Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
27re Forumaš(ica)


Pridružen/a: 06. 10. 2010. (16:07:02) Postovi: (17)16
|
|
[Vrh] |
|
eve Forumaš(ica)

Pridružen/a: 13. 07. 2009. (23:07:06) Postovi: (192)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
Joker Forumaš(ica)

Pridružen/a: 19. 09. 2010. (10:19:16) Postovi: (8C)16
Spol: 
|
Postano: 16:18 čet, 28. 10. 2010 Naslov: |
|
|
Ako su A,B i C skupovi takvi da je B podskup od C, mora li vrijediti (ApresjekC) U B = (AUB) presjek C? Svoj odgovor obralozite.
ovo je zadatak iz kolokvija 2008.
pitanje,ovo ne mora vrijediti,tj, nigdje ne pise jesu li A i C disjunktni ili nisu,i ako jesu nalazi li se ovaj podskup B samo u C,ili je mozda u presjeku A i C,ili je na pola u presjeku....XD tj postoje 4 mogućnost..tako mi se čini =S
koji bi bio odgovor na kraju?
Ako su A,B i C skupovi takvi da je B podskup od C, mora li vrijediti (ApresjekC) U B = (AUB) presjek C? Svoj odgovor obralozite.
ovo je zadatak iz kolokvija 2008.
pitanje,ovo ne mora vrijediti,tj, nigdje ne pise jesu li A i C disjunktni ili nisu,i ako jesu nalazi li se ovaj podskup B samo u C,ili je mozda u presjeku A i C,ili je na pola u presjeku....XD tj postoje 4 mogućnost..tako mi se čini =S
koji bi bio odgovor na kraju?
|
|
[Vrh] |
|
Buki Forumaš(ica)

Pridružen/a: 17. 10. 2010. (20:15:17) Postovi: (56)16
|
|
[Vrh] |
|
Lepi91 Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 09. 2010. (15:22:23) Postovi: (C8)16
Spol: 
|
Postano: 16:31 čet, 28. 10. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="Buki"]a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.
Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?[/quote]
to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci
Buki (napisa): | a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.
Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? |
to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci
_________________ tko rano rani,malo spava
|
|
[Vrh] |
|
eve Forumaš(ica)

Pridružen/a: 13. 07. 2009. (23:07:06) Postovi: (192)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
niko4ever Forumaš(ica)

Pridružen/a: 15. 09. 2010. (20:15:53) Postovi: (1C)16
|
Postano: 16:58 čet, 28. 10. 2010 Naslov: Opet ovu pitanje |
|
|
a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.
Što znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? Znam da kažete da smo to radili na satu ali sve što imam na tu temu je da
Z=N×N|[size=9]~[/size] <=> a+d=b+c
a-b!=[(a,b)]
Ako je to dovoljno onda možete li mi objasniti što to znaći?
a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.
Što znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? Znam da kažete da smo to radili na satu ali sve što imam na tu temu je da
Z=N×N|~ ⇔ a+d=b+c
a-b!=[(a,b)]
Ako je to dovoljno onda možete li mi objasniti što to znaći?
|
|
[Vrh] |
|
frutabella Forumaš(ica)

Pridružen/a: 09. 10. 2010. (16:35:36) Postovi: (24E)16
|
Postano: 17:20 čet, 28. 10. 2010 Naslov: Re: Opet ovu pitanje |
|
|
[quote="niko4ever"]a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.
Što znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? Znam da kažete da smo to radili na satu ali sve što imam na tu temu je da
Z=N×N|[size=9]~[/size] <=> a+d=b+c
a-b!=[(a,b)]
Ako je to dovoljno onda možete li mi objasniti što to znaći?[/quote]
Vidis ja toga nemam zapisano u biljeznici, U BITI IMAM ALI TAMO MI NE STOJI USKLICNIK, VEC ":" Kod mene pise za b) U Z uvodimo operaciju zbrajanja na sljedeci nacin:
[(a,b)+(c,d)]= [ a+c, b+d]
I poslije toga mi u biljeznicic sljedi dokaz da je ovisi o izboru predstavnika. :SSSS
sad i mene sve zbunjuje...
niko4ever (napisa): | a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.
Što znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? Znam da kažete da smo to radili na satu ali sve što imam na tu temu je da
Z=N×N|~ ⇔ a+d=b+c
a-b!=[(a,b)]
Ako je to dovoljno onda možete li mi objasniti što to znaći? |
Vidis ja toga nemam zapisano u biljeznici, U BITI IMAM ALI TAMO MI NE STOJI USKLICNIK, VEC ":" Kod mene pise za b) U Z uvodimo operaciju zbrajanja na sljedeci nacin:
[(a,b)+(c,d)]= [ a+c, b+d]
I poslije toga mi u biljeznicic sljedi dokaz da je ovisi o izboru predstavnika. :SSSS
sad i mene sve zbunjuje...
|
|
[Vrh] |
|
niko4ever Forumaš(ica)

Pridružen/a: 15. 09. 2010. (20:15:53) Postovi: (1C)16
|
|
[Vrh] |
|
frutabella Forumaš(ica)

Pridružen/a: 09. 10. 2010. (16:35:36) Postovi: (24E)16
|
|
[Vrh] |
|
chiko Forumaš(ica)


Pridružen/a: 14. 09. 2010. (17:43:27) Postovi: (E)16
Spol: 
|
Postano: 17:47 čet, 28. 10. 2010 Naslov: |
|
|
Na skupu S={3,4,5,6} je dana relacija p={(3,4),(3,5),(3,6),(4,5),(4,6),(5,6)}
Odredite koja od sljedećih svojstava ima relacija p: refleksivnost, antisimetričnost, tranzitivnost. Je li p relacija uređaja? Obrazložite odgovore.
Molio bih odgovor....zanima me većinom pitanje kad je p relacija uređaja tj. kad je neka relacija relacija uređaja? :?:
Na skupu S={3,4,5,6} je dana relacija p={(3,4),(3,5),(3,6),(4,5),(4,6),(5,6)}
Odredite koja od sljedećih svojstava ima relacija p: refleksivnost, antisimetričnost, tranzitivnost. Je li p relacija uređaja? Obrazložite odgovore.
Molio bih odgovor....zanima me većinom pitanje kad je p relacija uređaja tj. kad je neka relacija relacija uređaja?
|
|
[Vrh] |
|
Buki Forumaš(ica)

Pridružen/a: 17. 10. 2010. (20:15:17) Postovi: (56)16
|
Postano: 17:51 čet, 28. 10. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="Lepi91"][quote="Buki"]a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.
Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?[/quote]
to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci[/quote]
[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]
bi to bilo to?
Lepi91 (napisa): | Buki (napisa): | a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.
Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? |
to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci |
[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]
bi to bilo to?
|
|
[Vrh] |
|
frutabella Forumaš(ica)

Pridružen/a: 09. 10. 2010. (16:35:36) Postovi: (24E)16
|
Postano: 18:23 čet, 28. 10. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="Buki"][quote="Lepi91"][quote="Buki"]a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.
Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije?[/quote]
to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci[/quote]
[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]
bi to bilo to?[/quote]
Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika.
[size=9][color=#999999]Added after 4 minutes:[/color][/size]
Mene zanima 8. zad, pod b) iz 2.zadace.
Ne znam kako dokazati do kraja da vrijedi...
dosla sam do -------> n^3 > 3n^2 + 3n + 1, pa sad ne znma da li je pametno prebaciti 1 i raspisati razliku kubova, ne znam bas sta cu s tim dobiti....znaci ----> (n-1)(n^2 +n+1)> 3n(n+1)
ili.... sve prebaciti na jednu stranu... n^3 -3n^2-3n-1>0 ... al opet ne znam kako zakljuciti da je vece od 0
Moze pomoc molim vas. Hvala. :)))
Buki (napisa): | Lepi91 (napisa): | Buki (napisa): | a) na skupu N x N definiramo relaciju ekvivalencije ~ sa (a,b) ~ (c,d) ako i samo ako je a+b=c+d. Dokažite da je ta relacija tranzitivna!
b) Cijele brojeve možemo definirati kao klase ekvivalencije relacije iz prvog dijela zadatka. Definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije [(a,b)+(c,d)]
c) Dokažte da definicija zbrajanja klasa ne ovisi o izboru predstavnika.
Što zapravo znači to definirajte zbrajanje klasa ekvivalencije? |
to smo radili na predavanju,to ti je bas definicija...teorijski dio,mogli bismo tako reci |
[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]
bi to bilo to? |
Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika.
Added after 4 minutes:
Mene zanima 8. zad, pod b) iz 2.zadace.
Ne znam kako dokazati do kraja da vrijedi...
dosla sam do -------> n^3 > 3n^2 + 3n + 1, pa sad ne znma da li je pametno prebaciti 1 i raspisati razliku kubova, ne znam bas sta cu s tim dobiti....znaci ----> (n-1)(n^2 +n+1)> 3n(n+1)
ili.... sve prebaciti na jednu stranu... n^3 -3n^2-3n-1>0 ... al opet ne znam kako zakljuciti da je vece od 0
Moze pomoc molim vas. Hvala. ))
|
|
[Vrh] |
|
niko4ever Forumaš(ica)

Pridružen/a: 15. 09. 2010. (20:15:53) Postovi: (1C)16
|
Postano: 18:26 čet, 28. 10. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="frutabella"][quote="Buki"]
[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]
bi to bilo to?[/quote]
Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika.[/quote]
Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)
Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0."
frutabella (napisa): | Buki (napisa): |
[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]
bi to bilo to? |
Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika. |
Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)
Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0."
|
|
[Vrh] |
|
Buki Forumaš(ica)

Pridružen/a: 17. 10. 2010. (20:15:17) Postovi: (56)16
|
Postano: 18:50 čet, 28. 10. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="niko4ever"][quote="frutabella"][quote="Buki"]
[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]
bi to bilo to?[/quote]
Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika.[/quote]
Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)
Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0."[/quote]
jel znaš možda raspisati to formalno kako bi mi trebali na kolokviju?
niko4ever (napisa): | frutabella (napisa): | Buki (napisa): |
[(a, b)] + [(c, d)] = [(a+c, b+d)]
bi to bilo to? |
Ja mislim da da, jer poslije toga nam slijedi samo jos dokaz o tome da ne ovisi o izboru predstavnika. |
Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)
Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0." |
jel znaš možda raspisati to formalno kako bi mi trebali na kolokviju?
|
|
[Vrh] |
|
pbakic Forumaš(ica)

Pridružen/a: 05. 10. 2009. (17:48:30) Postovi: (143)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
frutabella Forumaš(ica)

Pridružen/a: 09. 10. 2010. (16:35:36) Postovi: (24E)16
|
Postano: 19:11 čet, 28. 10. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="pbakic"]@frutabella:
Pa dobro si ti to dobila, dakle imas
(n-1)(n^2+n+1)>3(n^2+n)
Preostaje primjetiti da je sigurno n-1>3 pa je onda ovaj izraz s lijeve strane (n^2+n+1) koji je ionako veci od n^2+n, pomnozen s (n-1)/3>1, i dalje veci od n^2+n[/quote]
U mene je taj problem, sto sam uviejk na putu, a nikako da stignem do cilja.
Hvala Vam!
pbakic (napisa): | @frutabella:
Pa dobro si ti to dobila, dakle imas
(n-1)(n^2+n+1)>3(n^2+n)
Preostaje primjetiti da je sigurno n-1>3 pa je onda ovaj izraz s lijeve strane (n^2+n+1) koji je ionako veci od n^2+n, pomnozen s (n-1)/3>1, i dalje veci od n^2+n |
U mene je taj problem, sto sam uviejk na putu, a nikako da stignem do cilja.
Hvala Vam!
|
|
[Vrh] |
|
pbakic Forumaš(ica)

Pridružen/a: 05. 10. 2009. (17:48:30) Postovi: (143)16
Spol: 
|
|
[Vrh] |
|
niko4ever Forumaš(ica)

Pridružen/a: 15. 09. 2010. (20:15:53) Postovi: (1C)16
|
Postano: 19:44 čet, 28. 10. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="Buki"][quote="niko4ever"]
Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)
Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0."[/quote]
jel znaš možda raspisati to formalno kako bi mi trebali na kolokviju?[/quote]
"Svaka klasa ekvivalencije ima jedinstveni član (n,0) ili (0,n) (ili oboje). Prirodni broj n je član klase [(n,0)] (u drugim riječima, prirodni brojevi su članovi cijelih brojeva po skupi [(n,0)]), a klasa [(0,n)] se piše -n, i imamo klasa [(0,0)]."
Dakle sve (a,b) koje su dio tog klasa ekvivalencije i imaju istu razlika sigurno predstavljaju taj vrijednost n ili -n. Dakle ako su u istu klasu ekvivalencije zbrajat će se na istom.
Buki (napisa): | niko4ever (napisa): |
Kasnije u taj wiki stranici piše: "It is easily verified that these definitions are independent of the choice of representatives of the equivalence classes. (ispitanje izbor predstavnika)
Every equivalence class has a unique member that is of the form (n,0) or (0,n) (or both at once). The natural number n is identified with the class [(n,0)] (in other words the natural numbers are in the integers by map sending n to [(n,0)]), and the class [(0,n)] is denoted −n (this covers all remaining classes, and gives the class [(0,0)] a second time since −0 = 0." |
jel znaš možda raspisati to formalno kako bi mi trebali na kolokviju? |
"Svaka klasa ekvivalencije ima jedinstveni član (n,0) ili (0,n) (ili oboje). Prirodni broj n je član klase [(n,0)] (u drugim riječima, prirodni brojevi su članovi cijelih brojeva po skupi [(n,0)]), a klasa [(0,n)] se piše -n, i imamo klasa [(0,0)]."
Dakle sve (a,b) koje su dio tog klasa ekvivalencije i imaju istu razlika sigurno predstavljaju taj vrijednost n ili -n. Dakle ako su u istu klasu ekvivalencije zbrajat će se na istom.
|
|
[Vrh] |
|
Lepi91 Forumaš(ica)


Pridružen/a: 15. 09. 2010. (15:22:23) Postovi: (C8)16
Spol: 
|
Postano: 19:50 čet, 28. 10. 2010 Naslov: |
|
|
[quote="27re"][quote="lalala5"]kod svih tih 8. zadataka je na istu foru
uzmes za bazu da ti je 1 (jer je to najmanji prirodni neparan broj)
za korak mozes uzeti n+2 jer se neparni brojevi pojavljuju kao svaki drugi po redu, tako ce ti biti lakse
kad bi radila sa 2n+1 onda bi dobila 7 na 2n-1 i 7 na 2n+1 mislim, a da bi to mogla zbrojiti moras od drugoga oduzeti 2 i dodati 2 u eksponentu pa bude komplicirano
ugl, sad sam i ja zakomplicirala pa ti uglavnom radi na prvi nacin :lol:[/quote]
Palo mi je na pamet i n+2, ali mi se to ne čini kompletno točno[/quote]
mozes i umjesto n pisat 2k+1...pa imas 5^2k+2 + 7^2k+1
i onda ti je baza k=0 i tako dalje...
27re (napisa): | lalala5 (napisa): | kod svih tih 8. zadataka je na istu foru
uzmes za bazu da ti je 1 (jer je to najmanji prirodni neparan broj)
za korak mozes uzeti n+2 jer se neparni brojevi pojavljuju kao svaki drugi po redu, tako ce ti biti lakse
kad bi radila sa 2n+1 onda bi dobila 7 na 2n-1 i 7 na 2n+1 mislim, a da bi to mogla zbrojiti moras od drugoga oduzeti 2 i dodati 2 u eksponentu pa bude komplicirano
ugl, sad sam i ja zakomplicirala pa ti uglavnom radi na prvi nacin  |
Palo mi je na pamet i n+2, ali mi se to ne čini kompletno točno |
mozes i umjesto n pisat 2k+1...pa imas 5^2k+2 + 7^2k+1
i onda ti je baza k=0 i tako dalje...
_________________ tko rano rani,malo spava
|
|
[Vrh] |
|
|