Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Kombinatoricke igrice
WWW:
Idite na 1, 2  Sljedeće
Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 2. godine -> Diskretna matematika
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 17:15 pon, 1. 12. 2003    Naslov: Kombinatoricka igrica Citirajte i odgovorite

Evo jedne vrlo zgodne kombinatoricke igrice...

:new-alien: [url]http://www.alientiles.com[/url] :new-alien:

[b]Vazno upozorenje:[/b] igra je zarazna :!: Ako nemate viska vremena, a spadate medju ljude koji su proveli besane noci uz Rubikovu kocku, bolje nemojte posjecivati gornji link. Meni je trebalo 390 poteza da prvi put dobijem plavi kvadrat :oops:
Evo jedne vrlo zgodne kombinatoricke igrice...

#Beammeup-alien http://www.alientiles.com #Beammeup-alien

Vazno upozorenje: igra je zarazna Exclamation Ako nemate viska vremena, a spadate medju ljude koji su proveli besane noci uz Rubikovu kocku, bolje nemojte posjecivati gornji link. Meni je trebalo 390 poteza da prvi put dobijem plavi kvadrat Embarassed



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
C'Tebo
Moderator
Moderator


Pridružen/a: 03. 11. 2002. (18:40:48)
Postovi: (26A)16
Sarma = la pohva - posuda
-13 = 3 - 16
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 1:55 uto, 2. 12. 2003    Naslov: Citirajte i odgovorite

Za pretvorit sve crvene u sve plave mi je sinulo nakon nekoliko bezuspješnih pokušaja. Uglavnom trebalo mi je 14 klikova (haha)
Ovo drugo je već dosta teže....
Za pretvorit sve crvene u sve plave mi je sinulo nakon nekoliko bezuspješnih pokušaja. Uglavnom trebalo mi je 14 klikova (haha)
Ovo drugo je već dosta teže....



_________________
Click me!
_______________________
Bad panda!
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
diex
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 05. 10. 2003. (14:04:21)
Postovi: (34)16
Sarma = la pohva - posuda
= 0 - 0

PostPostano: 18:01 uto, 2. 12. 2003    Naslov: Citirajte i odgovorite

da,14 poteza,fora je da se u gornjem redu predju sva polja tamo i natrag,
ili ako se nekom da,moze pritisnut sva polja.
Ja jos uspio vologda,charon,a ovo djubre od shenkurska ce sad da me cuje :D


p.s. bazuluk je pao :shock:
da,14 poteza,fora je da se u gornjem redu predju sva polja tamo i natrag,
ili ako se nekom da,moze pritisnut sva polja.
Ja jos uspio vologda,charon,a ovo djubre od shenkurska ce sad da me cuje Very Happy


p.s. bazuluk je pao Shocked


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 22:31 uto, 2. 12. 2003    Naslov: Citirajte i odgovorite

OK, sad kad imamo bar dva ovisnika mozemo prec na konkretni dio price. Ajmo prvo precizno definirati igricu za one kojima Java ne radi.

Igra se na [i]n[/i] x [i]n[/i] matrici nad cijelim brojevima modulo [i]m[/i]. Potez se sastoji od izbora retka i stupca. Elementi u tom retku i stupcu povecavaju se za jedan modulo [i]m[/i]. Krece se od nulmatrice, a cilj je dobiti matricu popunjenu samim jedinicama, dvojkama itd, odnosno neki pravilni raspored (to su one babaroge koje spominje diex).

Da, u igri je [i]n[/i]=7 i [i]m[/i]=4. Za zadatke uzmite manje brojeve ako su vam preteski, ili probajte s opcenitim [i]m[/i] i/ili [i]n[/i] ako su vam prelagani. :D

Pitanja se namecu sama od sebe. Moze li se od bilo koje matrice doci do bilo koje druge? Ako da, kako? (algoritam.. slozenost.. blabla...) Ako ne, nadjite jedan primjer... karakterizirajte polozaje do kojih se moze/ne moze doci od nulmatrice... izmislite jos pitanja...

Disklejmer: ovaj cas ne znam odgovor niti na jedno od postavljenih pitanja (osim ako je 1\in{m,n} :D ) Mozda su pitanja trivijalna, mozda su teska, mozda je nemoguce na njih odgovoriti... Ipak, imam filing da ce se moc dati razumne odgovore na vecinu pitanja.

vsego, sad si ti na redu (bez perlushina molim :wink: )
OK, sad kad imamo bar dva ovisnika mozemo prec na konkretni dio price. Ajmo prvo precizno definirati igricu za one kojima Java ne radi.

Igra se na n x n matrici nad cijelim brojevima modulo m. Potez se sastoji od izbora retka i stupca. Elementi u tom retku i stupcu povecavaju se za jedan modulo m. Krece se od nulmatrice, a cilj je dobiti matricu popunjenu samim jedinicama, dvojkama itd, odnosno neki pravilni raspored (to su one babaroge koje spominje diex).

Da, u igri je n=7 i m=4. Za zadatke uzmite manje brojeve ako su vam preteski, ili probajte s opcenitim m i/ili n ako su vam prelagani. Very Happy

Pitanja se namecu sama od sebe. Moze li se od bilo koje matrice doci do bilo koje druge? Ako da, kako? (algoritam.. slozenost.. blabla...) Ako ne, nadjite jedan primjer... karakterizirajte polozaje do kojih se moze/ne moze doci od nulmatrice... izmislite jos pitanja...

Disklejmer: ovaj cas ne znam odgovor niti na jedno od postavljenih pitanja (osim ako je 1\in{m,n} Very Happy ) Mozda su pitanja trivijalna, mozda su teska, mozda je nemoguce na njih odgovoriti... Ipak, imam filing da ce se moc dati razumne odgovore na vecinu pitanja.

vsego, sad si ti na redu (bez perlushina molim Wink )



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
C'Tebo
Moderator
Moderator


Pridružen/a: 03. 11. 2002. (18:40:48)
Postovi: (26A)16
Sarma = la pohva - posuda
-13 = 3 - 16
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 0:35 čet, 4. 12. 2003    Naslov: Citirajte i odgovorite

OK, odustajem....
kako napraviti da svi budu ljubičasti, osim centralnog da bude crveni.
Stvarno me zanima. svašta sam probo, al' nikako....
OK, odustajem....
kako napraviti da svi budu ljubičasti, osim centralnog da bude crveni.
Stvarno me zanima. svašta sam probo, al' nikako....



_________________
Click me!
_______________________
Bad panda!
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 23:25 ned, 7. 12. 2003    Naslov: Citirajte i odgovorite

Kae bilo, ste zaspali? vsego, nemoj mi se sad pravit da nisi vidio... :twisted:

Ak vam treba pomoc, imate [url=http://www.alientiles.com/alienchallenges.html]ovdje[/url] sasvim dovoljno hintova.
Kae bilo, ste zaspali? vsego, nemoj mi se sad pravit da nisi vidio... Twisted Evil

Ak vam treba pomoc, imate ovdje sasvim dovoljno hintova.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
veky
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 09. 12. 2002. (19:59:43)
Postovi: (5B0)16
Sarma = la pohva - posuda
22 = 24 - 2
Lokacija: negdje daleko...

PostPostano: 14:20 pon, 8. 12. 2003    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]Kae bilo, ste zaspali? vsego, nemoj mi se sad pravit da nisi vidio... :twisted:

Ak vam treba pomoc, imate [url=http://www.alientiles.com/alienchallenges.html]ovdje[/url] sasvim dovoljno hintova.[/quote]

Očito nisi dovoljno detaljno pogledao...
tamo nisu samo hintovi, nego rješenja svega što si postavio, i puno više. Preciznije, igra je potpuno solved. (šteta, jer sam imao neke zanimljive programčiće u Mathematici...: )
krcko (napisa):
Kae bilo, ste zaspali? vsego, nemoj mi se sad pravit da nisi vidio... Twisted Evil

Ak vam treba pomoc, imate ovdje sasvim dovoljno hintova.


Očito nisi dovoljno detaljno pogledao...
tamo nisu samo hintovi, nego rješenja svega što si postavio, i puno više. Preciznije, igra je potpuno solved. (šteta, jer sam imao neke zanimljive programčiće u Mathematici...: )


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 15:47 pon, 8. 12. 2003    Naslov: Citirajte i odgovorite

Pa sto ako je rijeseno... nije zbog toga manje zabavno (ako vas ovakve stvari uopce mogu zabaviti :? ) Osim toga na onoj stranici su stvari prilicno nabacane, treba se potrudit da se vidi sto je od toga tocno a sto nije.

OK, aj bar raspisi sto rade tvoji Mma programcici..
Pa sto ako je rijeseno... nije zbog toga manje zabavno (ako vas ovakve stvari uopce mogu zabaviti Confused ) Osim toga na onoj stranici su stvari prilicno nabacane, treba se potrudit da se vidi sto je od toga tocno a sto nije.

OK, aj bar raspisi sto rade tvoji Mma programcici..



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Marijan
Gost





PostPostano: 23:17 pon, 22. 12. 2003    Naslov: Citirajte i odgovorite

Shar'ya
s0|0|0|1|1|2|2|4|4|5|5|6|6|0|6|1|5|2|4|4|2|5|1|6|0|

i stvarno je zarazno :)
Shar'ya
s0|0|0|1|1|2|2|4|4|5|5|6|6|0|6|1|5|2|4|4|2|5|1|6|0|

i stvarno je zarazno Smile


[Vrh]
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3560)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 23:58 pon, 22. 12. 2003    Naslov: Citirajte i odgovorite

Ako sam dobro shvatio, ne treba uvijek krenuti od crvene. :) Osim ako je bas naglaseno, jasno... :)

Charon...
s3|1|1|1|2|2|2|2|1|4|1|4|2|5|2|5|1|4|4|4|5|5|5|5|4|1|4|1|5|2|5|2|4|3|3|3|3|3|3|
Ako sam dobro shvatio, ne treba uvijek krenuti od crvene. Smile Osim ako je bas naglaseno, jasno... Smile

Charon...
s3|1|1|1|2|2|2|2|1|4|1|4|2|5|2|5|1|4|4|4|5|5|5|5|4|1|4|1|5|2|5|2|4|3|3|3|3|3|3|



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
goranm
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 12. 11. 2002. (20:09:12)
Postovi: (906)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
218 = 249 - 31

PostPostano: 2:20 pon, 5. 1. 2004    Naslov: jos jedna kombinatoricka igrica Citirajte i odgovorite

[url]http://ebaumsworld.com/pearl.shtml[/url]

zanima me da li postoji neka konkretna strategija za pobjedu ako
a) igrac krece prvi
b) kompjuter krece prvi

za one kojima se neda klikati na link

imamo skup bisera koji izgledaju ovako
[code:1]
o o o o
o o o o
o o o o
o o o
o o
o
[/code:1]
igrac koji je na redu bira jedan stupac i iz njega uzima koliko god bisera hoce
cilj je natjerati protivnika da povuce zadnji biser
http://ebaumsworld.com/pearl.shtml

zanima me da li postoji neka konkretna strategija za pobjedu ako
a) igrac krece prvi
b) kompjuter krece prvi

za one kojima se neda klikati na link

imamo skup bisera koji izgledaju ovako
Kod:

o o o o
o o o o
o o o o
o o o
o o
o

igrac koji je na redu bira jedan stupac i iz njega uzima koliko god bisera hoce
cilj je natjerati protivnika da povuce zadnji biser



_________________
The Dude Abides
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 22:42 pon, 5. 1. 2004    Naslov: Citirajte i odgovorite

Onaj tko igra prvi gubi (ako protivnik ne zbrlja). Imas odredjene rasporede kuglica (nazovimo ih [i]gubitnickim[/i]) kod kojih nakon bilo kojeg poteza protivnik moze ostaviti jednu kuglicu. Na primjer ovo:

OO
OO

Ovdje je jasno da gubi onaj tko je prvi na potezu. Sljedeci raspored je samo malo kompliciraniji:

OO
OO
OO

Ovdje ne moras izgubiti odmah ako uzmes samo jednu kuglicu. Ali onda protivnik takodjer uzima jednu iz stupca u kojem su ostale tri i dovodi te u prethodni polozaj. Strategija je u svakom potezu protivniku ostaviti gubitnicki raspored. Pocetni raspored je takodjer gubitnicki, zato drugi igrac ima prednost.
Onaj tko igra prvi gubi (ako protivnik ne zbrlja). Imas odredjene rasporede kuglica (nazovimo ih gubitnickim) kod kojih nakon bilo kojeg poteza protivnik moze ostaviti jednu kuglicu. Na primjer ovo:

OO
OO

Ovdje je jasno da gubi onaj tko je prvi na potezu. Sljedeci raspored je samo malo kompliciraniji:

OO
OO
OO

Ovdje ne moras izgubiti odmah ako uzmes samo jednu kuglicu. Ali onda protivnik takodjer uzima jednu iz stupca u kojem su ostale tri i dovodi te u prethodni polozaj. Strategija je u svakom potezu protivniku ostaviti gubitnicki raspored. Pocetni raspored je takodjer gubitnicki, zato drugi igrac ima prednost.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3560)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 1:13 uto, 6. 1. 2004    Naslov: Citirajte i odgovorite

Hmda... :roll: Nakon puno frustracija, odlucih prepustiti njemu prvi potez. Odmah sam dobio... :banana:
Hmda... Rolling Eyes Nakon puno frustracija, odlucih prepustiti njemu prvi potez. Odmah sam dobio... Dancing banana



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 13:04 uto, 6. 1. 2004    Naslov: Citirajte i odgovorite

Bilo bi zanimljivo naci karakterizaciju gubitnickih rasporeda. Ja ih znam odredjen broj napamet, jer smo jedno ljeto igrali tu igricu. Medjutim, nisam uocio jednostavan nacin kako ih prepoznati.

Ovo su neki od standardnih gubitinickih rasporeda: (1,1,1), (1,2,3), (n,n), (1,1,n,n), (1,n,n+1) za n>3. Ovaj zadnji nije gubitnicki za n=3 (u jednom potezu se dolazi do (1,2,3)).

Inace, igrica je stvarno majstorski isprogramirana. Sebe zamisljam bas kao onog tipa, to ljeto kad sam pobjedjivao cijelo drustvo... 8)
Bilo bi zanimljivo naci karakterizaciju gubitnickih rasporeda. Ja ih znam odredjen broj napamet, jer smo jedno ljeto igrali tu igricu. Medjutim, nisam uocio jednostavan nacin kako ih prepoznati.

Ovo su neki od standardnih gubitinickih rasporeda: (1,1,1), (1,2,3), (n,n), (1,1,n,n), (1,n,n+1) za n>3. Ovaj zadnji nije gubitnicki za n=3 (u jednom potezu se dolazi do (1,2,3)).

Inace, igrica je stvarno majstorski isprogramirana. Sebe zamisljam bas kao onog tipa, to ljeto kad sam pobjedjivao cijelo drustvo... Cool



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Crni
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 12. 2003. (01:20:43)
Postovi: (23C)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 29 - 25
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 2:06 sri, 7. 1. 2004    Naslov: Citirajte i odgovorite

A zakaj on ode kad ga pobijediš? :(
A zakaj on ode kad ga pobijediš? Sad


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Crni
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 12. 2003. (01:20:43)
Postovi: (23C)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 29 - 25
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 19:44 sri, 7. 1. 2004    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"](1,n,n+1)[/quote]

Gubitnička kombinacija koja treba biti predana protivniku je



[color=red](1,2k,2k+1); k€N[/color]
krcko (napisa):
(1,n,n+1)


Gubitnička kombinacija koja treba biti predana protivniku je



(1,2k,2k+1); k€N


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 0:04 pet, 9. 1. 2004    Naslov: Citirajte i odgovorite

Crni ima praf! Ono moje nije gubitnicko ako je n neparan. Tada se n+1 smanji za dva i dodje se u (1,2k,2k+1). Evo dokaza indukcijom da za paran n jest gubitnicko...

Baza: (1,2,3) je gubitnicko.
Pretpostavka: (1,2k,2k+1) je gubitnicko za sve k<n.
Korak: gledamo (1,2n,2n+1). Ako protivnik uzme:
-usamljeni kamencic, uzimamo jedan s vece hrpe i dovedemo ga na (0,2n,2n)
-neparan broj iz 2n-hrpe, uzimamo za dva vise od 2n+1
-paran broj iz 2n-hrpe, uzimamo isto toliko od 2n+1
-jedan iz najvece hrpe, uzmemo usamljeni pa opet ostane (0,2n,2n)
-neparan broj >=3 iz najvece, uzmemo dva kamencica manje od 2n
-paran iz najvece, isto toliko od 2n
-naravno, ako uzme cijelu hrpu (bilo 2n bilo 2n+1), mi uzimamo onu drugu

Evo jedne dvoparametarske familije gubitnickih rasporeda: (m,m,n,n). Zna li netko jos gubitnickih rasporeda?

[quote="crni"]A zakaj on ode kad ga pobijediš? :( [/quote]
Naravno da ode... drznuo si se pobijediti [b]Juana Velikog[/b] :shocked!: [-X
Crni ima praf! Ono moje nije gubitnicko ako je n neparan. Tada se n+1 smanji za dva i dodje se u (1,2k,2k+1). Evo dokaza indukcijom da za paran n jest gubitnicko...

Baza: (1,2,3) je gubitnicko.
Pretpostavka: (1,2k,2k+1) je gubitnicko za sve k<n.
Korak: gledamo (1,2n,2n+1). Ako protivnik uzme:
-usamljeni kamencic, uzimamo jedan s vece hrpe i dovedemo ga na (0,2n,2n)
-neparan broj iz 2n-hrpe, uzimamo za dva vise od 2n+1
-paran broj iz 2n-hrpe, uzimamo isto toliko od 2n+1
-jedan iz najvece hrpe, uzmemo usamljeni pa opet ostane (0,2n,2n)
-neparan broj >=3 iz najvece, uzmemo dva kamencica manje od 2n
-paran iz najvece, isto toliko od 2n
-naravno, ako uzme cijelu hrpu (bilo 2n bilo 2n+1), mi uzimamo onu drugu

Evo jedne dvoparametarske familije gubitnickih rasporeda: (m,m,n,n). Zna li netko jos gubitnickih rasporeda?

crni (napisa):
A zakaj on ode kad ga pobijediš? Sad

Naravno da ode... drznuo si se pobijediti Juana Velikog #Shocked [-X



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
vsego
Site Admin
Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09)
Postovi: (3560)16
Spol: zombi
Sarma = la pohva - posuda
854 = 1068 - 214
Lokacija: /sbin/init

PostPostano: 0:48 pet, 9. 1. 2004    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"]Zna li netko jos gubitnickih rasporeda?[/quote]

Da ja probam jedan opceniti... :shock:

Dakle, imamo 2[i]N[/i] (dakle parno mnogo) hrpa. Od toga 2[i]p[/i] parnih i 2[i]n[/i] neparnih (tj. [i]N[/i] = [i]p[/i] + [i]n[/i]). Tvrdim da je taj raspored gubitnicki (za onoga tko je prvi na potezu). 8)

Zasto?

Protivnik uzme [i]k[/i] komada iz neke hrpe, BSOMP jedne od parnih hrpa. Tada i mi uzimamo iz jedne od parnih hrpa i to na slijedeci nacin:

1. ako je uzeo cijelu hrpu, pocistimo i mi cijelu hrpu, pa smo dobili problem reda 2[i]N[/i] - 2 (za 2 stupca jednake parnosti se lako pokaze da su gubitnicka kombinacija)

2. ako je uzeo toliko da ono sto je ostalo nije najdulji parni stupac (mozda nije ni bio - nebitno), onda mi taj drugi parni stupac pocistimo tako da u njemu ostane jednako mnogo bisera kao u ovom iz kojeg je uzimao protivnik. Jasno, treba izabrati dovoljno dugi stupac.

3. ako je protivnikov stupac bio i ostao najdulji, onda uzmemo iz tog stupca tako da postane jednako dug kao i drugi najdulji parni stupac

Dakle, sto god protivnik napravio, mi ga vodimo prema situcaiji gdje imamo niz stupaca koji u parovima imaju iste duljine. :twisted:

Dakle ([i]a[/i], [i]a[/i], [i]b[/i], [i]b[/i], [i]c[/i], [i]c[/i],...) (malo poopcenje krckovog ([i]m[/i], [i]m[/i], [i]n[/i], [i]n[/i])). 8)

Zasto je ta kombinacija "kobna"? Zato, jer mozemo oponasati protivnika (tj. ponavljati njegove poteze) do situacije (1, 1,..., 1, 1, [i]k[/i], [i]k[/i]).

Dalje "oponasamo" protivnika, tj. drzimo istu konfiguraciju (1, 1,..., 1, 1, [i]k[/i], [i]k[/i]), samo za manji [i]k[/i] i to sve dok jedna hrpa ne padne na manje od dva bisera. To je moguce ako protivnik:

1. "pocisti" jednu hrpu :arrow: mi u drugoj ostavimo jedan biser (to je moguce jer je do prethodnog poteza bilo po dva ili vise bisera u svakoj hrpi) :arrow: ostaje neparno mnogo hrpa

2. ostavi jednu od hrpa na jednom biseru :arrow: mi "pocistimo" drugu hrpu :arrow: opet ostaje neparno mnogo hrpa



Ufff... Ne mogu vjerovati da sam sve ovo napisao. :crazyeyes: Jos ako nema rupa u razmisljanju... :roll: :-k

Dakle, [b]ako je ovo tocno[/b] :-k onda vrijedi i slijedece: svaka konfiguracija s vise od jednog stupca (jer je to trivijalna situacija u kojoj prvi uvijek moze pobijediti) koja ne odgovara gornjem opisu, trivijalno se moze u jednom potezu dovesti do toga. Dakle, takve konfiguracije su pobjednicke za prvog igraca. :D

[b]Anex:[/b] Bas skuzih da ipak ima rupa u razmisljanju. :( Naime, protivnik se [b]moze[/b] izvuci iz pocetne konfiguracije. Pokusajte otkriti kako i koji je nacin za to sprijeciti (tj. kako promijeniti pocetnu konfiguraciju da se to sprijeci). :D

Hint: nesto zaboravih u analizi protivnikovih koraka (one 3 tocke). :-s
krcko (napisa):
Zna li netko jos gubitnickih rasporeda?


Da ja probam jedan opceniti... Shocked

Dakle, imamo 2N (dakle parno mnogo) hrpa. Od toga 2p parnih i 2n neparnih (tj. N = p + n). Tvrdim da je taj raspored gubitnicki (za onoga tko je prvi na potezu). Cool

Zasto?

Protivnik uzme k komada iz neke hrpe, BSOMP jedne od parnih hrpa. Tada i mi uzimamo iz jedne od parnih hrpa i to na slijedeci nacin:

1. ako je uzeo cijelu hrpu, pocistimo i mi cijelu hrpu, pa smo dobili problem reda 2N - 2 (za 2 stupca jednake parnosti se lako pokaze da su gubitnicka kombinacija)

2. ako je uzeo toliko da ono sto je ostalo nije najdulji parni stupac (mozda nije ni bio - nebitno), onda mi taj drugi parni stupac pocistimo tako da u njemu ostane jednako mnogo bisera kao u ovom iz kojeg je uzimao protivnik. Jasno, treba izabrati dovoljno dugi stupac.

3. ako je protivnikov stupac bio i ostao najdulji, onda uzmemo iz tog stupca tako da postane jednako dug kao i drugi najdulji parni stupac

Dakle, sto god protivnik napravio, mi ga vodimo prema situcaiji gdje imamo niz stupaca koji u parovima imaju iste duljine. Twisted Evil

Dakle (a, a, b, b, c, c,...) (malo poopcenje krckovog (m, m, n, n)). Cool

Zasto je ta kombinacija "kobna"? Zato, jer mozemo oponasati protivnika (tj. ponavljati njegove poteze) do situacije (1, 1,..., 1, 1, k, k).

Dalje "oponasamo" protivnika, tj. drzimo istu konfiguraciju (1, 1,..., 1, 1, k, k), samo za manji k i to sve dok jedna hrpa ne padne na manje od dva bisera. To je moguce ako protivnik:

1. "pocisti" jednu hrpu Arrow mi u drugoj ostavimo jedan biser (to je moguce jer je do prethodnog poteza bilo po dva ili vise bisera u svakoj hrpi) Arrow ostaje neparno mnogo hrpa

2. ostavi jednu od hrpa na jednom biseru Arrow mi "pocistimo" drugu hrpu Arrow opet ostaje neparno mnogo hrpa



Ufff... Ne mogu vjerovati da sam sve ovo napisao. #Crazy Jos ako nema rupa u razmisljanju... Rolling Eyes Think

Dakle, ako je ovo tocno Think onda vrijedi i slijedece: svaka konfiguracija s vise od jednog stupca (jer je to trivijalna situacija u kojoj prvi uvijek moze pobijediti) koja ne odgovara gornjem opisu, trivijalno se moze u jednom potezu dovesti do toga. Dakle, takve konfiguracije su pobjednicke za prvog igraca. Very Happy

Anex: Bas skuzih da ipak ima rupa u razmisljanju. Sad Naime, protivnik se moze izvuci iz pocetne konfiguracije. Pokusajte otkriti kako i koji je nacin za to sprijeciti (tj. kako promijeniti pocetnu konfiguraciju da se to sprijeci). Very Happy

Hint: nesto zaboravih u analizi protivnikovih koraka (one 3 tocke). Eh?



_________________
U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
Drzim prodike
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Crni
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 12. 2003. (01:20:43)
Postovi: (23C)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 29 - 25
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 13:48 pet, 9. 1. 2004    Naslov: Citirajte i odgovorite

(n,2n,3n) je gubitnički raspored za onog koji je prvi na potezu.

[color=red][/color]P.S. Krcko, daj vrati onog dabra.
(n,2n,3n) je gubitnički raspored za onog koji je prvi na potezu.

P.S. Krcko, daj vrati onog dabra.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
krcko
Forumaš nagrađen za životno djelo
Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59)
Postovi: (18B3)16
Sarma = la pohva - posuda
655 = 759 - 104

PostPostano: 16:22 sub, 10. 1. 2004    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Crni"]P.S. Krcko, daj vrati onog dabra.[/quote]

OK.

[quote="Crni"](n,2n,3n) je gubitnički raspored za onog koji je prvi na potezu.[/quote]

Not quite. Kod (3,6,9) mozes uzeti cetiri iz zadnjeg reda i zadati protivniku (3,6,5). Proceprkao sam malo po literaturi i nasao karakterizaciju gubitnickih rasporeda. Odgovor je (bar meni) stvarno zanimljiv i neocekivan.

Brojevi perlica u hrpicama napisu se binarno jedan ispod drugog. Raspored je gubitnicki ako i samo ako je u svim stupcima paran broj jedinica. Evo kako to izgleda za (3,6,5):

[code:1]3 = 1 1
6 = 1 1 0
5 = 1 0 1
-----------
2 2 2[/code:1]

Prema tome, (3,6,5) je gubitnicki. Za (3,6,9) tablica izgleda ovako:

[code:1]3 = 1 1
6 = 1 1 0
9 = 1 0 0 1
-----------
1 1 2 2[/code:1]

Vidi se da nije gubitnicki raspored i sto treba napraviti da sume stupaca postanu parne.

Ovo je zapravo karakterizacija gubitnickih rasporeda za varijantu igre u kojoj zadnja perlica pobjedjuje, ali strategija je ista sve do samog kraja. Kad ostane samo jedna hrpa s vise od jedne perlice, treba iz nje uzeti tako da ostane neparno mnogo hrpica s jednom perlicom. Karakterizaciju je skuzio izvjesni Charles L. Bouton pred skoro tocno 100 godina. Igra je inace poznata kao NIM.
Crni (napisa):
P.S. Krcko, daj vrati onog dabra.


OK.

Crni (napisa):
(n,2n,3n) je gubitnički raspored za onog koji je prvi na potezu.


Not quite. Kod (3,6,9) mozes uzeti cetiri iz zadnjeg reda i zadati protivniku (3,6,5). Proceprkao sam malo po literaturi i nasao karakterizaciju gubitnickih rasporeda. Odgovor je (bar meni) stvarno zanimljiv i neocekivan.

Brojevi perlica u hrpicama napisu se binarno jedan ispod drugog. Raspored je gubitnicki ako i samo ako je u svim stupcima paran broj jedinica. Evo kako to izgleda za (3,6,5):

Kod:
3 =   1 1
6 = 1 1 0
5 = 1 0 1
-----------
    2 2 2


Prema tome, (3,6,5) je gubitnicki. Za (3,6,9) tablica izgleda ovako:

Kod:
3 =     1 1
6 =   1 1 0
9 = 1 0 0 1
-----------
    1 1 2 2


Vidi se da nije gubitnicki raspored i sto treba napraviti da sume stupaca postanu parne.

Ovo je zapravo karakterizacija gubitnickih rasporeda za varijantu igre u kojoj zadnja perlica pobjedjuje, ali strategija je ista sve do samog kraja. Kad ostane samo jedna hrpa s vise od jedne perlice, treba iz nje uzeti tako da ostane neparno mnogo hrpica s jednom perlicom. Karakterizaciju je skuzio izvjesni Charles L. Bouton pred skoro tocno 100 godina. Igra je inace poznata kao NIM.



_________________
Vedran Krcadinac

Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku Pošaljite e-mail Posjetite Web stranice
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 2. godine -> Diskretna matematika Vremenska zona: GMT + 01:00.
Idite na 1, 2  Sljedeće
Stranica 1 / 2.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan