Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

2.zadaća
WWW:
Idite na Prethodno  1, 2, 3, 4  Sljedeće
Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 2. godine -> Diskretna matematika
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
ma
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 01. 2007. (12:06:50)
Postovi: (347)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
58 = 89 - 31

PostPostano: 2:01 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

evo vidim da se i u 8.f) spominju nekakvi "isti" različiti zadaci. :cry:
evo vidim da se i u 8.f) spominju nekakvi "isti" različiti zadaci. Crying or Very sad



_________________
ima let u finish
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Alter Ego
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 31. 05. 2007. (20:28:57)
Postovi: (4)16
Sarma = la pohva - posuda
= 1 - 0

PostPostano: 2:19 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

za 8. f)
znaci, zamisli da ti je svaki od tih zadataka napisan na posebnom papiru i da imas jako puno primjeraka od svakog zad i poslozis tako da svaki zad ima svoju hrpu.

"svaki student treba dobiti 3 zadatka". to je jasno.
"niti jedan student ne smije dobiti 2 ista zad" znaci student ne smije 2 puta uzeti isti zad odnosno zad s iste hrpe
"2 studenta mogu dobiti iste zad" moze se dogoditi da 2 studenta imaju zadatke sa istih hrpa npr hrpa 3, 14 i 28

ne znam ni kolko je sad jasnije, al pitaj ako nije :wink:
za 8. f)
znaci, zamisli da ti je svaki od tih zadataka napisan na posebnom papiru i da imas jako puno primjeraka od svakog zad i poslozis tako da svaki zad ima svoju hrpu.

"svaki student treba dobiti 3 zadatka". to je jasno.
"niti jedan student ne smije dobiti 2 ista zad" znaci student ne smije 2 puta uzeti isti zad odnosno zad s iste hrpe
"2 studenta mogu dobiti iste zad" moze se dogoditi da 2 studenta imaju zadatke sa istih hrpa npr hrpa 3, 14 i 28

ne znam ni kolko je sad jasnije, al pitaj ako nije Wink


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
matmih
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 07. 12. 2006. (22:57:42)
Postovi: (1A4)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
36 = 51 - 15
Lokacija: {Zg, De , Ri}

PostPostano: 2:25 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

Nisam 100% siguran dali je točno:
b) [latex] N=30^{10} [/latex]
d) [latex] N=10^{30}[/latex]
e) [latex] N={\left( \begin{array}{c}
30 \\
3 \\
\end{array} \right) \cdot {\left( \begin{array}{c}
27 \\
3 \\
\end{array} \right) \cdot {\left( \begin{array}{c}
24 \\
3 \\
\end{array} \right)\cdot ......... \cdot {\left( \begin{array}{c}
3 \\
3 \\
\end{array} \right) [/latex]

f) [latex] N=({\left( \begin{array}{c}
30 \\
3 \\
\end{array} \right))^{10} [/latex]
Nisam 100% siguran dali je točno:
b)
d)
e)

f)


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku MSNM
ma
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 01. 2007. (12:06:50)
Postovi: (347)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
58 = 89 - 31

PostPostano: 2:28 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

super objašnjeno :wink:
makar ja ne bi dovodio u pitanje to uopće. ni ne zvuči mi logično da studentu damo više istih papira :? . jer možemo zamisliti da svaki student ima [b]skup[/b] zadataka - npr. {1, 2, 5, 14, 18}. svaki element pišem jednom.
zbunili su me (hoću reći da mislim da je to nepotrebno pisati).
hvala na pomoći :wink:
super objašnjeno Wink
makar ja ne bi dovodio u pitanje to uopće. ni ne zvuči mi logično da studentu damo više istih papira Confused . jer možemo zamisliti da svaki student ima skup zadataka - npr. {1, 2, 5, 14, 18}. svaki element pišem jednom.
zbunili su me (hoću reći da mislim da je to nepotrebno pisati).
hvala na pomoći Wink



_________________
ima let u finish
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
arya
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 30. 11. 2006. (20:10:37)
Postovi: (233)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
49 = 109 - 60
Lokacija: forum

PostPostano: 2:30 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

ak je takvo stanje stvari s prvim, onda imam isto ko 5ra, osim onog 2^5... meni je 2^5-1, jer se mislim prazan skup ne računa kao kombinacija...

2. pod b mi je 10!+11*9!+(11 povrh 2)*8!+(11 povrh 3)*2!*7!+(11 povrh 4)*3!*6!+(11 povrh 5)*4!*5! načina

6. (15 povrh 5)*(17 povrh 5)*(12 povrh 5)... to shvatih kao rješavanje jednadžbe x1+...x6=10( odnosno 12/7)... gdje x6 označava nepodijeljene olovke... a ostali x-evi dječake

7. 455

8. ovo isti različiti zadaci... to se valjda misli da netko ne može dobiti dva puta recimo prvi zadatak... tj. ne može ak treba imat 3 zadatka, imat dva prva i sedmi recimo... ak kužite što hoću reć :lol:
e sad rješenja, u koja baš i nisam sigurna :?
a)10^30
b)30^10
c)30*29*...*21
d)to stvarno nisam nimalo sigurna, pa neću napisat...
e)(30 povrh 3)*(27 povrh 3)*...*(6 povrh 3)*(3 povrh 3)
f)(30 povrh 3)^10
g) kao e, samo još podijeljeno sa 10!
za ove rezultate baš i ne jamčim da su točni

9. (najveće cijelo od n/11)* ((n-1) povrh 2)
generalizacija: (najveće cijelo od n/11)* ((n-1) povrh (r-1))
ovo isto ne znam baš, nekak mi je prebanalno samo ovako...

10. to nemam još...

11.(n povrh 3)*((n-3) povrh 2)*( (r-(n-3)*k+n-5-1) povrh (r-(n-3)*k))

12. ja to shvatih kao poopćenje 8. g :lol: pa kad se kao malo sredi, dobije se to :D

ostale zadatke imam kao 5ra...

evo, nadam se da će nekom pomoć... ak neš nije točno, oprostite... ak ima neka greška u pisanju, obratite pažnju na to koliko je sati :)
nadam se da nitko neće zamjeriti na ovako javnom objavljivanju rješenja, bolje da radim neš korisno kad već spavat ne mogu :)
ak je takvo stanje stvari s prvim, onda imam isto ko 5ra, osim onog 2^5... meni je 2^5-1, jer se mislim prazan skup ne računa kao kombinacija...

2. pod b mi je 10!+11*9!+(11 povrh 2)*8!+(11 povrh 3)*2!*7!+(11 povrh 4)*3!*6!+(11 povrh 5)*4!*5! načina

6. (15 povrh 5)*(17 povrh 5)*(12 povrh 5)... to shvatih kao rješavanje jednadžbe x1+...x6=10( odnosno 12/7)... gdje x6 označava nepodijeljene olovke... a ostali x-evi dječake

7. 455

8. ovo isti različiti zadaci... to se valjda misli da netko ne može dobiti dva puta recimo prvi zadatak... tj. ne može ak treba imat 3 zadatka, imat dva prva i sedmi recimo... ak kužite što hoću reć Laughing
e sad rješenja, u koja baš i nisam sigurna Confused
a)10^30
b)30^10
c)30*29*...*21
d)to stvarno nisam nimalo sigurna, pa neću napisat...
e)(30 povrh 3)*(27 povrh 3)*...*(6 povrh 3)*(3 povrh 3)
f)(30 povrh 3)^10
g) kao e, samo još podijeljeno sa 10!
za ove rezultate baš i ne jamčim da su točni

9. (najveće cijelo od n/11)* ((n-1) povrh 2)
generalizacija: (najveće cijelo od n/11)* ((n-1) povrh (r-1))
ovo isto ne znam baš, nekak mi je prebanalno samo ovako...

10. to nemam još...

11.(n povrh 3)*((n-3) povrh 2)*( (r-(n-3)*k+n-5-1) povrh (r-(n-3)*k))

12. ja to shvatih kao poopćenje 8. g Laughing pa kad se kao malo sredi, dobije se to Very Happy

ostale zadatke imam kao 5ra...

evo, nadam se da će nekom pomoć... ak neš nije točno, oprostite... ak ima neka greška u pisanju, obratite pažnju na to koliko je sati Smile
nadam se da nitko neće zamjeriti na ovako javnom objavljivanju rješenja, bolje da radim neš korisno kad već spavat ne mogu Smile



_________________
kalendar Bow to the left
Pa, ptica... Zar nije ocito? Hrcak
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail MSNM
ma
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 01. 2007. (12:06:50)
Postovi: (347)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
58 = 89 - 31

PostPostano: 2:39 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="arya"]meni je 2^5-1, jer se mislim prazan skup ne računa kao kombinacija...[/quote]

mislim da nije točno. kad smo na vježbama definirali k-kombinaciju nekog n-članog skupa, pisali smo 0<=k<=n. :?
arya (napisa):
meni je 2^5-1, jer se mislim prazan skup ne računa kao kombinacija...


mislim da nije točno. kad smo na vježbama definirali k-kombinaciju nekog n-članog skupa, pisali smo 0⇐k⇐n. Confused



_________________
ima let u finish
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
arya
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 30. 11. 2006. (20:10:37)
Postovi: (233)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
49 = 109 - 60
Lokacija: forum

PostPostano: 2:42 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

evo definicije koju ja imam s vježbi: neka je A skup od n različitih elemenata. kombinacijom od A nazivamo bilo koji podskup skupa A( A!=praznog skupa). za 0<r<=n r-kombinacijom od A nazivamo r-člani podskup od A.
možda ti imaš drugog asistenta, pa je def. drugačija :lol:
evo definicije koju ja imam s vježbi: neka je A skup od n različitih elemenata. kombinacijom od A nazivamo bilo koji podskup skupa A( A!=praznog skupa). za 0<r<=n r-kombinacijom od A nazivamo r-člani podskup od A.
možda ti imaš drugog asistenta, pa je def. drugačija Laughing



_________________
kalendar Bow to the left
Pa, ptica... Zar nije ocito? Hrcak
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail MSNM
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3560)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 3:48 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="matmih"]f) [latex] N=({\left( \begin{array}{c}
30 \\
3 \\
\end{array} \right))^{10} [/latex][/quote]

Mala lekcija iz LaTeX-a:

[latex] N={30 \choose 3}^{10}[/latex]

;)
matmih (napisa):
f)


Mala lekcija iz LaTeX-a:



Wink



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
ma
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 01. 2007. (12:06:50)
Postovi: (347)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
58 = 89 - 31

PostPostano: 9:44 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="arya"]evo definicije koju ja imam s vježbi: neka je A skup od n različitih elemenata. kombinacijom od A nazivamo bilo koji podskup skupa A( A!=praznog skupa). za 0<r<=n r-kombinacijom od A nazivamo r-člani podskup od A.
možda ti imaš drugog asistenta, pa je def. drugačija :lol:[/quote]

a ne znam više. da se razumijemo, meni je isto logično da prazni skup nije kombinacija, ali na vježbama sam tako zapisao (maroje mi predaje), no ne garantiram da mi se nije potkrala greška. može li još tko potvrditi ili opovrgnuti ovo? :?

i riješih 8.d). dobih [latex]2^{300}[/latex]. mora da se pitate kako. (i ja :? ) naime, svaki od deset studenata može dobiti 0, 1, 2, ... , 29 ili 30 zadataka. za pojedinog studenta to rastavimo na disjunktne slučajeve po broju dobivenih zadataka. sada za svaku osobu imamo izbor zadataka na [latex]\sum_{k=0}^{30}{30 \choose k}[/latex] načina, a to možemo pisati i kao [latex](1 + 1)^{30} = 2^{30}[/latex]. to vrijedi za svakog studenta, pa, po principu produkta, dobivamo ukupni broj načina podjele [latex](2^{30})^{10} = 2^{300}[/latex]. :o

forume, da li se slažeš? \:D/
arya (napisa):
evo definicije koju ja imam s vježbi: neka je A skup od n različitih elemenata. kombinacijom od A nazivamo bilo koji podskup skupa A( A!=praznog skupa). za 0<r⇐n r-kombinacijom od A nazivamo r-člani podskup od A.
možda ti imaš drugog asistenta, pa je def. drugačija Laughing


a ne znam više. da se razumijemo, meni je isto logično da prazni skup nije kombinacija, ali na vježbama sam tako zapisao (maroje mi predaje), no ne garantiram da mi se nije potkrala greška. može li još tko potvrditi ili opovrgnuti ovo? Confused

i riješih 8.d). dobih . mora da se pitate kako. (i ja Confused ) naime, svaki od deset studenata može dobiti 0, 1, 2, ... , 29 ili 30 zadataka. za pojedinog studenta to rastavimo na disjunktne slučajeve po broju dobivenih zadataka. sada za svaku osobu imamo izbor zadataka na načina, a to možemo pisati i kao . to vrijedi za svakog studenta, pa, po principu produkta, dobivamo ukupni broj načina podjele . Surprised

forume, da li se slažeš? Dancing



_________________
ima let u finish
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
5ra
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 08. 2006. (21:34:08)
Postovi: (D5)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
10 = 31 - 21

PostPostano: 9:51 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

meni je isto u definiciji kombinacije 0<=k<=n
meni je isto u definiciji kombinacije 0<=k<=n
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
matmih
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 07. 12. 2006. (22:57:42)
Postovi: (1A4)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
36 = 51 - 15
Lokacija: {Zg, De , Ri}

PostPostano: 10:06 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="vsego"][quote="matmih"]f) [latex] N=({\left( \begin{array}{c}
30 \\
3 \\
\end{array} \right))^{10} [/latex][/quote]

Mala lekcija iz LaTeX-a:

[latex] N={30 \choose 3}^{10}[/latex]

;)[/quote]

Hvala, ovo je puno jednostavnije! :D

8. a) Ja sam gledao ovako:
Mozemo na 10 nacina izabrati studenta koji će imati svaki od 30 zadataka (mora imati sve zadatke), ostalima mozemo podjeliti zadatke na [latex] 9^{30} [/latex] načina. I onda je [latex] N=10 \cdot 9^{30} [/latex].
Mislim da je u ovome [latex] 10^{30} [/latex] uracunat i slučaj kada recimo jedan student dobije 29 zadataka drugi 1 itd.
vsego (napisa):
matmih (napisa):
f)


Mala lekcija iz LaTeX-a:



Wink


Hvala, ovo je puno jednostavnije! Very Happy

8. a) Ja sam gledao ovako:
Mozemo na 10 nacina izabrati studenta koji će imati svaki od 30 zadataka (mora imati sve zadatke), ostalima mozemo podjeliti zadatke na načina. I onda je .
Mislim da je u ovome uracunat i slučaj kada recimo jedan student dobije 29 zadataka drugi 1 itd.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku MSNM
5ra
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 08. 2006. (21:34:08)
Postovi: (D5)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
10 = 31 - 21

PostPostano: 10:11 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="arya"]

2. pod b mi je 10!+11*9!+(11 povrh 2)*8!+(11 povrh 3)*2!*7!+(11 povrh 4)*3!*6!+(11 povrh 5)*4!*5! načina

[/quote]

nisam sigurna da se to tak može, nije isto dal će neki dječak dobit 3 plave i 1 crvenu ili 3 crne i 1 plavu, a u oba slučaja dobije 4 olovke
arya (napisa):


2. pod b mi je 10!+11*9!+(11 povrh 2)*8!+(11 povrh 3)*2!*7!+(11 povrh 4)*3!*6!+(11 povrh 5)*4!*5! načina



nisam sigurna da se to tak može, nije isto dal će neki dječak dobit 3 plave i 1 crvenu ili 3 crne i 1 plavu, a u oba slučaja dobije 4 olovke
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Luuka
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 02. 2007. (20:34:54)
Postovi: (925)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
188 = 301 - 113
Lokacija: Hakuna Matata

PostPostano: 10:33 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

Da ne pišem sve, ugl mi je isto ko aryi... 8)

A u 8. se meni čini da su a i d isti...jer [b]mislim[/b] da je isto reć da svaki zad mora dobit točno 1 student i da nijedan student ne smije dobit 2 ista zadatka? Pa je u oba rješenje 10^30. Ili ? :?
Da ne pišem sve, ugl mi je isto ko aryi... Cool

A u 8. se meni čini da su a i d isti...jer mislim da je isto reć da svaki zad mora dobit točno 1 student i da nijedan student ne smije dobit 2 ista zadatka? Pa je u oba rješenje 10^30. Ili ? Confused



_________________
"Bolje bi prolazio na faxu da sam na drogama nego na netu" - by a friend of mine
"Poslije spavanja doma spavanje bilo di mi je najdraža stvar" - by the same guy Very Happy
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
Luuka
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 02. 2007. (20:34:54)
Postovi: (925)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
188 = 301 - 113
Lokacija: Hakuna Matata

PostPostano: 11:06 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Luuka"]U 2.b sam išao da uzmemo n<=11, pa odaberemo ljude za 1.stol na (11 povrh n) načina. Permutiramo ih oko tog stola na (n-1)! načina, a one ostale permutiramo oko 2.stola na (11-n-1)! načina i na kraju sve to podijelimo s 2! jer nam nije bitno koji je stol 1. a koji 2. Rj je 11!/(2n(11-n)). Za n=0 rješenje je 10! jer se onda radi o 1 stolu. Jel to može tak?[/quote]

Da ispravim sebe...ovo je isto dobar način samo kaj fali jedna suma... za n=0 i n=11 je broj načina 2*10!/2! = 10!. Pa je ukupno rješenje

[latex]N = 10! + \sum_{n=1}^{10}{\frac{11!}{2n(11-n)}}[/latex]

Edit: A u trećem mi je rješenje (uz malu aryinu opasku :D)

[latex]N = {12 \choose 2}({36 \choose 5}-{24 \choose 5})[/latex]
Luuka (napisa):
U 2.b sam išao da uzmemo n⇐11, pa odaberemo ljude za 1.stol na (11 povrh n) načina. Permutiramo ih oko tog stola na (n-1)! načina, a one ostale permutiramo oko 2.stola na (11-n-1)! načina i na kraju sve to podijelimo s 2! jer nam nije bitno koji je stol 1. a koji 2. Rj je 11!/(2n(11-n)). Za n=0 rješenje je 10! jer se onda radi o 1 stolu. Jel to može tak?


Da ispravim sebe...ovo je isto dobar način samo kaj fali jedna suma... za n=0 i n=11 je broj načina 2*10!/2! = 10!. Pa je ukupno rješenje



Edit: A u trećem mi je rješenje (uz malu aryinu opasku Very Happy)




_________________
"Bolje bi prolazio na faxu da sam na drogama nego na netu" - by a friend of mine
"Poslije spavanja doma spavanje bilo di mi je najdraža stvar" - by the same guy Very Happy
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
ma
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 01. 2007. (12:06:50)
Postovi: (347)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
58 = 89 - 31

PostPostano: 11:53 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="matmih"]8. a) Ja sam gledao ovako:
[color=green]Mozemo na 10 nacina izabrati studenta koji će imati svaki od 30 zadataka[/color] (mora imati sve zadatke), ostalima mozemo podjeliti zadatke na [latex] 9^{30} [/latex] načina. I onda je [latex] N=10 \cdot 9^{30} [/latex].
Mislim da je u ovome [latex] 10^{30} [/latex] uracunat i slučaj kada recimo jedan student dobije 29 zadataka drugi 1 itd.[/quote]

hm :-k
zašto bi netko morao imati svih 30 zadataka. jedina bitna stvar je da svaki zadatak daš jednom studentu. prvi zadatak možeš podijeliti na 10 načina, drugi na 10, treći na 10, ... , trideseti na 10. ukupno načina: [latex]10^{30}[/latex]. :)
matmih (napisa):
8. a) Ja sam gledao ovako:
Mozemo na 10 nacina izabrati studenta koji će imati svaki od 30 zadataka (mora imati sve zadatke), ostalima mozemo podjeliti zadatke na načina. I onda je .
Mislim da je u ovome uracunat i slučaj kada recimo jedan student dobije 29 zadataka drugi 1 itd.


hm Think
zašto bi netko morao imati svih 30 zadataka. jedina bitna stvar je da svaki zadatak daš jednom studentu. prvi zadatak možeš podijeliti na 10 načina, drugi na 10, treći na 10, ... , trideseti na 10. ukupno načina: . Smile



_________________
ima let u finish
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
ma
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 01. 2007. (12:06:50)
Postovi: (347)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
58 = 89 - 31

PostPostano: 11:59 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Luuka"]A u 8. se meni čini da su a i d isti...jer [b]mislim[/b] da je isto reć da svaki zad mora dobit točno 1 student i da nijedan student ne smije dobit 2 ista zadatka? Pa je u oba rješenje 10^30. Ili ? :?[/quote]

ne bih rekao...
u a) svaki zadatak daješ [b]točno jednom[/b] studentu. dakle, franciska i ratimir ne mogu oboje imati 7. zadatak.
dok u d) 7. zadatak smiju imati i franciska i ratimir (a bo'me i orhan). samo je bitno da jedan student nema dva ista zadatka. ovaj dio je mene bunio - pogledaj raspravu od jutros u 2. zašto bi, pobogu, imalo smisla jednom studentu dati 4 puta isti zadatak? :!: :?
Luuka (napisa):
A u 8. se meni čini da su a i d isti...jer mislim da je isto reć da svaki zad mora dobit točno 1 student i da nijedan student ne smije dobit 2 ista zadatka? Pa je u oba rješenje 10^30. Ili ? Confused


ne bih rekao...
u a) svaki zadatak daješ točno jednom studentu. dakle, franciska i ratimir ne mogu oboje imati 7. zadatak.
dok u d) 7. zadatak smiju imati i franciska i ratimir (a bo'me i orhan). samo je bitno da jedan student nema dva ista zadatka. ovaj dio je mene bunio - pogledaj raspravu od jutros u 2. zašto bi, pobogu, imalo smisla jednom studentu dati 4 puta isti zadatak? Exclamation Confused



_________________
ima let u finish
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Luuka
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 02. 2007. (20:34:54)
Postovi: (925)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
188 = 301 - 113
Lokacija: Hakuna Matata

PostPostano: 12:04 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

Gledam u d isto ko i u a. Prvi zad mogu dat na 10 nač, drugi na 10 itd...a pošto su svi zadaci različiti onda nijedan student neće dobit 2 ista...ovo je jako zbunjujuće... :?
Gledam u d isto ko i u a. Prvi zad mogu dat na 10 nač, drugi na 10 itd...a pošto su svi zadaci različiti onda nijedan student neće dobit 2 ista...ovo je jako zbunjujuće... Confused



_________________
"Bolje bi prolazio na faxu da sam na drogama nego na netu" - by a friend of mine
"Poslije spavanja doma spavanje bilo di mi je najdraža stvar" - by the same guy Very Happy
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
ma
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 27. 01. 2007. (12:06:50)
Postovi: (347)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
58 = 89 - 31

PostPostano: 12:25 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Luuka"]Gledam u d isto ko i u a. Prvi zad mogu dat na 10 nač, drugi na 10 itd...a pošto su svi zadaci različiti onda nijedan student neće dobit 2 ista...ovo je jako zbunjujuće... :?[/quote]

da, ali to što gledaš je broj načina podjele točno 30 zadataka (jer svaki zadatak dobiva točno jedan student), i to u a) štima.
u d) ti doslovno možeš podijeliti svakom studentu sve zadatke, što u a) ne dolazi u obzir. :wink:
Luuka (napisa):
Gledam u d isto ko i u a. Prvi zad mogu dat na 10 nač, drugi na 10 itd...a pošto su svi zadaci različiti onda nijedan student neće dobit 2 ista...ovo je jako zbunjujuće... Confused


da, ali to što gledaš je broj načina podjele točno 30 zadataka (jer svaki zadatak dobiva točno jedan student), i to u a) štima.
u d) ti doslovno možeš podijeliti svakom studentu sve zadatke, što u a) ne dolazi u obzir. Wink



_________________
ima let u finish
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
goc
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 18. 06. 2007. (12:13:18)
Postovi: (64)16
Sarma = la pohva - posuda
44 = 52 - 8

PostPostano: 12:47 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Luuka"]Prvi zad mogu dat na 10 nač, [/quote]
tu je grreska po meni
ja sam isto dobio 2^300 : )
ukratko
prvi zadatak mozes rasporedit na ovoliko nacina
broj podskupova ucenika
zasto?
zato sto svaki ucenik moze ili ne mora dobiti taj zadatak
sto znaci da za svaki zadatak imas 2^10 mogucih rasporeda
sto znaci da za sve zadatke imas (2^10)^30=2^300 mogucih rasporeda
go ma! :D
u a zadatku te se trazi broj razlicitih uredjenih particija(bar kolko se ja sjecam) sto definitivno nije isto ko i ovo.
Luuka (napisa):
Prvi zad mogu dat na 10 nač,

tu je grreska po meni
ja sam isto dobio 2^300 : )
ukratko
prvi zadatak mozes rasporedit na ovoliko nacina
broj podskupova ucenika
zasto?
zato sto svaki ucenik moze ili ne mora dobiti taj zadatak
sto znaci da za svaki zadatak imas 2^10 mogucih rasporeda
sto znaci da za sve zadatke imas (2^10)^30=2^300 mogucih rasporeda
go ma! Very Happy
u a zadatku te se trazi broj razlicitih uredjenih particija(bar kolko se ja sjecam) sto definitivno nije isto ko i ovo.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
arya
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 30. 11. 2006. (20:10:37)
Postovi: (233)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
49 = 109 - 60
Lokacija: forum

PostPostano: 15:10 uto, 30. 10. 2007    Naslov: Citirajte i odgovorite

ona definicija bez praznog skupa je isto od maroja... ima tko def. od asistentice tadić, kak je ona rekla?
i da, i ja pod 8. d sam dobila 2^300, a kak vidim da nisam jedina, valjda je to dobro...
i 9. mi je kriv :oops: novo mi je rješenje (n povrh 3)- ( ( n- (najveće cijelo od (n/11))) povrh 3)... i za r komb. isto, samo umjesto 3 ide r... nadam se da sad je točno :) ak se netko ne slaže, neka kaže slobodno :)
ona definicija bez praznog skupa je isto od maroja... ima tko def. od asistentice tadić, kak je ona rekla?
i da, i ja pod 8. d sam dobila 2^300, a kak vidim da nisam jedina, valjda je to dobro...
i 9. mi je kriv Embarassed novo mi je rješenje (n povrh 3)- ( ( n- (najveće cijelo od (n/11))) povrh 3)... i za r komb. isto, samo umjesto 3 ide r... nadam se da sad je točno Smile ak se netko ne slaže, neka kaže slobodno Smile



_________________
kalendar Bow to the left
Pa, ptica... Zar nije ocito? Hrcak
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail MSNM
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 2. godine -> Diskretna matematika Vremenska zona: GMT + 01:00.
Idite na Prethodno  1, 2, 3, 4  Sljedeće
Stranica 2 / 4.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan