Search
 
 
  Engleski
 
 
 
Open in this window (click to change)
Forum@DeGiorgi: Početna
Forum za podršku nastavi na PMF-MO
Login Registracija FAQ Smajlići Članstvo Pretražnik Forum@DeGiorgi: Početna

Stari kolokviji
WWW:
Idite na Prethodno  1, 2, 3  Sljedeće
Moja sarma
 
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 1. godine, preddiplomski studij Matematika -> Elementarna matematika 1 i 2
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
27re
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 06. 10. 2010. (16:07:02)
Postovi: (17)16
Sarma = la pohva - posuda
= 3 - 3

PostPostano: 13:32 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="lalala5"]kod svih tih 8. zadataka je na istu foru
uzmes za bazu da ti je 1 (jer je to najmanji prirodni neparan broj)
za korak mozes uzeti n+2 jer se neparni brojevi pojavljuju kao svaki drugi po redu, tako ce ti biti lakse
kad bi radila sa 2n+1 onda bi dobila 7 na 2n-1 i 7 na 2n+1 mislim, a da bi to mogla zbrojiti moras od drugoga oduzeti 2 i dodati 2 u eksponentu pa bude komplicirano
ugl, sad sam i ja zakomplicirala pa ti uglavnom radi na prvi nacin :lol:[/quote]

Palo mi je na pamet i n+2, ali mi se to ne čini kompletno točno
lalala5 (napisa):
kod svih tih 8. zadataka je na istu foru
uzmes za bazu da ti je 1 (jer je to najmanji prirodni neparan broj)
za korak mozes uzeti n+2 jer se neparni brojevi pojavljuju kao svaki drugi po redu, tako ce ti biti lakse
kad bi radila sa 2n+1 onda bi dobila 7 na 2n-1 i 7 na 2n+1 mislim, a da bi to mogla zbrojiti moras od drugoga oduzeti 2 i dodati 2 u eksponentu pa bude komplicirano
ugl, sad sam i ja zakomplicirala pa ti uglavnom radi na prvi nacin Laughing


Palo mi je na pamet i n+2, ali mi se to ne čini kompletno točno


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
eve
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 07. 2009. (23:07:06)
Postovi: (192)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
-21 = 37 - 58

PostPostano: 14:16 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="krcko"][quote="eve"]Pretpostavis da vrijedi [b][size=20][color=red]za sve[/color][/size][/b] brojeve oblika 2n+1 i provjeris da li vrijedi za 2n+3[/quote]

Uzbuna! :blueshock: Ako to napisete na kolokviju, gubite bodove![/quote]
Ispricavam se! Brzo sam pisala i nisam ni primjetila kaj sam napisala - za neki!!
krcko (napisa):
eve (napisa):
Pretpostavis da vrijedi za sve brojeve oblika 2n+1 i provjeris da li vrijedi za 2n+3


Uzbuna! Disaster!!! Ako to napisete na kolokviju, gubite bodove!

Ispricavam se! Brzo sam pisala i nisam ni primjetila kaj sam napisala - za neki!!


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Joker
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 09. 2010. (10:19:16)
Postovi: (8C)16
Spol: žensko
Sarma = la pohva - posuda
= 11 - 11

PostPostano: 16:18 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

Ako su A,B i C skupovi takvi da je B podskup od C, mora li vrijediti (ApresjekC) U B = (AUB) presjek C? Svoj odgovor obralozite.

ovo je zadatak iz kolokvija 2008.

pitanje,ovo ne mora vrijediti,tj, nigdje ne pise jesu li A i C disjunktni ili nisu,i ako jesu nalazi li se ovaj podskup B samo u C,ili je mozda u presjeku A i C,ili je na pola u presjeku....XD tj postoje 4 mogućnost..tako mi se čini =S

koji bi bio odgovor na kraju?
Ako su A,B i C skupovi takvi da je B podskup od C, mora li vrijediti (ApresjekC) U B = (AUB) presjek C? Svoj odgovor obralozite.

ovo je zadatak iz kolokvija 2008.

pitanje,ovo ne mora vrijediti,tj, nigdje ne pise jesu li A i C disjunktni ili nisu,i ako jesu nalazi li se ovaj podskup B samo u C,ili je mozda u presjeku A i C,ili je na pola u presjeku....XD tj postoje 4 mogućnost..tako mi se čini =S

koji bi bio odgovor na kraju?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Buki
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 17. 10. 2010. (20:15:17)
Postovi: (56)16
Sarma = la pohva - posuda
= 4 - 0

PostPostano: 16:22 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?
a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Lepi91
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 09. 2010. (15:22:23)
Postovi: (C8)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 13 - 4

PostPostano: 16:31 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Buki"]a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?[/quote]

to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci
Buki (napisa):
a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?


to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci



_________________
tko rano rani,malo spava
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
eve
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 13. 07. 2009. (23:07:06)
Postovi: (192)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
-21 = 37 - 58

PostPostano: 16:52 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

@Joker
Sve sto znas je da je B podskup od C, A stoji bilo kako u odnosu na B i na C. Pitanje je da li ta relacija vrijedi uvijek.
Nadi kontraprimjer
@Joker
Sve sto znas je da je B podskup od C, A stoji bilo kako u odnosu na B i na C. Pitanje je da li ta relacija vrijedi uvijek.
Nadi kontraprimjer


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
niko4ever
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 09. 2010. (20:15:53)
Postovi: (1C)16
Sarma = la pohva - posuda
= 0 - 0

PostPostano: 16:58 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Opet ovu pitanje Citirajte i odgovorite

a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? Znam da kažete da smo to radili na satu ali sve što imam na tu temu je da
Z=N×N|[size=9]~[/size] <=> a+d=b+c
a-b!=[(a,b)]

Ako je to dovoljno onda možete li mi objasniti što to znaći?
a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? Znam da kažete da smo to radili na satu ali sve što imam na tu temu je da
Z=N×N|~ ⇔ a+d=b+c
a-b!=[(a,b)]

Ako je to dovoljno onda možete li mi objasniti što to znaći?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
frutabella
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 09. 10. 2010. (16:35:36)
Postovi: (24E)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 42 - 47

PostPostano: 17:20 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Re: Opet ovu pitanje Citirajte i odgovorite

[quote="niko4ever"]a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? Znam da kažete da smo to radili na satu ali sve što imam na tu temu je da
Z=N×N|[size=9]~[/size] <=> a+d=b+c
a-b!=[(a,b)]

Ako je to dovoljno onda možete li mi objasniti što to znaći?[/quote]

Vidis ja toga nemam zapisano u biljeznici, U BITI IMAM ALI TAMO MI NE STOJI USKLICNIK, VEC ":" Kod mene pise za b) U Z uvodimo operaciju zbrajanja na sljedeci nacin:
[(a,b)+(c,d)]= [ a+c, b+d]
I poslije toga mi u biljeznicic sljedi dokaz da je ovisi o izboru predstavnika. :SSSS

sad i mene sve zbunjuje...
niko4ever (napisa):
a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? Znam da kažete da smo to radili na satu ali sve što imam na tu temu je da
Z=N×N|~ ⇔ a+d=b+c
a-b!=[(a,b)]

Ako je to dovoljno onda možete li mi objasniti što to znaći?


Vidis ja toga nemam zapisano u biljeznici, U BITI IMAM ALI TAMO MI NE STOJI USKLICNIK, VEC ":" Kod mene pise za b) U Z uvodimo operaciju zbrajanja na sljedeci nacin:
[(a,b)+(c,d)]= [ a+c, b+d]
I poslije toga mi u biljeznicic sljedi dokaz da je ovisi o izboru predstavnika. :SSSS

sad i mene sve zbunjuje...


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
niko4ever
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 09. 2010. (20:15:53)
Postovi: (1C)16
Sarma = la pohva - posuda
= 0 - 0

PostPostano: 17:26 čet, 28. 10. 2010    Naslov: I meni, ide ravno u Q Citirajte i odgovorite

Našla sam nešto na wikipedia o tome
http://en.wikipedia.org/wiki/Integer#Construction
Na žalost nema to na hrv ali mislim da se može razumjeti. Ne znam jeli moramo objasniti u odgovor
Našla sam nešto na wikipedia o tome
http://en.wikipedia.org/wiki/Integer#Construction
Na žalost nema to na hrv ali mislim da se može razumjeti. Ne znam jeli moramo objasniti u odgovor


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
frutabella
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 09. 10. 2010. (16:35:36)
Postovi: (24E)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 42 - 47

PostPostano: 17:31 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Re: I meni, ide ravno u Q Citirajte i odgovorite

[quote="niko4ever"]Našla sam nešto na wikipedia o tome
http://en.wikipedia.org/wiki/Integer#Construction
Na žalost nema to na hrv ali mislim da se može razumjeti. Ne znam jeli moramo objasniti u odgovor[/quote]

To bi ja mislim trebalo biti to. Definiraj zbrajanje, napisemo kako se zbraja i gotovo. :D
niko4ever (napisa):
Našla sam nešto na wikipedia o tome
http://en.wikipedia.org/wiki/Integer#Construction
Na žalost nema to na hrv ali mislim da se može razumjeti. Ne znam jeli moramo objasniti u odgovor


To bi ja mislim trebalo biti to. Definiraj zbrajanje, napisemo kako se zbraja i gotovo. Very Happy


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
chiko
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 14. 09. 2010. (17:43:27)
Postovi: (E)16
Spol: kućni ljubimac
Sarma = la pohva - posuda
= 3 - 1

PostPostano: 17:47 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

Na skupu S={3,4,5,6} je dana relacija p={(3,4),(3,5),(3,6),(4,5),(4,6),(5,6)}
Odredite koja od sljedećih svojstava ima relacija p: refleksivnost, antisimetričnost, tranzitivnost. Je li p relacija uređaja? Obrazložite odgovore.

Molio bih odgovor....zanima me većinom pitanje kad je p relacija uređaja tj. kad je neka relacija relacija uređaja? :?:
Na skupu S={3,4,5,6} je dana relacija p={(3,4),(3,5),(3,6),(4,5),(4,6),(5,6)}
Odredite koja od sljedećih svojstava ima relacija p: refleksivnost, antisimetričnost, tranzitivnost. Je li p relacija uređaja? Obrazložite odgovore.

Molio bih odgovor....zanima me većinom pitanje kad je p relacija uređaja tj. kad je neka relacija relacija uređaja? Question


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Buki
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 17. 10. 2010. (20:15:17)
Postovi: (56)16
Sarma = la pohva - posuda
= 4 - 0

PostPostano: 17:51 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Lepi91"][quote="Buki"]a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?[/quote]

to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci[/quote]

[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]

bi to bilo to?
Lepi91 (napisa):
Buki (napisa):
a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?


to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci


[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]

bi to bilo to?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
frutabella
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 09. 10. 2010. (16:35:36)
Postovi: (24E)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 42 - 47

PostPostano: 18:23 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Buki"][quote="Lepi91"][quote="Buki"]a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?[/quote]

to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci[/quote]

[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]

bi to bilo to?[/quote]

Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika.

[size=9][color=#999999]Added after 4 minutes:[/color][/size]

Mene zanima 8. zad, pod b) iz 2.zadace.

Ne znam kako dokazati do kraja da vrijedi...

dosla sam do -------> n^3 > 3n^2 + 3n + 1, pa sad ne znma da li je pametno prebaciti 1 i raspisati razliku kubova, ne znam bas sta cu s tim dobiti....znaci ----> (n-1)(n^2 +n+1)> 3n(n+1)


ili.... sve prebaciti na jednu stranu... n^3 -3n^2-3n-1>0 ... al opet ne znam kako zakljuciti da je vece od 0

Moze pomoc molim vas. Hvala. :)))
Buki (napisa):
Lepi91 (napisa):
Buki (napisa):
a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.

Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?


to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci


[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]

bi to bilo to?


Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika.

Added after 4 minutes:

Mene zanima 8. zad, pod b) iz 2.zadace.

Ne znam kako dokazati do kraja da vrijedi...

dosla sam do -------> n^3 > 3n^2 + 3n + 1, pa sad ne znma da li je pametno prebaciti 1 i raspisati razliku kubova, ne znam bas sta cu s tim dobiti....znaci ----> (n-1)(n^2 +n+1)> 3n(n+1)


ili.... sve prebaciti na jednu stranu... n^3 -3n^2-3n-1>0 ... al opet ne znam kako zakljuciti da je vece od 0

Moze pomoc molim vas. Hvala. Smile))


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
niko4ever
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 09. 2010. (20:15:53)
Postovi: (1C)16
Sarma = la pohva - posuda
= 0 - 0

PostPostano: 18:26 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="frutabella"][quote="Buki"]
[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]

bi to bilo to?[/quote]

Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika.[/quote]

Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)

Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0."
frutabella (napisa):
Buki (napisa):

[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]

bi to bilo to?


Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika.


Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)

Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0."


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Buki
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 17. 10. 2010. (20:15:17)
Postovi: (56)16
Sarma = la pohva - posuda
= 4 - 0

PostPostano: 18:50 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="niko4ever"][quote="frutabella"][quote="Buki"]
[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]

bi to bilo to?[/quote]

Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika.[/quote]

Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)

Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0."[/quote]

jel znaš možda raspisati to formalno kako bi mi trebali na kolokviju?
niko4ever (napisa):
frutabella (napisa):
Buki (napisa):

[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]

bi to bilo to?


Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika.


Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)

Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0."


jel znaš možda raspisati to formalno kako bi mi trebali na kolokviju?


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
pbakic
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 05. 10. 2009. (17:48:30)
Postovi: (143)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
83 = 86 - 3

PostPostano: 18:58 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

@frutabella:
Pa dobro si ti to dobila, dakle imas
(n-1)(n^2+n+1)>3(n^2+n)

Preostaje primjetiti da je sigurno n-1>3 pa je onda ovaj izraz s lijeve strane (n^2+n+1) koji je ionako veci od n^2+n, pomnozen s (n-1)/3>1, i dalje veci od n^2+n
@frutabella:
Pa dobro si ti to dobila, dakle imas
(n-1)(n^2+n+1)>3(n^2+n)

Preostaje primjetiti da je sigurno n-1>3 pa je onda ovaj izraz s lijeve strane (n^2+n+1) koji je ionako veci od n^2+n, pomnozen s (n-1)/3>1, i dalje veci od n^2+n


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
frutabella
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 09. 10. 2010. (16:35:36)
Postovi: (24E)16
Sarma = la pohva - posuda
-5 = 42 - 47

PostPostano: 19:11 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="pbakic"]@frutabella:
Pa dobro si ti to dobila, dakle imas
(n-1)(n^2+n+1)>3(n^2+n)

Preostaje primjetiti da je sigurno n-1>3 pa je onda ovaj izraz s lijeve strane (n^2+n+1) koji je ionako veci od n^2+n, pomnozen s (n-1)/3>1, i dalje veci od n^2+n[/quote]

U mene je taj problem, sto sam uviejk na putu, a nikako da stignem do cilja.
Hvala Vam!
pbakic (napisa):
@frutabella:
Pa dobro si ti to dobila, dakle imas
(n-1)(n^2+n+1)>3(n^2+n)

Preostaje primjetiti da je sigurno n-1>3 pa je onda ovaj izraz s lijeve strane (n^2+n+1) koji je ionako veci od n^2+n, pomnozen s (n-1)/3>1, i dalje veci od n^2+n


U mene je taj problem, sto sam uviejk na putu, a nikako da stignem do cilja.
Hvala Vam!


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
pbakic
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 05. 10. 2009. (17:48:30)
Postovi: (143)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
83 = 86 - 3

PostPostano: 19:15 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

Hahahah, pa nemoj tak, nije valjda uvijek :)
P.S. nema potrebe za "Vi" :D
Hahahah, pa nemoj tak, nije valjda uvijek Smile
P.S. nema potrebe za "Vi" Very Happy


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
niko4ever
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 09. 2010. (20:15:53)
Postovi: (1C)16
Sarma = la pohva - posuda
= 0 - 0

PostPostano: 19:44 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="Buki"][quote="niko4ever"]
Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)

Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0."[/quote]

jel znaš možda raspisati to formalno kako bi mi trebali na kolokviju?[/quote]

"Svaka klasa ekvivalencije ima jedinstveni član (n,0) ili (0,n) (ili oboje). Prirodni broj n je član klase [(n,0)] (u drugim riječima, prirodni brojevi su članovi cijelih brojeva po skupi [(n,0)]), a klasa [(0,n)] se piše -n, i imamo klasa [(0,0)]."
Dakle sve (a,b) koje su dio tog klasa ekvivalencije i imaju istu razlika sigurno predstavljaju taj vrijednost n ili -n. Dakle ako su u istu klasu ekvivalencije zbrajat će se na istom.
Buki (napisa):
niko4ever (napisa):

Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)

Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0."


jel znaš možda raspisati to formalno kako bi mi trebali na kolokviju?


"Svaka klasa ekvivalencije ima jedinstveni član (n,0) ili (0,n) (ili oboje). Prirodni broj n je član klase [(n,0)] (u drugim riječima, prirodni brojevi su članovi cijelih brojeva po skupi [(n,0)]), a klasa [(0,n)] se piše -n, i imamo klasa [(0,0)]."
Dakle sve (a,b) koje su dio tog klasa ekvivalencije i imaju istu razlika sigurno predstavljaju taj vrijednost n ili -n. Dakle ako su u istu klasu ekvivalencije zbrajat će se na istom.


[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Lepi91
Forumaš(ica)
Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 09. 2010. (15:22:23)
Postovi: (C8)16
Spol: muško
Sarma = la pohva - posuda
= 13 - 4

PostPostano: 19:50 čet, 28. 10. 2010    Naslov: Citirajte i odgovorite

[quote="27re"][quote="lalala5"]kod svih tih 8. zadataka je na istu foru
uzmes za bazu da ti je 1 (jer je to najmanji prirodni neparan broj)
za korak mozes uzeti n+2 jer se neparni brojevi pojavljuju kao svaki drugi po redu, tako ce ti biti lakse
kad bi radila sa 2n+1 onda bi dobila 7 na 2n-1 i 7 na 2n+1 mislim, a da bi to mogla zbrojiti moras od drugoga oduzeti 2 i dodati 2 u eksponentu pa bude komplicirano
ugl, sad sam i ja zakomplicirala pa ti uglavnom radi na prvi nacin :lol:[/quote]

Palo mi je na pamet i n+2, ali mi se to ne čini kompletno točno[/quote]

mozes i umjesto n pisat 2k+1...pa imas 5^2k+2 + 7^2k+1

i onda ti je baza k=0 i tako dalje...
27re (napisa):
lalala5 (napisa):
kod svih tih 8. zadataka je na istu foru
uzmes za bazu da ti je 1 (jer je to najmanji prirodni neparan broj)
za korak mozes uzeti n+2 jer se neparni brojevi pojavljuju kao svaki drugi po redu, tako ce ti biti lakse
kad bi radila sa 2n+1 onda bi dobila 7 na 2n-1 i 7 na 2n+1 mislim, a da bi to mogla zbrojiti moras od drugoga oduzeti 2 i dodati 2 u eksponentu pa bude komplicirano
ugl, sad sam i ja zakomplicirala pa ti uglavnom radi na prvi nacin Laughing


Palo mi je na pamet i n+2, ali mi se to ne čini kompletno točno


mozes i umjesto n pisat 2k+1...pa imas 5^2k+2 + 7^2k+1

i onda ti je baza k=0 i tako dalje...



_________________
tko rano rani,malo spava
[Vrh]
Korisnički profil Pošaljite privatnu poruku
Prethodni postovi:   
Započnite novu temu   Odgovorite na temu   printer-friendly view    Forum@DeGiorgi: Početna -> Kolegiji 1. godine, preddiplomski studij Matematika -> Elementarna matematika 1 i 2 Vremenska zona: GMT + 01:00.
Idite na Prethodno  1, 2, 3  Sljedeće
Stranica 2 / 3.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možete otvarati nove teme.
Ne možete odgovarati na postove.
Ne možete uređivati Vaše postove.
Ne možete izbrisati Vaše postove.
Ne možete glasovati u anketama.
You can attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
HR (Cro) by Ančica Sečan