Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
Blizzard Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 10. 2006. (20:17:17) Postovi: (121)16
Spol: 
Lokacija: u sjeni....
|
|
[Vrh] |
|
tp Forumaš(ica)

Pridružen/a: 05. 12. 2005. (16:46:01) Postovi: (1F2)16
|
|
[Vrh] |
|
MB Forumaš(ica)


Pridružen/a: 01. 07. 2005. (12:35:21) Postovi: (224)16
Spol: 
Lokacija: Molvice
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 13:05 pon, 17. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="5ra"]uzeti ću primjer našeg faksa:
svi mi koji smo upisali PMF-MO volimo matematiku, ALI velika većina NE VOLI programiranje, pascal, c++, c, javu i sve ostalo slično tome (bez obzira što nisam u tom postotku, razumijem te ljude). Prema tome, budući da ne postoji faks na kojem će se studirati matematika bez c++, programiranja, mreža i ostalog, ljudi upisuju PMF-MO. i onda slušaju programiranje 1 i 2 i RP1 i mreže jer moraju. i tu po meni nema ništa čudno...[/quote]
Na PMF-MO mozete studirati bez P1, P2, C++ i ostalog. Upisete nastavnicki studij, polozite RP1 i RP2, na drugoj godini izaberete Osnove algoritama i nakon toga ne morate slusati niti jedan racunarski kolegij (cak ni na diplomskom studiju). Ideja je da mozete biti profesori matematike i bez da znate programirati.
Sto se tice "inzinjerskog" smjera, mislim da bi programiranje u ovom ili onom obliku trebalo ostati obavezno (za razliku od vsege). Lijepo je da studenti vole matematiku, ali da bi njihovo znanje bilo upotrebljivo na trzistu rada moraju ga znati formulirati kao algoritme za rjesavanje konkretnih problema. Analogija: lijepo je da jako volite kopati rupe i da znate sve o kopanju rupa, no tesko da ce vas itko zaposliti ako ne znate koristiti lopatu, bager i ostalu tehniku koju danas imamo na raspolaganju.
5ra (napisa): | uzeti ću primjer našeg faksa:
svi mi koji smo upisali PMF-MO volimo matematiku, ALI velika većina NE VOLI programiranje, pascal, c++, c, javu i sve ostalo slično tome (bez obzira što nisam u tom postotku, razumijem te ljude). Prema tome, budući da ne postoji faks na kojem će se studirati matematika bez c++, programiranja, mreža i ostalog, ljudi upisuju PMF-MO. i onda slušaju programiranje 1 i 2 i RP1 i mreže jer moraju. i tu po meni nema ništa čudno... |
Na PMF-MO mozete studirati bez P1, P2, C++ i ostalog. Upisete nastavnicki studij, polozite RP1 i RP2, na drugoj godini izaberete Osnove algoritama i nakon toga ne morate slusati niti jedan racunarski kolegij (cak ni na diplomskom studiju). Ideja je da mozete biti profesori matematike i bez da znate programirati.
Sto se tice "inzinjerskog" smjera, mislim da bi programiranje u ovom ili onom obliku trebalo ostati obavezno (za razliku od vsege). Lijepo je da studenti vole matematiku, ali da bi njihovo znanje bilo upotrebljivo na trzistu rada moraju ga znati formulirati kao algoritme za rjesavanje konkretnih problema. Analogija: lijepo je da jako volite kopati rupe i da znate sve o kopanju rupa, no tesko da ce vas itko zaposliti ako ne znate koristiti lopatu, bager i ostalu tehniku koju danas imamo na raspolaganju.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3562)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 15:17 pon, 17. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]mislim da bi programiranje u ovom ili onom obliku trebalo ostati obavezno (za razliku od vsege)[/quote]
I ja mislim da vsego ne bi trebao biti obavezan. :D
[quote="krcko"]Lijepo je da studenti vole matematiku, ali da bi njihovo znanje bilo upotrebljivo na trzistu rada moraju ga znati formulirati kao algoritme za rjesavanje konkretnih problema.[/quote]
Nisam napisao da sam protiv "programiranja", nego protiv "programiranja u C-u". :) Matematicarima je prirodniji FORTRAN (kojeg ja, btw, ne znam (zaboravio :oops:)), a za osnovne algoritme bi bio daleko jednostavniji Pascal (priznajem, manje "mocan" od C-a, ali pricamo o "formuliranju algoritama za rjesavanje konkretnih problema") ili - sad cete se smijati - PERL (kao dinamicki i krajnje netipizirani jezik). :)
IMO, studenti bi trebali imati izbor izmedju nekoliko jezika, s time da stablo prethodnika usmjerava na jezike koji trebaju studentima koji zele ici u nekom smjeru. 8)
P.S. Da, "cimam" za PERL jer je to moj izbor, ali Pascal sam zaboravio, no i dalje mislim da je ok za "uciti algoritamsko razmisljanje". :) Dovoljno blizak pseudo-kodu, solidno napredniji od BASICa ili LOGOa, a ipak se moze compilirati i isprobati. 8)
krcko (napisa): | mislim da bi programiranje u ovom ili onom obliku trebalo ostati obavezno (za razliku od vsege) |
I ja mislim da vsego ne bi trebao biti obavezan.
krcko (napisa): | Lijepo je da studenti vole matematiku, ali da bi njihovo znanje bilo upotrebljivo na trzistu rada moraju ga znati formulirati kao algoritme za rjesavanje konkretnih problema. |
Nisam napisao da sam protiv "programiranja", nego protiv "programiranja u C-u". Matematicarima je prirodniji FORTRAN (kojeg ja, btw, ne znam (zaboravio )), a za osnovne algoritme bi bio daleko jednostavniji Pascal (priznajem, manje "mocan" od C-a, ali pricamo o "formuliranju algoritama za rjesavanje konkretnih problema") ili - sad cete se smijati - PERL (kao dinamicki i krajnje netipizirani jezik).
IMO, studenti bi trebali imati izbor izmedju nekoliko jezika, s time da stablo prethodnika usmjerava na jezike koji trebaju studentima koji zele ici u nekom smjeru.
P.S. Da, "cimam" za PERL jer je to moj izbor, ali Pascal sam zaboravio, no i dalje mislim da je ok za "uciti algoritamsko razmisljanje". Dovoljno blizak pseudo-kodu, solidno napredniji od BASICa ili LOGOa, a ipak se moze compilirati i isprobati.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju. 
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 15:23 pon, 17. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="Tvrtko"][quote="nemo"]
teško ćeš utjecati na radne navike isključivo utjecajem striktnih pravila nastave
[/quote]
Moguce da je tako. Ali student ce se, ako prati nastavu, zapitati: hocu li moci poloziti kolegij, znam li o cemu se radi na predavanjima/vjezbama, hocu li znati sto na blicu, kako cu proci kolokvij ...
Valjda ce u nekom trenutku pocet nesto raditi, ako zeli studirati.[/quote]
ako studenta zanima samo to što si napisao onda se to lagano rješi putem nekoliko pisanih obavijesti. skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa :) kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja.
[quote="Tvrtko"]Svatko ce u zivotu bez obzira na akademsku ili poslovnu karijeru morati sudjelovati u raznim profesionalnim aktivnostima koje ga uopce ne zanimaju/nisu korisne/dosadne su i na koje se nikako ne moze utjecati.[/quote]
dakle naša akademska zajednica je puno bolje povezana sa gospodarstvom nego što sam ja to mislio. ako nas tako kvalitetno pripremaju za zbilju profesionalnog života treba im čestitati :) btw ima jedna pjesma, zove se [url=http://www.youtube.com/watch?v=oXobejzkijo]Šuti i Trpi[/url], izvodi Dubioza kolektiv, krasni momci iz BiH. poruka pjesme je otprilike jednaka ko i u ove tvoje rečenice gore, samo što mislim da oni ipak koriste obrnutu psihologiju ;)
Tvrtko (napisa): | nemo (napisa): |
teško ćeš utjecati na radne navike isključivo utjecajem striktnih pravila nastave
|
Moguce da je tako. Ali student ce se, ako prati nastavu, zapitati: hocu li moci poloziti kolegij, znam li o cemu se radi na predavanjima/vjezbama, hocu li znati sto na blicu, kako cu proci kolokvij ...
Valjda ce u nekom trenutku pocet nesto raditi, ako zeli studirati. |
ako studenta zanima samo to što si napisao onda se to lagano rješi putem nekoliko pisanih obavijesti. skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja.
Tvrtko (napisa): | Svatko ce u zivotu bez obzira na akademsku ili poslovnu karijeru morati sudjelovati u raznim profesionalnim aktivnostima koje ga uopce ne zanimaju/nisu korisne/dosadne su i na koje se nikako ne moze utjecati. |
dakle naša akademska zajednica je puno bolje povezana sa gospodarstvom nego što sam ja to mislio. ako nas tako kvalitetno pripremaju za zbilju profesionalnog života treba im čestitati btw ima jedna pjesma, zove se Šuti i Trpi, izvodi Dubioza kolektiv, krasni momci iz BiH. poruka pjesme je otprilike jednaka ko i u ove tvoje rečenice gore, samo što mislim da oni ipak koriste obrnutu psihologiju
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 19:39 pon, 17. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"]Matematicarima je prirodniji FORTRAN[/quote]
OMG napisao si "FORTRAN" i "prirodan" u istoj recenici :shock:
Covjece, ti stvarno imas lose misljenje o matematicarima ;)
[quote="vsego"]Pascal sam zaboravio, no i dalje mislim da je ok za "uciti algoritamsko razmisljanje". :)[/quote]
Slazem se, no mislim da bi "inzinjere" trebalo ipak malo vise gnjaviti. Osim algoritamskog razmisljanja trebali bi savladati tehniku programiranja u nekoliko aktualnih programskih jezika. Do kraja studija vjerojatno vise nece biti aktualni, ali studenti ce bar znati sto ih ceka kad se zaposle.
[quote="nemo"]skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa :) kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja.[/quote]
Ocjene nisu poanta obrazovanja, ali je ocjenjivanje dosta bitna komponenta cijele price. Valjda tako funkcionira ljudska psihologija. Tesko je nesto raditi "za ozbiljno" ako nema elementa kontrole. Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2 :)
[quote="nemo"]dakle naša akademska zajednica je puno bolje povezana sa gospodarstvom nego što sam ja to mislio. ako nas tako kvalitetno pripremaju za zbilju profesionalnog života treba im čestitati :) [/quote]
Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci.
Bez ikakve ironije, smatram da je bolonja na PMF-MO napravila dvije dobre stvari: studenti vise ne izostaju masovno s nastave i ne polazu ispite godinama nakon sto su odslusali kolegije. To su bili najveci problemi u doba dok sam ja studirao.
vsego (napisa): | Matematicarima je prirodniji FORTRAN |
OMG napisao si "FORTRAN" i "prirodan" u istoj recenici
Covjece, ti stvarno imas lose misljenje o matematicarima
vsego (napisa): | Pascal sam zaboravio, no i dalje mislim da je ok za "uciti algoritamsko razmisljanje".  |
Slazem se, no mislim da bi "inzinjere" trebalo ipak malo vise gnjaviti. Osim algoritamskog razmisljanja trebali bi savladati tehniku programiranja u nekoliko aktualnih programskih jezika. Do kraja studija vjerojatno vise nece biti aktualni, ali studenti ce bar znati sto ih ceka kad se zaposle.
nemo (napisa): | skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja. |
Ocjene nisu poanta obrazovanja, ali je ocjenjivanje dosta bitna komponenta cijele price. Valjda tako funkcionira ljudska psihologija. Tesko je nesto raditi "za ozbiljno" ako nema elementa kontrole. Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2
nemo (napisa): | dakle naša akademska zajednica je puno bolje povezana sa gospodarstvom nego što sam ja to mislio. ako nas tako kvalitetno pripremaju za zbilju profesionalnog života treba im čestitati |
Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci.
Bez ikakve ironije, smatram da je bolonja na PMF-MO napravila dvije dobre stvari: studenti vise ne izostaju masovno s nastave i ne polazu ispite godinama nakon sto su odslusali kolegije. To su bili najveci problemi u doba dok sam ja studirao.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3562)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 20:50 pon, 17. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Bez ikakve ironije, smatram da je bolonja na PMF-MO napravila dvije dobre stvari: studenti vise ne izostaju masovno s nastave i ne polazu ispite godinama nakon sto su odslusali kolegije. To su bili najveci problemi u doba dok sam ja studirao.[/quote]
Bez ikakve ironije, kako bi tvoja generacija prolazila na ispitima sa zadacima koje danas zadajemo i usmenima (tamo gdje su "prezivjeli") kakve danasnji studenti imaju? ;)
Recimo, UVIS je bio strah i trepet zbog usmenog... kojeg sada za vecinu studenata nema. :| Dakle, pripisivati vecu prolaznost Bolonji bez da se spomene i (daleko) niza ocekivanja koja se stavljaju pred studente, nekako mi se ne cini korektno. :?
krcko (napisa): | Bez ikakve ironije, smatram da je bolonja na PMF-MO napravila dvije dobre stvari: studenti vise ne izostaju masovno s nastave i ne polazu ispite godinama nakon sto su odslusali kolegije. To su bili najveci problemi u doba dok sam ja studirao. |
Bez ikakve ironije, kako bi tvoja generacija prolazila na ispitima sa zadacima koje danas zadajemo i usmenima (tamo gdje su "prezivjeli") kakve danasnji studenti imaju?
Recimo, UVIS je bio strah i trepet zbog usmenog... kojeg sada za vecinu studenata nema. Dakle, pripisivati vecu prolaznost Bolonji bez da se spomene i (daleko) niza ocekivanja koja se stavljaju pred studente, nekako mi se ne cini korektno.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju. 
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
5ra Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 08. 2006. (21:34:08) Postovi: (D5)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
ddz Forumaš(ica)

Pridružen/a: 29. 10. 2004. (22:49:49) Postovi: (4D)16
Spol: 
|
Postano: 0:48 uto, 18. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="5ra"]kako u školi tako i na faksu: ako 75% ljudi ne uspije položiti kolegij i ako svi koji polože imaju 2 ili 3 onda nisu oni krivi nego je stvar u profesoru... ili u gradivu preteškom za taj stupanj obrazovanja.[/quote]
:roll:o tome se ne isplati uopće raspravljati - smisao i cilj obrazovanja se ne može opisati u nekoliko rečenica - možda bi svi postovi sa ovog foruma, da su posvećeni samo o tome kako ocijenjivati, kako učiti nove naraštaje, što učiti nove naraštaje,... možda bi onda tek imali sliku koliko stvari leži u pozadini navedenih radnji. Nije to tako jednostavno. A sa 5ra se potpuno slažem. Prije dvije godine od 60 ljudi je samo jedna kolegica na Matematičkoj Analizi 2 skupila 45 bodova(potrebno za prolaz), a kada se pojavila na usmenom profesor se zapitao(naglas) zašto se uopće pojavila na usmenom?:shock: :lol: Ali nitko se nije ništa zapitao i sumnjam da će se zapitati u budućim takvim slučajevima. A usmenog, koliko ga god ne volim kao i hrpa ljudi - na našem faksu treba biti. Negdje drugdje ne, ali kod nas da. To je istina od koje ne treba bježati. A to što netko nema vremena ispitivati pa se otkači 60% ljudi bez usmenog(od kojih je 20%) nelegalno kolokviralo... Ma opet sad i ja o ocjenjivanju :)
5ra (napisa): | kako u školi tako i na faksu: ako 75% ljudi ne uspije položiti kolegij i ako svi koji polože imaju 2 ili 3 onda nisu oni krivi nego je stvar u profesoru... ili u gradivu preteškom za taj stupanj obrazovanja. |
o tome se ne isplati uopće raspravljati - smisao i cilj obrazovanja se ne može opisati u nekoliko rečenica - možda bi svi postovi sa ovog foruma, da su posvećeni samo o tome kako ocijenjivati, kako učiti nove naraštaje, što učiti nove naraštaje,... možda bi onda tek imali sliku koliko stvari leži u pozadini navedenih radnji. Nije to tako jednostavno. A sa 5ra se potpuno slažem. Prije dvije godine od 60 ljudi je samo jedna kolegica na Matematičkoj Analizi 2 skupila 45 bodova(potrebno za prolaz), a kada se pojavila na usmenom profesor se zapitao(naglas) zašto se uopće pojavila na usmenom? Ali nitko se nije ništa zapitao i sumnjam da će se zapitati u budućim takvim slučajevima. A usmenog, koliko ga god ne volim kao i hrpa ljudi - na našem faksu treba biti. Negdje drugdje ne, ali kod nas da. To je istina od koje ne treba bježati. A to što netko nema vremena ispitivati pa se otkači 60% ljudi bez usmenog(od kojih je 20%) nelegalno kolokviralo... Ma opet sad i ja o ocjenjivanju
_________________ oldičan datkilgoraf tržai posoa, pšiem perko 010 rjieič um inuti, saom se jaivte ardi dogovroa an 0998030117. HVAAL NA POJVEREJNU!!1
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 17:16 uto, 18. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"][quote="nemo"]skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa :) kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja.[/quote]
Ocjene nisu poanta obrazovanja, ali je ocjenjivanje dosta bitna komponenta cijele price. Valjda tako funkcionira ljudska psihologija. Tesko je nesto raditi "za ozbiljno" ako nema elementa kontrole.[/quote]
to da je ocjenjivanje važna komponenta obrazovanja se u potpunosti slažem. no ne u smislu mrkve i batine, iako i za to definitivno može koristiti :)
[quote="krcko"]Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2 :)[/quote]
to još nisam vidio (niti bi napravio), ali interesantno je koliko zapravo nastavnika postavlja gornji limit u stilu "nitko neće imat više od 3" (karikiram, ali nije daleko od istine za neke ljude kje sam upoznao). previše kontrole može biti jednako destimulirajuće kao i ništa kontrole.
[quote="krcko"]Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci.[/quote]
zašto to nije rad? radne navike ti ne trebaju samo za stvari koje su ti neugodne ;) stvari koje radiš iz gušta obično bivaju dosta zahtjevne pa trebaš dosta vremena uložiti u to da bi se ostvarile. ako nemaš samokontrole i radnih navika za okončati započeto teško će ti pomoći samo to što ti je to fora. s druge strane imati radne navike samo zato da bih mogao pregrmiti nešto neugodno mi se i ne čini tako korisnim :)
krcko (napisa): | nemo (napisa): | skratimo muke svim sudionicima nastavnog procesa kolokviji, ispiti i sve te ostale "sitnice" nisu poanta obrazovanja. |
Ocjene nisu poanta obrazovanja, ali je ocjenjivanje dosta bitna komponenta cijele price. Valjda tako funkcionira ljudska psihologija. Tesko je nesto raditi "za ozbiljno" ako nema elementa kontrole. |
to da je ocjenjivanje važna komponenta obrazovanja se u potpunosti slažem. no ne u smislu mrkve i batine, iako i za to definitivno može koristiti
krcko (napisa): | Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2  |
to još nisam vidio (niti bi napravio), ali interesantno je koliko zapravo nastavnika postavlja gornji limit u stilu "nitko neće imat više od 3" (karikiram, ali nije daleko od istine za neke ljude kje sam upoznao). previše kontrole može biti jednako destimulirajuće kao i ništa kontrole.
krcko (napisa): | Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci. |
zašto to nije rad? radne navike ti ne trebaju samo za stvari koje su ti neugodne stvari koje radiš iz gušta obično bivaju dosta zahtjevne pa trebaš dosta vremena uložiti u to da bi se ostvarile. ako nemaš samokontrole i radnih navika za okončati započeto teško će ti pomoći samo to što ti je to fora. s druge strane imati radne navike samo zato da bih mogao pregrmiti nešto neugodno mi se i ne čini tako korisnim
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 22:01 uto, 18. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="nemo"][quote="krcko"]Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2 :)[/quote]
to još nisam vidio (niti bi napravio), ali interesantno je koliko zapravo nastavnika postavlja gornji limit u stilu "nitko neće imat više od 3" (karikiram, ali nije daleko od istine za neke ljude kje sam upoznao). previše kontrole može biti jednako destimulirajuće kao i ništa kontrole.[/quote]
Cuo sam za te price ("Ja znam za 4, Bog zna za 5...") ali nikad u zivotu nisam susreo takvog nastavnika. Generalno mislim da je tendencija u skolstvu srozavanje kriterija. Puno ti je lakse dati svima 2, a dobre ocjene onima koji sami od sebe nesto uce, nego drzati [b]bilo kakve[/b] minimalne kriterije. Recimo, za dvojku zahtijevati da se ucenici/studenti bar pojave na nastavi i malcice potrude (bez obzira na ishod tog truda). U krajnjoj liniji ne mislim da je masovno poklanjanje prolaznih ocjena lose, samo djeluje krajnje destimulirajuce ako se odmah na pocetku da do znanja da se za dvojku ne mora raditi nista. U praksi imas situacije da svi dobivaju petice, a nastavnici koji odstupaju od toga bivaju izlozeni pritiscima.
[quote="nemo"][quote="krcko"]Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci.[/quote]
zašto to nije rad? radne navike ti ne trebaju samo za stvari koje su ti neugodne ;) stvari koje radiš iz gušta obično bivaju dosta zahtjevne pa trebaš dosta vremena uložiti u to da bi se ostvarile. ako nemaš samokontrole i radnih navika za okončati započeto teško će ti pomoći samo to što ti je to fora. s druge strane imati radne navike samo zato da bih mogao pregrmiti nešto neugodno mi se i ne čini tako korisnim :)[/quote]
Kad se necim pocnes baviti profesionalno vidjet ces da "gust" prestane biti dominantni motivirajuci faktor. Recimo, vjerujem da ti jedva cekas kad ces klincima pocneti tumaciti fiziku. Vjerujem da je to iznimno bitno i da covjek koji ne nalazi nimalo zadovoljstva u poducavanju ne moze biti dobar nastavnik. Sad, razmisli o tome kako ces se osjecati nakon 10 godina u nastavi. Bit ce ti pun kufer tumacenja i ocjenjivanja i popravaka i svega. Ako je "gust" jedini razlog zbog kojeg si se trudio raditi taj posao najbolje sto mozes, tesko da ces nakon 10 godina jos uvijek biti dobar nastavnik.
Slicno je sa svim ostalim stvarima. Poceo sam studirati matematiku jer me najvise zanimala. Zanimale su me i druge stvari, ali odlucio sam se za tu jednu. Tamo negdje oko trece godine matematika mi je dosla preko glave. Nije mi bilo tesko, naprotiv postajalo je sve lakse kako sam odmicao sa studijem. Samo mi je bilo previse da stalno radim samo matematiku i gotovo nista drugo. Ipak sam dogurao do kraja u roku jer sam si nabio ritam da svaki mjesec polozim jedan ispit.
"Radne navike" su zapravo odgovornost prema onome cime se bavis. Postanu bitne onog tenutka kad ti posao postane naporan, zahtjevan i kad bi npr. radije piskarao po forumu nego da ga dovrsis. U tom smislu odoh sada vjezbati radne navike citajuci diplomske koji su mi se nagomilali :)
nemo (napisa): | krcko (napisa): | Kad jednog dana dodjes u razred vidjet ces da nije pametno odmah na pocetku priznati da ces svima dati 2  |
to još nisam vidio (niti bi napravio), ali interesantno je koliko zapravo nastavnika postavlja gornji limit u stilu "nitko neće imat više od 3" (karikiram, ali nije daleko od istine za neke ljude kje sam upoznao). previše kontrole može biti jednako destimulirajuće kao i ništa kontrole. |
Cuo sam za te price ("Ja znam za 4, Bog zna za 5...") ali nikad u zivotu nisam susreo takvog nastavnika. Generalno mislim da je tendencija u skolstvu srozavanje kriterija. Puno ti je lakse dati svima 2, a dobre ocjene onima koji sami od sebe nesto uce, nego drzati bilo kakve minimalne kriterije. Recimo, za dvojku zahtijevati da se ucenici/studenti bar pojave na nastavi i malcice potrude (bez obzira na ishod tog truda). U krajnjoj liniji ne mislim da je masovno poklanjanje prolaznih ocjena lose, samo djeluje krajnje destimulirajuce ako se odmah na pocetku da do znanja da se za dvojku ne mora raditi nista. U praksi imas situacije da svi dobivaju petice, a nastavnici koji odstupaju od toga bivaju izlozeni pritiscima.
nemo (napisa): | krcko (napisa): | Sjeti se da smo govorili o stvaranju radnih navika. Ako nesto radis sasvim dobrovoljno, tj. iz gusta, onda i nije rad u punom smislu rijeci. |
zašto to nije rad? radne navike ti ne trebaju samo za stvari koje su ti neugodne stvari koje radiš iz gušta obično bivaju dosta zahtjevne pa trebaš dosta vremena uložiti u to da bi se ostvarile. ako nemaš samokontrole i radnih navika za okončati započeto teško će ti pomoći samo to što ti je to fora. s druge strane imati radne navike samo zato da bih mogao pregrmiti nešto neugodno mi se i ne čini tako korisnim  |
Kad se necim pocnes baviti profesionalno vidjet ces da "gust" prestane biti dominantni motivirajuci faktor. Recimo, vjerujem da ti jedva cekas kad ces klincima pocneti tumaciti fiziku. Vjerujem da je to iznimno bitno i da covjek koji ne nalazi nimalo zadovoljstva u poducavanju ne moze biti dobar nastavnik. Sad, razmisli o tome kako ces se osjecati nakon 10 godina u nastavi. Bit ce ti pun kufer tumacenja i ocjenjivanja i popravaka i svega. Ako je "gust" jedini razlog zbog kojeg si se trudio raditi taj posao najbolje sto mozes, tesko da ces nakon 10 godina jos uvijek biti dobar nastavnik.
Slicno je sa svim ostalim stvarima. Poceo sam studirati matematiku jer me najvise zanimala. Zanimale su me i druge stvari, ali odlucio sam se za tu jednu. Tamo negdje oko trece godine matematika mi je dosla preko glave. Nije mi bilo tesko, naprotiv postajalo je sve lakse kako sam odmicao sa studijem. Samo mi je bilo previse da stalno radim samo matematiku i gotovo nista drugo. Ipak sam dogurao do kraja u roku jer sam si nabio ritam da svaki mjesec polozim jedan ispit.
"Radne navike" su zapravo odgovornost prema onome cime se bavis. Postanu bitne onog tenutka kad ti posao postane naporan, zahtjevan i kad bi npr. radije piskarao po forumu nego da ga dovrsis. U tom smislu odoh sada vjezbati radne navike citajuci diplomske koji su mi se nagomilali
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
Mr.Doe Forumaš(ica)

Pridružen/a: 11. 01. 2005. (21:20:57) Postovi: (21A)16
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
5ra Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 08. 2006. (21:34:08) Postovi: (D5)16
Spol: 
|
Postano: 11:32 sri, 19. 11. 2008 Naslov: |
|
|
mislim da se svi moraju pomiriti s tim da će u životu morati puno stvari napraviti iako ih ne zanimaju previše. nemoguće je naći posao koji ćeš toliko voljeti da ti niti jedan aspekt tog posla neće nekad biti mrzak.
to je jednostavno tako u životu, nismo sami na svijetu i ne možemo raditi samo ono što je nama super zanimljivo.
nekad odeš u kino s prijateljem gledati film koji ti nije baš tak super, ali odeš zbog prijatelja.... tako je i na poslu i na faksu, preživiš kolegije koji ti nisu toliko interesantni (iako su nekima možda baš super, pa to poštuješ), a u globalu voliš to što studiraš/radiš.
mislim da se uopće ne treba boriti protiv toga jer je nemoguće uopće formirati neke ozbiljne institucije koje će baš SVIMA ići na ruku tako da svima sve bude superzanimljivo...
mislim da se svi moraju pomiriti s tim da će u životu morati puno stvari napraviti iako ih ne zanimaju previše. nemoguće je naći posao koji ćeš toliko voljeti da ti niti jedan aspekt tog posla neće nekad biti mrzak.
to je jednostavno tako u životu, nismo sami na svijetu i ne možemo raditi samo ono što je nama super zanimljivo.
nekad odeš u kino s prijateljem gledati film koji ti nije baš tak super, ali odeš zbog prijatelja.... tako je i na poslu i na faksu, preživiš kolegije koji ti nisu toliko interesantni (iako su nekima možda baš super, pa to poštuješ), a u globalu voliš to što studiraš/radiš.
mislim da se uopće ne treba boriti protiv toga jer je nemoguće uopće formirati neke ozbiljne institucije koje će baš SVIMA ići na ruku tako da svima sve bude superzanimljivo...
|
|
[Vrh] |
|
Mr.Doe Forumaš(ica)

Pridružen/a: 11. 01. 2005. (21:20:57) Postovi: (21A)16
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 19:31 sri, 19. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="Mr.Doe"]Pa napisao si da je velika razlika izmedu starog i novog sustava u nacinu ocjenjivanja,[/quote]
Koliko se sjecam nisam to napisao u ovom threadu, ali tocno je. Glavna razlika je da su se prije ispiti polagali tek kad odslusas kolegij do kraja, tj. nije bilo kolokvija. Prisutnost i aktivnost na nastavi nije se bodovala, a u nekim slucajevima cak se nije ni poticala.
[quote="Mr.Doe"]te da su studenti morali puno vise uciti, odnosno ucili su stvari koje su tek bile na postdiplomskom. Bio bih ti zahvalan ako bi mogao biti konkretan glede toga, jer me doista zanima :D ![/quote]
Definitivno nisam napisao da su studenti prije morali uciti vise nego sada. Napisao sam da su se na starom diplomskom studiju radile stvari koje se vani rade na postidiplomskom. Za dosta kolegija sluzbena literatura je bila iz serije "Graduate texts in mathematics" ili neke druge knjige na toj razini. Nisam nista pisao o sadasnjem stanju, tj. usporedbu si ti potegnuo.
Mr.Doe (napisa): | Pa napisao si da je velika razlika izmedu starog i novog sustava u nacinu ocjenjivanja, |
Koliko se sjecam nisam to napisao u ovom threadu, ali tocno je. Glavna razlika je da su se prije ispiti polagali tek kad odslusas kolegij do kraja, tj. nije bilo kolokvija. Prisutnost i aktivnost na nastavi nije se bodovala, a u nekim slucajevima cak se nije ni poticala.
Mr.Doe (napisa): | te da su studenti morali puno vise uciti, odnosno ucili su stvari koje su tek bile na postdiplomskom. Bio bih ti zahvalan ako bi mogao biti konkretan glede toga, jer me doista zanima ! |
Definitivno nisam napisao da su studenti prije morali uciti vise nego sada. Napisao sam da su se na starom diplomskom studiju radile stvari koje se vani rade na postidiplomskom. Za dosta kolegija sluzbena literatura je bila iz serije "Graduate texts in mathematics" ili neke druge knjige na toj razini. Nisam nista pisao o sadasnjem stanju, tj. usporedbu si ti potegnuo.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
nemo Moderator


Pridružen/a: 11. 07. 2004. (21:28:31) Postovi: (37F)16
Spol: 
Lokacija: čakovec
|
Postano: 22:15 čet, 20. 11. 2008 Naslov: |
|
|
[quote="krcko"]Cuo sam za te price ("Ja znam za 4, Bog zna za 5...") ali nikad u zivotu nisam susreo takvog nastavnika. Generalno mislim da je tendencija u skolstvu srozavanje kriterija. Puno ti je lakse dati svima 2, a dobre ocjene onima koji sami od sebe nesto uce, nego drzati [b]bilo kakve[/b] minimalne kriterije. Recimo, za dvojku zahtijevati da se ucenici/studenti bar pojave na nastavi i malcice potrude (bez obzira na ishod tog truda). U krajnjoj liniji ne mislim da je masovno poklanjanje prolaznih ocjena lose, samo djeluje krajnje destimulirajuce ako se odmah na pocetku da do znanja da se za dvojku ne mora raditi nista. U praksi imas situacije da svi dobivaju petice, a nastavnici koji odstupaju od toga bivaju izlozeni pritiscima.[/quote]
je, danas sam pričao sa profesorom iz metodike o takvim stvarima. nastane nešto poput konsenzusa o grupnom neradu ... vi učenici molim vas nemojte bučiti, a ja vas neću tlačiti sa učenjem :) a to sa srozavanjem kriterija je očito. s obzirom da se radi o potpuno generalnoj pojavi donekle se može smatrati i nemoralnim rušiti ocjene svojim učenicima zato jer ih samo dovodiš u loš položaj. s druge strane radi se o očitoj gluposti koja bi se bar donekle mogla rješiti državnom maturom kada jednom zaživi.
[quote="krcko"]Kad se necim pocnes baviti profesionalno vidjet ces da "gust" prestane biti dominantni motivirajuci faktor. Recimo, vjerujem da ti jedva cekas kad ces klincima pocneti tumaciti fiziku. Vjerujem da je to iznimno bitno i da covjek koji ne nalazi nimalo zadovoljstva u poducavanju ne moze biti dobar nastavnik. Sad, razmisli o tome kako ces se osjecati nakon 10 godina u nastavi. Bit ce ti pun kufer tumacenja i ocjenjivanja i popravaka i svega. Ako je "gust" jedini razlog zbog kojeg si se trudio raditi taj posao najbolje sto mozes, tesko da ces nakon 10 godina jos uvijek biti dobar nastavnik
...[/quote]
svjestan sam ja toga, samo sam htio reći da radne navike trebaš i u drugim situacijama ;) a što se posla tiče nekako se ipak nadam da u životu neću 40 godina raditi samo jednu stvar (ok 2, moći ću podučavit fiziku I informatiku ;)), iako je to tek možda wishfull thinking. to mi je predaleka budućnost zasad.
btw nekako smo se udaljili od "smisla" bolonje :)
[quote="5ra"]mislim da se uopće ne treba boriti protiv toga jer je nemoguće uopće formirati neke ozbiljne institucije koje će baš SVIMA ići na ruku tako da svima sve bude superzanimljivo...[/quote]
gle ne mora svima biti sve superzanimljivo, ali ovdje se radi o tome da bi neke stvari ipak mogle funkcionirati bolje. unaprijed odlučiti ne boriti se za bolju situaciju, tj. ne težiti napretku je i dovelo hrvatski sustav visokog obrazovanja i znanosti do ovakvog stanja u kakvom je, a to ti je otprilike srednja žalost. kod nas je ok bit mediokritet i tome teži dobar dio akademske zajednice, a kad se pojavi netko tko "talasa" odmah ga se pokušava srezati u korjenu kako ne bi postalo očigledno da su većina ostalih mediokriteti. tako da se treba boriti i ne se samo pasivno pomiriti sa postojećom situacijom.
krcko (napisa): | Cuo sam za te price ("Ja znam za 4, Bog zna za 5...") ali nikad u zivotu nisam susreo takvog nastavnika. Generalno mislim da je tendencija u skolstvu srozavanje kriterija. Puno ti je lakse dati svima 2, a dobre ocjene onima koji sami od sebe nesto uce, nego drzati bilo kakve minimalne kriterije. Recimo, za dvojku zahtijevati da se ucenici/studenti bar pojave na nastavi i malcice potrude (bez obzira na ishod tog truda). U krajnjoj liniji ne mislim da je masovno poklanjanje prolaznih ocjena lose, samo djeluje krajnje destimulirajuce ako se odmah na pocetku da do znanja da se za dvojku ne mora raditi nista. U praksi imas situacije da svi dobivaju petice, a nastavnici koji odstupaju od toga bivaju izlozeni pritiscima. |
je, danas sam pričao sa profesorom iz metodike o takvim stvarima. nastane nešto poput konsenzusa o grupnom neradu ... vi učenici molim vas nemojte bučiti, a ja vas neću tlačiti sa učenjem a to sa srozavanjem kriterija je očito. s obzirom da se radi o potpuno generalnoj pojavi donekle se može smatrati i nemoralnim rušiti ocjene svojim učenicima zato jer ih samo dovodiš u loš položaj. s druge strane radi se o očitoj gluposti koja bi se bar donekle mogla rješiti državnom maturom kada jednom zaživi.
krcko (napisa): | Kad se necim pocnes baviti profesionalno vidjet ces da "gust" prestane biti dominantni motivirajuci faktor. Recimo, vjerujem da ti jedva cekas kad ces klincima pocneti tumaciti fiziku. Vjerujem da je to iznimno bitno i da covjek koji ne nalazi nimalo zadovoljstva u poducavanju ne moze biti dobar nastavnik. Sad, razmisli o tome kako ces se osjecati nakon 10 godina u nastavi. Bit ce ti pun kufer tumacenja i ocjenjivanja i popravaka i svega. Ako je "gust" jedini razlog zbog kojeg si se trudio raditi taj posao najbolje sto mozes, tesko da ces nakon 10 godina jos uvijek biti dobar nastavnik
... |
svjestan sam ja toga, samo sam htio reći da radne navike trebaš i u drugim situacijama a što se posla tiče nekako se ipak nadam da u životu neću 40 godina raditi samo jednu stvar (ok 2, moći ću podučavit fiziku I informatiku ), iako je to tek možda wishfull thinking. to mi je predaleka budućnost zasad.
btw nekako smo se udaljili od "smisla" bolonje
5ra (napisa): | mislim da se uopće ne treba boriti protiv toga jer je nemoguće uopće formirati neke ozbiljne institucije koje će baš SVIMA ići na ruku tako da svima sve bude superzanimljivo... |
gle ne mora svima biti sve superzanimljivo, ali ovdje se radi o tome da bi neke stvari ipak mogle funkcionirati bolje. unaprijed odlučiti ne boriti se za bolju situaciju, tj. ne težiti napretku je i dovelo hrvatski sustav visokog obrazovanja i znanosti do ovakvog stanja u kakvom je, a to ti je otprilike srednja žalost. kod nas je ok bit mediokritet i tome teži dobar dio akademske zajednice, a kad se pojavi netko tko "talasa" odmah ga se pokušava srezati u korjenu kako ne bi postalo očigledno da su većina ostalih mediokriteti. tako da se treba boriti i ne se samo pasivno pomiriti sa postojećom situacijom.
_________________ Umjesto da postavlja pitanje o tome što je prije nastalo - kokoš ili jaje, čovjeku se najednom učinilo da je kokoš zamisao jajeta o stvaranju novih jaja.

|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo


Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
|