Evo jednog zanimljivog timskog natjecanja koje bi moglo zainteresirati ljubitelje zanimljivih, često i prilično teških problema.
[url=http://ipsc.ksp.sk/]Internet Problem Solving Contest[/url] -- [url]http://ipsc.ksp.sk/[/url]
Riječ je o online natjecanju koje se održava svake godine. (Ove godine 24.5. u 14 sati.) Timovi od najviše tri člana se natječu rješavajući zadane probleme u vremenskom periodu od 5 sati. Problemi se sastoje od opisa i dva skupa ulaznih podataka: lagani i teški. Da bi se problem riješio, valja iz ulaznih podataka dobiti izlazne, s tim da nije bitno na koji način se dođe do izlaza. Može se programirati, a može se i rješavati "na ruke".
Prilično dosadan opis, ha? :) Srećom, natjecanje je naprosto nezamislivo zabavno. :)
Na raspolaganju je desetak problema koje će svakom ljubitelju problema pružiti nevjerojatan užitak. Problemi znaju biti iz različitih područja: od kriptografije, prepoznavanja uzoraka, čudnih sudokua, teorije grafova, do raznih pogađanja brojeva, zagonetki i stvari koje se rješavaju "zdravom logikom".
Znanja i vještine koje mogu biti korisne su programiranje u nekom programskom jeziku (poželjno je da barem jedan član tima bude vješt), snalažljivost, znanje i poznavanje svega i svačega.
Težine problema variraju od prilično lakih koje gotovo svi riješe, do užasno teških, skoro nemogućih za riješiti koje riješe možda jedan ili dva tima tokom čitavog natjecanja.
Ja sudjelujem na natjecanju još od 2001., a ovo će mi biti peta godina u timu s kolegom Smithom i još jedanim kolegom s FER-a. Nismo baš imali nekih značajnijih rezultata, ali uvijek se dobro zabavimo i uživamo kad riješimo neki teži problem. :)
Evo izbor zadataka iz arhive koji su mi bili posebno zabavni:
[list][*][url=http://ipsc.ksp.sk/contests/ipsc2001/real/problems/e.php]A Censored Smile[/url]
Brojanje nasmijanih faca u tekstualnoj datoteci. Jedan od načina je, naravno, ručno, otvaranjem datoteke u tekstualnom editoru. :)
[*][url=http://ipsc.ksp.sk/contests/ipsc2003/real/problems/c.php]Cinderella[/url]
Pomozite Pepeljuzi da koristeći digitalnu vagu u najviše 10 vaganja otkrije vreću graha u kojoj se nalazi ukleto zrno.
[*][url=http://ipsc.ksp.sk/contests/ipsc2003/real/problems/d.php]Dependancy Problem[/url]
Svatko tko je instalirao programe na Linuxu znat će što je tu problematično. Neki programi ovise o drugim programima i bibliotekama. Potrebno je otkriti redoslijed instalacije programa.
[*][url=http://ipsc.ksp.sk/contests/ipsc2004/real/problems/d.php]Delayed Search[/url]
Pogađanje broja binarnim pretraživanjem, ali uz kašnjenje odgovora -- kad se pošalje treći upit, dobije se odgovor na prvi itd. Naravno, broj upita je ograničen.
[*][url=http://ipsc.ksp.sk/contests/ipsc2005/real/problems/b.php]Bottom Coder[/url]
Potrebno je napraviti jednu izmjenu u zadanom kodu da se dobije program koji daje traženi output.
[*][url=http://ipsc.ksp.sk/contests/ipsc2006/real/problems/m.php]Matrioska[/url]
Matrioska ilitiga babuška. Ovo je vjerojatno najbolji i najzanimljiviji problem koji sam vidio igdje ikad. :) Zahvaljujući Smithu, riješili smo easy dio. Hard dio je, koliko težak, toliko i genijalan. :)
[*][url=http://ipsc.ksp.sk/contests/ipsc2007/real/problems/k.php]Know Your Crypto[/url]
Malo kriptografije i krekiranja generatora slučajnih brojeva iz standardne C biblioteke. ;)
[*][url=http://ipsc.ksp.sk/contests/ipsc2007/real/problems/e.php]Enhancing IPSC Rules[/url]
Detektiranje pobjede u igri Kamen-škare-papir -- ulaz je PNG slika sa serijom sličica kamenja, škara i papira. ;)[/list:u]
Za kraj disclaimer: Natjecanje nije nužno studentsko, nego ima srednjoškolsku i otvorenu diviziju. Međutim, u otvorenoj diviziji sudjeluju većinom timovi studenata i zaposlenika raznih sveučilišta diljem svijeta. Nadalje, ovo je neformalno natjecanje. Nema nikakvih izlučnih prednatjecanja koja bi organiziralo neko službeno povjerenstvo s našeg faksa. Svejedno, nadam se da nije neprimjereno za podforum Studentska natjecanja. :)
Evo jednog zanimljivog timskog natjecanja koje bi moglo zainteresirati ljubitelje zanimljivih, često i prilično teških problema.
Internet Problem Solving Contest – http://ipsc.ksp.sk/
Riječ je o online natjecanju koje se održava svake godine. (Ove godine 24.5. u 14 sati.) Timovi od najviše tri člana se natječu rješavajući zadane probleme u vremenskom periodu od 5 sati. Problemi se sastoje od opisa i dva skupa ulaznih podataka: lagani i teški. Da bi se problem riješio, valja iz ulaznih podataka dobiti izlazne, s tim da nije bitno na koji način se dođe do izlaza. Može se programirati, a može se i rješavati "na ruke".
Prilično dosadan opis, ha? Srećom, natjecanje je naprosto nezamislivo zabavno.
Na raspolaganju je desetak problema koje će svakom ljubitelju problema pružiti nevjerojatan užitak. Problemi znaju biti iz različitih područja: od kriptografije, prepoznavanja uzoraka, čudnih sudokua, teorije grafova, do raznih pogađanja brojeva, zagonetki i stvari koje se rješavaju "zdravom logikom".
Znanja i vještine koje mogu biti korisne su programiranje u nekom programskom jeziku (poželjno je da barem jedan član tima bude vješt), snalažljivost, znanje i poznavanje svega i svačega.
Težine problema variraju od prilično lakih koje gotovo svi riješe, do užasno teških, skoro nemogućih za riješiti koje riješe možda jedan ili dva tima tokom čitavog natjecanja.
Ja sudjelujem na natjecanju još od 2001., a ovo će mi biti peta godina u timu s kolegom Smithom i još jedanim kolegom s FER-a. Nismo baš imali nekih značajnijih rezultata, ali uvijek se dobro zabavimo i uživamo kad riješimo neki teži problem.
Evo izbor zadataka iz arhive koji su mi bili posebno zabavni:
- A Censored Smile
Brojanje nasmijanih faca u tekstualnoj datoteci. Jedan od načina je, naravno, ručno, otvaranjem datoteke u tekstualnom editoru.
- Cinderella
Pomozite Pepeljuzi da koristeći digitalnu vagu u najviše 10 vaganja otkrije vreću graha u kojoj se nalazi ukleto zrno.
- Dependancy Problem
Svatko tko je instalirao programe na Linuxu znat će što je tu problematično. Neki programi ovise o drugim programima i bibliotekama. Potrebno je otkriti redoslijed instalacije programa.
- Delayed Search
Pogađanje broja binarnim pretraživanjem, ali uz kašnjenje odgovora – kad se pošalje treći upit, dobije se odgovor na prvi itd. Naravno, broj upita je ograničen.
- Bottom Coder
Potrebno je napraviti jednu izmjenu u zadanom kodu da se dobije program koji daje traženi output.
- Matrioska
Matrioska ilitiga babuška. Ovo je vjerojatno najbolji i najzanimljiviji problem koji sam vidio igdje ikad. Zahvaljujući Smithu, riješili smo easy dio. Hard dio je, koliko težak, toliko i genijalan.
- Know Your Crypto
Malo kriptografije i krekiranja generatora slučajnih brojeva iz standardne C biblioteke.
- Enhancing IPSC Rules
Detektiranje pobjede u igri Kamen-škare-papir – ulaz je PNG slika sa serijom sličica kamenja, škara i papira.
Za kraj disclaimer: Natjecanje nije nužno studentsko, nego ima srednjoškolsku i otvorenu diviziju. Međutim, u otvorenoj diviziji sudjeluju većinom timovi studenata i zaposlenika raznih sveučilišta diljem svijeta. Nadalje, ovo je neformalno natjecanje. Nema nikakvih izlučnih prednatjecanja koja bi organiziralo neko službeno povjerenstvo s našeg faksa. Svejedno, nadam se da nije neprimjereno za podforum Studentska natjecanja.
_________________ I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
|