Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
rightway Gost
|
|
[Vrh] |
|
Glupko_3.14 Forumaš(ica)
Pridružen/a: 27. 09. 2007. (10:32:16) Postovi: (77)16
|
Postano: 18:12 ned, 14. 10. 2007 Naslov: |
|
|
stavi si kvadrat u koordinatni sustav, tak da ti je recimo A u ishodistu
znaci tocke ti imaju koordinate: A(0,0), B(1,0), C(1,1), D(0,1), E(1,1/2), F(1/2,1)
sad izracunas kut iz :[b] AE[/b]*[b]AF[/b]=|[b]AE[/b]| |[b]AF[/b]| cos([b]AE[/b],[b]AF[/b])
stavi si kvadrat u koordinatni sustav, tak da ti je recimo A u ishodistu
znaci tocke ti imaju koordinate: A(0,0), B(1,0), C(1,1), D(0,1), E(1,1/2), F(1/2,1)
sad izracunas kut iz : AE*AF=|AE| |AF| cos(AE,AF)
_________________ Nov, još gluplji.
|
|
[Vrh] |
|
rightway Gost
|
|
[Vrh] |
|
MB Forumaš(ica)
Pridružen/a: 01. 07. 2005. (12:35:21) Postovi: (224)16
Spol:
Lokacija: Molvice
|
Postano: 19:39 ned, 14. 10. 2007 Naslov: |
|
|
ako su vektori zadani preko koordinata (sto znaci da pogledas brojeve koji pisu u zapisu vektora u nekoj ortonormiranoj bazi), npr. a=(a1,a2,a3,...,an) i b=(b1, b2,b3,...,bn), onda je a.b=a1*b1+...+an*bn. (tebi treba samo slucaj n=2)
ako su vektori zadani preko koordinata (sto znaci da pogledas brojeve koji pisu u zapisu vektora u nekoj ortonormiranoj bazi), npr. a=(a1,a2,a3,...,an) i b=(b1, b2,b3,...,bn), onda je a.b=a1*b1+...+an*bn. (tebi treba samo slucaj n=2)
_________________
|
|
[Vrh] |
|
Kobra Forumaš(ica)
Pridružen/a: 03. 02. 2005. (10:23:52) Postovi: (48)16
Spol:
Lokacija: Ferenščica/Podstrana
|
|
[Vrh] |
|
rightway Gost
|
|
[Vrh] |
|
ß Forumaš(ica)
Pridružen/a: 29. 07. 2006. (15:29:06) Postovi: (115)16
Spol:
Lokacija: Graveyard Mountain Home
|
Postano: 20:07 ned, 14. 10. 2007 Naslov: |
|
|
[quote="rightway"]jasno mi je ako dani kvadrat stavim u koordinatni sustav, al nisam znala da to mogu, a vidim da mogu?[/quote]
Pretpostavljam da si srednja škola i da to niste rješavali pomoću koordinata.
Moguće da se očekuje otprilike ovakvo rješenje:
- uvedimo oznake [b]a[/b] = [b]AB[/b], [b]b[/b] = [b]AD[/b].
- po pitagorinom poučku lako se vidi da je |AE|=|AF|=[latex]\sqrt{|a|^2+(|a|/2)^2}=\sqrt{5/4} |a|[/latex]
- sad računamo spomenuti skalarni produkt:
AF*AE=(a+b/2)*(a/2+b)=...
i kad se sredi ispadne [b]|a|^2[/b]. (Nakon što iskoristiš a*b=0, i |b|=|a|)
-isti skalarni produkt, po formuli |a||b|cos(fi) ispada:
[b]AF*AE= 5/4 * |a|^2 * cos(fi)[/b]
i kad to izjednačiš s onim gore, dobiješ da je 5/4 cos(fi)= 1 .
Odnosno: cos(fi)=4/5.
Nadam se da nisam negdi fulao...
[i]Edit: Naravno da jesam :oops:[/i]
Btw, svugdje idu iznad strelice za vektore :P
rightway (napisa): | jasno mi je ako dani kvadrat stavim u koordinatni sustav, al nisam znala da to mogu, a vidim da mogu? |
Pretpostavljam da si srednja škola i da to niste rješavali pomoću koordinata.
Moguće da se očekuje otprilike ovakvo rješenje:
- uvedimo oznake a = AB, b = AD.
- po pitagorinom poučku lako se vidi da je |AE|=|AF|=
- sad računamo spomenuti skalarni produkt:
AF*AE=(a+b/2)*(a/2+b)=...
i kad se sredi ispadne |a|^2. (Nakon što iskoristiš a*b=0, i |b|=|a|)
-isti skalarni produkt, po formuli |a||b|cos(fi) ispada:
AF*AE= 5/4 * |a|^2 * cos(fi)
i kad to izjednačiš s onim gore, dobiješ da je 5/4 cos(fi)= 1 .
Odnosno: cos(fi)=4/5.
Nadam se da nisam negdi fulao...
Edit: Naravno da jesam
Btw, svugdje idu iznad strelice za vektore
_________________ Devious movements in your eyes moved me from relief
Breath comes out white clouds with your lies
and filters through me
Zadnja promjena: ß; 20:36 ned, 14. 10. 2007; ukupno mijenjano 1 put.
|
|
[Vrh] |
|
rightway Gost
|
|
[Vrh] |
|
ß Forumaš(ica)
Pridružen/a: 29. 07. 2006. (15:29:06) Postovi: (115)16
Spol:
Lokacija: Graveyard Mountain Home
|
|
[Vrh] |
|
rightway Gost
|
|
[Vrh] |
|
|