i dodje se u (1,2k,2k+1). Evo dokaza indukcijom da za paran n jest gubitnicko...
Baza: (1,2,3) je gubitnicko.
Pretpostavka: (1,2k,2k+1) je gubitnicko za sve k<n.
Korak: gledamo (1,2n,2n+1). Ako protivnik uzme:
-usamljeni kamencic, uzimamo jedan s vece hrpe i dovedemo ga na (0,2n,2n)
-neparan broj iz 2n-hrpe, uzimamo za dva vise od 2n+1
-paran broj iz 2n-hrpe, uzimamo isto toliko od 2n+1
-jedan iz najvece hrpe, uzmemo usamljeni pa opet ostane (0,2n,2n)
-neparan broj >=3 iz najvece, uzmemo dva kamencica manje od 2n
-paran iz najvece, isto toliko od 2n
-naravno, ako uzme cijelu hrpu (bilo 2n bilo 2n+1), mi uzimamo onu drugu
Evo jedne dvoparametarske familije gubitnickih rasporeda: (m,m,n,n). Zna li netko jos gubitnickih rasporeda?
[quote="crni"]A zakaj on ode kad ga pobijediš? :( [/quote]
Naravno da ode... drznuo si se pobijediti [b]Juana Velikog[/b] :shocked!: [-X
Crni ima praf! Ono moje nije gubitnicko ako je n neparan. Tada se n+1 smanji za dva i dodje se u (1,2k,2k+1). Evo dokaza indukcijom da za paran n jest gubitnicko...
Baza: (1,2,3) je gubitnicko.
Pretpostavka: (1,2k,2k+1) je gubitnicko za sve k<n.
Korak: gledamo (1,2n,2n+1). Ako protivnik uzme:
-usamljeni kamencic, uzimamo jedan s vece hrpe i dovedemo ga na (0,2n,2n)
-neparan broj iz 2n-hrpe, uzimamo za dva vise od 2n+1
-paran broj iz 2n-hrpe, uzimamo isto toliko od 2n+1
-jedan iz najvece hrpe, uzmemo usamljeni pa opet ostane (0,2n,2n)
-neparan broj >=3 iz najvece, uzmemo dva kamencica manje od 2n
-paran iz najvece, isto toliko od 2n
-naravno, ako uzme cijelu hrpu (bilo 2n bilo 2n+1), mi uzimamo onu drugu
Evo jedne dvoparametarske familije gubitnickih rasporeda: (m,m,n,n). Zna li netko jos gubitnickih rasporeda?
crni (napisa): | A zakaj on ode kad ga pobijediš? |
Naravno da ode... drznuo si se pobijediti Juana Velikog [-X
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3560)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 0:48 pet, 9. 1. 2004 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Zna li netko jos gubitnickih rasporeda?[/quote]
Da ja probam jedan opceniti... :shock:
Dakle, imamo 2[i]N[/i] (dakle parno mnogo) hrpa. Od toga 2[i]p[/i] parnih i 2[i]n[/i] neparnih (tj. [i]N[/i] = [i]p[/i] + [i]n[/i]). Tvrdim da je taj raspored gubitnicki (za onoga tko je prvi na potezu). 8)
Zasto?
Protivnik uzme [i]k[/i] komada iz neke hrpe, BSOMP jedne od parnih hrpa. Tada i mi uzimamo iz jedne od parnih hrpa i to na slijedeci nacin:
1. ako je uzeo cijelu hrpu, pocistimo i mi cijelu hrpu, pa smo dobili problem reda 2[i]N[/i] - 2 (za 2 stupca jednake parnosti se lako pokaze da su gubitnicka kombinacija)
2. ako je uzeo toliko da ono sto je ostalo nije najdulji parni stupac (mozda nije ni bio - nebitno), onda mi taj drugi parni stupac pocistimo tako da u njemu ostane jednako mnogo bisera kao u ovom iz kojeg je uzimao protivnik. Jasno, treba izabrati dovoljno dugi stupac.
3. ako je protivnikov stupac bio i ostao najdulji, onda uzmemo iz tog stupca tako da postane jednako dug kao i drugi najdulji parni stupac
Dakle, sto god protivnik napravio, mi ga vodimo prema situcaiji gdje imamo niz stupaca koji u parovima imaju iste duljine. :twisted:
Dakle ([i]a[/i], [i]a[/i], [i]b[/i], [i]b[/i], [i]c[/i], [i]c[/i],...) (malo poopcenje krckovog ([i]m[/i], [i]m[/i], [i]n[/i], [i]n[/i])). 8)
Zasto je ta kombinacija "kobna"? Zato, jer mozemo oponasati protivnika (tj. ponavljati njegove poteze) do situacije (1, 1,..., 1, 1, [i]k[/i], [i]k[/i]).
Dalje "oponasamo" protivnika, tj. drzimo istu konfiguraciju (1, 1,..., 1, 1, [i]k[/i], [i]k[/i]), samo za manji [i]k[/i] i to sve dok jedna hrpa ne padne na manje od dva bisera. To je moguce ako protivnik:
1. "pocisti" jednu hrpu :arrow: mi u drugoj ostavimo jedan biser (to je moguce jer je do prethodnog poteza bilo po dva ili vise bisera u svakoj hrpi) :arrow: ostaje neparno mnogo hrpa
2. ostavi jednu od hrpa na jednom biseru :arrow: mi "pocistimo" drugu hrpu :arrow: opet ostaje neparno mnogo hrpa
Ufff... Ne mogu vjerovati da sam sve ovo napisao. :crazyeyes: Jos ako nema rupa u razmisljanju... :roll: :-k
Dakle, [b]ako je ovo tocno[/b] :-k onda vrijedi i slijedece: svaka konfiguracija s vise od jednog stupca (jer je to trivijalna situacija u kojoj prvi uvijek moze pobijediti) koja ne odgovara gornjem opisu, trivijalno se moze u jednom potezu dovesti do toga. Dakle, takve konfiguracije su pobjednicke za prvog igraca. :D
[b]Anex:[/b] Bas skuzih da ipak ima rupa u razmisljanju. :( Naime, protivnik se [b]moze[/b] izvuci iz pocetne konfiguracije. Pokusajte otkriti kako i koji je nacin za to sprijeciti (tj. kako promijeniti pocetnu konfiguraciju da se to sprijeci). :D
Hint: nesto zaboravih u analizi protivnikovih koraka (one 3 tocke). :-s
krcko (napisa): | Zna li netko jos gubitnickih rasporeda? |
Da ja probam jedan opceniti...
Dakle, imamo 2N (dakle parno mnogo) hrpa. Od toga 2p parnih i 2n neparnih (tj. N = p + n). Tvrdim da je taj raspored gubitnicki (za onoga tko je prvi na potezu).
Zasto?
Protivnik uzme k komada iz neke hrpe, BSOMP jedne od parnih hrpa. Tada i mi uzimamo iz jedne od parnih hrpa i to na slijedeci nacin:
1. ako je uzeo cijelu hrpu, pocistimo i mi cijelu hrpu, pa smo dobili problem reda 2N - 2 (za 2 stupca jednake parnosti se lako pokaze da su gubitnicka kombinacija)
2. ako je uzeo toliko da ono sto je ostalo nije najdulji parni stupac (mozda nije ni bio - nebitno), onda mi taj drugi parni stupac pocistimo tako da u njemu ostane jednako mnogo bisera kao u ovom iz kojeg je uzimao protivnik. Jasno, treba izabrati dovoljno dugi stupac.
3. ako je protivnikov stupac bio i ostao najdulji, onda uzmemo iz tog stupca tako da postane jednako dug kao i drugi najdulji parni stupac
Dakle, sto god protivnik napravio, mi ga vodimo prema situcaiji gdje imamo niz stupaca koji u parovima imaju iste duljine.
Dakle (a, a, b, b, c, c,...) (malo poopcenje krckovog (m, m, n, n)).
Zasto je ta kombinacija "kobna"? Zato, jer mozemo oponasati protivnika (tj. ponavljati njegove poteze) do situacije (1, 1,..., 1, 1, k, k).
Dalje "oponasamo" protivnika, tj. drzimo istu konfiguraciju (1, 1,..., 1, 1, k, k), samo za manji k i to sve dok jedna hrpa ne padne na manje od dva bisera. To je moguce ako protivnik:
1. "pocisti" jednu hrpu mi u drugoj ostavimo jedan biser (to je moguce jer je do prethodnog poteza bilo po dva ili vise bisera u svakoj hrpi) ostaje neparno mnogo hrpa
2. ostavi jednu od hrpa na jednom biseru mi "pocistimo" drugu hrpu opet ostaje neparno mnogo hrpa
Ufff... Ne mogu vjerovati da sam sve ovo napisao. Jos ako nema rupa u razmisljanju...
Dakle, ako je ovo tocno onda vrijedi i slijedece: svaka konfiguracija s vise od jednog stupca (jer je to trivijalna situacija u kojoj prvi uvijek moze pobijediti) koja ne odgovara gornjem opisu, trivijalno se moze u jednom potezu dovesti do toga. Dakle, takve konfiguracije su pobjednicke za prvog igraca.
Anex: Bas skuzih da ipak ima rupa u razmisljanju. Naime, protivnik se moze izvuci iz pocetne konfiguracije. Pokusajte otkriti kako i koji je nacin za to sprijeciti (tj. kako promijeniti pocetnu konfiguraciju da se to sprijeci).
Hint: nesto zaboravih u analizi protivnikovih koraka (one 3 tocke).
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
|
|
[Vrh] |
|
Crni Forumaš(ica)
Pridružen/a: 15. 12. 2003. (01:20:43) Postovi: (23C)16
Spol:
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 16:22 sub, 10. 1. 2004 Naslov: |
|
|
[quote="Crni"]P.S. Krcko, daj vrati onog dabra.[/quote]
OK.
[quote="Crni"](n,2n,3n) je gubitnički raspored za onog koji je prvi na potezu.[/quote]
Not quite. Kod (3,6,9) mozes uzeti cetiri iz zadnjeg reda i zadati protivniku (3,6,5). Proceprkao sam malo po literaturi i nasao karakterizaciju gubitnickih rasporeda. Odgovor je (bar meni) stvarno zanimljiv i neocekivan.
Brojevi perlica u hrpicama napisu se binarno jedan ispod drugog. Raspored je gubitnicki ako i samo ako je u svim stupcima paran broj jedinica. Evo kako to izgleda za (3,6,5):
[code:1]3 = 1 1
6 = 1 1 0
5 = 1 0 1
-----------
2 2 2[/code:1]
Prema tome, (3,6,5) je gubitnicki. Za (3,6,9) tablica izgleda ovako:
[code:1]3 = 1 1
6 = 1 1 0
9 = 1 0 0 1
-----------
1 1 2 2[/code:1]
Vidi se da nije gubitnicki raspored i sto treba napraviti da sume stupaca postanu parne.
Ovo je zapravo karakterizacija gubitnickih rasporeda za varijantu igre u kojoj zadnja perlica pobjedjuje, ali strategija je ista sve do samog kraja. Kad ostane samo jedna hrpa s vise od jedne perlice, treba iz nje uzeti tako da ostane neparno mnogo hrpica s jednom perlicom. Karakterizaciju je skuzio izvjesni Charles L. Bouton pred skoro tocno 100 godina. Igra je inace poznata kao NIM.
Crni (napisa): | P.S. Krcko, daj vrati onog dabra. |
OK.
Crni (napisa): | (n,2n,3n) je gubitnički raspored za onog koji je prvi na potezu. |
Not quite. Kod (3,6,9) mozes uzeti cetiri iz zadnjeg reda i zadati protivniku (3,6,5). Proceprkao sam malo po literaturi i nasao karakterizaciju gubitnickih rasporeda. Odgovor je (bar meni) stvarno zanimljiv i neocekivan.
Brojevi perlica u hrpicama napisu se binarno jedan ispod drugog. Raspored je gubitnicki ako i samo ako je u svim stupcima paran broj jedinica. Evo kako to izgleda za (3,6,5):
Kod: | 3 = 1 1
6 = 1 1 0
5 = 1 0 1
-----------
2 2 2 |
Prema tome, (3,6,5) je gubitnicki. Za (3,6,9) tablica izgleda ovako:
Kod: | 3 = 1 1
6 = 1 1 0
9 = 1 0 0 1
-----------
1 1 2 2 |
Vidi se da nije gubitnicki raspored i sto treba napraviti da sume stupaca postanu parne.
Ovo je zapravo karakterizacija gubitnickih rasporeda za varijantu igre u kojoj zadnja perlica pobjedjuje, ali strategija je ista sve do samog kraja. Kad ostane samo jedna hrpa s vise od jedne perlice, treba iz nje uzeti tako da ostane neparno mnogo hrpica s jednom perlicom. Karakterizaciju je skuzio izvjesni Charles L. Bouton pred skoro tocno 100 godina. Igra je inace poznata kao NIM.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
|